پایگاه خبری مفاز
آیا پرداختن بیش از حد به سریال حشاشین، باعث رواج آن نمیشود؟ مهدی علمی دانشور، استادیار گروه ادیان
مصر و موساد پای منقل «حشاشین»
🔹به غیر از آثار ضد ایرانی که رژیم صهیونیستی ساخته و به طور عادی اجازه پخش از پلتفرمهای داخلی را ندارند، شاید این اولینباری است که به طور رسمی عنوان میشود انتشار یک سریال خارجی در سکوهای ایرانی ممنوع است.
🔹تقویت #فرقهها رویکردی است که موساد و صهیونیستها از دیرباز به ویژه در ایران در پی تقویت آن بودهاند. فرقهها به دلیل شفاف نبودن فعالیتهایشان و اینکه همواره در طول تاریخ مرموز و مشکوک بودهاند و در هالهای از ابهام فعالیت کردهاند میتوانند بهترین بستر برای سرویسهای جاسوسی خارجی باشند. تولید سریال حشاشین با موضوع فرقه #حسن_صباح در ایران را نیز میتوان در همین راستا مورد تحلیل قرار داد. اینکه مصر به عنوان یک کشور عربی این سوژه را جذاب تشخیص داده و به سمت تولید اثری برای نمایش خانگی حول چنین مضمونی رفته نیز در نوع خود قابلتأمل است.
🔹اخیراً پخش سریال حشاشین به دلیل تحریف تاریخ و نمایش چهرهای نادرست از ایرانیها به بهانه روایت تاریخ #اسماعیلیه از شبکه نمایش خانگی ممنوع اعلام شدهاست. عضو شورای سواد فضای مجازی ساترا در اینباره به این نکته اشاره میکند که سریال حشاشین محصول کشور مصر است و روایت آن متضمن تحریفهای فراوانی است که به نظر میرسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شدهاست. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال حشاشین در رسانههای صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تأیید نیست.
🔹برجسته کردن #فرقهها از پروژههای مهم صهیونیسم جهانی به شمار میرود و تصور میشود که تولید و پخش چنین سریال پرهزینهای نیز با همین سیاستها همسو باشد. این سریال با پخش در ایام ماه مبارک رمضان که ماه همدلی مسلمانان است، سعی کرد اختلافات مذهبی مسلمانان را به تبلور بکشد. یکی از اهداف سریال حشاشین این بود که ترور و سرآغاز ترور را به ایرانیها ربط دهد. شاهد این نظریه آن است که در این سریال شهرهای ری، قم و اصفهان را منشأ تروریست معرفی میکند.
🔻نظارت پسینی بر سریالهای خارجی
نایب رئیس انجمن سواد رسانهای ایران:
🔸تولید و انتشار این سریال که از نظر تاریخی اشکالات ریز و درشتی به فیلمنامه آن وارد است در پلتفرمهای نمایش خانگی ایرانی همراه با انتشار در پلتفرمهای عرب زبان، این ضرورت را بیشتر از گذشته مطرح کرد که لازم است انتشار تمام سریالهای خارجی نیز همچون سریالهای داخلی ناچار به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) شود.
🔸قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است و چنانچه سریالهای خارجی قبل از پخش ممیزی شوند، این امر آسیب کمتری برای خانوادههای ایرانی خواهد داشت.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
۴۴ درصد یهودیان فرانسوی دیگر کلاه نمیگذارند
اتحادیه ضد افترا (ADL) امروز یکشنبه ۵ مه با انتشار گزارش سالانه خود از «سطح بیسابقه» حملات ثبتشده ضد یهودیان در سال ۲۰۲۳ هشدار داد که با ادامه روند موجود ممکن است «زندگی یهودیان در غرب غیرممکن شود».
این سازمان گفته درحالی که اقدامات یهودیستیزانه پیشتر نیز «از کنترل خارج شده بود»، اکنون با جنگ بین حماس و اسرائیل وضعیت به شرایطی «هشداردهنده» رسیده است.
طبق این نظرسنجی، ۵۷ درصد فرانسویها و ۷۳ درصد کسانی که مذهب یهودی دارند گفتهاند که دلیل اصلی یهودستیزی را «نفرت از اسرائیل» میدانند.
این نظرسنجی در گزارش خود همچنین از «جوانتر شدن جمعیت سنی با افکار یهودستیزانه» خبر داده است. به گفته آنان، ۳۵ درصد از افراد زیر ۲۵ سال جامعه فرانسه حمله به یهودیان به خاطر حمایت فرضیشان از اسرائیل را «موجه» احساس میکنند.
۳۳ درصد از پاسخدهندگان یهودی گفتهاند از «ترس» مجبور شدهاند بیرون رفتنهایشان را کم کنند یا آنها را با تاکسی اینترنتی «اوبر» انجام دهند. در حالی که ۴۴ درصد از کسانی که پیش از این کیپا بر سر میگذاشتند، دیگر آن را در خیابان نمیپوشند.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
علمای قم چگونه با بهائیت مبارزه کردند؟(۱)؛
آیتالله حاج شیخ عبدالکریم حائری
✔️یکی از اقدامات جدی مرحوم حاج شیخ حائری، صدور #فتاوی کاربردی و جالب توجه علیه بهائیان بود؛ مثلاً در سؤالاتی که از ایشان در خصوص کفر و ایمان بهائیان مطرح میشد، پاسخ دادند که کافر کسی است که اصل دین و خدا و پیامبر(ص) و یکی از ضروریات دین را قبول نداشته باشد.
بهائیان نیز بحث خاتمیت را قبول ندارند؛ مثلاً در بحث دیگری در باب ازدواج با #بهائیان، مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری، در پاسخ به این سؤال فرمودند که نمیتوان با آنها ازدواج دائم یا موقت داشت. مسئله دیگر آنکه مردم در آن زمان، بهحدی از #بهائیت منزجر بودند که فکر میکردند، حتی نمیتوان با کسی که احکام بهاییها را میداند نیز ازدواج کرد که مرحوم شیخ این بحث را رد کردند.
✔️یکی از کارهای دیگر ایشان، اعزام مبلغ است. پس از احیای حوزه علمیه میبینیم که روند اعزام مبلغ ایشان نیز آغاز بهکار کرد. در واقع اعزام مبلغ به شهرستانها، از مهمترین فعالیتهای آیتالله حاج شیخ عبدالکریم حائری بود.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پزشک یهودی کانادایی: فلسطینیان جهان را بیدار کردند تا نادیده گرفتن آنها را کنار بگذارد
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
انتشار انیمیشنهای موهن برای حذف مسلمانان در کارزار انتخاباتی هند
🔸حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا » تنها چند روز پس از انتشار یک انیمیشن با انگیزه نفرت از #مسلمانان انیمیشن دیگری را علیه پیروان اسلام در این کشور منتشر کرد.
🔸این ویدئو آشیانهای را نشان میدهد که «راهول گاندی»، رقیب سیاسی ناراندرا مودی، یک تخم مرغ بزرگتر با برچسب «مسلمانان» به این آشیانه اضافه میکند و پس از بیرون آمدن پرندهها از تخم تنها به پرنده مسلمان غذا میدهد و دیگران را گرسنه میگذارد.
🔸پس از انتشار این ویدئوی نفرتبرانگیز، حزب کنگره شکایتی را به کمیسیون انتخابات هند ارائه کرد.
🔸در این شکایت آمده است که این ویدئو با نشان دادن راهول گاندی به عنوان رهبری که طرفدار یک مذهب خاص است و اعضای جوامع دیگر در هند را سرکوب میکنند، سعی در ترساندن رایدهندگان دارند.
🔹حزب #بهاراتیا_جاناتا در ویدئوی قبلی خود که توسط خود حزب یا توسط اینستاگرام حذف شد، مستقیما مسلمانان را هدف قرار داد و مانیفست حزب کنگره مبنی بر توزیع ثروت در میان مسلمانان را «ایدئولوژی پنهان اتحادیه مسلمانان» نامید.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسرائیل؛ تهدیدی برای همهٔ ادیان
🔺نظامیان اشغالگر اسرائیلی مسیحیانی را که در کلیسای قیامت در قدس اشغالی به مناسبت عید شنبه نور جمع شده بودند مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند.
🔺نظامیان صهیونیست نگهبان کنسولگری یونان را هم در داخل این کلیسا مورد حمله قرار دادند.
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
رهبر انقلاب: وحدت و ارتباط با آحاد مسلمان، یک عنصر اساسی در حج است
رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج:
🔹یک عنصر اساسی حج، مسئلهی #وحدت است، مسئلهی یکپارچگی است، مسئلهی یکی دیدن است، مسئلهی ارتباط با آحاد مسلمان است.
🔹ارادهی الهی، ارادهی تشریعی الهی بر این قرار گرفته است که آحاد مسلمانها به هم نزدیک بشوند، همدیگر را بشناسند، با هم همفکری کنند، با هم تصمیم بگیرند،
🔹خلأ بزرگ امروز ما این است با هم تصمیم بگیرند. یکجا جمع بشوند که این جمع شدن، یک خروجی مطلوبی برای عالم اسلام داشته باشد، بلکه برای بشریت داشته باشد. ما دنبال این هستیم. البته مقدمهاش تفاهم است؛ از ملیتها عبور کردن، از تفرّقههای مذهبی و فرقهای عبور کردن.(۱۴۰۳/۲/۱۷)
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مناسبت سالروز تاسیس سپاه بدر؛
🎥 سخنان رزمنده سپاه بدر در دوران دفاع مقدس، نمونه ای از نقش عراقی های حامی ایران در شکست #منافقین در عملیات مرصاد
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
ابن سینا «جِنّ» را چگونه تفسیر میکند؟
ابن سینا در تفسیر آیۀ «و من شر الوسواس الخناس»، مینویسد: «وسواس عبارت از قوایی است که وسوسه از آنها پدید میآید و آن قوۀ متخیله است . . . اما متخیله به وسوسه نمیپردازد مگر در سینۀ آنها که به فکر موادند و به علایق میپردازند». مقصود ابن سینا این است که اگر قوۀ متخیلۀ انسان به جای مسیر رو به بالا که مسیر تجرد و عقلانیت و روحانیت است، خود را درگیر ماده و علائق جسمانی کند (همانگونه که در حیوانات اتفاق میافتد) نفس را از رسیدن به مرتبۀ مخصوص انسانی یعنی عقلانیت باز میدارد.
ادامۀ تفسیر ابن سینا، عبارتی خلاصه دربارۀ آیۀ «من الجنه و الناس» است. در اینجا ابن سینا در ادامۀ مبحث خود اشاره میکند که «جنّ عبارت از استتار است و انس عبارت از استیناس و مراد از اینها حواس ظاهره و باطنه هستند».
به تعبیر دیگر ابن سینا در اینجا جنّ را به معنی لفظی آن یعنی «پنهان بودن» میگیرد و مراد از آن را همان «حواس باطنی» میشمرد. یعنی اگر حواس باطنی انسان، از جمله متخیله و وهم، به سمت ماده و علائق جسمانی گرایش پیدا کنند، تاثیر وسوسهآمیز مییابند و مانع از حرکت رو به بالای نفس میشوند. بنابراین به طور خلاصه جن به معنی حواس باطنی است در زمانی که خلاف جهت و مقصود عالیهای که میتوانند داشته باشند عمل کنند.
🖇️mafaz.ir/?p=63269
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
شباهت تبلیغی جریان یمانی با فرقه استعماری بهائیت مهمترین ابزار تبلیغی جریان مدعی #یمانی، همچون به
شباهت جریان یمانی با داعش
🔹جریان #احمدالحسن_بصری #یمانی_دروغین و مدعی مهدویت، در عراق و جریان داعش در سوریه، دو روی یک سکه، هستند. اما به علت وجود فاکتورها و گزاره های متفاوت در منابع حدیثی و تاریخی در اهل سنت و شیعه، کارکردها و بازتابها نیز متفاوت عرضه شده اند.
#داعش به علت وجود احادیث فضائل منطقه شام و رایات السود (پرچمهای سیاه) و جنگ با رومیان در اعماق و منطقه دابق (منطقه ایی در شهر حلب سوریه) …، در سرزمین شام، به تبلیغ چهره آخرالزمانی خشن از اسلام، مشغول هستند، اما درست در نقطه مقابل، به علت وجود فراوان احادیث درباره نشانههای حتمی ظهور و شخصیت های مثبت عصر ظهور در منابع حدیثی شیعه، بیشتر تمرکز استعمار بر ساخت و جریان سازی فرقه های مدعی #مهدویت و منجی گرای شیعی، در عراق و ایران، می باشد.
از اینرو کارشناسان امر معتقدند که داعش و جریان احمد الحسن بصری یمانی دروغین، آخرین نسخه به روز رسانی شده مطالعات مستشرقین غربی، در جهان اسلام هستند که دقیقا در برخی مفاهیم، با یکدیگر هم پوشانی، نیز دارند. رنگ پرچم داعش، سیاه و رنگ پرچم احمد الحسن، سفید و عبارت روی پرچم داعش به عنوان نماد آخرالزمانی در اهل سنت، شهادتین (لا اله الا الله و محمد رسول الله) است در حالیکه عبارت پرچم یمانی دروغین به عنوان نماد آخرالزمانی شیعی “البیعۀ لله” است.
💥پایگاه خبری مفاز💥
eitaa.com/mafaz_news