#مساجد_نمونه
▪️بازی در مسجد
تدبیری که سازندگان مسجد امام اصفهان برای بازی بچهها اندیشیده بودند:
http://nedaesfahan.ir/116581
برگرفته از کانال استاد موسی نجفی
@drmousanajafi
@madineyefazele
▪️ زندگی آپارتمانی، تولید متمرکز، تولید زباله!
اگر هر یک از ٢٧ میلیون خانوار ایرانی فقط یک قالب پنیر بخرند و نهایتاً این پنیر را طی یک هفته مصرف کنند؛ در طول یک هفته، ٢٧ میلیون زباله ی پلاستیکی از پنیر فقط جمع شده است!! تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل! (تهران در یک روز حدود ١٠ هزارتن پسماند عادی دارد!) این بحران، نتیجه ی تولیدِ صنعتیِ متمرکز کارخانه ای است!
محصولِ تولیدِی متمرکز و بیرون از خانه، (مثلاً پنیر از آمل تا قم) برای اینکه تا به دست مصرف کننده می رسد قابل استفاده باشد، بایستی داخل بسته بندی و مقرون به افزودنی باشد!
تولید این حجم از زباله، حاصل این الگوی تولید متمرکز است. برای تغییر الگوی تولید، بایستی الگوی شهرسازی و معماری تغییر کند! در زندگی آپارتمان نشینی، زمینه ی تولید فراهم نیست، نتیجه این می شود که تولید مواد غذایی مورد نیاز خانواده ها، متمرکز و به کارخانه ها سپرده می شود.
با ساختِ خانه های وسیع، زمینه ی تولید سالم، غیر صنعتی و غیرمتمرکز، فراهم می شود و تقریباً زباله ای تولید نمی شود.
همچنین در خانه های وسیع و حیاط دار، با فراهم شدن زندگی حیوانات خانگی، بخشی از دور ریزها خوراک حیوانات می شود.
حجت الاسلام مهران فر
@madineyefazele
▪️ چرا دشمنان از «حجاب» میترسند؟
ترفند استعمار در مبارزه با حجاب
مرحوم ابوالحسنی مُنذِر
۱. سیاست مرحلهای در حجابستیزی
معمولاً ابرقدرتها و دولتهاى مخالف دین، کار مبارزه با شعائر را، به طور پلّه پلّه شروع مىکنند. به عبارت روشنتر، نخست پارهاى از شعائر را مورد هجمه قرار مىدهند و آنگاه پس از موفقیت در مبارزه با آنها، به مبارزه با بقیه مىپردازند.
یعنی در میان شعائر مذهبى، آن دسته که چشمگیرتر یا شورانگیرتر از دیگر شعائرند، همواره سپرِ بلاىِ شعائر دیگرند؛ و دشمن، براى نابودى کلّ شعائر، نخست از مبارزه با این گونه شعائر آغاز مىکند. مثلاً در امر پوشش بانوان، «چادر» (به عنوان «حجاب برتر»)، حصن و حفاظِ «روسرى» و «مانتو» است و یا در امر عزادارى سالار شهیدان علیه السلام، مسائلى نظیر «سینهزنى» و «زنجیرزنى»، حافظ و پاسدار «روضهخوانى» و «اشک و گریه» در سوک شهیدان کربلا هستند.
همان طور که در جبهه نظامى، خاکریزهاى گوناگونى وجود دارد که برخى درست در خط مقدّم و در تیررس مستقیم دشمن قرار دارند و برخى آن سوتر و در پشت خطّ مقدّم؛ شعائر دینى نیز این چنیناند و بعضى از آنها حکمِ خاکریزِ نخستین را دارند که فتح و تسخیر آنها، موجودیتِ باقىِ شعائر را مورد مخاطره شدید قرار مىدهد.
۲. اما چه باید کرد؟
باید در برابر هرگونه رخنه به شعائر، محکم و استوار ایستاد و توطئه عمیق و گسترده دشمن را در نطفه خفه ساخت.
اگر دشمن در حمله به این گونه شعائر، با دفاعى سخت و جانانه روبرو شد، جا مىزند و عقب مىنشیند و انجام توطئه را به فرصتى دیگر وا مىنهد، و اگر مقاومتى جدّى و کوبنده ندید، یا توانست با وحشیگرى یا تزویر آن را سرکوب کند، حمله را تا فتحِ خاکریزهاى بعدى ادامه مىدهد و همچون رضاخان و بدتر از او آتاتورک، کلّ شعائر را نابود مىسازد. چنانکه رضاخان در این اواخر حتى در مقام حذف ماههاى قمرى اسلامى از تقویمها برآمد و شب یازدهم محرم یعنى شام عاشورا را در میدان توپخانه بساط رقص و پایکوبى به راه افکند! و فجایع آتاتورک نیز ـ از تغییر خط گرفته تا… منع گفتن اذان به عربى و…ـ مشهور تاریخ است؛ بنابراین باید هشیار بود و در برابر هرگونه رخنه به شعائر، محکم و استوار ایستاد و توطئه عمیق و گسترده دشمن را در نطفه خفه ساخت.
۳. چرا این همه به حجاب حمله میکنند؟
رمز این مخالفت را بایستى در پیوند استوار و ربط وثیقى جستجو کرد که میان شعائر دینى و جوهر اسلام و تشیع وجود دارد… اصولاً راه دستیابى به باطن دین و عامل حفظ آن، همین ظواهر و شعائر است. بىجهت نیست که دشمنان اسلام، خاصّه استعمارگران، به انگیزه محو اساس دین، و قطع ریشه آن، همواره از مبارزه با وجهه ظاهرى و عملىِ دین ـ یعنى از مبارزه با شعائر ـ آغاز مىکنند: براى آنکه روح تقوا و عفاف را نابود سازند، چادر و روسرى را ـ به جبر و عُنف (همچون زمان رضاخان) یا به غَنج و دَلال (همچون عصر محمدرضا) ـ از سر زنان و دختران مسلمان مىربایند.
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍غدیر مسقط الراس اتحاد امامت و امارت در شخص حصرت علی بن ابیطالب ع است . این اتحاد کلیه مشکلات نظام انقلابی را حل میکند.و اکنون به یک گفتمان ملی بلکه فرا ملی تبدیل شده و شبکه امامت جمعات و جماعات رسمیت یافته و شبکه امارت هم با نماد شورای سران قوا از مرکزکشور تا عمق روستاها و محلات در حال
شکل گیری و اتصال به شبکه مبارکه امامت است . و این همه را از غدیر خم داریم .
@qavami
▪️ناظمی اردکانی: در میان کارکردهای مسجد، صرفاً به چند کارکرد پرداختیم و سایر کارکردها باقی مانده است و به جای دیگری دادیم که موجب شده مسجد تضعیف شود. اگر تمام کارکردهای مسجد فعال شود، به تمدن جدیدی خواهیم رسید:
https://www.farsnews.ir/news/14010418000285/
@madineyefazele
▪️مساجد، گوشت قربانی که صاحب ندارند
مساجد، ۲۴ نهاد را بالای سر خود دارند که هرکدام خود را مسئول بخشی از امور آن میدانند اما حاضر نیستند مشکلات را گردن بگیرند. گویی مسجد قربانی است که هر تکهای از گوشتش را یک نهاد برده اما زیربار نمیروند که هزینهاش را بدهند:
http://fna.ir/1phnhb
مقام معظم رهبری معتقدند که امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است، اما روند چیدمان نهادهای مسئول در مساجد و بودجهریزی به گونهای است که امام جماعت یک مدیر بیپول است و بدون هیچ پشتوانهای کار میکند
@madineyefazele
▪️وحدت حوزه و دانشگاه
از بیانات مرحوم آیت الله حسن زاده آملی:
طلبه اگر #واقعا بخواهد درس بخواند میتواند هم ادیب بشود، هم فقیه بشود، هم ریاضیدان بشود و هم میتواند طبیب بشود. همین گونه که بودهاند. مثلا حضرت استاد شعرانی (رحمه الله) را در نظر بگیرید.از یک طرف «المدخل الی عذب المنهل» را در اصول نوشتهاند، از یک طرف کفایه را شرح کردهاند، از یک طرف قواعد مرحوم علامه را حاشیه زدهاند و بر وافی مرحوم فیض تعلیقه دارند و همینطور بر مجمع البیان حواشی دارند و رسائل دیگر که از ایشان به یادگار مانده است.
از طرفی «قانون» تدریس میکرد و اصطرلاب و زیج و مجسطی میگفت. زبان فرانسه و انگلیسی و عبری را کاملا مسلط بود. آقایان دیگری هم به نوبه خود همین گونه بودند.
مجله حوزه مرداد و شهریور ۱۳۶۶، ش ۲۱ مصاحبه با آیت الله حسن زاده آملی
@madineyefazele
▪️رهبر انقلاب: بعضی آقایان ننگشان میکند که بگویند حوزههای علمیه از مردم ارتزاق میکنند این ننگ نیست، این افتخار است.
@madineyefazele
▪️امام خامنهای: حوزههای علمیهی ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجستهی ما، نخبههای حوزوی ما اینها نانخور مردمند. نانخور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولتها و به قدرتها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت میتوانند کنار مردم بایستند.
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
رهبری در این دیدار برای اولین بار از شبکه امامت نام بردند مبارک است .
https://eitaa.com/qavami/24973
▪️فمینیسم به زنها یاد داده است که مطیع بودن در برابر رئیس و مدیر و کمک دست او بودن خوب است، اما انجام همین کارها برای شوهر بد است.
اینکه غریبهها در شیرخوارگاه و مهد کودک بچههای شما را بزرگ کنند خوب است، اما بد است که خود مادر برای تربیت بچه وقت بگذارد.
اینکه زن هر روز ۸ ساعت با بدن نحیف و ظریفش در کارگاه و کارخانه و شرکت و اداره دوندگی کند یا در میدان مسابقه به حریفش لنگ و لگد پرتاب کند و خسته شود خوب و عالیست، اما جارو زدن، غذا پختن، ظرف و لباس شستن، تروخشک کردن بچهها و خستگی از کارهای خانه عقبماندگی و زشت است.
اینکه زن سر هر ماه برای دریافت حداقل دستمزد پیش مدیر اداره سر کج کند و تن به هزار نوع خفت بدهد خوب است، اما ازدواج کردن و گرفتن نفقه از شوهر خلاف شأن است.
فمینیسم در حال بیمعنا کردن ازدواج، نابودی خانواده و آسیب جدی به روح و روان بچههاست.
رؤسا، مسئولان، علما و فضلا در مدینه فاضله باید از هر نوع تصمیم یا اظهار نظر که منجر تشویق زن به خروج از نقش خانهداری و مادری شود خودداری کنند، زیرا در شرایط امروز جهان اصلیترین کسی که از این اقدامات یا اظهارنظرها بهرهبرداری میکند و جامعه را به سمت و سوی مورد نظر خودش میبرد، جریان فمینیسم است.
@madineyefazele
▪️توصیه قابل تأمل آیت الله العظمی فیاض (مدظله) برای بهبودِ وضعیتِ حجاب در جامعه:
👈 بازگشت علما و وعاظ به جایگاه تاثیرگذار سابق خود در تربیت دینی جامعه و پایان دادن به میدانداری دیگر اصناف به جای عالمان در مجالس و مجامع دینی.
@madineyefazele
▪️نشانههای انحطاط
داستان خرابکاری در مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان در ایام اخیر جنجالی در رسانهها و شبکههای اجتماعی بر پا کرده و سیلی از اعتراضات را به سوی میراث فرهنگی روانه کرد. اما پرسش مهم این است که برای این نخبگان آنقدر که پوسته و ظاهر مساجد مهم است، باطن و درون آنها هم اهمیت دارد؟
در این ماجرا ثابت شد که نه فقط سکولارها، که بسیاری از خبرگزاریها و فعالان رسانهای انقلابی و متدین هم نگاهشان معطوف به ظواهر است و همه به نوعی گرفتار انحطاط فرهنگی هستند. انحطاط فرهنگی یعنی نخبگان یک جامعۀ اسلامی، بر سر طبله کردن و به هم خوردن قوس شکم و سینۀ گنبد جنجال کنند و آن را ویرانی مسجد بدانند، اما تعطیل شدن نماز جمعه و جماعت و درس در مساجد تاریخی را ویرانی و نابودی مساجد ندانند.
