Part04_ضیافت بلا.mp3
20.37M
📗 #معرفی_کتاب📗
📚🎧 #کتاب_صوتی
#ضیافت_بلا
" مقامات سلوکی در زیارت عاشورا"
نویسنده : استاد #سید_محمد_مهدی_میرباقری
راوی : #سید_حامد_نجم_الهدی
قسمـــت : 4
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️مهم❤️
یه خبر خوش و بی نظیر به عاشقان امیرالمؤمنین علیه السلام
#فضائل_امیرالمومنین
#آنتی_فتنه
#حجتالاسلام_رمضانی
چگونه بزرگ شویم؟.mp3
33.9M
🎙 #چگونه_بزرگ_شویم
◀️ روح مختص خداوند است و جسم با حیوانات مشترک. بین این دو، یک حلقه اتصال وجود دارد به اسم نفس.
◀️ سر پایین نفس، اماره و بسیار امر به بدی میکند. سر بالا نفس، لوامه که بسیار ملامتگر است. این دو سر دائم با هم در جنگند.
◀️ جنگ تا پیروزی یکی از سرهای نفس ادامه دارد. اگر نفس لوامه پیروز شود، نفس مطمئنه میشود و به آرامش میرسد. اگر نفس اماره پیروز شود، چون فطرت بینهایتطلب است، جنگ ادامه دارد، جنگ بین نفس و دنیا.
◀️ انسان به عنوان خلیفةالله برای به کمال رسیدن باید به نفس لوامه توجه کند، و نفس اماره را فقط برای بقاء نسل دنبال کند.
◀️ انسان نسبت به دشمنان اهل بیت باید کینه در دل داشته باشد تا به کمال برسد. اما کینه در مورد بقیه، باید جنبه تربیتی داشته باشد.
✅شنیدن صوتها برای آقایان بلامانع می باشد.
کتاب قیام حسینی، قیام خمینی جلسه 9 مبحث 4.mp3
52.33M
🎙 #کتاب_قیام_حسینی_قیام_خمینی
📌 جلسه 9
📎 مبحث 4
◀️ حضرت موسی مأمور به تشکیل حکومت الهی بود. ابتدا باید پایههای حکومت الهی را شکل میداد و بعد به اجرای احکام میپرداخت.
◀️ از مواجهه بین ایمان وکفر، به تقابل سه دستگاه ایمان، کفر، نفاق میرسیم. امتحانات هم جدید و پیچیده میشوند .
◀️ گناه کسی که وحدت کلمه توحید را نابود کند، بسیار سخت است. چون جمعیت زیادی را با خود به گمراهی میکشاند.
◀️ قوم بنیاسرائیل بعد از نزول تورات گوساله پرست می شوند. خدا آنها را به عذابی سخت دچار میکند. امت پیامبر نیز بعد از این که دست از ولایت امیرالمؤمنین برداشتند، به کشتارهای زیادی دچار شدند.
◀️ کشتی نجات امام حسین، هم امتحانات قبل از خود وهم امتحانات زمان خود و هم بعد را سرپرستی میکند.
◀️ قوم بنیاسرائیل چون از حکم جهاد سر باز زدند، به عذاب تیه گرفتار شدند و ۴۰ سال در صحرای سینا سرگردان بودند.
◀️ اگر امت دینی حقیقتاً اهل توحید باشد، حتی با تعداد کم و امکانات محدود هم میتواند به پیروزی برسد.
✅شنیدن صوتها برای آقایان بلامانع می باشد.
کتاب قیام حسینی، قیام خمینی جلسه 10 مبحث 5.mp3
36.51M
🎙 #کتاب_قیام_حسینی_قیام_خمینی
📌 جلسه 10
📎 مبحث 5
◀️ یکی از اهداف مبعوث شدن انبیا، جهاد با کفر است.
◀️ همه ادیان بشارت آمدن پیامبر خاتم و جمع کردن بساط ظلم را داشتند.
◀️ سیف پیامبر، برای جنگ نیست. بلکه وسیلهای برای مقابله و دفاع از حق در برابر شمشیرهای ناحق است.
◀️ زن و مرد هر دو باید برای ظهور خدا و رسیدن به توحید و اظهار کلمه توحید قدم بردارند.
◀️ جهاد از سوی امت نبی اکرم، به تشکیل حکومت الهی انجامید. نکته مهم و موثر در تحقق این مأموریت، محوریت امیرالمؤمنین در تمام جنگها با کفار و مشرکان و یهودیان است.
◀️ باید جهاد بشود فرهنگ بعثت. وقتی کسی مسلمان میشود، باید بداند که جهاد جزء لاینفک دین است برای از بین بردن کفر و علنی کردن حق.
◀️ تلاش جریان نفاق برای رسیدن به هدف، شکستن عظمت و قداست نبی اکرم در چشم مردم بود.
✅شنیدن صوتها برای آقایان بلامانع می باشد.
« عسى ربنا ان يبدل احزاننا فرحاً قريباً »
شاید پروردگارمان به زودی غم هایمان
را به شادی بدل کند ❤️🩹🥺
┄┄┄┄┄⚘꫶ꪳ݊🌹⃟ 🦋
📚حكايتی زیباوخواندنى
پادشاهی هنگام پوست کندن سیبی با یک چاقوی تیز٬ انگشت خود را قطع کرد. وقتی که نالان طبیبان را میطلبید٬
وزیرش گفت: «هیچ کار خداوند بیحکمت نیست.»
پادشاه از شنیدن این حرف ناراحتتر شد و فریاد کشید:
«در بریده شدن انگشت من چه حکمتی است؟» و دستور داد وزیر را زندانی کنند.
روزها گذشت تا اینکه پادشاه برای شکار به جنگل رفت و آن جا آن قدر از سربازانش دور شد که ناگهان خود را میان قبیلهای وحشی تنها یافت. آنان پادشاه را دستگیر کرده و به قصد کشتنش به درختی بستند.
اما رسم عجیبی هم داشتند که بدن قربانیانشان باید کاملاً سالم باشد و چون پادشاه یک انگشت نداشت او را رها کردند و او به قصر خود بازگشت.
در حالی که به سخن وزیر میاندیشید دستور آزادی وزیر را داد. وقتی وزیر به خدمت شاه رسید٬ شاه گفت: «درست گفتی، قطع شدن انگشتم برای من حکمتی داشت ولی این زندان رفتن برای تو جز رنج کشیدن چه فایدهای داشته؟»
وزیر در پاسخ پادشاه لبخند زد و پاسخ داد:
برای من هم پر فایده بود چرا که من همیشه در همه حال با شما بودم و اگر آن روز در زندان نبودم حالا حتماً کشته شده بودم.
🌟ای کاش از الطاف پنهان حق سر در
میآوردیم که این گونه ناسپاس خدا نباشیم
{💛✨}
•
•
#تلنگر
هــــروقتــــــ بیڪارشــــــدے!
یه تسبیح بگیر دستتـــــــــ
وبگــــو
("الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ")
هم دل خودتـــــــ آروم میگیـره
هـــــــم دݪ آقـــــا ڪہیڪے داره
بـــــراےظـــہورش دعا میکنه
•
•
{✨💛} ☜ #امام_زمان
#سلام_امام_زمانم 🌸
اَلسَّلامُعَلَیْکَیاشَریکَالْقُرْآنِ،اَلسَّلامُعَلَیْکَیاقاطِعَالْبُرْهانِ
_جَمال تو به غارت بُرده عَقل و هوش آدم را
چه گیسویی چه اَبرویی عَجب ماه دل آرایی..
مدح و متن اهل بیت
#داستان_واقعی #روایت_انسان #قسمت_دویست_هشتاد_سه🎬: حالا که حضرت یوسف از دنیا رفته بود و جامعه ی م
#داستان_واقعی
#روایت_انسان
#قسمت_دویست_هشتاد_چهار🎬:
چرا ابلیس در این برهه از تاریخ برای مقابله با جریان حق دانش سحر را انتخاب میکند؟
برای جواب به این سوال باید بگیم یکی از امیال نفسانی بشر استیلا است، یعنی انسان دوست داره قدرتی ما فوق قدرت دیگران داشته باشه.
آدم ها وقتی قدرتمند می شوند دوست دارند این قدرت و سلطه خودشان را از موضع بالا برجمعی که زیر دست شان هستند اعمال کنند، یعنی انسانی که قدرتمند بشه خواه ناخواه به سمت ریاست بر دیگران سوق میده و این ریاست در عمق وجود تمام انسان ها هست و این اعمال قدرت همراه با خشونت و تکبر هم خواهد بود.
پس هر علمی که بتواند در انجام بهتر کارها انسان را قدرتمند تر کنند انسان به آن علاقه مند می شود و برایش جذابیت خاصی خواهد داشت جذابیتی که انسان ها را به دنبال خود می کشد.
همچنین به آورنده آن علم نیز علاقمند می شود.
اگر ابلیس بتواند با یک علم تمام نیازهای انسان را در یک جهت برآورده کند به یک پیروزی بزرگ دست یافته است.
آن علمی که می تواند به هر دو میل مهمی که انسان دارد توسط ابلیس پاسخ بدهد علم سحر و جادو است.
علم سحر به ساحر قدرت بالایی می دهد و ساحر را به جایی می رساند که بعد از قدرتمند شدن می تواند دیگران را به خدمت در بیاورد، از طرفی هر کس نمی تواند به این دانش دست پیدا کند.
اگر ابلیس بتواند با این محور علمی جامعه سازی کند به جامعه ایده آل مد نظرش بسیار نزدیک شده است.
به همین خاطر ابلیس از ابتدا دانش سحر را به جامعه بشری وارد ساخت و آن را به مرور زمان پرورش داد تا اینکه به بابل رسید.
و پس از آن اینک در مصر این دانش به بلوغ بالای خودش رسیده است.
سحر اثراتی دارد که می تواند کار اقامه باطل را انجام دهد و این گونه مقابل اقامه حق بایستد:
اولین رکن اقامه باطل: امامت
در مرحله اول باید بگوییم تبعیت دائمی ساحر از کسی که سحر را در اختیارش گذاشته است و آن شخص برای ساحر امام او خواهد بود.
جریان امامت و ربوبیت ارباب ساحران برای جامعه سحر زده یکی از اوصاف جوامع سحرزده است.
این درحالی است که یکی از ارکان اقامه حق نیز امامت است، یعنی ابلیس دقیقا داره سکه ی بدل اقامه ی دین را مو به مو انجام میدهد.
حتی حضرت ابراهیم زمانی مامور به اقامه شد که به مقام امامت رسید.
پس در طرف اقامه باطل هم امامت داریم و اینجا هم امامی وجود دارد که ساحر به او محتاج هستند
ً
امامت یعنی حضور دائمی مربی که زیردستانش دائما گوش به فرمان او هستند.
چرا که زیر دستانش فیض دائمی می خواهند و ابلیس و شیاطین کسانی هستند که به ساحران فیض دائمی می دهند.
دومین رکن اقامه باطل: جامعه طبقاتی مقابله با سحر برای انسان های معمولی و کسانی که با این علوم بیگانه هستند اعمال ممکن نیست.
پس از ورود سحر به جامعه انسانی، جامعه تبدیل به یک جامعه طبقاتی میشود؛ یعنی از
حالت یک دستی خارج میشود و وارد یک نظام طبقاتی می شود و دقیقا کاری راذکه یوسف نبی انجام داد و نظام طبقاتی را از میان برداشت، اینجا سحر دقیقا صد و هشتاد درجه مخالف آن عمل می کند
این در حالی است که دومین رکن اقامه دین قسط و عدل بود.
پس از جهت تقابل، سحر در مقابل قسط قرار دارد.
سومین رکن سحر مکاشفه های شیطانی
ست و انسان میل به ماوراء دارد و دوست دارد که در عوالم دیگر حضور پیدا کند و از امکانات و توانمندی های عوالم دیگر استفاده کنند.
این میل نیز در هر دو اقامه وجود دارد.
در مرحله اقامه حق با مکاشفه های روحانی انجام می شود و در این اقامه باطل با مکاشفه های شیطانی صورت می گیرد.
این سه ویژ گی از ارکانی هستند که می شود با آن ها در یک جامعه سحر کرد و قدرت گرفت و بر مردم حکومت نمود و اقامه حق و یا اقامه ی باطل انجام داد.
ادامه دارد...
📝به قلم: طاهره سادات حسینی
🌕✨🌕✨🌕✨🌕✨
#داستان_واقعی
#روایت_انسان
#قسمت_دویست_هشتاد_پنجم🎬:
همانطور که می دانید، در ذهن مردم سحر و معجزه گاهی از یک نوع محسوب میشود
یکی از دلایلی که مردم در ابتدای پیغمبری هر پیامبری او را متهم به سحر میکردند سابقه ذهنی مردم از دانش سحر بوده است.
مشابهتی که بین سحر و معجزه وجود دارد که هر دو یک جور خلاف عادت هستند و یک نحو
قدرت نمایی هستند مردم را به یاد سحر می انداخته است.
در ابتدا برای اخذ دانش سحر از اجنه لازم بود ساحران کارهایی کنند که طبیعت عادی انسانها از آن کارها کراهت دارد و دوری می کند.
به همین خاطر در ابتدا ساحران ظاهر کراهت آوری داشتند و برای همین جادوگران را در ابتدا پیرزن هایی زشت و بد هیبت تصور می کردند و این دلیلش همان کراهت انسانی بود
آن ها از جامعه ها مطرود بودند و به قدرت نمایی در خلوت و تنهایی روی آورده بودند.
به تدریج ابلیس با پروژه تزئین نمایی آن ها را به انسان هایی متشخص و زیبا تبدیل کرد.
ساحران مرحله اقامه باطل انسان های به ظاهر موجهی هستند که قدرت دارند و می خواهند قدرتشان را اعمال کنند و ان کراهت اولیه جایش را به جذابیت داده است.
و برای همین هرگاه مردم آیات و معجزات آشکار پیامبران را میدیدند میگفتند این شخص یا جن زده است یا ساحر؛ چراکه در سابقه ذهنی آن ها این کار که خارق العاده بود به عنوان سحر مطرح شده بود.
تفاوت انسان جن زده با ساحر این است که در انسان جن زده جن بر او مسلط می شود ولی در ساحر انسان بر جن مسلط میشود.
پس هرگاه که پیغمبری با معجزات آشکار می آمد آن ها به او تهمت ساحری می زدند تا دعوت او را در چشم مردم خراب کنند و از آنجایی که مردم از ساحران به خاطر ظاهر نامقبول شان فراری بودند دعوت انبیا با شکست مواجه می شد.
اما در مصر اوضاع عوض شد چرا که ساحر بودن یک صفت و ویژگی مقبول و مثبت به حساب می آمد.
در آنجا نظام علوم بر سحر و ساحری بنا شده بود.
همچنین در مصر از سحر و ساحری اثرات عملی و واقعی می گرفتند.
آن ها از سحر برای کشاورزی و معماری از آنها استفاده می کردند. به عنوان مثال سنگ هایی که در اهرام مصر به کار رفته است با ظرافت و دقت خاصی بدون ذره ای کم یا زیاد برش داده شده
و در جای خود قرار داده شده است.
ریشه تمام این پیشرفتها در مصر علم سحر است.
تا الان معلوم شد که چرا ابلیس علم سحر را انتخاب کرده است.
مباحث بیشتری در این زمینه هست که در قسمت بعدی به ان می پردازیم
ادامه دارد...
📝به قلم: طاهره سادات حسینی
🌕✨🌕✨🌕✨🌕✨
#داستان_واقعی
#روایت_انسان
#قسمت_دویست_هشتاد_ششم🎬:
در باره ی سحر باید یک سری توضیحاتی داد ،یک تقسیم بندی علوم را به دو شاخه رئیسی علوم خفیه و علوم جلیه تقسیم میکنند.
علومی مانند علم ریاضی و فیزیک و هندسه و علوم ظاهری که در دسترس همه ما است اما علوم خفیه قابل دسترسی برای همگان نبود.
بعضی از علوم انحصاری است چون قدرت می آورند.
پس دارندگان آن علم آن را در انحصار خودشان آن نگه می دارند و نمی خواهند دیگران به آن دسترسی پیدا کنند.
و طبق نظریه علما و خصوصا شیخ بهایی پنج شاخه اصلی سحر یا خمسه محتجبه وجود دارد که نام آنها را:
کیمیا
، لیمیا ، هیمیا
، سیمیا
، ریمی، می گویند.
کیمیا که به علم صناعت معروف است و به وسیله آن بعضی از فلزات و اجرام معدنی را به
نمونه دیگری از آن تبدیل کرد مثلا می توان آهن را با قاعده های علمی تعیین شده ای به طلا تبدیل کرد.
علم لیمیا علمی که به واسطه آن روح را به بدن دیگری انتقال می دهند.
علم هیمیا از ترکیب قوای عالم بالا با عالم پایین بحث میکند و از این راه به تاثیرات عجیبی دست پیدا می کنند و به آن علم طلسمات نیز میگویند
و علم سیمیا که آن را علم سحر دیدگان نیز می نامند. این فن از تمامی فنون سحر مسلم تر می باشد.
با این علم ساحر می تواند امور طبیعی و قوه خیال مخاطب را تصرف کند و چون در قوه خیال مخاطب تسلط دارد می تواند به گونه ای در خیال او تصرف کند که او را به کاری وا دارد که قبل
از آن نمی توانست انجامش دهد.
علم ریمیا از استخدام قوای مادی بحث میکند تا آثار عجیب آنها را به دست بیاورد به گونه ای که در حس بیننده آثار عجیب و غیر مادی ایجاد شود.
نزدیکترین علمی که به این علم میتوان نام برد علم شعبده بازی است.
تمامی این علوم در دین ما حرام است، چرا که این علوم آمده اند تا در مقابل پرچم اقامه حق پرچم دیگری را بلند کنند و جهت همه
این علوم و غایت همه این علوم تحقق یک حکومت و استقرار اقامه باطل است.
وطبق آیات وروایاتی که به ما رسیده راه مقابله با سحر و ساحری، وارد شدن در حصن حصین دین است و کلمه «لااله الاالله» است
حال متوجه وضعیت جامعه ی آن زمان درست در آستانه ی ظهور منجی بنی اسرائیل در مصر شدید، اما مناطق اطراف مصر هم پیامبرانی بودند که به آنها می پردازیم.
ادامه دارد...
📝به قلم: طاهره سادات حسینی
🌕✨🌕✨🌕✨🌕✨