eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
285 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
خدا انگاری اشیاء در عرفان حلقه 💢رئیس تشکیلات شبه عرفانی در مورد وحدت وجود و مسائلِ اساسی عرفان اسلامی فاقد اطلاعات لازم و بالاتر از آن دارای کج اندیشی می باشد. 💢وی در کنار انحرافات عقیدتی بسیاری که دارد، اشیاء و افراد را هم خدا می داند و مدعی دریافت وحی است. تصورات غلط طاهری در مورد وحدت وجود که اساس عرفان اسلامی است محرز است. 💢امام خمینی رضوان الله علیه که جامع حکمت و عرفان است در رد چنین اندیشه ای (خدا انگاری اشیاء و موجودات) جملات نابی فرموده است: گمان ندارم هیچ کس، هیچ آدم عاقلى که موحد باشد البته، اختلاف در این معنا داشته باشد که حق تعالى هست و او مبدأ همه موجودات است، موجودات معلول مبدأ وجودند. احدى‏ قائل‏ نیست به این که شما با این کت و شلوارتان خدایید، هیچ عاقلى چنین تصورى هم نمى‏کند. یا فلان آدم با عمامه و ریش و عصایش خداست. 💢اى بسا خرقه که مستوجب آتش باشد، اى بسا دکاندارى که موجب یک حرف‏هایى مى‏شود که با همان دکان مناسبند. وقتی یک فرد که پیرو هوی، هوس و شهرت است بدون آنکه از قرآن، برهان و عرفان آگاهی داشته باشد، اینگونه افراد را به گمراهی می کشاند و اجازه نقد را نه به منتقدین خود می دهد و نه به یاران سابق خود! آیا جز به معنای واقعی کلمه ابتذال عرفان و معنویت است؟ mafaz.ir/?p=61875 🆔@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
جریان شناسی یمانی-جلسه ششم.mp3
27.96M
6️⃣ جلسه ششم جریان شناسی 🔻عقاید مشترک بین اندیشه های مدعی یمانی و بهائیت 🎙 استاد: دکتر ابوالفضل روحی (استاد حوزه و دانشگاه) مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی👇 @mafaz_media @mafaz_news
یهودا ناسی کیست و چگونه یهودیت جدید را پایه گذاشت؟ سرآغاز تبدیل اسطوره خاندان داوود به یک‌نهاد سیاسی در جدید، به زمان یهودا ناسی میرسد که خاندان‌های عضو الیگارشی یهودی در فلسطین و بین‌النهرین از طریق شجره‌نامه واحد به هم پیوند یافتند. پس از قتل شمعون بن جمالیلِ اول در سال ۷۰ میلادی، ریاست سنهدرین به یوحنان بن ذکایی رسید و سال ۸۰ میلادی ربان جمالیل دوم پسر شمعون، این‌سِمَت یعنی ریاست الیگارشی حاخامی را در سنهدرین به دست گرفت. شمعون بن جمالیل دوم، پدر یهودا ناسی (هناسی) است و این‌یهودا بزرگ‌ترین چهره الیگارشی حاخامی در سده‌های نخستین دوران مسیحی است. به‌عبارتی می‌توان او را بنیانگذار یهودیت جدید دانست. در زمان او، پیوند الیگارشی یهودی با اشرافیت روم به اوج رسید. طبق نوشته‌های دایره‌المعارف یهود، یهودا ناسی بر تمام یهودیان، ساکن فلسطین یا سایر نقاط جهان ریاست می‌کرد. مورخین دانشگاه عبری اورشلیم، دوران یهودا ناسی را دوران سعادت اقتصادی و سیاسی یهودیان در فلسطین می‌خوانند. mafaz.ir/?p=61094 🆔@mafaz_news
محوریت اسلام صوفیانه بر قطب فرقه 🔹یکی از مهم‌ترین مباحث غلط و اشتباهی که در میان فرق صوفیه رواج دارد جایگاه شریعت و طریقت است. در اسلام صوفیانه شریعت همان آموزه‌ها و باورهای اقطاب و مشایخ فرقه است. 🔹سالک با تعهد و پایبندی که به قطب فرقه دارد، شریعت را قبول کرده و حالا با عمل به دستورات و سفارش‌های قطب فرقه، راه طریقت را سیر می‌کند. 🔹شریعت در اسلام یعنی شخص مراد و قطب فرقه است. سالک اگر بخواهد شریعت را بفهمد باید همانند میت در دستان غسالی همچون قطب باشد تا بتواند شریعت را درک کند. اظهارات و دستورات قطب فرقه برای صوفیه همانند مفاهیم شریعت است و لا غیر. mafaz.ir/?p=62379 🆔@mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