اگر در ظاهر مساجد اشکال و نقصی هست، این اشکال قبل از هر چیز نشانۀ آن است که حال درونی آنها خراب است. مسجدی که بساط ذکر و عبادت عابدان در آن برپا نباشد، ظاهر و پوستهاش هم زوال پیدا خواهد کرد. اما ما به جای آنکه به تعطیلی نمازهای جماعت و جمعه در مساجد تاریخی نقد وارد کنیم، تمام حواسمان معطوف به ظاهر و پوسته و شکل است!
اشکال اصلی به وضعیت مساجد تاریخی مثل مسجد امام اصفهان این است: مسجدی که در حکومت طواغیت، در منبر و محرابش صدای تدریس و خطبه و نماز شیخ بهایی و فیض کاشانی و علامه مجلسی و خاتونآبادی و ... طنینانداز میشد، چرا در حکومت اسلامی به موزه کاشیکاری و آتلیه عکاسی و تفرجگاه توریستهای بیدین و بیطهارت تبدیل شده است؟
تمام مردم اگر چشمشان به ظاهر توست
نگاه من به دل پاک و جانِ طاهر توست
@madineyefazele
▪️رابطه امت و امام، غیر از رابطه شهروند-حاکم است و از جمله تجلیات این تفاوت را میتوان در مقایسه وداع تاریخی با خمینی کبیر (قدس سره) با آنچه بناست بر ملکه انگلیس بگذرد، مشاهده کرد.
عرض ارادت به امام نیز، تفاوت ماهوی با عرض ارادت به ملکه و پادشاه دارد؛ منشاء این دین است و آن، دنیا. اولی انسانساز است و دومی انسانسوز؛ اولی از سر بندگی خداست و دومی از سر بردگی طاغوت... چه میگویم... چگونه میتوان برای آنکه ظاهر میبیند، از تفاوت باطن سخن کرد...
سید یاسر جبرائیلی
@madineyefazele
▪️خاطرهای از مرحوم آیت الله طالقانی
احمد صدر حاج سید جوادی وزیر کشور و دادگستری دولت موقت، میگوید: «بعد از انقلاب، در حالی که در دولت بسیار کار داشتم، روزی طالقانی مرا احضار کرد و گفت: “در اطراف منزل ما یک دکان مشروبفروشی بود که مردم در روزهای اوجگیری انقلاب، حمله کردند و همه وسایلش را از بین بردند.
شاید آن بیچاره نمیدانسته که این کار حرام است و یا برای اداره زندگی مجبور بوده که این کار را بکند. گذشته از این، تنها مشروبات دکان قابل اِمحا بوده و کسی شرعاً حق نداشته است سایر وسایل را از بین ببرد.
الان صاحب آن مغازه از زندگی ساقط شده است. او را پیدا کنید و کمکش دهید تا دوباره روی پای خود بایستد.” باور کنید که من تا چند روز در آن منطقه میگشتم تا صاحب آن مشروبفروشی را پیدا و دستور طالقانی را اجرا کنم.
📚محمد اسفندیاری، پیک آفتاب، پژوهشی در کارنامه زندگی و فکری آیتالله سیدمحمود طالقانی، صحیفه خرد، ۱۳۸۳
#امامت #رفق_در_امامت #تألف_در_امامت
@madineyefazele
مدیریت در اسلام
▪️هر ماه یک جنجال تا تایلندسازی ایران
میتوان ادعا کرد که تقریباً تمام جنجالهایی که هر چند وقت یکبار پیرامون حجاب در جامعهی ما برپا میشود برساختهی بخشی از بدنهی اقتصادی-امنیتی داخل نظام است و خلاف آنچه که همه تصور میکنند، جرقه و شروع این جنجالها از طرف ضدانقلاب و اپوزیسیون نیست.
این بخش از بدنهی نظام همان بخشی است که پس از شکست رؤیای ژاپن اسلامی در دههی هفتاد، پروژهی تایلند اسلامی را در دههی نود کلید زد که قطعات پازل مختلفی داشت: از ترویج فیلمهای ضدغیرت و ضدخانواده در سینما و مقاومت جانانه برای فعال نگه داشتن پلتفرمهای مجازی دشمن مانند اینستاگرام گرفته، تا رشد قارچگونهی بانکهای خصوصی، علَم کردن هزاران پاساژ و مجتمع تجاری لاکچری در تمام خیابانها با هدف تغییر سبک زندگی سنتی، به فلج کشاندن اقتصاد روستایی ایران با هدف رشد شهرنشینی و طبقهی متوسط شهری به عنوان پیشران گذار فرهنگی، نابود کردن معماری ایرانی و آپارتماننشین کردن اکثریت مردم ایران، اصرار و پافشاری بر گسترش توریسم و توسعهی دیوانهوار زیرساختهای گردشگری، و بالاخره پروژهی لغو قانون حجاب و حذف گشت ارشاد.
این شبکه دارای عقبههای اقتصادی، مالی و تبلیغاتی گسترده است و به شدت برنامهی گذار فرهنگی را به عنوان یکی از الزامات پیشرفت و توسعهی ایران دنبال میکند. این مافیا قویاً اعتقاد دارد که برای تحقق رؤیای تایلندسازی و آندلسسازی ایران و تبدیل ایران به عشرتکدهی خاورمیانه، لازم است انقلاب جنسی به شکل کامل محقق شده و آزادسازی حجاب و مشروب، و نرمالسازی فحشا نیز به عنوان بخشی از گذار فرهنگی با جدیت دنبال شود. برای اینکه بفهمیم این شبکه تا چه حد توانمندی مالی و اقتصادی دارد فقط کافی است بدانیم در اوج تحریم و بحران اقتصادی کشور، فقط ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت پروژهی ایران مال و ساخت بزرگترین عیاشخانهی خاورمیانه در دریاچهی چیتگر تهران سرمایهگذاری کرده است. منبع اصلی مالی این مافیا بانکهای خصوصی هستند که از طریق خلق پول بدون پشتوانه تمام هزینههای پروژههای آن را تأمین میکنند و احتمالاً بخشی از این پولها به جیب خانم مسیح علینژاد هم رفته است!
این مافیا علاوه بر آنکه توانسته است منابع عظیم رانت نفتی و پول بادآوردهی حاصل از خلق پول را به جیب بزند، از میان بسیاری از چهرههای سیاسی و امنیتی اصلاحطلب، اصولگرا و انقلابینما هم یارگیری کرده و به اصطلاح سیبیل بسیاری از افراد را چرب کرده است، لذا تقریباً بدون مزاحمت خاصی پروژهی خود را پیش میبرد.
متأسفانه نظام در برابر اصل وجود چنین جریان مافیایی خود را به تغافل زده است و با اتخاذ سیاستهای گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، آب به آسیاب این جریان میریزد. تا نظام متوجه این موضوع نشود که چنین جریانی وجود دارد و ضمن برخورداری از عقبهی محکم امنیتی، پشت تمام پروژههای انقلاب جنسی و برهنهسازی زن ایرانی، نابودی روستاها، گسترش توریسم، مالسازی و برجسازی و هتلسازی، استقلال زنان و بیرون کشیدن زنان از خانه، سخت کردن ازدواج و مجرد نگهداشتن جوانان، ساخت فیلمهای قبحشکن، ترویج مصرفگرایی، تغییر سبک زندگی، برجامبازی و مذاکرهبازی، آزادسازیها و خصوصیسازیهای وحشیانۀ اقتصادی و ... قرار دارد، در همچنان بر همین پاشنه خواهد چرخید و هر چند وقت یکبار یک برساخت رسانهای کشور را به هم خواهد ریخت.
نظام باید در سطح کلان دست به یک جراحی بزند و مافیای سرمایهداری، مافیای بانکهای خصوصی، مافیای بساز بفروش، مافیای سینمای ضدغیرت و سلبریتیسم، مافیای فضای مجازی، مافیای مُد و لباس و البته مافیای امنیتی پشتیبان آنها را قلع و قمع کند. این جراحی یقیناً دردناک و سخت خواهد بود، اما اگر انجام نشود، این شبکهی مافیایی هر آنچه که از اخلاق، عفت، حیا، فرهنگ جوانمردی، تدین و ایمان در جامعه داریم را از ما خواهد گرفت تا به رؤیای آندلسسازی و تایلندسازی ایران جامهی عمل بپوشاند.
در سطح خُرد نیز نظام باید ضمن مقاومت محکم در برابر جریان مخالف گشت ارشاد، علاوه بر نیروی انتظامی، حلقههای میانی مساجد، هیئات، بسیج و کمیتههای محلی را احیا کرده و به کمک گشت ارشاد بفرستد، و گرنه تا مسائل اخلاقی و اجتماعی در سطح خُرد و محلی حل نشوند قطعا با بگیر و ببندهای خیابانی مشکل حل نخواهد شد و سرمایهی اجتماعی هم نیروی انتظامی و هم نظام اسلامی روز به روز بیشتر از دست میرود.
اگر نظام به شکل قاطع و چکشی با شبکهی فاسد تایلندسازی ایران برخورد نکند، باید منتظر باشد که هر ماه یک جنجال شبیه جنجال #مهسا_امینی کشور را به هم بریزد. مافیای سرمایهداری ایران مصمم و با ارادهی محکم به میدان آمده است تا ایران را به تایلند جهان اسلام تبدیل کند و در این مسیر آنقدر به جنجالسازی و فتنه ادامه خواهد داد تا بالاخره نظام را تسلیم اهداف خود کند.
@madineyefazele
▪️مسجد و دفاع موزاییکی
دفاع موزاییکی یعنی امنیت هر منطقه و محله توسط نیروهای بومی همان منطقه و محله تأمین شود و این جز با محوریت مساجد ممکن نیست. دفاع موزاییکی از امنیت محلات و مناطق شهر در برابر اوباش نیز فقط با تبدیل کردن مساجد به سنگرهای مقاومت امکانپذیر است.
در کانونهای درگیری در شهرهای ملتهب، علیالقاعده اوضاع مساجد باید طوری میبود که پایگاه فعال آمدوشد و سازماندهی و پشتیبانی نیروهای مقاومت مدنی انقلابی باشند تا از امنیت تمام محلات و عرصههای عمومی شهر دفاع کنند، اما اکنون مساجد خود قربانی اوباش ملحد و مرتد شدهاند.
همچون عاشورای سال ۸۸، شورش مدنی را باید با نیروی مدنی بومی که از دل مسجد و هیئت و بسیج میجوشد و قیام میکند خنثی کرد.
به جز حضور پررنگ دانشجویان بسیجی در برخی دانشگاهها، انفعال و غیبت نیروهای مذهبی و مکتبی در صحنه آشوبهای این روزها، چه در فضای مجازی و چه در فضای خیابانها به شدت احساس میشود. این نشانه خوبی نیست.
@madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بدون شرح (این تصاویر از سیمای جمهوری اسلامی است نه برنامه پرگار بی بی سی)
@madineyefazele
▪️روش شیخ عباس قمی برای آباد کردن مساجد
مردم علاقه مند بودند كه لااقل يك نماز خود را با مرحوم حاج شيخ عباس قمى بجا آوردند. يكى از عادات ايشان اين بود كه اغلب اوقات نماز خويش را در مساجد متروكه بجا مىآورد.
به محض اطلاّع مردم روز به روز بر كثرت جمعيت افزوده مىشد تا به حدى كه آن مسجد مورد علاقهی مردم و به دست همان مردم تعمير مىگرديد.
شيخ پس از آن ديگر در آن مسجد حاضر نمىشد و يك مسجد متروكه و مخروبهی ديگر را انتخاب مىكرد.
پس از چند روز باز مردم مطلع شده و از راههاى بسيار دور براى درك نماز ايشان به آن مسجد مىشتافتند و برای تعمیر آن مسجد مخروبه دست به کار میشدند.
@madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️«خطر دانشگاه از خطر بمب خوشهای بیشتر است»
@madineyefazele
▪️تفاوت دانشگاههای امروزی با مراکز علمی قدیم چیست؟
نوشتهای از شهید سیدمرتضی آوینی👇👇👇
@madineyefazele