eitaa logo
پژوهش و نگارش - نکته‌‌ها گفته‌ها یافته‌ها
277 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
220 ویدیو
587 فایل
رزومه و آثار دکتر حامد شریعتی نیاسر: https://magiran.com/R440070 https://www.researchgate.net/profile/Hamed-Shariati-Niyasar-2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پژوهش یار
معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قم با همکاری مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری سلام الله علیها برگزار می‌نماید: 🔰مدرسه تابستانه "مهارت و پژوهش" 🔻 عناوین کارگاه‌ها: 1️⃣ رویارویی با متن عربی؛ ۱، ۲ و۳ مرداد 2️⃣ فنّ ترجمه؛ ۶، ۷ و ۸ مرداد 3️⃣ دریافت پیام از متن؛ ۱۳ و ۱۴ مرداد 4️⃣ نویسندگی علمی؛ ۲۰، ۲۱ و ۲۲ مرداد 5️⃣ نکات کلیدی ویراستاری؛ ۲۷، ۲۸ و ۲۹ مرداد 🖥 برخط (آنلاین) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ 🎙با ارائه سرکار خانم صابری؛ مدرّس کارگاه‌های پژوهشی در حوزه و دانشگاه، سرویراستار مجله‌های علمی- پژوهشی و معاون پژوهش مرکز تربیت‌ مدرس صدیقه کبری علیهاسلام 🕰مهلت ثبت‌نام تا ۲۵ تیر ۱۴۰۳ 📲ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر: @qompajoohesh ــــــــــــــــــــ کانال، نرم‌افزار و تارنمای پژوهش‌یار؛ اولین بستر جامع پژوهشی در ایران🇮🇷 @Pajouheshyar Pajouheshyar.com با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
📂 ترفندهای انتشار مقالات اسکوپوسی (۴۱) 💥 چند راهکار برای افزایش سایتیشن: 1⃣ استفاده از خوداستنادی: بدین معنی که می توانید به مقالات قبلی خود که مرتبط با موضوع فعلی می باشند نیز ارجاع دهی نمایید تا شاخص سایتیشن مقاله تان افزایش یابد. ارجاع دهی به مقالاتی که از همایش ها و کنگره ها پذیرفته شده اند نیز باعث افزایش سایتیشن می شود. 2⃣ بهینه‌سازی کلمات کلیدی: در محتوای خود از کلمات کلیدی استفاده کنید که با موضوعات مقالات شما مرتبط باشند تا بهینه‌تر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو قرار بگیرند. 3⃣ تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی: با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان بیشتری به مقالات شما دسترسی پیدا می‌کنند و این باعث افزایش ارجاع و بازدید صفحات شما می‌شود. 4⃣ ایجاد محتوای خوب: مطالبی با کیفیت و مفید تهیه کنید که به مخاطبان شما کمک کند و محتواهایی باشد که ارزش افزوده ای برای کاربران داشته باشد. 5⃣ استفاده از مقالات اورجینالی که نویسنده اول آنها شهرت خوبی دارند نیز موجب افزایش سایتیشن می شود. 6⃣ استفاده از مقالات پراستناد در مقاله خود باعث افزایش ارجاعات به مقاله شما هم خواهد شد. 7⃣ استفاده کردن از عنوان های کوتاه ولی قابل فهم و استفاده نکردن از اسامی شهرها یا کشورها در عنوان نیز یک راهکار دیگر برای افزایش سایتیشن می باشد. 8⃣ ارسال مقالات برای سایتها و مجلات معتبر و دارای ضریب تائیر نیز قطعا باعث افزایش سایتیشن خواهد شد. 9⃣ استفاده از رفرنس دهی های بیشتر از مقالات معتبر که باعث افزایش سایتیشن خواهد شد. 🔟 ارسال مقاله برای مجلات معتبر و Open Access نیز باعث می شود که مقالات بیشتر در معرض دید قرار بگیرند و دیده شوند که در این صورت میزان استنادها و سایتیشن هم بیشتر شود. 🔢 با ورود به سایتها یا شبکه های اجتماعی مانند گوگل اسکولار (Google Scholar) نیز می توانید یک پروفایل شخصی برای خودتان ایجاد کنید و مقالات و تحقیقات خود را در دسترس عموم قرار دهید تا میزان استنادها و تبع آن شاخص استنادی (Citation Index) افزایش یابد. 💠 کانال اطلاع رسانی معاونت پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب ➣ایتا: ➣ https://eitaa.com/ResearchURD
🔰 مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری مؤسسه مطالعات و آموزش های تطبیقی أحسن به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایشان برگزار می نماید🔰 ◻️ دوره های کوتاه مدت مطالعات تطبیقی فرق و مذاهب اسلامی ◼️ دوره دوم: عاشورا و قیام امام حسین (ع) از منظر فرق و مذاهب اهل سنت ◻️ استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیزاده موسوی 🔹 ۱۰ جلسه به صورت آفلاین ✔️ همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره، به صورت رایگان 📌 برای اطلاع از جزئیات دوره و نحوه ثبت نام، به کانال موسسه مطالعات و آموزش های تطبیقی احسن در ایتا مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3782410507C18b3440989
🔷شماره 55 فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش منتشر شد 🔹شماره 55 فصلنامه علمی تخصصی «فرهنگ پژوهش» توسط معاونت پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) به مدیر مسئولی حجت الاسلام و المسلمین دکتر طالبی طادی و به سردبیری شهریار نجف پور منتشر شد. مشروح خبر @BouNews
معرفی مجلات خارجی در حوزه مطالعات دینی.pdf
2.57M
📗 معرفی ۵۶۲ مجله خارجی در حوزۀ مطالعات دینی 👌 یکی از نادرترین منابع معرفی نشریات علمی مطالعات دینی خارجی _ ۲۴۰ صفحه _ نویسنده: سید مجید نبوی @yahyajahangiri 👍
🎙اپیزود دوم پادکست همزیستی منتشر شد دومین ایپزود پادکست همزیستی با همکاری جمعی از دانشجویان داخلی و بین المللی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، تحت عنوان "گفتگو و همزیستی" منتشر می شود.👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💻آموزش تصویری|آموزش فعالسازی مترجم آنلاین مرورگر ⏱اگه یه انگلیسی یا عربی رو میخواستم استفاده کنم چطور در صدم ثانیه همه‌اش رو ترجمه کنم❓ 🔎یا دنبال مطلب در سایت‌های خارجی هستم، چطور از این سایت‌ها استفاده کنم⁉️ 🍔 📖 📚 پایان نامه صفر تا صد 🆔¦https://eitaa.com/joinchat/406126783Cf5899341eb
نمونه‌ای از دو مقاله علمی در موضوع آیه ۳۴ سوره نساء - از مباحث پر تکرار در پژوهش‌‌های قرآنی حدیثی و نیز میان‌رشته‌ای با رویکردها و دیدگاه‌های مختلف که می‌تواند جالب توجه باشد و بعضا با یکدیگر در تقابل قرار دارند :
پژوهش و نگارش - نکته‌‌ها گفته‌ها یافته‌ها
نمونه‌ای از دو مقاله علمی در موضوع آیه ۳۴ سوره نساء - از مباحث پر تکرار در پژوهش‌‌های قرآنی حدیثی و
تحلیل روایی گفتمان قرآن در خصوص ضرب و شتم زنان نوع مقاله : نشریه حدیث و اندیشه نویسندگان فائزه عظیم زاده اردبیلی 1 فاطمه کمالی 2 1 دانشیار دانشگاه امام صادق ع پایه 27 2 کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث چکیده فهم درست از معنای «ضرب» در آیه‌ی 34 سوره‌ی نساء با نظر به روایات وارده از شیعه و اهل سنت ذیل آیه‌ی مذکور و همچنین دیدگاه‌ها و نظرات آیه الله خامنه‌ای در خصوص نحوه‌ی برخورد با زنان و دیدگاه فقهی ایشان در خصوص عدم مجوز زدن زن توسط همسراز اهداف این پژوهش است. در این آیه به شوهران در مقابل نشوز زنان اختیار داده شده تا خود بتوانند زنان خویش را تنبیه کرده و به اطاعت وادارند.واژه‌ی ضرب با توجه به فحوای کلام و محل صدور آن معانی گوناگونی را به ذهن متبادر می‌کند و از دیرباز بسیاری از دانش‌پژوهان چرایی و چگونگی ضرب مورد نظر را به بحث گذارده‌ و دیدگاه‌هایی را اختیار کرده‌اند، از دیگر سو برخی با برداشت‌هایی نادرست قائل به ظلم و اجحاف در حق زنان شده و این آیه را مصداقی از ظلم به زنان تلقی کرده‌اند. در این پژوهش با روشی کیفی-کتابخانه‌ای و با رویکردی انتقادی در می یابیم که هرگونه رفتار ناشایست با زنان خلاف شرع بوده و آن‌چه در این آیه به عنوان ضرب بیان شده با توجه به محتوای روایات مفهوم ضرب در آیه می‌تواند قرابت مفهومی بیش‌تری با ضرب به معنای آزار روحی داشته باشد. کلیدواژه‌ها آیت الله خامنه‌ای آیه‌ی 34 سوره‌ی نساء ضرب زن نشوز زن. قوامیت مرد آزار روحی.....https://hadithvaandisheh.qhu.ac.ir/article_13238.html
پژوهش و نگارش - نکته‌‌ها گفته‌ها یافته‌ها
نمونه‌ای از دو مقاله علمی در موضوع آیه ۳۴ سوره نساء - از مباحث پر تکرار در پژوهش‌‌های قرآنی حدیثی و
«ضرب زنان» در فرهنگ قرآنی به معنای ترک؛ دلایل و مستندات نوع مقاله : مقاله پژوهشی نویسندگان محمود ویسی 1 حامد شریعتی نیاسر 2 1 استادیار گروه فقه و مبانی حقوق، دانشکده فقه و مبانی حقوق، دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، تهران، ایران. 2 استادیار گروه علوم قرآن و حدیث، دانشکده قرآن و حدیث، دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، تهران، ایران. 10.22034/MFU.2022.62608 چکیده اسلام به بنیان خانواده اهمیّت فراوانی داده است به گونه‌ای که با واقع‌بینی مبتنی بر شناخت استعدادها و توانمندی‌های مردان و زنان، احکام متناسب با آنان را به بهترین شکل ممکن تشریع نموده است با این حال یکی از شبهات در این خصوص فرهنگ نادرست زدن زنان است که برخی آن را به آیه ۳۴ نساء مستند کرده‌اند اما با توجه به پژوهشهای صورت گرفته در مفهوم ضرب زنان در فرهنگ قرآن، پرسشهای متعددی در این رابطه مطرح شد ه است از جمله: نظر مفسران و فقها در رابطه با معنای ضرب چیست؟کدامیک از معانی یا مفاهیم مورد نظر در مورد ضرب با استناد ادله بر سایر معانی ترجیح دارد؟ با توجه به آنکه فعل ضرب همیشه به معنای کتک زدن نیامده است و بر حسب قرار گرفتن در کنار ریشه‌های مختلف، معانی گوناگون پیدا می‌کند دیدگاه‌های متفاوت و متعددی بر اساس شرایط و مقتضیات زمان و مکان و فرهنگ جامعه جاهلی نسبت به زنان مطرح شده است. این مقاله با روش توصیفی تحلیلی می‌کوشد تا به پرسشهای پیش رو در این زمینه به استناد منابع لغوی تفسیری روایی مقاصدی و حقوقی پاسخ دهد. بر این اساس روشن شد که با وجود معانی مختلفی چون زدن فیزیکی، ملاعبه و شوخی و ... که برای ضرب نقل شده و نیز رویکردهایی چون نسخ تمهیدی، اما مناسب‌ترین معنا برای «واضربوهن» در این آیه ترک منزل از سوی مرد است و با دلایل عقلی و نقلی سازگاری بیشتری داشته و بر دیگر معانی ترجیح دارد. کلیدواژه‌ها "فرهنگ جاهلی" "ضرب زنان" "قوامیت" " تنبیه بدنی" "ترک منزل" عنوان مقاله [English] Beating Women” in the Qur’anic Culture as Meaning to Leave; Reasons and Evidences نویسندگان [English] mahmood vaise 1 Hamed Shariati Niyasar 2 1 Assistant Professor of the Department of jurisprudence and Islamic Law, Faculty of jurisprudence and Law, International University of Islamic Denomination.Tehran, Iran. 2 Assistant Professor of the Department of Quran and Hadith science, Quran and Hadith Faculty-Islamic Denomination International University, Tehran, Iran. چکیده [English] Islam has given great importance to the foundation of family in such a way that with realism based on recognizing the talents and potentials of men and women, it has legislated rulings that suit them in the best possible way. However, one of the misconceptions in this regard is the inappropriate culture of beating women, which some have attributed it to verse 34 of Sūrat al-Nisā, but according to the research conducted on the concept of beating women in the Qur’anic culture, several questions have been raised in this respect, such as: “What are the opinions of commentators and jurists regarding the meaning of beating?” “Which of the meanings or concepts in question about beating based on evidences are preferable to other meanings?” Given the fact that the verb ḍarb does not always mean to beat and it attains different meanings according to its being placed next to different roots, many different viewpoints have been proposed regarding women based on the conditions and requirements of the time and place and the culture of the jāhilī (Pagan) society. This article tries to answer the upcoming questions in this field with a descriptive-analytical method on the basis of lexical, interpretive, narrative purposive and legal sources. Accordingly, it was found that despite various meanings such as physical beating, marriage, etc., which has been quoted for ḍarb, as well as approaches such as revocation, the most suitable meaning for waḍribūhunna in this verse is leaving home by the man and it is more compatible with rational and scriptural proofs and is preferred over other meanings. کلیدواژه‌ها [English] nushūz (ill-conduct) jāhilī (Pagan) culture beating women authority Prophetic sīra (practical way of life) corporal punishment leaving home مراجع https://mfu.uok.ac.ir/article_62608.html