eitaa logo
مبنا🇮🇷
1.1هزار دنبال‌کننده
157 عکس
28 ویدیو
12 فایل
▪️سلسله نشست های تخصصی مبنا 📍تبیین مبنای فکر و اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی) 🔸جهت ارتباط با ادمین با این شناسه ارتباط بگیرید: @admin_mabna
مشاهده در ایتا
دانلود
دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) در مشهد برگزار می نماید: 🔰ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🔹سلسله نشست های در محضر صحیفه سجادیه شرح دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه ویژه فعالان فرهنگی، طلاب و دانشجویان به همراه خانواده محترم همراه با مناجات خوانی و قرائت دعای افتتاح 📍استاد: مجتبی الهی خراسانی ▫️زمان: از ۷ فروردین لغایت ۳۱ فروردین، دوشنبه ها و چهارشنبه ها ساعت: ۲۰:۳۰ 🔶محل برگزاری:مشهد، سه راه ادبیات، خیابان ابن سینا، نبش ابن سینا ۱۰، حسینیه نصرت 🔶حسینیه کودک مهیا می باشد. ▪️ثبت نام با ارسال عدد ۳۵ به سامانه ۱۰۰۰۴۰۰۲۰ @mabna_mashhad
به همت خانه انقلاب اسلامی نمایشگاه"سرمشق"،روایت سبک زندگی رهبر معظم انقلاب رونمایی شد. صبح امروز نمایشگاه"سرمشق" روایت هایی از سبک زندگی رهبر معظم انقلاب با حضور جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی، در محل خانه انقلاب اسلامی رونمایی شد. این نمایشگاه که به همت خانه انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) تولید شده است، به روایت های کمتر شنیده شده از زندگی رهبر معظم انقلاب شامل ابعاد مختلف شخصیت و سیره مقام معظم رهبری همچون مبارزات، ساده زیستی، تعامل با خانواده، معنویت، اجتهاد، انس با قرآن و...در قالب ۲۱ صفحه تصویرسازی پرداخته است. گفتنی است،نمایشگاه مرکزی "سرمشق" از اول فروردین ماه در حرم مطهر رضوی صحن پیامبر اعظم(ص) و مرکز نمایشگاه های آستان قدس رضوی اکران می شود. این مجموعه نمایشگاهی با مشارکت آستان قدس رضوی، سازمان فرهنگی شهرداری مشهد و موسسه فرهنگی شهرآرا اکران می شود. علاقه مندان جهت دریافت لینک این نمایشگاه می‌توانند عدد ۱۵ را به سامانه ۱۰۰۰۴۰۰۲۰ ارسال نمایند.
هدایت شده از مبنا🇮🇷
دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) در مشهد برگزار می نماید: 🔰ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🔹سلسله نشست های در محضر صحیفه سجادیه شرح دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه ویژه فعالان فرهنگی، طلاب و دانشجویان به همراه خانواده محترم همراه با مناجات خوانی و قرائت دعای افتتاح 📍استاد: مجتبی الهی خراسانی ▫️زمان: از ۷ فروردین لغایت ۳۱ فروردین، دوشنبه ها و چهارشنبه ها ساعت: ۲۰:۳۰ 🔶محل برگزاری:مشهد، سه راه ادبیات، خیابان ابن سینا، نبش ابن سینا ۱۰، حسینیه نصرت 🔶حسینیه کودک مهیا می باشد. ▪️ثبت نام با ارسال عدد ۳۵ به سامانه ۱۰۰۰۴۰۰۲۰ @mabna_mashhad
هدایت شده از مبنا🇮🇷
🔰ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🔸 محفل خانوادگی بینات شرح کتب تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) 📍استاد: حجت الاسلام و المسلمین نظافت ▫️زمان: از یکشنبه ۶ فروردین لغایت ۳۱ فروردین در روز های فرد شروع جلسه: ساعت ۲۰:۳۰ 🔶محل برگزاری :محدوده میدان ده دی ثبت نام به صورت حضوری با ارسال عدد ۵۵ ثبت نام به صورت مجازی با ارسال عدد ۴۰ به سامانه ۱۰۰۰۴۰۰۲۰ حسینیه کودک و پارکینگ مهیا می باشد. @mabna_mashhad
صوت جلسه اول شرح کتب تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) .mp3
23.98M
▪️نشست مبنا 🔶انتشار به مناسبت ماه مبارک رمضان 🔹انتشار صوت جلسه اول محفل خانوادگی بینات شرح کتب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) 📍استاد: حجت الاسلام و المسلمین @mabna_mashhad
🔰انتشار به مناسبت ماه مبارک رمضان 🔸 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 📍با ارائه:دکتر عادل پیغامی 🔸زمان انتشار: شب های ماه مبارک رمضان، حدود ساعت 22 در کانال مبنا 👇 📌 @mabna_mashhad
📌 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ✅شماره یک ▫️ 🔸دکتر عادل پیغامی 🔹 اولین گام در نحوه ارتباط گرفتن با کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن این است که تمایزی بین این کتاب و محتواهای سایر کتب مشابه باید در نظر گرفته شود. اما این تمایز در چیست؟ 🔸 با یک تمثیل این تمایز را می توان توضیح داد. در یک رایانه انواع برنامه ها و نرم افزارهای مختلف نصب شده اند. نرم افزارهای بازی، محاسباتی، ویراستاری و .... در کنار این نرم افزارها یک نرم افزار وجود دارد که به آن سیستم عامل می گوییم. جنسش، کارش و ماموریتش با همه نرم افزارهای دیگر متفاوت است. 🔸 سیستم عامل عملیات یا عاملیت دیگر نرم افزارها را به عهده دارد. ویندوز سیستم عامل است، و یا در گوشی های همراه اندروید سیستم عامل است. اگر سیستم عامل کار نکند سایر برنامه ها ولو این که بهترین باشند کار نخواهند کرد. حتی اگر سیستم عامل ارتقا پیدا نکرده باشد نرم افزارهای جدید با آن سازگار نخواهند بود و کارایی نخواهند داشت. 🔸 آیا می توانید بگویید امام خمینی (ره) با سایر هم ردیف ها و هم دوره ای های هم زمان خودش چه تفاوتی داشته است؟ حضرت امام هم به عنوان یک طلبه فقه می خواند، اصول می خواند، حدیث می خواند، تفسیر قرآن دیده، ادبیات عرب و تاریخ اسلام خوانده. ظاهرا تفاوتی در محتوایی که در ذهن امام و سایر هم دوره ای های خودش بوده، نیست. اما تمایز حضرت امام در چیست؟ از تمثیل قبل می شود استفاده کرد و گفت حضرت امام سیستم عاملش فرق داشته است. 🔸 طلبه داریم اسلام شناسی اش به لحاظ پژوهشی و تحقیقی در حد اعلی است؛ مفسر قرآن داریم قرآن شناسی اش بسیار عالی است ولی انقلابی نیست. 🔸 اینجا می توان گفت جنس فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری از جنس سیستم عاملی است. 🔸لذا جنس کتاب طرح کلی از جنس سیستم عاملی است و باید با عینک عاملیت کتاب را مطالعه و تدریس نمود. 🌐 @mabna_mashhad
📌 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ✅شماره دو ▫️ 🔸دکتر عادل پیغامی 🔹 چرا حضرت آقا در این کتاب مجدداً برای مخاطبانش توحید می گوید؟ کسانی که پای سخنرانی آقا هستند همه مسلمانند، همه در منبرهای دیگر در مورد ایمان، توحید و ... مکرر و مفصل شنیده اند. چرا حضرت آقا قصد مطرح نمودن مجدد مطالب را داشتند؟ 🔸 جواب را می توان از زبان شهید مطهری در کتاب ده گفتار گفت که در واقع توحید در ذهن مسلمانان مسخ شده است. نبوت و امامت مسخ شده است. حضرت آقا به آنچه که می خواهند برسند عاملیت و به تعبیر مامور ساواک حرکت های آتشین است. اگر کتاب طرح کلی به شکل روزنامه ای مطالعه شود به عایدی مطمح نظر حضرت آقا نائل نخواهیم شد. 🔸 اگر قبل از خواندن کتاب با بعد از خواندن کتاب تفاوتی در ذهنیت ما از اصول اعتقادی احساس شد، بدانید که عاملیت در وجود شما نصب شده است، و الاّ صرفاً یک اطلاعات عمومی خواهد بود. 🌐 @mabna_mashhad
📌 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹شماره سوم ▫️ 🔸دکتر عادل پیغامی 💎 چند ویژگی خاص کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹 این کتاب چه از بعد سیستم عاملی و چه از بعد محتوا نو و جدید است. 🔸 شبهه ای که اینجا مطرح می شود این است که آیا این محتوا کهنه نیست؟ آیا نمی شود سراغ یک کتاب جدید و چاپ ۹۸ رفت و نه محتوای سال ۵۳؟ در جواب می گوییم اگر به دنبال مثال ها و تک گزاره ها هستیم پاسخ مثبت است. یعنی می توان از یافته های جدید تر استفاده کرد. اما اگر از جنس سیستم عاملی به موضوع نگاه کنیم پاسخ خیر است. یعنی محتوای سیستم عاملی کتاب طرح کلی زمان بردار نیست و کهنه نمی شود. در واقع اگر از حضرت آقا می خواستیم برای جامعه امروز ایران سیستم عامل کنش گری و مجاهدت ارائه دهند چیزی متفاوت از کتاب طرح کلی بیان نمی فرمودند. البته توجه کنید مثال ها می تواند به روز باشد، اما مسلماً مثال ها ملاک نیستند. آنچه که چارچوب اصلی و شاکله اصلی در این کتاب به مخاطب داده می شود زمان بردار نیست و کهنه نمی شود. کلمه شاکله از قرآن وام گرفته شده است: سوره مبارکه اسراء آیه 84. قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَىٰ شَاكِلَتِهِ انسان ها بر اساس شاکله هایشان رفتار می کنند. 🔸 ما نیازمند شاکله هستیم. مدرسین کتاب طرح کلی باید برای مردم و جوانان شاکله بسازند. گره اصلی که در کار مجاهدین خلق یا همان منافقین افتاد همین شاکله بود. اینها در جلسات اسلام شناسی شرکت می کردند. چندین بار در نجف با حضرت امام (ره) جلسه داشتند، و ارجاعاتشان به اسلام و قرآن و نهج البلاغه خیلی زیاد بود و به تعبیر حضرت امام 《از من بیشتر بود》. 🔸 ابلیس اصول عقایدش از همه ما بیشتر بود و بسیار توحیدش بالا بود. در قرآن آمده است که خداوند را با صفات جمالیه و جلالیه اش می شناخته. معاد شناسی اش خوب است و می گوید: {قَالَ أَنْظِرْنِي إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ}.سالها خداوند را عبادت می کرده. اما شاکله اش درست نبوده و لذا در عمل [بازنده می شود]. تمام نگرانی های کتاب طرح کلی این است که نظام فکری که منجر به عمل شود مورد نیاز است. 🔸 دقیقاً تمام اعمال و رفتار امروز حضرت آقا مبتنی بر الگوریتم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی است؛ یعنی الگوریتم فکر آقا تغییری نکرده است. الگوریتم یک مجموعه منطقی، منسجم، هدفمند و اثر بخش است. جنس الگوریتمی یک کتاب کهنه نمی شود. 🌐 @mabna_mashhad
📌 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹شماره چهارم ▫️ 🔸دکتر عادل پیغامی 💎 چند ویژگی خاص کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹 این کتاب احیاگر فکر دینی است. 🔸 حضرت آقا در طرح کلی شاکله اعتقادی مخاطبان را در وجود آنها زنده می کند. در واقع نیاز می بیند که این شاکله باید بازسازی شود که چند استراتژی در اینجا به کار گرفته می شود: ◀️ ۱. تغییر در مفردات ؛ یعنی اصطلاحات را از نو در ذهن می سازد. کلمه تقوا را از ذهن [مخاطب] بر می دارد، بازسازی مفهومی می کند و دوباره داخل ذهن کار می گذارد. ◀️ ۲. ارتباط بین کلمات و گذاشتن آن در زمین خودش ؛ [برای تقریب موضوع به ذهن] بازی منچ در زمین شطرنج انجام نمی شود و همچنین مهره های شطرنج در صفحه منچ چیده نمی شوند. ممکن است انفاق در ذهن کاشته شده است، اما باید آن را در زمین توحید بکارید. آنوقت در آن اسلام می شود توحید انقلابی، چیزی که در مقالات اسرائیل تعبیر اسلام خمینی به کار رفته است. ◀️ ۳. عملیاتی و عملگرایی محتواها ؛ به تعبیر حضرت آقا محتوا باید تعهد آفرین باشد و ما را به عمل نزدیک کند. سوالی که هر مسلمان باید از خودش بپرسد این است که چقدر در مسلمانی اش و خواندن تک تک آیات قرآن احساس ماموریت دارد؟ انسان خلیفه الله است. جانشین کسی است که همیشه با ماموریت معنا پیدا می کند. عمده تعهدات نیز در جامعه سازی و امور اجتماعی است. در اغلب فرمایشات حضرت امام (ره) و حضرت آقا بعد اجتماعی اسلام مشهود است. قرآن می فرماید انبیاء آمده اند که 《لیقوم النّاس بالقسط》. قرار است حرکت اجتماعی در جهت تحقق عدالت انجام شود نه عدالت فردی و پشت درهای بسته! 🌐 @mabna_mashhad
📌 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹شماره پنجم ▫️ 🔸دکتر عادل پیغامی 🔹 اساساً گویا می توان گفت ماموریت اصلی که خدا به انسان ها داده است جامعه سازی است. 🔸 جنس شهید مدرس که در مقابل رضا شاه ایستاد جنس سیستم عاملی بود که می گوید 《دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست》. او نگفت سیاست ما دینی است و یا دین ما سیاسی است! به دین صفت نداد. به سیاست صفت نداد. گفت عین هم هستند، یعنی اسلام را می توان برداشت و به جایش سیاست را قرار داد. این نشان دهنده جوهره فلسفه نبوت، فلسفه امامت و فلسفه اسلام است. 🔸 اگر آن موقع جامعه سازی در اولین گامش نفی طاغوت سیاسی بود، یعنی بعد سلبی در نظر گرفته شد؛ الان جامعه سازی نفی استکبار است. بیانیه گام دوم بعد ایجابی جامعه پردازی است. لذا در دولت سازی و تمدن سازی تمام افرادی که می خواهند کنش گر گام دوم باشند باید شاکله داشته باشند. در این خصوص می توان مطالعه آثار شهید مطهری و بعد تفسیر المیزان را مفید دانست که البته صحبت های حضرت امام (ره) و حضرت آقا کامل کننده آن خواهد بود. همچنین مطالعه محتوای آثار شهید صدر نیز توصیه می شود. 🌐 @mabna_mashhad
🔹محفل خانوادگی بینات🔹 🔶انتشار به مناسبت ماه مبارک رمضان 🔹انتشار صوت محفل خانوادگی بینات شرح کتب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) 📍استاد: حجت الاسلام و المسلمین @mabna_mashhad 🎧بشنوید
📌 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹شماره ششم ▫️ 🔸دکتر عادل پیغامی 🔹 همه شنیده ایم کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ، اما مسئولیت چیست؟ 🔸 در ابتدای بحث ایمان موضوع رهبانیت مطرح می شود و تاکید می شود که مسلمان محیط پیرامونش را باید بسازد. مسلمان هم پاک است و هم پاک کننده. در این عبارات مقوله ماموریت گرایی اسلام برجسته است. باید درون مادیات جامعه را اسلامی کنید، نه با گوشه گیری و کناره گیری از مادیات. حضرت امام قدرت را گرفت که امامت(جامعه سازی و اقامه اسلام) کند. مساله ما ترکیب قدرت و امامت است. قدرت یابی تنها می شود نظام ماکیاولیستی و این که بگوئیم تنها سالم باشیم می شود رهبانیت. به تعبیر شهید مطهری باید از تقوای ضعف به تقوای قوت رسید. باید ظرفیت بسازی تا قدرت را بگیری، مسئولیت را بگیری. باید ثروت خلق کنی. 🔸 حضرت آقا در بحث ایمان بلافاصله می رسند به ولی {أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ} یعنی اجتماع باید ولی داشته باشد و شاخص اطاعت از خدا ولایت است. آیت الله مهدوی کنی در یکی از سخنرانی های پایان عمر بیان داشتند: آن افرادی که تاکید به فطرت دارند اما ولایت را مطرح نمی کنند توجه داشته باشند که فطرت به تنهایی انحراف آور است. می توان گفت در این بحث هدف گفتن این است که ماموریت بدون فرمانده (ولی) معنا ندارد. 🌐 @mabna_mashhad
📌 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹شماره هفتم ▫️ 🔸دکتر عادل پیغامی 🔹 راهبردهای ارائه بحث در موضوع ایمان قابل توجه است. سریع به رحم خدا می رسد. یعنی مقایسه ای می کند بین پندار عامیانه و بیان قرآن. اصلاح گر فکری این گونه است. حضرت آقا سعی دارند بگویند رحم خدا جایگزین عمل نیست، بلکه نتیجه عمل و در ادامه عمل است. این گونه رحمت خدا را وصل می کند به ماموریت. 🔸 بر اساس آیه (عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ) است که جامعه سازی، اقتصاد مقاومتی، تولید ثروت و اشتغال زایی معنا پیدا می کند. 🌐 @mabna_mashhad
📌 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹شماره هشتم ▫️ 🔸دکتر عادل پیغامی 🔹 خوانش طرح کلی باید فعال باشد.یعنی اثر بخش باشد. این با خوانش منفعل مثل مطالعه روزنامه ای، متفاوت است. 🔸 خوانش اثر بخش سه مشخصه دارد: ۱. دست به قلم بودن؛ یعنی فرد مباحث را با قلم خودش بازنویسی کند که با دیکته اشتباه گرفته نشود. ۲. مطالعه با طرح سوال؛ با مطالب قبلی ارتباط برقرار کند و یا تضارب ایجاد کند. با متن چالش ایجاد کند. در اینصورت دانش به شاکله تبدیل می شود که منجر به عمل می شود. ۳. عناصر را کنار هم منتظم کنید؛ اضلاع بحث را منظومه سازی کنید. 🔸 به عنوان مثال در اینجا میتوان اضلاع غفران را بیرون بیاوریم: ضلع اول این که غفران از جنس التیام و پر کردن است. ضلع دوم بازگشت به کارکرد است(ناکارآمدی عملی غفران را در ذهن بر طرف می کند). ضلع سوم جبران و عقب ماندگیاست ( به روز رسانی و پر کردن نقایص). ضلع چهارم پاک کردن اشتباهات قبل است.《حالا شما شب احیایی را از دل این بحث بیرون بکشید که چنین غفرانی نصیب تو شود》 . 🔸 این موضوع را می شود خلاصه کرد در این که غفران الهی منوت به حرکت جهادی است. این یعنی غفران را یک امر بریده از من تایید نمی کند که از بالا قرار است بر من ببارد، *قرار است من حرکت جهادی بکنم تا مغفرت بیاید* 🌐 @mabna_mashhad
📌 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹شماره نهم ▫️ 🔸دکتر عادل پیغامی 🔹 قرآن اولین ویژگی مومن را انفاق قرار داده است، یعنی یک عمل. این موضوع را بر اساس بحثی که شهید صدر و امام موسی صدر در تفسیر سوره ماعون دارند می توان بهتر تشریح کرد. در این سوره آیه قرآن می گوید: آیا مکذب به دین دیده ای؟ به نظر ما مکذب به دین یعنی دروغ گو، زناکار و کسی که تمام گناهان کبیره را مرتکب می شود ولی قرآن می گوید اگر کمک به یتیم در عمل تو دیده نشد مکذب دین هستی. کنش گری اجتماعی اینگونه شکل می گیرد. این اهمیت و محوریت فقر زدایی را نشان می دهد. سپس نماز مطرح می شود و در آخر سراغ بحث های اجتماعی (يُرَاءُونَ وَيَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ) می رود. مکذب دین را خداوند در ۵ ضلع تعریف می کند. شهید صدر می گوید دقت کنید نگفت اطعام مسکین، بلکه گفت طعام مسکین! اطعام مسکین یعنی از جیب خودت می دهی اما طعام یعنی حق خود مسکین است. نه تنها گفته طعام بدهید بلکه {يَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ}، یعنی مکذب دین تشویق کننده به طعام نیست و لذا کسی که مکذب دین نیست باید به طریق اولی طعام دهنده هم باشد. 🔸 حضرت آقا انفاق را بیرون می کشند و آنچه که در ذهن ما به معنای پول خرج کردن بلاعوض است را تغییر می دهند به معنای خرج کردن اثر بخش به طوری که می توان با آن اقتصاد مقاومتی را ساخت. حتی برای اهل و عیال هم به طور اثربخش خرج می کنیم انفاق می کنیم. در اینجا حضرت آقا تاکید دارند که انقاق خرج کردنی است که یک خلائی پر شود و نیاز راستینی برآورده شود. گاهی پر کردن شکم گرسنه هم انفاق نیست. شما کارکرد داشتن اسلام که اثربخشی و نتیجه دهی است را در تعریف انفاق ملاحظه می کنید. 🌐 @mabna_mashhad
📌 بازخوانی متن جلسات تخصصی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔹شماره دهم ▫️ 🔸دکتر عادل پیغامی 🔹 والعافین عن النّاس 🔸صحبت آقا در عفو به مردم را می توان با عینک الگوی سبک زندگی نگاه کرد. در سبک زندگی ما این گونه برداشت می شود که همیشه ببخش. اینجا رهبری می فرماید خیر! در جاهایی نباید ببخشید. تاکید می شود که در دو صورت نمی شود بخشید: ۱. اگر خطا از روی تعمد و عناد بود. ۲. از جیب مسائل اجتماعی،از جیب مردم اجازه نداریم ببخشیم. افراد فتنه کردند بر نظام ظلم کردند انتظار دارند که آقا ببخشند. در ظلمی که به حقوق اجتماعی نظام اسلامی وارد شده بخششی در کار نیست. 🔸 اینجاست که می گوید لغزش ها، قصورها که در کار عامه مردم فراوان است، قابل گذشتن و عفو کردن است. {وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِين} اما از آن عمل خلافی نباید صرف نظر کرد که از روی تعمد و عناد انجام گرفته است. 🌐 @mabna_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | عیب برادر دینی‌ات را شایع نکن! 🔹 شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای @mabna_mashhad
🔹محفل خانوادگی بینات🔹 🔶انتشار به مناسبت ماه مبارک رمضان 🔹انتشار صوت محفل خانوادگی بینات شرح کتب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) 📍استاد: حجت الاسلام و المسلمین @mabna_mashhad 🎧بشنوید