eitaa logo
مدیریت در اسلام
664 دنبال‌کننده
828 عکس
167 ویدیو
25 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: پاسخگویی به حتماً يك وظيفه است، اما در شرایطی كه شما قدرت نداشته باشيد! ولی آنگاه که صاحب قدرت بودید بايد باشيد؛ يعنی بايستی بتوانيد «نظامات تكامل» اجتماعی را بر اساس مقاصد الهی تأسيس كنيد. تأسيس اين مطلب و هماهنگی آن حتما به يك نيازمند است. ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از بیداری ملت
24.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ ما تنها کشور اسلامی هستیم که درب های مسجدمان بسته است و کسی نمی‌تواند حتی بیتوته کند... ✅ مسجد جای فکر کردنه ، جای عبادت کردنه ، جای دعا خواندنه... ⚠️ چرا هیئت امنا مساجد همکاری های لازم رو نمیکنن ⁉️ 🔴 👇 @bidariymelat
✍تنها سازوکار عملی مردمی‌سازی دولت، الگوی جامع اتحاد امامت و امارت است. @qavami
✍رییس جمهورامروز در همایش تکریم مسجد بر الگوی اتحاد امامت و امارت بدون نام تاکید کرد. @qavami
▪️به زودی توسط پژوهشکده مدیریت اسلامی منتشر می‌شود: 📚کتاب محله فاضله، الگوی مدیریت محله بر اساس نظریه اتحاد امامت و امارت به لطف الهی تدوین این کتاب که در هفت باب، ۲۴ فصل و ۳۷۰ صفحه در قالب تقریراتی از مباحث استاد قوامی در حوزۀ مدیریت محله انجام شده است به پایان رسیده و به‌زودی به طبع و نشر خواهد رسید. 🔸در باب اول با عنوان «مبانی و مقدمات» به مباحث مقدماتی، نظریات مختار و مفهوم‌شناسی محله پرداخته شده است. 🔸در باب دوم با عنوان «اوصاف و خصوصیات محلۀ فاضله» چشم‌اندازی از یک محلۀ مطلوب اسلامی‌-ایرانی و شاخصه‌های آن ترسیم شده است. 🔸در باب سوم با عنوان «نظم در محله» در ۱۴ فصل به معرفی ارکان و تشکیلات و شوراهای محله و شرح شرایط و وظایف آنها پرداخته شده است. 🔸باب چهارم با عنوان «رشد در محله» به بحث گزینش و توانمندسازی نیروها و همچنین تشریح نظام نظارت، شایستگی و جبران اختصاص دارد. 🔸باب پنجم با عنوان «انگیزش در محله» به مباحث رهبری، نظام ارتباطات، اصلاحات و حل تعارضات اختصاص داده شده است. 🔸باب ششم با عنوان «معنویت در محله» به معرفی نظام اعتقادات، اخلاقیات و رفتارها در محلۀ مطلوب می‌پردازد. 🔸باب آخر نیز با عنوان «مسجدسازی و مسجدداری در محله» به ترسیم چشم‌اندازی از مسجد مطلوب محله و هم‌چنین برخی شاخص‌ها و مباحث شهرسازانه و معمارانه اختصاص دارد. 📎در پایان نیز دو بخش با عنوان فرهنگ واژگان و اصطلاحات محله و همچنین پرسش و پاسخ به کتاب ضمیمه شده است. @madineyefazele
✍️من یخرج من بیته مهاجرا الی الله ورسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله ....100نساء 🏴 آقا سید مهدی حسینی نسب شهدادی طاب ثراه صلح یار محله الانمه (طباطبایی) کرمان حین زیارت اربعین جان به جان آفرین تسلیم نمود .او با تجارب ارزنده در صدد بهداشت قضایی توام با سازش و صلح در این محله فاضله بود که این فرصت را نیافت این ضایعه مولمه را به اهالی محله و نیز همشهریهای شهدادی اش تسلیت میگویم انشالله با قدم صدق یوم الورود همراه حسین بن علی ع وارد رضوان الهی شود . @qavami
▪️چگونه برای مقابله با منکرات مردم را بسیج کنیم؟ نقل می‌کنند که در همسایگی منزل آیت‌الله شاه‌آبادی، استاد عرفان امام خمینی، رحمه الله علیهما، در خیابان امیرکبیر تهران، دکتری بود که برای آموزش موسیقی به دخترانش یک معلم خصوصی گرفته بود. چند روزی بود که مرتب صدای موسیقی از خانه آن دکتر بلند بود. وی با این کار نه تنها اسباب ترویج و عادی‌سازی یک حرام را فراهم کرده بود؛ که موجب آزار و اذیت برخی از همسایگان نیز شده بود. آیت‌الله شاه‌آبادی به دکتر پیغام دادند و از او خواستند که دست از این کار بردارد. آن دکتر نیز گستاخانه پاسخ داد که «من اين کار را ترک نمی‌کنم و شما هر اقدامی که می‌خواهيد بکنيد.» آیت‌الله شاه‌آبادی روز جمعه بعد از جلسه‌ای که در مسجدشاه داشتند، قضیه را با مخاطبان خود در میان گذاشتند و از آنان خواستند: «خوب است از اين به بعد هر کس از اين خيابان عبور می‌کند چون به مطب اين دکتر رسيد، داخل مطب شده و سلام کند و آنگاه با خوشرويی از او بخواهد که آن عمل خلاف خود را ترک کند.» مردم هم چنین کردند. چند روز به اين منوال گذشت و دکتر هر روز با صدها مراجعه کننده مواجه می‌شد که همگی يک مطلب را به او تذکر می‌دادند. وی ديد اگر بخواهد به لجاجت خود ادامه دهد، نه تنها بايد مطب خود را تعطيل کند، بلکه مجبور است از آن خيابان هم کوچ کند. ازاين‌رو، دست از ايجاد مزاحمت برداشته، و جلسه آموزش موسيقي دخترانش را تعطيل کرد. در یکی از روزها، دکتر مزبور وقتی آیت‌الله شاه‌آبادی را دید بعد از سلام و احوال‌پرسی گفت: «آقای شاه‌آبادی با قدرت ملت کار را تمام کردی و من گمان می‌کردم شما به مراجع قانونی و محاکم قضايی مراجعه می‌کنيد که من به سادگی‌ می‌‌توانستم جواب آنها را بدهم و هرگز درباره‌ی اين روش مردمی نينديشيده بودم.» (کتاب عارف کامل، ص۲۳) @madineyefazele
▪️آیین‌های الهی تمدن‌هایی که به چیزی می‌ارزیدند وابستگی عمیقی به سنّتی الهی داشتند. «شهر»ها از افرادی تشکیل می‌شدند که آیین و مناسک خود را برای الوهیت ترتیب می‌دادند. هویت شهر بسته به آن آیین بود، زیرا از ابتدا شهروندان با این آیین عهد می‌بستند. هرکس که به این آیین نبود بیگانه تلقی می‌شد که جایی در اجتماع نداشت و به معبد نیز او را راهی نبود. این شهرها عموماً از طریق اقوام همبسته می‌شدند که با شخصی روحانی واحدی سیاسی می‌ساختند. روحانی بزرگ مسئول برگزاری مراسم دینی، قربانی‌ها و اعمال عبادی شهروندان بود. بدینسان «شاه» اولاً در مفهوم نخستین فردی روحانی بود که بعد به مقام سیاسی تبدیل می‌شد. در مصر این مفهوم گستردگی بیشتری داشت، تا جایی که حاکم سیاسی تجسم و یا حتی خود «خدا» بود. ازاین‌رو مشروعیت شهر بالذات با امر الهی گره خورده بود، زیرا نطفۀ آن با امر الهی بسته شده بود. تعریف شهروند در چنین اجتماعی مستقیماً مرتبط با عقاید روحانی شهر بود. ازاین‌رو فردی شهروند بود که با اصل نخستین شهر که الهی بود پیوند داشته باشد. بیگانگان نیز به سختی می‌توانستند شهروند این اجتماع باشند، به این دلیل واضح که پیوندهای درونی اجتماع الهی بسیار سخت بدست می‌آیند و با ورود بیگانگان به راحتی از دست می‌روند و مفهوم شهر مضمحل می‌شود. نزاع میان شهرها نیز صبغۀ دینی داشت. هرچه پیوندها و مناسک درونی قومی قوی‌تر، شانس غلبۀ آنان بر اقوام دیگر با آیین‌هایی دیگر بیشتر. گویی خدایان در کالبد آنان بروز می‌یافتند تا ظفرمند شوند. در این معادله همه چیز «دینی» بود. فراروایت دینی تمام المان‌های زبانی، نژادی، فرهنگی را می‌بلعد. در این جوامع «آزادی» دین معنا نداشت. یا بخشی از آیین بودید یا از اجتماع طرد می‌شدید. شهر توان هزینه‌تراشی برای عناصر بی‌استفاده و مخرب را نداشت و خطرات آن را نمی‌پذیرفت. @madineyefazele
ایثارگران شهداد شهریور 1.MP3
27.9M
توجیه طرح امامت و امارت برای ایثارگران شهداد
▪️از نهضت جهانی اربعین چگونه برای مدیریت فرهنگی شهر و محله الگوبرداری کنیم؟ (۱) ۱. عاملیت را به مردم بسپاریم، دولت فقط حمایت و نظارت کند: در مسیر کربلا بحران‌خیزترین و پرمشکل‌ترین نقاط، مرزها هستند، زیرا دولتی‌ترین بخش کارند. هر چه از مرزها فاصله می‌گیریم و کار مردمی‌تر می‌شود، بحران‌ها کمتر می‌شود. واضح است که اگر دولت‌های ایران و عراق زیرساخت‌های راه، حمل و نقل، انرژی و امنیت را تأمین نمی‌کردند، امکان شکل‌گیری حماسه اربعین نبود. اما آنچه این حرکت را به یک حماسه تبدیل می‌کند این است که دولت‌ها وظیفه حمایت و تأمین زیرساخت خود را انجام می‌دهند و دورادور می‌ایستند و نظارت می‌کنند تا مردم شاهکار خود را خلق کنند. این بهترین الگوی تعامل حاکمیت با مردم است و باید در شهر و محله تکرار شود. ۲. از شور حسینی برای کاهش شکاف‌های اجتماعی بهره بگیریم: این روزها کم نیستند افرادی که با نظام و انقلاب همدل نیستند و حتی ضدیت دارند، اما اکنون در راه کربلا هستند. گرایش‌های عمیق شیعی و حسینی در مردم ایران قوی‌ترین زمینه‌ای است که می‌توان با آن به ایجاد الفت و کم کردن فاصله‌ها پرداخت‌. شور حسینی گوش‌ها را برای شنیدن باز و تعصبات را کمرنگ می‌کند. @madineyefazele