Babolharam Motiee.mp3
4.95M
|⇦• تقدیم به روح ملکوتی همۀ شهدا ، مخصوصاً شهدایِ غواص به مناسبتِ روزِ پاسداشت دلاورمردان نیرویِ دریایی به نفس حاج میثم مطیعی•✾•
📖معارف قرانی
هفت طبقه جهنم وساکنان آن🔥
🌎--> طبقۀ اول (دَرک)
👈🏻مخصوص منافقان است و
اینان بدترین گروه از جهنمیان میباشند.
🍃اِنّ المنافقین فی الدَّرکِ الأَسفَلِ مِنَ النّار
📖| سوره نساء آیه۱۴۵
🌎-->طبقۀ دوم (لَظا)
👈🏻 که جایگاه اشقیا میباشد.
🍃کلّا اِنّه لَظی
📖| سوره معارج آیه۱۵
🌎-->طبقۀ سوم (حُطَمَه)
👈🏻که تهمت زنندگان و عیب جویان و
مال اندوزان را در خود جای داده است.
🍃کلّا لَیُنبَذَنَّ فی الحُطَمَه
📖| سوره همزه آیه۴
🌎-->طبقۀ چهارم (سَقَر)
👈🏻 که جایگاه کافر و منکر و
تارکین نماز و کسانی که از مساکین
دستگیری نکردند است و عموم جهنمیان
از این درمیگذرند.
🍃ما سَلَکَکُم فی سَقَر
📖| سوره مُدَّثِّر۴۲
🌎-->طبقه پنجم (جَحیم)
👈🏻که در ان تجاوزکاران سکونت
داده میشوند.
🍃و وَقاهُم عذابَ الجَحیم
📖| سوره دخان آیه۵۶
🌎-->طبقۀ ششم (سَعیر)
👈🏻 وجایگاه سرپیچی کنندگان از
خداوند است.
🍃فَعتَرَفو بِذَنبِهِم فَسُحقاً لِأَصحابِ السَّعیر
📖| سوره ملک آیه۱۱
🌎-->طبقۀ هفتم (هاویة)
👈🏻و نصیب کسی میشود که میزان
اعمال خیر او کم باشد و باید ۷۰ سال در
جهنم توقف کند.
🍃و اَمّا مَن خَفَّت مَوازینُه. فَأُمُّه هاویة
📖| سوره قارعه آیه ۸و۹
#حضرت_عبدالعظیم_حسنی_ع
#سیدعبدالکریم
ری قبله گشته با حرم سیدالکریم
عزت گرفته با قدم سیدالکریم
عقده گشای قبر خراب حسن شده
صحن و سرای محترم سیدالکریم
عیسای شهر ما نفسش مجتبایی است
اعجازها نموده دم سیدالکریم
از کودکی شفای مرا مادرم گرفت
وقت نماز با قسم سیدالکریم
در روز حشر هم همگی قد علم کنیم
در زیر بیرق و علم سیدالکریم
هر کس که پیر گریه شده از غم حسین
سیراب گشته با کرم سیدالکریم
بیهوده نیست خیل گدا دارد این حرم
حال و هوای کرببلا دارد این حرم
عبدالعظیم آمد و عبد خدا شدیم
با عشق اهل بیت دگر آشنا شدیم
دنیا و آخرت همه ی فخر ماست این
همسایه ی عزیز دل مجتبی شدیم
شکر خدا که صاحب ما با کرامت است
شکر خدا که بر سر کویش گدا شدیم
یک بار اتفاقی از این صحن رد شدیم
یک عمر چون نسیم سحر با صفا شدیم
چون ریشه های پرچم سبزش بدست باد
در هر طواف زائر کرببلا شدیم
دانی زچیست این همه شان و مقام او
دانی ز چیست ریزه خور این سرا شدیم
فرمود امام شیعه که (( انت ولینا ))
عبدالعظیم ما همه از تو رضا شدیم
بیهوده نیست خیل گدا دارد این حرم
حال و هوای کرببلا دارد این حرم
اینجا چونان ملائکه در رفت و آمدیم
مهمان خانواده ی آل محمدیم
پای ضریح حضرت طاهر مدینه ایم
پای ضریح حضرت حمزه به مشهدیم
معصوم گفته بر در دیوار این حرم
ما عطر سیب از حرم کربلا زدیم
عشاق این دیار همه گریه کن شدند
ما هم به این امید در این خاک آمدیم
مدیون مهربانی زهرا شدیم ما
ممنون این همه کرم و لطف بی حدیم
جامانده ایم از سفر کربلا ولی
در این دیار بر همه عالم سرآمدیم
شب های جمعه گریه کنان کنج این حرم
انگار صحن کرببلا رو به گنبدیم
بیهوده نیست خیل گدا دارد این حرم
حال و هوای کرببلا دارد این حرم
ای شاه سر بریده عزیز خدا حسین
این سرزمین گرفته شمیم تو را حسین
با هر سلام در حرم سیدالکریم
پر می کشیم تا حرم کربلا حسین
این خاک بوی خون گلو را گرفته است
این سرزمین برای تو شد خون بها حسین
