eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.6هزار عکس
33.7هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مباحث
علیه السلام [... ادامه حکمت ] وَ مَا أَعْمَالُ اَلْبِرِّ كُلُّهَا وَ اَلْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ عِنْدَ اَلْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيِ عَنْ اَلْمُنْكَرِ إِلاَّ كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ و تمام كارهاى نيكو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهى از منكر، چونان قطره‌اى بر درياى موّاج 🌊 و پهناور است. وَ إِنَّ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ لاَ يُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لاَ يَنْقُصَانِ مِنْ رِزْقٍ وَ أَفْضَلُ مِنْ ذَلِكَ كُلِّهِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ و همانا امر به معروف و نهى از منكر، نه أجلى را نزديك مى‌كنند، و نه از مقدار روزى مى‌كاهند، و از همۀ اينها برتر، سخن حق در پيش روى حاكمى ستمكار است. ┅───────────────┅ ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
هدایت شده از مباحث
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام در سخن ديگر خود كه هم در اين معنى (درباره امر بمعروف و نهى از منكر) مى‌باشد فرموده است‌: (1) از ايشان (انكار كنندگان) بدست و زبان و دل خود منكَر را انكار ميكند؛ پس او خوهاى نيك را تمام نموده است. (2) و از آنها به زبان و دل خويش انكار مى‌نمايد نه به دستش؛ او بدو خصلت و خو چنگ زده و يكى (انكار بدست) را تباه ساخته است. (۳) و از آنان به دلش انكار ميكند نه بدست و زبانش؛ او دو خصلت را تباه نموده كه شريفترين سه خصلت مى‌باشد و بيك خصلت (انكار بدل) چنگ زده است (چون انكار بدل بدون انكار بدست و زبان در خارج سودى ندارد از اينرو آن دو خصلت را شريفتر دانسته) (۴) و از ايشان ناشايسته را به زبان و دل و دستش انكار نمى‌كند؛ پس او مرده زندگان است (زيرا اگر او را توانائى نيست لا اقلّ بايد بدل انكار نمايد و گر نه در ايمان بخدا راستگو نمى‌باشد چون هر كه خدا را دوست دارد بايد گناهكار دشمن خدا را دشمن بدارد) (۵) و همه اعمال نيكو و جهاد در راه خدا در پيش امر بمعروف و نهى از منكر نيست مگر مانند آب دهن انداختن در درياى پهناور (چون قوام اسلام بامر بمعروف و نهى از منكر مى‌باشد) (۶) و امر بمعروف و نهى از منكر أجل را نزديك نمى‌كند و روزى را كم نمى‌گرداند (چون اجل بموقع خود مى‌رسد و روزى كم و زياده نمى‌شود خواه امر بمعروف و نهى از منكر بكند يا نكند؛ پس هر كه اين عبادت بزرگ كه سرمايه همه نيك‌بختيها است را از ترس جان يا از بيم كم شدن روزى بر اثر خشم مردم از دست دهد انديشه‌اش نادرست است) و نيكوترين امر بمعروف و نهى از منكر (گفتن) يك سخن حقّ و درست است نزد پادشاه ستمگر(كه آن سخن او را از ستمى باز داشته يا بخير و نيكى وادارد). ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
هدایت شده از مباحث
📖 مرحوم سيد رضى در ابتداى اين گفتار حكيمانه مى‌گويد: امام عليه السلام در سخن ديگرى كه در همين معنا (اشاره به گفتار حكيمانۀ قبل است) بيان كرده چنين مى‌فرمايد: «گروهى از مردم با دست و زبان و قلب به مبارزۀ با منكرات و انكار منكر برمى‌خيزند. آن‌ها تمام خصلت‌هاى نيك را به‌طور كامل در خود جمع كرده‌اند»؛ (وَ فِي كَلامٍ‌ آخَرَ لَهُ‌ يَجْرِي هَذَا الْمَجْرَى: فَمِنْهُمُ‌ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ‌ وَ لِسَانِهِ‌ وَ قَلْبِهِ‌، فَذٰلِكَ‌ الْمُسْتَكْمِلُ‌ لِخِصَالِ‌ الْخَيْرِ) امام عليه السلام تقسيم سه‌گانه‌اى در اين گفتار حكيمانه و پرمعنا براى آمرين به معروف و ناهين از منكر بيان كرده، كه اين قسمِ‌ اوّلِ‌ آن است و اشاره به كسانى است كه با تمام وجودِ خود و با استفاده از تمام وسايل به مبارزۀ با منكرات برمى‌خيزند. ❤️ منظور از نهى از منكر با قلب (همانگونه كه در تفسير حكمت گذشته آمد) اين است كه انسان در دل از منكرات متنفر باشد و هرگز به آن رضايت ندهد هرچند نتواند بيش از اين كارى انجام دهد و يا بتواند و كوتاهى كند. 👅 منظور از مبارزۀ با زبان واضح است: نصيحت كند، اعتراض نمايد و گاه لازم است فرياد بكشد. ✋ معناى انكار منكر با دست هرگونه اقدام عملى است براى پيشگيرى از منكر يا برچيدن بساط منكرات موجود كه گاه منجر به درگيرى فيزيكى به‌سبب مقاومت عاملين به منكر و جسور بودن آن‌ها مى‌شود. قابل توجه اين‌كه امام عليه السلام اين سه را به ترتيب اهميت ذكر كرده است: نخست انكار با يد سپس لسان و بعد قلب. اين‌كه امام عليه السلام مى‌فرمايد: چنين كسى تمام خصال نيك را در خود جمع كرده، به‌سبب اين است كه كارى فراتر از آن تصور نمى‌شود و اين‌كه بعضى از شارحان نهج‌البلاغه كمك‌هاى مالى را قسم چهارم ذكر كرده‌اند صحيح به نظر نمى‌رسد؛ زيرا كمك‌هاى مالى نيز جزء اقدامات عملى است كه با دست انجام مى‌شود. [ ادامه دارد ... ]
هدایت شده از مباحث
‮آن‌گاه امام عليه السلام به‌سراغ گروه دوم مى‌رود و مى‌فرمايد: «گروهى ديگر تنها با زبان و قلب به مبارزه برمى‌خيزند؛ اما با دست كارى انجام نمى‌دهند آن‌ها به دو خصلت از خصلت‌هاى نيك تمسّك جسته‌اند و يكى را ضايع كرده‌اند»؛ (وَ مِنْهُمُ‌ الْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ‌ وَ قَلْبِهِ‌ وَ التَّارِكُ‌ بِيَدِهِ‌، فَذَلِكَ‌ مُتَمَسِّكٌ‌ بِخَصْلَتَيْنِ‌ مِنْ‌ خِصَالِ‌ الْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ‌ خَصْلَةً‌) شك نيست كه افراد ناتوان و يا توانمندِ فاقد مسئوليت كامل، نخستين چيزى را كه ترك مى‌كنند اقدامات عملى در راه نهى از منكر است. تنها در قلبشان از آن متنفرند و با زبان هم نصيحت و اعتراض مى‌كنند. آن‌ها در برابر دو قسمتى كه انجام داده‌اند مأجورند و دربارۀ ترك مبارزۀ عملى با منكر - در صورتى كه قدرت داشته باشند - مسئوليت سنگينى در پيشگاه خدا دارند.
هدایت شده از مباحث
سپس امام عليه السلام به‌سراغ گروه سوم مى‌رود و مى‌فرمايد: «گروهى ديگر تنها با قلبشان نهى از منكر مى‌كنند (و از آن بيزارند) ولى مبارزه با دست و زبان را ترك مى‌گويند اين گروه بهترين خصلت‌هاى اين سه را ترك گفته و تنها به يكى چنگ زده‌اند»؛ (وَ مِنْهُمُ‌ الْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ‌ وَ التَّارِكُ‌ بِيَدِهِ‌ وَ لِسَانِهِ‌، فَذٰلِكَ‌ الَّذِي ضَيَّعَ‌ أَشْرَفَ‌ الْخَصْلَتَيْنِ‌ مِنَ‌ الثَّلاثِ‌ وَ تَمَسَّكَ‌ بِوَاحِدَةٍ‌) تعبير امام عليه السلام به «اشرف الخصلتين» در واقع از قبيل اضافۀ صفت به موصوف است و در معنا «الخصلتين الاشرفين» مى‌باشد. آرى آن‌ها مهمترين بخش از را كه بخش عملى و زبانى است رها ساخته و به كمترين آن كه مزاحمتى براى هيچ‌کَس توليد نمى‌كند قناعت نموده‌اند و آن‌ها ضعيف‌ترين ناهيان از منكرند. ولى اين مرحله نيز داراى تأثير قابل توجهى است؛ زيرا تنفر قلبى سبب مى‌شود كه شخص لااقل آلودۀ گناه نشود كه اگر اين تنفر نباشد او نيز به گناه خو مى‌گيرد و به صف گنهكاران مى‌پيوندد. در حكمت 201 نيز گذشت كه امير مؤمنان عليه السلام اشاره به داستان قوم ثمود مى‌كند كه يك نفر از آن‌ها آمد ناقه‌اى را كه معجزۀ آشكار صالح عليه السلام بود پى كرد و به قتل رساند ولى خداوند اين كار را به همۀ آن‌ها نسبت مى‌دهد و مى‌فرمايد: «فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ‌» و امام عليه السلام در توجيه آن مى‌فرمايد: «إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ‌ ثَمُودَ رَجُلٌ‌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ‌ اللَّهُ‌ بِالْعَذَابِ‌ لَمَّا عَمُّوهُ‌ بِالرِّضَا؛ ناقۀ ثمود را يك نفر پى كرد ولى خداوند همه را مشمول عذاب ساخت؛ زيرا قلباً به آن راضى بودند»
هدایت شده از مباحث
‮آن‌گاه امام عليه السلام به گروه چهارمى اشاره مى‌كند كه متفاوت با اين سه گروه‌اند و آن‌ها كسانى هستند كه تمام مراحل نهى از منكر را رها كرده و بى‌خيال از كنار منكرات جامعه مى‌گذرند. مى‌فرمايد: «گروهى ديگر نه با زبان نهى از منكر مى‌كنند و نه با قلب و نه با دست. اين‌ها (در حقيقت) مردگانى در ميان زندگان هستند»؛ (وَ مِنْهُمْ‌ تَارِكٌ‌ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ‌ وَ قَلْبِهِ‌ وَ يَدِهِ‌، فَذٰلِكَ‌ مَيِّتُ‌ الْأَحْيَاءِ‌) چه تعبير جالب و گويايى! زنده كسى است كه داراى حس و حركت باشد و مؤمنِ زنده كسى است كه در برابر زشتى‌ها حركتى از خود نشان دهد. كسى كه هيچ‌گونه حركتى حتى به‌صورت تنفر قلبى از خودش در مقابل مظاهر زشت و منكر جامعه نشان نمى‌دهد واقعاً در صف مردگان قرار گرفته است. از ديدگاه (كتاب و سنت) گروهى ظاهراً از دنيا رفته‌اند و در ميان ما نيستند و جسم بى‌جان آن‌ها در قبرها نهفته است ولى در واقع زنده‌اند چراكه آثارشان در همه‌جا نمايان است. مگر زندگى چيزى جز نشان دادن آثار حيات است‌؟ همان گونه كه قرآن دربارۀ شهدا مى‌گويد: « وَ لَا تَحْسَبَنَّ‌ الَّذِينَ‌ قُتِلُوا فِى سَبِيلِ‌ اللّٰهِ‌ أَمْوَاتاً بَلْ‌ أَحْيَاءٌ‌ عِنْدَ رَبِّهِمْ‌ يُرْزَقُونَ‌ ». اميرمؤمنان على عليه السلام در گفتار حكيمانه‌اى كه خطاب به كميل بيان كرد مى‌فرمايد: «هَلَكَ‌ خُزَّانُ‌ الْأَمْوَالِ‌ وَ هُمْ‌ أَحْياءٌ‌ وَ الْعُلَمَاءُ‌ بَاقُونَ‌ مَا بَقِى الدَّهْر؛ ثروت‌اندوزان مرده‌اند ولى و دانشمندان تا پايان دنيا زنده‌اند». بنابراين، زندگى بى‌خاصيت، مرگ است، مرگى توأم با آثار حيات مادى.
هدایت شده از مباحث
‮آن‌گاه امام عليه السلام در بخش ديگرى از اين كلام پرمعنا به بيان اهميت و به‌صورت كلى پرداخته، مى‌فرمايد: «() تمام اعمال نيك و حتى جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر همچون آب دهان است در برابر دريايى🌊 عميق و پهناور»؛ «وَ مَا أَعْمَالُ‌ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ‌ اللّٰهِ‌، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ‌ وَ النَّهْيِ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ، إِلَّا كَنَفْثَةٍ‌ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ‌) اين تعبير به‌راستى تعبير عجيبى است؛ تمام كارهاى نيك: نماز و روزه و زكات و حج و حتى جهاد فى سبيل اللّٰه در برابر امر به معروف و نهى از منكر بسيار كوچك و ناچيز است. دليلش اين است كه اين دو وظيفۀ بزرگ اسلامى ضامن اجراى تمام آن كارهاى نيك و فرائض و واجبات است. اگر امر به معروف و نهى از منكر تعطيل شود به‌دنبال آن نماز و روزه و حج و جهاد نيز به‌تدريج به فراموشى سپرده مى‌شود و اين است دليل برترى اين دو بر آنها.
هدایت شده از مباحث
آن‌گاه امام عليه السلام در آخرين بخش از كلام نورانى خود به افراد ضعيف النفس مى‌دهد و مى‌فرمايد: «(بدانيد) و نهى از منكر نه مرگ كسى را نزديك مى‌كند و نه از كسى مى‌كاهد (و بدانيد) از همۀ اين‌ها مهمتر سخن حقى است كه در برابر پيشواى ستمگرى گفته مى‌شود (و از مظلومى در مقابل آن ظالم دفاع مى‌گردد»؛ (وَ إِنَّ‌ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ‌ وَ النَّهْىَ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ لَا يُقَرِّبَانِ‌ مِنْ‌ أَجَلٍ‌، وَ لَا يُنْقِصَانِ‌ مِنْ‌ رِزْقٍ‌، وَ أَفْضَلُ‌ مِنْ‌ ذٰلِكَ‌ كُلِّهِ‌ كَلِمَةُ‌ عَدْلٍ‌ عِنْدِ إِمَامٍ‌ جَائِرٍ) بسيارند كسانى كه گمان مى‌كنند اگر به‌سراغ انجام اين دو وظيفه بروند جانشان يا نانشان به خطر مى‌افتد در حالى كه چنين نيست. خداوند حافظ جان و نان آن‌هاست و اين تفكر، تفكرى است شرك‌آلود و بى‌گانه از حق. جملۀ «وَ اَفْضَلُ‌ مِنْ‌ ذلِكَ‌ كُلِّهِ‌» حقيقت مهمّى را بازگو مى‌كند و آن اين‌كه انسان بايد شجاع باشد و در برابر ظالمان، بى‌اعتنا به خطراتى كه ممكن است او را تهديد كند حق را بيان دارد و اى بسا بيان حق، آن‌ها را بيدار و يا حداقل شرمنده سازد و از انجام ظلم‌هايى بازدارد. جالب اين‌كه ابن ابى الحديد در ذيل اين جمله اشاره به داستان زيد بن ارقم در برابر ابن زياد يا يزيد بن معاويه مى‌كند و مى‌گويد: مصداق اين سخن روايتى است كه مى‌گويد: زيد بن ارقم، ابن زياد - و گاه گفته شده يزيد بن معاويه - را ديد كه با چوبدستى خود به دندان امام حسين عليه السلام مى‌زند در آن زمانى كه سر آن حضرت را نزد او برده بودند. زيد بن ارقم فرياد زد و گفت: چوب را بردار. بسيار ديدم كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله اين دندان‌ها را مى‌بوسيد. نمونۀ ديگر آن سخنى است كه عبد اللّٰه بن عفيف ازدى در مسجد كوفه در برابر ابن زياد گفت و سخنان او را درهم كوبيد. ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف قیام (علیه السلام) 🏴 محرم و صفر هر سال، از همه چیز امام حسین (علیه السلام) میگن: 🍂 از مظلومیتش، از غربتش، از نهضتش... 🍂 حتی از اسب امام حسین علیه السلام میگن، ولی از هدف قیامش نمیگن... 🍂 از رنگ خیمه هاش میگن، ولی از هدف قیامش نمیگن... 📌 از و که هدف امام حسین علیه‌السلام بود، نمیگن! ✅ امر به معروف خیلی مهمه.... ♻️ با یه "به تو چه" حق عقب نشینی نداری... 🎙 جناب آقای تقوی @umefafgaraei ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
🚨با نظرات پزشکیان درباره استادیوم رفتن زنان، فیلترینگ و مزایای نایب رییسی مجلس بیشتر آشنا شوید ... 🔻پزشکیان در گفتگو با روزنامه همدلی: مسائل مهمتری هست از اینکه دختران ورزشگاه بروند یا نه/ با تغییر در مجلس نایب رئیس شدم؛ اما می‌دانستم اختیار ندارد/ دنا ماشین بود که اینقدر داد و بیداد کردند؟/ باید برای ما زندگی بیشتر از معمولی تأمین کنند/ خیلی شبکه‌ها در خارج پولی است؛ اما برای ما رایگان کرده‌اند، می‌خواهند خیر برسانند؟/ هر بستری که جوابگو نیست و شبکه‌‌ای که تهمت می‌زند باید قطع شود. از نظر شما مطالبه دختران برای ورود به ورزشگاه مهم نیست؟ 🔹برای من مهم‌تر این است که دزدی نکنند، بانک‌ها پول مردم را بالا نکشند تا این که وارد سالن ورزشگاه شود یا نشود. شما در مجلس دهم هم بودید. در ابتدای مجلس دهم در مصاحبه‌ای اعلام کردید که می‌خواهید این شیوه اداره مجلس را تغییر دهید. نایب رئیس مجلس هم شدید، ولی عملا تغییری در شیوه اداره مجلس دهم رخ نداد. چرا؟ 🔹نایب رئیس مجلس صرفاً در جلسه حضور دارد و تمام امور اداری مجلس طبق آیین‌نامه با رئیس مجلس است. نایب رئیس و بقیه، گاهی برای خالی نبودن عریضه جمع می‌شوند و الکی رأی می‌گیرند و کاری می‌کنند؛ اما سیاست‌گذار اصلی رئیس مجلس بوده است. پس با علم به این‌که نایب رئیس مجلس اختیاری ندارد، وعده تغییر داده بودید؟ چرا؟ 🔹تصور می‌کنم وقتی فرد نماینده باشد، راحت‌تر می‌تواند در جابه‌جایی، تصویب و عدم تصویب قوانین تأثیر داشته باشد. پس چرا نایب رئیس شدید؟ 🔹نایب رئیس شدم چون مزایای دیگری دارد. وام بلاعوض و هزینه ماشین و دفتر، رهن خانه و ... چقدر است؟ 🔹نه از این‌ها خبری نیست. اصول‌گرایان مجلس یازدهم خودشان این موارد را اعلام کردند. 🔹چرت و پرت گفته‌اند. من ماشین از مجلس گرفته‌ام. هر ماه از حقوقی که می‌گرفتیم کم کرده‌اند. مگر می‌شود ماشین مفت بدهند. فقط فوقش این است که خارج از نوبت بدهند. اگر می‌خواهید در این مملکت نماینده داشته باشید که سر در مقابل این و آن خم نکند و خودش را نفروشد و رانت نگیرد، باید زندگی معمولی را برایش تهیه کنید. البته من معتقدم که باید بیشتر از معمولی را برایش تهیه کنند. زندگی معمولی یعنی چقدر بدهند و چه چیزهایی به آن‌ها بدهند؟ 🔹خانه داشته باشد. مثلا دنا ماشین بود؟ این همه خبرنگاران داد و بیداد راه انداختند. به نظر شما، دنا ماشین خاصی نیست؟ 🔹نه چیزی نیست. مثلاً ما گرفتیم در عرض شش ماه، پنج بار خراب شده است. این که ماشین نیست. من دور اول زانتیا گرفته بودم، الان همان را با این دنا عوض‌ نمی‌کنم. صدا می‌دهد، بو می‌دهد. به نماینده خانه چند متری بدهند، زندگی معمولی حساب می‌شود؟ 🔹حداقل باید ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر باشد. می‌خواهید بگویید که این ۱۵۰ تر را هم نداشته باشد؟ این‌که خیلی بی‌انصافی است. شما ببینید که نمایندگان کشورهای دیگر چه چیز‌هایی دارند. خب، شما هم ببینید که مردم کشورهای دیگر چه چیزهایی دارند. 🔹همان را مردم هم بگیرند. همین عراق و پاکستان و افغانستان را ببینید. همین مصر مثلاً، تازه بدتر از ما هستند. این کشورها وضعیت فقرشان از ما بدتر است، ولی ببینید که نمایندگان‌شان چگونه زندگی می‌کنند. ولی میان کشور ما و آن‌ها فرق است، از این نظر که در کشور ما، نهادها برآمده از حکومتی هستند که انقلابش، انقلاب مستضعفان بوده است. 🔹شعار ندهید. الان دولت می‌گوید اعتقادی به فیلتر شبکه‌های اجتماعی ندارم، ولی بخشی از قوه قضائیه می‌گوید باید فیلتر شود، اینجا تکلیف چیست؟ 🔹بحث این که چه چیزی باید فیلتر شود یک بحث علمی است. شما ببین در چین، آلمان و فرانسه هرکسی‌ نمی‌تواند به هرچیزی دسترسی داشته باشد. حتی یک‌سری از شبکه‌ها پولی هستند. آن وقت شما می‌بینید که برای ما این شبکه‌ها را آزاد می‌گذارند. باید پرسید چرا؟ می‌خواهند خیر برسانند؟ یعنی باید فیلتر شود؟ 🔹همان کاری که با ترامپ کردند. شما از آمریکایی می‌خواهید آمریکایی‌تر شوید. وقتی کسی تهمتی می‌زند باید مسئولیت آن را قبول کند. به راحتی تهمتی می‌زنند و آن را نشر می‌دهند. بستری گذاشتند و جوابگو هم نیستند. اصول کار این است که این کار را انجام دهند. هر شبکه‌ای که شروع کرد به تهمت زدن، باید قطعش کنند. معتقدم هر کسی که تخلف می‌کند باید آن را محدود کنند. @Rajanews_com ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از مباحث
10.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨تذکر شهید بهشتی به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان ما با اسم شما کاری نداریم لیبرال یا غیرلیبرال فقط در برابر محرمات الهی حساسیت داشته باشید... وقتی شما رییس یک اداره هستی، و در برابر تبعیض و ظلم و فساد و رشوه حساسی، در برابر فاصله حقوق و درآمد حساسی، در برابر کیفیت پوشش خانم‌های کارمند حساسی، در برابر روابط و طرز گفت و شنود خانم‌ها و آقایان کارمند حساسی و می‌کوشی همه را به راه عفت و پاکدامنی و تقوی و درستی بیاوری بالای چشم ما جا داری، ما با اسمت کاری نداریم.... [آقایان محترم! ما با اسم شما کاری نداریم. اسمتان اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا، اسم دولت شما انقلابی باشد یا اعتدالی، اسم مجلس شما انقلابی باشد یا واداده... فرقی ندارد‌. ما با عمل شما کار داریم، آیا در برابر حرام‌های الهی حسّاسید یا ... ؟!] با کاشفان و مروّجان ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
◽️ نظر برخی بزرگان دربارۀ @saeedjalily 🗳 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────