هفت اشکال بر آموزه های کریشنا مورتی
آموزه های #کریشنا_مورتی همگی در دایره ذهن تعریف و تفسیر می شوند. در نظر کریشنا مورتی انسان یعنی ذهن؛ و بیان می کند اگر انسان از شرطیت ذهن رها شود از تمامی رنج ها رهائی یافته و به روشنائی و حقیقت می رسد. این ادعا به مخالفت با عقل می انجامد و تناقضات زیادی در پی دارد.
کشور هند یکی از خاستگاه های اصلی شبهمعنویتهای نوظهور می باشد. شبه معنویت های غربی و سایر شبه معنویت ها هم عموماً متأثر از آموزه های مکاتب شرق، بویژه مکاتب هندوستان هستند. یکی از افرادی که در قرن معاصر در کشور هند شبه معنویت جدیدی ارائه داده است، آقای کریشنا مورتی میباشد.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
غلو از منظر روایات
غلو در لغت به معنای زیادت و بلند شدن است. لسان العرب غلو را تجاوز کردن از حد و اندازه و یا خارج شدن از حد اعتدال تعریف کرده است.(1) شیخ مفید در کتاب تصحیح الاعتقادات در تعریف اصطلاحی غلو می نویسند: «غلات، گروهی از متظاهرین به اسلامند که امیرالمومنین و امامان و فرزندان او را به الوهیت و نبوت توصیف کردهاند.»(2)
حضرات معصومین(علیهم السلام) از ابتدای شروع تبلیغ اسلام، برای ارتقاء سطح معرفتی جامعه تلاش کرده اند تا جامعه را بر اساس تعقل بنا بگذارند و مردم را از خطراتی که در پیروان ادیان گذشته، اتفاق افتاده بر حذر بدارند. یکی از این خطرات، غلو مردم درباره بزرگان دینی خود می باشد که در آیات و روایات منعکس شده است. خداوند متعال می فرماید: «يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لَا تَغْلُوا فِي دِينِكُمْ وَلَا تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ ۚ إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَسُولُ اللَّهِ (نساء/171) ای اهل کتاب! در دین خود غلوّ [و افراط] نورزید، (و از چهارچوب آیات نازل شده از سوی خدا و آنچه پیامبران به شما آموخته اند.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
شفا، دستاویزی تبلیغی در مسیحیت تبشیری
✍️یکی از اصلی ترین آموزهها و روش های جذب در مسیحیت تبشیری ادعاهای واهی شفای بیماران جسمی و روحی و سلسله اقداماتی نظیر جن گیری و شفای معلولان است.
✍از نگاه تبشیریها #شفا شامل کفاره شدن مسیح میگردد، از اینرو شفا یافتن، بخشی از پروژه فرآیند نجات محسوب میشود. برای دریافت شفاهم باید به دعا و عبادت پرداخت و هم از یکسری از اعمال مانند دستگذاردن روی سر بیمار و مانند آن بهره جست.
✍از آنجا که روح و جسم انسان دچار بیماری میگردد، برای دریافت شفای روحانی و جسمانی، میتوان به جلسات شفادرمانی مراجعه کرد و پس از دریافت یا مشاهده یک شفاگیری، سراغ سایرین رفته و از آنها برای حضور در جلسات کلیسایی دعوت به عمل آورد.
✍تصاویر و متون تولید شده توسط دستگاههای تبلیغاتی #مسیحیت عمدتاً در بخش ویژهای شامل معجزات مورد ادعا واقع میشود. زنان و پیرانی که از بیماریهای سخت نجات یافتهاند بیشترین حجم تبلیغات را به خود اختصاص میدهند. در حقیقت این دسته از مروجان مسیحیت امیدوارند با بزرگنمایی و دروغپردازی پیرامون احتمال انجام معجزه در قبال بیماران و گرفتاران، طمع ناآگاهان را در جذب به مسیحیت برانگیزند.
✍کلیساهای تلویزیونی فارسی و غیرفارسی خصوصا برای اغوای بیماران و اشخاصی که از عدم سلامت جسمی رنج می برند، دائما تصاویر سختگی را پخش میکند که افراد فلج و از کار افتاده با سر دادن شعارهای هیجان برانگیز از جای خود به یکباره بلند میشوند و شفا می یابند.
✍صحنه های جنگیری متوهمانه دیگر روش اغواگری در این #فرقه است که سرشار ازفریادهایی است که خصوصا زنان برای رهایی از اجنه سر میدهند و بدست کشیشهای کلیساهای تلویزیونی و هنر پیشگان سینمایی از شر جن رها میشوند.
✍در حقیقت، از نگاه تبشیریها، شفادهی از قدرتمندترین ابزارها و دروازهای باز به سوی مسیحیسازی قلمداد میشود.
@mafaz_news
بی اساس بودن ارتباط مچ بند سبز شیعیان با مچ بند قرمز کابالا
مچ بند سبز شیعیان نه در شکل و رنگ، نه در مواد و نه در کاربرد و استعمال هیچ ارتباطی و نقطه اشتراکی با مچ بند قرمز کابالا ندارد. پارچه سبز شیعیان برای تبرک اما پارچه قرمز یهود برای دوری از طلسم است. از این رو ادعای الگوبرداری این دو توسط برخی جاهلان و مغرضان، بی اساس است.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
لاپید: قانون «دولت ملی یهود» اهانت به شهروندان اسرائیلی غیر یهود است
یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی:
🔹با "قانون دولت ملی" از زمان تصویب آن در سال ۲۰۱۸ مخالف بوده است. این قانون باید تغییر کرده و بخشی از برابری مدنی به آن اضافه شود.
🔹در آن زمان به شدت با قانون دولت ملی مخالفت کردم و در کنست گفتم که دولت شهروندانش را تحقیر نمیکند. این قانون اهانت به شهروندان اسرائیلی غیر یهود است و باید اصلاح شود.
🔹دولت آینده وضعیت فعلی حرم قدسی را تغییر نخواهد داد و به آزادی عبادت مسلمانان در مسجدالاقصی توجه خواهد کرد. #یهودیان نیز اجازه دارند تنها برای زیارت به مسجدالاقصی بروند و این کار با نظارت انجام میشود تا از عدم نقض وضعیت فعلی مسجد اطمینان حاصل شود.
@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «زن، زندگی، آزادی» به تعبیر رجوی
رهبران اغتشاشات نه تنها در روایت که در شعار هم دروغ میگویند، «زن،زندگی، آزادی» فقط یکی از این شعارهای دروغین است.
مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی👇
@mafaz_media
@mafaz_news
الگوگیری احزاب سیاسی هند از مدل رژیم صهیونیستی
رهبران هند نظیر مهاتما گاندی و جواهر لعل نهرو مخالف تصرف فلسطین توسط صهیونیست ها و شکل گیری یک کشور #یهودی در این سرزمین بودند. پس از ترور مهاتما گاندی در سال 1950م و فشارهای داخلی(تندروهای #هندو) و خارجی(غرب) موضع هند در قبال رژیم صهیونیستی اندکی تغییر نمود. ابتدا به خاطر نارضایتی مسلمانان هند، صرفاً اجازه تأسیس دفتر بازرگانی برای اتباع صهیونیستی صادر شد ولی در ادامه روابط هند و این رژیم تا سالها در زمینه های اقتصادی گسترش یافت.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
امپراطوری دروغ؛
رهبران اغتشاشات را بشناسید| «زن،زندگی، آزادی» به تعبیر«مریم رجوی»
مریم رجوی در حمایت از اغتشاشگران در صفحه توئیترش نوشته :«در این 40 سال زن ایرانی شلاق خورد تحقیر شد، حقوق و آزادیاش بر باد رفت و ده ها هزار تن از زنان مجاهد و پیشتاز شکنجه و اعدام شدند اما حالا زن ایرانی به پا خواسته است که نه فقط خود که تمام ایران را آزاد و رها کند!سال های سال بود که رژیم زن ستیز زنان مجاهد ومبارز را در سیاهچالش شکنجه و کشتار میکرد و گمان میکرد راه زن ایرانی را برای به دست گرفتن سرنوشت برای همیشه ببندند حالا زن ایرانی در خط مقدم قیام و نبرد با رژیم جایگاه شایسته خود را اثبات کرده و نشان میدهد هدف مبارزه و جان فشانیاش بسیار فراتر از هر مطالبهای این است که حکومت اجباری و تحمیلی آخوندها را به زیر بکشد تا زن و مرد ایرانی به همه آزادی های فردی و اجتماعی از جمله آزادی پوشش دست پیدا کند!»
👈 در این گزارش «زن، زندگی،آزادی» را از دریچه نگاه مریم رجوی و منافقین بخوانید
@mafaz_news
موقعیت مناسب یهودیان در دایره حکومت عباسی(۱)
یهودیان در دوران عباسی از آزادی دینی مطلوب برخوردار بودند. آنان با آزادی کامل به تعلیم و تربیت طلاب علوم یهود می پرداختند و نوآوری های علمی – دینی در زمینه توضیحات تلمود، کتابهای دعا و نظام آوانویسی داشتهاند.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
#معرفی_کتاب مقدس مسیحیان (قسمت اول)
کتاب مقدس یهودیان شامل 39 بخش است که توسط نویسندگان متعددی نوشته شده است. این کتاب بین مسیحیان، عهد قدیم نامیده می شود که حکایتی است از عهدی که خدا با حضرت موسی بسته است. عهد قدیم شامل 3 بخش تورات؛ کتوبیم و نبیئیم می باشد.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
فروش انجیل در دیوار!
اخیرا آگهی هایی در دیوار دیده می شود که حاکی از خرید و فروش کتاب مقدس مسیحیان، یعنی «انجیل» به اشکال مختلف است که یک امر غیرقانونی است.
@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پشت صحنه ارتباط حامد اسماعیلیون با گروهک #رجوی که مورد انتقاد براندازها قرار گرفت
#مجاهدین_خلق #منافقین
مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی👇
@mafaz_media
@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دستگیری ۵۷ نفر از اغتشاشگران و کلیه لیدرها در آشوبهای امروز زاهدان
مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی👇
@mafaz_media
@mafaz_news
وقتی رجوی طرفدار «جمهوری دموکراتیک» بود/ رأی نیاوردی برو «اپوزیسیون» شو
«مسعود رجوی» پیش از آنکه بیفتد به جان مردم، چند تا کار جالب کرد؛ اول اینکه موقع همهپرسی نظام جمهوری اسلامی گفت چرا «جمهوری اسلامی» باشد و چرا نوع دیگری نباشد و مثلا «جمهوری دموکراتیک» نباشد؟ مردم هم فروردین سال ۱۳۵۸ رفتند و بیش از ۹۸ درصد به همان «جمهوری اسلامی» رأی دادند و مسعود ناراحت شد. بعد در مرداد ۱۳۵۸ رفت در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی (مجلس بررسی نهایی قانون اساسی) نامزد شد و اینطوری شد: «#منافقین لیستی از کاندیداها برای انتخابات دادند که هیچکدامشان رأی نیاوردند و خود #رجوی هم که داخل لیست بود و امیدِ اول منافقین بود، رأی نیاورد؛ ۱۰ نفر از تهران برگزیده میشدند و او دوازدهم شد». مسعود خیلی ناراحت شد.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
مقایسه تطبیقی رجعت در اسلام، مسیحیت و یهود در یک کتاب
📙 مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کتاب «مقایسه تطبیقی رجعت در اسلام، مسیحیت و یهود» نوشته خانم خدیجه کیانی را منتشر و روانه بازار کرد.
📙 در این کتاب، ادله عقلی و نقلی رجعت در سه دین بزرگ اسلام، مسیحیت و یهود نقل و بررسی شده و به برخی از شبهات درباره رجعت پاسخ داده شده است.
📙 یکی از مشترکات اعتقادی نزد همه مسلمین ظهور منجی از نسل پیامبر(ص) در آخرالزمان است که برای برپایی عدل و قسط و نابودی ظلم و جور قیام میکند اما بر اساس عقیده شیعه پساز ظهور آن حضرت مؤمنان محض و کفار محض به دنیا برمیگردند تا وعده الهی را در نابودی ظلم و ستم و اقامه عدل و قسط در همین دنیا مشاهده کنند. این بازگشت به رجعت معروف است که در مکتب تشیع مورد توجه قرار گرفته اما از سوی دیگر فرق اسلامی شبهاتی در مورد آن مطرح شده است.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
مستبصری که از بهائیت گریزان شد
ادیب مسعودی در سال ۱۳۳۸ شمسی مطالعات خویش در باره مسلک #بهائیت را شدت بخشید تا اینکه کاملا به سستی و بی بنیادی این مسلک واقف شد. در عین حال مدتی شرم حضور و دیگر عوامل، مانع از ابراز عقیده وی بود، تا اینکه در سال ۱۳۵۴ شمسی موفق شد رسماً از فرقه بهائیت فاصله بگیرد و به رغم فشارها و تهدیدهای فرقه، صراحتاً نزد علمای بزرگ نظیر مرحوم شهاب الدین نجفی مرعشی، سید محمد رضا گلپایگانی، شیخ مرتضی حائری یزدی، ملا معصوم علی همدانی، شیخ بهاءالدین محلاتی سید عبدالحسین دستغیب، سید عبدالله شیرازی، سید محمد علی قاضی طباط بائی از این مسلک پوشالی بیزاری جوید.
@mafaz_news
وابستگان پیشین القاعده؛ دوستان تازه ترکیه
منابع آگاه در آنکارا میگویند که ترکیه انگیزههای متعددی برای اجازه دادن به هیئت تحریر شام و رهبر باهوش آن «ابومحمد الجولانی» دارد تا کنترل خود را تثبیت کند. برای مثال، هیئت تحریر شام تنها نیرویی است که میتواند مجری هر نوع بازیای در قبال نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) گروه تحت حمایت ایالات متحده و تحت رهبری کردها باشد.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
ملاک عام برای تشخیص شبه معنویت کاذب
معنویت خواهی یک گرایش صحیح درونی است. برای تشخیص معنویت صحیح از معنویت کاذب، باید ببینیم این معنویت موافق فطرت، وجدان و عقل می باشد یا نمی باشد؟
معنویت خواهی یکی از نیازهای اساسی بشر می باشد. بعضی معتقد بودند نیازهای اولیه بشر خوراک، پوشاک، مسکن و در مرحله بعد نیاز جنسی و سپس رفاه مادی و آسایش قرار دارد بعد از این نیازهای زیستی، نیازهای معنوی و روحانی جای دارند که در قالب #ادیان و #مذاهب و #شبه_معنویت ها به این نیازها پاسخ داده می شود.
اما در واقع باید این هرم را جابجا کرد و نیاز به معنویت را در ردیف ابتدایی ترین نیازهای بشر جای داد. انسان فقیر با زندگی معنوی، تحمل بی پولی را دارد یا در سوگ عزیزان، معنویت کارکرد بی بدیلی دارد و معنادهی به زندگی از اصلی ترین کارکرد های معنویت می باشد.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
نماینده ارمنیان در مجلس: «همه گزینهها برای دفاع از منافع ملی، روی میز است»
✍️آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران، در توییتی نوشت: جمهوری اسلامی بارها هشدارهای لازم درخصوص عدم تحمل تغییرات ژئوپلیتیک در نزدیکی مرزهای خود را داده است. تمرین انتقال تجهیزات از روی ارس برای اولینبار در رزمایش جاری سپاه نشان میدهد بههیچوجه مطایبه و شوخی در کار نیست و همه گزینهها برای دفاع از منافع ملی روی میز است.
@mafaz_news
قیاس معالفارق در فرقه احمدالحسن
مقایسه حضرت مسلم بن عقیل (ع) با احمدالحسن بصری قیاس مع الفارق است. مسلم شخص شناخته شده ای بود که هیچ ادعایی برای خود نداشت و صرفاً سفیر امام (ع) بود ولی احمدالحسن بصری بیش از 90 ادعا برای خود جعل می کند که هیچ دلیلی برای اثبات آن ها وجود ندارد.
مبهم گویی و بدون دلیل سخن گفتن از خصیصه های مدعیان دروغین می باشد. علی محمد باب ادعای بابیگری داشت، اما دلیلی برای ادعای خود نداشت. حسینعلی نوری ادعای مهدویت، نبوت و… داشت اما هیچ دلیلی ارائه نکرد. غلام احمد قادیانی نیز مدعی نبوت بود اما از آوردن دلیل عاجز بود.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
حمایت آتئیسمها از اغتشاشات
جریان آتئیسم فارسی زبان که درواقع گروهکی ضد انقلاب و اسلام در پوسته #خداناباوری است، همزمان با اغتشاش های اخیر، ضمن تهییج احساسات، شایع پراکنی، دروغ پردازی و تشویش اذهان عمومی علیه نظام، به حمایت از آشوب و حرکت های اعتراضی خشن و چریک وار نموده و در این مسیر، ائتلاف آشکار خود با جریان سلطنت طلب را نیز آشکار ساخته است. رسانه های منتسب بدین جریان با انتشار پست هایی، به بزرگداشت باقیمانده سلطنت طلبان پرداخته و مخاطبان را به حمایت از ایشان فرامی خواند تا هرچه بیشتر خط و ربط های خود را نمایان کند.
@mafaz_news
قاضیالقضات فلسطین: خرید پوشاک برند «زارا» حرام است
🔹«محمود هباش»، قاضی القضات #فلسطین و مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی و روابط اسلامی، امروز (شنبه، ۲۲ اکتبر) در فتوایی خرید محصولات شرکت معروف «زارا» در تمامی نقاط دنیا را حرام اعلام کرد و گفت تا زمانی که این شرکت قراردادش را با نمایندگی فروش خود در سرزمین اشغالی لغو نکند، مسلمانان نباید از محصولات این شرکت خرید کنند.
🔹قاضی قضات فلسطین، همچنین از تمامی جوامع اسلامی و نهادها در تمامی جهان خواست تا همین موضع را در قبال تولیدات شرکت پوشاک #زارا در پیش بگیرند تا زمانی که این شرکت اسپانیایی همکاری خود را با نمایندگیاش در فلسطین قطع کند.
🔹ماجرا از این قرار است که رئیس نمایندگی شرکت معروف اسپانیایی زارا در فلسطین اشغالی، چندی پیش «ایتمار بن غفیر» از نمایندگان تندروی صهیونیستی در کِنست را به خانه خود دعوت کرده و از او پذیرایی کرده بود. این صهیونیست تندرو، به اتخاذ مواضع بسیار شدید علیه فلسطینیها معروف است، از این رو اقدام رئیس نمایندگی زارا خشم فلسطینیها را برانگیخته است.
🔹«محمود هباش» در فتوای خود، از رئیس نمایندگی زارا با عنوان حامی #تروریسم یاد کرده است. فلسطینیها نیز در شبکههای اجتماعی عکسالعمل شدیدی نشان داده و نوشتهاند که شرکت زارا از کسی پذیرایی کرده است که آرزویی جز مهاجرت اجباری یا نابودی فلسطینیها ندارد.
@mafaz_news
هدایت شده از کتابخانه مفاز
4_5852775921651549119.pdf
17.71M
#کتاب
#تاریخ_تشیع_در_ایران
از آغاز تا طلوع دولت صفوی
#نویسنده #رسول_جعفریان
#شیعه_شناسی
@m_mafaz_lib
@mafaz_news
www.mafaz.ir
«پیدای ناپیدا»؛ جلوههای مختلف خداباوری در مکانهای مذهبی اروپا
🔹نمایشگاه عکس «پیدای ناپیدا» با موضوع جلوههای مشترک ادیان توحیدی در اروپا با آثاری از سیدمهدی دزفولی در فرهنگسرای ارسباران برپاشد.
🔸نمایشگاه عکس «پیدای ناپیدا» شامل عکاسیهای سیدمهدی دزفولی از مسجد #ایاصوفیه شهر استانبول ترکیه، کلیساهای شهرهای پاریس فرانسه و ماینز آلمان و کنیسه بزرگ شهر بوداپست در مجارستان از ۲۸ مهرماه تا پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای ارسباران برگزار میشود.
🔹فصل مشترک تمامی این عکسها، جلوههای مختلف خداباوری در مکانهای مذهبی در برخی کشورهای اروپایی است.
🔸در توضیحات تکمیلی این پروژه آمده است: «بررسی مسأله خداباوری در ادیان ابراهیمی در قارهای همانند اروپا با کثرت باورها و اعتقادات مختلف و همچنین تقابل میان خداباوری و خداناباوری، میتواند مسألهای قابل توجه برای مخاطب علاقهمند ایرانی باشد. نمایش معماریها در این اماکن مذهبی، نمایش تشابهات و تمایزات هم از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عکس است. در برگزاری این نمایشگاه، سیزده عکس مختلف درباره این موضوع به نمایش در خواهد آمد.»
🔹علاقهمندان برای دیدن آثار نمایشگاه عکس «پیدای ناپیدا» میتوانند همه روزه تا پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان شریعتی، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران، گالری شماره ۲ مراجعه کنند.
@mafaz_news