eitaa logo
مدرس فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
912 عکس
90 ویدیو
116 فایل
قالَ الصَّادقُ علیه السلام: مَنْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِيماً قم، خیابان معلم، نبش کوچه ۲۱ کانال دروس مدرس فقهی در ایتا و تلگرام: @dars_madras_emb
مشاهده در ایتا
دانلود
راهنمای شرکت درجشنواره پژوهشی مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام.pdf
581.1K
📣 فایل راهنمای شرکت در جشنواره پژوهشی مدرسه فقهی امام محمد باقر -علیه السلام- 🔸با توجه به اینکه سایت ورودی مقالات جشنواره با مقالات مجله «تا اجتهاد» مشترک است، لازم است همه متقاضایان شرکت در جشنواره فایل راهنما را با دقت مطالعه نمایند. ⭕️در صورت اشتباه در ارسال، مقاله ارسالی جزو مقالات جشنواره محسوب نمی شود. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐کانال جشنواره پژوهشی امام محمد باقر علیه السلام 🆔 @jashnvare_mfeb
💠 آیۀ مباهله، فضیلت بزرگ امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ▫️حضرت رضا علیه‌السلام در مناظره با مأمون، هنگامی که وی از بالاترین فضیلت قرآنی امیرالمومنین علیه السلام پرسید، با اشاره به آیۀ مباهله، فرمودند: "پیامبر(صلی الله علیه و آله)، حسن و حسین(علیهماالسلام) را فراخواند که به حُکم قرآن پسران او حساب شدند، و فاطمه(سلام الله علیها) را فراخواند که آن حضرت مصداق زنانِ مذکورِ او در آیه حساب شد. سپس امیرالمؤمنین(علیه السلام) را فراخواند که به حکم خدای عزوجل، نفس پیامبر(صلی الله علیه و آله) قرار داده شد. این مطلب هم ثابت است که هیچ یک از مخلوقات خدای تعالی از پیامبر بالاتر و افضل نیست. بنابراین به حکم خدای عزوجل باید کسی از نفس رسول الله(یعنی امیرالمؤمنین) بالاتر نباشد. 📚 الفصول المختاره، ص۳۸ @zanjani_net
🌹صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ ▪️بمناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام؛ دوره تابستانه مدرس فقهی امام محمد باقر علیه السلام ان شاءالله در ایام دهه اول ماه محرم از مورخه ۲۶ تیرماه الی ۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ تعطیل خواهد بود.
💠 معنای حدیث سفینه مرحوم حاج آقای والد می فرمود: وقتی مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری تازه وفات کرده بود و هنوز چهلم وفات ایشان فرا نرسیده بود مرحوم آقای شرف الدین وارد قم شد و ما از ایشان دیدن کردیم. آقای شرف الدین آدم با ذوقی بود، مخصوصاً در مسائل کلامی ظرافتهای مخصوصی داشت. ایشان می فرمود: من با بعضی از اعلام علمای سنّی گفتگویی داشتم گفتم: در حدیث سفینه (1) درباره عبارت «من ركبها نجا» معنایی به ذهنم آمده است. آن عالم پرسید: چه معنایی به ذهن شما آمده است؟ گفتم: به ذهنم آمده است که هر کس سوار کول آنها شود، نجات می یابد! آن عالم سنّی گفت: این معنای درستی نیست. پرسیدم پس معنای عبارت چیست؟ آن عالم گفت: منظور این است که اگر کسی از آنها علم اخذ کند، نجات می یابد. آقای شرف الدین فرمود: ما شیعیان تا علوممان به اهل بیت منتهی نشود، اعتبار و ارزشی ندارد ولی شما فقهتان را از ابو حنيفه ومالك و شافعى و احمد بن حنبل اخذ کرده اید حدیثتان را از عایشه و ابوهریره، تاریختان را هم از واقدی و طبری و دیگران اخذ کرده اید. پس کجا علوم شما به اهل بیت منتهی میشود طبق مبنای شما باید همانگونه که من تفسیر کردم، حدیث را معنا کنید. —————————————— 1⃣ قالَ رسُولُ اللهِ صلى اللهُ عَلَيه وآلِه: «مَثَلُ أهلِ بَيتِي فيكُم كَمَثَلِ سَفِینةِ نوح، مَن رَكِبَها نَجا، و مَن تَخَلَّفَ عنها غَرِقَ». الغيبة نعمانی، ص ۴۴ 📚جرعه ای از دریا؛ ج۳؛ ص۴۷۷ @madras_emb
💠 دعای آخر سال قمری روز آخر ذي الحجه كه آخر سال عرب است سيّد بن طاووس در اقبال ذكر كرده كه دو ركعت نماز كند در هر ركعت حمد يك مرتبه و ده مرتبه قُل هُواللّهُ اَحَدٌ و ده مرتبه آية الكرسي بخواند و بعد از نماز بگويد: اَللَّـهُمَّ ما عَمِلْتُ في هذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَل نَهَيْتَني عَنْهُ، وَلَمْ تَرْضَهُ، وَنَسيتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ، وَدَعَوْتَني اِلَي التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائي عَلَيْكَ، اَللَّـهُمَّ فَاِنّي اَسْتَغْفِرُكَ مِنْهُ فَاغْفِر لي، وَما عَمِلْتُ مِنْ عَمَل يُقَرِّبُني اِلَيْكَ فَاقْبَلْهُ مِنّي، وَلا تَقْطَعْ رَجآئي مِنْكَ ياكَريمُ. پس چون گفت اين را، شيطان گويد: واي برمن هرچه من تَعَب كشيدم در حق او در اين سال همه را خراب كرد به اين كلمات؛ و شهادت دهد سال گذشته برای او كه سال خود را به خير ختم نمود. 📚 اقبال الأعمال، ج۱، ص۵۳۰ @madras_emb
21.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 بوی محرم «محرم» فراخوان ملکوتی سپاه زینب سلام الله علیها برای یارگیری و ثبت‌نام جدید غائبان و تمدید حاضران است تا برای گلگشت باغ ملکوت از «باب الحسین علیه السلام» وارد شوند. عشاق حسینی برای رسیدن محرم، بی‌قرارند... ▪️پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی ▪️مرکز فقهی امام محمد باقر علیه السلام @zanjani_net
💠 توصیه به مبلغان و سخنرانان ❓نسبت به محتوای سخنرانی و منبر، برای مبلّغین توصیه‌ای دارید؟ ✍آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه: آنچه كه در كتابهاى ما از اهل‌بيت عصمت «علیهم‌السلام» به وديعت گذاشته شده است، چه در معارف و چه در اخلاق و سنن و رشته‌هاى ديگر، غنى‌ترين معارف است كه هيچ‌گونه كمبودى ندارد و اگر اين معارف در محافل مختلف با ظرافت و با ذوق و سلیقه براى مردم بیان شود، بدليل اينكه مطابق فطرت است، بهترين اثر را در هدايت دارد. @zanjani_net
💠 روضه حضرت سيّدالشهداء علیه السلام ❖ آیت الله العظمی شبیری زنجانی: حاج آقا جواد گلپایگانی نقل کردند که مرحوم آقای خویی فرمودند: ما در نجف اشرف در خانه بسیار کوچکی زندگی می‌کردیم. خانمم روضه می‌گرفت و مزاحم مطالعه من بود. من به ایشان گفتم: روضه‌خوانی در منزل مزاحم مطالعه من است، روضه ترک شد، ولی مبتلا به چشم‌دردی شدم که هر چه به دکتر مراجعه کردم، خوب نشد و دکترها از معالجه آن مأیوس شدند. متوسّل شدیم، در عالم خواب به من گفتند: بنا بود شما کور شوید، ولی حالا که متوسّل شدید، با تربت استشفا کنید. با تربت استشفا کردم چشمم خوب شد. 📚 جرعه‌ای از دریا؛ ج ۲؛ ص ۶۸۱ @madras_emb
🔆 توصیه به عزاداری و برپایی آن شکر خدا که زندگیم نذر روضه هاست الإمام الرضا عليه السلام: مَن تَذَكَّرَ مُصابَنا وبَكى لِمَا ارتُكِبَ مِنّا كانَ مَعَنا في دَرَجَتِنا يَومَ القِيامَةِ . ومَن ذَكَرَ بِمُصابِنا فَبَكى وأبكى لَم تَبكِ عَينُهُ يَومَ تَبكِي العُيونُ . ومَن جَلَسَ مَجلِسًا يُحيي فيهِ أمرَنا لَم يَمُت قَلبُهُ يَومَ تَموتُ القُلوبُ. 📚 عیون اخبار الرضا علیه السلام؛ ج۱؛ ص۲۹۴ امام رضا عليه السلام فرمودند: هركس مصيبت ما را به ياد آورد و به خاطر ستمهايى كه بر ما رفته است بگريد، روز قيامت با ما در يك درجه باشد. و هر كه ياد مصيبت ما كند و بگريد و بگرياند، در آن روزى كه چشمها مى گريند چشم او نگريد. و هركس در مجلسى بنشيند كه ياد و نام ما در آن زنده مى شود در آن روزى كه دلها مى ميرند دل او نميرد. @madras_emb
1_928193901.pdf
1.73M
🔰 پژوهشی در اثبات حضرت رقیه "سلام الله علیها" ● عنوان: بررسی و تحلیل تاریخی درباره رقیه بنت الحسین (علیها السلام) از آغاز تا قرن هفتم ه.ق ✍ به قلم: دکتر حسین عبدالمحمدی و اسدالله رحیمی 📙 دوفصلنامه علمی - تخصصی تاریخ اهل بیت علیهم السلام
قیمت پشت جلد ۷۰۰ هزار تومان فروش ویژه تا پایان محرم با ۵۰ درصد تخفیف ✅ ۳۵۰ هزار تومان خرید از طریق @Tamamoddin یا تماس با شماره 09120160795
شماره 10 📣 قابل توجه شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی 🔻همانطوریکه در اطلاعیه های قبلی اعلام شده است ، اولین آزمون ، از مجموع سه آزمون کتاب شریف المراجعات ، در روز چهارشنبه11مرداد ماه برگزار خواهد شد. بزودی جزییات بیشتری ،خدمت عزیزان اعلام می شود. با میتوانید از تمامی مطالبی که در این مدت در مورد مسابقه ، اطلاع رسانی شده است ، خبردار شوید.
