eitaa logo
مباحث رافضیون
22 دنبال‌کننده
1 عکس
0 ویدیو
1 فایل
آرشیو مباحث مطرح شده در گروه ، مستندات ، و مواضع و نظرات ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
📌زمان غصب فدک از نظر آیت الله منتظری: ✍ایشان در پاورقی کتاب "خطبه ی حضرت فاطمه ی زهرا و ماجرای فدک" در پاسخ اشکالی چنین مینویسند: ....غصب فدك در مدت 👈بسيار كوتاه👉 پس از رحلت پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم صورت پذيرفته....¹ 📚منبع: 📕۱) خطبه حضرت فاطمه زهرا(س) و ماجراي فدك ج۱ ص۲۰۳ 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
📌زمان غصب فدک از نظر آیت الله العظمی سبحانی: ✍ایشان در کتاب فروغ ولایت مینویسند: زمامدارى مسلمانان پس از فوت پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله وسلم)،طبق تصريحات مكرّر آن حضرت، با امير مؤمنان (عليه السلام) بود واين مقام ومنصب به هزينه سنگين نياز داشت. حضرت على (عليه السلام) براى اداره امور وابسته به منصب خلافت مى توانست از در آمد فدك به نحو احسن استفاده كند. گويا دستگاه خلافت از اين پيش بينى پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) مطلّع شده بود كه در 👈همان روزهاى نخست👉 فدك را از دست خاندان پيامبرخارج كرد.¹ 📚منبع: 📕۱) فروغ ولايت ج۱ ص۱۹۸ 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
📌زمان غصب فدک از نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی: ✍ایشان در شرح نهج البلاغه ی خود مینویسند: مى‌دانيم فدك كه در نزديكى قلعه‌هاى خيبر قرار داشت پس از فتح خيبر اهالى آن نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آمدند و با آن حضرت صلح كردند و نصف قريه فدك را بدون جنگ و درگيرى به آن حضرت واگذار كردند و آن حضرت نيز در حيات خود آن را به دختر گراميش فاطمه زهرا عليها السلام بخشيد و چون ممكن بود درآمد فدك وسيله‌اى براى پيشرفت اميرمؤمنان على عليه السلام در امر خلافت شود، 👈رقيبان بعد از رحلت پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله به سرعت آن را از دست فاطمه عليها السلام در آوردند👉 و كاركنان آن حضرت را از آن بخش از آبادى خارج ساختند و به هيچ قيمت حاضر به باز پس گردانيدن آن نشدند.¹ 📕۱) پيام امام امير المومنين(ع) ج۱۰ ص۱۹۳ 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
شبهه دوازدهم: مخالفت مقام معظم رهبری با محسنیه‼️ 📝​نظر مقام معظم رهبری امام خامنه ای درباره ایام (دهه محسنیه) و (اضافه کردن) ایامی به سایر ایام عزاداری  روضه خواندن و گريه كردن مربوط به همه‌ ائمه نيست؛ متعلق به بعضى از ائمه است. حالا يك وقت در جمع و مجلسى كسى روضه‌اي مى‌خواند، عده‌اي دلشان نرم مى‌شود و گريه مى‌كنند؛ اين عيبى ندارد…. اصلاً عزادارى كردن يك حرف است، روضه‌خوانى و سينه‌زنى راه انداختن يك حرف ديگر است.  روضه‌خوانى و سينه‌زنى راه انداختن، مخصوص امام حسين است؛ حداكثر مربوط به بعضى از ائمه است؛ آن هم نه به اين وسعت … ‼️‼️ ✍پاسخ: ریشه ی این اشکال به آنجا بر میگردد که اشکال کننده به سایتها اعتماد کرده و به دنبال سخن کامل مقام معظم رهبری در سایت رسمی ایشان نرفته است. حضرت آقا این سخن را نه در مورد محسنیه، بلکه به طور کلی میفرمایند. ایشان عزاداری عظیم و دسته جات را مخصوص اباعبدالله علیه السلام میدانند ولی برای سایر معصومین عزاداری به این شکل را