فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیندۀ شبکههای اجتماعی، زیر پای رباتهای هوشمند
🔸رسانههای اجتماعی چطور آشوبسازی میکنند؟!
#فضای_مجازی
#دروغ_های_فضای_مجازی
@mahale114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر علی تقوی
گاهــی لازم اسـت از ڪسی بخواهیـم او برود تذڪــر بدهــد، چــون خودمون زورمون نمیــرسه❗️
#بی_تفاوت_نباشیم
#واجب_فراموش_شده
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
@mahale114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥از این وطن فروشان هرگز نباید آشفت،
این خرده مرده ها را دشمن نمیتواند گفت
#برعنداز
#وطن_فروش
#جنگ_ترکیبی
@mahale114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گستاخی اپوزیسیون بدون روتوش در آنتن زنده شبکه سعودی؛
نباید از تجزیه ایران ترسید!
بعد از شکست طرح براندازی در ایران، حال شبکههای سعودیلندنی با استفاده از بازوهای رسانهای خود در حال عادیسازی مسئله تجزیه ایران هستند و هر بار با دعوت از تجزیهطلبان و کارشناسانی که تجزیهطلبی را روندی طبیعی و تمامشده به حساب میآورند، به دنبال تکهتکهکردن خاک ایران عزیزمان هستند.
#فتنه_گر
#اغتشاشگر
#تروریست_تکفیری
#تروریست_تجزیه_طلب
@mahale114
محله شهیدمحلاتی
فصل دهم : صفحه سوم : نماز ناتمام #خاطرات_رزمندۀ_جانباز، حجتالاسلام حسین شیراوند (ضرغام)
فصل دهم : صفحه چهارم :
نماز ناتمام
#خاطرات_رزمندۀ_جانباز،
حجتالاسلام حسین شیراوند (ضرغام)
....................
وقتی قرار شد روحانیون برای نمازجماعت به گردانهای دیگر بروند و سریع برگردند، حاجی کوتاه آمد. گردان ما شده بود سازمان تبلیغات. قبل از اذان، تعداد زیادی ماشین تبلیغات میآمد دنبال ائمۀجماعت و بعد از نماز، آنها را برمیگرداند. دوستان طلبه در همۀ دستهها سازماندهی شده بودند، اما پیشنهاد دادم قبل از شروع به کار گردان، همه باهم یک پیادهروی تاکتیکی داشته باشیم و این همبستگی را حفظ کنیم. صبح زود، همۀ دوستان با رعایت نظم، با پوتینهای واکسزده، لباسهای خاکی و عمامهبهسر، بهستون میشدیم و کوهنوردی میکردیم.
بچهها ما را دستۀ «آخوندها» نامیده بودند و به همدیگر نشان میدادند. بعد از آن، در دستههای خود پخش میشدیم و کارهای روزانه را شروع میکردیم. همین سحرخیزی و نظم الهامبخش دیگر برادران بود و به اجرای هرچه بهتر برنامههای روزانه کمک میکرد.
پس از این وقفه در پادگان، بهسمت منطقۀ عملیاتی راه افتادیم. ابتدا به بانه رفتیم و از آنجا با کامیونهای مهرومومشده، بهنحوی که دشمن شک نکند به ارتفاعات مرزی بوالحسن رسیدیم. تاریکی شب که پردۀ استتار انداخت، بهستون شدیم و مخفیانه با عبور از ارتفاعات پرپیچوخم ماووت از کوه گمو گذر کردیم. پس از آن، با عبور از پل سیدالشهدا، بهسمت ارتفاع گُردهرَش تغییر مسیر دادیم و با عبور از یک رودخانۀ فصلی، خودمان را تا پای قلۀ گردهرش رساندیم.
هدف از عملیات نصر8 تصرف همین ارتفاع بود که خطالرأس کشیدهای داشت و مثل سلسلهقلل بهنظر میرسید. در مرحلۀ اول عملیات، لشکرهای مختلف از نقاط مختلف به این منطقۀ وسیع حمله کرده بودند و در مرحلۀ دوم، یال جنوبی ارتفاع نصیب گردان ما شده بود.
در گردهرش، دشمن بر قلۀ آن موضع داشت و ما زیر پایش بودیم. کمی بالا کشیدیم و در غار بزرگی مستقر شدیم که بهراحتی یک گردان در آن جا میشد. تا اطلاع ثانوی آزادباش دادند و دیگر خبری نشد. صدای نمنم باران در کوهستان به گوش میرسید و غار از نفس یک گردان آدم، دم کرده بود. زمان طلایی حمله در حال سپری شدن بود و فرصت شبیخون داشت از بین میرفت. رفتوآمدهای علیآقا چیتسازیان و نیروهای اطلاعاتیاش غیرطبیعی بود و خبر از مشکلی میداد.
با طلوع فجر، نمازم را زیر سقف کوتاه غار، نشسته خواندم و بعد از تعقیبات، کاری نداشتم. قدری چرت زدم. بیدار که شدم باران قطع شده بود و هوا رو به طلایی شدن بود. از اینکه آبوهوا برای عملیات آماده است خوشحال شدم، اما باز خبری از عملیات نشد. از این بیتحرکی خسته شدیم. یکی از رزمندهها افسر نیروی هوایی ارتش بود و بهعنوان بسیجی داوطلب به جبهه آمده بود. در آن شرایط گفت: «بچهها، برای اینکه روحیه بگیرید، شعری میخونم شما آهسته با من تکرار کنید:
صبح که ساعت چهار برپا میزنن میخوریم چای شیرین با خوشگل بربری
بربری بربری. بربری بربری.»
شعر با لحن ملایمی شروع میشد و وقتی به بربریها میرسید سبک مرگ بر شاه زمان انقلاب را میگرفت و آخرین بربری محکم و کوبنده ادا میشد. با این شعر، شوری در بچهها افتاد و با همخوانی و کفزنی با او همراه شدند. گفتم: «چه خبرتونه؟ منطقه رو گذاشتید روی سرتون.»
حاجمهدی ظفری که فکر روحیۀ بچهها بود، چیزی نگفت و خستگی بچهها حسابی دررفت.
آن شب را هم در غار ماندیم و پس از استراحتی کافی، به روز دوم رسیدیم. از نیمۀ روز، باران دوباره آغاز شد و این بار شدید و سیلآسا باریدن گرفت. اگر هنوز ذرهای امید برای انجام عملیات باقی مانده بود، با این باران ناامید شد. بعدازظهر علیآقا چیتسازیان آمد و گفت: «شب عملیات، تیم گشتیهای دشمن رو که به شناسایی اومده بودند اسیر کردیم. توی بازجوییها متوجه شدیم عملیات لو رفته و بعثیها منتظر ما هستن. پس از بررسیهای فراوان به این نتیجه رسیدیم که انجام عملیات به صلاح نیست و باید برگردیم.»
زیر باران شدید آذرماه، از غار بیرون زدیم و بهسمت عقبه بهراه افتادیم. در روز که به قلۀ گردهرش نگاه کردم واقعاً عظمت داشت و رسیدن به فراز آن ساعتها طول میکشید. وقتی به پل رودخانۀ فصلی رسیدیم، آب بالا آمده بود و جریان تند آب به پایمان میخورد. ما که جلوتر بودیم با کمک طنابی که برای حفظ تعادل کشیده بودند رد شدیم و آنسوی رودخانه منتظر بچهها ماندیم.
در همین هنگام، رودخانه طغیان کرد و بچههایی که در حال عبور بودند در آب شناور شدند. دست همه به طناب بود. شیخ آیت زرینی که نزدیکتر بود را میدیدم که زیر آب میرود و درمیآید و درعینحال، تلاش میکند خود را از سیلاب خارج کند. در همین شرایط حساس ناگهان طناب پاره شد و آب همه را با خود برد...
#بیاد_شهدا
#رهبر_انقلاب
#دفاع_مقدس
#جنگ_تحمیلی
#هفته_دفاع_مقدس
@mahale114
sheytanshenasi_6_ostadshojae_softgozar.com.mp3
4.94M
#فایل_صوتي_شيطان_شناسی
🎧 آنچه خواهید شنید ؛👇
✍شيطان.....
شما را تا بهشت...
