eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
301 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
کهانت یعنی دادن از ، یا چیزهایی که از چشم افراد پوشیده است؛ مانند اِخبار از شیء دزدیده شده یا گمشده. منبع خبر کاهن، است؛ یعنی اَخبار را از شیطان می‌گیرد و به مردم خبر می‌دهد. : گاهی اِخبار به وسیله است؛ مثلا به کمک علم ، یا و یا خبر از می‌دهد. این نوع إخبار کهانت نیست. چون شیطان از اجنه هستند می‌تواند به آسانی در هر جا حاضر شده، حوادث را از نزدیک ببیند و به کاهن خبر ‌دهد. : رجوع به کاهن مطلقاً است. کهانت برای کسی که با جن غیر شیطانی سروکار دارد، شامل نمی‌شود. ؛ درس دهم از رساله‌ی آموزشی آیت‌الله خامنه‌ای 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
در عرفان های نوظهور در معنويتى كه مطرح مى‌كند، دو ركن وجود دارد: 1_ 2_ اشو بر اين عقيده است كه افرادى كه به ارضاى تمايلات اقدام كنند، بعد از گذشت مدتى، اين مسئله را رها كرده، وا مى‌ گذارند چون برايشان مسئله اى عادى و پيش پا افتاده خواهد شد. این‌ها از دستورهاى تانتراست كه اشو با تمام وجود، به ترويج آن پرداخت. با توجه به این تفکر اُشو، فردی که در این دو رکن وارد شود، مطمئنا دیگر راهی برای رهایی نمیابد و در آن غرق می شود. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
مولوی علی احمد سلامی مشهور به به ‌عنوان يكي از برجسته ترين علما و نخبگان اهل سنت ايران است.»[1] در مورد جایگاه اهل بیت نزد می گوید: به اهل بيت جزء ايمان ماست و ما به اين موضوع اعتقاد داريم. ما در نمازهاي خود به پيامبر و به درود مي فرستيم؛ درودي که در ما ثبت شده و ما نماز را بدون اين درود ناقص ميدانيم. صلواتي که ما واجب مي دانيم در ذکر کنيم اين است که: "اللهم صل علي محمد و علي آل محمد کما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم انک حميد مجيد، اللهم بارک علي محمد و علي آل محمد کما بارکت علي ابراهيم و آل ابراهيم انک حميد مجيد. ما در تشهد آخر هر نماز جماعت، فرادی، نماز شب و تهجد اين دعا و اين درود را هم براي پيامبر و هم براي آل پيامبر ميفرستيم. : [1]. وی علاوه بر نمایندگی مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای عالی مجمع جهانی ، عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق حنفی دانشگاه مذاهب اسلامی و مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان نیز میباشد. [2]. خبرگزاری اهل بیت، ابنا، کد خبر 512 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
آیا داستان پیامبر اسلام از حکایت معراج زرتشتی اقتباس شده است؟! : یکی از باورهای مسلمین، پیغمبر است. معراج از ریشه عروج، به معنی بالا رفتن و متعالی شدن است که در آیات مختلفی از قرآن به آن تصریح شده است. از جمله آیات مختلف سوره اسراء و نیز آیات سوره نجم... به هر حال حکایت از این قرار بود که نبیّ اعظم، به امر الهی شبانه از در مکه به در بیت المقدس (اورشلیم) راهی شدند. از کنار به قُدس وارد شده و از آن جا به معراج رفته و از احوال اهل آسمان خبر یافتند و آن شب بود که بسیاری از ارکان شریعت اسلام برقرار شد. لیکن چند سالی است که گروهی از باستانگرایان و آتئیست‌ها مدعی هستند که معراج محمد (صلی الله علیه و آله) کپی برداری از معراج شخصی زرتشتی به نام بود. در پاسخ به این جماعت باید بگوییم که برخی از باستانگرایان و تقریباً همه مُلحِدین عادت کرده‌اند هر احتمال ضعیف و هر امر نامربوطی را به عنوان یک امر حتمی و قطعی ارائه کنند. معراج پیغمبر ربطی به داستان‌ ارداویراف ندارد. به چند دلیل: ماجرای معراج در بیان شده و ساخته مسلمانان نیست که بگوییم از کپی کرده‌اند. اردوایراف اصلاً به معراج نرفت. اجازه دهید داستان ارداویراف را بازگو کنم. پس از حمله اسکندر، ایمان مردم به دین و آیین زرتشتی ضعیف شد. پس موبدان زرتشتی گرد آمدند و از میان خود، یکی را که ویراز (ارتاک‌ویراز، یا همان ارداوبراف) نام داشت، برگزیدند و به او سه جام منگ یا همان و خوراندند. پس او به خوابی عمیق فرو رفت، و در عالم خواب، بهشت و جهنم را دید و از این طریق، پس از مصرف بنگ، حقانیت دین زرتشتی را دریافت. ؛ ارداویرافنامه، ترجمه رشید یاسمی، بند ۲، همچنین: فیلیپ ژینو، ارداویرافنامه، ترجمه و تحقیق ژاله آموزگار، تهران: انتشارات معین، انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران، ۱۳۸۲. و نیز بنگرید به: The book of ArdaViraf, Chapter 2, Translated by Prof. Martin Haug, of the University of Munich, revised from the MS. of a Parsi priest Hoshangji. From The Sacred Books and Early Literature of the East, Volume VII: Ancient Persia, ed. Charles F. Horne, Ph.D, copyright 1917. وی پس از چند شبانه روز به هوش آمد و آنچه را که دیده بود، بازگو کرد و ‌‌گفته‌های او در کتابی به نام ثبت و ضبط شده است. این در حالی است که در شریعت اسلام، استعمال است. پس چگونه ممکن است که پیغمبر از توهّم ارداویراف اقتباس شده باشد؟ بسیاری از تعالیمی که در آمده دقیقاً خلاف تعالیم اسلام است. مثلاً در ارداویراف‌نامه می‌خوانیم که وی به رسم دیانت زرتشتی با 7 خواهر خود داشت (سند: همان). و نیز آمده کسانی که با مادر و خواهر خود رابطه جنسی داشته باشند، در بهشت وارد خواهند شد. همچنین در این کتاب آمده که کشتن خرَفستَران (مورچه‌ها، قورباغه‌‌ها و لاک‌پشت‌ها و...) باعث آمرزش گناهان می‌شود. در حالیکه جمیع این آموزه‌ها در تضاد با تعالیم اسلام است. پس چگونه ممکن است که پیامبر از داستان ارداویراف اخذ شده باشد؟ @ferghenews @mafaz_news
پرونده محمدعلی سرکرده فرقه انحرافی که در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس محکوم شده، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع شد. سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمدعلی با اعلام این خبر گفت که پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده اما هنوز تعیین وقت نشده است. محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به ، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد. افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که در مرتبه نخست، شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ، سرکرده گروه موسوم به عرفان حلقه را شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد. سپس پرونده به شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به عنوان شعبه هم عرض ارجاع شد که این شعبه نیز طاهری را به محکوم کرد اما دیوان عالی کشور، بار دیگر حکم صادره را نقض کرد تا پرونده مجدداً در دادگاه هم‌عرض بررسی شود. پرونده برای مرتبه سوم در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مورد بررسی قرار گرفت که این بار دادگاه متهم را به 5 سال حبس محکوم کرده است. علیزاده طباطبایی معتقد است این بار نیز دادگاه در صدور حکم به تبصره ماده 286 قانون مجازات اسلامی استناد کرده در حالی که در دو مرتبه قبلی، دیوان عالی کشور صراحتاً اعلام کرده که مشمول ماده 286 نمی‌شود. @ferghenews @mafaz_news
برخی از آئین‌ها برای خود، منش و روش سلوک خاص دارند، که مسیحیت نیز مستثنی از آن نیست. عرفان مسیحیت، عرفان ، ولی تصوری که از خدا دارد، تصوری است. اگر به خدایی قائل باشید که هم خداست و هم می‌تواند تجسّد پیدا کند و به کشیده شود، این شرک‌آمیز و تنزل دادن خدا است. همچنین ناسازگاری عقل با عرفان مسیحی بسیار پررنگ است. برای نمونه این تناقضات در رمان‌های « » نیز بروز می‌کند، درجایی که تنها راه وصول به حقیقت شریعت است، وی بریا این راه مقام منزلتی قایل نیست. : عرفان و تصوف، ص101. @ferghenews @mafaz_news
عالم برزخ در دیدگاه بهائیت! دنیای بین دنیای مادی حاضر و است که از زمان مردن شروع می‌شود و تا زمان برپایی قیامت ادامه خواهد یافت. و روایات معصومین (علیهم السلام)، پیرامون این موضوع سخن گفته و از اموری که در آن‌جا برای انسان اتفاق می افتد خبر داده‌اند. همچنان که قرآن کریم، عالم برزخ را عالمی پیش از قیامت موعود دانسته است: «... وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ [مؤمنون/100]؛ و در برابر آن‌ها عالم برزخ است تا روزی که برانگیخته شوند». از این‌رو معصومین (علیهم السلام) نیز عالم برزخ را جهان حد فاصل میان زندگی دنیا و آخرت معرفی نموده‌اند.[1] این در حالیست که به عنوان پیشوای فرقه‌ی و ، بر خلاف تصریح آیات و روایات اسلامی، به تحریف ماهیت عالم برزخ پرداخته و معتقد است: منظور از ، همان فاصله‌ی میان دو ظهور (پیامبران) است، نه آن‌چه که درباره‌ی زندگی بعد از مرگ در بین مردم معروف است».[2] آری؛ ملاحظه نمودیم که چگونه ، در راستای توجیه خود، متوسل به تحریف نصّ و تصریح آیات و روایات می‌شود تا غیرالهی بودن ریشه‌ی خود را به نمایش بگذارد! همچنین باید در نظر داشت که در مرام ظاهری ، اساساً تأویل نصوص جایز نیست، تا چه رسد به تحریف آن‌ها. : [1]. ابن جریر الطبری، تفسیر الطبری، کتابخانه‌ی الکترونیکی فقاهت، ج 19، صص 71-70. [2]. علی‌محمد شیرازی، بیان فارسی، بی‌جا: بی‌نا، نسخه‌ی 1330، باب 8، ص 34. @ferghenews @mafaz_news
سه ادعای پوچ ! 1. من می‌کنم؛ مولایم گفته، امضا کرده‌ام که قبل از ظهور بروی، نمانی؛ ولی باز قبل از ظهور قرار داده است که دوباره در دنیا بیایم. 2. هنگام مرا خواهید دید!؟؛ وی به مخاطبینش می‌گوید قبل از احتضار او را خواهند دید. 3. من در سری سوم یا چهارم از جنگ با کشته خواهم شد. ؛ چهل شب با کاروان حسینی، ص500 @ferghenews @mafaz_news
صراط مستقیم از نگاه در جمع‌بندی نهایی خود می‌نویسد: «بلند خواندن «بسم الله الرحمن الرحیم» توسط حضرت علی (علیه‌السلام) به تواتر به ما رسیده است و کسانی‌که در دین خود به علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) اقتدا کنند، راه راست را انتخاب کرده‌اند و هدایت شده‌اند؛ زیرا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) درباره (علیه‌السلام) فرمود: «اللهم ادر الحق مع علی حیث دار؛ یعنی خدایا! حق را همیشه بر مدار او بگردان.»[1] : [1]. فخر رازی، التفسیر الکبیر، مکتب الاعلام الاسلامی، ج1، ص204 @ferghenews @mafaz_news
هدایت شده از کتابخانه مفاز
hokomate modara.pdf
1.98M
#کتاب #حکومت_مدارا تبیین معنا و لوازم وحدت اسلامی #نویسنده #مهدی_مسائلی #شیعه_شناسی #اسلام #شیعه #لعن #تبری @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir
: آیا در ایران باستان پسرها را می‌کردند؟ : خیر. ایران پسران خود را ختنه نمی‌کردند. اصولاً جزو سنت ادیان ابراهیمی (یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام) است. پس از اینکه ایرانیان مسلمان شدند، این سنت هم منتشر شد و بین ایرانی‌ها جا افتاد. نکته اینکه امروزه بسیاری از هموطنان زرتشتی، با تبعیت از سنت عامه مسلمان، فرزندان خود را ختنه می‌کنند اما پیش از اسلام چنین رسمی نداشتند. @ferghenews @mafaz_news
حلول خداوند در ! در پیام تصویری که در کانال‌های وابسته به به انتشار درآمد؛ مبلّغ بهائی در پاسخ به اسلام با ادعای پیامبری حسینعلی نوری، پا را از ادعای پیامبری وی فراتر نهاده و از حسینعلی نوری به ظهور خداوند تعبیر نمود؛ همچنان که می‌خوانیم: «حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) آخرین منذر و آخرین خبرآور راجع به روز ظهور خدا بودند! : تشبیه تکلم خداوند با حضرت موسی (علیه السلام) به ظهور خدا در کالبد حسینعلی نوری (فرزند میرزاعباس)، کاملاً خطا و قیاس باطلی است. چرا که نحوه‌ی تکلم خداوند با حضرت موسی (علیه السلام)، به وسیله‌ی ایجاد صدا در میان درخت بود، نه اینکه خداوند در درخت تجلی کند: «فَلَمَّا أَتَاهَا نُودِي مِن شَاطِئِ الْوَادِي الْأَيْمَنِ فِي الْبُقْعَةِ الْمُبَارَكَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَن يَا مُوسَى إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ [قصص/30]؛ هنگامی که به سراغ آتش آمد، از کرانه راست درّه، در آن سرزمین پر برکت، از میان یک درخت ندا داده شد که: ای موسی! منم خداوند، پروردگار جهانیان». لذا این نوع از ارتباط، یکی از راه‌های انزال وحی است که در قرآن به آن اشاره شده است.[2] : حلول به معناى قيام موجودى به موجود ديگر در اصل وجود (همانند قيام اثر به مؤثر) براى ذات پروردگار محال است؛ چون مستلزم آن است كه ذات حق تعالی، معلول شيئى ديگر باشد (یعنی ذات پرودرگار معلول و محدود بشری قرار گیرد) و حال آن‌كه واجب الوجود، مؤثر حقیقی است و نه متأثر و نه معلول. لذاست که شیعیان معتقدند چنین پنداری از اساس محال است و امکان وقوع ندارد.[3] : [1]. به نقل از کانال‌های تلگرامی وابسته به تشکیلات بهائیت. [2]. «وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا... [شوری/51]؛ و [3]. دانشنامه‌ی جهان اسلام، بنیاد دائرهًْ المعارف اسلامی، شماره 6472. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1