eitaa logo
حجت الاسلام دومیری
743 دنبال‌کننده
2هزار عکس
287 ویدیو
110 فایل
بیانات و بنانات حجة الاسلام مهدی دومیری گنجی ارتباط با ادمین: @ganji_65
مشاهده در ایتا
دانلود
دیانت و دخالت د-AudioConverter.mp3
35.67M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ دیانت و دخالت در امور حکومتی (۱) ✅ هیئت خانگی رایت الرسول شهرستان بابل ✅محرم ۱۴۴۵ 🎙 سخنران: @mahdi_domeiri
دیانت و دخالت در امور حکومتی (۲).mp3
38.51M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ دیانت و دخالت در امور حکومتی (۲) ✅ هیئت خانگی رایت الرسول شهرستان بابل ✅محرم ۱۴۴۵ 🎙 سخنران: @mahdi_domeiri
| ولایت مدار واقعی 🔹️ولایت مدار واقعی کسی است که در جهت تحقق دولت اسلامی تلاش کند و تا زمانی که شناخت نباشد این تلاش محقق نمی شود. 📥 لینک دانلود سخنرانی@mahdi_domeiri
انتظار فعالانه و ایجاد دولت اسلامی.mp3
35.92M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله مباحث « دولت اسلامی » ♦️جلسه بیست و هشتم 🔰 موضوع: انتظار فعالانه و ایجاد دولت اسلامی 🕌 هیئت خانگی رایت الرسول شهرستان بابل 🎙 سخنران: @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم امیرالمؤمنین صلوات الله علیه، در حدیثی می فرمایند:« لِلْمُؤْمِنِ ثَلاثُ ساعات فَساعَةٌ یُناجِی فِیها رَبَّهُ وَ ساعَةٌ یَرُمُّ مَعاشَهُ وَ ساعَةٌ یُخَلِّی بَیْنَ نَفْسِهِ وَ بَیْنَ لَذَّتِها فِیما یَحِلُّ وَ یَجْمُل »؛( نهج البلاغه، کلمات قصار، کلمه 390 ./ بحار الانوار، جلد 75، صفحه 40، حدیث 19، و جلد 91، صفحه 94، حدیث 11، و جلد 1، صفحه 88، حدیث 13 ). زندگى فرد باایمان در سه قسمت خلاصه مى شود، قسمتى به معنویات مى پردازد و با پروردگارش مناجات مى کند، قسمتى به فکر تأمین و ترمیم معاش است، و قسمتى را به این تخصیص مى دهد که در برابر لذاتى که حلال و مشروع است آزاد باشد. همین روایت از رسول گرامی اسلام نیز نقل شده، اما با این تتمه:«فَإِنَّ هذِهِ السّاعَةَ عَوْنٌ لِتِلْکَ السّاعاتِ وَ اسْتِجامٌ لِلْقُلُوب»؛( وسائل الشیعه، جلد 16، صفحات 96 و 97، حدیث 21077 « چاپ آل البیت»ـ/ بحار الانوار، جلد 12، صفحه 71، حدیث 14 ). چرا که این ساعت تفریح و سرگمى کمکى است براى ساعت هاى سایر برنامه ها و آرامش و آسایشى است براى قلب ها. تفریح حلال یک فوق برنامه در زندگی نیست، بلکه به عنوان مقدمه و بسترساز دیگر عرصه های زندگی، جزء ضروریات است، خصوصا برای خانواده هایی که بنا بر تقیدات مذهبی و دینی، دارای سبک زندگی دور از حرام هستند و از تفریحات حرام پرهیز می کنند. یکی از تفریحات سالم، سفر رفتن است که در آیات و روایات به آن اشاره و ترغیب شده است. افرادی که به سفر می روند، دو دسته هستند: دستهٔ اول: آنانی که تفریح و آسودگی خاطر را، در خودِ سفر می بینند و همین که با اقوام و خانواده و یا دوستان به سفر می روند، تفریح برایشان حاصل است و تشویش ها و استرس ها و اضطراب ها و مشغولیت های ذهنی را دور ریخته و با خود به سفر نمی آورند. دسته دوم: آنانی که تفریح و انبساط خاطر را، نه در سفر که در ملحقات غیر ضروری سفر می بینند. این دسته اگر سفر دور دنیا را هم بروند، در صورت خرید نکردن، یا نرفتن به پاساژ ها و رستوران های چنین و چنان، و یا حضور نیافتن در شهر بازی ها و ...، نه تنها هیچ لذتی از سفر نمی برند، بلکه تمام استرس ها و دل نگرانی ها و غم و غصه را نیز با خود همسفر کرده و از شهری به شهری دیگر ره می سپارند. دسته اول سبک سفرند و هر آن ( به شرط نبود موانعی چون شغل و مدرسه بچه ها و بیماری )، آماده سفر هستند. اما دسته دوم سنگین سفرند و برای رهسپار شدن شرط و شروط بسیاری دارند که تحققشان به راحتی میسور نیست. دسته اول با فراهم بودن حداقل های مالی، راهی سفر می شوند و از سفرشان لذت می برند. اما دسته دوم تا جیب ها و حساب هاشان پر از پول نباشد، رهسپار نمی گردند و اگر هم با این شرایط به سفر بروند، هیچ لذتی نمی برند. در نگاه نخست، سفر مخصوص مرفهان و ثروتمندان نیست و همگان می توانند به سفر بروند و از سفرشان لذت ببرند و پر نشاط باز گردند. اما در نگاه دوم، سفر و لذت بردن از سفر، مخصوص متمکنان است و اگر جز آنان به سفر روند، جز دردسر و مشقت نصیبی ندارند. نگاه اول بر آمدهٔ از مبنای فکری قناعت است و لذت بردن از داشته و نگاه به نیمه پرِ زندگی. اما نگاه دوم بر آمدهٔ از مبنای فکری مصرف گرایی است و حسرتِ نداشته ها را خوردن و نگاه به نیمهٔ خالیِ زندگی. این قاعده نه تنها در سفر، بلکه در همه تفریحات ساری و جاری است. تصمیم با شما است که نگاه اول را دارا باشید و از سفر و تفریحات لذت ببرید، و یا با داشتن نگاه دوم، عمرتان سپری شود و داغ یک سفر و تفریح بدون دغدغه و بدون اضطراب به دلتان بماند. @mahdi_domeiri
