🔰 پوستر | کارگاه #صفر
[سرفصل های کارگاه «صفر شاعری»
مهمترین کارگاه برای شروع]
🏷️ اطلاعات بیشتر + ثبت نام:
https://eitaa.com/madras8/1385
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
هدایت شده از yosefpoor.ir
📝 متن مصاحبه من با سرکار خانم رضایی در ایبنا را بخوانید:
http://ibna.ir/x6sXz
• صفحات من در ایتا:
🏷️ صفحه رسمی:
https://eitaa.com/yosefpoor_ir
🏷️ مدرس۸ | آموزش ادبیات:
https://eitaa.com/madras8
🏷️ رواج | آموزش گرافیک:
https://eitaa.com/ravaaj
🏷️ قفسه | خرید و فروش کتاب:
https://eitaa.com/ghafasehh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ دومین تیزر و گزارش مالی
• آوردمالی مدرس۸ در سال جاری، از صفحۀ ایتا قریب به ۱۸۰ میلیون تومان بود که از این بین، بخشی صرف هزینه زیرساختها و هاست شد و بخشی نیز پشتیبان فنی که امیدواریم در ادامه بتوانیم بهتر خدمترسانی انجام دهیم.
همچنین تعداد زیادی از فراگیران بورسیه شدند که ما خودمان برای عزیزان هزینه کردیم.
🏷️ الحمدلله از عملکرد کارگاه و فراگیران بسیار خرسندیم و چشم به آینده درخشان دوستان داریم.
🏷️ روزانه دست کم با ده فراگیر تعامل داریم در راستای نقد و بررسی و گفتگو که از این میان، برخی کارگاه های نقد نیز در دسترس عموم قرار گرفتهست:
https://eitaa.com/madras8/1350
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات:
@madras8
♨️ شعر یعنی
• شعر جدید از هر گونه معنی شدن میگریزد. اینکه میگویند شعر باید بیمعنی باشد، حرف چندان بیمعنایی هم نیست. در ایران، جوانان بیسواد و بیاطّلاع این مطلب را به صورت خندهداری درآوردند و گفتند که شعر باید اصلاً معنی نداشته باشد. آن کس که گفت شعر چیزی است که معنی نداشته باشد، منظورش این بود که معنی معیّن و محدود و مشخّص و قابل بیان کردن به عبارت دیگر نداشته باشد. او به صورت دیگر قصدش این بود که بگوید شعر چیزی است که بیش از یک معنی داشته باشد، برای هر کس در هر دورهای از زندگی معنایی داشته باشد، نه اینکه اصلاً معنی نداشته باشد. شعر حافظ و مولوی به یک حساب معنی ندارد، زیرا هیچ معنی مسلّمی و قاطعی بر آنها نمیتوان تحمیل کرد. در نتیجه هزاران معنی دارد.
📝 شفیعی_کدکنی (۱۳۹۷)
این کیمیای هستی/جلد اوّل/چاپ اوّل
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
• به زودی استخراج مضامین فاطمی ان شالله در کارگاه #چشم_و_چراغ به فراخور ایام شهادت بارگذاری میشود.
چون مطالب پیوسته هستند، پیشنهاد میشود حتما این کارگاه را تهیه کنید.
🏷️ توضیحات و روش تهیه کارگاه:
https://eitaa.com/madras8/1390
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
هدایت شده از فریضه
31.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ نماهنگ | جنایت جنگی
• شاعر: #میلاد_حبیبی
• تدوین: #مسعود_یوسف_پور
• تهیه شده در محفل ادبی فریضه
📌#فریضه
نشست شاعران انقلاب مشهد
@farizeh_ir
♨️ راز مستوری
• به باور آدونیس، هرچه سویهی مستورگی و پنهانگی شعر پررنگتر باشد؛ شعرتر است و هر چه به آشکارگی بگراید، از شاعرانگی و شعریّت شعر کاسته میشود. وی بر این نظر است که اگر در گذشته خوانش شعر در سطح افقی بوده؛ امروزه خوانش عمودی شده است و نیاز به تعمق و تأمل بیشتری دارد و خواننده چون شاعر، غواص دریای معانی است. در زمانهی ما بیش از هر زمانهی دیگری مرگِ مؤلف رخ میدهد. غامض و پیچیده بودن شعر آدونیس، جوهری و ذاتی آن است و نه تصنّعی و عارضی. ناشی از جوهر و وجود شاعر و جهان رازورانهی پیرامون وی است. از زیست و تجربهی هنری و نگاه و نگرش وی به هستی و پدیدهها مایه میگیرد. این رمزآمیزی در زبان و تصویر شعری وی، بر اساس اصول و معیارهای رتوریک و بلاغی و هنریِ زیستهی وی اتفاق میافتد. این امر در جای جای آثار شعری وی مشهود است.
🔰 نهانخانۀ راز | ترجمه صالح بوعذار
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
هدایت شده از فراخوان شعر
29.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
«نور خیال» - قسمت اول
بررسی اشعار فاطمی در ادب فارسی
ارائه؛ دکتر مهدی امینفروغی
تهیه شده در خبرگزاری ایکنا
کانال #فراخوان_شعر در ایتا؛
@Farakhanesher
44.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ مقدمه کارگاه #امکان
• تهیه شده در سال ۱۴۰۲
• توضیحات مسعود یوسف پور در مورد کارگاه امکان
🏷️ لینک دانلود مستقیم:
https://s9.uupload.ir/files/axanacademy/carachter/fullpack/adabiat/emkan/0-moghadame.mp4
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
38.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت اول
#کارگاه_امکان
• ریشۀ عنوان شعر
• خاصیت شعر بلاغی
• هاشمیات و شعر مُبلّغ
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
53.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت دوم
#کارگاه_امکان
• رسا بودن شعر ولایی
• در مورد کسائی مروزی
• خصیصه شاعران ولایی
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
28.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت چهارم
#کارگاه_امکان
• مروری بر پنج اصل رتوریک
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
51.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت پنجم
#کارگاه_امکان
• کمیت | فرزدق | دعبل | حمیری
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ قسمت ششم
#کارگاه_امکان
• اثر و موثر
• از کلمه و حرف
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
33.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت هفتم
بخش اول
#کارگاه_امکان
• مضمون یابی از روایت
• مبحث آنالیز دادهها
🏷️ لینک دانلود مستقیم:
https://s9.uupload.ir/files/axanacademy/carachter/fullpack/adabiat/emkan/7-revayat.mp4
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
29.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت هفتم
بخش دوم
#کارگاه_امکان
• تعلیل هنری ازروایت
• بحث علیت منطقی و هنری
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ قسمت نهم
#کارگاه_امکان
• سحر حلال
• القاء و ایقاع
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ قسمت دهم
#کارگاه_امکان
• اتیمولوژی
• بافت قدیم و جدید
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
69.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت یازدهم
بخش اول
#کارگاه_امکان
• صرف الخبر و حسن الاخبار
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8
36.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ قسمت یازدهم
بخش دوم
#کارگاه_امکان
• صرف الخبر و حسن الاخبار
📌 #مدرس_هشت
کانال تخصصی ادبیات در ایتا
@madras8