eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
45 ویدیو
260 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
🔊 #اطلاعیه 🔊 📚 درس هفتگی 🎙 آیت‌الله محمدحسین ملک زاده ✅ موضوع: #تمدن_مهدوی، #الگوی_حال - #بشارت_آینده این هفته به مناسبت ایام #آخر_ماه_صفر تشکیل نمی شود؛ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ تدریس 🔶 ⏮ اثبات اصول اعتقادی به طریق فلسفی و علمی با روش مبتنی بر حساب احتمالات ⏮ جلسه توضیح و در اندیشه 🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
10 ⏮ ، مانند : از نظر فقهی، بیت کوین چه حکمی دارد؟ 💥 : بنابر شناختی که تا به امروز نسبت به ارزهای رمزپایه حاصل شده است، و ، ، و از این ارزها به مثابه پول یا مال و دارایی، به خودی خود، منع و اشکال شرعی ندارد. البته اگر منعی نسبت به یکی از آنها – برای نمونه، بیت کوین یا یک رمزارز دیگر – متصوّر باشد، به لحاظ مضرّات و مُعتنابه (قابل توجهِ) ، ، و غیره خواهد بود که برای بهره‌برداری عمومی از چنین ارزهایی کشف شوند. و بر این اساس، واضح است که در صورت صدق برخی یا با لحاظ و تشخیص صلاح اسلام و مسلمین به وسیله که منجر به صدور می‌گردد، حکم این مسأله به گونه‌ای متفاوت با حکم اوّلی‌اش خواهد بود. همچنان که حتی اگر بر فرض، به لحاظ فقهی قائل به عدم جواز بهره‌گیری از ارزهای رمزپایه و معامله و تجارت با آنها می‌شدیم، باز هم، در صورت صلاحدید و ، مثلاً برای و یا احتیاطاً و برای آنکه کشور از منافع احتمالیِ استفاده از این ارزها در آینده بی‌بهره نماند، خرید، به دست آوردن و استفادۀ معاملی از آنها، لااقل به صورت محدود و برای مراکز و افرادی مشخص، جایز بود. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #بیان_نکته ⏮ #نزول_قرآن 🔶 نزول بالتجافی یا نزول بالتجلی؛ مندفع شدن اشکالات هرمنوتیکی در #نزول_آن_به_آن_قرآن ◾️ آیت‌الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ تدریس ▪️ #المرسل_الرسول_الرسالة ⏮ اثبات اصول اعتقادی به طریق فلسفی و علمی با روش #دلیل_استقرائی مبتنی بر حساب احتمالات ⏮ جلسه #چهار #تطبیق گامهای پنجگانه روش اسقرائی در #حصول_یقین_موضوعی در مثال نامه برادر؛ 🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💥 خرید اینترنتی 💥 🔶 مژده به طلاب و دانش پژوهان غیرساکن در شهر قم؛ 📗 کتاب «شیوه کشف پاسخ های قرآن به پرسش های معاصر انسان» 🔶 مولف: آیت‌الله ملک زاده ✅ این کتاب را هم اکنون میتوانید از طریق «وبسایت پاتوق کتاب فردا»تهیه نمایید. ⏪ آدرس: https://bookroom.ir/book/78155
✅ تدریس ▪️ #المرسل_الرسول_الرسالة ⏮ اثبات اصول اعتقادی به طریق فلسفی و علمی با روش #دلیل_استقرائی مبتنی بر حساب احتمالات ⏮ جلسه #پنج 🔶 اثبات #نظریه_علمی «پیدایش سیارات منظومه شمسی»، توسط دانشمندان به وسیله گامهای پنجگانه دلیل اسقرائی؛ 🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از برنامه اجتهاد
✅ معنای #تحول_مثبت ⏮ ناگفته روشن است که آنچه مطلوب است تحول مثبت یعنی #تحوّلی_تکاملی و در راستای #هدف_غایی می باشد و نه هر #دگرگونی، تغییر و #تخریبی که به #مسخ، انحراف، تضییع، #تعطیل، دورشدن از #مقصد و #مقصود و هدر رفتن سرمایه ها و #منابع_انسانی و غیرانسانی منجر شود. 🔶 قسمتی از کتاب #برنامه_درسی تالیف محمدحسین #ملک_زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ تدریس #المرسل_الرسول_الرسالة ⏮ اثبات اصول اعتقادی به طریق فلسفی و علمی با روش #دلیل_استقرائی مبتنی بر حساب احتمالات ⏮ جلسه #شش ⏪ آیت‌الله ملک زاده 🔶 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم؛ eitaa.ir/mabaheth