برگزاری‌ اردوی جهادی گروه جهادی امام رضا(ع) جمعه ۲۷ مرداد۱۴۰۲ 💢قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام @mahdi_domeiri
| شناخت منظومه فکری ولی 🔹️ولایت مداری زمانی اتفاق می افتد که ولی را مدار زندگی خود قرار دهیم و ولی، زمانی مدار زندگی ما قرار می گیرد که بشناسیم ولی چه می خواهد از ما، منظومه فکری ولی را بشناسیم، دیدگاه ولی را بشناسیم. بدانیم ولی چگونه فکر می کند چگونه تصمیم می گیرد، کدام اهداف را مد نظرش قرار داده است؟ کدام هدف برای ولی مهم تر و اقدم است؟ اهم و مهم های دیدگاه فکری ولی را تشخیص بدهیم. 📥 سلسله جلسات «دولت اسلامی»@mahdi_domeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم صفحه (۱) چند سال پیش با کسی صحبت می کردم که به گفته خود، گناهی نبود که مرتکب نشده باشد. طرف همچین تریپ آزاد اندیشی هم برداشته بود و با اعتماد به نفس از آزاد اندیشی دفاع می کرد. بعد کمی صحبت در این خصوص، طوری که بخواهد برای آزاداندیشی خود مصداقی بیان کند، گفت: همسر و پسر کوچکم به مسجد محله می رفتند. من هم به همسرم گفتم اجازه ندارد پسرم را با خود به مسجد ببرد. چون این کار ذهن کودک را کانالیزه می کند. کودک باید خودش آزادانه تصمیم بگیرد که چه کند و به کجا برود و ... . به همسرم گفتم حق ندارد اعتقادات خودش را به خورد بچه بدهد. از او پرسیدم: فرزندت علاقه دارد به مسجد برود یا مادرش به زور او را با خود می برد؟، پاسخ داد: خودش دوست دارد. گفتم: این دیگر چه آزاداندیشی است که کودک را از علاقه اش باز می داری؟. الآن با این کارت، ذهن فرزندت را نسبت به گریز از مسجد کانالیزه می کنی و اجازه انتخاب را به او نمی دهی. چگونه است که پای دین که وسط می آید قائلی کودک باید خود انتخاب کند، اما برای القاء بی دینی خودت به فرزندت دیگر از این قاعده پیروی نمی کنی و مقابل علاقه های کودکت می ایستی؟. چطور به همسرت می گویی که حق ندارد اعتقادات خودش را به کودک تحمیل کند ( که البته نمی کرد و فرزندت با علاقه خودش به مسجد می رفت )، اما خودت به زور و اجبار فرزندت را از رفتن به مسجد باز می داری و اعتقاد ضد دین خودت را به کودکت تحمیل می کنی؟. بندهٔ خدا پاسخی برای این سؤالات نداشت. @mahdi_domeiri
صفحه (۲) این حکایت، حکایت تمدن نجس و مادی غرب است. آموزش مظاهر دینی به کودکان را مصداق تحمیل نظرات به کودکان و نقض حقوق کودکان تلقی می کنند، اما آموزش شیطان پرستی و همجنس بازی و روابط آزاد جنسی و ... را مصداق نقض حقوق کودکان و تحمیل نظر به کودک به حساب نمی آورند. ازدواج دختر در سنین زیر ۱۸ سال را مصداق کودک آزاری محسوب می کنند، اما به کار گیری کودکان در صنعت پورن و روابط آزاد جنسی دختران زیر ۱۸ سال، به کار گیری جنسیتی از دختران برای فروش کالاها و ...، در نظرشان کودک آزاری نمی باشد. قانون حجاب اجباری را مصداق نقض حقوق بشر به شمار می آورند، اما مجبور کردن زنان مسلمان به برداشتن حجاب را، منافی با حقوق بشر نمی دانند. تمدن منحط غرب، استاد معیارهای دو گانه است، معیارهای دو گانه به نفع مادّیّت و نجاسات شیطانی، و بر علیه دین و تقدس و خدا و معنویت. و صد تأسف از انسان هایی که کر و کور، عقل به کار نگرفتهٔ خود را در اختیار چنین طرز فکر متناقضی قرار می دهند و با ملاک و معیار آنها به دنیا نگاه می کنند و قضاوت می کنند و تصمیم می گیرند. معیارهایی که شخص را آرام آرام از انسانیت دور کرده و به حیوانیت وارد می سازد. تصویر بالا، یکی از صدها و هزاران مورد قضاوت دوگانه غرب به مسائل انسانی است. @mahdi_domeiri