🏴السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِالله، السَّلَامُ عَلَیکَ یَا رَحْمَةِ اللهِ الْوَاسِعَة، و یا بابَ نجاةِ الاُمَّة ▪️ مجلس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) -طبق سنوات گذشته- از روز ششم ماه محرم (دوشنبه دوم مرداد) تا دوازدهم این ماه در دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی برگزار می‌شود. ▪️سخنرانان: حجج اسلام آقایان حائری قزوینی، صادقی واعظ، جوانمرد، قاسمی ▪️مداحان: آقایان حیدرزاده و عاصی ◀️ شروع مراسم از ساعت ۱۰:۱۵ صبح @zanjani_net
❖ مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی شريعتمداری "قدس سره" هرکس می‌خواد در امر دین به جایی برسه؛ یا ملا بشه، یا خطیب بشه یا روضه‌خون بشه باید اول بره در خونه‌ی امام حسین علیه السلام. من خودم هم اجتهاد، هم تدریس، ... از وقتی پیدا کردم که به‌خصوص در منزل عزاداری امام حسین علیه‌السلام رو شروع کردم. @shariatmadari_marasem
🔆 تباکی یعنی خود را وادار به گریه کردن ❖ آیت الله العظمی شبیری زنجانی: تباکی، ریا نیست. تباکی بدین معناست که شخص خود را به گریه وادارد. در برخی روایات نیز سفارش شده که دعاکننده در هنگام دعا و درخواست حاجت، تباکی کند. طبق روایات، قطرۀ اشکی که در مصیبت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بر صورت جاری بشود، آتش عذاب را خاموش می کند. @zanjani_net
📜 نامه یک خطی برای همیشه تاریخ ... والسلام
📢گروه حدیث‌پژوهی پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم السلام برگزار می‌کند: 🔰«کارگاه آموزشی پژوهش در تراث حدیثی و پیراحدیثی عامه» 🔶موضوعات و اساتید: 1️⃣ضرورت و اهمیت پژوهش در تراث حدیثی و پیراحدیثی عامه آیت الله حسین غیب غلامی 2️⃣شناخت مهمترین مبانی و منابع رجالی عامه حجت الاسلام و المسلمین جواد ابوالقاسمی 3️⃣نکات و ظرائف پژوهش در تراث حدیثی و پیراحدیثی عامه حجت الاسلام و المسلمین امین حسین‌پوری 4️⃣مروری بر تاریخ حدیث عامه دکتر محمدعلی موحدی 5️⃣نرم افزارهای علوم اسلامی عامه حجت الاسلام و المسلمین مجید فاطمی راشد ⏳مهلت ثبت نام: تا 11 مرداد 1402 🗓زمان برگزاری: 14 تا 26 مرداد 1402 🕔هر روز بعد از ظهر از ساعت 16 لغایت 19 و 15 دقیقه 📍مکان برگزاری: خ شهداء(صفاییه)، ک21، چهارراه اول سمت چپ، پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم السلام 📝 ثبت نام و اطلاعات بیشتر در سایت پژوهشکده معارف اهل بیت (علیهم السلام) 👇👇👇 https://maaref.org/hadith 🔖هزینه ثبت نام: نفری 300 هزارتومان 📉تخفیف برای دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان مرکز تخصصی معارف اهل بیت علیهم السلام و امام شناسی؛ نفری 100 هزارتومان ✅در صورت شرکت بدون غیبت و تاخیر هر یک از دانش‌پژوهان نصف هزینه برگردانده خواهد شد. برای آگاهی نسبت به اطلاعات تکمیلی عضو کانال گروه حدیث‌پژوهی شوید: 🆔@hadith_maaref 📱ارتباط با ما: ☎️09916062695 🆔@hadith_maaref_admin
💠 روزگارش غبطه دارد ● پرده اول: جون غلامی سیاه و اهل نوبه بود. امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) او را از فضل بن عباس بن عبدالمطلب به مبلغ ۱۵۰ دینارخریداری نمود، و به ابوذر هدیه کرد. وی تا هنگام تبعید ابوذر و نیز در تبعیدگاه (ربذه) در کنار او بود. پس از وفات ابوذر در سال ۳۲هجری جون به مدینه برگشت و در خدمت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و سپس در خدمت امام حسن (علیه‌السلام) و امام حسین (علیه‌السلام) و سرانجام در خدمت امام سجاد (علیه‌السلام) بود. ● پرده دوم: جون روز عاشورا از امام اجازه خواست، امام به او اجازه نداد، و فرمود: من به تو اذن می‌دهم که از این سرزمین بروی و جان خود را حفظ کنی، زیرا تو همراه ما آمدی تا به عافیت و خوشی برسی، پس در گرفتاری ما خود را مبتلا مساز. جون گفت: ای پسر پیغمبر آیا سزاوار است که من در زمان خوشی و نعمت نان‌خور شما باشم، ولی در سختی‌ها شما را تنها بگذارم؟ درست است که بوی بد، نژاد پست و رنگ سیاه دارم، ولی شما بر من منّت بگذار و مرا به آسایش جاویدان بهشتی برسان تا بدنم خوشبو، نژادم شریف، و رویم سفید شود. نه، هرگز! به خدا قسم از شما دور نمی‌شوم تا این‌که خون سیاه خویش را با خون پاک شما درآمیزم! امام اجازه داد. ● پرده سوم: امام علیه‌السلام در کنار بدنش ایستاد و گفت: «خدایا صورتش را سفید گردان، بوی او را پاکیزه و خوشبو گردان، او را با محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم محشور کن و میان او و خاندان پیامبر آشنایی برقرار ساز.» ● پرده آخر  امام باقر علیه‌السلام از پدرش امام زین‌العابدین علیه‌السلام نقل می‌کند که پس از گذشت ده روز از شهادت جون، بدن او بوی مشک می‌داد.  @madras_emb
💠 حمله وهابى ‏ها به كربلا و ماجرای برداشتن تربت توسط صاحب ریاض ❖ آیت الله العظمی شبیری زنجانی: ● در سال 1216ق وهابى ‏ها به كربلا حمله مى‏ كنند و مردم آنجا را قتل عام مى‏ كنند. به نجف هم حمله مى ‏كنند، ولى چون قبلاً خبردار مى‏ شوند، آمادگى پيدا مى ‏كنند و آنها نمى ‏توانند كارى بكنند، اما كربلايى ‏ها غافل‏گير مى ‏شوند. از جمله به منزل صاحب رياض مى‏ ريزند تا او را بكشند. در آن موقع، رئيس روحانیت كربلا، مرحوم صاحب رياض بود. خانواده‏ اش با عجله از آنجا خارج مى ‏شوند، ولى خود صاحب رياض با طفل شیرخواری زير يك سبد مى ‏مانند و نمى ‏توانند خارج بشوند. آنها داخل خانه صاحب رياض مى ‏ريزند كه صاحب رياض را بكشند ولى او را پيدا نمى ‏كنند. عجيب اين است كه در تمام آن مدتی که مشغولِ گشتنِ خانه بودند آن طفل شيرخواره هيچ گريه نمى ‏كند و اين معجزه بود. وهابى ‏ها يك روز در كربلا قتل عام مى ‏كنند و بعد هم به قصد نجف از شهر خارج مى ‏شوند. ● یکی از بيوتى كه در زنجان رياست داشتند، بيت آميرزا ابوالقاسم بود. آميرزا ابوالقاسم مؤسّس ميرزايى ‏هاى زنجان است. پدرش (آقا سيد كاظم) شاگردِ صاحب رياض و ساکن نجف بود. وقتى مطلع مى ‏شود كه وهابى ‏ها به منزل صاحب رياض حمله كرده‏ اند، مى‏ گويد زودتر برويم استادمان را نجات بدهيم. به منزل صاحب رياض مى‏ روند و ايشان را با آن طفل شيرخواره از زير سبد نجات مى‏ دهند. نفس‏هاى آخرشان بوده و اگر دير مى‏ آمدند، تلف مى ‏شدند. بعد مى‏ گويند برويم حرم را زيارت كنيم. غسل مى ‏كنند و به حرم مى ‏روند. ● وقتی به حرم مى‏ روند، مى‏ بينند كه وهابى‏ ها ضريح مطهر را برداشته‏ اند و سوزانده‏ اند و با آن قهوه درست كرده‏ اند! با آنكه قهوه را حرام مى‏ دانستند. مى‏ بينند كه گوشه‏ اى از قبر شكاف برداشته است. آسيد كاظم نگاه مى‏ كند و مى‏ گويد: من قطعه‏ اى از بدن شریف را حس مى‏ كنم. صاحب رياض هم نگاه مى ‏كند و مى ‏گويد: نظر من هم همين است. (البته الآن ترديد دارم كدام تقدّم داشت)  سپس آسيد كاظم مى‏ گويد: الآن وقت تربت برداشتن است. ايشان دستمال سفيدى داشت. با دست مقدارى از تربت را برداشت و در دستمال گذاشت. دستمال قرمز شد. مقدارى از آن تربت را خودش برداشت و مقدارى هم به صاحب رياض داد. ● وقتی آسيد كاظم از دنيا رفت، برادرش ميركريم كه فرد ساده ‏اى بود، آن تربت را برداشت و تبديل به مهر كرد و بين اين و آن تقسيم نمود. آميرزا ابوالقاسم كه در آن وقت سيزده ـ چهارده ساله بود، وقتى از جريان مطّلع مى ‏شود، خيلى به اين طرف و آن طرف مى ‏زند و بالأخره يكى از آن مهرها را بدست مى ‏آورد و اين مهر پيوسته در بيت آميرزا ابوالقاسم بود. وی به پسرانش سفارش مى‏ كند كه قدر اين تربت را بدانيد كه چنين ويژگيهايى دارد. 📚 جرعه‌ای از دریا، ج۲، ص۳۳۵ @madras_emb
🏴 السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ، أَحْسَنَ اللَّهُ لَكِ الْعَزَاءَ فِي وَلَدِكِ الْحُسَيْنِ... سلام علیکم اعظم الله اجورکم ✔️ به فضل الهی، شروع مجدد کلاس های دوره تابستانه؛ از فردا (دوشنبه ۹ مرداد)
💠 ✅ ۷ روز فرصت باقیست.... 📆مهلت ارسال آثار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🌐کانال جشنواره پژوهشی امام محمد باقر علیه السلام 🆔 @jashnvare_mfeb
💠 نماز استغاثه به حضرت زهرا "سلام الله علیها" ❖ آیت الله العظمی شبیری زنجانی: ❓شخصی درباره نمازی که برای استغاثه به حضرت زهرا «سلام الله علیها» در مفاتیح الجنان نقل شده پرسید و گفت از آداب آن این است که پس از نماز، در سجده صد مرتبه «یا مَوْلاتى یا فاطِمَهُ أَغیثینى» گفته شود. آیا چنین ذکری در سجده صحیح است با این که سجده مخصوص خداوند است؟! در پاسخ گفتم: کاری که از دیگری درخواست می شود اگر مربوط به عمل مستقیم وی باشد که تحت اختیار و قدرت اوست، معنایش این است که مستقیماً این کار را انجام بده، و اگر مستقلاً تحت اختیار او نیست معنایش این است که برای آن کار، واسطه شوید و مشکل مرا حل کنید. معنای آن عبارت در سجده این است که یا فاطمه، از خداوند بخواهید، که آن حاجت من برآورده شود و گره از مشکل من باز شود. اگر کاری مربوط به خداوند است، باید از ناحیه خدا درست بشود. اگر کسی عقیده اش این باشد که افراد مستقل هستند، علت تامه هستند برای ایجاد، آن وقت حتی درخواست امور عادی نیز از افراد معمولی، شرک است. امور عادی هم تا خداوند اجازه ندهد و تقدیر و تدبیر نکند تأثیر نمی گذارد. درمان طبیب، اثرگذاری دارو و .. نیز مستقل از مشیّت و اراده خداوند نیست. بنابراین ذکر آن سجده، نه تنها شرک نیست بلکه از مصادیق امر خداوند است که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ». @madras_emb
💠 نماز استغاثه به حضرت فاطمه "سلام الله علیها" مِنْهَا اسْتِغَاثَةٌ إِلَى فَاطِمَةَ علیهاالسلام؛‏ تُصَلِّي رَكْعَتَيْنِ فَإِذَا سَلَّمْتَ فَكَبِّرِ اللَّهَ تَعَالَى ثَلَاثاً وَ سَبِّحْ تَسْبِيحَ الزَّهْرَاءِ علیهاالسلام وَ اسْجُدْ وَ قُلْ مِائَةَ مَرَّةٍ يَا مَوْلَاتِي‏ يَا فَاطِمَةُ أَغِيثِينِي ثُمَّ ضَعْ خَدَّكَ الْأَيْمَنَ عَلَى الْأَرْضِ وَ قُلْ كَذَلِكَ ثُمَّ عُدْ إِلَى السُّجُودِ وَ قُلْ كَذَلِكَ ثُمَّ ضَعْ خَدَّكَ الْأَيْسَرَ عَلَى الْأَرْضِ وَ قُلْ كَذَلِكَ ثُمَّ عُدْ إِلَى السُّجُودِ وَ قُلْ كَذَلِكَ مِائَةً وَ عَشْرَ مَرَّاتٍ. 📚 البلد الأمين و الدرع الحصين (للكفعمي)؛ ص۱۵۹ روایت شده: هرگاه برای تو به سوی خداوند حاجتی پیش آمد و سینه‌ات از آن تنگی گرفت، دو رکعت نماز بخوان و پس از سلام سه مرتبه تکبیر بگو وتسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها را بجای آور و به سجده برو و صد مرتبه بگو: يا مَوْلاتِي يا فاطِمَةُ أَغِيثِينِي (ای سرپرستم ای فاطمه به فریادم برس). پس جانب راست صورت خویش را بر زمین بگذار و همین ذکر را صد مرتبه بگو و بعد به سجده برو و صد مرتبه بگو، سپس جانب چپ چهره‌ات را بر زمین بگذار و صد مرتبه بگو، دوباره به سجده برو و صدوده مرتبه بگو و حاجت خود را در نظر بگیر، به درستی که خداوند آن را برآورده کند، ان‌شاء‌الله‌تعالی. 🔺مفاتیح الجنان @madras_emb
شماره11 آیین نامه آزمون سه مرحله ای مسابقه کتابخوانی المراجعات تعداد سوالات مسابقه 20 عدد و به صورت 3 گزینه ای خواهد بود. سوالات مسابقه در هر مرحله درتاریخ اعلام شده ، ساعت 5 عصر در کانالهای مدرسه ، مدرس ، دانش آموختگان و مدرسه سیدالشهداء علیه السلام بارگذاری خواهد شد. برای ارسال پاسخنامه فقط 30 دقیقه ( تا ساعت 5:30) فرصت در نظر گرفته شده است و اگر به هر دلیلی بعد از زمان مذکور ارسال شود ، پاسخنامه مورد قبول قرار نمی‌گیرد پاسخ های خود را باید به شکل نمونه ارسال کنید. نام و نام خانوادگی سوال 1: ب سوال2: الف و..... عزیزان شرکت کننده میتوانند پاسخ را به صورت دست نویس روی کاغذی نوشته و عکس آن را به آدرس @Amira140 در پیام رسان ایتا بفرستند و یا به صورت تایپ شده ، به همین آدرس ارسال کنند. ویرایش آنچه که ارسال شده ، تا قبل از ساعت 17:30، مانعی ندارد. دوستانی که قصد شرکت در مسابقه را دارند باید تا قبل از ساعت 5 عصر روز چهارشنبه 11 مرداد ماه مشخصات خود ( نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن همراه و اینکه از مدرسه فقهی یا دانش آموختگان یا .... هستند ) را برای @Amira140 ارسال نمایند.
شماره12 قابل توجه شرکت کنندگان در مسابقه ، باتوجه به پرسش مکرر در مورد امتیازات و استفاده از کتاب هنگام مسابقه ، اعلام میشود که _هر سوال دارای یک امتیاز می باشد. _با توجه به اینکه استفاده از کتاب ، هنگام آزمون بلامانع می باشد، شرکت کنندگان در مسابقه اگر پاسخنامه را تا دقیقه 15 ارسال کنند، 2 امتیاز و کسانی که تا دقیقه 20 ارسال کنند، 1 امتیاز ویژه به آنان تعلق خواهد گرفت.