eitaa logo
حجت الاسلام دومیری
743 دنبال‌کننده
2هزار عکس
286 ویدیو
110 فایل
بیانات و بنانات حجة الاسلام مهدی دومیری گنجی ارتباط با ادمین: @ganji_65
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سلسله جلسات (شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد) 🎙 حجت‌الاسلام مهدی دومیری 🗓 سال ۱۴٠۲ - ۴ جلسه 💠 جلسه اول 💠 جلسه دوم 💠 جلسه سوم 💠 جلسه چهارم 🔗در دورانی، مهمترین شبهات مربوط به دین، شبهات ذهنی بود که پاسخی ذهنی و استدلالی می طلبید. ❌اما امروزه، مهم‌ترین شبهه در حوزه دین، شبهات عینی است. شبهاتی که نتیجه اش می شود اعتقاد ذهنی به دین، و عدم التزام عملی به آن. 👈شخص در ذهنش به دین و خدا و اهل بیت معتقد است، اما در بستر زندگی دین را جاری نمی کند، چون دین را عملیاتی نمی بیند. ✔️برای پاسخ به شبهات عینی، استدلال های ذهنی کافی نیست. بلکه باید پاسخ های عینی فراهم کرد. 🔆سلسله مباحث پیش رو، تبیین این فضا و ارائهٔ راه حل آن است. @mahdi_domeiri
9.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 کاش مسئولان هم به همین سادگی حرفت را می‌فهمیدند... می‌دانستند که توصیه بر فرزندآوری، نقش آفرینی زن در حوزه کار و تربیت فرزند و همزمان رعایت شئونات اسلامی، جز با فراهم کردن شرایط میسر نیست. مسکن، خوابگاه نیست که صرفا به اندازه یک اتاق خواب و سرویس بسنده شود؛ مسکن، محل زندگی کردن، آرامش و حریم خصوصی خانواده هاست. @heydar_neghasht
بسم الله الرحمن الرحیم خبر الحاق حدود پنجاه هکتار زمین در طرح مسکن ملی _ در حال طی کردن روند قانونی است _، بسیار موجب خوشنودی و خوشوقتی است. الحمد لله که این اتفاق خوب به همت مطالبه گران مردمی و مسوولان، صورت تحقق یافت. اما یک نکتهٔ مهم در این الحاق وجود دارد که قابل تأمل و بررسی است. حدود هشت ماه قبل که مطالبه زمین به مساحت ۲۵۰ متر مطرح بود و امام جمعه محترم، فرماندار محترم، شورای شهر محترم، و مقدم بر همه مطالبات مردمی، بارها و بارها این خواسته را بیان کرده بودند و خواهان الحاق مساحت بیشتری بودند، جناب آقای مهندس عباس زاده، معاون عمرانی استاندار، به استناد استعلام از مدیر کل سابق ادارهٔ آب و فاضلاب استان، جناب مهندس امامی، با قدرت تمام از الحاق مساحت بیشتر جلو گیری کردند. با این استدلال که به واسطه پایین تر بودن مخزن آبرسانی، امکان رساندن آب به زمین های مربوطه، ممکن نیست. و با همین استدلال، جای الحاق حدود ۱۰۰ هکتار، صرفا با الحاق حدود ۵۰ هکتار موافقت کردند. اما در کمال ناباوری، امروز همان محدوده را به عنوان یک دستاورد و منت بر سر مردم فهیم بشرویه، الحاق نمودند. در این خصوص نکاتی قابل بیان است: ۱. لطفا جناب آقای عباس زاده بفرمایند که چه تغییری در شبکه آبرسانی سایت مورد نظر ایجاد شده که موجب تغییر تصمیم ایشان شده است؟. ۲. اگر بدون اینکه تغییری ایجاد شود و با همان شرایط گذشته، این محدوده الحاق شده، پس معلوم میشود که در گذشته علاوه بر اینکه به مردم دروغ گفته شده و مردم را فریب داده اند، بلکه ترک فعل بزرگی صورت گرفته است که تخلف آشکاری است. ۳. اگر با تغییر شبکه آبرسانی الحاق صورت گرفته، به چه دلیل در همان زمان این تغییر ایجاد نشد و اکنون وَ بعد از این همه گرانی قرار بر تغییر است. آیا تحمیل هزینه اضافی به بیت المال و البته جیب مردم، بی کفایتی نیست؟. ۴. مردم این تناقض در کار کارشناسی را چگونه هضم کنند و کدام را درست و کدام را غلط بدانند. کار کارشناسی گذشته که الحاق را ممنوع اعلام می کرد، و یا کار کارشناسی کنونی که الحاق را صحیح تلقی می کند. این تناقض چگونه قابل حل است؟ ۵. در هر دو فرض مذکور، ترک فعل و ضعف کار کارشناسی حقیقی به نظر می رسد. آیا یکی از وظایف ذاتی مدعی العموم این نیست که در این خصوص با قدرت ورود پیدا کرده، تا از این پس مسؤولی جرأت ترک فعل و ترک کار کارشناسی را نداشته باشد؟. البته حق پیگرد قانونی برای مردمی که متضرر شده اند، محفوظ است. ۶. پاسخ آقای عباس زاده به افکار عمومی چیست که می گویند عدم تایید در گذشته، تعمداً بوده است تا گذر زمان مردم را خسته کرده و دست از مطالبه به حق خود که قطعات ۲۵۰ متری بود، بکشند، به مرگ گرفتند تا به تب راضی شوند. گو اینکه بخشی از مردم به تب راضی شده اند ناچاراً. ۷. اگر کسی مدعی شود که امروز دیگر مردم بدبین هستند، بدبین به خاطر ترک فعل ها، بدبین به خاطر کارهای غیرکارشناسی، بدبین به خاطر لجبازی های کودکانه، مسؤولان محترم، چه پاسخی خواهند داشت؟. و اگر این بدبینی صحت داشته باشد، چگونه نسبت به تصمیمات آینده خوشبین باشند؟. چگونه و بر اساس کدام منطق وقتی می گویید قطعات ۳۰۰ متری نشدنی است، مردم به گفته شما اعتماد کنند؟. ۸. استاندار محترم، جناب آقای قناعت، دوندی ته ناک بن چ خوره؟. امه پر و مار امسه از خدا پیغمبر بتنه و قبر و قیامت. واقعا بعضی کارها جواب ندارنه قیامت؟. آدم که گت بیه، ونه گتگیری هکنه، نا وچه بازی. من و ته هرده اینجه غریبمی. خداره شاهد گیرمه فردا خدای پیش ونه جواب پس هدیم. توندی، درست هکن، نتوندی، بور. آه این مردم بیچاره کنده آدمه. از من بتن ... (زبان مازنی ) @mahdi_domeiri
| شکل‌گیری دولت اسلامی 🔹️تا زمانی که کارگزاران نظام شناخت از مبانی فکری ولی جامعه پیدا نکنند، دولت اسلامی شکل نخواهد گرفت. 📥 لینک دانلود سخنرانی@mahdi_domeiri
🔰 سلسله جلسات 🎙 حجت‌الاسلام مهدی دومیری 🗓 سال ۱۴٠۲ - ۲۸ جلسه 💠 جلسه ۱ | ضرورت‌های مربوط به دولت اسلامی 💠 جلسه ۲ | دولت اسلامی و وظیفه انقلابی‌ها 💠 جلسه ۳ | منظور از دولت اسلامی چیست؟ 💠 جلسه ۴ | دولت اسلامی و حکومت ولائی 💠 جلسه ۵ | دولت اسلامی و خوی استکباری 💠 جلسه ۶ | دولت اسلامی و استئثار 💠 جلسه ۷ | دولت اسلامی و نگاه به مسئولیت 💠 جلسه ۸ | دولت اسلامی و مردمی بودن 💠 جلسه ۹ | دولت اسلامی و جمهوریت 💠 جلسه ۱۰ | دولت اسلامی و اشرافیت 💠 جلسه ۱۱ | دولت اسلامی و پیشرفت 💠 جلسه ۱۲ | دولت اسلامی و شاخصه‌های هویت اسلامی 💠 جلسه ۱۳ | دولت اسلامی و استعمار زمین 💠 جلسه ۱۴ | دولت اسلامی و عدالت 💠 جلسه ۱۵ | دولت اسلامی و شناخت تاریخی 💠 جلسه ۱۶ | دولت اسلامی و کار جهادی 💠 جلسه ۱۷ | دولت اسلامی و توحید 💠 جلسه ۱۸ | دولت اسلامی و منازعات سیاسی 💠 جلسه ۱۹ | دولت اسلامی و خط امام (۱) 💠 جلسه ۲۰ | دولت اسلامی و خط امام (۲) 💠 جلسه ۲۱ | دولت اسلامی و اعتقاد به دولت اسلامی 💠 جلسه ۲۲ | دولت اسلامی و انسا‌ن‌محوری 💠 جلسه ۲۳ | دولت اسلامی و انتقادپذیری 💠 جلسه ۲۴ | دولت اسلامی و اولویت‌ها 💠 جلسه ۲۵ | دولت اسلامی و گفتمان‌سازی حلقه میانی 💠 جلسه ۲۶ | دولت اسلامی و توان گفتمان‌سازی 💠 جلسه ۲۷ | دولت علوی یا دولت مهدوی؟ 💠 جلسه ۲۸ | انتظار فعالانه و ایجاد دولت اسلامی @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم متنی که در دو عکس بالا است، گویای شبهه ای است که به توضیح نیازی ندارد. در پاسخ به این شبهه باید گفت: ۱. فطریه مربوط به قوت غالب مردم است که امروزه نان و برنج است. وقتی که بحث از قوت غالب می شود، منظور چیزی است که مردم مصرف می کنند، و نه چیزی که کشاورز می فروشد. بنابراین، قیمت قوت غالب ( گندم یا برنج ) بر اساس قیمت خرید مردم محاسبه می شود، و نه قیمت فروش کشاورز. شاید قیمت فروش ۱۰ تومان باشد، اما قیمت خرید به واسطه دلال بازی ها، ۱۰۰ تومان باشد. در نگاه دین، فطریه بر اساس قیمت خرید مردم محاسبه می شود و نه فروش کشاورز. ۲.فطریه امری دینی است که تعیین آن بر عهدهٔ متخصصین دین است که مراجع عظام هستند. خرید گندم از کشاورز، کاری دولتی است که تعیین قیمت آن و کنترل و نظارت بر آن، بر عهده دولت و دستگاه های مربوطه است. دخالت هر کدام از این دو نهاد در کار تخصصی دیگر، خلاف تقوا است. لذا مراجع نمی توانند در قیمت‌گذاری خرید یا فروش گندم دخالت کنند. چرا که تعیین قیمت آن مستلزم آگاهی از جزئیاتی است که علمای بزرگوار فاقد آن اطلاعات هستند. بنابراین توقع ورود علما به این بحث، توقعی نابجا و نادرست است. ۳. گاهی اوقات سخن گفتن، اوج بی سوادی فرد را فریاد می زند. به همین منظور، در دین مبین اسلام توصیه به سکوت شده تا جهالت ها به واسطه سخن گفتن آشکار نگردد. ۴. توصیه می شود در مواردی که نسبت به آن آگاهی لازم را نداریم، به جای حکم دادن و ایراد گرفتن، از اهلش سؤال بپرسیم و اگر با نگاهی منصفانه پاسخ ها قانعمان نکردند، آن هنگام حکم به نقیصه کنیم. @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم ساعت نزدیک چهار صبح است و تصویر، مربوط به ادارهٔ پست شهرستان بشرویه است. روزی نیست که بعد نماز صبح از مسجد بیرون بیاییم و کارکنان اداره پست را مشغول کار نبینیم. عجیب است این تعهد کاری و این دغدغه. همهٔ آنچه در مرحلهٔ دولت اسلامی از مسؤولین خواسته می شود، در عملکرد رئیس و کارمندان اداره پست مشاهده می گردد. کار جهادی و خدمتگذاری و خستگی ناپذیری و پرهیز از کارهای نمایشی و تصنعی و پرهیز از شعارزدگی و خوشرویی با اربابان رجوع کننده و محصور نشدن به ساعات اداری برای خدمت رسانی و ...، جزء ویژگی های دولت اسلامی است که در عملکرد عزیزان اداره پست شهرستان بشرویه، ملموس و هویدا است. طبق فرمایش حضرت آقا، این روحیه در این اداره، مرهون وجود چنین روحیه ای در رئیس این اداره بوده که به کارکنانش سرریز شده است. حقیر به نوبه خود و به عنوان عضو کوچکی از شهروندان جامعه هشتاد میلیونی جمهوری اسلامی ایران، از جناب آقای هادی نژاد، قدردانی می کنم و پیش قدمی شان را در تحقق آرمان بلند امام جامعه ( دولت اسلامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی )، تبریک عرض می نمایم. آنانی که تحقق دولت اسلامی را عجیب و دور از ذهن می پندارند، نگاهی بیندازند و ببینند و امیدوار شوند و مطالبه کنند و الگو سازی نمایند. اداراتی شبیه اداره پست شهرستان بشرویه، در سطح کشور کم نیستند. اما متاسفانه رسانه مجموعه انقلابی به انحاء مختلف ضعیف عمل می کند، چه در انعکاس اینگونه کارها، و چه پرداختن یک سویه به ضعف و نقصان و نقد، وَ نپرداختن به نقاط قوت و امیدآفرین. @mahdi_domeiri
♦️ کانال «سلوک تشکیلاتی» ♦️ 🔷 توجه به روح جمعی و حرکت کاروانی در روابط ولایی مومنین در تشکیلات اسلامی، ظرفیت عظیم سیر و سلوک جمعی و رسیدن به قرب الهی است که با توجه به آن تشکیلات نهاد های انقلابی علاوه بر ارتقای عملکرد و ماموریت خاص خود، در مسیر توحیدی نیز سیر می کنند. 🔶 در کانال «سلوک تشکیلاتی» به ارائه‌ی محتوا و مبانی علمی - معرفتی تحقق این روح جمعی و حرکت کاروانی در تشکیلات اسلامی می‌پردازیم. 🔹 مباحث این کانال مناسب نخبگان اجتماعی، فعالین فرهنگی، مبلغین مذهبی و متولیان تشکیلات مذهبی در مساجد، هیئات، مؤسسات فرهنگی - مذهبی و... می‌باشد. 🔸 محتوای ارائه شده تقریر مباحث استاد محمدرضا عابدینی در این حوزه مبتنی بر اندیشه علامه طباطبایی(ره) است. 📢 در رسانه‌ی زیر با ما همراه باشید: 👈 بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
بسم الله الرحمن الرحیم یک سفر زیارتی به مشهد داشتیم، با خانواده. پیاده در حال حرکت به سمت حرم بودیم که به این جداسازهای خیابان و پیاده رو برخوردیم. من که جلوتر بودم، دیدم آقا محمد صدایم میزند: بابا وایسا. ایستادم و نگاهم را برگرداندم. نشست روی زمین و دمپایی هایش را در آورد و سعی کرد از این جداسازها بالا برود. بی خیال و فارغ از اینکه مقصد و مقصود ما حرم است و زیارت. در فکر فرو رفتم. ما با استعداد « وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ »( اسراء: ۷۰ )، مقصد و مقصودی داریم که در شریفهٔ « وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ »( ذاریات: ۵۶ ) به وضوح نشان داده شده است. اما ما غافلانه و سرخوش و فارغ و بی خیال نسبت به مقصد، در میان راه، همچون کودکی که هیچ نمی فهمد، مشغول بازی با ترش و شیرین و زشت و زیبای دنیا شده ایم و هیچ دغدغه ای برای رسیدن به مقصد نداریم. گاهی درگیر روزمرگی ها بودن و مشغول تر و خشک دنیا شدن، آنقدر سطح فهم و شعورمان را پایین می آورد که همانگونه که برای کودک نمی توان از زیارت و به حضور امام معصوم رسیدن و مراتب قرب گفت، اولیای الهی نیز نمی توانند برای ما از سلوک و پرداختن به اصلاح و تزکیه نفس سخن بگویند و این همه را خود مقصریم که: خود کرده را تدبیر نیست. خلاصه اینکه امام رضا علیه السلام رزقِ زیارت ما را با درسی که سرِ کلاسِ عبرت آموزی محمد آقا گرفتیم، به ما داد. خدا کند عامل باشیم. @mahdi_domeiri