eitaa logo
استاد مهدوی‌ ارفع
56.8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
172 فایل
🔰 کانال رسمی استاد مهدوی‌ارفع 🎙️ سفیر نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی راه‌های ارتباطی؛ 🔹سوالات متداول👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4133356522Cec3ea8cd99 🔹انتقادات و پیشنهادات👇🏻 https://daigo.ir/secret/6693496851
مشاهده در ایتا
دانلود
❌تفاوت در دو نگاه❌ آرتور شوپنهاور(فیلسوف آلمانی قرن ۱۸): 📝 زن حیوانی است با گيسوان بلند و افکار کوتاه. 📚"زن، ستم تاریخی، ستم برابری" 🌸🌸🌸 امام علی علیه السلام: إنَّ المَرأَةَ ریحانَةٌ وَ لَیسَتْ بِقَهرَمانَةٍ زن گل بهاریست نه پهلوانی سخت کوش و خشن... 📘 💠 @mahdavi_arfae
درود خدا بر او فرمود: از دست دادن دوستان غربت است. "حکمت65" قصه شب نهج البلاغه ای⏬ ❌پدر و مادرم هم نمی دانستند حاج محمود چکاره بودند.❌
✨✨✨✨✨✨✨ ⃣ 🌷...مادرم سکته قلبی کرده بودند، و یواش یواش به پدرم گفتند. گفتند: حاج محمود زخمی شده، دقیقا یادمه که پدرم گفت: پسرم شهید شده و چرا بهم دروغ میگید و بعد عنوان شد و یه تعدادی از فامیل ها جمع شدند و رفتند همدان، به پدرم گفتند بگذارید حاج محمود را همین جا(همدان) به خاک بسپاریم ولی پدرم قبول نکردند. در همدان مادرم بخاطر ناراحتی قلبی که داشتند حاضر نشدند. اما حاج محمود را 🌷از بعد به تشیع کردند. و در اون شرایط نقل قولی زیاد از پدر و مادر در مورد برادر نداشتیم.. چون همه بااین اتفاق مات و مبهوت بودند چرا که میومدند میگفتند: حاج محمود فرمانده لشگر بود و در سپاه همدان جانشین لشگر رسول الله (ص) بوده و چه فعالیتهایی انجام داده و ❌ پدر و مادرم نمیدانستند که حاج محمود چکاره بودند❌ ... 🌷 @mahdavi_arfae
دوشنبه۲۴اردیبهشت ساعت۱۷:۳۰
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع 97/2/24 شهرستان گناباد 💠 @mahdavi_arfae
استاد مهدوی‌ ارفع
〰✨〰✨〰✨〰 🌙⭐️ 💫عمری است که دم به دم، علی (ع) می گویم در حال نشاط و غم، علی(ع) می گویم 💫یک عمر علی (ع) گفته ام، ان شاءالله تا آخر عمر هم علی می گویم... "صغیر اصفهانی" 〰✨〰✨〰✨〰 ... 🌷او اولین ذبیح فاطمیون بود... 🌷او شهیدی بود که هم رزمانش می گفتند تا لحظه ی آخر سربریدنش صدای ذکر یا علی "علیه السلام" گفتنش بلند بود و به گوش می رسید... 🌷او بود 〰✨〰✨〰✨〰 اگه مرد،مرد خطر باشه درسته سینه زن،سینه سپر باشه درسته اولش با سر بره برای دفاع آخرش بدونه سر باشه درسته... 🌙⭐️ 🌷 @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️بِسمِ اللهِ الرحمنِ الرحیم♦️ 📝 های استاد مهدوی ارفع برای ورود به ماه مبارک رمضان در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم قرار است مقدماتی را برای ورود به ضیافت الله با مددنهج البلاغه امیرالمومنین پیش ببریم. پیشنهاد عملی برای خودسازی در ماه مبارک رمضان از طریق نهج البلاغه داریم. قبلاً اشاره ای داشتیم به بحث منظومه مطالعاتی در مقایسه بین سیرمطالعاتی که درجامعه مرسوم است و نظام مطالعاتی یک تفاوت جدی وجود دارد. این نظام مطالعاتی را می خواهیم در الگوی ماه مبارک رمضان پیش ببریم. کسانی که دوست دارند مطالعات گذشته وحال وآینده شان یک نظامی پیدا کند از همین جا شروع کنند . ✳️ ابتدا مقایسه بین سیرمطالعاتی ومطالعه پراکنده: درست است سیر مطالعاتی،یک مقدار مطالعه پراکنده را نظم میدهد اما اشکال آن اینست که سیر مطالعاتی شما را یا متناسب بایک اندیشمند سیر میدهد مثل آثار شهید مطهری یا آثار شهیدآوینی؛ یا متناسب با یک موضوع؛ مانند ،سیر مطالعات اعتقادی،سیرمطالعات تربیتی و... این روش خوب است ولی برای همه مفید نیست، درنهایت چون متناسب با یک نظام مطالعه را انجام نمیدهیم در عین خواندن کتاب های فراوان باز هم در مواجهه با هر مسئله احساس نیاز میکنیم که به کتاب دیگری رجوع کنیم یعنی نمی توان خوانده هایمان را احضار و بکارگیری موثر کنیم. 💠اما پیشنهاد ما است که فکر می کنیم در این نظام مطالعاتی تمام اشکالات روشهای دیگر گرفته می شود ویک امتیازاتی دارد که بقیه ندارند. در نظام مطالعاتیِ مدنظر ما نییست بلکه یک است.برای اینکه ما نیازهای فکری،قلبی،و عملی زندگی خود را تامین کنیم. مطالعه یک وسیله است پس باید وسیله را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. ✳️ما نظام مطالعاتی را به یک درخت تشبیه کردیم ،یک درخت لایه ی پنهانی دارد که زیر خاک است وآن ریشه است که تمام تغذیه ‌وتوان وهرچه هست از اینجاست که دیده نمی شود ویک تنه دارد که از همه بیشتر دیده می شوداز این تنه شاخه های مختلف خارج می شودواز هرشاخه شاخه هایی خارج می شودواز هرشاخه شاخه های فرعی وازهرکدام دوباره شاخه تا برسدبه میوه. در مطالعه پراکنده دانه دانه میوه وشاخه وبرگ میدهد که نمیدانید کجا باید آنها را بگذارید وقتی کتابی مثل مسئله حجاب را خواندم قبل وبعد آن چیست؟ ریشه های درخت که بسیار مهم است اگر ریشه نباشد درخت می پوسد وتنه درخت که همه ی باید روی آن سوار شده وشاخه های اصلی وشاخه های فرعی تا برسد به میوه درخت. در مطالعه پراکنده همینطور میوه ، برگ، شاخه به ما میدهد که نمیدانیم قبل وبعد آن چیست اگر به سیر مطالعاتی رفتیم یک شاخه رادست شما میدهد پُر میکند، باز شاخه دیگرکه معلوم نیست به کدام تنه وتنه به کدام ریشه وصل است مگر خود نویسنده هربار بخواهدهرموضوعی را بحث کندبه ریشه ها برساند که کارسختی است. ادامه دارد... @mahdavi_arfar .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ورود به ضیافت الهی و معرفت و معنویت فرصتها چون ابر در گذرند آیت الله نجابت نقل می کند : " وقتی که بنده مشرف شدم خدمت آسید علی آقای قاضی، فرمودند : (( هر حقی که هر کس بر گردن تو دارد باید ادا کنی . )) خدمت ایشان عرض کردم : « مدتی قبل در بین شاگردهایم که نزد بنده درس طلبگی می خواندند ، یکی خوب درس نمی خواند . بنده ایشان را تنبیه کردم . اذن از ولیّ او هم داشتم در تربیت . در ضمن این جا هم نیست که از او طلب رضایت کنم . » می فرمودند : « هیچ راهی نداری ، باید پیدایش کنی . » گفتم : « آدرس ندارم . » گفتند : « باید پیدا کنی . » 💠آقای قاضی فرمودند : « هر حقی که برگردنت باشد تا ادا نکنی باب روحانیت ، باب قرب ، باب معرفت باز شدنی نیست . یعنی این ها همه مال حضرت احدیت است . و حضرت احدیت رضایت خود را در راضی شدن مردم قرار داده است . » @mahdavi_arfae
استاد مهدوی‌ ارفع
♦️بِسمِ اللهِ الرحمنِ الرحیم♦️ 📝 #توصیه های استاد مهدوی ارفع برای ورود به ماه مبارک رمضان در آستا
دوم در نظام مطالعاتی به شما می گوید که نه از آخر شروع کنید یعنی از میوه و نه از ریشه که خیلی سخت وحوصله بر هست اگر از مبانی اصلی شروع کنیم مردم نه حوصله دارند ونه فهم آن را دارند. 💠پیشنهادما درنظام مطالعاتی این است که از تنه شروع کنید،تنه ای که چند خصوصیت دارد کاملا به ریشه ها وصل است هرموضوعی را دست بزنید میتوانید ریشه آن را دربیاورید ودرمبانی اصلی معتبرحجت است واینقدرتنومند،جامع ومستحکم است که تمام شاخه های زندگی میتواندروی آن سوارشود مباحث اعتقادی، تربیتی،عرفانی سیاسی،بصیرتی،مدیریتی،نظامی،اقتصادی اجتماعی،دیپلماسی،سبک زندگی همه درآن هست این توانمند ترین بدنه باید انتخاب شودیک کتاب پیدا کنیم این نقش را بتواند برای ما ایفا کند 💠در نظام مطالعاتی اول انجام بدهیم یعنی فقط این تنه رابخوانیم یکبار ،دوبار هرچقدر لازم است بخوانیم تا اشراف پیدا کنیم بعد یواش یواش ذهن ما مثل تنه درخت از یک گوشه یک شاخه جوانه میزند بحث های اعتقادی،یک شاخه جوانه میزند بحث های سیاسی ... ضمن اینکه هم زمان که مطالعات اجمالی انجام میدهیم توجه ما به مبانی شروع میشودآرام آرام یک مطالعات تفصیلی را آغاز میکنیم ما به این نتیجه رسیدیم که نهج البلاغه را بگذاریم تنه مطالعات خودمان درواقع امیرالمومنین را بگذاریم معیار با حضرت گسترده شویم. ✨ما در ریشه ها سه چیز داریم: ۱-قران دانه دانه مفاهیم نهج البلاغه را میتوان در قران پیگیری کنید که هر کس گفت از کجاست لازم نیست دنبال سند بروید فرض کنید نهج البلاغه سندهم ندارد حرفها همه مبتنی بر قران است اولین جمله اولین خطبه : الحمد الله الذی لا یبلُغُ مِدحتَهُ القائلون سپاس مخصوص خداوندی است که هیچ سخنوری به اوج مدح خدا نمی رسد چه می فرماید: سبحان الله عما یصفون هرچه در مورد خدا وصف کنید خدا از آن منزه است ۲-سیره نبوی پیامبرصلی الله علیه و آله مربی امیر المونین بود در حدیث نورانیت وقتی برای سلمان و ابوذر آنقدر مقامات عجیب و غریب گفتند (منم که باران نازل می کنم ...) یک دفعه به دل هر دو افتاد که امیرالمومنین علیه السلام از پیامبر بالا تر است بلافاصله فر مودند: من با همه این توانایی که خداوندبه من عطا فرموده :عبدُمن عبید محمد صلی الله علیه وآله هستم سیره نبوی که حضرت در نهج البلاغه می فرمایند : من را در رختخواب خود می خواباندلقمه در دهان من می گذاشت ، اینها همه کنایه است از این که پیامبر تمام وجودشان را به من عطا فرموده است ۳-عقلانیت عقلانیت در مکتب امیر المومنین و در مکتب پیامبر مکرم اسلام و قرآن هم عرض این دوتا نیستند این نیست که ما یک عقل داریم یک دستورات خدا یعنی خدا غیر عقل باشد نه در واقع حرف پیامبر هم غیر قرآن نیست ما ینطقُ عن الهوا حالا ما چرا جدا می کنیم می خواهیم بگوییم در محتوا شما می توانید در مسیر عقلانیت بروید و برسید از مسیر سیره نبوی بروید و برسید از مسیر قرآن بروید و برسید اینها در واقع هم یکی است،عقل هم حجت باطن است که خداوند داده است نه دین حرفی می زند که خلاف عقل باشد و نه عقل سلیم حرفی می زند که خلاف قرآن و روایت باشد ما فقط از این باب تفکیک کردیم که تحقیق آن آسان باشد ریشه های نهج‌البلاغه یعنی ریشه های شخصیت امیرالمومنین ع که بر آمد از قرآن و سیره پیامبر ص و عقلانیت محض است. @mahdavi_arfae