eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
2.9هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
8.3هزار ویدیو
989 فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی جمعه ها ساعت 8/30صبح مداح اهل بیت کربلایی مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
. امشب اگر دل ما، غمدیدگان غمین است در سوک ودرعزای، سیدساجدین است مدینه شد کرب وبلا واویلا واویلا مهدی بود صاحب عزا واویلا واویلا خون گریه کن دل من،ازسوز غربت او که سرنهد امام، باقر به تربت او مدینه شد کرب وبلا واویلا واویلا مهدی بود صاحب عزا واویلا واویلا گذشت عمر پاکش، به گریه وناله کسی که داشت در دل، هفتاد داغ لاله مدینه شد کرب وبلا واویلا واویلا مهدی بود صاحب عزا واویلا واویلا آن کس که بعد بابا، امیر قافله بود برگردن وبه پایش،آثار سلسله بود مدینه شد کرب وبلا واویلا واویلا مهدی بود صاحب عزا واویلا واویلا رفت آن که داده بوسه، برحنجر بریده کسی که دیده برنی، هجده سربریده مدینه شد کرب وبلا واویلا واویلا مهدی بود صاحب عزا واویلا واویلا .👇
. به کی بگم من دیدم که عمه بیقراره چشم از بابام بر نمیداره داره بابام و می شماره به کی بگم من من گل پرپر گشته دیدم من عمه سرگشته دیدم من پیکر برگشته دیدم به کی بگم من دیدم که سقای دلاور شده به اندازه اصغر ندیدم از او من کوچکتر به کی بگم من دلاور و از پا فکندند سرش رو رو نیزه میبندن دارن میبندن و می‌خندن شب شده بود و بابای من پیدا نمی شد گره ز کارش وا نمی شد شمر از رو سینه پا نمی شد پیش از سه ساعت تنهایی بابام و دیدن خنجر به حنجرش کشیدن سر بابام و بد بریدن بر سر بازار روز من‌ و سیاه کردن سینه غرق آه کردن ناموسم و نگاه کردن وای از رقیه تو ازدهام میزدن او رو تو شهر شام میزدن او رو به وقت شام میزدن او رو 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | وصیت مهم امام سجاد علیه السلام به فرزند بزرگوارشان، امام‌ باقر علیه السلام در آخرین لحظات عمر... 🔹فرزندم! حقّ را تحمّل كن هرچند تلخ باشد 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقصود از «یا ثارالله و ابن ثاره» در زیارت عاشورا چیست؟ در زیارت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چنین می‌خوانیم: «السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره». مقصود از «ثار» در دو مورد چیست و چگونه به خدا نسبت داده شده است. «ثارالله» و چگونه لفظ «ابن» به آن اضافه شده است؟ در پاسخ باید گفت: گاهی تصور می‌شود که «ثار» به معنی خون است، لذا چنین سؤالی مطرح می‌شود، ولی معنی «ثار»، «خون‌خواهی» است و در حقیقت مصدر «ثار» به معنی فاعل، یعنی «تأثر» است و در زبان عرب می‌گویند: «ثارت حمیمی»، از قاتل خویشم انتقام گرفتم. و نیز می‌گویند: «ثأثرت القتیل ثاراً»، «قتلت قاتله» یعنی انتقام مقتول را گرفتم، در این صورت معنی «یا ثارالله و ابن ثاره» چنین خواهد بود: درود بر کسی که خدا خون خواه اوست و نیز درود بر کسی که خدا خون‌خواه پدر او، یعنی امیرمؤمنان علی(ع) است، یعنی منتقم در هر دو مورد، خدا است. همچنین در پاسخ به این سؤال که در زیارت آن حضرت چنین آمده است: «والوتر الموتور»، مقصود از «وتر» چیست؟ باید گفت: پایه سؤال این است که تصور شده است «وتر» به معنی «تک» است،‌در حالی که به معنی «قتیل و کشته» است. و واژه «موتور» به معنی کشته‌ای است که هنوز خون‌خواهی آن انجام نگرفته است، در این صورت معنی فقره چنین است: درود بر کشته‌ای که هنوز انتقام او از قاتل اخذ نشده است لذا در فقرات بعدی زیارت عاشورا آمده است: «و أن یرزقنی طلب ثارکم مع امام مهدی ناطق لکم»، از خدا می‌خواهم که مرا روزی کند در رکاب امام مهدی(ع) ناطق به حق، انتقام خون شما را از دشمنان بگیرم(1). علیرضا سبحانی ___________________________________ 1. در تنظیم پاسخ از دو کتاب: 1. مجمع‌البحرین، فخرالدین طریحی (1085ق). 2. شفاءالصدور فی شرح زیارهًْ العاشور، علامه بزرگوار ابوالفضل تهرانی (م 1316) بهره گرفته شده است. از: ماهنامه مکتب اسلام، ش 712.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✋🏻❤️😭 به پیشگاه بخشیده ............... نخل خون کاشته، خرمای اثر بخشیده کشته ی اشک شده، دیده ی تر بخشیده چشمِ ایران شده صد چشمه ی شوریده از او باده... بر بادیه، دریای خزر بخشیده ای به قربان که چنین حیدری اَست و خدایی که به او باز پسر بخشیده هر پَرِ قنداقه به عرش آورده او که بر فطرسِ روحِ همه، پر بخشیده ای که دم می زنی از خونِ خدا؛ ... - دینِ حق را به تو با خونِ جگر بخشیده ای جهانی که به دنبال افتادی تا که سر خم نکند پیش تو، سر بخشیده تا کمر راست کند حضرتِ اسلامِ، مَُبین! پیش چشمان ، کمر بخشیده تا که آزاد شود از قفسِ تن، روحش تُنگِ جان را به تنی تنگ نظر بخشیده به هر آنکه به تنش داشته یک ذره امید تیغ و انگشتری و خوُد و سپر بخشیده هیچکس غیر خداوند خبردار نشد پیرهن را به تنِ چند نفر بخشیده تن به محراب و... سرش قاریِ منبر بوده روی نیزه به کر و کور، خبر بخشیده روشنی بخشِ تنوری شده «» تا که بر حامل خود، کیسه ی زر بخشیده ماهِ ویرانه شده، با همهْ شقّ القمری به شبِ هرچه یتیم است سحر بخشیده چه سبکبال به دامان گُلش خوابیده هرچه که داشته در طول سفر بخشیده پرچم موی است که سبز است هنوز سیبی از روی است ثمر بخشیده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🌷🌷 از عارفی پرسيدند : چرا اينقدر ذکر در منابع دينى ما تأکيد شده! و براى آمرزش گناهان، وسعت روزى ، صحت و سلامتى، گشايش در کارها و... تجويز کرده اند، سِرّ و راز اين ذکر چيست؟ فرمود: اگر به نگاه کنيد فقط يکجا در هست که خداوند انسان را هم شأن و هم درجه ى خودش ميکند يعنى از انسان ميخواهد که بيايد کنار او و با هم در يک کارى مشارکت کنند و آن آيه اینست : "انّ الله و ملائکته يصلّون علي النبي يا ايها الذين آمنوا صلّوا عليه و سلموا تسليما" خداوند و ملائکه اش براى پيامبر(ص) ميفرستند شما هم بياييد و همراهى کنيد علّت عظمت و بزرگى ذکر همين است که انسان را يکباره تا کنار خداوند بالا ميبرد. اَللّٰھُـمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ     🌳🌱وَعَجِّل فَرَجَهُم🌱🌳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا