eitaa logo
مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت
553 دنبال‌کننده
95 عکس
12 ویدیو
23 فایل
دفتر فصلنامه علمی ترویجی پژوهشنامه موعود و فصلنامه های علمی تخصصی مطالعات مهدوی به انتشار تحقیقات و مشارکت های علمی پیرامون مهدویت و موعود گرایی می پردازد. مشارکت علمی از طریق: 02537841410 داخلی 229. @adminmag313
مشاهده در ایتا
دانلود
یاور عزیز سلام جهت عضویت و مشارکت بیشتر علمی در موضوعات: کانال های ارتباطی با ما رو به دوستانتون معرفی کنید. https://eitaa.com/mahdaviatmag https://sapp.ir/mahdaviatmag https://Gap.im/mahdaviatmag
اسعدالله ایامکم سعیدا🌹 عید سعید قربان، عید بندگی و عبادت بر همه مهدی یاوران مبارک باد🌹 🔺مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم🔻 🆔@mahdaviatmag
العبد: 🌹مَنْ کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌ مَولاه🌹 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و اولاده المعصومین علیهم السلام.🙏 عید غدیر خم عیدالله الاکبر🌹 عید ولایت و امامت امیرالمومنین🌷 عید اکمال دین و اتمام نعمت🌺 عید مایوس شدن کفار و مشرکین و منافقین بر یاوران امام عصر ارواحنا فداه مبارکباد💐 اسعدالله ایامکم سعیدا مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت 🆔@mahdaviatmag
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ عظم الله اجورنا و اجورکم 🆔 @mahdaviatmag
موضوع پژوهشی 1.مهدویت در اندیشه شیخ طوسی 2.علت غیبت در اندیشه شیخ طوسی 3.موانع ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در اندیشه شیخ طوسی 4.تحلیل و بررسی آرای شیخ طوسی راجع به مهدویت با تاکید در کتاب الغیبه طوسی 🆔 @mahdaviatmag
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین اربعین سید و سرور شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان را به محضر حجة الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه تسلیت گفته و به همه محبان و عاشقان حسینی و منتظران مهدوی تعزیت عرض می نماییم. دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم. 🆔 @mahdaviatmag
زیارت اربعین سرور سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام بسم الله الرحمن الرحیم اَلسَّلامُ عَلی وَلِیِّ اللهِ وَ حَبیبِهِ، اَلسَّلامُ عَلی خَلیلِ اللهِ وَ نَجیبِهِ، اَلسَّلامُ عَلی صَفِیِّ اللهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ، اَلسَّلامُ عَلیَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ، اَلسَّلامُ علی اَسیرِ الْکُرُباتِ، وَقَتیلِ الْعَبَراتِ، اَللّهُمَّ اِنّی اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّکَ، وَابْنُ وَلِیِّکَ، وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ، اَلْفآئِزُ بِکَرامَتِکَ، اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ، وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ، وَاجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ، وَجَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ، وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ، وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ، وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاَْنْبِیآءِ، وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلی خَلْقِکَ مِنَ الأَْوْصِیآءِ، فَاَعْذَرَ فیِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ، وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ، وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا، وَباعَ حَظَّهُ بِالاَْرْذَلِ الأَْدْنی، وَشَری آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاَْوْکَسِ، وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّی فی هَواهُ، وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ، وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ، وَحَمَلَةَ الاَْوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ، فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً، حَتّی سُفِکَ فی طاعَتِکَ دَمُهُ، وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ، اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً، وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاَْوْصِیآءِ، اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ، عِشْتَ سَعیداً، وَمَضَیْتَ حَمیداً، وَمِتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً، وَاَشْهَدُ اَنَّ اللهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ، وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ، وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ، وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللهِ، وَجاهَدْتَ فی سَبیلِهِ حَتّی اَتیکَ الْیَقینُ، فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ، وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ، اَللّهُمَّ اِنّی اُشْهِدُکَ اَنّی وَلِیٌّ لِمَنْ والاهُ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ، بِاَبی اَنْتَ وَاُمّی یَابْنَ رَسُولِ اللهِ، اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فیِ الاَْصْلابِ الشّامِخَةِ، وَالاَْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ، لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها، وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعآئِمِ الدّینِ، وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ، وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ، وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاِْمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ، اَلْهادِی الْمَهْدِیُّ، وَاَشْهَدُ اَنَّ الاَْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوی، وَاَعْلامُ الْهُدی، وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقی، وَالْحُجَّةُ علی اَهْلِ الدُّنْیا، وَاَشْهَدُ اَنّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ، وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ، بِشَرایِعِ دینی وَخَواتیمِ عَمَلی، وَقَلْبی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ، وَاَمْری لاَِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ، وَنُصْرَتی لَکُمْ مُعَدَّةٌ، حَتّی یَاْذَنَ اللهُ لَکُمْ، فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ، صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ، وَعلی اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ، وَشاهِدِکُمْ وَغآئِبِکُمْ، وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ، آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ. دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم. 🆔 @mahdaviatmag
ترجمه زیارت اربعین به نام خداوند بخشنده مهربان سلام بر ولی خدا و دوست او سلام بر خلیل خدا و بنده نجیب او سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش سلام بر حسین مظلوم و شهید سلام بر آن بزرگواری که به گرفتاری ها اسیر بود و کشته اشکِ روان گردید خدایا من براستی گواهی دهم که آن حضرت ولیّ (و نماینده) تو و فرزند ولیّ تو بود و برگزیده‌ات و فرزند برگزیده‌ات بود که کامیاب شد به بزرگداشت تو، گرامیش کردی بوسیله شهادت و مخصوصش داشتی به سعادت و برگزیدی او را به پاکزادی و قرارش دادی یکی از آقایان (بزرگ) و از رهروان پیشرو و یکی از کسانی که از حق دفاع کردند و میراث‌های پیمبران را به او دادی و از اوصیایی که حجّت تو بر خلقت هستند قرارش دادی او نیز در دعوت مردم جای عذر و بهانه‌ای (برای کسی) نگذارد و بی دریغ خیرخواهی کرد و جان خود را در راه تو داد تا برهاند بندگانت را از جهالت و نادانی و سرگردانی گمراهی و چنان شد که همدست شدند علیه آن حضرت کسانی که دنیا فریبشان داد و فروختند بهره (سعادت خود را) به بهای پست ناچیزی و بداد آخرتش را در مقابل بهایی بی مقدار و بزرگی کردند و خود را در چاه هوا و هوس سرنگون کردو پیروی کردند از میان بندگانت آنانی را که اهل دو دستگی و نفاق بودند و کسانی را که بارهای سنگین گناه بدوش می‌کشیدند و بدین جهت مستوجب دوزخ گشته بودند آن حضرت (که چنان دید) با شکیبایی و پاداش جویی با آنها جهاد کرد تا خونش در راه پیروی تو ریخت و حریم مقدّسش شکسته شد خدایا آنان را لعنت کن به لعنتی وبال دار و عذابشان کن به عذابی دردناک سلام بر تو ای فرزند رسول خدا سلام بر تو ای فرزند آقای اوصیا گواهی دهم که براستی تو امانت دار خدا و فرزند امانت دار اویی سعادتمند زیستی و ستوده از دنیا رفتی و گم گشته و ستمدیده و شهید درگذشتی و نیز گواهی دهم که خدا براستی وفا کند بدان وعده‌ای که به تو داده و به هلاکت رساند هرکه را که دست از یاریت برداشت و عذاب کند کسی که تو را کشت و گواهم دهم که تو بخوبی وفا کردی به عهد خدا و جهاد کردی در راه او تا مرگت فرا رسید خدا لعنت کند کسی که تو را کشت و خدا لعنت کند کسی که به تو ستم کرد و خدا لعنت کند مردمی که شنیدند جریان کشتن و ستم تو را و بدان راضی بودند خدایا من تو را گواه می‌گیرم که من دوست دارم هر که او را دوست دارد و دشمنم با هر که او را دشمن دارد پدرم و مادرم بفدایت ای فرزند رسول خدا گواهی دهم که تو براستی نوری بودی در پشت پدرانی بلند مرتبه و رَحِم‌هایی پاکیزه که آلوده‌ات نکرد اوضاع زمان جاهلیّت به آلودگی‌هایش و دربرت نکرد از لباس‌های چرکینش و گواهی دهم که براستی تو از پایه‌های دین و ستون‌های محکم مسلمانان و پناهگاه مردمان بو گواهی دهم که تو براستی پیشوای نیکوکار با تقوا و پسندیده و پاکیزه و راهنمای راه یافته‌ای و گواهی دهم که همانا امامان از فرزندانت روح و حقیقت تقوا و نشانه‌های هدایت و رشته‌های محکم (حق و فضیلت) و حجت‌هایی بر مردم دنیا هستند و گواهی دهم که من به شما ایمان دارم و به بازگشتتان یقین دارم با قوانین دینم و عواقب کردارم و دلم تسلیم دل شماست و کارم پیرو کار شماست و یاریم برایتان آماده است تا آن که خدا در ظهورتان اجازه دهد پس با شمایم نه با دشمنان شما درودهای خدا بر شما و بر روانهای شما و پیکرهایتان و حاضرتان و غایبتان و آشکارتان و نهانتان آمین ای پروردگار جهانیان. دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم. @mahdaviatmag
محقق و استاد محترم سلام با ما همراه باشید. کانال ما را به دوستانتان معرفی کنید. www.mahdimag.ir www.mouoodmag.ir @mahdaviatmag
ـ پژوهشی 1. کارکردهای همایش اربعین در سبک زندگی مهدوی 2. نقش پیاده روی اربعین در زمینه سازی ظهور 3. سبک شناسی تبلیغ معارف مهدوی در پیاده روی اربعین 4. گونه شناسی تبلیغ معارف مهدوی در پیاده روی اربعین 5. 6. روند پژوهی پیاده روی اربعین و تاثیرات آن در فرهنگ مهدوی 7. بررسی میزان ارتقاء معرفت امام در پیاده روی اربعین 8. مقایسه تعاملات پیاده روی اربعین با عصر ظهور 9. تاثیرات فرقه ای پیاده روی اربعین در ظلم ستیزی و عدالت گرایی 10. تاثیرات ادیانی پیاده روی اربعین در ظلم ستیزی و عدالت گرایی 11. نقش علما در زمینه سازی ظهور در پیاده روی اربعین 12. نقش مسئولان و موکب داران در اثر گذاری مهدوی در پیاده روی اربعین 13. نقش و عملکرد موسسات و مراکز مهدوی در همایش بین المللی اربعین 14. آسیب شناسی پیاده روی اربعین با تاکید بر فعالیت های فرق انحرافی www.mahdimag.ir www.mouoodmag.ir 🆔 @mahdaviatmag
یاور عزیز سلام جهت عضویت و مشارکت بیشتر علمی در موضوعات: کانال های ارتباطی با ما رو به دوستانتون معرفی کنید. https://eitaa.com/mahdaviatmag https://sapp.ir/mahdaviatmag https://Gap.im/mahdaviatmag www.mahdimag.ir
زیارت اربعین سرور سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام بسم الله الرحمن الرحیم اَلسَّلامُ عَلی وَلِیِّ اللهِ وَ حَبیبِهِ، اَلسَّلامُ عَلی خَلیلِ اللهِ وَ نَجیبِهِ، اَلسَّلامُ عَلی صَفِیِّ اللهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ، اَلسَّلامُ عَلیَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ، اَلسَّلامُ علی اَسیرِ الْکُرُباتِ، وَقَتیلِ الْعَبَراتِ، اَللّهُمَّ اِنّی اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّکَ، وَابْنُ وَلِیِّکَ، وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ، اَلْفآئِزُ بِکَرامَتِکَ، اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ، وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ، وَاجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ، وَجَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ، وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ، وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ، وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاَْنْبِیآءِ، وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلی خَلْقِکَ مِنَ الأَْوْصِیآءِ، فَاَعْذَرَ فیِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ، وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ، وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا، وَباعَ حَظَّهُ بِالاَْرْذَلِ الأَْدْنی، وَشَری آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاَْوْکَسِ، وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّی فی هَواهُ، وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ، وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ، وَحَمَلَةَ الاَْوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ، فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً، حَتّی سُفِکَ فی طاعَتِکَ دَمُهُ، وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ، اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً، وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاَْوْصِیآءِ، اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ، عِشْتَ سَعیداً، وَمَضَیْتَ حَمیداً، وَمِتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً، وَاَشْهَدُ اَنَّ اللهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ، وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ، وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ، وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللهِ، وَجاهَدْتَ فی سَبیلِهِ حَتّی اَتیکَ الْیَقینُ، فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ، وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ، اَللّهُمَّ اِنّی اُشْهِدُکَ اَنّی وَلِیٌّ لِمَنْ والاهُ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ، بِاَبی اَنْتَ وَاُمّی یَابْنَ رَسُولِ اللهِ، اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فیِ الاَْصْلابِ الشّامِخَةِ، وَالاَْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ، لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها، وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعآئِمِ الدّینِ، وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ، وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ، وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاِْمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ، اَلْهادِی الْمَهْدِیُّ، وَاَشْهَدُ اَنَّ الاَْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوی، وَاَعْلامُ الْهُدی، وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقی، وَالْحُجَّةُ علی اَهْلِ الدُّنْیا، وَاَشْهَدُ اَنّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ، وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ، بِشَرایِعِ دینی وَخَواتیمِ عَمَلی، وَقَلْبی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ، وَاَمْری لاَِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ، وَنُصْرَتی لَکُمْ مُعَدَّةٌ، حَتّی یَاْذَنَ اللهُ لَکُمْ، فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ، صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ، وَعلی اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ، وَشاهِدِکُمْ وَغآئِبِکُمْ، وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ، آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ. دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم. 🆔 @mahdaviatmag
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین اربعین سید و سرور شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان را به محضر حجة الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه تسلیت گفته و به همه محبان و عاشقان حسینی و منتظران مهدوی تعزیت عرض می نماییم. دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم. 🆔 @mahdaviatmag
محقق محترم سلام مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم از مقالات و تحقیقات علمی شما راجع به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در3 قالب ذیل حمایت (ارتقاء و چاپ) می کند. 1. فصلنامه علمی پژوهشی انتظار موعود 2. دوفصلنامه علمی ترویجی پژوهشنامه موعود 3. فصلنامه علمی تخصصی مطالعات مهدوی شما می توانید جهت ارسال آثار علمی و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس های ذیل مراجعه بفرمایید. 1. http://www.entizar.ir/ 2. http://mouoodmag.ir/ 3. http://mahdimag.ir/ و یا با شماره های 02537841410 داخلی 106 و 37841661 تماس حاصل بفرمایید. آدرس کانال های ایتا، سروش و آی گپ در پیام رسان های ایرانی به شرح ذیل می باشد. https://eitaa.com/mahdaviatmag https://sapp.ir/mahdaviatmag https://Gap.im/mahdaviatmag دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم. @mahdaviatmag
آیین رونمایی از اولین شماره مجله علمی پژوهشنامه موعود و سایت مجله به زودی اعلام خواهد شد. اطلاعات در حال تکمیل... دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم. @mahdaviatmag
وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بر همه مهدی یاوران تسلیت و تعزیت باد علاّمه مجلسى رحمه اللّه از بعضى کتابهاى زیارات، نقل کرده: علی بن ابراهیم، از پدرش، از سعد اشعرى قمى، از حضرت رضا علیه السّلام روایت کرده که آن حضرت فرمود: اى سعد، از ما نزد شما قبرى هست، گفتم فدایت شوم قبر فاطمه، دختر امام موسى علیه السّلام را مى فرمایى؟ فرمود: بلى مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ آرى هرکه او را زیارت کند، درحالیکه عارف به حقش باشد، بهشت براى اوست. @mahdaviatmag
آیین رونمایی از مجله پژوهشنامه موعود با توکل بر خداوند و توجهات ولی عصر ارواحنا فداه بزودی آیین رونمایی از مجله پژوهشنامه موعود برگزار خواهد شد. زمان : مکان: متعاقبا اعلام خواهد شد اطلاعات در حال تکمیل...
آیین رونمایی از سایت و اولین شماره مجله علمی پژوهشنامه موعود زیر نظر پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در هفته پژوهش، بهمراه تقدیر از پژوهشگران برتر مهدوی برگزار می شود. سخنرانان 1.اطلاعات بیشتر در سایت مجله به آدرس : http://mouoodmag.ir/ میهمان ویژه 1.اطلاعات بیشتر در سایت مجله به آدرس : http://mouoodmag.ir/ زمان: شنبه 98.9.23 پس از نماز مغرب و عشاء مکان: قم، صفائیه، کوچه آمار، مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت @mahdaviatmag
#رونمایی #مجله_پژوهشنامه_موعود آیین رونمایی از سایت و اولین شماره مجله علمی پژوهشنامه موعود زیر نظر پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در هفته پژوهش، بهمراه تقدیر از پژوهشگران برتر مهدوی برگزار می شود. سخنرانان 1. حجت الاسلام و المسلمین کلباسی (رئیس مرکز تخصصی مهدویت) 2. حجت الاسلام و المسلمین یوسفیان (مدیر پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا) میهمان ویژه 3. حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی (مدیر مرکز تخصصی امامت) زمان: شنبه 98.9.23 پس از نماز مغرب و عشاء مکان: قم، صفائیه، کوچه آمار، مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت @mahdaviatmag
اولین شماره مجله پژوهشنامه موعود در سایت : mouoodmag.ir قابل رویت می باشد. دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت @mahdaviatmag
تأملی بر نظریه فراگیری اسلام در جامعه عصر ظهور. حسین الهی نژاد mouoodmag.ir چکیده مقاله پیش رو، به تبیین و تحلیل گسترش اسلام در جامعه جهانی زمان امام زمان و نفی دین‌های دیگر، نظیر مسیحیت، یهودیت و زردشت می‌پردازد. برای اثبات این مدعا، به دلایل مختلفی از آیات و روایات تمسک شده است ؛ مثلاً قرآن در چند آیه به نزول حضرت عیسی و مسلمان شدن همه اهل کتاب و نیز غلبه ظاهری و منطقی اسلام بر ادیان دیگر و تسلیم شدن پیروان همه ادیان در برابر دین حق که اسلام باشد، تأکید می‌کند. حضرات معصوم: نیز در روایات گوناگونی به اثبات این موضوع پرداخته و با نفی تشتت در ادیان به وحدت عقیدتی و دینی در حکومت جهانی امام مهد7 نوید داده اند. علاوه بر آیات و روایات متعددی که توجیه کننده گسترش اسلام در فرجام تاریخ می‌باشند؛ دلایل دیگری نظیر رشد یافتگی عقلی و معرفتی مردم در عصر ظهور، رسالت ویژه امام زمان در برخورد با مخالفان و به سر آمدن احکام جزیه و تقیه در عصر ظهور؛ همگی گویای وحدت عقیدتی و دینی در دوران ظهور امام مهدی می‌باشند. mouoodmag.ir دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت @mahdaviatmag
A Reflection on the Theory of Comprehensiveness of Islam in the Society of Appearance Era Hussein Elahinezhad : mouoodmag.ir Abstract The following article explores and analyzes the spread of Islam in the global society at the time of Imam of the Time (A.S) and the rejection of other religions, such as Christianity, Judaism, and Zoroastrianism. To prove this claim, various reasons mentioned in the verses and traditions have been resorted to; for example, the Qur’an emphasizes the revelation of Jesus Christ and the conversion of all people of the book , as well as the apparent and logical predominance of Islam over other religions, and the submission of other religions to the true religion of Islam . The infallible Imams (A.S) have also proven this issue in various traditions and have promised the unity of religion and belief in Imam Mahdi (A.S)’s global government by rejecting division in the religions. In addition to several verses and traditions, which justify the spread of Islam at the end of history, there are other reasons such as the intellectual and epistemic growth of people at the Appearance era, the special mission of Imam of the Time (A.S) in dealing with the opposition and the expiration of the rules of tribute and prevarication at the time of Appearance; all of them suggest the unity of religions and beliefs during the period of Imam Mahdi’s Appearance. Keywords: society of the time of Appearance, Imam Mahdi (A>S) the spread of Islam, Christianity, Judaism, tribute, prevarication. Two-Quarterly Scientific-Promotional Journal of Mahdism @mahdaviatmag
بررسی تطبیقی آیه 158 انعام از دیدگاه فریقین علی مویدی چکیده در آخر آیه 158 سوره انعام، از آمدن روزی در آینده امت خاتم خبر داده شده است که برخی از آیات الاهی در آن روز آشکار می¬شوند و افرادی که قبل از آن روز ایمان و یا عمل صالح نداشته¬اند، ایمان آوردن آنان در آن روز برای آنان سودی در پی نخواهد داشت. در مورد این بخش آیه سه قول مطرح است: قول مشهور فریقین، آن را در مورد "اشراط الساعه" می¬دانند؛ تعدادی آن را به "عذاب دنیوی" مربوط می¬دانند و برخی مفسران شیعی نیز آن را مربوط به قیام حضرت مهدی عج می¬دانند. سؤال اصلی این پژوهش این است که ارتباط این فراز از آیه با "قیام حضرت مهدی" (عج) مرتبط می شمارند. سوال اصلی این پژوهش این است که ارتباط این قسمت از آیه با قیام مهدی (عج) چگونه توجیه و تحلیل می¬شود؟ نظریه مختار، تلفیقی از هر سه قول است؛ بدین صورت که در آخرالزمان در زمان قیام امام مهدی (عج) برخی از آیات الاهی که از آن به "اشراط الساعه" تعبیر شده است، نمایان می¬شود و بر اساس سنت های الاهی، میان امت قضاوت دنیوی رخ می¬دهد که این داوری با نزول عذاب الاهی به منظور نابودی ظالمان و استخلاف صالحان با محوریّت خلیفة خدا، همراه خواهد بود. نوشتار پیش‌رو با روش توصیفی – تحلیلی سامان یافته است. واژگان کلیدی: اشراط الساعه، آیات عذاب، قیام مهدی (عج)، عذاب استیصال، استخلاف صالحان. اطلاعات بیشتر در سایت پژوهشنامه موعود: http://mouoodmag.ir/ دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت @mahdaviatmag
A Comparative Study of Verse 158 of Surah Al-An’aam from the Two Sects’ Viewpoint Ali Mo’ayedi Abstract At the end of verse 158 of Surah al-An’aam, it has announced the coming of a day in the last Ummah (nation) in the future in which some of the Divine revelations will be revealed on that day, and those who did not have faith or righteous deeds before that day, their acceptance of a creed will be of no use in that they. There are three premises about this section of the verse: the famous words of the two sects mention it is about the “Ashrat al-Saa’at” (signs of the hour (for resurrection)); some relate it to the “worldly torment” and some of the Shiite interpreters relate it to the appearance of Imam Mahdi (A.S). The main question of this research is that how this part of the verse is relation to the “rise of Imam Mahdi (A.S) and is justified and analyzed. Mokhtar’s theory is a combination of all three sayings; in the Apocalypse, at the time of rise of Imam Mahdi (A.S), some of the Divine verses which are interpreted as “Ashrat Al-Saa’at” become apparent and according to Divine’s Sunnah, a worldly judgment occurs amongst the Ummah (nation) which will be accompanied with the downfall of the Divine retribution for the destruction of the oppressors and succession of the righteous with the centrality of the God’s Caliph. The present paper is organized on the descriptive-analytic method. Keywords: Ashrat al-Saa’at (signs of the hour (for resurrection)), punishment verses. Imam Mahdi’s rise, exterminating retribution, succession of the righteous.