✨قال الصادق علیه السلام :
«العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس"
🔰اندیشنشست های
#تحلیل_وضعیت
❇️ کوششی برای وضعیت سنجی
فرهنگ، هنر و رسانه امروز ایران و جهان
❇️ شرکت به صورت
۱) حضوری (ظرفیت محدود)
۲) مجازی
📆 زمان دوره: ۱۳ اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد
(پنجشنبه ها، ساعت ۱۶ الی ۱۹)
❇️ مزایا:
🔹 استفاده از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه
🔹 ارائه گواهی دوره (مجازی،حضوری)
🔹 معرفی ظرفیت های فعالیت فرهنگی
🔹 ارائه سرفصل های پژوهشی
⏳ مهلت ثبت نام: ۱۲ اردیبهشت ماه
❇️ #برادران و#خواهران
🏢مکان؛قم،موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، اندیشکده راهبردی مقصد
🔹 ادمین ثبت نام:
🌐 @adm_mfvm
🌐www.mfvm.ir
🔹 شماره تماس : از ساعت ۹ الی ۱۵
☎️۰۲۵-۳۲۴۰۱۸۰۵
☎️۰۹۱۲۷۵۸۶۴۵۷
جهت ثبت نام واطلاع از جزییات بیشتر ازآدرس زیر اقدام نمائید.
blog.mfvm.ir/tahlil
@mfvm_ir
@maghsad_andishkade
#خطنگار
💡حلقه مذاکره علم خطنگار | جلسه ۲۴
#تحلیلبیانات و کاوش در اندیشه های امام خامنه ای (مدظله العالی)
📚تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران
🗓 یک شنبه
📆 تاریخ: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
⏰ساعت ۱۸ تا ۲۰
🔹جهت شرکت در جلسه با به @Yaali_madad_hn پیام دهید.
#هستهمطالعاتراهبردیانقلاباسلامی
📍اندیشکده مقصد
@maghsad_andishkade
9.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #تیزر
اندیشنشست های
#تحلیل_وضعیت
🔰 کوششی برای وضعیت سنجی
فرهنگ، هنر و رسانه امروز ایران و جهان
✨قال الصادق علیه السلام :
«العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس"
❇️ شرکت به صورت
۱) حضوری (ظرفیت محدود)
۲) مجازی
📆 زمان دوره: ۱۳ اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد
(پنجشنبه ها، ساعت ۱۶ الی ۱۹)
⏳ مهلت ثبت نام: ۱۲ اردیبهشت ماه
❇️ #برادران و#خواهران
جهت ثبت نام واطلاع از جزییات بیشتر از آدرس زیر
blog.mfvm.ir/tahlil
ویا ارسال عدد ۱به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۰۱۰۱۵ اقدام نمایید.
@mfvm_ir
@maghsad_andishkade
هدایت شده از موسسه فرهنگی ولاء منتظر
🔰 اندیشنشست های
#تحلیل_وضعیت
❇️ کوششی برای وضعیت سنجی
فرهنگ، هنر و رسانه امروز ایران و جهان
♦️اولین جلسه:
▪️موضوع: وضعیت شناسی روندهای جهانی رسانه
▫️استاد: حجت الاسلام محمدرضا برته
▪️رئیس انجمن های علمی حوزه علمیه قم
⏳ زمان: ۱۳ اردیبهشت ماه
🏢 مکان: قم
موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)
جهت ثبت نام واطلاع از جزییات بیشتر از آدرس زیر اقدام نمائید.
blog.mfvm.ir/tahlil
@mfvm_ir
@maghsad_andishkade
May 11
اندیشکده مقصد
🔰 اندیشنشست های #تحلیل_وضعیت ❇️ کوششی برای وضعیت سنجی فرهنگ، هنر و رسانه امروز
🌐 گزارشی از اولین اندیشنشست #تحلیل_وضعیت | حجت الاسلام دکتر محمدرضا برته | ۱/۳
🏷در تحلیل رسانه ها باید به نقش بنیادین «توجه»،نظر داشت / دوره اول رسانه ها، فروش محتوا است. / دوره دوم رسانه ها، عرضه موازی خدمت و محتوا با هدف خرید توجه مخاطب است.
🔹چرا انسان مخاطب رسانه واقع می شود اما یک پله مخاطب رسانه ها واقع نمی شود؟ انسان موهبتی به نام توجه دارد. هویت انسان به توجه او است. توجهات انسان است که انسانیت او و هویتش را می سازد. در سلسله موجودات عالم، هر موجودی توجهش بیشتر باشد، ارزندگی اش بیشتر است. نقطه مقابل توجه، غفلت است و غفلت دشمن انسانیت انسان است و او را از مدار انسان بودن خارج می کند. رسانه ها برای جلب توجه انسان ساخته شده اند. لذا در تحلیل رسانه ها یکی از کلیدواژه های بنیادی، توجه است.
🔺در دوران اول، رسانه ها عمدتا روزنامه بودند و تنها هنر روزنامه دار فقط سایز و فونت بود. کار روزنامه ها هم اطلاع رسانی و انتقال پیام بود. خرج رسانه در این دوران، با فروش روزنامه به دست می آمد. سالیان سال اینطور بود تا اینکه به حدود نیم قرن پیش برسیم.
🔸کمی جلوتر، مدیر روزنامه ای گفت ارزشمندترین چیزی که مخاطب به من می دهد، پول نیست، بلکه توجه است. این دوران تولید کننده محتوا بود که پول رسانه را می داد و روزنامه را رایگان دست مردم می رساند. البته این ظاهر کار بود. او داشت توجه افراد را می خرید و البته این توجه مخاطب، برای مخاطب گران تر و برای روزنامه دار پرسودتر در می آمد. جالب این است که در ظرف مدت کوتاهی، این روزنامه ها رقبا را از میدان به در کردند. یعنی در این مرحله ما شاهد ارائه خدمات به موازات ارائه محتوا بود. لذا ذائقه مخاطب و نیاز او مهم شد. زیرا رسانه به دنبال توجه بیشتر بود.
#خبر
📍اندیشکده مقصد
@mfvm_ir
@maghsad_andishkade
اندیشکده مقصد
🔰 اندیشنشست های #تحلیل_وضعیت ❇️ کوششی برای وضعیت سنجی فرهنگ، هنر و رسانه امروز
🌐گزارشی از اولین اندیشنشست #تحلیل_وضعیت | حجت الاسلام دکتر محمدرضا برته | ۲/۳
🏷دوره سوم، پیدایش صنعت توجه در رسانه ها است / صنعت توجه، اقتصاد توجه را پدید می آورد.
🔹آرام آرام ما به صنعت جلب توجه رسیدیم. استثمار روح صنعتی شدن است. برای صنعتی شدن نیاز به مشتری وجود دارد. لذا مشتری نباید تولید کننده باشد، بلکه باید مصرف کننده صرف باشد. لذا این چنین است که استثمار، روح صنعتی شدن است. وقتی رسانه صنعتی می شود، همه باید مصرف کننده باشند. در یک رسانه مزدوج با صنعت، مصرف کننده های قهار و حرفه ای نیاز است و هیچ کدام نباید تولید کننده باشند. بنابراین تولید انبوه و گسترده محتوا و البته با بی رحمی و انحصار خاص خودش توسط رسانه ها اعمال شد و هدف نهایی باز هم جلب توجه است. یعنی رسانه ها راهبردهایی اتخاذ می کنند که گوی سبقت را در جذب توجه دیگران بربایند. بطوری که اگر مخاطبان یک رسانه قوی تصمیم بگیرند که یک هفته این رسانه را نبینید، افت شدیدی در سهام شرکتها رخ می دهد.
🔸رسانه ها راهبردهایی اتخاذ کردند که گوی سبقت را در جذب توجه دیگران بربایند. توجه رسانه ها، تولید سرمایه برای رسانه دار می کند. بطوری که اگر مخاطبان یک رسانه قوی تصمیم بگیرند که یک هفته این رسانه را نبینید، افت شدیدی در سهام شرکتها رخ می دهد. لذا اقتصاد توجه پدید می آید و رتبه بندی رسانه ها آغاز می شود. اینکه رسانه ها چقدر توجه جلب می کنند و این جلب توجه چقدر ارزش اقتصادی دارد؟ لذا یک ملاک مهم در تحلیل رسانه ها از منظر اقتصاد توجه است. مانایی و پایایی رسانه ها بخاطر اقتصاد توجه است.
#خبر
📍اندیشکده مقصد
@mfvm_ir
@maghsad_andishkade
اندیشکده مقصد
🔰 اندیشنشست های #تحلیل_وضعیت ❇️ کوششی برای وضعیت سنجی فرهنگ، هنر و رسانه امروز
🌐گزارشی از اولین اندیشنشست #تحلیل_وضعیت | حجت الاسلام دکتر محمدرضا برته | ۳/۳
🏷در دوره پنجم، انسان ها هم رسانه می شوند. /
دوره آینده، تلاش همه جانبه برای حذف تفکر و ایجاد توجه محض است. / تلاش برای دستیابی به سلاح احیاء جمعی!
🔺تلاش ها برای جذب توجه، منجر به شکل گیری بحران سرقت توجه شده است. یعنی نه تنها توجه مخاطب باید معطوف به شود، بلکه او باید برای ما کنش گری نیز انجام دهد. اینجا دوران انسان رسانه ها به معنای منفی خود شکل می گیرد. یعنی انسانها تبدیل به جزئی از هرم رسانه ای مالک رسانه تبدیل می شود. جالب اینجا است که تحت سیاستهایی، مخاطب قدرت خلاقیت دارد، اما باز هم در چارچوب الگوریتمها تعریف می شود.
🔸قضیه به اینجا نیز ختم نمی شود و رسانه ها به دنبال ربایش همه جانبه توجه و به صفر رساندن تفکر هستند. وضعیت پیش رو، تهاجم در برابر اندک احتمال فکر است. پروژه اینترنت اندیشه بعد از اینترنت اشیاء به دنبال رساندن به جواب بدون تفکر است. این هوش مصنوعی است که بجای انسان فکر می کند و البته پاسخ های بومی شده و بر اساس سیاست های تنظیمی به مخاطب می دهد.
🔹در این شرایط ما باید به دنبال سلاح احیاء جمعی باشیم. سلاح کشتار جمعی اساسا منطق اسلام نیست و البته برای ابرقدرتها نیز رعب آور نیست. آنچه برای آنها خطر حیاتی ایجاد می کند، سلاح احیاء جمعی است. بنیان گذاری رسانه توحیدی لازمه این امر است. باید از رسانه های مبتنی بر شرک اجتناب کنیم و البته رسانه های موجود را بر اساس نظام ارزشی خود تذکیه کنیم.
#خبر
📍اندیشکده مقصد
@mfvm_ir
@maghsad_andishkade
🔰 اندیشنشست های
#تحلیل_وضعیت
❇️ کوششی برای وضعیت سنجی
فرهنگ، هنر و رسانه امروز ایران و جهان
♦️دومین جلسه:
▪️موضوع: وضعیت شناسی بازی های رایانه ای
▫️استاد: حجت الاسلام میرمرشدی
▪️دبیر ستاد راهبری بازی های رایانه ای
⏳ زمان: ۲۰ اردیبهشت ماه
🏢 مکان: قم
موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)
جهت ثبت نام واطلاع از جزییات بیشتر از آدرس زیر اقدام نمائید.
blog.mfvm.ir/tahlil
📍اندیشکده مقصد
@mfvm_ir
@maghsad_andishkade
May 11
#خطنگار
💡حلقه مذاکره علم خطنگار | جلسه۲۶
#تحلیلبیانات و کاوش در اندیشه های امام خامنه ای (مدظله العالی)
📚تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان
🗓 یک شنبه
📆 تاریخ:۱۴۰۳/۰۲/۲۳
⏰ساعت ۱۸ تا ۲۰
🔹جهت شرکت در جلسه با به @Yaali_madad_hn پیام دهید.
#هستهمطالعاتراهبردیانقلاباسلامی
📍اندیشکده مقصد
@maghsad_andishkade
اندیشکده مقصد
🔰 اندیشنشست های #تحلیل_وضعیت ❇️ کوششی برای وضعیت سنجی فرهنگ، هنر و رسانه امروز
🌐 گزارشی از دومین اندیشنشست #تحلیل_وضعیت | حجت الاسلام دکتر میرمرشدی | ۱/۳
🏷 حضور جدی سرگرمی در سبد مصرف خانواده ها / بازی های دیجیتال، مصرفی فراگیر در دنیا دارند.
🔹بیش از سه میلیارد نفر در که حدودا ۴۰ درصد جامعه جهانی هستند، بازیکن بازی های دیجیتال هستند و این آمار هر روز افزایشی است و مخصوصا با ظهور پدیده هایی مانند متاورس و شبه متاورس ها تشدید هم خواهد شد. کشورهای آمریکای شمالی بیشترین تولید بازی و کشورهای آسیایی مخصوصا آسیای شرقی همچون چین و ژاپن و کره جنوبی بیشترین مصرف بازی را دارند. البته محدودیتها و محرومیتهای مادی جوامع در این آمار تاثیر دارد. و الا تقریبا به ازای هر دستگاه گوشی، یک بازیکن داریم. یعنی مصرف بازی، فراگیری بالایی دارد.
🔻زندگی ماشینی، رفاه عمومی را گسترش می دهد و بتدریج نیاز انسان به سرگرمی افزایش پیدا می کند. لذا سرگرمی در سبد مصرف و نیازهای خانواده ها جا باز می کند که در این میان نقش سرگرمی های دیجیتال پررنگ است.
♦️مولفه هایی چون تجربه های جدید، خطرپذیری بی خطر، بیرونی سازی، کنشگری، شانس، نامیرایی، غوطه وری، هیجان و راهبری دیگران سبب جذابیت این بازی ها شده است که پایه همه آنها تعاملی بودن و نقش فعال قائل شدن برای کاربر است و این راز اصلی تاثیر بازی ها است، چون در سایر هنرها، انسان منفعل است.
🔷بازی ها چون اسمش بازی است، ما آنها را به بازی می گیریم، در حالی که بسیار جدی هستند و بخش مهمی از زندگی انسانها را در شئون مختلف پوشش می دهند و تاثیرات مثبت و منفی انکار ناپذیر دارند.
#خبر
📍اندیشکده مقصد
@maghsad_andishkade