eitaa logo
مصطفی مقصودی
1هزار دنبال‌کننده
144 عکس
71 ویدیو
1 فایل
"و بیدک لا بید غیرک زیادتی و نقصی" 🌱 ISLAMIC ANTHROPOLOGY 🏳 Iranian medicine student 🇮🇷 Acupuncture student 🇨🇳 ارتباط: @hesar14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 طب جناب بوعلی،شرابی نیست.... حکمای ما برای طبیب شدن، دانستن ۱۰ علم را واجب و لازم دانسته اند ازجمله و .این خیلی مرسوم و مشهور است که عده ای میگویند:طب سنتی به ابن سینا برمیگردد و ایشان مکررا حکم و تجویز به خوردن شراب و درمان با آن کرده،پس طب سنتی ایران ما،شرابی است. درصورتی که این حرف کاملا غلط و استدلال آن،بسیار ناصواب است. جناب بوعلی،فقط طبیب نبودند بلکه متخصص در علوم و فنون مختلف بودند،ایشان فقیه بودند،منتهی غالبا ما ایشان را به طب و حاذق بودن در آن شناخته ایم.تا قبل از کتاب قانون،مطالب و محتواهای نگارش شده،ناقص و منسجم نبود، در حقیقت،جمع بندی و تدوین قوانین حاکم بر رشته پزشکی و کار آن ایجاد نظام پزشکی بود. کار بزرگ ایشان در تدوین این کتاب،تنها برای مسلمانان و جهان اسلام نبود بلکه برای استفاده کل عالم،هدف گذاری کرد.بله در نسخه های توصیه شده ایشان،مثلا در کنار ۲۶ داروی تجویز شده،۵ قلم آن شراب است منتهی برای استفاده چه کسی؟ مسلمان! ایشان عالم و حکیم بزرگ اسلام است،حکم حرمت شراب را می داند،و می داند که شفاء در حرام نیست اما برای کافر،راه درمانی هست و موثر است. نقل است که ایشان،وقتی جواب مسئله ای مشکل را نمیدانست،به مسجد میرفت و بعد از دو رکعت نماز،پاسخ برای او روشن می شد،یعنی شافی را خدامیدانست. شفاء یعنی ریشه کن کردن..اگر در روایات ما داریم که را خداوند در حرام قرارنداده است،یعنی اگر میخواهی کاملا سالم شوی سراغ حلال خدا برو نه حرام اما (رحمت الله علیه) برای شخصی که دین قبول ندارد،میخواهد درمان گری کند(نه شفاء) از شراب بهره می گیرد چون برای غیر مسلمان حرف می خواهد بزند. خب حالا همینجوری یله و رها؟ خیر. برای او هم حد و قانون و چهارچوب مشخص می کند.مضاف براینکه جایگزین هم دارد برای ایشان که میخواهند شراب مصرف کنند‌.(شراب حرام است و شفاء در آن نیست منتهی"فیه منافع للناس" اما "اثمها اکبر من نفعها" مست کننده و نجس است اما کثیرالغذا،سریع النفوذ و...می باشد که برای جایگزین کردن چیزی جای آن در تدابیر غذایی و دارویی باید چند تا چیز ترکیب بشوند تا منافع و خواص اون رو از این ترکیب ببینیم. غرض اینکه چقدر ما را،به دلائل بی خود و باطل از حکمای کشورمان و حرف ها و اندیشه های ناب ایشان دور کرده اند،به قول استاد عزیزی:با این سیستم تفکر و سیستم وزارت بهداشت،اگر ما جهان سومی نیستیم پس چه هستیم؟ آب در کوزه و ما گرد حرف ها و پروتکل های و من تبعش می رویم... 📝 مصطفی مقصودی پژوهشگرطب ایرانی و چینی 🆔 @maghsoudi_ir
🔺من کیستم؟ 1ـ خواب تا كنون شده در خواب ببينيد در حال افتادن از كوهي و يا تصادف با اتومبيلي هستيد؟ چند لحظه پس از آن چه اتفاقي مي‌افتد؟ ناگهان از خواب بيدار مي‌شويد و مي‌گوييد خدا را شكر كه خواب بودم. حال مي‌خواهيم آن خواب را با هم مرور كنيم: 1ـ ترسيدم. 2ـ دهانم خشك شد. 3ـ قلبم شروع كرد به تند زدن. 4ـ بدنم خيس عرق شد. 5ـ ..... حال مي‌خواهيم به دو سوال جواب دهيم: سوال اول: ؟ شخصی بود شبیه من؟ تصویر من بود؟ یا می‌گویم درخواب دیدم که خودم از کوه افتادم؟ من با تمام وجودم حسّ مي‌كنم كه خودِ خودم بودم كه درخواب حاضر بودم نه تصويري از من و نه اين‌كه شخص ديگري را در خواب ديده باشم. من،‌ حالاتي كه برايم پيش آمده را به خودم نسبت مي‌‌دهم نه به شخصي ديگر. بنابر اين، من خودم را آن‌جايي حس كردم كه بودم نه در رختخواب و همان شخصي حس كردم كه بودم نه اين دست و پا و اين جسم. يعني نه خودم را اين جسمي كه در رختخواب است حس مي‌كنم و نه آن جسمي كه در خواب ديدم. حال بگوييد آيا اين حسّي كه الآن كه دور هم نشسته‌ايم نسبت به خودتان داريد غير آن حسي است كه از خودتان در خواب داشتيد؟ مثلا اگر بخواهيد خاطره‌اي براي دوستتان تعريف كنيد مي‌گوييد: «من پارسال به چابهار رفتم و ...» حال اگر بخواهيد خوابي را براي دوستتان تعريف كنيد مي‌گوييد: «من به بالاي كوه رفتم و ناگهان سنگي از زير پايم لغزيد و....» يعني با تمام وجود حسّ مي‌كنيد آن «من» كه در هر دو قضيه از او تعريف مي‌كنيد خودِ خودِ شماييد و نوع احساسي كه در خواب داشتيد همان نوع احساسي است كه در بيداري داشتيد. نكته: فارق حضوري و تجربي بين خواب و توهم همين نكته است چرا كه اولا در توهمات، انسان خودش را حاضر نمي‌بيند و حس نمي‌كند خودش است كه در حال سير در فلان توهم است و ثانيا حالاتي مثل ترس و خوشحالي و غيره از توهمات حاصل نمي‌شود. و ثالثا رؤیا در موارد عدیده‌ای صادقه است و (همان‌طور که در نکته‌ی دوم خواهد آمد) در این نوع رؤیا همان واقعیّت خارجی است که در خواب دیده می‌شود بخلاف توهّمات. (توضیح بیشتر در نکته‌ی بعدی خواهد آمد) پس من همان شخصي بودم كه در خواب حاضر شده‌بودم نه اين دست و پايي كه در رختخواب بود. 🆔 @maghsoudi_ir
🔺 2-من کیستم؟ سوال دوم: با اين‌كه جسم من در رختخواب بود پس چرا من ترسيدم؟ چرا با اين‌كه چشمم بسته بود تصاويري را ديدم؟ چرا با اين‌كه در عالم ماده نه فعاليّت بدني كردم و نه اتفاق ترسناكي برايم افتاد با اين حال قلبم به شدت شروع به تپش كرد؟ پس اين چشم و گوش من نيست كه مي‌بيند و مي‌شنود بلكه من هستم كه به وسيله‌ي چشم و گوشم مي‌بينم و مي‌شنوم. البته اين‌كه در بيداري اگر چشم و گوشم را ببندم نمي‌توانم ببينم و بشنوم به اين خاطر است كه اين چشم و گوش وسيله‌ي ديدن و شنيدن است و «من» بدون اين وسيله‌ها نمي‌توانم ببينم و يا بشنوم 🆔 @maghsoudi_ir
🔺من کیستم؟ 2ـ مشغول ديدن بازي تيم مورد علاقه‌تان هستيد كه اكنون يك صفر عقب است. ناگهان در يك ضدّ حمله تيم شما صاحب توپ شده و وارد زمين حريف مي‌شود. در همين لحظه بازيكن مورد علاقه‌‌ي شما وارد محوطه‌ي جريمه شده و با يك پاس عالي صاحب توپ مي‌شود. آماده‌ي ضربه زدن است كه با يك تكل مواجه مي‌شود ولي مي‌بينيم كه‌ با مهارت تمام خودش را از تكل نجات داد. در يك فرصت طلايي توپ روي پايش جفت مي‌شود و ضربه‌‌اي ديدني به توپ مي‌زند. توپ به خاطر كاتي كه دارد از كنار مدافع رد مي‌شود و به طرف دروازه حركت مي‌كند. دروازه‌بان جهش غير قابل باوري كرده و با نوك انگشت دست چپ خود توپ را از مسيرش منحرف مي‌كند و موجب مي‌شود توپ به تيرك افقي دروازه برخورد كند و با سرعت تمام به زمين برخورد مي‌كند ولي معلوم نيست كه روي خط خورده يا .... هنگام ديدن اين صحنه اگر برايتان پيامكي بيايد چقدر متوجه صداي آن مي‌شويد؟ مگر گوشتان باز نيست؟ مگر مكانيسم شنوايي انجام نمي‌گيرد؟ پس چرا نمي‌شنويد؟ همه‌ مي‌دانيم كه پس از به صدا در آمدن گوشي، امواج صوتي ايجاد شده پس از گذر از لوله‌ي گوش خارجي و رسيدن به پرده‌ي صماخ وارد گوش مياني شده و پس از ورود در سه استخوانچه و تبديل به ارتعاش، از گوش مياني عبور كرده و وارد گوش داخلي و مايع داخل حلزون شنوايي شده و به علائم عصبي تبديل مي‌شوند و سپس مغز انسان آن‌ها را پردازش مي‌كند. حال سوال اين است كه چرا با وجود تحقق تمامي مراحل فيزيولوژيكي مكانيسم شنيدن، شما چيزي نشنيديد؟ ⭕️ جواب اين است كه: چون آن‌كسي كه بايد مي‌شنيد اين‌جا حاضر نبود. آري نفس ما كه به وسيله‌ي گوش مي‌شنود اگر چه وسيله‌اش آماده بود ولي چون خودش در گوش حاضر نبود چيزي نشنيد. هرکس خودش را شناخت،با آن مجاهده و تلاش می کند 🆔 @maghsoudi_ir
🔺 من کیستم؟ 3ـ سر كلاس نشسته‌اي و شديدا در حال مرور خاطرات مسافرتي هستي كه سال گذشته رفته‌بودي و اتفاقاتي كه در آن مسافرت برايت رخ داده است را پيش خود حاضر مي‌يابي. در اين زمان هر چند چشم و گوش ظاهري‌ات را به كلاس آورده‌اي اما به محض اينكه به ياد آن مسافرت مي‌افتي و خاطرهاي آن را در نفس خود مي‌آوري ديگر اصلا و اصلا معلّم را نمي‌بيني. .... و معلم نيز همچنان مشغول درس دادن است كه متوجه مي‌شود كه حواست در باقالي‌هاست. آرام آرام جلو مي‌آيد و صورتش را جلوي صورتت مي‌گيرد و با صداي بلند مي‌گويد «حواست كجاست؟؟» شما تازه معلم را مي‌بينيد كه جلوي شما ايستاده. چرا تا قبل از اين معلّم را نمي‌ديدي؟ آيا چشمت بسته بود؟ همه‌ مي‌دانيم كه پس از انعكاس نور از جسم معلّم، عدسي وظيفه‌ي خود كه تطابق و متمركز كردن نور بر روي شبكيه بود را انجام داد نور پس از عبور از عدسی و زجاجیه، از طریق سلول‌های عقده‌ای به شبکیه وارد شده و بعد از پشت سر گذاشتن سایر لایه‌های شبکیه، سرانجام به سلول‌های گیرنده‌ی نور رسيدند. این سلول‌ها جریان نور را به پیام عصبی تبدیل کرده و آن را از طریق سلول‌های افقی به سلول‌های دوقطبی منتقل نموده و به این ترتیب، پیام عصبی از سلول‌های عقده‌ای به عصب بینایی منتقل شده و به مغز رسيد. چرا با اين‌كه چشمتان باز بود و تماما مكانيسم بينايي فعّال بود ولي شما معلم را نديديد؟ باز هم جواب همان است كه: . 🆔 @maghsoudi_ir
🔺من کیستم؟ 4ـ همگي داستان حضرت يوسف و مجلس زنان مصر را شنيده‌ايد. در اين داستان وقتي زنان مصري زيبايي يوسف را ديدند دست‌هاي خود را بريدند به طوري كه از دستان آنها خون جاري شد ولي نفهميدند. اين مسأله به خاطر اين بود كه آن زنان آنقدر محو جمال حضرت يوسف شدند كه نفسشان از بدن خود غافل شد و به همين خاطر بعد از مدتي كه آن جلسه تمام شد و به خود بازگشتند تازه فهميدند كه دستان خود را بريده‌اند و آنگاه بود كه احساس درد آنها شروع شد. پس در عين اين‌كه «منِ» انسان به وسيله‌ي گوش مي‌شنود و به وسيله‌ي چشم مي‌بيند و به وسيله‌ي رشته‌هاي رشته‌هاي عصبي، درد و سوزش را حسّ مي‌كند اما اگر خود «من» يا «نفس» انسان در صحنه نبوده و متوجه صحنه‌ي ديگري بشود ديگر نه گوش و نه چشم و نه ساير حواس مي‌توانند نقشي در ادراك داشته‌باشند. هرکس خودش را نشناسد،آن را معطل و بی استفاده میگذارد 🆔 @maghsoudi_ir
🔻 من کیستم! 5ـ تا كنون شده عضوي از اعضاء بدنتان را از دست بدهيد؟ نه! انكار نكنيد خيال نكنيد كه حتما بايد دستتان و يا پايتان قطع شود. همين‌كه پوست بدنتان كنده شده باشد كافي است كه اين مسأله را تجربه كرده‌باشيد. حال سوال اين است كه آيا بعد از اين‌كه پوستتان كنده شود و يا خداي ناكرده دستتان قطع گردد احساس مي‌كنيد از حقيقتتان چيزي كم شد؟ آيا احساس مي‌كنيد كه اگر تا كنون مي‌گفتيد «من اهل ايران هستم» از اين پس بايد بگوييد «نيم من اهل ايران هستم»؟ آيا چيزي از «منِ» شما كم شده؟ به روشني هويداست كه وقتي عضوي از بدن انسان كم مي‌شود انسان احساس نمي كند كه منِ او كم شده‌است و اگر دست و پاي او را نيز قطع كنند باز هم همان شخص ديروزي است اگر چه ظاهر جسمانيِ او تفاوت كرده. هم خود او احساس مي‌كند كه همان «منِ» ديروزي است و «نيم من» نشده و هم ما كه با او صحبت و تعامل مي‌كنيم احساس مي‌كنيم كه او همان انسان ديروزي است و چيزي از خودِ خودِ او كم نشده است. از اين تجربه مي‌توان نتيجه گرفت كه «من» همان جسمم نيستم بلكه من حقيقتي غير از جسمم بوده و در حقيقت چيزي هستم كه جسم دارم. در همين راستا اگر همه‌ي تن انسان هم از نفسِ او جدا شود هيچ چيزي ا زحقيقت انسان كاسته نمي‌گردد وابداً انسان احساس نمي‌كند از نفس او چيزي كم شده. 🆔 @maghsoudi_ir
🔻من کیستم؟ 6- فرض كنيد شخصي دزدي كرده و دادگاه معيّن نموده كه بايستي دست او قطع گردد ولي آن دزد فرار كرده و پس از گذشت ده سال آن را دستگير مي‌كنند. حال که مي‌خواهند حدّ شرعي را بر او جاري كنند او مي‌گويد «من يك زيست شناس هستم و بايستي بگويم در علم زيست شناسي ثابت شده بدن انسان هر هفت سال يك‌بار به طور كامل عوض مي‌شود پس اين دستي كه شما قصد قطع كردن آن را داريد آن دستي نیست كه من با آن دزدي كرده بودم. بنابر اين شما حق نداريد آن را قطع كنيد». به نظر شما كجاي استدلال اين شخص اشتباه است؟ آفرين! ما به او جواب مي‌دهيم تو چه انسان تحصیل‌کرده‌ای هستی كه نمي‌فهمي اين دست تو و يا اين مغز تو نبوده كه آن دزدي را انجام داده‌است بلكه خود تو بوده‌اي كه اين كار را كرده‌اي و خودِ تو هنوز هم باقي هستي هر چند كلّ بدن تو و دست و مغز تو به طور كامل و تمام تغيير كرده و به بدني ديگر تبديل شده. اگر ما اين دست تو را قطع مي‌كنيم از آن روست كه «منِ» تو كه اين مجازات را درك مي‌كند همان «من» ي است كه آن دزدي را انجام داده و الآن مجازات و درد را ادراك مي‌كند. بنابر اين روشن مي‌شود كه همه‌ي ادراكات از آنِ «من» انسان است و بدن فقط وسيله‌اي است تا نفس بتواند درك كند. 🆔 @maghsoudi_ir
🔺 من کیستم؟ ۷- همسايه‌ي ما در حادثه‌اي به بيمارستان منتقل شد و چشمش را تخليه كردند ولي در همان روز چشم يكي از بيماراني كه تازه فوت كرده‌بود را با رضايت پدرش به او پيوند زدند. چرا همين چشم وقتي به بدن آن شخص ميّت بود فاقد بينايي بود؟ چرا وقتي به بدن اين انسان زنده متصل شد توانست ببيند؟ آيا چشم تغيير كرد؟ آيا چشم شروع به ديدن كرد؟ از اين مثال متوجه مي‌شويم وقتي چشم سالمي را به شخصي كه نفْسش توانايي بينايي دارد پيوند مي‌زنند چون نفس قادر به بينايي بود حال كه وسيله‌ي بينايي را به دست آورد مي‌تواند با آن وسيله ببيند. پس نفس است كه مي‌بيند ولي البته به وسيله‌ي چشم. بنابر اين: تمامي ادراكات از آنِ نفس انسان است و بدن فقط وسيله‌اي است كه نفس بتواند درك كند. 🆔 @maghsoudi_ir
🔺من کیستم؟ ۸- تاكنون شده صحنه‌اي را ببينيد و بگوييد «عجب! من اين صحنه را قبلا ديده‌بودم»؟ تا كنون شده وارد يك مكاني بشويد و ببينيد با اين‌كه تا كنون به آن مكان نرفته‌بوده‌ايد ببينيد آن مكان برايتان آشناست؟ اين مسأله به اين خاطر است كه ما آن صحنه‌ها را در خواب ديده‌ايم. بلكه حتي ما سال‌ها قبل از به وجود آمدن و يا ساخته‌شدن مكاني خواب آن را مي‌بينيم و وقتي در خارج با آن مواجه مي‌شويم با خود مي‌گوييم: «عجب! من دقيقا اين ساختمان را قبل از اين كه ساخته شود به خواب ديده بودم». در اين‌جا مربّي يكي از همين تجربياتي كه براي خودش و يا براي يكي از دوستان و يا نزديكانش به وقوع پيوسته را بيان مي‌كند و از دانش‌آموزان مي‌خواهد آن‌ها نيز يكي از همين خواب‌هايشان را تعريف نمايند. اين گونه خواب‌ها را رؤياي صادقه مي‌گويند كه به نمونه‌هايي از آن در قرآن نيز اشاره شده. 1ـ خوابي كه حضرت ابراهيم در مورد ذبح فرزندشان ديدند . 2ـ خواب حضرت يوسف در مورد سجده‌ي ستارگان و ماه و خورشيد . 3ـ رؤياي دو زنداني در كنار حضرت يوسف . 4ـ رؤياي پادشاه مصر . 5ـ رؤياي رسول خدا در رابطه با فتح مكه خب، نتيجه‌اي كه مي‌توان از اين رؤيا هاي صادقه گرفت چيست؟ وقتي مي‌بينم با صحنه‌هايي مواجه شده‌ام كه پس از آن در زمان و مكاني كه بعدا به وجود مي‌آيند با آن‌ها روبه‌رو مي‌شوم نشان مي‌دهد كه «من» فوق زمان و مكان هستم. من، خودم، با حقيقت خودم و بدون اين بدن و اين جسم در صحنه‌هايي واقعي حاضر مي‌شوم كه هنوز در اين زمان و مكان محقق نشده‌اند. تجربه‌ي رؤياي صادقه خبر از آن مي‌دهد که جنس ما چيزي است غير از جنس زمان و مکان. بنابر اين مي‌توان نتيجه گرفت به همين خاطر است كه مي‌بينيم تمامي انبياء الهي به انسان سفارش مي‌كنند كه خود را تا حدّ‌ دنيا و لذات و شهوات آن پايين نياورد و انتخاب‌هايي كند كه به اندازه‌ي ابديّت برايش باقي است. 🆔 @maghsoudi_ir
📍حفظ الصحه ماورائی 🤝 مداومت بر خواندن روزانه سوره های و برای محافظت نفس از ماوراء بد(شیاطین و اجنه) و همراه کردن ماوراء خوب با خود ▪️امام باقر علیه السلام فرموده اند: هر کس که هر شب سوره لقمان را قرائت نماید خداوند سی فرشته را مأمور حفظ و نگهداری او از ابلیس و سپاهیان او می کند و اگر صبحگاه نیز این سوره را قرائت کند، تا شب در امان و حفظ الهی خواهد بود. ▪️حضرت صادق علیه السلام فرمودند: براستی برای هر چیزی قلبی است و قلب قرآن سوره یاسین است هر کس آن را قبل از خواب یا در روز، قبل از آنکه شام شود بخواند در آن روز از محفوظین و بهره مندان باشد تا آنکه شام کند و هر کس در شب قبل از خواب آن را تلاوت کند خداوند بر وی 1000 فرشته بگمارد تا او را از شر بدی و هر شیطان رانده شده و هر آسیب حفظ کنند. 🆔 @maghsoudi_ir
MENSH031.mp3
2.55M
🔈 صوت ترتیل سوره شریفه لقمان 💠 قارئ: استاد محمد صدیق منشاوی 🆔 @maghsoudi_ir
036-_ya-sin.mp3
2.87M
🔈 صوت ترتیل سوره شریفه یس 💠 قارئ: استاد محمد صدیق منشاوی 🆔 @maghsoudi_ir
📝 سیب زمینی خوردن باعث بی رگ شدن وبی غیرتی،ترس و بی ارادگی می شود.. این قلب است که سلطان بدن و به واسه ی ارتباطی که با روح و نفس دارد،مرکز اراده،خواست،احساسات و شجاعت است.آدمی بدون داشتن اراده میتواند کاری از پیش ببرد؟ آدمی که به شرایط وخیم خودش بسنده کرده و خواستی برای تغییر ندارد،یک پله رشد میکند؟ فردی که هیچ احساساتی خرج خود و اطرافیانش نمی کند،خوش حال نمی شود،نشاط ندارد یا هیچ چیز او را به وجد نمی آورد،مریض نیست؟ افرادی که با وجود دیدن وضعیت های نابسامان اطرافشان،دیدن ظلم ها و اذیت ها ونابود شدن سرمایه ها و آرزوهایشان،خم به ابرویشان نمی آید و می ترسند که بخواهند اعتراض کنند،بی رگ و بی غیرت نیستند؟ ◽ مداومت بر خوردن هرچیزی،به مرور تاثیرش را بر نفس می گذارد و صفت اخلاقی مناسب باخودش را در شخصیت انسان،ایجاد می کند.سیب زمینی یک ماده غلیظ و دیرهضمی است که با سردی شدیدی که دارد،حرارت قلب را خاموش می کند. ،تنبل و خسته،ترسو و بی تفاوت می شود.حالا در اقلیم های سردسیر که خودشان قوت غالبشان این ماده باشد،تاثیرایجاد این صفات،شدیدتر خواهد بود. این طور است که چون تبلیغ کرده اند که بدن هیچ ربطی به روح نداره،تو بی رگ شده ای ودست خودت نیست که در برابر ظلم،سکوت کرده ای و می گویی چه کار کنم و کاری از دستم نمیاد و آخرش هم می گویی ول کن بابا،بی خیال شو و زندگی خودتو بکن،به ما چه!!!! بچرخید و ببینید آیا این حرف ها،ادعاست یا اینکه در واقعیت هم چنین است! ╭─┅─🌸🍃🍃🌸─┅─╮            🆔 @maghsoudi_ir  ╰─┅─🌸🍃🍃🌸─┅─╯
📝 سیب زمینی خوردن باعث بی رگ شدن وبی غیرتی،ترس و بی ارادگی می شود.. اراده برای انجام هرکاری،از یک طلب اولیه در شخص شروع میشه و این عطش و طلب اگر تشدید بشه،باعث میل وحرکت برای انجام اون کار میشه حالا فرض کنید اراده کردیم که یک کاری رو انجام بدیم مثلا ورزش کردن🏃‍♂️ خب بدن،برای انجام فعالیت هاش نیازمند خون خوب و سرشاره که کم نباشه،غلیظ نباشه چرب و لزج نباشه و.... تا با چرخش خوبی که در سرتاسر بدن داره،غذای اعضاء بشه و اونا هم بتونن هر کاری که میخوایم انجام بدیم رو،به خوبی از پسش بر بیان 👈 حالا اگر بر اثر مداومت بر مواد غلیظی مثل سیب زمینی،خون غلیظ تو رگ ها و بافت هامون درست کردیم، مانع چرخش خون و غذا رسانی به اعضاء میشیم👇 مغز غذا دریافت نکنه،کارهاش مختل میشه پاها خون و قوت دریافت نکنند،حرکت نمیکنن یا ضعیف میشن چشم ها خون لطیف بهشون نرسه،تار میشن و سطح بینایی پایین میاد و.... : آروم آروم نه تنها توان حرکت بر طبق اراده و میل هامون رو نداریم بلکه اصلا هیچ خواست،میل وطلبی در ما ایجاد نمی شود ╭─┅─🌸🍃🍃🌸─┅─╮            🆔 @maghsoudi_ir   ╰─┅─🌸🍃🍃🌸─┅─╯
از ما درخواست کردید که برای جایگزین کردن چیزی به جای سیب زمینی،پیشنهاد بدیم. جوانه گندم فوق العاده مقوی،خون ساز است پس حتما عادت استفاده از سیب زمینی در هر غذایی را بشکنید: •کتلت: جوانه گندم+گوشت یا مرغ+تخم مرغ • آبگوشت:نخود خیس خورده +به+آلو+جوانه گندم •خورشت قیمه: قیمه+گوشت+پودرجوانه گندم تازه •درست کردن سمنو از جوانه گندم تازه • سالاد کاهو و جوانه گندم تازه 🆔 @maghsoudi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍃🍃🍃﷽🍃🍃🍃🍃 ✨سلسله تدابیر حفظ الصحه انسان ✨ با نظر بر چهار ساحت ⬅️ 👤بدن 🤍نفس 🌿محیط 🌌ماوراء 🔹کیفیت عمر یا طول عمر ؟ ( قسمت اول )  🆔 @maghsoudi_ir
46.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍃🍃🍃﷽🍃🍃🍃🍃 ✨سلسله تدابیر حفظ الصحه انسان ✨ با نظر بر چهار ساحت ⬅️ 👤بدن 🤍نفس 🌿محیط 🌌ماوراء 🔹کیفیت عمر یا طول عمر ؟ ( قسمت دوم )  🆔 @maghsoudi_ir
غذای خوشمزه تابستانه 😋 آلبالو پلوی شیرازی با گوشت قلقلی ابتدا هسته آلبالوها را میگیریم ودرقابلمه ای روی حرارت می گذاریم تا کمی غلیظ شود وبعد شکر را به آن می افزاییم وصبرمی کنیم تا۱۰ دقیقه بجوشد وبعد از یک صافی آلبالوها را رد می کنیم وآب آن را مجددا می گذاریم روی حرارت تا غلیظ تر شود وبرای شربت از آن استفاده کنیم. سپس به گوشت چرخ کرده گوسفندی تازه کمی نمک،زردچوبه وسماق اضافه میکنیم وخوب آن ها را ورز می دهیم تاادویه ها به خورد گوشت برود وکمی از مواد گوشت برمی داریم وبشکل کوفته قلقلی به آن شکل می دهیم(شبیه یک دایره)تمام مواد را به همین صورت آماده میکنیم تابه ای را روی حرارت می گذاریم وکمی روغن زیتون داخل آن می ریزیم تا داغ شود،کوفته ها را در روغن می چرخانیم تا همه طرف آن ها سرخ شود.پس از سرخ شدن کوفته ها آن ها را کنار می گذاریم. ازقبل برنج ایرانی آبکش شده نیم پخت آماده می کنیم وقابلمه ای که برای پخت آلبالو پلو انتخاب کرده ایم را روی حرارت می گذاریم.کمی از برنج را کف قابلمه می ریزیم و کمی از کوفته ها و آلبالو ها روی آن می ریزیم ومجددا لایه بعدی برنج و کوفه و آلبالو می ریزیم تا موادمان تمام شود ونصف لیوان ازشربت آلبالو و ۱ قاشق غذاخوری روغن روی برنج می ریزیم ودرب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ابتدا زیاد می کنیم تا داخل قابلمه بخار بپیچد وبعد حرارت را ملایم می کنیم تا آلبالو پلو پخته شود.آلبالو پلو آماده شده را در دیس می کشیم وبا آلبالو و کوفته وبا چنتا پر جعفری تازه،آن را تزئین می کنیم. ╭─┅─🌸🍃🍃🌸─┅─╮            🆔 @maghsoudi_ir   ╰─┅─🌸🍃🍃🌸─┅─╯
بلافاصله بعداز غذا ممنوع چرا؟ 🔹️ اینکه بلافاصله بعد از غذاخوردن،روی پا بایستیم و ظرف بشوریم باعث میشه،غذا هضم نشده در معده بماند یا بواسطه حرکت،در رگ ها نفوذ کنه و ابتلا به واریس را پیش بیاورد (این عادت غلط به رویه تبدیل شده و یکبار در روز انجام نمیشه پس تکرارش،باعث ایجاد بیماری های بالا،مخصوصا در خانم ها می شود) 🔹 به اضافه اینکه،رسیدن وپاشیده شدن آب شیر و آب شستن ظرف ها به شکم هم باعث می شود،حرارت معده پایین بیاد و معده سرد بشه،و فرآیند هضم غذا درست انجام نشه. ✔️ پس چه کنیم؟ بعد از غذا،کاری را که امام عزیزتر ازجانمون،امام رضا(علیه السلام) انجام میدانند انجام بدیم تا غذایی که خوردیم،خوب هضم بشه و دیگه سنگین نباشیم 1⃣ ۵ دقیقه به پشت دراز بکشید 2⃣ ۵ دقیقه به سمت راست دراز بکشید 3⃣ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به سمت چپ دراز بکشید (در این حالت کبد مثل پتو روی معده می افتد و به هضم غذا کمک میکند) 🔗 در این حالات،انداختن چیزی مثل روسری یا پتو مسافرتی برای کمک به گرم کردن معده(که حرارت از اسباب مهم هضم محسوب میشه) بسیار کار بجا و خوبیه ╭─┅─🍂🌷🍂─┅─╮ 🆔 @maghsoudi_ir ╰─┅─ 🍂🌷🍂─┅─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی تلخ از سقط جنین در ایران 💬 رئیس کمیته جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام: 🔻 در سال حدود ۵۳۰ هزار سقط عمدی در ایران داریم....   ╭─┅─🌸🍃🍃🌸─┅─╮            🆔 @maghsoudi_ir   ╰─┅─🌸🍃🍃🌸─┅─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تفکر زنبور عسلی یا تفکر مگسی! ✅ توجه خود را به چه نقطه ای متمرکز کرده اید؟ 🆔️ @maghsoudi_ir
غذای خوشمزه تابستانه 😋 آش دوغ ◽ برای تهیه آش دوغ خوشمزه ابتدا نخود را حداقل از دو ساعت قبل در یک کاسه می خیسانیم تا علاوه بر اینکه راحت تر پخته شود ، نفخ آن نیز برطرف شود. البته بهتر است برا اینکه نفخ نخود به طور کامل گرفته شود از شب قبل خیسانده شود و چندین بار آب آن تعویض شود.نخودهای خیس خورده را به همراه چند لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم تا نخودها به طور کامل پخته شوند. در این مرحله ۲ لیوان آب به نصف قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس برنج را می شوییم و به آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج نرم شود سپس برنج را به قابلمه حاوی نخود اضافه می کنیم. مقداری جعفری تازه خرد کرده و به قابلمه حاوی نخود و برنج اضافه می کنیم.پس از اضافه کردن سبزی نباید درب قابلمه را بگذاریم زیرا این کار باعث بد رنگ شدن سبزی آش می شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه که سبزی آش پخت دوغ را کم کم به قابلمه اضافه می کنیم و همزمان آش را هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط شوند.مقداری نمک و مقدار کمی فلفل به آن فلفل اضافه کنید و میتوانید با دوسه تا پر نعنا روی آش خود را تزیین کنید .   ╭─┅─🌸🍃🍃🌸─┅─╮                🆔 @maghsoudi_ir      ╰─┅─🌸🍃🍃🌸─┅─╯
📚 معرفی کتاب 📝نوشته:استاد عزیزم اصغر طاهرزاده در نوشتار حاضر، با موضوع "خودشناسی" در بخش نخست، نگارنده حقیقت انسان و همه ی ادراکات او را مربوط به نفس می داند. وی در این بخش از تشابه خواب و مرگ، سخن به میان آورده، نیز خواب یا رویا را در سه بخش، تقسیم بندی می کند که عبارت اند از: "رویای رحمانی"، "صادقانه" و "رویای باطل". در بخش دوم، "رویای صادقه" را اصل انسان و فراتر از زمان و مکان می داند. در بخش های بعدی کتاب، نگارنده، از تاثیر حالات روحی بر تن سخن می گوید. نیز ادراک انسان در زمان مرگ و خواب، را بازگو می کند، در بخش پنجم کتاب، انواع مرگ نظیر "مرگ طبیعی"، "حیوانی" و "غیر طبیعی" مطرح می گردد. "مجرد بودن نفس از بدن"، "حضور تمام نفس"، "چگونگی حضور مجردات در عالم"، "وحدت نفس و نقش آن در شناخت حق" و "برزخ و چگونگی عذاب قبر" از مباحث بعدی کتاب هستند. در پایان نیز، مساله ی "وسعت روح انسانی" بر اساس آیات و اشعار، بازگو می گردد. 🆔 @maghsoudi_ir