لازم نمیبینند. خود ایشان در ادامه کلامشان تصریح میکنند که نوحه خوانی و سینه زنی مخصوص امام حسین علیه السلام است. و برای سایرین شرح مصیبت خوانده شود که گریه آور است. فلذا حضرت آقا در مقام نفی محسنیه نیستند، بلکه به طور کلی آدابی برای عزاداری بیان میکنند و میگویند برای غیر از امام حسین علیه السلام، بهتر از شرح مصیبت خوانده شود. البته حق هم همین است، و معمولا در سایر مراسمات اگر نوحه ای هم خوانده میشود گریز به نوحه ی امام حسین و کربلاست. همچنین سخنرانی ایشان مصادف میشود با سه شنبه ۲۸شعبان ۱۴۱۲ قمری و اصلا مناسبتی ندارد که بحث محسنیه را پیش بکشند و بعید به نظر میرسد مقصود ایشان محسنیه باشد. 🌐منبع متن کامل بیانات: سایت معظم له ۱۳۷۰/۱۲/۱۳ بیانات در دیدار اعضای گروه ویژه و گروه معارف اسلامی صدای جمهوری اسلامی ایران‌ 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
شبهه ی سیزدهم: 📝مخالفت آیت الله العظمی شبیری زنجانی با محسنیه‼️ ✍پاسخ: در سایتهای مختلف متنی منتسب به آیت الله شبیری زنجانی ، دیده میشود که ایشان با جمله ای "افراط در عزاداریها موجب تفریط میشود" نگرانیهای خود را نسبت به ایام محسنیه نشان دادند. تاریخی که برای این سخنرانی در سایتها قید شده، ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ میباشد که این تاریخ مصادف با چهارشنبه ۱۰ جمادی الاول سال ۱۴۳۵ قمری میباشد. و اصلا ربیع الاول نبوده و حدود دو ماه با ایام محسنیه فاصله داشته است و مناسبتی نداشته که این سخنان مطرح شود‌. همچنین با جستجویی که در سایت ایشان داشتیم چنین مطلبی یافت نشد. برای دیدن نظر مراجع تقلید بهتر است به سایت رسمی آنان رجوع شود. 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
شبهه ی چهاردهم: 📝مخالفت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با محسنیه‼️ ✍پاسخ: ایشان در سایت خود در پاسخ به استفتایی در مورد محسنیه پاسخ دادند: توسّل به ذيل عنايت معصومين عليهم السلام و فرزندان آنها كار بسيار خوبى‌است؛ ولى بهتر اين است كه برنامه‌هاى جديدى كه در ميان شيعه سابقه نداشته، ترتيب داده نشود.¹ در پاسخ باید گفت: 1⃣ اولا بخش دوم(بهتر است...) پاسخ ایشان، توصیه است. نه فتوا و حکم و عمل به آن واجب نیست. 2⃣ دوما ایشان مستقیما به محسنیه اشاره نکرده اند. بلکه گفته اند : کارهایی که در بین شیعیان سابقه نداشته رابطه ی بین "برنامه هایی که سابقه نداشته" با "محسنیه" عموم و خصوص مطلق است. یعنی "برنامه هایی که سابقه نداشته" اعم از محسنیه میباشد. وقتی ادله ای آمد و ثابت شد محسنیه در بین شیعه سابقه داشته از مصداق برنامه های جدید خارج میشود. البته که عزاداری برای حضرت محسن رواج داشته اما در دهه ی اول ربیع بودنش محکم و ثابت نیست. 3⃣ سوما ایشان نه محسنیه را بدعت دانسته اند و نه تحریم کرده اند. بلکه در ابتدای کلام آن را کاری پسندیده دانسته اند. منتها دهه ی رسمی گرفتن آن کار پسندیده ای نیست. ✅ پس از منظر ایشان عزاداری در هر ایامی اشکال ندارد اما سنت گذاری جدید چندان شایسته نیست. 🌐منبع: سایت معظم له 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
📌نظر آیت الله بشیر نجفی در مورد زمان هجوم به بیت وحی و سقط حضرت محسن: ✍در سایت رسمی ایشان به زبان اردو پیامی وارد شده است که بخشی از متن آن چنین است: اور ایسا ہی ہوا کہ رسول اسلام کی وفات کے فورا بعد جناب زہرا کے دروازے پر حملہ ہوا ان پر جسارت ہوئی ان کو زخمی کیا گیا ان کے پہلو کو شکستہ کیا گیا ان کے شکم میں پیارے بچے جناب محسن کو شھید کیا گیا اور ان کے شوہر رسول اسلام کے بعد سب سے عظیم شخصیت کو رسی میں جکڑ کر مسجد کی طرف کھینچا گیا ہماری معصومہ بی بی اس زخمی اور ناچارگی کی حالت میں جب امیر المومنین کو چھڑانے کے لیے انکے پچھے نکلیں تو انکو طاقت بیان سے باہر مظالم کا سامنا کرنا پڑا ۔..... 🔸ترجمه: و چنان شد که 👈اندکی پس از رحلت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به درگاه حضرت زهرا (س) حمله شد،👉 ....مجروح شد، پهلویش شکست، طفل عزیز شکمش آقا محسن شهید شد...بزرگترین شخصیت بعد از شوهر رسول اسلام به طناب بسته شد و به طرف مسجد افتاد.قربانی شدن این بی بی و شوهر متقی اش موجب تمایز شیعیان شد و قربانی شدن هر دوی آنها مقدمه فاجعه کربلا بود. 🌐منبع: سایت معظم له 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
📌عزاداری ایام اول ربیع در بین بزرگان و علما‼️ ✍سایت تسنیم به نقل از سایت بیرق نوشته است : حجت الاسلام و المسلمین محمود ریاضت که شاگرد مدرسه ی علمیه آیت الله مجتهدی بودند طی مصاحبه ی خویش با گزارشگر میگویند: مرحوم آقای مجتهدی می فرمودند: 👈که در قدیم الایام سیره علما این بود که پس از پایان ماه صفر بیرق های عزا جمع نمیشد. حسینیه ها، محافل و تکایا سیاه پوشی را جمع نمی کردند و تا شهادت امام عسکری علیه السلام که هشتم ربیع است ادامه داشت👉.¹ ⚠️البته ایشان تصریح میکنند که اسم این ایام، ایام محسنیه نبوده است. لکن عزاداری در این ایام بین بزرگان مرسوم بوده است. 🛑ما هم نزاعی سر اسم این ایام نداریم. 🌐منبع: سایت تسنیم ۲۸ آذر ۱۳۹۴ 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
شهادت حضرت زهرا.mp3
4.61M
📌چهل شب رفتن حضرت زهرا سلام الله علیها به درب خانه ی مردم، نشان از سلامتی ایشان و عدم هجوم دارد‼️ ✍پاسخ: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود میگویند:بعد از ماجرای هجوم....از دقیقه 3:40 تا اینجا این قسمت از کار صورت گرفته، افکار را آماده کرده، اما باز هم به همین اکتفا نمیکند. به گفته ای چهل شب، مرتب درِ خانه ی این مرد، درِ خانه ی آن آدم معروف، درِ خانه ی آن چهره ی سرشناس میرود که بیایید کار کنید، تشکیلات، همدستی، همبستگی، یک اقدام بجا،با همدیگر، تا هنوز زود است، تا هنوز کار از دست در نرفته ؛ چهل شب هم دنبال این فکر میدود. و چه کسی؟ آن زنی که به آن صورت سقط جنین کرده؛ آن زنی که ضربت دیده؛ آن زنی که آسیب خورده.¹ ✅ مقام معظم رهبری ، چهل شب رفتن به خانه ی مردم را پس از جریان هجوم و زخمی شدن حضرت زهرا سلام الله علیها میدانند. فلذا چهل شب اتمام حجت، دلالتی بر سلامتی ایشان ندارد. 🌐منابع: 🎤۱) صوت مقام معظم رهبری پیوست شده و 📕کتاب حقیقت عظیم مقام معظم رهبری ص۲۳ و ۲۴ 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
کشته شدن عمر بن الخطاب در نهم ربیع الاول‼️ ✍از میان علما و محققین جمعی قائل به کشته شدن عمربن الخطاب در نهم ربیع شده اند. هر چند خیلی ها این مسئله را نپذیرفته اند، اما نظر تحقیقی برخی بزرگان از متاخرین چنین است: 1⃣ سید نعمت الله جزایری: روناه من كتاب الشيخ الامام العالي ابي جعفر محمد بن جرير الطبري قال المقتل الثاني يوم التاسع من شهر ربيع الاول¹ 🔸روایت کردیم از کتاب محمد بن جریر طبری که گفت: کشته شدن دومی در روز نهم از ماه ربیع الاول بوده است. 2⃣ آیت الله خویی: أقول: قد عرفت أنّ المشهور بين جمهورى الشّيعة هو أنّه في شهر الرّبيع فدعوى الاجماع على كونه في ذي الحجّة ممنوعة² 🔸میگویم: دانسته شد که مشهور بین جمهور شیعه این است که آن(کشته شدن دومی) در ماه ربیع است. پس ادعای اجماع بر واقع شدنش در ذی الحجه ممنوع است. 3⃣ سید جعفر مرتضی عاملی: فإن النتيجة هي: أن قتله قد كان في أوائل شهر ربيع الأول..³ 🔸نتیجه این است که قتل او در اوائل ماه ربیع الاول بوده است. 4⃣ همچنین بزرگانی از متقدمین نیز قائل به این تاریخ بوده اند. چنانکه علامه مجلسی نوشته اند: يظهر من الكتب المعتبرة و كما هو مشهور الآن بين عوام الشيعة- أن قتله كان في اليوم التاسع من ربيع الأول، و كان ذلك مشهورا أيضا في السابق بين جمع من محدثي الشيعة⁴ 🔸ظاهر میشود از کتب معتبره ی شیعه همانطور که الان بین عوام شیعه مشهور است و همچنین در گذشته بین جمعی از محدثین شیعه مشهور بوده است. 📚منابع: 📕۱) الأنوار النعمانية ج۱ ص۸۴ 📕۲) منهاج البراعة خويى ج۳ص۷۶ 📕۳) الصحيح من سيرة الإمام علي (عليه السلام) ج۱۴ص۱۸۳ 📕۴) زاد المعاد مجلسی ج۱ص۲۵۳ 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
📌داستان کشته شدن عمربن الخطاب‼️ زمانیکه جسارت کرد در کوچه به مادر و زد زهرای زخمی را زمین یکبار دیگر به ضرب سیلی اش بشکست زیور و بر روی زمین چون غنچه پرپر سند را کرد دوباره پاره پاره و بر زهرا فقط یک راه چاره¹ به ثانی شقی، لعن و غضب کرد و با نفرین خود او را ادب کرد بگفتش که خدا بشکافد اِشکم ز تو که کرده ای شادیِ ما کم² گذشت از آن زمان ایام بسیار و زهرا مُرده بود از درد مسمار به روزی میگذشت ثانی ز بازار غلامی در پی اش از پشت دیوار شکایت کرد ز مولایش به ثانی مُغَیرة في خَراجي قَدْ جَفانی³ بگو پس کم کند از من خراجم که حکم تو بُوَد تنها علاجم بپرسیدش که شغل تو مگر چیست بگفتا کارِ چوب و رنگ و کاشی ست بگفتش که تو را با اینهمه کار نمیباشد جفا خرجِ دو دینار و ایضا گر به اینها اوستادی توانی که بسازی آسِ بادی؟ بگفتا پاسخش فیروز کاشی بلی آقای من، در این حواشی بسازم آسِ بادیی به یک ضَرب کزان پیچد خبر از شرق بر غرب سه روزی که گذشت از این سخنها و ثانی توی مسجد بین صفها به ناگه تیغ تیزی شد نثارش و کرد پاره شکم را⁴ پورِ آرَش⁵ چو آوردند خبر را نزد مولا بشد گریان شدیدا شاه والا بگفتا کاش این روز خجسته کنارم بود آن پهلو شکسته⁶ ✍به قلم: رضوانی فرد 📚منابع: 📕۱) الإختصاص مفید ج۱ ص۱۸۵ 📕۲) انوار العلویه نقدی ج۱ ص۲۹۳ ▪️۳) مغیره در خراج گرفتن بر من جفا کرده است. 📕۴) الکامل فی التاریخ ج۳ ص۴۹و۵۰ ▪️۵) آرش کمانگیر 📕۶) مجمع النورین ج۱ ص۲۲۵ 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟
📌تاریخ کشته شدن عمر بن الخطاب به روایت یعقوبی: 1⃣ ثم استخلف عمر بن الخطاب .... يوم الثلاثاء لليلتين بقيتا من جمادى الآخرة، و قيل لسبع بقين منه سنة 13. ¹ 🔸عمر بن الخطاب خلیفه شد در روز سه شنبه ۲۸جمادی الاخری سال سیزده هجری كانت ولايته عشر سنين و ثمانية أشهر.² 2⃣ ایام ولایت و حکومتش ۱۰ سال و هشت ماه بود. ✍جمادی الثانی ششمین ماه از ماههای قمری میباشد و پس از افزودن هشت ماه به آن به پایان صفر و اوائل ربیع الاول میرسیم. 📚منبع: 📕۱) تاريخ اليعقوبي ج۲ ص۱۳۹ 📕۲) تاريخ اليعقوبي ج۲ ص۱۵۹ 🌐𝕞𝕒𝕓𝕒𝕙𝕖𝕤ℝ𝕒𝕗𝕖𝕫𝕚𝕠𝕟