eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
10هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📃 خط‌حزب‌الله | روز قدس، روز تمایز منافقین و متعهدین است 🔻«روز قدس» روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلۀ مستضعفین با مستکبرین است. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند، و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی‌تفاوت هستند، یا ملتها را نمی‌گذارند که تظاهر کنند. باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملت‌ها قیام کنند و این جُرثومه‌های فساد را به زباله‌دانها بریزند. ۱۳۵۸/۰۵/۲۵ | ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: farsi.khamenei.ir/news-content?id=47796
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📃 خط‌حزب‌الله | پایان شب صهیون 👈🏼 راه حل مقاومت، فردای روشن امیدبخش فلسطین را رقم می‌زند 🔻آن روزی که دولتهای فاتح جنگ جهانی اول، منطقه غرب آسیا را به عنوان مهم‌ترین غنیمت جنگی، میان خود تقسیم میکردند «نیاز به یک پایگاه امن در قلب این منطقه را برای تضمین سلطه دائمی خود بیش از پیش احساس کردند.»۹۹/۰۳/۰۲ 🔻از همان سالها دولتهای غربی زمینه‌چینی را آغاز کردند تا نهایتا «پس از دوّمین جنگ جهانی با استفاده از غفلت و گرفتاری‌ دولتهای منطقه، ضربه خود را وارد آوردند و رژیم جعلی و دولتِ بدون ملّتِ صهیونیست را اعلام کردند.»۹۹/۰۳/۰۲ اکنون حدود هفتاد سال از دوران تاریک «شجره خبیثه صهیونیسم» می‌گذرد و نشانه‌های مختلفی نوید پایان این شب سیاه را می‌دهد. 🔻در آستانه روز قدس مروری بر راه حل مسئله فلسطین و ابعاد آن در بیانات رهبر انقلاب خواهیم داشت. | ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: farsi.khamenei.ir/news-content?id=47796
ا🔳📑🔳📑 ا📑🔳 ا🔳 ا📑 ا❁﷽❁ا 📑 أوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ▪️در صحیحه ای از امام صادق (علیه السلام)، یکی از ثقاتِ اصحاب خدمت آن حضرت آمده و درباره بافضيلت‌ترين عملى كه موجب قرب الهى مى‌شود و محبوب‌ترين اعمال نزد خداوندعزّوجلّ سوالی پرسید. سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَفْضَلِ مَا يَتَقَرَّبُ بِهِ الْعِبَادُ إِلَى رَبِّهِمْ وَ أَحَبِّ ذَلِكَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا هُوَ؟ ▪️امام صادق (عليه السلام) در پاسخ به سؤال او فرمودند: «مَا أَعْلَمُ‏ شَيْئاً بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ أَفْضَلَ‏ مِنْ‏ هَذِهِ‏ الصَّلَاةِ، أَ لَا تَرَى أَنَّ الْعَبْدَ الصَّالِحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ قَالَ‏ "وَ أَوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ما دُمْتُ حَيًّا"»؛ بعد از معرفت، چيزى برتر از اين نماز نمى شناسم. مگر نمى بينى كه عبد صالح، عيسى بن مريم، گفت : «و [خدا] مرا به نماز سفارش كرد». 📗الكافي (ط - الإسلامية)، ج۳، ص۲۶۴ 🖊 از آنجا که پاسخ امام (علیه السلام) به سوال مقدر او و مبتنی بر ظرف وجودی اوست، قدری در متن سوال توجه می کنیم. 🔸پرسش راوی از خدمت امام، در قالب صفت تفضیلی است؛ یعنی او از واژه "أفضل و أحب" که به معنای عالی ترین و محبوب ترین اعمال نزد خداوند متعال است، پرسش خود را طرح می کند. بنابراین امام در پاسخ او به أفضل الشیء عندالله تصریح می فرمایند و در اینجا آن حضرت بار دیگر می فرمایند که صلاة پس از معرفت با فضیلت ترین عمل نزد خداست که بندگان به واسطه آن می توانند نزد خداوند متعال تقرب بجویند. پس شرط صحت عبادیات (که أفضل آنها صلاة است) معرفت می باشد. 🔹سپس آن حضرت، تعلیل کلام خود را به این آیه شریفه منتهی می فرمایند: عیسی (علیه السّلام) که عبد صالح خداوند بود، عرضه داشت: أَوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ما دُمْتُ حَيًّا؛ مادامیکه در حیات هستم، مرا به نماز و زکات وصیت کرده است. صلاة و زکاة بنابر تصریحِ حضرت قرآن از نخستین کلماتی بوده که عیسی (علیه السلام) به زبان آورده است. همچنین از این آیه به دست می آید که تشریع صلاة و زکاة در شریعت عیسی (علیه السلام) نیز ثابت بوده است. در این آیه شریفه تصریح شده که نماز و زکات وصیت به نبی خدا شده است؛ وصیت در ثلاثی مجرد به معنی وصول و در ابواب مزید به معنای عهد است و چون فرمود "أوصانی بـِ" یعنی این وصیت از جانب خدا به نبی او إبلاغ و رسیده است. نیز در این آیه شریفه نماز و زکات مقید به "ما دمت حیا" شده است که حاکی از تاکید شارع بر این فرائض است. 📑 🔳 📑🔳 🔳📑🔳📑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صفیر
🔉کلام جدید؛هندسه مسایل جدید کلامی| استاد محزونیه 📅جلسه اول |چیستی کلام جدید 📅جلسه دوم| شناخت شناسی 📅جلسه سوم| الحاد 📅جلسه چهارم|الحاد فلسفی 📅جلسه پنجم| الحاد علمی 📅جلسه ششم| الحاد کیهانی 📅جلسه هفتم| رابطه عقل و وحی 📅جلسه هشتم| تکثر گرایی دینی 📅جلسه نهم|قرائت مختلف از دین 📅جلسه دهم|زبان دین 📅جلسه یازدهم| علم دین 📅جلسه دوازدهم| بررسی وحی @safire14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰فایل دوره آفلاین متن خوانی ✅۳جلسه کارگاهی 💠هزینه دوره : ۵۰تومان 🌹۵۰ درصد تخفیف به طلاب= ۲۵🌹 برای دریافت فایل به پیام دهید @Ad_tarkib https://eitaa.com/joinchat/2460680272Cb373a155de
سلام سیر کارگاه 1⃣ما قبلا کلیات روش ترکیب رو در کارگاه های کوتاه مثل اصفهان گفتیم میتونید دریافت کنید رایگان 2⃣اگر فرصت دارید میتونید دوره ۳۰ جلسه ای کوتاه استاد شیرافکن رو هم گوش کرده و یاد داشت کنید( به ویژه برا افرادی که میخوان بشن) 3⃣اینجا طبق همون روش کارگاه عملی داریم با این تفاوت که روی آیات و روایات به صورت کاملا عملی کار میشه مثل رانندگی که عملا پشت فرمون میشنن 4⃣در پایان جلسه نیز سوالات مرتبط و مشاوره آنلاین یا تلفنی در خدمت اعضا محترم هستیم موفق باشید https://eitaa.com/joinchat/2460680272Cb373a155de
Kowsarnet.2.12.1.apk
12.46M
؛ 📌آخرین نسخه 💠چرا شبکه کوثرنت ، در مقایسه با سایر پیام رسانها برای کارهای آموزشی مناسب است: 🔖شبکه های اجتماعی برای تعامل گروه‌های مختلف از افراد با هدف به اشتراک گذاری دانش و تجربه راه اندازی شده‌اند در حالی که پیام‌رسان‌ها دقیقا برای ارسال و دریافت پیام بین دو نفر ساخته شده‌اند، لذا امکانات تعاملی پیام‌رسان‌ها قابل مقایسه با شبکه‌های اجتماعی نیست. 💠به خاطر محدودیت امکانات در پیام رسان‌ها، در کانالی که در پیام رسان ایجاد می‌شود: ▫️ امکان نظردهی ذیل مطالب وجود ندارد ▫️ امکان ثبت عکس العمل وجود ندارد ▫️ جستجوی مطالب به سختی ممکن است ؛ ▫️ دسته بندی مطالب وجود ندارد ▫️دسته‎بندی تنها از طریق هشتگ گذاری ممکن است که با زیاد شدن تعداد پست‌ها کار را سخت و طاقت فرسا و دسترسی به محتوای مورد نظر را سخت می‌کند. 💠اما شبکه کوثرنت ، یک شبکه اجتماعی است. در یک شبکه اجتماعی برتری آن به امکانات تعاملی است از جمله: ⚪️ امکان نظر دهی ذیل پستها ⚪️ امکان لایک کردن و درج عکس‌العمل نسبت به پست‌ها ⚪️ امکان آدرس دادن مستقیم نسبت به یک پست ⚪️ دسته بندی مطالب گروه و کانال ⚪️ جستجوی آسان و دسترسی سریع به مطالب ⚪️ دسترسی آسان به عناصر آموزشی و افراد از جمله: طلاب، هم‌کلاسی‌ها، مدیر مدرسه، کادر آموزشی و اساتید؛ ⚪️داشتن حساب کاربری کوثرنت برای همه طلاب؛ ⚪️ تشکیل گروه‎های مکانیزه بر اساس مدرسه و وجود رواق برای تمام مدارس شامل اطلاعات تمامی طلاب، کادر و اساتید مدرسه؛ ⚪️تفکیک هویتی حساب کاربری استاد، طلبه، مدیر و معاونان مدرسه. 🕌 💠 💎💠 💠 ناصرات المهدی عجل الله فرجه
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ا❁﷽❁ا 🔳 علَيْكُمْ بِالتَّفَقُّهِ وَ لَا تَكُونُوا أَعْرَاباً ظهور آیه شریفه ۱۲۲ سوره توبه (لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّين)؛ و نیز روایت امام کاظم (علیه السلام) (فَإِنَّ الْفِقْهَ مِفْتَاحُ الْبَصِيرَةِ وَ تَمَامُ الْعِبَادَةِ وَ السَّبَبُ إِلَى الْمَنَازِلِ الرَّفِيعَةِ وَ الرُّتَبِ الْجَلِيلَةِ فِي الدِّينِ وَ الدُّنْيَا)؛ دلالت داشت بر اینکه فقه توقف بر احکام ظاهری عملی نیست، بلکه مراد شارع از امر به تفقه در دین، تفهّم در حقیقت دین، غور در معاریض و الحان کلام معصوم و وصول به معرفة الإمام است. برای درک أفضل و أحسن این معنا از روایت دیگری که ذیل آیه شریفه ۱۲۲ سوره توبه آمده استفاده می کنیم. این روایت که در مقام تشریح معنای فقه است، می تواند أدل الدلیل برای تایید مقصود ما باشد. ▪️امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «تَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ، فَإِنَّهُ مَنْ لَمْ يَتَفَقَّهْ مِنْكُمْ فَهُوَ أَعْرَابِيٌّ‏»؛ در دین تفقه کنید، پس همانا کسی از شما که در دینش تفقه نکند، أعرابی است. 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۱، ص۲۱۵ 🔸 آغاز روایت شریفه با صیغه امر است که ظهور بر وجوب دارد، سپس امام (علیه السلام) علت وجوب را در جمله بعد تبیین می فرمایند. یعنی تفقه و تضلع در فهم دین بخاطر این است که اگر کسی تلاش در این فهم نکند، أعرابی است. پس از مفاد این روایت به دست می آید که عدم تفقه مساوق اعرابی بودن است. محتوای روایت مذکور، با أسناد دیگری در منابع آمده است: ▪️همان حضرت (علیه السلام) می فرمایند: «عَلَيْكُمْ بِالتَّفَقُّهِ فِي دِينِ اللَّهِ وَ لَا تَكُونُوا أَعْرَاباً، فَانَّهُ مَن لَم یَتَفَقَّه فی دینِ الله لَم یَنظُرِ اللهُ الیهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ لَم یُزَکِّ لَهُ عَمَلاً». 📓الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص۳۱ 🔸 بار دیگر در این روایت حضرت در سیاق و هیئت امر، به تفقه در دین دستور می فرمایند. امر بر تفقه در قالب جمله مرکبی است که صدر آن پایه و بیانگر مراد اصلی حضرت می باشد و ذیل آن پیرو و بعبارتی می تواند مفسّر کلام ایشان باشد. اتصال جملات پایه و پیرو با حرف "واو" است. به طور کلی استعمال "واو" در زبان عربی جهت ايجاد نسبت ميان معاني مختلف و ارتباط بين المفاهيم است. به بیانی دیگر تفقه در تقابل با أعرابی قرار گرفته که مفسّر معنای فقه است. یعنی کسی که در فهم دین تلاش نمی کند، أعرابی است. ◀️ همانطور که ملاحظه شد، اسلوب و سیاق این روایات واحد است. تعریف فقه در این روایات در قالب «تعرف الاشیاء بأضدادها» بیان شده است. به عبارت دیگر "مَنْ لَمْ يَتَفَقَّهْ" مساوق "أَعْرَابِي" است؛ «تَفَقَّهُوا وَ إِلَّا أَنْتُمْ أَعْرَابٌ جُهَّالٌ». یعنی کسی که فهم عمیق در دین ندارد، أعرابی یا بسیار جاهل است. 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از راه روشن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیانات رهبر انقلاب درباره ریشه حوادث تروریستی افغانستان در جلسه‌ی درس خارج فقه دهم دی ماه سال ۹۶ که برای اتفاقات این روزهای افغانستان نیز صادق است. [ کانال جوانان انقلابی ] @naslechaharome
⚫️بسم الله الرحمن الرحیم⚫️ ♠️ای یاد آوران حضرت رقیه(سلام الله علیها) ملیکه کرب و بلا..شهادتتان مبارک.. 🏴ای غنچه های نورسیده افغانستان، عروج ملکوتی تان مبارک.. 🏴ای شکوفه های باغ زندگیِ مادران و پدرانی که با عصاره وجودشان شما را پروریدند و به کلاسهای درس فرستادند تا بذر اندیشه تان در حوزه علم آموزی سبز شود و فردایی روشن را برای کشورتان به ارمغان ببرید...شهادتتان مبارک... 🏴لعنت بر آن کسانی که این چنین ظالمانه بر کودکانی پاکیزه همچون شما رحم نکردند..آیا خواستند قدرت خود را با کشتن چند کودک بی گناه به نمایش بگذارند؟؟ ای وای بر آن جنایتکاران خونخوار..و وای بر وجود پست و بی غیرت شان...به راستی که کارشان نشان از پلیدی روح و و رذالت نفس سرکششان دارد... 🏴 ای جهان سکوت را روا ندار..این ظلم عظیم را فریاد بزن..حق آن ها را بگیر...به سوز دل مادرانشان و آه پدرانشان رحم کن...جهان بیدار شو..ظلم را به نظاره ننشین...چون رعد بخروش تا وحشت صدایت دل های سخت خونخوار را غرق رعب و وحشتی وسیع نماید تا مُهر عدم را بر زندگی سیاه گونه شان حک کنی ... 🏴اما ای کودکان آسمانی؛ می دانم پر پر شدنتان بسیار سخت و دردناک است اما بدانید...حضرت رقیه(سلام الله علیها)نیز چون شما دنیا را وداع گفت ..به دست جنایت پیشه ترین مردمان...اما او داغ پدر را دید...نه یک داغ ساده... سر بریده پدرش را...رگ های بریده اش را....در مقابلش چشمانش دید آری دید..سو آتش گرفت....و بعد پر کشید..و براستی این داغ بسیار بسیار سنگین تر است... : طلبه سطح سه خانم قرائی 🌸کانال رسمی حوزه علمیه خواهران 🔸@kowsarnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا