eitaa logo
باورهای مهدویت
62 دنبال‌کننده
21 عکس
29 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آیات دال بر عصمت امام آیاتی از قران نیز برلزوم عصمت امام دلالت دارد که یکی ازآنها آیه124 سوره بقره است. در این آیه شریفه آمده است که پس از مقام نبوت، خداوند مقام والای امامت را نیز به حضرت ابراهیم علیه السلام عطا فرمود. انگاه حضرت ابراهیم از خداوند درخواست کرد که مقام امامت را درنسل او نیز قراردهد. خداوند فرمود: «عهد من( امامت) به ستمگران و ظالمان نمی رسد». یعنی منصب امامت مخصوص آن دسته از ذرّیه ابراهیم علیع السلام است که ظالم نباشد. حال با توجه به اینکه قران کریم، شرک به خدا را ظلم بزرگ دانسته ونیز هر گونه تجاوز از دستورات الهی(= گناه) راظلم به نفس شمرده است، هرکس در برهه ای از زندگی خود، مرتکب گناهی شده، مصداق ظالم بوده و شایسته مقام امامت نخواهد بود. به بیان دیگر، بدون شک حضرت ابراهیم علیه السلام «امامت» را برای آن دسته از ذرّیه خود که در تمام عمرگناه کار بوده و یا در آغاز نیکو کار بوده و سپس بدکار شده اند، درخواست نکرده است.بنابراین دو دسته باقی می ماند: 1: آنان که در آغاز، گناه کار بوده و سپس توبه کرده و نیکوکار شده اند. 2: آنها که هیچ گاه مرتکب گناهی نشده اند. خداوند در کلام خود، دسته اول را استثنا کرده است. نتیجه اینکه مقام « امامت» تنها به دسته دوم اختصاص دارد. https://eitaa.com/mahdavibavar
روشنگری قزوینی در مورد احمد بن الحسن.mp3
15.56M
سخنرانی آقای قزوینی در رابطه با احمد الحسن بصری جهت نشر فرهنگ مهدویت و مقابله با مدعیان دروغین نشر دهید https://eitaa.com/mahdavibavar
-آقا! قنوت سبز نمازم به التماس در آمد چه مي‌شود که مرا هم به نام در قنوتت دعا کنی... فرج مولا صلواتــــــ 🍃💕🍃💕 https://eitaa.com/mahdavibavar
هیچ کس به من نگفت.mp3
3.12M
❤️ 📝 هیچ کس به من نگفت... کاش به ما از کودکی گفته می شد که شما... https://eitaa.com/mahdavibavar
مدیریت اجتماعی امام ازآن جا که انسان، موجودی اجتماعی است و اجتماع بر روح و روان و رفتار او تأثیر فراوانی دارد لازم است برای تربیت صحیح و رشد او به سوی قرب الهی، زمینه های اجتماعی مناسب پدید آید و این در سایه تشکیل یک حکومت الهی، ممکن خواهد بود. بنابراین امام و پیشوای مردم باید توان اداره امور جامعه را دارا بوده و با استفاده از تعالیم قران و سنت نبوی(ص) و بهره گیری از عناصر کارآمد، حکومتی اسلامی را پی ریزی کند. https://eitaa.com/mahdavibavar
آراستگی امام به کمالات اخلاقی امام که پیشوا و راهبر جامعه است باید از همه بدی ها و رذائل اخلاقی دور بوده و در مقابل، همه کمالات اخلاقی را در عالی ترین حدّ آن دارا باشد زیرا او به عنوان انسان کامل بهترین الگو برای پیروان خود به شمار می رود. امام رضا (علیه السلام) فرمود: « برای امام نشانه هایی است: او دانا ترین،... پرهیزکارترین، برد بارترین، شجاع ترین، سخاوتمند ترین و عابدترینِ مردم است.» بعلاوه او در مقام جانشینی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در پی تعلیم و تربیت انسان هاست. بنابراین خود باید پیش از همگان و بیش تر از مردمان، به اخلاق الهی آراسته باشد. امام علی (علیه السلام) می فرماید: کسی که به امر خدا، خود را امام مردم قرار داده است براوست که پیش از تعلیم دیگران، به تعلیم خود همّت گمارد و باید دیگران را به وسیله رفتار خود تربیت کند پیش ازآنکه با گفتار تربیت کند. https://eitaa.com/mahdavibavar
نصب امام از سوی خدا از دیدگاه شیعه،امام و جانشین پیامبر تنها به دستور خداوند و انتخاب او انجام می گیرد و پیامبر، امام پی از خود را معرفی می کند. بنابراین هیچ فرد یا گروهی حق دخالت در این امر را ندارند. ضرورت نصب امام از سوی خداوند دلیل هایی دارد از جمله: الف: به فرموده قرآن، حاکم مطلق برهمه چیز خداوند است و همه باید تنها از او اطاعت کنند. بدیهی است این حاکمیت می تواند از سوی خداوند به هر کسی، مطابق شایستگی و مصلحت داده شود. بنابراین، همان گونه که پیامبربه وسیله خدا انتخاب می گردد، امام نیز به تعیین الهی، بر مردم ولایت می یابد. ب: پیش از این برای امام، ویژگی هایی را از قبیل عصمت و علم و... بیان کردیم. روشن است که یافتن وشناختن کسی که دارای این صفات، آن هم در عالی ترین درجه باشد تنها به وسیله خداوند که دانای به آشکارو نهان انسانهاست، امکان پذیر است. همان گونه که خداوند در قرآن کریم به ابراهیم می فرماید: من تورا به مقام امامت مردم قرار دادم . https://eitaa.com/mahdavibavar
بیانی جامع و زیبا از زبان عصمت بخشی از بیانِ زیبای پیشوای هشتم، حضرت رضا(علیه السلام) را که درباره مقام امام و ویژگی های اوست: « آنها {که در امرامامت اختلاف کردند و گمان کردند که امامت امری انتخابی است} نادانی کردند... مگر مردم ، مقام ومنزلت امامت در میان امت را می دانند تا روا باشد که به اختیار و انتخاب ایشان واگذار شود؟ همانا امامت، قدرش والاتر و شأنش بزرگتر و منزلتش عالی تر و مکانش رفیعتر و عمقش ژرف تراز آن است که مردم با عقل خود به آن برسند یا با ارای خود ان را دریابند... همانا امامت ، مقامی است که خدای عزّ و جل، بعد از رتبه نبوّت و خلّت ( مقام خلیل اللهی) در متبه سوم به ابراهیم (ع) اختصاص داد...امامت، خلافت خدا و خلافت رسول خدا(ص) و مقام امیرالمؤمنین(ع) ومیراث حسن وحسین (ع) است . به راستی که امامت، زمام دین و مایه نظام مسلمین وصلاح دنیا و عزّت مؤمنان است... کامل شدن نماز، روزه، حج و جهاد و... نیز حفظ مرزها به سبب امام( و پذیرفتن ولایت) است. امام، حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می کند( و مطابق حکم واقعی پروردگار، حکم می کند) و حدود الهی را به پا می دارد و از دین خدا حمایت کرده و با حکمت و مؤعظه نیکو ودلیل رسا به راه پروردگار دعوت می کند. امام مانند خورشید طلوع کننده است که نورش عالم را فرا می گیرد و خودش درافق است به گونه ایی که دست ها ودیدگان به او نرسد. امام، ماه تابان، چراغ فروزان، نور درخشان و ستاره راهنما در شدت تاریکی ها و در راه های شهرها و کویرها ودر گرداب دریاها ( و نجات دهنده از انواع فتنه ها و نادانی ها) است... امام انیس، همراه و پدر مهربان وبرادرتنی و مادرنیکو کاربه فرزند کوچک وپناهگاه بندگان در مصیبت های بزرگ است. امام کسی است که از گناهان پاک و از عیب ها برکنار است. او به دانش مخصوص و خویشتن داری و حلم نشانه دار است... امام ، یگانه روزگار خویش است و کسی به ساحت او نزدیک نمی شود و هیچ دانشمندی با او برابر نمی گردد. نه کسی جای او را می گیرد ونه برای او مثل و مانندی یافت می شود... پس کیست که بتواند امام را بشناسد و یا انتخاب امام بر ای او ممکن باشد؟ هیهات هیهات در اینجا خردها گمگشته و عقل ها سرگردان وحیران گردیده است ( دراینجا) دیده ها بی نور، بزرگان کوچک، حکیمان متحیر... و سخن دانان در مانده اند ازاینکه بتوانند یکی از شوؤن یا فضیلت های امام را توصیف کنند و آنان همگی به عجز و ناتوانی اعتراف می کنند... کافی ج1- باب 15- ح1. https://eitaa.com/mahdavibavar
خلاصه درس های 1 تا 18 مهدویت _ با توجه به جایگاه اصیل مهدویت، تبیین معارف مهدوی و بررسی ابعاد آن، یک امری مهم و ضروری است. _ با عنایت به حدیث « من مات...» شناخت امام عصر(عج) یک ضرورت است. _ طبق مفاد حدیث« ثقلین» قرآن و عترت ملازم هم و جدایی ناپذیر از یکدیگرند. _ اعتقاد به امام زمان «عج» به عنوان امام وحی و حاضر، یک اعتقاد مستحکم و خدشه ناپذیر است. _ توجه به شبهات مطرح پیرامون موضوعات مهدویت، امری لازم است. _ تفاوت اساسی دیدگاه شیعه وسنّی در باب امامت بر این است که در اعتقاد شیعه، امامت منصب الهی و جزء اصول دین است اما از نظر اهل سنّت امامت یک مقام دنیوی و امر عرفی است. _ امام(ع) آراسته به کمالات مانند: علم، عصمت، مدیریت و دیگر ارزش های الهی و صفات عالی انسانی است. https://eitaa.com/mahdavibavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از باورهای مهدویت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای منجی دل‌های خزان دیده کجایی کی می‌رسد آن جمعه موعود بیایی ای نبض زمان ذکر دعای فرج تو مافوق مکان در نظر اهل ولایی کنزُ الفقرایی و همانند نداری تو رحمت موصوله احسان خدایی عیب از دل ما نیست گرفتار تو هستیم عیب است کریمان که برانند گدایی https://eitaa.com/mahdavibavar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصویری از تشرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۳۶۳. 🌻 سالروز ولادت حضرت زینب علیها‌السلام مبارک باد. 🌷 @Khamenei_ir