May 11
May 11
🔊 #اطلاعیه 🔊
✅ برگزاری #درس_ویژه در ماه مبارک #رمضان
⏮ #مبادی_رجالی_اجتهاد
🔶 آیتالله ملک زاده
◾️ استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم؛
🗓 زمان: از دوشنبه، ۲۹ شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان؛
هر شب، ساعت ۱۱ رسمی؛
🕌 مکان: صفائیه، کوچه۲۳، پلاک۲۱
💥 شرکت در این درس برای عموم #طلاب و #فضلا آزاد می باشد؛
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
May 11
✅ معنای #تحول_مثبت
⏮ ناگفته روشن است که آنچه مطلوب است تحول مثبت یعنی #تحوّلی_تکاملی و در راستای #هدف_غایی می باشد و نه هر #دگرگونی، تغییر و #تخریبی که به #مسخ، انحراف، تضییع، #تعطیل، دورشدن از #مقصد و #مقصود و هدر رفتن سرمایه ها و #منابع_انسانی و غیرانسانی منجر شود.
🔶 قسمتی از کتاب #برنامه_درسی تالیف محمدحسین #ملک_زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
فلسفه دین(دین قدیم، قرن جدید) -آیتالله ملکزاده -20فروردین1400.mp3
10.91M
✅ دین قدیم، قرن جدید
⏮ #فلسفه_دین
👤 آیتالله ملک زاده
🔶 جلسه #یک
🗓 ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
هدایت شده از برنامه اجتهاد
✅ #برنامه_اجتهاد
✅ #بریده_کتاب
⏪ قسمت #پانزده
🔶 ضرورت و اهمیت #فقه_مقارن؛
🔶 اهمیت ویژه ی #قدماء و اصرار عجیب #آیت_الله_بروجردی بر فقه مقارن؛
⏩ @barnameijtihad
🔶🔶 👇👇👇 🔶🔶
هدایت شده از برنامه اجتهاد
بخش15 -ضرورت و اهمیت فقه مقارن.pdf
89.3K
✅ #گفتگوهای_فقهی 30
⏮ #مکروهات_جُنُب
🔶 آیتالله ملک زاده
⏮ #پرسش:
چه کارهایی براى جنب مکروهند؟
💥 #پاسخ:
انجام چند کار بر شخص جُنُب مکروه است:
1. خوردن و آشامیدن؛
2. خوابیدن بدون وضو؛
3. همراه داشتن قرآن؛
4. مالیدن روغن به بدن؛
5. آمیزش بعد از احتلام؛
6. خضاب با حنا و مانند آن؛
7. تماس بدن با جلد یا حاشیه قرآن؛
8. خواندن بیشتر از هفت آیه از سورههایى که سجده واجب ندارند.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ شرح سیاسی و اجتماعی کلمات قصار #نهج_البلاغه
✅ #حکمت #سی_یک
🔶 قسمت #هفت
⏪ چهار شعبه #کفر
🔶 #خیال_پردازی به جای #تفکر
🔶 #نزاع کورکوانه، استمرار #جهل_مرکب
🔶 جابجایی #نیکی و #بدی بر اثر مستی #گمراهی (جابجایی #رابطه_نامشروع و #ازدواج توسط رسانه ها)
◾️ آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #کلان_نظریه یا #فرا_نظریه
⏮ #تفقه_جامع
👤 نظریه پرداز: آیتالله ملک زاده
💥 تفقّه جامع، به طور خلاصه، عبارت است از:
اسلامشناسیِ اجتهادی جامع
به تعبیر دیگر، تفقّه جامع یعنی:
🔶 تحقیق در همه دین، ناظر به تحقّق در همه زندگی
بر این اساس و در بیانی تفصیلیتر درباره تفقّه جامع، میتوان گفت:
🔶 تحقیقی همهجانبه و فراگیر در تمام دین الهی و معارف ربّانی، مشتمل بر کلیۀ آموزههای اسلام در ابعاد اندیشگی، شناختی، بینشی و پوششدهندۀ باورهای بنیادین، ارزشها، گرایشها و رفتارها، به غایت تحقّق در جان و کالبد فرد و جامعه، و اجرا و عملیاتی شدن در تمامی اجزا، جوانب و سطوح حیات؛
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔊 #یادآوری 🔊
✅ #تدریس
مبادی رجالی اجتهاد
⏮ درس ویژه ماه مبارک #رمضان
🔶 آیتالله ملک زاده
🗓 شروع تدریس: از #امشب، دوشنبه شب، ساعت ۱۱ رسمی؛
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک۲۱
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #انتشار_کتاب
⏮ عنوان: جایگاه روابط جنسی و ازدواج
در #سبک_زندگی_اسلامی و غیر اسلامی؛
✅ مروری بر دیدگاه اعتدالی #اسلام در زمینه #اخلاق_جنسی و پیوند زناشویی در مقایسه با برخی مکاتب و مذاهب دیگر
⏪ تالیف: آیت الله ملک زاده
آدرس تهیه اینترنتی:
https://bookroom.ir/book/69017
⏪ پخش و توزیع:
09196151249
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #درس_ویژه در ماه #رمضان
⏮ #مبادی_رجالی_اجتهاد
⏮ #نکته_رجالی
◾️ جلسه #یک
🔶 جایگاه #شیخ_طوسی در علم #فقه #حدیث و #رجال
🔶 #اصول_رجالی شیخ طوسی
◾️ نظر داشتن #نجاشی به کتب رجالی شیخ الطائفه؛
🔶 آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #کلان_نظریه یا #فرا_نظریه #تفقه_جامع
🔶 تفقّه جامع، یک نظریه، بلکه یک کلاننظریه یا فرانظریه، در حوزه دینپژوهی، معرفت دینی و اسلامشناسی است.
توصیف این نظریه با عنوان کلاننظریه، به جهت گستردگیِ قلمرو آن است. و بهرهگیری از عنوان فرانظریه برای آن، با لحاظ این نکته است که تفقه جامع، خود به تنهایی دربردارنده نظریات متعددی در حوزه دینپژوهی و معرفت دینی و شامل طراحی چارچوبها و الگوهایی جهت جریان و تحقق دین در حیات فردی و اجتماعی بشر، و در واقع، یک بسته نظری، معرفتی و روشی، و مجموعهای از نظریات، چارچوبها، الگوها، تبیینها، تعریفها، بازتعریفها ، تقسیمها و صورتبندیها در زمینه اسلامپژوهی و اسلامشناسی تخصصی و اجتهادی، در گستردهترین پهنۀ ممکن است.
🔶 برای نمونه، شماری از نظریات، چارچوبها و الگوهایی که در ذیل تفقه جامع، تعریف میشوند بدین قرار میباشند:
1⃣ نظام مدیریت دانش و طبقهبندی علوم و معارف بشری با رویکرد اسلامی؛
2⃣ نظام جامع اسلامشناسی تخصصی: شامل مراحلی همچون نظام انتظارات، نظام احتیاجات، نظام مسائل و ...؛
3⃣ رهیافت اجتهادی به علوم انسانی اسلامی: نظریهای در باب علم دینی و الگویی برای دستیابی به علوم انسانی با رویکرد اسلامی است؛
4⃣ فقه قواعدی؛
5⃣ فقه مضاف: مشتمل بر تبیین مراحل تکوین فقه تخصصی، و مبانی و اصولی که این فقه، به شکل عام، بر آن مبتنی است، و قواعدی که در ساماندهی به آن باید رعایت شود، و خروجیهای آن که یکی از آنها نظریۀ فقهی است؛
6⃣ نظامسازی اسلامی: بیانگر مبانی، اصول و مراحل عملیاتیِ یافت و ساخت نظامهای اجتماعی بر پایه اندیشه، معارف و تعالیم اسلامی؛
7⃣ سبک زندگی اسلامی (زندگی، از معنا تا سبک)؛
8⃣ تمدنسازی اسلامی در عصر غیبت (نظریه برپاداشت تمدن قابل انتساب به اسلام در بازه زمانی میانۀ دو عصر ظهور معصومان (ع)؛
9⃣ الگوی حکمرانی اجتهادی؛
و ... .
🔶 در خور اشاره است که تاکنون در زبان فارسی، تعبیر کلاننظریه یا نظریۀ کلان، به صورت موردی و از سوی چند نویسنده، به عنوان معادلی برای «Grand Theory» و یا حتی «Paradigm»، و نیز در مواردی دیگر و از سوی نویسندگانی دیگر، برای اشاره به مصطلحات و مفاهیمی متفاوت به کار رفته است. همچنین تعبیر فرانظریه هم، گاهی به عنوان ترجمهای برای «Meta-Theory» مورد استفاده قرار گرفته است. اما در این کتاب، منظور از کلاننظریه و فرانظریه، همان است که در سطور پیشین و در وجه توصیف تفقه جامع به کلاننظریه یا فرانظریه بیان گردید، که چه بسا وجوه قرابت و تشابهی با تعریف اصطلاحی کلماتی همچون «Grand Theory»، «Paradigm» و «Meta-Theory» داشته باشد اما لزوماً با آنها یکی نیست.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9