هدایت شده از ذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ
⚜ سورههای بلد و فجر
سوره بلد، یكی از دو سورهای است كه با تعبیر «لا أُقْسِمُ» آغاز شده است.
❇️ در سیر سخن میبینیم كه سوره با نام «بلد» آغاز میشود و با «نجدین» ادامه مییابد تا به «مَترَبه» برسد.
✅ این سوره فضای خاصی را رسم میكند و پیش رو مینهد:
فضای آن بلد سوزان، و نجدی كه هرچند اسم خاص نیست، اما صرف اشتراك آن نیز با نام نجد در شبهجزیره عربی خالی از اشاره نیست.
✅ متربه، صحرایی پر از تراب و غبار؛ شبیه همان فضایی كه انسان در آن پدید آمد و از خاك آفریده شد: لَقَدْ خَلَقْنَا الإنْسَانَ فِی كَبَدٍ.
سیر فشرده این سوره را اینگونه میتوان مشاهده كرد:
✅ سخن از بلد، والد و ولد، خلقت انسان، پریشانگویی و پریشانپنداری او، بیالتفاتی به نعمتهایی كه در سراپای وجود اوست، تن در ندادن به سیر در گردنهها؛ همان گردنههایی كه همه را به دو گروه تقسیم میكنند:
✅ اهل ایمان و تواصی به صبر و مرحمت، یا اهل كفر و اصحاب مشئمه.
❇️ سوره فجر با قسم به پدیدههایی فلکی آغاز میشود؛ از فجری سخن میگوید که در سینه تاریکیها چنگ میافکند و آن را میشکافد، و از شام تیره روزگارانی که عادیان و ثمودیان بر آن سلطه دارند و منتهی به صبحِ نابودی ستمگران میگردد، و برتر از اینهمه، از صبح دلانگیزِ فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی.
❇️ مطلع این سوره، مانند مطلع دیگر سورههای قرآن، تا آخر بر آن سایه میافکند:
قسم به طاق و جفت؛ و از پی آن، وجود جلوههای متنوع جفتی و زوجی تا آخر سوره.
❇️ مناسبت
ذکر قوم ثمود كه در دو سوره پیش نیز آمده است، در این سوره نیز همچنان در سیاق اشاره به قوت و قدرت آنان آمده است.
✅ اشاره به شهرها در هر دو سوره است.
در یكی سخن از بلادی كه بر سر آنها تازیانه عذاب ریخت و در دیگری بلدی كه در آن رسول اكرم است و مورد آزار قومش قرار دارد و این قوم نیز بیش از اقوام پیش، شایستگی عقوبت و عذاب را دارند:
🔹سوره بلد
آغاز با قسم به مکان؛ به سرزمین مکه، سرزمین طلوع خورشید اسلام در شام قیرگون جاهلیت :
لا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ (١)
🔸 سوره فجر
آغاز با قسم به زمان؛ طلوع خورشید که دل شب تیره را میشکافد:
وَالْفَجْرِ (١)
🔸و قسم به شبهای دهگانه که قابل انطباق با دهه اول ذیالحجه، ماه حج گزاردن در سرزمین مکه است.
🔸و قسم به شب آن زمانی که سیر و «سَری» میکند («سَری» شب که ریشه کلمه اسری میباشد و یادآورِ سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیلا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأقْصَى...(اسرا:۱))
🔹سوره بلد
وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ (٢) وَ وَالِدٍ وَ مَا وَلَدَ
🔹«بلد»ی که خداوند نظر خوبی به آن ندارد و شکوا از انسانی که گمان میکند هیچ کس به او دست نخواهد یافت و به وی دسترسی و بر وی توانایی نخواهد داشت:
لَقَدْ خَلَقْنَا الإنْسَانَ فِی كَبَدٍ (٤)أَیحْسَبُ أَنْ لَنْ یقْدِرَ عَلَیهِ أَحَدٌ (٥)
🔸سوره فجر
نمونههایی از اقوام سرکش پیشین
أَلَمْ تَرَ كَیفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ.... ( آیات ٦ الی ۱۴)
🔹سوره بلد
یقُولُ أَهْلَكْتُ مَالا لُبَدًا... (آیات ٦ الی ۱۰)
🔹انسانی که مال زیادی صرف کرده و در این گمان و پندار است که صرف مال و ثروت، میتواند به وی عزت و آرامش بدهد.
🔸سوره فجر
فَأَمَّا الإنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیقُولُ رَبِّی أَكْرَمَنِ... (آیات ١٥ -۱۶)
🔸 همچنان انسانی که نمیخواهد ریشه عزت و کرامت یا اهانت به خود را در اعمال خویش بیابد، بلکه مایل است خداوند سبحان را متهم کند.
🔹سوره بلد
فَلا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ... (آیات ١١ الی ۱۶)
🔹انسانی که تن به عقبه و آن گردنه و گذرگاه حساس نداد: عقبة آزاد کردن بنده یا اطعام یتیم و مسکین در روز سختی و دشواری؛
🔸 سوره فجر
كَلا بَل لا تُكْرِمُونَ الْیتِیمَ... (آیات ١٧ الی ۲۰)
🔸خداوند ریشههای انحطاط تمدنها را ذکر میکند، اما آدمی میل به شنیدن این حقایق ندارد.
🔹سوره بلد
ثُمَّ كَانَ مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ تَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ وَ تَوَاصَوْا بِالْمَرْحَمَةِ... (آیات ١٧-۱۸)
🔹رسیدن به مرحله یُمن و امان و ایمان، بعد از عبور از گردنههای رهاسازی گردنهای گرفتار و اطعام گرفتارانِ نادار و ناچار.
🔸سوره فجر
یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ... (آیات ٢٧ الی ۳۰)
🔸نیل به مرحله «رضوان» و «اطمینان» که برتر از درجات امان و ایمان است.
🔹سوره بلد
وَ الَّذِینَ كَفَرُوا بِآیاتِنَا هُمْ أَصْحَابُ الْمَشْئَمَةِ.... (آیات ١٩ الی ۲۶) .
🖋 دکتر ابوالفضل خوشمنش
📚 تناسب سورهها، تنظیر و تدبر در سورههای حزب مفصل
📖 ص ۱۰۶-۱۰۹
🏢 مرکز طبع و نشر قرآن کریم (۱۳۹۹)
🆔 https://eitaa.com/zekra114
هدایت شده از hshariati
چندبُعدي بودن کلام
از جمله امتيازات کلام علي(عليه السلام) در «نهجالبلاغه»، چند منظوره بودن کلام آن حضرت است. درست است که هر ملت و نژاد از زمان قديم تاکنون در ميان خود از نظر ادبي داراي آثاري در زمينههاي خاص بودهاند. اما اينکه سخن شاهکار باشد و در عين حال محدود به يک زمينهي خاصي نباشد، بلکه در همه زمينهها متنوع باشد، بعد از قرآن و کلام محمد مصطفي(صلّي الله و عليه و آله) از مختصات کلام علي(عليه السلام) در نهجالبلاغه است، زيرا خاصيت همه جانبه بودن سخن امام علي(عليه السلام) مطلبي نيست که تازه کشف شده باشد، بلکه در زمان خود آن حضرت اعجابها را برميانگيخته است.
سيد رضي در هزار سال پيش متوجه اين نکته شده است و ميگويد: «از شگفتيهاي سخن امام(عليه السلام) که او خود در اين زمينه تنها است و شريک و همتايي در آنها ندارد، اين است که سخن آن حضرت را که دربارهي زهد و مواعظ است هرگاه کسي تأمل کند و خود را از اين جهت بيگانه دارد که اين سخن شخصي عظيمالقدر و نافذالامر است که همه در برابر او سر فرود ميآورند؛ شک و ترديد نخواهد کرد که گويندهي اين سخن کسي است که جز در وادي زهد و پارسايي قدم نگذاشته و هيچ اشتغالي بجز عبادت نداشته است و يقين ميکند که اين سخن از کسي است که در گوشهي خانهاي تنها و دور از اجتماع يا در يکي از غارها قرار گرفته که جز صداي خودش را نميشنود و غير خويش ديگري را نميبيند، همواره مشغول عبادت ميباشد و هيچگاه نميتواند باور کند که اين سخن کسي است که به هنگام جنگ در درياي لشکر دشمن فرو ميرود و پهلوانان و جنگجويان نيرومند را بر زمين ميافکند و او با اين حال يکي از زهّاد و يکي از افراد صالح و پاک و نمونه است که نظير ندارد. اين است فضايل عجيب و شگفتيزا و ويژگي لطيف او که جمع ميان اضداد کرده است.
شيخ محمد عبده نيز تحت تأثير همين جنبهي نهجالبلاغه قرار گرفته است، چنانکه در مقدمهي شرح نهجالبلاغه ميگويد: «در همهي مردم عرب زبان يک نفر نيست مگر آنکه معتقد است سخن علي(عليه السلام) بعد از قرآن و کلام نبوي شريفترين و بليغترين و پرمعنيترين و جامعترين سخنان است.
علي(عليه السلام) بر رموز و دقايق زبان معمول روزگار خود وقوف کامل داشت و با الفاظ و عبارات صحيح و دقيق، حالات و کيفيات وصف ناکردني را مجسم ميساخت. در عين حال شهيد مطهري (رحمه الله عليه) ميگويد: «علي(عليه السلام) با اينکه همه دربارهي معنويات سخن رانده است،... از مي و معشوق و يا مفاخرت و امثال اينها که ميدانهايي باز براي سخن هستند بحث نکرده است. بعلاوه، او سخن را براي خود سخن و اظهار هنر سخنوري ايراد نکرده است، سخن براي او وسيله بوده نه هدف، او نميخواسته است به اين وسيله يک اثر هنري و يک شاهکار ادبي از خود باقي بگذارد. بالاتر اينکه سخنش کليت دارد، محدود به زمان و مکان و افراد معيني نيست؛ مخاطب او «انسان» است و به همين جهت نه مرز ميشناسد و نه زمان، همهي اينها ميدان را از نظر شخص سخنور محدود و خود او را مقيد ميسازد. بله چند منظوره بودن کلام علي(عليه السلام) نمايانگر چند بعدي بودن روح آن حضرت است، چون سخن نمايندهي روح گويندهاش است، طبعاً سخني که به چندين دنيا تعلق دارد. نشانهي روحيهاي است که در انحصار يک دنياي به خصوص نيست، چون روح علي(عليه السلام) محدود به دنياي خاصي نيست، طبعاً سخنش نيز محدود به يک دنياي خاص نيست. او انسان کامل است و بر همهي دنياهاي روحي بشريت محيط است. ادامه مقاله در لینک زیر : https://library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/63996/6
هدایت شده از مجتبی منوچهری
🔴قابل توجه پژوهشگران ارجمند
🔹همایش بین المللی اربعین و فرهنگ مقاومت در کرمان برگزار می گردد.
🔹میهمانان همایش از کشورهای مختلف جهان هستند.
🔹همایش دارای کد اختصاصی ISC بوده و مقالات پذیرفته شده در پایگاه های داخلی چاپ و نمایه می شوند.
🔹گواهی داوری زود هنگام نیز صادر میشود
مهلت ارسال مقاله: ۱۰ شهریورماه
ثبت نام و اطلاعات بیشتر در:
https://aickerman.ir/
منتظر دریافت مقالات ارزشمندتان هستیم.
دبیرخانه همایش
هدایت شده از پژوهشیار طلاب مرکز مجازی و غیر حضوری
🏴🏴🏴🏴🏴
#جلسهدفاعیه
◼️پایان نامه سطح ۳ رشته تفسیر و علوم قرآنی
▪️شیوه های تربیت فرزندان در سیره حضرت یعقوب از منظر قرآن و روایات
▪️دانش پژوه: سرکار خانم منیره شیخ بهایی
▪️استاد راهنما: حجت الاسلام و المسلمين يعقوب معصومی
▪️استاد داور: سرکار خانم ماهروزاده
زمان
📆سه شنبه ۲ مردادماه ١٤٠٣ - ساعت ٨
🏡مکان: ساختمان شهید قدوسی طبقه سوم-سالن دفاع
از اساتید محترم و طلاب گرامی جهت حضور در جلسه دفاعیه دعوت به عمل می آید.
اللهمصلعلیمحمدوآلمحمدوعجلفرجهم🌹
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری
🆔@pzh_mgh
هدایت شده از بانک حقوق
دوره جامع آنلاینِ " متون فقه "
‼️اعطا گواهیِ معتبرِ بین المللی
🧑🏫 مدرس: دکتر محسن سیَنجلی
مولف پرفروش ترین کتاب متون فقه مرکز و کانون/ مدرس برجسته متون فقه
💵هزینه: ۴۸۵ هزارتومان
🔥ثبت نام با تخفیف زودهنگام تا ۲۴ ساعت: ۳۲۰ هزارتومان
دانشجویان کارشناسی : ۲۹۰هزارتومان
۹_۱۰_۱۱_۱۲_۱۴ مردادماه
📍فیلمِ جلسات در اختیار شرکتکنندگان قرار میگیرد
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در تلگرام یا ایتا پیام دهید:
@lawcenter_admin
مرکز آموزش آنلاین حقوق:
https://t.me/+g8mgqNzf7MVlZjI0
هدایت شده از بنیاد ملی علم ایران
🔰 خبر خوش برای تازه فارغالتحصیلان متقاضی پسادکتری؛ تسهیل شرایط برای پژوهشگران پسادکتری که کمتر از ۲ سال از دفاع دکتری آنها گذشته باشد
🔻پژوهشگرانی که در زمان ثبت تقاضا حداکثر ۵ سال از زمان فارغالتحصیلی ایشان گذشته باشد، میتوانند برای دوره پسادکتری بنیاد ملی علم ایران اقدام کنند.
🔸از تاریخ اول مرداد ۱۴۰۳ این شرایط برای تازه فارغالتحصیلان اندکی تسهیل شد و مقرر شد که پژوهشگرانی که کمتر از دو سال از دفاع رساله دکتری آنها گذشته باشد با حداقل ۲ مقاله JCR چاپ شده در سه سال منتهی به ثبت درخواست مشمول حمایت شوند.
🔹سابق بر این داشتن حداقل سه مقاله علمی و پژوهشی نمایه در ISC برای متقاضیان حوزه علوم انسانی و هنر و داشتن حداقل ۳ مقاله علمی و پژوهشی نمایه در پایگاه JCR یا Scopos و WOS با ضریب تأثیر بالای ۱ در سه سال منتهی به ثبت درخواست از جمله شروط پذیرش برای همه فارغالتحصیلان بود.
📎 جزئیات 👇
🌐 https://insf.org/fa/news/789
@insf_pr
هدایت شده از نشستهای علومانسانیاسلامی
🔰سلسله نشستهای «حلقه علمی قرآن کریم و استشراق»
❇️ نشست چهارم:
ترجمه و بررسی مقاله «برخی ویژگی های قرآن کریم (بخش سوم)»
از کتاب«درآمدی تاریخی انتقادی بر قرآن» اثر نیکولای ساینای
🌷استاد ارائه دهنده:
آقای دکتر مهدی حبیب اللهی
⏳زمان: پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۸صبح
🌐لینک حضور:
m8r.ir/pmajlesi
@Enoensani
هدایت شده از آستان قدس رضوی و حرم مطهر
جزئیات برنامههای مدرسه تابستانه قرآن و حدیث/ بهرهمندی فضلا از تدریس آیتالله سبحانی
🔸 حجتالاسلام والمسلمین علی جلائیان اکبرنیا، مدیر مدرسه تابستانه قرآن و حدیث اعتکاف علمی دارالعلم:
🔹 مدرسه قرآن و حدیث ذیل مدرسه تابستانه دارالعلم از ۶ لغایت ۱۸ مرداد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد؛ هفته اول در برنامه صبحگاهی بهصورت پرسشوپاسخ میزبان آیتالله سیدان خواهیم بود و پس از آن علمآموزان این مدرسه از محضر آیتالله جعفر سبحانی در نوبت صبح و بعدازظهر در مدرسه قرآن و حدیث، بهرهمند خواهند شد.
🔹 روششناسی و قواعد تفسیر در این مدرسه توسط حجتالاسلام والمسلمین دکتر جواد ایروانی که از اساتید توانمند در حوزه مباحث قرآنی هستند، تدریس خواهد شد و حجتالاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی که سالها در حوزه تفسیر موضوعی فعالیت دارد، روششناسی تفسیر موضوعی را تدریس میکند.
👇 متن کامل خبر و جزئیات بیشتر:
https://astan.ir/vHhK7v
@aqr_ir
هدایت شده از پژوهشکده فلسفه و کلام
سیزدهمین مدرسۀ تابستانی فلسفۀ تحلیلی
«مباحثی در معرفتشناسی اجتماعی»
پژوهشکدۀ فلسفۀ تحلیلی پژوهشگاه دانشهای بنیادی (IPM) سیزدهمین دورۀ مدرسۀ تابستانی فلسفۀ تحلیلی را با عنوان «مباحثی در معرفتشناسی اجتماعی»، از 25 تا 27 شهریور ۱۴۰3، بهصورت حضوری برگزار میکند.
علاقهمندان میتوانند برای ثبتنام از تاریخ 1 مرداد تا تاریخ 1 شهریور ۱۴۰3، با پرکردن فرم ثبتنام درخواست خود را ارسال کنند (درصورت هرگونه مشکل در دسترسی به فرم ثبتنام میتوانید مشخصات، سوابق، و رزومۀ خود را به رایانامۀ phil@ipm.ir ارسال کنید. لطفاً در عنوان ایمیل عبارت «ثبتنام در مدرسه تابستانی» را درج بفرمایید).
ازآنجاکه هدف اصلی این مدرسۀ تابستانی کمک به بهبود وضعیت آموزشی در فلسفۀ تحلیلی در ایران است، متقاضیان با درنظرداشتن این هدف و باتوجهبه رزومه و سوابق تحصیلیشان پذیرفته خواهند شد؛ بنابراین، ممکن است پژوهشکده قادر نباشد تمام متقاضیان را برای مدرسه بپذیرد. دبیرخانۀ مدرسه از طریق ایمیل پذیرفتهشدگان نهایی را مطلع خواهد کرد.
هزینۀ ثبتنام و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.
با تشکر
دبیرخانۀ سیزدهمین مدرسۀ تابستانی فلسفۀ تحلیلی
https://forms.gle/gWLVGwupWSZAGM7t6
هدایت شده از پژوهشکده فلسفه و کلام
برنامۀ 1403.pdf
111.3K
هدایت شده از پژوهش هوشمند|محمد گلزار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید|دوره #منبع_یابی_پژوهش🔍
💠#جلسه_نهم: آموزش سایت کتابخانه ملی
📲آدرس سایت کتابخانه ملی
🌐www.nlai.ir
🔰مشاهده جلسات قبل:
▫️جلسه اول
▫️جلسه دوم
▫️جلسه سوم
▫️جلسه چهارم
▫️جلسه پنجم
▫️جلسه ششم
▫️جلسه هفتم
▫️جلسه هشتم
📚 پایان نامه صفر تا صد
🆔https://eitaa.com/joinchat/406126783Cf5899341eb
هدایت شده از کراسی - اخبار علمی حوزه
🔔 مجمع جهانی شیعه شناسی با همکاری موسسه رجعت عیسی «ع» برگزار می کند.
نشست علمی: بررسی شبهه تصلیب حضرت عیسی (ع) در قرآن
👤 ارائه دهنده: امیر اهوارکی (پژوهشگر ادیان، ناقد سینما)
👤 ناقد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهراب صادق نیا (عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان ومذاهب)
👤دبیر علمی: جناب آقای دکتر مهدی کریمی
⏰ زمان: پنجشنبه، ۴ مرداد ساعت ۱۰
🏢 مکان: ۴۵ متری عماریاسر پلاک ۹۲
🌐 مجمع جهانی شیعه شناسی
🖥 لینک پخش زنده:
https://eitaa.com/joinchat/1799421966C841a13883e
🔊 کراسی؛ اخبار علمی حوزه👇
@Karasy
هدایت شده از پژوهش هوشمند|محمد گلزار
746.2K
🎙#بشنوید|چگونه درست در سایتهای عربی جستجوی درست انجام دهیم⁉️
🔰یه نکتهی از مو باریکتر رو توی این پادکست آموزشی گفتم که هیچکس بهتون نمیگه و لازمه حتماً بدونید👌
#پادکست_آموزشی
📚 پایان نامه صفر تا صد
🆔https://eitaa.com/joinchat/406126783Cf5899341eb
هدایت شده از پژوهش هوشمند|محمد گلزار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید|دوره #منبع_یابی_پژوهش🔍
💠#جلسه_دهم: آموزش سایت شبکه سیمرغ
📲آدرس سایت شبکه سیمرغ
🌐simorgh.net
🔰مشاهده جلسات قبل:
▫️جلسه هفتم
▫️جلسه هشتم
▫️جلسه نهم
📚 پایان نامه صفر تا صد
🆔https://eitaa.com/joinchat/406126783Cf5899341eb
هدایت شده از انجمن علمی مطالعات نهج البلاغه ایران
#معرفی_کتاب
📚 عنوان کتاب: کنترل اجتماعی در نهجالبلاغه
🖌 به قلم: دکتر حفیظالله فولادی
🔸آنچه در این کتاب مبتنی بر گزارههای مرتبط با کتاب نهجالبلاغه، استنباط و ارائهشده دیدگاهی است که سعی میکند همه عناصر دخیل در کنترل بر کنشهای انسان را بهصورت نظاموارهای مدنظر قرار دهد. محصول چنین رویکردی، سلامت نسبی سطوح سهگانه فردی، بین الافرادی و کلان اجتماعی از کجرویهاست. نظامواره کنترل اجتماعی فرایند مستمری است که مسئولیتآفرینی و مسئولیتپذیری را در ساحتهای فردی، گروهی و ساختاری دنبال میکند و عوامل و عناصر دخیل در آن را معین میسازد.
🔸این نظامواره، تأثیرگذاری جامعهپذیری و کنترل کجرویها را در مراحل و ابعاد مختلف از طریق درونیسازی هنجارهای اجتماعی و دینی موجب میگردد. در این نظامواره چرخه کنترل، با القاء آموزههای تربیتی و دینی برای ایجاد و درونیسازی آگاهیها، آغاز و پس از عبور از مرحله میانی توسعه پیوندها و مسئولیتها، به سطح ساختارهای نظام اجتماعی میرسد و تکمیل میشود. به واقع نادیدهانگاری این رویکرد نظاموارهای در جوامع امروزی است که موجب فزونی انحرافات اجتماعی و ناگزیری جوامع در سازگاری با آنها بهعنوان هنجار شده است.
🌐 https://nahjalbalaghah.ir/
🆔 @nahjalbalaghah_ir
هدایت شده از مدرسه مجازی رویش پژوهش
🌿 برای پژوهش، #کتاب مرتبط را چطور پیدا کنم؟
🌿 مرجع جستجوی کتاب فارسی، سایت #خانه_کتاب و ادبیات است:
www.ketab.ir
🌿 اگر سال نشر کتاب مربوط به دهه ۹۰ به بعد باشد، معمولا امکان دانلود ۲۰ صفحه اول کتاب که شامل فهرست نیز میشود، به صورت #رایگان و بدون هیچ محدودیتی امکانپذیر است
(برشی از دوره آموزشی مقالهنویسی رویش)
#اختصاصی_رویش
#آموزش
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ همراه لحظههای خوب پژوهش
🍃https://eitaa.com/joinchat/3648323715C970376fb41
🌐 www.mroyesh.ir
هدایت شده از مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
#پیشنهاد_موضوع
آیا در انجام کارهای خوب نیاز است که سلسه مراتب و اولویت ها رو در نظر گرفت؟
در قرآن یه جا آمده که علیکم انفسکم
قوا انفسکم و اهلیکم نارا
بعد یه جا صحبت از کمک به ذی القربی هست
بعد صحبت از مساکین و ابن سبیل و فقرا و...
معیارهای تشخیص اولویت بندی در انجام کارهای خوب چیه؟
آیا در میان انجام مسائل مختلف دینی می توان اهم و مهم کرد؟ معیار اون چیه؟
🌹🌹🌹🌹🌹 #پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
هدایت شده از خانواده پژوهی دینی | اُسرة
معرفی کتاب
نظام خانوادگی اسلام
شهید مطهری
شامل 9 جلسه بحث و انتقاد انجمن اسلامی پزشکان در باره حقوق زن در اسلام است که توسط استاد مطهری از تاریخ 16 اردیبهشت سال 1345 به طور هفتگی ایراد شده است. در این کتاب اجتماع خانوادگی با اجتماع مدنی مقایسه شده و با توجه به ویژگی های هرکدام، نوع حقوق و تکالیف اعضای این دو اجتماع مورد بحث واقع شده است.
هدایت شده از m mousavi
#اطلاع_رسانی
🌀 انجمن علمی مطالعات نهجالبلاغه ایران برگزار میکند.
🔹 سلسلهنشستهای پرسمان اندیشه در نهجالبلاغه
🔹 نشست هجدهم:
«بررسی جایگاه عدالت در سیره امام علی و امام حسین علیهماالسّلام »
🔹سخنران:
سرکار خانم معصومه قنبرپور
استادیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خوی
🔹چهارشنبه ۳ مرداد ساعت: ١۷ الی ۱۸
🔹 مخاطبانی که مایل به دریافت گواهی معتبر نشست فوق با تأیید وزارت علوم هستند، لازم است با ورود به لینک
https://digiform.ir/w2c06ce91
نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند.
🔹 سؤالات و نظرات خود را از طریق آيدی @hafeze2 با ما در میان بگذارید
🔹 لینک ورود به نشست:
https://online31.bellmeet.com/room/121523/dfc2b12a-084f-46aa-a0af-291485a42003?lang=fa
🌐 https://nahjalbalaghah.ir/
🆔 @nahjalbalaghah_ir
هدایت شده از اقراء و آموزش قرائات - استاد مهدی حسنی
29.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎗تواتر قرآن در عین تعدد قرائات
🏆توضیح از استاد دکتر مستفید
📚هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران(شمال)
🌐Eitaa.com/eqrah_hassani
هدایت شده از انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد
💠انجمن علمی دانشکدهٔ علوم قرآنی مشهد برگزار می کند:
🔰نشست علمی با عنوان:
⚜من سید محمد حسینی بهشتیام
(سلسله جلسات سیری در آثار و اندیشه های شهید بهشتی)
🎙با حضور:
⚜دکتر رسول ابراهیمی آبشور(دکتری ادیان و مذاهب،نویسنده و پژوهشگر)
🕰زمان برگزاری:
شنبه ها،ساعت ۱۰
🔗لینک حضور:
https://meet.quran.ac.ir/mashhad
༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻
💎انـجمـن علــمی، نگاهیـــے نو بـــہ اندیــشـہ ورزیــدن
🆔@anjomanelmiquran110
🌐http://quranicsociety.blog.ir
هدایت شده از پژوهش یار
#کارگاه
وبینار آموزش برخط #مقالهنویسی کاربردی رویش (هشتمین دوره)
🌿 زمان: ۷ و ۸ مرداد (یکشنبه و دوشنبه)، ساعت ۱۷
🌿 همراه با #گواهی
🌿 نشانی ثبتنام و توضیحات بیشتر:
mroyesh.ir/product/paper8
📒برگزارکنندگان:
مدرسه مجازی رویش پژوهش و انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه با همکاری دیگر مراکز علمی کشور
▫️راهنمای مراحل ثبتنام:
eitaa.com/mroyesh_ir/1133
▫️ کارشناسان پاسخگو: @mroyesh
📒 مدرسه مجازی #رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
@mroyesh_ir
mroyesh.ir
ــــــــــــــــــــ
کانال، نرمافزار و تارنمای پژوهشیار؛
اولین بستر جامع پژوهشی در ایران🇮🇷
@Pajouheshyar
Pajouheshyar.com
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
هدایت شده از انجمن علمی زبان و ادبیات عربی دانشگاه رضوی