💥 چکیده سخنان آیت‌الله ملک‌زاده در گفت‌وگو با : ⏮ فهم نادرست برخی از منطقةالفراغ/ رابطه شهیدصدر با امام خمینی/ تقابل آیت‌الله هاشمی شاهرودی با شهیدصدر! / 📝برخی گمان کرده‌اند که یعنی منطقه خالی از حکم؛ اینگونه نیست. به تصریح در کتاب‌های خود از جمله حلقات تأکید می‌کند که هیچ حادثه و واقعه‌ای خالی از حکم نیست. 📝عبارات شهید صدر به قدری در این معنا صراحت دارد که جای هیچ گونه برداشت دیگری نیست و اگر کسی برداشت دیگری را مطرح کند یا این است که اساساً عبارات ایشان را حتی برای یک بار نخوانده است و یا اینکه هدف دیگری دنبال می‌کند. 📝منطقه الفراغ نظریه‌ای نیست که شهید صدر یک‌بار آن را مطرح کند و تمام شود. کتاب آغاز طرح این نظریه است اما پایان این نیست. 📝وقتی درس در نجف آغاز شد شهید صدر یکی از عموزادگان خودشان یعنی شهید محمد بن محمدصادق صدر را به شکل خاص امر کرد که به عنوان نماینده و در حاضر شود. 📝در این فضا(مبارزه با حکومت بعثی عراق) یکی از طلاب، نظر شهید صدر را در مورد امام خمینی پرسید. شهید صدر پاسخ دادند خط ایشان نزدیک‌ترین خط در جهان به خط ما و شخص ایشان محبوب‌ترین افراد عالم در نزد ما است. این زمانی است که استادِ شهید صدر یعنی زنده است و در نجف حضور دارد. 📝برخی از افراد به امام مراجعه می‌کردند و می‌گفتند در فلان مسأله ما از شما تقلید می‌کنیم اما نظر شما برای ما دردسرساز شده است. ما در این مسأله به چه کسی مراجعه کنیم؟ امام افراد را به شهید صدر ارجاع می‌دادند. 📝بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید صدر به وسیله شاگردان خودش به امام خمینی پیغام می‌دهد و از امام خمینی کسب تکلیف می‌کند برای انجام وظایف خودش. این مطلب بهت‌آور است... مثل یک سربازی که از فرمانده‌ی خودش در مورد وظیفه‌اش سوال می‌کند. وقتی برخورد شهید صدر با امام این است انتظار دارید شاگردان ایشان با امام چطور برخورد کنند. 📝شهید صدر در عین اینکه برای مردم جایگاه بسیار بالایی قائل است قائل به است. 📝امام خمینی قبل از پیروزی انقلاب از اشخاص مختلفی خواستند که نظرها و پیشنهادهای خودشان را درباره بنویسند و ارائه کنند. یکی از آن افراد شهید صدر می‌باشند. 📝اینکه گفته شود ولی فقیه امور را به مردم بسپارد و نظارت کند، اگر به این معنا باشد که ولی فقیه مردم را در اداره‌ی حکومت مشارکت بدهد، آیا انسان عاقلی پیدا می‌شود که به جز این فکر کند؟! 📝اینکه برخی می‌گویند مرحوم نقد تندی به استاد خودشان داشته‌اند و از اینجا خواسته‌اند نتیجه بگیرند مرحوم شاهرودی به دیدگاه اشخاصی مثل نزدیک شده‌اند و برای مردم جایگاهی قائل نیستند، اساساً اینگونه نیست. اینجا همان دعوای قدیمی و مطرح است. 📝اگر کسی در رد یا تأیید یک اندیشه یا صاحب اندیشه دیدگاه خاصی دارد یا می‌خواهد نقد خاصی نسبت به شخص خاصی وارد بکند نیازی نیست که پشت شخصیت و آراء و اندیشه‌های فرد بزرگی سنگر بگیرد. 📝اگر کسی به هر دلیلی اندیشه‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی را نمی‌پسندد شخصا ورود کند و نقد کند. اما اینکه یک و تصنعی و جعلی میان آیت‌الله هاشمی شاهرودی و میان استادشان آیت‌الله شهید صدر ایجاد کند تا از این رهگذر طرفی ببندد و در این دعوایی که ایجاد می‌کند بتواند دیدگاه خودش را پیش ببرد، این روش هم و هم غیر علمی است و به نظر می‌آید که باید از شجاعت و صراحت لازم برخوردار باشیم و اخلاق و عِلمیّت را رعایت بکنیم و مطالبی را به بزرگان نسبت ندهیم که آنها به صراحت خلاف آن را گفته‌اند و در کتابها و آثارشان هم موجود است. 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com
✅ تدریس #المرسل_الرسول_الرسالة ⏮ اثبات اصول اعتقادی به طریق فلسفی و علمی با روش #دلیل_استقرائی مبتنی بر حساب احتمالات ⏮ جلسه #هفت ⏪ آیت‌الله ملک زاده 🔶 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم؛ eitaa.ir/mabaheth
✅ #مصاحبه ⏮ گفتگوی اختصاصی #دفتر_مطالعات_اسلامی با #آیت‌الله_ملک_زاده 🗓 زمان: ۹۹/۲/۳۰ 🔶 فقه و فقها موظف هستند که علی‌الاقل برای پاسخگویی به مسائلی که در حوزه فضای مجازی مطرح می‌باشند، مانند هر موضوع یا مسأله شرعیِ دیگری که برای بشر مطرح است ورود نمایند و به این مسائل جواب دهند. 🔶 پاسخگو بودن فقه به پرسش‌های شرعیِ مطرح برای انسان و جوامع انسانی، پایین‌ترین سطح انتظاری است که می‌توان و باید از فقه داشت. اما انتظارات سطح بالاتری نیز از فقه و دستگاه فقاهت وجود دارد. 💥 برای مطالعه مشروح این گفتگو بر روی لینک زیر کلیک کنید. b2n.ir/746859 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
📚 درس هفتگی 🎙 آیت‌الله محمدحسین ملک زاده ✅ موضوع: ، - 💥 جلسه 🗓 زمان: پنج‌شنبه ۱ آبان ۹۹ 🕌 مکان: ، مرکز 📲 جهت حضور در جلسات بعدی با این شماره تماس بگیرید: 09193516865 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
11 ⏮ و «بسم الله الرحمان الرحیم» در 🔶 آیت‌الله ملک زاده ⏮ : بعضی‌ها می‌گویند جزء قرآن نیست و فقط چون هر کاری را باید با شروع کنیم در ابتدای سوره‌های هم بسم الله می‌گوییم. به همین خاطر فرقی نمی‌کند در نماز بسم الله بگوییم یا نه، و یا آن را بلند بگوییم یا با صدای . می‌خواستم ببینم آیا این مطلب درست است؟ 💥 : «بسم الله الرحمان الرحیم» جزئی از قرآن کریم، بلکه یکی از مهم‌ترین و آیات قرآن است که به استثناء سوره (برائت) در ابتدای همه سوره‌های مجید قرار دارد و خواندن آن در آغاز سوره حمد و هر سوره کامل دیگری که پس از سوره در نماز خوانده شود، لازم و نماز است. یکی از مسائلی که درباره قرائت «بسم الله الرحمان الرحیم» در نماز مطرح است، مسألۀ جهر و اخفاتِ آن است. جهر یعنی با صدای بلند خواندن (بلندی صدا به میزانی که در گفتگوهای معمولی وجود دارد.) و اخفات یعنی با صدای آهسته خواندن. 🔶 باید بدانیم که حکم جهر و اخفاتِ «بسم الله الرحمان الرحیم»، تابع حکم جهر و اخفات نماز است؛ بدین صورت که در نمازهایی که قرائت حمد و سوره باید با صدای بلند باشد (صلوات جَهریّه) مانند نماز صبح، مغرب و عشاء، بسم الله الرحمان الرحیم هم همانند کلّ سوره با صدای بلند خوانده می‌شود و در نمازهایی که قرائت حمد و سوره باید با صدای آهسته باشد (صلوات یا ) مانند نماز ظهر و عصر، احتیاطاً باید بسم الله الرحمان الرحیم هم با صدایی آهسته خوانده شود. البته بهتر است که در و عصر هم، بسم الله الرحمان الرحیم را با صدای بلند بخواند. شایان ذکر است، اینکه انسان، نه تنها «بسم الله الرحمان الرحیم» را از ابتدای حمد و سورۀ نمازش حذف نکند، بلکه در جایگاه خودش یعنی جایی که لازم است، آن را با صدای بلند بخواند، در بعضی از احادیث به عنوان یکی از نامیده شده است؛ بر خلافِ کسانی که متأسفانه به پیروی از ، یا اساساً «بسم الله الرحمان الرحیم» را از ابتدای حمد و سورۀ نمازشان حذف می‌کردند و یا در نمازهای صبح، مغرب و عشا، با وجود آنکه حمد و سوره را بلند می‌خواندند ولی «بسم الله الرحمان الرحیم» را با صدایی آهسته قرائت می‌نمودند و در مجموع، احترام و اهمیت چندانی برای این جمله و آیه مهمّ قرآن قائل نبودند. در مسأله فوق، تفاوتی میان زن و مرد نیست، جز آنکه فقها می‌فرمایند اگر خانم در جایی نماز می‌خواند که صدای او را می‌شنود، حتی اگر نمازش صبح، مغرب و یا عشا هم باشد، لازم است کلّ نماز خود، و از جمله «بسم الله الرحمان الرحیم» را با صدای آهسته بخواند. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ تدریس #المرسل_الرسول_الرسالة ⏮ اثبات اصول اعتقادی به طریق فلسفی و علمی با روش #دلیل_استقرائی مبتنی بر حساب احتمالات ⏮ جلسه #هشت ⏪ آیت‌الله ملک زاده 🔶 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم؛ eitaa.ir/mabaheth
✅ تدریس #المرسل_الرسول_الرسالة ⏮ اثبات اصول اعتقادی به طریق فلسفی و علمی با روش #دلیل_استقرائی مبتنی بر حساب احتمالات ⏮ جلسه #نه ⏪ آیت‌الله ملک زاده 🔶 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم؛ eitaa.ir/mabaheth