مقتل نوشته روی تنت پا گذاشتند
در زیر دست و پا ، زده ای دست و پا حسین
مقتل نوشته پیکر تو نرم گشته بود
با هر نسیم جسم تو شد جابجا حسین
مقتل نوشته حد حرم را چهل زراع
رفته تن بدون سرت تا کجا حسین
مقتل نوشته ضربه به پهلوی تو زدند
حتما" شبیه مادرتان بی هوا حسین
مقتل نوشته راس تو را بد بریده اند
چون از جلو بریده نشد از قفا حسین
مقتل نوشته دست به گیسوی تو زدند
یک عده گرگ های بی حیا حسین
مقتل نوشته دست تو از مچ بریده شد
با خنجری شکسته و با ضربه ها حسین
مقتل نوشته زیر گلو نحر گشته بود
پهنای نیزه شد به گلوی تو جا حسین
هر ضربه را برای رضای خدا زدند
شمشیر ، نیزه ، سنگ و حتی عصا حسین
#امام_حسین
#شب_جمعه_شب_زیارتی_ارباب
#غزل_مرثیه
به درگه احدی خم نمی کنم سر را
مگر به جز تو که داری هوای نوکر را
رسد به هرچه که خیراست بی برو برگرد
هرآنکه بر کرم تو سپرد باور را
تو دست خیر خدایی برای جملهٔ خلق
کشانده تا به حرم رحمت تو کافر را
معرفم به همه ، پای ثابت روضه
نوشته اند کنار حرم ، کبوتر را
هوای صحن دلم حال روضه می گیرد
رسید پنجه گرفت از سه ساله زیور را
برای آنکه نگاهش همیشه بود ،حسین
چه مشکل است ببیند حسین بی سر را
نوشتن از عطشت صفحه مرا سوزاند
حرارت لب تو خشک کرده جوهر را
#امام_حسین
#شب_جمعه_شب_زیارتی_ارباب
#غزل
زیر باران؛ در شب و مهتاب، حس کردم تو را
نوکری تا داد زد «ارباب»، حس کردم تو را
صیدِ دریای توام با ریشههای پرچمت
بین روضه در نخِ قلّاب، حس کردم تو را
قبل از آنی که بگویم «آه، آقا بی کسم ...
نوکر بیچاره را دریاب»، حس کردم تو را
لحظههای تشنگی گفتم «سلام ای تشنه لب !»
قبل از آنی که بنوشم آب، حس کردم تو را
روی دیوارِ اتاقم شعبهای از کربلاست
زُل زدم هر وقت، بر آن قاب، حس کردم تو را
بالشم شد هر شب از رویای خیسم خیسِ اشک
گوشهی ششگوشهات در خواب، حس کردم تو را
بوی سیبِ جانمازم مال مُهر تربت است
بارها ارباب! در محراب، حس کردم تو را
بین صحنِ سینهام داری مزاری؛ چونکه من
در تپشهای دلِ بیتاب، حس کردم تو را
اصحاب رَس چه کسانی بودند و عاقبت چه شدند⁉️
- در کتاب عیون به سند خود از ابو الصلت هروی از حضرت رضا «علیه السلام» روایت کرده که امیرالمؤمنین «علیه السلام» در حدیثی طولانی که راجع به داستان اصحاب رس است فرمودند:
اصحاب رس مردمی بودند که درخت صنوبری را میپرستیدند و نام آن را «شاه درخت» نهاده بودند و آن درختی بود که «یافث» فرزند نوح آن را بعد از داستان طوفان بر کنار چشمه ای به نام «روشن آب» کاشته بود و این قوم، دوازده شهر آباد پیرامون نهری به نام رس داشتند و نام آنها: آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند، فروردین، اردیبهشت، خرداد، مرداد، تیر، مهر و شهریور بود که مردم فرس این اسامی را بر ماههای دوازدگانه خود قرار دادند؛
قوم نامبرده از آن صنوبر دوازده جوانه گرفته در هر یک از شهرهای خود، یکی را کاشتند و نیز از آن چشمه که گفتیم صنوبر بزرگ بر کنار آن بود نهری به طرف آن جوانه ها و قریه ها بردند، و نوشیدن از آب آن نهرها را بر خود حرام کردند، به طوری که اگر کسی از آن نهرها مینوشید و یا به چهارپای خود میداد به قتلش میرساندند، چون میگفتند: زنده ماندن این دوازده خدا بستگی به آب این نهرها دارد پس سزاوار نیست کسی از آنها بخورد و مایه حیات خدایان را کم کند.
و نیز در هر ماه یک روز را در یکی از آن شهرها عید میگرفتند و همگی در زیر درخت صنوبر آن شهر جمع شده قر بانی هایی پیشکش و تقدیم آن میکردند، و آن قربانیها را در آتشی که افروخته بودند میسوزاندند، وقتی دود آن بلند میشد برای درخت صنوبر به سجده میافتادند و به گریه و زاری در میآمدند و شیطان هم از باطن درخت، با آنان حرف میزد.
این عادت آنان در آن دوازده شهر بود تا آنکه روز عید شهر بزرگ فرا میرسید، نام این شهر اسفندار بود و پادشاهشان نیز در آنجا سکونت داشت و همه اهل شهرهای دوازده گانه در آنجا جمع شده به جای یک روز دوازده روز عید میگرفتند، و تا آنجا که میتوانستند بیشتر از شهرهای دیگر قربانی میآوردند و عبادت میکردند، ابلیس هم وعده ها به ایشان میداد، و امیدوارشان میکرد (البته) بیشتر از آن وعده هایی که شیطانهای دیگر در اعیاد دیگر، از سایر درختان به گوششان میرسانیدند سالهای دراز بر این منوال گذشت و همچنان بر کفر و پرستش درختان، ادامه دادند تا آنکه خداوند رسولی از بنی اسرائیل از فرزندان یهودا، به سوی ایشان فرستاد آن رسول مدتی آنها را به پرست ش خدا و ترک شرک میخواند، ولی ایشان ایمان نیاوردند پیغمبر نامبرده، آن درختان را نفرین کرد تا خشک شدند چون چنین دیدند به یکدیگر گفتند: این مرد خدایان ما را جادو کرد، عده ای گفتند: نه، خدایان بر ما غضب کردند، چون دیدند که این مرد ما را میخواند تا بر آنها کفر بورزیم و ما هیچ کاری به آن مرد نکردیم و درباره آلهه خود غیرتی به خرج ندادیم، آنها هم قهر کردند و خشکیدند.
تصمیم گرفتند پیغمبر را بکشند.
پس چاهی عمیق حفر کرده او را در آن افکندند و سر چاه را محکم بستند و آن قدر ناله او را گوش دادند تا برای همیشه خاموش گشت.
دنبال این جنایت خدای تعالی عذابی بر ایشان مسلط کرد که همه را هلاک ساخت.
و در نهج البلاغه، امیرالمؤمنین علی «علیه السلام» فرموده:
کجایند صاحبان شهرهای رس که پیغمبران خود را کشتند و سنت های مرسلین را خاموش، و سنتهای جباران را احیاء کردند؟
- ترجمه تفسیر المیزان، ج۱۵،ص۳۷۳
❄️✨🌸✨❄️✨🌸✨❄️
دعای هنگام خوابیدن 💫🌙✨
💥«باسْمِکَ اللَّهُمَّ أَمُوتُ وَ اَحْیَا»💥
«بار الها!با نام تو میمیرم و زنده خواهم شد
دعای بلند شدن از خواب 🌺🌞
💥«الْحَمْدُ للهِ الَّذِي أَحْيَانَا بَعْدَ مَا أَمَاتَنَا وَإِلَيْهِ النُّشُورُ»💥
«سپاس پروردگاری را که پس از مرگ،ما را زنده گردانید و بازگشت همه به سوی اوست».
❄️✨🌸✨❄️✨🌸✨
غیبت پشت سر مرده
گاه تصور می شود که مفهوم غیبت و همچنین روایاتی که درباره غیبت وارد شده ناظر به افراد زنده است و مردگان را شامل نمی شود و غیبت کردن پشت سر مرده اشکالی ندارد.
در حالی که طبق روایات؛ احترام مرده مسلمان همچون احترام زنده او است، بلکه می توان گفت؛ غیبت مرده از جهاتى زشتتر و ناپسندتر است؛ زیرا زندگان ممکن است روزى غیبت را بشنوند و به دفاع از خود برخیزند، ولى مرده هرگز قادر به دفاع از خود نیست.
علاوه بر این؛ شخص غیبت کننده ممکن است افراد زنده را ببیند و از آنها حلالیت بطلبد ولى در مورد مردگان این مطلب هرگز صدق نمیکند.
اخلاق در قرآن، ناصر مکارم شیرازی ج 3، ص 133
🌱
دو عقد در یک زمان
گاهی برای محرمیت پسر و دختر قبل از عقد دائم، عقد موقت خوانده می شود و هنگام اجرای عقد دائم، مدت عقد موقت تمام نشده و مرد توجه ندارد که باید باقیمانده عقد را ببخشد در حالی که چنین عقدی باطل است.
مسأله:
اگر زوجین بخواهند قبل از اتمام زمان عقد موقت، صیغه عقد دائم اجرا نمایند، باید مرد زمان باقیمانده را به زن هبه کند و چنانچه مرد وقت باقیمانده را هبه نکند و عقد دائم بخوانند، عقد دائم آنان باطل است و باید بعد از اتمام زمان صیغه، دوباره اجرای عقد دائم بنمایند.
احکام روابط زن و مرد، سید مسعود معصومی ص112