و بالاتر از بهشت...بالا خواهد برد😳
🌸چجوری؟؟
#مهدویت
#یکتا_پرستی
@mahale114
#حدیث_روز
امام صادق علیه السلام میفرماید:
هر چيزى كه زكاتش را بدهى، از خطر نابودى در امان است
ما أدّيتَ زكاتَهُ فهُو مَأمونُ السَّلْبِ
ميزان الحكمه ج5 ص25
@mahale114
#سلام_همسایه
#پندانه
توبه از گناه
عالِم صاحب نوری در مسجد از گناه و کوتاهی عمر و ضرورت برداشتن توشۀ آخرت سخن میگفت. پیرمردی در آن حال از هوش رفت و مجلس به هم خورد.
قندآبی به آن پیرمرد خوراندند و به هوش آمد.
پیرمرد گفت:
ای رهنما! مرا به جای آنکه به رحمت خداوند امیدوار سازی، ترسی از سوزاندن عمرم در معصیت او بر جانم انداختی که شرارۀ آن مرا از حال برد.
همه سرمایه و مال و زندگیام را به تاوان گناهانم باختم، ولی مرا بر آن ملالی نیست چون شاید در لحظهای آن برگردد.
ملالم بر آن است که سرمایۀ عمر بر باد رفته را چه کنم و چگونه آن را برگردانم که در طاعت او بار دیگر صرفش نمایم؟!
آیا خدایِ قادر تو بر آن هم قادر است مرا به سن جوانیام دوباره برگرداند؟!
اهل مجلس در حیرت شدند. عالِم بابصیرت گفت:
خداوند قادر و حکیم بر آن هم علاجی قرار داده است، و آن توبه است که همانا با توبه، از گناهانی که در گذشته کردهای تو را به جوانیات بازمیگرداند و عمر دوباره به تو میبخشد، حتی اگر این توبه را در بستر مرگ از او بخواهی، عنایتت کند.
پس توبه از گناه، هم بازگشتِ انسان به اطاعت از اوامر او، و هم بازگشت عمر تلفشده در معصیت اوست.
@mahale114
شبنامه 1059.mp3
12.59M
#خبر بسیار مهم /
پیام عضو اتاق فکر تروریستهای سوریه خطاب به همفکرانش در آشوبهای ایران
شبنامه / اخیرا گزارشها و اظهار نظرهایی از برخی چهرههای مطرح که در #سوریه_سازی کشور سوریه نقش داشته و بحران آفرینی کردهاند در رسانهها منتشر شده است / این افراد ایدههایی را در خصوص ایران با دیگر گروهها به اشتراک گذاشتهاند که به خوبی روشن میکنند دشمنان ایران چه چیزی در سر دارند / شاید خوب باشد این مهم را مرور کنیم تا مشخص شود، شبکهای که #تجزیه_طلبها و تکفیریها را در مرزها و منافقین را با اکانتهای #جوانان_محلات در عمق به میدان آورده چه در سر دارند .../ #آقای_تحلیلگر
@mahale114
4_5825745209966726803.mp3
1.19M
🎧 صوت:
#منبر روضه
#سخنرانی :
حجت الاسلام حسینی قمی
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️
#فاطمیه
#حضرت_مادر
#حضرت_زهرا
@mahale114
27.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هرمداحی دوسهتا شاهکار داره
یکی ازشاهکارهای مهدی رسولی همین نماهنگ #مادر_غمخوار هستش. حتما ببینید
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها رو تسلیت عرض میکنیم. 🥀
#لبیک_یا_امام_خامنه_ای
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#فاطمیه
#حضرت_مادر
@mahale114
4_5805228245683015330.mp3
14.93M
🔊 صوتی | شور
📝 قربون اشکات
👤 کربلایی حسین_طاهری
◼️◼️◼️◼️◼️◼️
#حضرت_زهرا
#حضرت_مادر
#فاطمیه
@mahale114
42.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سلسله مباحث مهدوی
👈💢 شرح و تفسیر دعای ندبه و امام شناسی
👈 #استاد رائفی پور
جلسه دوم2⃣ قسمت دوم2⃣ ( ادامه دارد...)
✅به یاری خدا و یاری امام زمان (عج) ادامه مباحث را روزانه تقدیم حضورتان خواهیم کرد.
👈#نشر حداکثری
لطفا به ترتیب شماره بندی، با یک صلوات به نیت ظهور منتشر بفرمایید 🌺
#مهدویت
#امام_زمان
#دعای_ندبه
@mahale114
دکتر ثروتیmp3.mp3
40.98M
📌مصاحبه اختصاصی واحد سیاسی مصاف (نجوا)
👈با موضوع: بررسی اسناد لانه جاسوسی
🔹مباحث اسناد لانه جاسوسی ضمن گستردگی در زمینهها و موضوعات مختلف است. مجموعه اسناد لانه جاسوسی شامل دهها کتاب است که ٧-٨ جلد اول آن در خصوص افشاگری است. موضوعاتی از قبیل: دولت موقت، رفراندوم، خبرگان، اختلاس در دربار، تبادلات، افشاگریها، اوضاع امنیتی، دادگاهها، وضعیت سپاه و کمیتهها، روحانیت و ... .
👈 با حضور: آقای دکتر ثروتی (کارشناس مسائل سیاسی)
#ایران_قوی
#جهاد_تبیین
#لانهٔ_جاسوسی
#آمریکای_مستکبر
@mahale114
محله شهیدمحلاتی
فصل دهم : صفحه چهارم : نماز ناتمام #خاطرات_رزمندۀ_جانباز، حجتالاسلام حسین شیراوند (ضرغام)
فصل دهم : صفحه پنجم :
نماز ناتمام
#خاطرات_رزمندۀ_جانباز،
حجتالاسلام حسین شیراوند (ضرغام)
....................
بچهها سریع به پاییندست دویدند و توانستند عدهای را از آب بگیرند. شیخ آیت نجات پیداکرد و وقتی به ما رسید غرق در گل بود و نای راه رفتن نداشت.
از بین افراد غرقشده، علی ملکی و حمیدرضا قبادی مفقود شدند و هرچه گشتند، نتوانستند آنها را پیدا کنند. آنها در همان صحنه بهشهادت رسیدند و پس از چهار ماه، پیکرشان بازگشت. با طغیان رودخانه، نیمی از گردان پشت آب گیر کردند و ما مجبور به حرکت شدیم.
شیخ دانیال زرینی که بزرگتر از همۀ ما بود، جلودار شد و در بین گلولای شروع به حرکت کرد. ایشان قد رشیدی داشت و با پاهای بلندش، تندتند گامهای بلند برمیداشت. به شیخ گفتم: «کمی مراعات ما رو هم بکن. ما دو قدم باید بیایم تا یک قدم شما بشه.»
میگفت: «نه، باید راه بیاید.»
ازآنجاکه آن عملیات بیشتر در غار گذشت، بین ما رزمندگان به عملیات «غار» معروف شد. پس از ناکامی ما در اجرای عملیات و بازگشت به عقبه، گروهی برای اجرای یک عملیات جدید سازماندهی شدند و قرار شد جلو بروند. حاجمهدی ظفری در لحظه حرکت، نام من، شیخ حمزه سوری و شیخ خلیل احمدوند را خط زد و گفت: «شماها بمونید؛ شما رو نیاز دارم.»
گفتم: «حاجی، ما طلبهها باید خطشکن باشیم، باید جلودار باشیم. جای ما اینجا نیست.»
اما حاجی بههیچوجه زیر بار نرفت و ذرهای از مواضعش کوتاه نیامد. انگار قلبم به ماشین حمل نیروها بند بود و با رفتنش داشت از جا کنده میشد. شیخ خلیل یواشکی سوار شد که برود. گفتم: «بیا الان قتیلالحمار میشی. باید اجازۀ فرمانده رو بگیریم و بریم.»
همینطور که به حاجمهدی خواهش و تمنا میکردم، ناخودآگاه مثل بچهها، پایم به زمین کوبیده میشد و التماس از زبان بدنم میریخت. رزمندهای آنطرفتر ایستاده بود و با دیدن رفتار من گفت: «خب اگر میترسید نیاید جبهه. مجبور که نیستید.»
با نگاهم به او گفتم: «ما کجاییم در این بحر تفکر تو کجایی!»
او دوباره حرفش را تکرار کرد و گفت: «چرا وقتی میترسید میآید جبهه؟»
روحالله سوری سرش داد زد و گفت: «اول بیا ببین اینا برای چی التماس میکنن، بعد حرف بزن.»
آن روز هرچه کردیم، حاجمهدی ما را به عملیات نفرستاد و اتفاقاً عملیات لغو شد و بچهها برگشتند. این بار مأموریت یافتیم برای حفظ و حراست از حملات دشمن در خطوط پدافندی مستقر شویم. منطقۀ مرتفعی در زیر ارتفاعات گمو به من سپرده شد تا بههمراه هفتاد-هشتاد نیرو از آن پاسبانی کنیم. منطقه از لحاظ موانع طبیعی، تقریباً مثل تپهپنجهای بود و از لحاظ مکانی، فاصلۀ چندانی با آن نداشت.
یک کیانی در آنجا با ما بود که علیرغم جثۀ ضعیفش، بسیار پرتلاش و کاری بود. ما بهزبان محلی به او پوشله میگفتیم. بااینکه شبکوری داشت و چشمش در شب نمیدید، اصرار داشت شبها نگهبانی بدهد و برای این ارادۀ قاطع، راهکار داشت. او چوب بلندی دست میگرفت و با گوش تیزش اگر کوچکترین صدایی میشنید، چوب را بهسمت آن میچرخاند. اگر چوب به کسی میخورد ایست میداد و اگر جوابی از نیروهای خودمان نمیشنید با تیراندازی ما را خبر میکرد.
من با حاکم شیراوند و خدامراد کیانی همسنگر بودم. روزی سر سفره نشسته بودیم و داشتیم ناهار سادهای میخوردیم. در همین هنگام، بچهها با تلفن قورباغهای مرا خبردار کردند و گفتند: «بدو، عراقیها اومدن.» من بادگیر خود را در سوراخی چپانده بودم. با این خبر، سریع بادگیر را بیرون کشیدم، اما همراه بادگیر چند تکه گوشت قرمز بیرون آمد و توی سفره افتاد.
حاکم و خدامراد انگار جن دیده باشند سفره را پس زدند و شروع کردند دستوپا زدن. جلو که آمدم دیدم چند بچهموش تازه متولد شده روی تکههای نان افتاده است. من با دیدن پوست نازک و بیموی موشها حالم بههم خورد و ناهار نصفهونیمه را بالا آوردم. حاکم و خدامراد هم هنوز خودشان را عقب میکشیدند و با وضع خندهداری فرار میکردند. هرگاه به نمازجمعۀ نهاوند میروم حاکم را میبینم که با پسرش به نمازجمعه آمده. آنجا دوباره یادی از این خاطره میکنیم و به پسرش میگویم که «بابات از موش میترسید».
چند لحظهای مشغول بالا آوردن شدم و همینکه حالم خوب شد، به بچهها گفتم: «خودتون یه فکری بکنید، من رفتم.»
دیگر از خیر بادگیر گذشتم و دویدم. وقتی به سنگر کمین رسیدم دیدم از بعثیها خبری نیست و بچههای اطلاعاتعملیات با بعثیها اشتباه گرفته شدهاند.
#بیاد_شهدا
#رهبر_انقلاب
#دفاع_مقدس
#جنگ_تحمیلی
#هفته_دفاع_مقدس
@mahale114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه دقیقه با استاد رحیم پور ازغدی در مورد اغتشاشات اخیر
هم خطاب به مسئولین و هم خطاب به اغتشاشگران.
#حجاب
#فتنه_گر
#فتنه_های_آخرالزمان
@mahale114
Ostad_Raefipour_Joker 2022_1401.09.15_Tehran_24kb.mp3
35.15M
🔊 #سخنرانی استاد #رائفی_پور
📑 «جوکر 2022»
🗓 ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱ - تهران، دانشگاه شهید رجایی
شاید اولش فکر کنید چون زمان سخنرانی ۳ ساعت است ممکنه خسته کننده باشه! اماخواهش میکنم وقت بذارید این فایل صوتی را با دقت گوش کنید قول میدم پشیمان نخواهید شد!.
اگه دنبال جواب سوال جوونا تو این اوضاع و احوال هستید حتما این سخنرانی رو گوش بدید .
#بصیرت
#فتنه_گر
#جهاد_تبیین
#جنگ_ترکیبی
@mahale114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ وقتی شهروند انگلیسی در پخش زنده تلویزیونی برای یخ نزدن التماس و گریه میکرد!
🔹 شهروند انگلیسی: "در خانه خودم در حال یخ زدن هستم؛ من تنها قربانی این شرایط نیستم."
🔹 مجری برنامه: تو تنها نیستی فیلیپ!!
🔻این آینده روشن تمام اروپاست...
#زمستان_سخت
@mahale114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕حتما ببین:
تله ای که در کشور عزیزمان با همکاری و نقشهٔ خیلی سفارشی نفوذی ها در دولت با کیفیت بسیار عالی اجرا شد، که کوچکترین این کار پیری جمعیت و در نهایت نابودی کشور و انقراض نسل بود.
🔻برای کنترل جمعیت کشور فقط در مشهد سه میلیون و هشتصد هزار زن ایرانی
(فقط درمشهد) را عقیم کردیم
این کلیپ رو از دست ندهید...
🔹تبیین و تشریح مختصری از اتفاقات و خسارت سنگین کنترل جمعیت ایران در دهه هفتاد حتما ببینید
🔸لعنت خدا و رسول خدا بر نفوذیان ظالم و قطع کننده نسل شیعه...
#جهاد_تبیین
#فرزند_آوری
#ازدواج_آسان
#جاهلیت_مدرن
#کنترل_جمعیت_تله_قرن
#جهادگران_مسأله_محور
#سقط_جنین_حذف_انسان
@mahale114
🔹ای انسان چه کردی آمدی جهنم؟
🔸️مَا سَلَكَكمُْ فىِ سَقَرَ(42)
قَالُواْ لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ(43)
وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ(44)
وَ كُنَّا نخَُوضُ مَعَ الخَْائضِینَ(45)
وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِیَوْمِ الدِّینِ(46)
حَتىَّ أَتَئنَا الْیَقِینُ(47- مدثر)
فرشتگان[به آنان رو كرده] مى گویند:
چه چیز شما را به دوزخ وارد كرد؟
مى گویند:
ما از نمازگزاران نبودیم
و به تهیدستان و نیازمندان طعام نمى دادیم
و با فرورفتگان [در گفتار و كردار باطل] فرومى رفتیم( همنشین بودیم)
و همواره روز جزا را انكار میكردیم تا آنكه مرگ ما فرا رسید.
🔸️بر اساس این آیات، وقتی از دوزخیان سوال می شود چه کردید که اهل جهنم شدید؟ آنها چهار عامل را از مهمترین عوامل این بدعاقبتی خود معرفی می کنند و می گویند:
🔸️نخست اینكه ما از نمازگزاران نبودیم (قالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ)
که اگر نماز میخواندیم نماز ما را به یاد خدا میانداخت و نهى از فحشاء و منكر میكرد و ما را به صراط مستقیم الهى دعوت مى نمود.(1)
🔸️دیگر اینكه ما اطعام مسكین نمیكردیم
(وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ)
مراد از «اطعام مسكین»، انفاق بر تهى دستان جامعه است به مقدارى كه بتوانند كمر راست كنند و حوائجشان برطرف شود.(2)
گرچه اطعام مسكین به معنى غذا دادن به بینوایان است؛ ولى ظاهرا منظور از آن، هر گونه كمك به نیازمندیهاى ضرورى نیازمندان مى باشد؛ اعم از خوراك و پوشاك و مسكن و غیر اینها.(3)
🔸️دیگر اینكه ما پیوسته با اهل باطل همنشین و همصدا مى شدیم
(وَ كُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخائِضِینَ)؛
هر صدایى که بر ضد حق بلند مى شد و هر مجلسى که براى ترویج باطل تشكیل مى گردید و ما با خبر مى شدیم،
با آنها همراهى مى كردیم و همرنگ جماعت مى شدیم؛ سخنان آنها را تصدیق میكردیم و بر تكذیب و انكار آنها صحه مى گذاردیم و از مسخره بازی آنها نسبت به حق لذت مى بردیم.(4)
🔸️منظور از «خوض» سرگرمى عملى و زبانى در باطل، و فرو رفتن در آن است، به طورى كه به كلى از توجه به غیر باطل غفلت شود.(5)
«خوض در باطل» معنى وسیع و گستردهاى دارد كه هم شامل ورود در مجالس كسانى مى شود كه آیات خدا را به باد استهزا مى گیرند، تبلیغات ضد اسلامى مى كنند، یا ترویج بدعت مى نمایند، و یا شوخی هاى ركیك دارند، یا گناهانى را كه انجام داده اند به عنوان افتخار یا لذت نقل مى كنند،
و همچنین شركت در مجالس غیبت و تهمت و لهو و لعب و مانند آنها، ولى در آیه مورد بحث بیشتر نظر بر مجالسى است كه براى تضعیف دین خدا و استهزاى مقدسات، و ترویج كفر و شرك و بى دینى تشكیل مى شود.
سپس مى افزایند:
و اینكه ما همواره روز جزا را انكار
مى كردیم
(وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِیَوْمِ الدِّینِ)؛
تا زمانى كه مرگ ما فرا رسید
🔸️(حَتَّى أَتانَا الْیَقِینُ).
ناگفته پیداست که انكار معاد و روز حساب، تمام ارزش هاى الهى و اخلاقى را متزلزل مى سازد و انسان را براى ارتكاب گناه شجاع مى كند، و موانع را از این راه بر مى دارد، مخصوصاً اگر این مسأله به صورت یك امر مداوم تا پایان عمر در آید.
🔸️از این آیات به خوبى استفاده مى شود كه این امور چهار گانه:
یعنى«نماز» و «زكات» و «ترك مجالس اهل باطل» و «ایمان به قیامت»، اهمیت و نقش فوق العادهاى در هدایت و تربیت انسان دارد
و بر همین اساس؛ جهنم جاى نمازگزاران واقعى، زكات دهندگان، تاركان باطل و مؤمنان به قیامت نیست.(6)
(1) نمونه ج25 ص253
(2) المیزان ج20 ص97
(3) نمونه ج25 ص253
(4) نمونه ج25 ص254
(5) المیزان ج20 ص97
(6) نمونه ج25 ص254-255
#کلام_وحی
#یکتا_پرستی
@mahale114
#کلام_وحی :
بسم الله الرحمن الرحیم
*****
وَلَا تَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِن لَّا تَشْعُرُونَ
بقره-154
و به آنها که در راه خدا کشته میشوند، مرده نگویید! بلکه آنان زندهاند، ولی شما نمیفهمید!
**********
نکته ها:
در جنگ بدر، چهارده نفر از مسلمانان به شهادت رسیدند كه شش نفر آنها از مهاجران و هشت نفر از انصار بودند. برخى از مردم مى گفتند: فلانى مُرد. این آیه نازل شد و آنان را از این تفكّر نهى كرد. [463] شهدا، نه تنها نامشان یا آثار كارهایشان زنده و باقى است، بلكه یك زندگى واقعى برزخى دارند. زندگى اى كه در آن رزق و شادى و بشارت است، زندگى در جوار رحمت خدا كه در آن حزن وترس وجود ندارد. مشخّصات این زندگى، در تفسیر سوره آل عمران [464]خواهد آمد. انشاءاللّه.
شهادت در راه خدا، شامل كشته شدن در میدان نبرد، ترور و سوءقصد دشمنان، كشته شدن مؤمنان در دفاع از جان و ناموس و مال، در هر مكان و زمان مى شود.
463) تفسیر مجمع البیان.
464) آل عمران، 168 تا 170
**********
پیام ها:
- نگرشهاى محدود مادّى را باید با ایمان به خدا و گفته هاى او تكمیل و تصحیح كرد. «لاتقولوا»
- تكالیف سخت، نیاز به پشتوانه اعتقادى و جبران خسارت ها دارد. آرى، كسى كه بداند زنده است، به شهادت رو مى كند. «لاتقولوا... اموات بل احیاء»
- شهادت، زمانى ارزش دارد كه در راه خدا باشد. «فى سبیل اللَّه»
- پیكار در راه دین، از ارزشهاى والا در پیشگاه خداوند است. «یقتل فى سبیل اللَّه»
- روح، بعد از مرگ باقى است، هرچند جسم و بدن متلاشى شود. «احیاء»
- سرچشمه بسیارى از تحلیل ها، ناآگاهى از واقعیّات است.«لاتقولوا، لاتشعرون»
#بیاد_شهدا
#یکتا_پرستی
#حق_را_فریاد_بزن
@mahale114
طائب۴.mp3
1.76M
وصایای زیبای پیامبر به حضرت ابوذر و سلمان
استاد_مهدی_طائب
#جهاد_تبیین
#فاطمیه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#تاپای_جان_برای_ایران
@mahale114