May 11
🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️
🚨همه باید وصیتنامه امام را مطالعه کنند
🔻رهبر انقلاب۷۷/۳/۱۴:
#وصیتنامه_امام، میثاق همیشگی امام با امّت است. همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن تدبّر کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم.
⚠️کسانی که دم از امام میزنند، اما حاضر نیستند فکر امام و راه امام را بپذیرند و به آن تن بدهند، اشتباه میکنند.
@mahdavi_arfae
🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️
استاد مهدوی ارفع
بسم الله الرحمن الرحیم #فرهنگ_عبودیت ۲ #قسمت_اول در روایات راهی به ما آموخته شده برای اینکه از فر
بسم الله الرحمن الرحیم
فرهنگ عبودیت ۲
#قسمت_دوم
قرارما این است که اگر خداتوفیق بدهد
وعنایت بشودوسعادت داشته باشیم ماه
مبارک رمضان درکنارقران بلکه ذیل قران و
بعد از قران با این کتاب که شرح وتفسیر
قران است یعنی #نهج_البلاغه شریف یک دوره #فرهنگ_بندگی خودرابدانیم وتمرین کنیم که باخدا چگونه رفتار کنیم وارتباط بگیریم.
💠این رابطه ما باخدا این فرهنگ عبودیت چه ابعادی دارد، درهمان خطبه اول امیرالمومنین"علیهم السلام"ارکان وابعادآن را بیان فرمودند:
1⃣اول معرفت ، معرفت راکه به اوج برسانیم میشود2⃣ تسلیم،یعنی قلبت می گویدآن خدایی که اثبات کردی هست 3⃣تصدیق اگربه اوج برسدبه 4⃣توحیدمیرسیم که جز خدا هیچ کس موثر نیست، توحیدکه به کمال برسدخودت رابرای خدا 5⃣خالص میکنی،اگر غیرخدا کسی موثر نیست چرابرای غیرخدا کار کنیم ؟ و اگر اخلاص به نهایت برسد به اوج #معرفت می رسی که خدا را باهیچ صفتی نمیشود توصیف کرداین یک نگاه بود.
امادرنهج البلاغه مباحث خیلی جالب دیگری برای پیدا کردن خداوارتباط انسان با خدا وجوددارد.
یکی درخطبه۱۶۳است.اگردقت کرده باشیددرخطبه اول که از بند دوم ارکان و ابعاد فرهنگ بندگی را الهام گرفتیم ابتدای آن طبقِ ادبِ خطبه خواندن که حمدوثنای الهی است.در این خطبه هم امیرالمومنین"علیهم السلام" با
حمد شروع فرمودند:
الحمدلله خالق العباد،وساطح المهاد،ومسیل الوهاد،ومخصب النجاد....
«سپاس خداوندی را سزاست که آفریننده
بندگان.وگستراننده زمین،وجاری کننده آب درزمین های پست،ورویاننده گیاه در
کوههاوتپه های بلندمی باشد..... »
#مشاهده_مخلوقات
✳️می فرماید: یکی ازابتدایی ترین راهها مشاهده خدادرمخلوقاتش است.طبیعت را نگاه کن ببین چه صنعی به خرج داده، خدا را با آثارش بشناس این کلاس اول است.که ما چاره ای نداریم اول بایدکلاس اول را طی کنیم . در کل این مسیر وکل زندگی ما یادمان باشد "اساساً هدف از خلقت عبدشدن است" (وما خلقت الجن والانس الالیعبدون)
✨نه اینکه خدا را بندگی کنیم برای اینکه عبد شویم، همین جا فرق فهم گذشته ما با از این به بعد ماست وقتی ما می گوییم خدا فرموده:من جن وانس را خلق نکردم مگر اینکه عبادت کنند،درمقابل ممکن است گفته شود مگر
خدانیازدارد به عبادت ما؟
همه اشکالات ازهمین جاشروع میشود،چون نگفتیم که لیعبدون یعنی عبدبشوم.دائم گفتیم نمازبخوان،روزه بگیر مگرفرموده لیصلون،لیصومون،نه
فعل مضارع آمده دائما"عبودیت"داشته باشیم.
وقتی می گوییم عبداِشکال بعدی پیش می آید اینکه ممکن است گفته شودعبد که خیلی ذلت است،خدادوست داردبنده هاذلیل باشند.
#اقسام_عبد
دراینجا می رسیم به اینکه اقسام عبد چیست؟عبودیت یعنی بندگی ، یک وقت بندگی ابوسفیان است،یک وقت بندگی هوس است،یک وقت بندگی خداست.باید دیداین لفظ همه جا یک معنی دارد یا نه لفظ مشترک است، عبدابوسفیان،عبدمقام،عبدخداسه تا لفظ مشترک است ولی سه تا معنی کاملا متفاوت دارد مثلا در فارسی باز دوتا معنی دارد باز بودن و باز پرنده ی شکاری این لفظ عبد مشترک است معنی آن چیست؟
✳️بسته به اینکه عبد چه کسی باشد معنی آن فرق میکند اصلا عبودیت بدون مضاف الیه معنی ندارد عبد کی؟ عبد در دو حالت است یا غیر خدا یا خدا بندگی هدف خلقت است اما بندگی کی؟ بندگی چی؟
✨اگر #بندگی_غیر_خدا باشد ذلت است اسارت است کسی که عبد مال است دائم چشمش به دست مردم است همیشه پیش مردم خفیف و خوار است عبد مقام در یک انتخابات تهمت و دروغ و کذب همه را میگوید تا به مقام برسد چقدر خوار است عبد مقام است.
عبد خدا بودن هم یک ذلت است باز این ذلت با آن ذلت لفظ مشترک است این ذلت در مقابل غیر خدا است که انسان را از انسانیت ساقط میکند.
▪️ سعدی میگوید در یک مسجد دیدم ملا دارد درس میدهد همه جور بچه ای هم هست فقیر متوسط و پولدار زنگ تفریح شدبه بچه هاگفت بروید خوراکی بخورید گوشه ی مسجد فرزند یک ثروتمندوفرزندیک درویش کنار هم نشستندفرزند درویش نون خالی داشت و فرزند ثروتمند نون و حلوا داشت این فرزنددرویش به فرزند پولدار التماس میکردیک لقمه بده اون میگفت به شرطی میدهم که صدای سگ دربیاوری و هر بار لقمه میخواست صدای سگ درمی آورد این ذلت است اسیر شکم بود.این ذلت حقیقی است یعنی انسان را از انسانیت می اندازدمیشود سگ این ذلت چیست؟
✳️این ذلت در عربی ذل،ّ یذلُ ،ذِلّت ،یک معنی آن سقوط در مقام انسانیت در فارسی هم میگویند فقیر شو پست شو یک ذلت هم به معنی رام شدن است.
درنامه ۳۱بند ۲نفست را ذلیل کن یعنی رام کن مولا علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام میفرمایند:نفس و قلب تو حالات مختلف دارد در هر حالتی چگونه کنترلش کن هر حالی دست داد نسخه ی آن چیست ؟
ادامه دارد....
@mahdavi_arfae
استاد مهدوی ارفع
برنامه سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین #مهدوی_ارفع
#شب_های_قدر
#استان_مازندران
#شب۲۱ماه مبارک
ساعت۲۲
▪️نکا ، خیابان انقلاب ، روبروی ایران خودرو، کوچه نیایش ، مسجد حضرت ابوالفضل (ع)
ساعت ۲۳:۳۰
مصلی بزرگ بابل
▪️هیات یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها
#شب۲۳ماه مبارک
ساعت ۱۰:۴۵
▪️قائمشهر خ ساری خ شهید بلباسی مسجد امیرالمومنین(ع)
ساعت ۲۳:۴۵
▪️بابل . چهار راه گلشن . مسجد مقدس محدثین
@mahdavi_arfae
#علی_گونه_بودن_هنراست....
شب شهادت مردی است که همه دردهای دردمندان را درد خود می دانست
شب شهادت بابایی است که همه یتیمان و فقیران را فرزند خود می دانست
شب شهادت مظلومی است که به آه بچه یتیم و فقیر و مسکین تنها نمی سوخت؛ بلکه اقدام می کرد.
آری! علی علی گفتن هنر نیست، علی گونه زیستن هنر است.
و اما من و تو ای خواهر و برادر
من و تو ای مدعیان تشیع و محبت و پیروی علی
من و تو ای #نهج_البلاغه_ای عزیز
چگونه ادعا کنیم مبلغ کتاب و مرام علی هستیم و در شب شهادتش ، از مرام یتیم نوازی و دستگیری محرومانش بی بهره باشیم؟
از امشب با پدر اسمانی خود عهد می بندیم ظرفیت بزرگ نهج البلاغه ایها را علاوه بر رفع فقر فکری و فرهنگی مردم به رفع نیاز مادی محرومین نیز اهتمام جدی کنیم.
برای اغاز این اقدام خداپسندانه قصد داریم برای کودکی محروم به نام شریف و خانواده اش که بی سرپناه اند، در ساخت یک خانه مشارکت کنیم تا کنون مبالغی جمع شده و حداقل ۳. میلیون تومان کم داریم.
از این به بعد هر #نهج_البلاغه_ای حداقل ماهیانه ۱۰ هزار تومان تومان به عشق مولا
به عشق مولا بسم الله
شماره حساب ۰۱۰۲۶۵۱۱۸۶۰۰۰ بانک ملی تهران شعبه صبا
شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۲۱۵۴۲۱۸۰۲
حتما فیش واریزی را ارسال بفرمایید
استاد مهدوی ارفع
آقای مظلوم ما رنگ به رخساره ندارد.
دیگر کوچه های بی وفای کوفه آن عابر مهربان را نخواهند دید.
علی امشب در «فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ»خواهد بود
و فردا
وفردا
و فرداها
مردمان کلامش را مرور خواهند کرد که فرمود: «فردا به ياد روزهايى زندگى من مى افتيد و رازهاى درون من برايتان آشكار خواهد شد. آنگاه كه من از ميان شما بروم و ديگرى جاى مرا بگيرد، مرا خواهيد شناخت»
«آن روز که مرا از دست دادید ، و نگرانی ها و مشکلات بر شما باریدن گرفت ، بسیاری از پرشس کنندگان به حیرت فرورفته میگویند :
#سرانجام_چه_خواهد_شد؟»
🖋نهج البلاغه، خطبه۱۴۹، ۹۳
@mahdavi_arfae