هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت4️⃣
🖌 آموزش : ذخیره کردن یک سند word
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت5️⃣
🖌 آموزش : باز کردن یک سند ذخیره شده
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت6️⃣
🖌 آموزش : انتخاب قلم و تنظیم اندازه آن
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت7️⃣
🖌 آموزش : چگونگی تایپ به زبان فارسی
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
ا📑📜📑📜
ا📜📑📜
ا📑📜
ا📜
#تاریخ_تشریع
ا❁﷽❁ا
📂 شعب ابی طالب (علیه السلام)
🔸قسمت اول
🖊 یکی از مباحث مهم أبواب فقهی ذیل باب الجهاد، مبحث "دفاع" است که عبارتست از «الدفاع عن النفس و المال و الحريم» (البته فقها برای تبیین این بحث قیوداتی مانند عندالقدرة یا عند الاضطرار لحاظ نموده اند).
اما از قواعد فقهی حاکم بر این باب قاعده «الأسهل فالأسهل» است. مراد از «الأسهل» در قاعده مذکور، رعایت ترتیب و تدریج در شدت عمل است. یعنی وقتی دفاع واجب شد، مدافع باید از از عمل أقل الی الأکثر حرکت کند. پس باید از آسان ترین درجه ای که ظن غالب در امکان دفاع از خود دارد، شروع کند و به تدریج در صورت نیاز به سمت شدت عمل بیشتر برود.
🔍 بررسی قضایای شعب ابیطالب و اقدامات حضرت رسول (صلوات الله علیه)
و جناب ابوطالب (علیه السلام) جهت دفاع از حریم نبوی به این مبحث فقهی اشعار دارد. یعنی آن حضرت در برابر مشرکین ابتدا به صورت لسانی از حریم نبوت به دفاع بر می خیزد و مقتضای شرایط موجود گاه در شأن تحریض و گاه در شان ترهیب عمل می کند.
اما زمانیکه مشرکین قصد جدی بر قتل پیامبر می گیرند، و اقدامات لسانی بازدارنده نیست، ایشان نیز آماده دفاع به سیف می شوند.
بنابراین از سیره آن حضرات می توان به جزییات این مبحث فقهی پی برد.
البته ماجرای شعب ابیطالب ناظر به احکام فقهی دیگری هم می باشد که در جریان تبیین آن، بدانها اشاره خواهیم کرد.
🔹و پیش از ورود به متن، ضرورت دارد تا به این روایت قدسی تصریح کنیم که خداوند متعال به پیغمبرش وحی فرمود:
«أَنِّي قَدْ أَيَّدْتُكَ بِشِيعَتَيْنِ؛
شِيعَةٍ تَنْصُرُكَ سِرّاً وَ شِيعَةٍ تَنْصُرُكَ عَلَانِيَةً؛
فَأَمَّا الَّتِي تَنْصُرُكَ سِرّاً فَسَيِّدُهُمْ وَ أَفْضَلُهُمْ عَمُّكَ أَبُو طَالِبٍ
وَ أَمَّا الَّتِي تَنْصُرُكَ عَلَانِيَةً فَسَيِّدُهُمْ وَ أَفْضَلُهُمْ ابْنُهُ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ.
ثُمَّ قَالَ وَ إِنَّ أَبَا طَالِبٍ كَمُؤْمِنِ آلِ فِرْعَوْنَ يَكْتُمُ إِيمانَه»؛
من تو را با دو گروه از شيعيان يارى مى كنم، يكى تو را مخفيانه و ديگرى آشكارا يارى مى كند:
آن كه تو را به طور مخفى يارى مى كند، سرور و سالار و برترين آنها، عمويت ابوطالب است؛
آن كه تو را آشكار يارى مى كند، سرور و سالارشان، پسرش على بن ابى طالب است.
سپس فرمود: ابوطالب مانند مومن آل فرعون بود که ایمانش را کتمان می نمود.
📔الجواهر السنية في الأحاديث القدسية (كليات حديث قدسى)، ص ۴۳۶
🔹حضرت ابو طالب (علیه السلام) از "اوصیا" بوده است؛ این کلام مستند به روایت حضرت موسی الکاظم (علیه السلام) است که در خصوص ایشان می فرمایند: «كان أبو طالب مستودعا للوصايا».
📔الكافي (ط - الإسلامية)، ج۱، ص ۴۴۵
🔹 وقتی درباره ایمان آن جناب از حضرت مولی (علیه السلام) سوالاتی پرسیده شد، ایشان در خصوص ایمان پدرانشان فرمودند: «والله ما عَبَد أبى و لا جَدّي عبدُالمطلب و لاهاشِم و لا عبدَمناف صنماً قطُّ»؛ به خدا سوگند پدرم ابوطالب و اجدادم عبدالمطلب، هاشم و عبد مناف هيچگاه بت نپرستيدند.
بدان حضرت عرض شد: پس آنها چه چیزى راپرستش مى کردند؟ فرمود: «کانوا یصلون على البیت على دین ابراهیم علیه السلام متمسکین به»؛ آنها بر طبق آئین ابراهیم بسوى خانه کعبه نماز گزارده و بر دین او تمسک مى جستند.
📔كمال الدين و تمام النعمه، ج۱، ص ۱۷۴
📜
📑📜
📜📑📜
📑📜📑📜
ا📑📜📑📜
ا📜📑📜
ا📑📜
ا📜
#تاریخ_تشریع
📂 شعب ابی طالب (علیه السلام)
✳️ أبَاطَالِبٍ جَمَعَ بَنِي هَاشِمٍ وَ دَخَلُوا الشِّعْبَ
🔹امیرمومنان علی (علیه السلام) ضمن خطبه ای می فرمایند:
همانا وقتى محمد (صلى الله عليه و سلم) مردم را به يكتاپرستى دعوت كرد، ما اهل بيت نخستين كسانى بوديم كه به او ايمان آورديم و آنچه آورده بود تصديق كرديم و سالها بر همان اعتقاد بوديم، در صورتى كه در ربع مسكون (و بر پهنه زمين) هيچيك از اعراب، جز ما ايمان نياورده بودند.
📔وقعة صفين، النص، ص ۸۸
🔹اما پس از آنکه مردم از بعثت حضرت ختمی مرتبت (صلوات الله علیه) اطلاع یافتند، برای ایذاء آن حضرت، به هر اقدامی متمسک شدند. بکرّات خدمت جناب ابوطالب (علیه السلام) رفته و شکایت می نمودند و هر بار آن جناب ایشان را پاسخی مدبرانه داده و فتنه شان را منتفی می ساخت.
به عنوان نمونه زمانیکه پیامبر اکرم رسالتشان را در علن اظهار فرمودند، ابولهب برای جلوگیری از ابلاغ، به ساحت آن حضرت جسارت نمود، اینجا جناب ابوطالب برخاسته و به او با عتاب فرمودند: «اسْكُتْ يَا أَعْوَرُ مَا أَنْتَ وَ هَذَا» و نیز به سایرین خطاب نمودند: «لَا يَقُومَنَّ أَحَد».
سپس به حضرت خاتم المرسلین عرضه داشتند: «قُمْ يَا سَيِّدِي فَتَكَلَّمْ بِمَا تُحِبُّ وَ بَلِّغْ رِسَالَةَ رَبِّكَ فَإِنَّكَ الصَّادِقُ الْمُصَدَّقُ».
📔الكافي (ط - الإسلامية)، ج۸، ص ۲۱۱
📔الطرائف في معرفة مذاهب الطوائف، ج۱، ص ۲۹۹
🔹همچنین آن جناب، شعری را با محتوای ذیل در دفاع از پیامبر چنین سرودند:
«وَ اللَّهِ لَنْ يَصِلُوا إِلَيْكَ بِجَمْعِهِمْ، حَتَّى أُوَسَّدَ فِي التُّرَابِ دَفِيناً»
فرزند برادرم! قریش هرگز به تو دست نخواهند یافت تا روزى که در زیر خاک دفن شوم، دست از یارى تو بر نخواهم داشت
«فَاصْدَعْ بِأَمْرِكَ مَا عَلَيْكَ غَضَاضَةٌ، وَ انْشُرْ بِذَاكَ وَ قَرَّ مِنْكَ عُيُوناً»
به آنچه مأمورى آشکار کن، از هیچ چیز مترس و نشرش ده و چشمها را روشن ساز
📔مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج۱، ص ۵۸
📜
📑📜
📜📑📜
📑📜📑📜
ا📑📜📑📜
ا📜📑📜
ا📑📜
ا📜
#تاریخ_تشریع
🔹ایذاء مشرکین تشدید یافت تا آنکه عده ای از مسلمین به امر پیامبر، مجبور به هجرت به سرزمین دیگر شدند و تلاش مشرکین برای بازگرداندن آنان ثمره ای نداشت.
در همین دوران (قبل از هجرت به مدینه) حضرت خاتم المرسلین به معراج صعود فرمود، و وقتی قریشیان از ماجرای إسراء و معراج مطلع گشتند، این قضایا بر قساوت و دشمنى آنها افزود.
📔إعلام الورى بأعلام الهدى (ط - القديمة)، النص، ص ۴۹
🔹امیرمومنان علی (علیه السلام) قضایای شعب أبی طالب را چنین تشریح می فرمایند:
پس قوم (قريش) خواستند پيامبرمان را بكشند و ريشه ما را بر كنند و بار اندوهها را بر دلمان نهند و كارهاى ناروا با ما كردند و ما را از خوراكى گوارا و نوشيدن جرعهاى زلال باز داشتند و بيم و ترس را به ما ارزانى داشتند و بر ما ديده بانان و جاسوسان گماشتند و ما را به رفتن بر كوهسارى سخت و ناهموار ناگزير كردند و آتش جنگ را بر (ضد) ما برافروختند.
📔وقعة صفين، النص، ص ۸۸
و زمانیکه جناب ابوطالب (علیه السلام) از تصميم كفار قريش مطلع شد، بنى هاشم را جمع كرد، همگی به شعب درآمدند، و در حدود چهل مرد با ابوطالب (علیه السلام) رفتند، آن جناب به كعبه و حرم و ركن و مقام سوگند ياد كرد، كه اگر خارى بپاى محمد (صلوات الله علیه) رود بر عليه شما قيام خواهم كرد.
📔 إعلام الورى بأعلام الهدى (ط - القديمة)، النص، ص ۴۹
↩️ إن شاء الله تشریح و تفصیل ماجرای شعب ابی طالب و أحکام فقهی ناظر بر آن، در مطالب آتی بیان خواهد شد.
ادامه دارد ...
📜
📑📜
📜📑📜
📑📜📑📜
✍️امام صادق علیه السلام
مرده بخاطر طلب رحمت و آمرزشی که برای او میشود ، شادمان میگردد ، همانگونه که زنده با هدیه خوشحال می گردد.
📚الفقیه، ج1،ص117
پنج شنبه🕯
شادی روح پدران و مادران آسمانی و همه در گذشتگان بخوانیم فاتحه و صلوات
@samen_meraj
19.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگه می خواهید علت اعدام های سال 67 بدونید دیدن این کلیپ را از دست ندهید
روایت عجیب ایران ترابی پرستار زمان دفاع مقدس از جنایت منافقین در سال 67
#ماجرای_اسلام_آباد_غرب #فاطمه_طالقانی
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
🔶مجمع عالی حکمت، شعبه اصفهان برگزار می نماید:
🔹کلیات مباحث علم النفس از دیدگاه صدرالمتألهین
🔻با حضور استاد حجت الاسلام و المسلمین محسن فقیهی🔺
🔸زمان: شنبه تا چهارشنبه، ۱۲ الی ۱۴ تیر۱۴۰۰، از ساعت ۱۰ صبح
🔹طلاب خواهر سراسر کشور نیز میتوانند از طریق لینک ذیل در این نشست شرکت نمایند👇
https://engage.shatel.com/b/isf-nr1-rje-p5v
#نشست_پژوهشی
برای دریافت آخرین اخبار پژوهشی با ما باشید👇👇👇
╭─┅═✧✿🍂✿✧═┅─╮ 🆔 @pajoohesh_esfahan
╰─┅═✧✿🍂✿✧═┅─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
با سلام و احترام
تقدیم آموزش تبدیل عکس و پی دی اف به ورد
📜
📑📜
📜📑📜
📑📜📑📜
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰#حزب_الله_این_است | باید انقلابی بمانیم تا بتوانیم راه را ادامه دهیم
🔹 انقلاب با کودتا و حرکت نظامی بوجود نیامد؛ این انقلاب به وسیلهی مردم بهوجود آمد؛ با عزم مردم با نیروی انقلاب مردم، با ایمان مردم بهوجود آمد... ۱۳۹۵/۳/۱۴
📜 مطالعه نسخه کامل خطِ۲۹۴:
farsi.khamenei.ir/news-content?id=48174
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت8️⃣
🖌 آموزش: ویرایش ظاهری قلم
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت 9️⃣
🖌 آموزش : تنظیم و تغییر رنگ متن
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت 🔟
🖌 آموزش : بازگرداندن متن به شکل اولیه
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت 1️⃣1️⃣
🖌 آموزش : برجسته کردن متن (Highlight)
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت 2️⃣1️⃣
🖌 آموزش : تراز کردن متن
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت 3️⃣1️⃣
🖌 آموزش: نشانه گذاری پاراگرافها
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا🖋📄🖌📄🖋
ا📄
ا🖌
ا📄
ا🖋
﷽؛ اللهُمَّ فَاهْدِنِی هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِی اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ
📄 قسمت 4️⃣1️⃣
🖌 آموزش : شماره گذاری پاراگرافها
📥#ورد
؛🌫✒️🌫✒️🌫✒️
🌐مرکز فناوری اطلاعات
🖌
📄
🖋
📄
🖌📄🖋📄🖌
هدایت شده از پژوهش یار
1_386810578.pdf
3.03M
#جزوه
#ویژهاساتید
#باز_ارسال
#فــــــــــوقالعادهکاربردی
عنوان دوره:
آموزش مهارت های پژوهشی #ویژه اساتید حوزه های علمیه
عنوان درس:
روش تحقیق
حجةالإسلام و المسلمین زینتی
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال، در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
هدایت شده از پژوهش یار
#سلسلهاطلاعاتپژوهشی
شماره3⃣3⃣
#بیشتر_یا_بهتر_بدانیم
مهارتهای پایهای پژوهش:
ورود به عرصهی پژوهش، علاوه بر کسب دانش به مهارتهای پایه نیز نیاز دارد.
مهارت های پایه، بستر اصلی توانمندی پژوهشگران برای استفاده از ظرفیت پژوهش را در بر میگیرد.
این مهارتها پیش نیاز کسب سایر مهارتهای پژوهش در سطوح تخصصی نیز تلقی میشوند.
۱.مهارت خواندن:
مهارت خواندن و مطالعه کردن، زمینهی بهرهمندی پژوهشگر از آثار و اندیشههای دیگران را فراهم میسازد.
این مهارت، پژوهشگر را با تعاریف، مفاهیم و واژههای پژوهشی و تخصصی آشنا میکند و این آشنایی، جستوجوی منابع و مدارک علمی را برای آن ها تسهیل و هدایت میکند.
