alesteshab-1-taghrirat.net.pdf
1.4M
📒جلد اول
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
alesteshab-2-taghrirat.net.pdf
1.57M
📒جلد دوم
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
alesteshab-3-taghrirat.net.pdf
1.78M
📒جلد سوم
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
📚الاستصحاب
📝تأليف:آیت الله العظمی سیستانی حفظه الله.
✍تقریر:سیدمحمد علی ربانی
#کتابخانه
#اصول
#اصول_عملیه
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
esteshab-taghrirat.net.pdf
5.53M
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#الفوائد_الفقهية
#شروط_المتعاقدين
#اختيار
📌اعتبار یا عدم اعتبار ناخوشایند بودن1️⃣
⁉️ آیا برای صدق اکراه ناخوشایند بودن آن فعلی که شخص وادار بر آن می شود لازم است یا خیر؟!
✅ دو نظر بین فقهای عظام وجود دارد:
1. عده ای از فقهاء که محقق حکیم و محقق خویی و برخی دیگران که منهاج الصالحین را کتاب فتوایی خودشان قرار داده اند، قید زده اند که باید آن فعل ناخوشایند و مکروه برای شخص باشد. محقق حکیم هم علاوه بر منهاج الصالحین در نهج الفقاهه نیز به این مطلب تصریح کرده اند و چند تنبیه حول همین مطلب آورده اند[1] .
2. نظر امام: مقتضای اطلاق تحریر الوسیله[2] این است که قید این جهت نیاز نیست و صرف اکراه برای بطلان عقد کفایت می کند ولو اینکه آن فعل اکراهی، مکروه و ناخوشایند شخص نباشد. ایشان در کتاب البیع تصریح فرموده اند که چنین چیزی لازم نیست[3] .
📚پی نوشت:
[1] منهاج الصالحین للحکیم ج2 ص24.
[2] تحریر الوسیله، السید روح الله الموسوی الخمینی، ج1، ص508.
[3] کتاب البیع، السید روح الله الموسوی الخمینی، ج2، ص61.
🎙(رس خارج فقه استاد محمدمهدی شبزندهدار|۹۸/۱۱/۱۵)
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از معاونت پژوهش حوزه خوزستان
🖌 لزوم ارتباط با تراث مکتوب حوزوی:
🔖 مشکل بسیاری از طلاب ما این است که ارتباطشان با تراث و کتب گذشته قطع است.
لذا نکات و ظرایفی را که باید یک عالم و محقق بداند، درک نمی کنند و دلیل این مشکل، این است که از شرح لمعه وارد تخصص شده اند؛ بنابراین قدرت ارتباط با عبارت های سخت و قدرت کلنجار با آنها را ندارند.
📎 حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست؛
📎 خشت اول، شماره 8، صفحه 12.
#آسیب_شناسی
#هدایت_تحصیلی
┈┈••••✾•
•✾•••┈┈
🔰دوستان خود را دعوت کنید به🔰
◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان
https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
1_474112577.mp3
4.68M
🏴صلی الله علیک یا اباعبدالله 💔الحسین💔🏴
🎙کربلایی حجت الاسلام شحیطاط
💚اللهم عجل لولیک الفرج💚
#هیئت_مجازي
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
#هدايت_تحصيلي
↙️آيت الله سيد محمد جعفر مروج-قدس سره-:
از همان ابتداى تحصیل تدریس هم داشتم. یادم هست در شوشتر که بودم در کنار فراگیرى مقدمات منطق کبرى را درس مى گفتم. به نجف هم که مشرف شدم زمانى که سطح را مى خواندم معالم و قوانین را درس مى گفتم. در درس خارج که شرکت کردم درسها را پس از درس مطابق معمول براى عده اى تقریر مى کردم. فقه آقاى حکیم و اصول و فقه آقاى شاهرودى جزء درسهایى بود که به تقریر آنها مى پرداختم. پس از تقریر به منزل مى آمدم و آنچه را تقریر کرده بودم مى نوشتم.
روزهاى تعطیل هم برابر معمول حوزه دروس متفرقه اى را تدریس مى کردم: قاعده فراغ قاعده من بلغ اعمال صبى درایه و… که این گونه درسها به دروس ایام تعطیل معروف شد. بعد هم که به ایران آمدم و بنا شد در اهواز بمانم به خواست عده اى از فضلا درس خارج فقه و اصول را بر مبناى مکاسب و کفایه تدریس مى کردم تا این که جنگ شروع شد و دروس به خودى خود تعطیل شد.
✍🏻مجله حوزه سال 1379 شماره 98
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
1_478246051.mp3
2.93M
🏴صلی الله علیک یا اباعبدالله 💔الحسین💔🏴
🎙استاد میرباقری
💚اللهم عجل لولیک الفرج💚
#هیئت_مجازي
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
📚 الاشتقاق[حول حدیث ابی الاسودالدئلي ]
📝تأليف: آيت الله سيد علي بهبهاني رحمه الله.
#کتابخانه #تراث_خوزستان #ادبیات_عرب
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi