eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
68 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
و حکایتِ این مارهای خوش خط و خال... 👇👇👇
از پدر زن رهی _که یک حاجی بازاری مقدس مآب است_ تا برخی روحانیان قم که با نهضت مخالفند و ادله ای که مطرح می کنند، درست همینهاست که در کلام امام می خوانیم. اینها نه با دشمنیِ صرف که با نفاق در مقابل انقلاب اسلامی می ایستادند: «در 15 خرداد 42 مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان‏مى‏نمود. بلکه علاوه بر آن، از داخل جبهه ی خودى، گلوله ی حیله و مقدس مآبى و تحجر بود؛ گلوله زخم زبان و نفاق و دورویى بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را مى‏سوخت و مى‏درید.» در فصل دوم و اوج ماجرا یعنی قسمت آخر، رهی در میانه ی بازار خطابه ای بلندبالا می گوید. درست مثل روحانیان نهضت، درست مثل کلام رهبر انقلاب اسلامی _با کمی تلخیص_: « بعضی از این حجره ها هستند...یه مشت دیندارِ دنیا پرست...که به اسم کسب حلال، دین و شرافت و جوانمردی رو چوب حراج زدن طاقه طاقه رفت پی کارش...حاج محسن بزّاز آدم متدین و شریفیه...نماز می خونه...نذورات میده...یه مشت خر مقدسِ متحجرِ نون به نرخ روز خور که ترسِ از دست دادنِ آسودگی و راحت دنیا و حسادت به آدمای معتقد دیگه کور و کر و گنگشون کرده ... » این ادبیاتِ تند در کلام امام هم مسبوق به سابقه است: «خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه‏ هاى علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‏اى از فکر این مارهاى خوش خط و خال، کوتاهى نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایى ‏اند و دشمن رسول اللَّه.» در نهایت، سرزمین مادری این ظرافت و جامعیت را هم دارد که در مقابل معرفیِ این قشرِ متحجر، روحانیت و مردم متدین و انقلابی را هم در قامت سید، حاج مصطفی و شخصیت بی نظیر اوس حسین پدر بزرگ رهی نشان می دهد تا نقد درون گفتمانی اش با تهمت ضد دین بودن مواجه نشود. این مفهوم در سریال هم، گویی از کلام امام گرفته شده است: «خدا را سپاس مى‏ گزاریم که از دیوارهاى فیضیه گرفته تا سلولهاى مخوف و انفرادىِ رژیم شاه‏ و از کوچه و خیابان تا مسجد و محرابِ امامتِ جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه‏ ها و میادینِ مین، خون پاک شهداى حوزه و روحانیت، افق فقاهت را گلگون کرده است.»
محمد ابوی سانی | قیام🇵🇸
#جریان_تحریف #جنگ_روایتها #ما_می_توانیم
🔻یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد 🔻معاون دستگاه قضائی استعفا می دهد. چرا؟ چون می خواهد رسیدگی به پرونده فرزندش تحت الشعاع حضور وی قرار نگیرد. رئیس عدلیه هم در پاسخ به استعفای وی می نویسد «بااینکه حضور شما خللی در رسیدگی به پرونده ایجاد نمی کرد اما با استعفا موافقم» 🔻این رفتار اخلاقی را کجای دنیا سراغ دارید؟ ✅ مرور کنیم: 🔸اول رسیدگی عدلیه به پرونده فرزندان معاون اول 🔸دوم برخورد اخلاقی معاون در استعفاء و تاکید بر رسیدگیِ بدونِ شائبه بر پرونده فرزندش 🔸سوم مواجهه ی قاضی القضات در پذیرفتن استعفاء به جهت رد هرگونه شبهه نزد افکار عمومی 🔻از این اخبار اخیرا کم نداشتیم. از بازگشت بابک زنجانی تا پرونده گروه عظام و تا پرونده رستمی صفا و غیره. حتی در برخورد با تخلف نزدیکان مسوولین هم طی سالهای گذشته کم نداشتیم. از برادرِ رئیس جمهورِ سابق تا فرزندان مرحوم آیت الله هاشمی تا حلقه ی اول آقای احمدی نژاد و غیره. آقای رئیسی هم گشت ارشاد راه می اندازد... 60 مدیر متخلف را برکنار و 20 نفر را به دستگاه قضائی معرفی می کند. شهردار تهران هم تنها در یک فقره جلوی 20 هزار میلیارد تومان فساد دانه درشت های اقتصادی را در تهران می گیرد. 🔻اما نمی بینیم. چرا؟؟! چون رسانه های دشمن قرار است فساد سیستمی را در کشور جا بیاندازند؛ نه مبارزه سیستمی با فساد. برخی هم در داخل از سر حماقت یا خیانت در همین بازی نقش پیدا می کنند. 🔻اما ماجرا از این هم عجیب تر است؛ پدیده ای نادر که در هیچ جای عالم نمونه ندارد. اینکه دستگاه قضایی با فساد مبارزه کند اما برخی همین را از مصادیق فساد سیستمی بدانند. یعنی کارآمدی را فساد روایت کنند. عجیب نیست؟ 🔻فساد سیستمی در ایران واقعیت ندارد. البته فساد در ساختار داریم. فساد در قوانین هم داریم. طبیعی هم هست. خطا در قانون گذاری و خطا و تخلف فرد در ساختار قابل کتمان نیست. خطای ناشی از سیستم هم قابل فهم است. اما فساد سیستمی نیست. همین اخبار نشان می دهد فساد سیستمی نیست. فساد سیستمی اشاره به فساد در هم تنیده ای دارد که از هر سمت بخواهیم با آن مقابله کنیم خود ساختار مانع شود. 🔸با این حال رسانه ها به دو روش تلقی فساد سیستمی را خواسته یا ناخواسته جا می اندازند. اول تکثیر اخبار فساد دوم تکرار. وقتی مخاطب هر روز با اخبار تائید شده و تائید نشده فساد مواجه شود طبیعی است که ذهن او خودکار تصور می کند همه جا را فساد گرفته است. از آنسو تکرار، این تلقی را تبدیل به یک اَبَرْ روایت در ذهن می کند تا مسائل دیگر هم از همین منظر تحلیل شود. 🔻اما راه مقابله با این بیماری نادر اجتماعی چیست؟ ✅ مبارزه سیستمی با فساد را ببینیم. ✅ اینکه تمرین کنیم خودمان درست ببینیم و دیگران را هم تشویق به درست دیدن کنیم. جهاد تبیین هم چیزی غیر این نیست. خلاصه اگر مبارزه سیستمی با فساد را نبینیم، فساد سیستمی را باور می کنیم! «همشهری»
هدایت شده از بر پا
نا‌عالمان عوام‌گرا ✍شاید خودشان خیلی خودشان را قبول داشته باشند، اما وقتی مشکلی را حل نمیکنند، نیستند. شاید خیال کنند اگر پشت سر عوام راه بیفتند، دیده میشوند اما مردم میفهمند این عالم آنها است یا دنباله روی آنها است. بین این دو فرق میگذارند ولو یکی سخن تلخ بگوید و دیگری کف و دست و جیغ و هورا برایش بکشند. نه تعداد فالوور مهم است نه ادا اطوار مردمی بودن، باید در جای خود باشید. درد مردم را بشناسید و حل کنید. مثل یک طبیب. مردمی بودن را با حذف جایگاه عالم بودن که امامت است، اگر میفهمید، مردمی بودن را نفهمیده اید. ✍فدای آن طلبه محجوب و با وقار بشوم که آبرو شد برای شما روحانی پر طمطراق که فقط بلدید فیلسوف مآبانه دستی به محاسن بکشید و نادانسته فقه فردی بی ربطتان به جامعه را به رخ بکشید. ✍کشف حجاب کنار حرم و کنار بیوتتان آنقدر زیاد شده که گوشهایتان ناله های رهبری که« به داد قم برسید» را هم اگر نمیشنید، حالا فقط کافی است چشم باز کنید. درمانگاه «قرآن و عترت» که فدای اسمش شوم فکر میکنید چقدر با حرم فاصله دارد؟ شکستن هنجار در قم عادتمان شده، از فروشگاه های آنچنانی و ساختمانهای آنچنانترش گرفته تا دخترکان رنگ وا رنگ هنجار شکن که خودتان هم نمیدانید با آنها چه کنید؟ جز گفتن کلیات ابوالبقا. ✍اما آن طلبه مظلوم و مقتدر، چقدر صبور، فحشها را شنید و عنان از کف نداد. مثل یک پدر که بزرگتر این شهر است و بزرگتر این کشور است، روی خط غیرت ایستاد، پا پس نکشید، اگر فیلم و عکس گرفت که مانع از حق کشی و آزادی کشی کودکان و زنانمان شود آفرین به او و اگر نه فقط با وقار و بزرگواریش که شایسته تربیت شدگان حقیقی حوزه های علمیه است. آبروی یک عده ناعالم عوامگرا را هم حتی خرید. ✍بگذارید این فیلم دست به دست شود، بگذارید در حافظه تاریخی همه بماند تا معلوم شود در این کشور آنها که غیرت داشتند بر دین و حقیقتا اهل حفظ شدن آزادی مردم بودند، چقدر اهل کرامت بودند و چقدر مظلوم بودند. ✍هم این ناعالمان عوامگرا منقرض خواهند شد. هم این هیاهوی سلیطه ها خواهد گذشت. آنچه میماند مسیر نورانی است که این روحانی قرآنی جوان ، به همه ما نشان داد. دوران ظهور و بروز غیرت دینی است. 🌹پ ن. من هم یکی مثل آن روحانی ام. فیلم میگیرم عکس میگیرم و آبروی سلیطه ها را در شهر خواهم برد به خون آرمان و روح الله قسم. ناعالمان عوام گرا هر چه میخواهند بگویند. آنها هیچ وقت مهم نبوده اند. حالا هم. @ali_mahdiyan
الحمدلله کمک های مرحله اول رمضان به مردم عزیز و مظلوم جنوب غزه رسید . 📣 این پویش همچنان ادامه دارد... سفیر پویش کمک به غزه باشیم... 🇵🇸@shahideqods
🟠 ضدانقلاب خارج کشور از هفته گذشته نشست هایی با موضوع انتخابات برگزار کرد. یکشنبه این هفته حسن شریعتمداری (گروهک گذار به دمکراتیک) و مهرداد درویش پور (چپ) با موضوع تهدیدها و چالش ها انتخابات و وظایف اپوزیسیون نشستی را برگزار خواهند کرد. آنچه تا کنون از این گروهک ها در اتاق های مجازی و محافل خصوصی به دست آمده حاوی ۲ پیام جدی است: ۱. گزینه تحریم انتخابات با توجه به هوشیاری و قوام گروه های تبیینی - تبلیغی علیه تحریم و مشارکت قابل قبول مردم در انتخابات، رو‌ کنار گذاشتن ۲. به دلیل حذف عوامل نیابتی و نفوذی های همفکر با جبهه معارض انقلاب اسلامی از نهادهای حاکمیتی به گزینه مشارکت فعال و بالا آوردن گزینه غربگرا رسیدن 🔻طیف نسبتا فهیم برانداز به این فهم رسیده هرگونه آشوب اجتماعی یا فرهنگ پایه در داخل کشور به قدرتمند شدن حاکمیت منتج خواهد شد.
مردم مظلوم غزه، آبرومند ترین روزه داران نزد خدا
هدایت شده از ققنوس
«به کجا چنین شتابان!» (یادداشتی درباره مجموعه تلویزیونی ویژه ماه رمضان شبکه سه؛ ) قسمت ۱از۲ {آقا ! پسرم! چون می‌دانم با ذوق و شوق، از اولین نفراتی هستی که به این کانال کوچک پدر سر می‌زنی، ناچارم همین ابتدا متذکر شوم که شما شرعاً اجازه خواندن این متن را ندارید، مطالعه این متن برای افراد زیر هیجده‌سال ممنوع است!} 💠💠💠 بسم‌الله الرحمن الرحیم صدای ما را از دوران می‌شنوید! این‌جا شبکه سوم سیمای ملی جمهوری اسلامی ایران؛ سریال ویژه ماه مبارک رمضان، ؛ از قاب دوربین ؛ «به امید گوشه چشمی!»… 💠💠💠 چه بخواهیم و چه نخواهیم، ما امروز در دوران زیست می‌کنیم... بخواهیم یا نخواهیم، مرگ تأثیرات خود را بر ما و جامعه ما گذاشته است، بر ما، بر مردم، بر سیاست‌گذاران، بر سیاست‌مداران، بر سیاست‌بازان... همه ما آگاهانه یا ناآگاهانه، تحت تأثیر شرایط اجتماعی پس از مرگ او قرار گرفته‌ایم... بخواهیم یا نخواهیم باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که رسماً سیر تحولات و تطورات جامعه ایران، به دو دوره و تقسیم گشته است... 💠💠💠 مقاومت فرهنگی صداوسیما بر سر حدود حداقلی شرعی و چارچوب‌هایی که در طول این سال‌ها به‌عنوان هنجار درآمده بود، در ماه مبارک رمضان، بدون هیچ اعلام قبلی فرومی‌ریزد! این چارچوب‌ها، خوب یا بد، سیاست نانوشته‌ای را برای مخاطب تلویزیون شکل داده بود، سیاستی که روایت رسمی جمهوری اسلامی درباره مرزهای پوشش و حجاب مطلوب و مجاز در جامعه بود؛ سیاست‌هایی که البته به‌واسطه دوگانگی و تعارض با سیاست‌های حاکم بر و بعدتر به چالش کشیده شده و به نمادی از اختلال در حکم‌رانی فرهنگی و سیاست‌گذاری رسانه‌ای جمهوری اسلامی بدل شده بودند... و البته بعدتر هم با جنگل وی‌.اُ.دی ها یا همان سکوهای پخش فیلم، فراتر از اختلال، به ابتذال کشیده شده بودند و یک کاریکاتور مشمئزکننده و تهوع‌آور را ترسیم کرده بود... ادامه دارد... ✍️ @qoqnoos2