#موشن_گرافی|‌ سخنان احسان يارشاطر درباره نقش سینما در بی حجابی احسان يارشاطر يك بهائی وابسته به درب
17.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | بهائیت، فرقه‌ای تروریستی فرقه بهائيت منشعب از فرقه بابيه است، ترورهاي سياسي در تاريخ معاصر ايران از اواسط دهه 1840 ميلادي با بابيگري آغاز شد و بابيگري با ترور چنان پیوند خورد كه در اواخر دوران قاجار نام بابي و تروريست مترادف بود. ⏮کاری از مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی👇 @mafaz_media @mafaz_news
اظهارات موهن پنطیکاستی‌ها علیه مسلمانان اطلاعات پنطیکاستی ها درباره مسلمانان جامعه اسلامی و آگاهی از فرهنگ و تعصبات آنها، در پنجاه سال ابتدایی ورود به دنیای اسلام چندان زیاد نبود فعالیتهای تبشیری شان با استقبالی از جانب مسلمانان مواجه نشد؛ لیکن با تغییر و ترمیم رویه های تبشیری در دهه های ۱۹۸۰م و ۱۹۹۰م بر شدت فعالیتهای تبشیری خود افزودند. بدین منظور از رویکرد حمله به اسلام به مظلوم نمایی روی آوردند. پنطیکاستی ها مسلمانان را بخشی از امپراتوری شیطان معرفی میکنند و می‌گویند: «ما هنوز درهای دژ اسلام را ضربه می زنیم…. قصد مقدس ما این است که مأموریت بزرگی که پادشاه ما – مسیح – به گردن ما انداخته انجام دهیم؛ به اینکه به دژ شیطان حمله کنیم. از نگاه بونکه (Bonnke) برای غلبه بر مسلمانان باید تمام مساجد آفریقا را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین برد و حذف کرد این حذف از طریق مسیحی سازی قابل دستیابی است که سرانجام به نابودی فرهنگی آنها منجر می‌شود. mafaz.ir/?p=62378 🆔@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
8.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تشرف جوان بی دین به اسلام در مسجد قبا کشور نامیبیا وی پس از تشرف به اسلام در مراسم افطار و دعای افتتاح مسجد شرکت کرد مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی👇 @mafaz_media @mafaz_news
منجی موعود در آئین یهود 💢هر چند موعودباوری در جای جای سیر تاریخی یهود به چشم می‌خورد، بررسی این اعتقاد در میان آیین یهود، خالی از ظرافت و سختی نیست، چراکه از طرفی موعودباوری در طول تاریخ قوم یهود هیچ زمانی نقش محوری به خود نگرفته و از طرفی، به سادگی از ظواهر متون مقدس، قابل فهم نیست و در طول مدت دینداری قوم، با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و در هر دوره روند تکاملی به خود گرفته است. 💢در منظومه دین یهود «منجی موعود» دارای نقش محوری نیست، بلکه مفاهیم «یهوه»، «قوم برگزیده» و «سرزمین موعود»، سه مفهوم محوری در تاریخ یهود هستند. 💢این سه مفهوم محوری در باور یهودیان جای دارد و منجی خواهد آمد تا این سه مفهوم را محقق کند؛ یعنی کسی که از جانب یهوه می‌آید و ارض موعود را به قوم برگزیده اعطا می‌کند؛ همان مسیحا و ماشیح است. از مجموع آنچه در عهد عتيق، تلمود و قبالا درباره مسيحا بيان شده است؛ می‌توان به تصويری كاملاً انسانی از «مسيح» دست يافت كه برای نجات قوم بنی‌اسرائيل ظهور خواهد كرد. مجموعه ‌اوصاف موعود بنی‌اسرائيل عبارتند از پادشاهی از جنس بشر؛ رهاننده قوم بنی‌اسرائيل، نابودی امت‌های مشرک به دست او. مسيحا؛ تشكيل‌دهنده حكومت الاهی بر روی زمين، حاكم بنی‌اسرائيل؛ پادشاهی از نسل داود؛ نهالی از تنه يسّی(پدر حضرت داوود) موارد مذکور اوصافی هستند كه انبيای بنی‌اسرائيل برای موعود برشمرده‌اند. mafaz.ir/?p=62361 🆔@mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دین از کجا آمده است؟ بت‌پرستان دیروز و مارکسیست‌های امروز چه نظری دارند؟ ❇️ مفاز- سؤال از منشأ دین پرسش از علت پیدایت دین است. در این تفسیر دین پدیده‌ای خارجی است که مستقل از انسان و جدایی از پذیرش او وجود واقعی دارد. از این رو می‌توان درباره علت پیدایش آن بحث کرد، به بیان دیگر دین و مقولات دینی از وجود واقعی برخوردار است. از این رو از منبع پیدایی آن سؤال می‌شود که در جواب آن بعضی می‌گویند که منشأ و منبع پیدایش دین خدا و وحی آسمانی است و برخی دیگر می‌گویند که منشاء آن سحر و جادو یا است و بعضی نیز ادعا می‌کنند که دین را قدرتمند آن ساخته اند چنانکه مارکسیست‌ها می‌گویند دین ساخته دست قدرتمندان برای تحمیق و استثمار محرومان است. ❇️ همه پاسخ های یاد شده مبتنی بر نوع جهان بینی است اصول جهان‌بینی الهی این است که شخص اول معتقد باشد که جهان امکان را خدا آفریده است ثانیاً خدای سبحان دارای اسمای حسنا و صفاتی است که بر پایه آنها جهان را اداره و تربیت نظام هستی را تنظیم میکند ثالثاً انسان در تکامل خود به هدایت الهی نیازمند است و بدون رهنمود خدای سبحان این هدایت تحقق پیدا نمی‌کند. ❇️ از این‌رو نزول وحی از ضروری است رابعاً انسان می‌تواند به جایگاهی برسد که رهنمود الهی را دریافت کند. بر اساس این اصول و مقدمات نتیجه‌گیری می‌شود که منشأ دین خداست، یعنی مبدا فاعلی دین خدا و مبدأ قابلی آن انسان و مبدا غایی دین، دیدار انسان با خداوند است و نیز ساختار داخلی دین تنظیم شده است تا انسان‌ها در آن ساختار به لقای الهی بار یابند. ❇️ اما اگر کسی وجود را قبول نداشت یا خدا را به عنوان واجب الوجود و مبدأ آفرینش عالم پذیرفت ولی در اثر عقل‌گرایی محض بشر را در تکاملش بی‌نیاز از وحی دانست یا پذیرفت که خدایی هست و با اسما و صفات خود عالم را اداره می‌کند ولی بگوید که انسان توان آن را ندارد که وحی و سروش غیبی را دریافت کند، از نظر چنین افرادی دین امری بشری است که آورنده آن انسان نابغه و خوش استعدادی است که بر اثر نبوغ مطالب آن را درک کرده و به جامعه بشری عرضه کرده است. ❇️ بعضی نیز همانند بت‌پرستان حجاز محتوای دین و ساختار داخلی آن را و جادو دانستند و برخی دیگر آن را نامیدند و بعضی می‌گفتند که فن قیافه است و گاهی نیز آن را شعبده و افسانه می‌پنداشتند. مارکسیست‌ها نیز درباره منشأ دین می‌گویند قدرتمندان دین را برای استثمار توده‌ها ساخته‌اند بعضی نیز برای دین منشاء روانی مانند ترس یا جهل ذکر کرده و می‌گویند ترس انسان‌ها از طبیعت یا جهل آنان به قوانین حاکم بر نظام طبیعت آنها را وادار ساخته است تا دین را بسازند و در پرتو آن زندگی خود را سامان دهند. 📚منبع: دین‌شناسی، آیت‌الله جوادی آملی 🆔@mafaz_news
افزایش نارضایتی از تبعیض دینی در میان مسلمانان فرانسه روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی به وضعیت مسلمانان فرانسوی و عرب‌تبارهای این کشور پرداخته است؛ کسانی که به رغم اینکه یکدیگر را نمی‌شناسند، اما همگی احساسات واحدی مثل ترس، احساس درماندگی، خشم و غم را مطرح می‌کنند. احساساتی که سن هم در آن دخالتی ندارد و تمام گروه‌های سنی با آن مواجه هستند. در این گزارش تصریح شده است که مصاحبه شوندگان به رغم طرح انتقادات خود از وضع موجود، نگران این هستند که برخورد تندی با آن‌ها صورت گیرد و به همین دلیل هم از اینکه نام آن‌ها در گزارش ذکر شوند ترس داشتند. 👉mafaz.ir/?p=62408 🆔@mafaz_news