منابع متعدد برای خواندن:
_گزارش یافتههای پژوهش
_مجلات علمی–پژوهشی
_دانشنامهها
_کتابهای تخصصی و مرجع
_مجلات الکترونیک و وبگاههای تخصصی
📚مهارتهای پژوهش به قلم عباسعلی دانافر
#ادامه_دارد
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال، در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
هدایت شده از پژوهش یار
#سلسلهاطلاعاتپژوهشی
شماره4⃣3⃣
#بیشتر_یا_بهتر_بدانیم
ادامه مهارتهای پایهای پژوهش:
۲.مهارت در نوشتن:
بعد از خواندن، مهمترین مهارت پایه ای نوشتن است . هر کس خوب بنویسد معمولا با دیگران ارتباط بهتری برقرار می کند و موفقیت بهتری دارد . پژوهشگر باید بتواند نتایج پژوهش خود را با نوشتن گزارش ماندگار کند.
برای اطلاع رسانی از آن، مقاله تهیه کند و یا در کنفرانسهایی، به ارائهی یافتههای پژوهش خود پردازد.
برای کسب مهارت نوشتن، هیچ چیز به اندازهی مطالعه کردن و خواندن نوشتههای دیگران موثر نمیباشد.
ــــــــــ
۳.مهارت های تفکر:
تفکر، فعالیت جهت دار ذهن برای حل مسئله است (شعبانی،۱۳۷۱۹)
تفکر، بستر لازم را برای پژوهش ایجاد می کند.
تحقیق، جستجوی نظام مند برای حل یک مسئله
فرایند حل مسئله ،خلاقیت و نقادی هر سه در درون تفکر وبه عنوان اشکالی از تفکر ساخته و پرداخته می شوند.
پژوهش عملا برایند تفکر پژوهشگر است.
براین اساس هر چقدر پژوهشگر از مهارت های بالاتری در تفکر برخوردار باشد به همین ترتیب از ذهنی فعال و پویاتر برخوردار خواهد شد و در نتیجه فعالیت های پژوهشی وی از انسجام و کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود.
مهارتهای تفکر:
۱.مهارت تفکر حل مساله
۲.مهارت تفکر انتقادی
۳.مهارت تفکر خلاق
📚مهارتهای پژوهش به قلم عباسعلی دانافر
#ادامه_دارد
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال، در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
هدایت شده از پژوهش یار
#سلسلهاطلاعاتپژوهشی
شماره5⃣3⃣
#بیشتر_یا_بهتر_بدانیم
ادامه مهارتهای پایهای پژوهش:
مهارت تفکر حل مساله:
تعریف مسئله؛
پیش بینی راهحل ها؛
اجرا و ارزیابی راهحلها؛
تصمیم گیری در مورد بهترین راهحل؛
حل شدن یا حل نشدن مسئله.
ــــــــــ
۲.مهارت تفکر انتقادی(تفکر انتقادی مهارت تفسیر و ارزیابی مشاهدات و ارتباطات است):
شخصی که تفکر انتقادی دارد شخصی منطقی است که بهراحتی موضوعات و مباحث را نمیپذیرد.
ــــــــــ
۳.مهارت تفکر خلاق (نوعی از تفکر که منجر به راه ها و چشم اندازهای جدید می شود):
با دور کردن ذهن از قالبهای موجود و پیدا کردن راههای تازه از طریق تفکر خلاق، نوآوری حاصل میشود.
ــــــــــ
۴.مهارت کار کردن با دیگران:
امروزه دیگر انجام امور بیش از گذشته به همکاری و تعامل گروهی وابسته شده است.
کاری که با تعدادی مشخص به صورت گروهی انجام میشود،از کاری که همین تعداد به صورت انفرادی انجام میدهند، بهتر خواهد بود.
پژوهش، فعالیتی است که به طور معمول با تعامل بیش از یک نفر، قابل انجام است.
پژوهشگر، معمولا با گروهی از افراد برای اجرای پژوهش خود، مرتبط است.
لازم است پژوهشگر با اصول ارتباطات و روابط انسانی ، کار گروهی و مدیریت بر کار گروهی، آشنا باشد.
📚مهارتهای پژوهش به قلم عباسعلی دانافر (با کمی تصرف)
#ادامه_دارد
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال، در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.