eitaa logo
حجت الاسلام دومیری
683 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
268 ویدیو
109 فایل
بیانات و بنانات حجة الاسلام مهدی دومیری گنجی ارتباط با ادمین: @ganji_65
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سلسله جلسات (شرح مخمس شیخ بهایی) 🎙 حجت‌الاسلام مهدی دومیری 🗓 سال ۱۴٠۲ - ۴۹ جلسه 💠 جلسه اول 💠 جلسه دوم 💠 جلسه سوم 💠 جلسه چهارم 💠 جلسه پنجم 💠 جلسه ششم 💠 جلسه هفتم 💠 جلسه هشتم 💠 جلسه نهم 💠 جلسه دهم 💠 جلسه یازدهم 💠 جلسه دوازدهم 💠 جلسه سیزدهم 💠 جلسه چهاردهم 💠 جلسه پانزدهم 💠 جلسه شانزدهم 💠 جلسه هفدهم 💠 جلسه هجدهم 💠 جلسه نوزدهم 💠 جلسه بیستم 💠 جلسه بیست و دوم 💠 جلسه بیست و سوم 💠 جلسه بیست و چهارم 💠 جلسه بیست و پنجم 💠 جلسه بیست و ششم 💠 جلسه بیست و هفتم 💠 جلسه بیست و هشتم 💠 جلسه بیست و نهم 💠 جلسه سی ام 💠 جلسه سی و یکم 💠 جلسه سی و دوم 💠 جلسه سی و سوم 💠 جلسه سی و چهارم 💠 جلسه سی و پنجم 💠 جلسه سی و ششم 💠 جلسه سی و هفتم 💠 جلسه سی و هشتم 💠 جلسه سی و نهم 💠 جلسه چهلم 💠 جلسه چهل و یکم 💠 جلسه چهل و دوم 💠 جلسه چهل و سوم 💠 جلسه چهل و چهارم 💠 جلسه چهل و پنجم 💠 جلسه چهل و ششم 💠 جلسه چهل و هفتم 💠 جلسه چهل و هشتم 💠 جلسه چهل و نهم @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم امام خامنه ای: قانون باید در پی حلّ مشکلات مردم باشد؛ اولویّت های داخلی را باید رعایت کند؛ در درجه‌ اوّل درصدد رفع مشکل مردم ضعیف ‌و طبقات ضعیف باشد. در کشور طبقاتی هستند که ضعیفند یا متوسّطینند یا زیر حدّ توسّطند؛ قانون بیشتر باید متوجّه رفع ‌مشکل اینها باشد. ۱۳۹۷/۰۳/۳۰ تردیدی نیست که یکی از مصادیق فرمایش امام خامنه ای، این است که قانون - تا جایی که مخالف قانون و منافع جامعه نباشد - باید توسط مجری قانون به نفع مردم منعطف باشد. تصاویری که مشاهده می نمایید، مربوط به شهر « دره‌شهر » از استان « ایلام » است. به حسب ظاهر افزایش بنا به سمت پیاده رو، مجاز نیست. اما شهرداری این شهر با اخذ مبالغی طبق نظر کارشناسی، اجازه افزایش بنا در طبقه فوقانی را به متقاضیان - مسکونی یا تجاری - داده است. این کار علاوه بر افزایش بنای مورد استفاده شخص، پیاده‌روها را نیز مسقف کرده که ثمرات آن در تابستان و زمستان روشن است. منبع درآمدی هم برای شهرداری خواهد بود. از آنجایی که شهرداری این شهر به صورت گسترده چنین عملکردی را در پیش گرفته، گمان نمی کنم کار خلاف قانونی واقع شده باشد. تقاضای حقیر از مجموعه شهرداری این است که با بررسی قوانین مربوطه، اگر می شود، به نفع مردم آن را ‌منعطف کنند. البته توجه لازم از نظر حقوقی که کسی مالک پیاده‌رو تلقی نشود و نیز توجه به طرح توسعه معابر و دیگر جزئیات، از ضروریات است. البته این قاعده لزوما در این مورد خاص منحصر نمی شود. همهٔ دستگاه ها مسؤول هستند که قوانین را به نفع مردم - تا جایی که خلاف قانون نباشد - دچار خمیدگی نمایند. @mahdi_domeiri
شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد، جلسه (۱).mp3
24.95M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله جلسات « شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد » ♦️جلسه اول 🕌 مسجدالرضا علیه السلام @mahdi_domeiri
♨️ اگر حرف‌های حق‌مان قابلیت اجرا نداشته باشد، مردم نه تنها با تریبون‌مان بیگانه می‌شوند که به ناچار از آن حق هم رویگردان خواهند شد/ 🔹وقتی حرف زدن با فضای واقعی سازگار نباشد یا به اصطلاح نرم افزار پیشنهادی‌مان با سخت افزار موجود همخوانی نداشته باشد، عموم مردم نسبت به حرف‌ها ولو حق باشد، احساس بیگانگی می‌کنند و از حرف هایی که نمی‌توانند اجرایی کنند گریزان می‌شوند و در دوگانگی بین واقعیت موجود و حرف‌های آرمانی، فقط واقعیت سخت افزاری موجود را می‌پذیرند. 🔻 سال‌هاست از منابر و تریبون‌های مختلف حقیقی و مجازی صاحب نظران و مسئولان، مردم را به فرزندآوری و رعایت حریم و حرمت مسائل زناشویی توصیه و تشویق می‌کنیم. (نرم‌افزار) حالا آن نیروی دغدغه‌مند پامنبری و یا مخاطب تریبون ما می‌خواهد توصیه‌مان را در زندگی‌اش پیاده کند، اما در خانه‌های آپارتمانی در کنار اعتراض دائم همسایه های طبقات دیگر به سر و صدا و یا خانه های ویلایی کوچک و عدم امکان تفکیک محیط های خصوصی و عمومی خانواده ها و همچنین عدم امکان تعبیه فضای سبز مناسب در داخل حیاط منزل، به دلیل کوچک بودن خانه و نداشتن فضای تفریح کودکان، و نداشتن فضای امن و اختصاصی اوقات فراغت زوجین، ❓این خانواده چگونه می‌تواند توصیه‌های ما را عملیاتی کند ؟! 📌گاهی به جهت احترام به حرف‌های خودمان هم که شده و برای جلوگیری از بیگانگی مردم از تریبون ها، لازم است در فراهم کردن شرایط اجتماعی و سخت افزار هم ورود کنیم و ابتدا با مطالبه گری در کنار مردم، شرایط زندگی و زمینه را فراهم آوریم و همزمان نرم افزار و توصیه‌هامان را هم ارائه دهیم. @heydar_neghasht
شبهات عینی، نظام ستزی، نقش مسجد، جلسه (۲).mp3
27.45M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله جلسات « شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد » ♦️جلسه دوم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم روزمرگی و زندگی طبق عموم جامعه، قاتل تمام فضیلت ها است و یکی از اصلی ترین عوامل مسخ انسان و انسانیت است. کسی که زندگی اش را خورد و نوش و خواب و استراحت و تلاش برای زنده ماندن قرار داده است، تفاوتی با حیوانات ندارد و در واقع انسانیتش به حیوانیت مسخ شده است که أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ.(اعراف:۱۷۹). نقطه مقابل این هضم شدن در روزمرگی و عرفی بودن، انقلاب و شوریدن علیه وضع موجود است. اینکه تصمیم بگیری مثل دیگران نیندیشی، مثل دیگران نبینی، مثل دیگران حرکت نکنی، تو را از هضم شدن در هاضمۀ تاریخ و جامعه نجات می دهد و هویت انسانی ات را دست نخورده نگه می دارد. و البته انقلاب و فریاد زدن بر سر روزمرگی ها و روزمرگی نشینان، تو را نگاه می دارد، اما به مذاق آنانی که با این انقلاب، اندیشه و نگاه و حرکتشان را به ورطهٔ نقد کشانده ای، خوش نمی آید که پذیرش از دست دادن انسانیت برای انسان نماها، دشوارترین کار عالم است. این جا است که خوی سَبُعی شان طغیان می کند و با آرواره های جهالت و حقارت، سعی در دریدن وتینِ حیات و انسانیتت می کنند تا با نابودی یک انسان، حیوانیتشان را محفوظ نگاه دارند. @mahdi_domeiri
وقتی بر خلاف جریان جامعهٔ اسیرِ روزمرگی با تکیه بر أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ (سبأ:۴۶) قیام می کنی و بتِ نفسانیت و غفلت و راحت طلبی و رفاه زدگی آنان را با تبر انقلاب و با الگوگیری از فَجَعَلَهُمْ جُذَاذًا (انبیاء:۵۸) خورد می نمایی، أَئِمَّةَ الْكُفْرِ به تکاپو می افتند و صدای أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ (لقمان:۱۹) خود را بلند می کنند که وَانْصُرُوا آلِهَتَكُمْ (انبیاء:۶۸). و تو می مانی تنها، در طوفان دریای مواج بلاهت و جهالت و کفر به حقیقت که تجلی ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ لَا ظَلِيلٍ وَلَا يُغْنِي مِنَ اللَّهَبِ (مرسلات:۳۰-۳۱) است و رو سوی تو إِنَّهَا تَرْمِي بِشَرَرٍ كَالْقَصْرِ (مرسلات:۳۲). و اما تو با پشتوانهٔ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ (نساء:۵۹) رو سوی خدا می کنی که إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا ۖ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ (انعام:۷۹) و صدا به مناجات و نیاز به درگاه بی نیاز بلند می کنی که رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا (انبیاء:۸۹) و با توکل بر دادار عالم با بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا (هود:۴۱) به دل موج های سهمگین نادانیِ جامعهٔ اسیرِ در دامِ روزمرگی می زنی و انقلابی به پا می کنی که تمام بافته های ذهنی و عملی این به شب خفتگان را پاره می کند که اِنَّ اَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبوُتِ.(عنکبوت:۴۱) لشگریان شب این انقلاب تو را بر نمی تابند و زمزمه حَرِّقُوهُ (انبیاء:۶۸) همه جا را فرا می گیرد و دوره ات می کنند تا به سزای انقلابی که ایجاد کرده ای برسی. می خواهند در آتش خشمشان بسوزانندت، غافل از اینکه خدای رسالت ها و رسولان سپیدی نظاره گر است و آمرانه می گوید يَا نَارُ كُونِي بَرْدًا وَسَلَامًا (انبیاء:۶۹) تا آنچه را آنان آتش می پندارند، تو بهشت بیابی و همچون پروانه که خود را در آغوش شمع رها می کند، خود را در آتش خشمشان که برای تو گلشن است، رها سازی. اگر چه سیاهیِ روزمرگی همه جا را فرا گرفته باشد، اما تو صبوری کن و امیدوار باش به این ترنم که إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ (هود:۸۱). صبح دولت انقلابی تو هم خواهد دمید آنگاه که خدای عالم اراده کند، تو فقط انقلاب کن بر اساس تکلیفت. شیخ فضل الله نوری رحمة الله علیه، از اهالی صبح است که بر خلاف جریان شب ره پیمود و در آتش خشم و جهالتشان فرو رفت و در گلشن برد و سلام الهی آرام گرفت. فضل اللهِ شهید، الگوی بزرگِ کوبیدنِ تبر بر گردهٔ بتِ روزمرگی است و تندیس بزرگ انقلاب با شجاعت بر علیه خمودگی است. @mahdi_domeiri
شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد، جلسه (۳).mp3
27.6M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله جلسات « شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد » ♦️جلسه سوم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام @mahdi_domeiri
شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد، جلسه (۴).mp3
47.24M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله جلسات « شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد » ♦️جلسه چهارم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام @mahdi_domeiri
فاش میگویم و از گفته ی خود دلشادم بنده ی عشقم و از هر دو جهان آزادم از هر چه غیر معشوق است، چه وسوسه انگیز است https://eitaa.com/RAHBSH
حجت الاسلام دومیری
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله جلسات « شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد » ♦️جلسه چ
⭕️ قدرت اسلامی(حکومت اسلامی) اثرش در جذب نفوس به طرفِ اسلام از صدها مبلّغ و مانند آن، بیشتر است.» 🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله ♦️وقتی اسلام قدرت خود را نشان داد و معلوم شد که میتواند دشمن را منکوب کند، دشمنان اسلام حساب کار خود را میکنند و زمامداران دشمن متوجّه میشوند که دیگر نمیشود با این قدرت جنگید و مبارزه کرد. بنابراین قرآن میفرماید، با آنها مقاتله کنید، شاید متنبّه شده و برگردند. ♦️این بیان توجّه و التفاتی به نقش قدرت در جذب نفوس به طرفِ حقیقت است. این مطلب همان نکته‌ای است که برخی از متفکّران معاصر میگویند: «اگر یک گوشه‌ی دنیا، یک قدرت اسلامی به وجود آید، اثرش در جذب نفوس به طرفِ اسلام از صدها مبلّغ و مانند آن، بیشتر است.» 📕کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص ۱۲۸. نشان دادن قدرت اسلام در عینیت، موجب جذب اشخاص می شود. @mahdi_domeiri
‼️مسئولان جمهوری اسلامی...‼️ الصافات وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻛﻪ ﺣﺘﻤﺎً ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﭘﺮﺳﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ .(٢٤) 🔰کلمه مسئول از ریشه سَاَل: سوال کردن می‌باشد... اساسا شخصی که وظیفه ای بر دوش خود می‌گذارد باید در مقابل کارفرما جوابگو باشد، و الّا در وظیفه خود کم‌کاری کرده است... 💯در تفکر انقلاب اسلامی و امامین انقلاب ، کارفرما و رئیس مردم هستند و تمام مسئولین خدام و واسطه های اجرای دستورات مردم... ✅مسئول جمهوری اسلامی با مسئولان تمام کشورهای دنیا فرق دارد، زیرا بر مسندی تکیه داده که به آبروی دين و خدا و پیغمبر گره خورده و پناه مستضعفانی است که از شرق و عرب خسته شده اند و پناهگاهی جز انقلاب اسلامی ندارند... ✳️مسئول جمهوری اسلامی، بعنوان جلودار حرکت و نهضت تحول و گسترش عدالت و ایجاد دولت‌اسلامی، نباید منتظر دستور مردم بایستد و با گریه و التماس آنها عملی انجام دهد ، بلکه باید پیش قراول و پیشمرگه مردم شود و درد مردم را از نزدیک ببیند و حس کند نه اینکه مردم از او التماس دوا و درمان کنند ❌آقای فرماندار محترم! متاسفانه بارها جوانانی از دل مردم که فعالیت های انقلابی و مطالبه گری‌شان، شامل هیچ منفعت اقتصادی و سیاسی نمی‌شود، به شما بطور رسمی و محترمانه نامه فرستاده اند ولی شما جواب نداده اید.... این عمل شما دقیقا مصداق مخالفت با فرمایشات ثقلین ،رهبری ، رئیس جمهور و... نیست؟ ⁉️آقای فرماندار ، به‌نظر خودتان، با این عمل، امید چندتن از همشهریان که سالها منتظر حلول دولت انقلابی و گره گشایی کارهایشان بودند، کمرنگ شد؟ چقدر از فرمایشات اهل‌بیت ع و امامین انقلاب ، مبنی بر مردمی بودن مسئول کنار گذاشته شد؟ وقتی بسیاری از مسئولان بلند پایه دولتی و در راس آن آقای رئیسی و وزرا و... به وسط مردم آمده و به مشکلات مردم گوش میدهند این رفتار شما در جهت مخالف این بزرگواران نیست؟ برای آخرتتان هم که شده، به سوالات و درد مردم برسید @tajafi
جمهوریت، جلسه سیزدهم.mp3
27.24M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ سلسله مباحث « جمهوریت » ♦️جلسه سیزدهم 🔰موضوع: جمهوریت و مردمی سازی 🕌 هیئت فداییان حضرت زینب علیها السلام @mahdi_domeiri
| ادعای باطل 🔹️ادعای ولایت مداری برای شخصی که رغبت نمی‌کند بیانات امام جامعه را بخواند یک حرف گزاف است. یک ادعای باطل است. 📥 لینک دانلود سخنرانی@mahdi_domeiri
🔰 سلسله جلسات (شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد) 🎙 حجت‌الاسلام مهدی دومیری 🗓 سال ۱۴٠۲ - ۴ جلسه 💠 جلسه اول 💠 جلسه دوم 💠 جلسه سوم 💠 جلسه چهارم 🔗در دورانی، مهمترین شبهات مربوط به دین، شبهات ذهنی بود که پاسخی ذهنی و استدلالی می طلبید. ❌اما امروزه، مهم‌ترین شبهه در حوزه دین، شبهات عینی است. شبهاتی که نتیجه اش می شود اعتقاد ذهنی به دین، و عدم التزام عملی به آن. 👈شخص در ذهنش به دین و خدا و اهل بیت معتقد است، اما در بستر زندگی دین را جاری نمی کند، چون دین را عملیاتی نمی بیند. ✔️برای پاسخ به شبهات عینی، استدلال های ذهنی کافی نیست. بلکه باید پاسخ های عینی فراهم کرد. 🔆سلسله مباحث پیش رو، تبیین این فضا و ارائهٔ راه حل آن است. @mahdi_domeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 کاش مسئولان هم به همین سادگی حرفت را می‌فهمیدند... می‌دانستند که توصیه بر فرزندآوری، نقش آفرینی زن در حوزه کار و تربیت فرزند و همزمان رعایت شئونات اسلامی، جز با فراهم کردن شرایط میسر نیست. مسکن، خوابگاه نیست که صرفا به اندازه یک اتاق خواب و سرویس بسنده شود؛ مسکن، محل زندگی کردن، آرامش و حریم خصوصی خانواده هاست. @heydar_neghasht
بسم الله الرحمن الرحیم خبر الحاق حدود پنجاه هکتار زمین در طرح مسکن ملی _ در حال طی کردن روند قانونی است _، بسیار موجب خوشنودی و خوشوقتی است. الحمد لله که این اتفاق خوب به همت مطالبه گران مردمی و مسوولان، صورت تحقق یافت. اما یک نکتهٔ مهم در این الحاق وجود دارد که قابل تأمل و بررسی است. حدود هشت ماه قبل که مطالبه زمین به مساحت ۲۵۰ متر مطرح بود و امام جمعه محترم، فرماندار محترم، شورای شهر محترم، و مقدم بر همه مطالبات مردمی، بارها و بارها این خواسته را بیان کرده بودند و خواهان الحاق مساحت بیشتری بودند، جناب آقای مهندس عباس زاده، معاون عمرانی استاندار، به استناد استعلام از مدیر کل سابق ادارهٔ آب و فاضلاب استان، جناب مهندس امامی، با قدرت تمام از الحاق مساحت بیشتر جلو گیری کردند. با این استدلال که به واسطه پایین تر بودن مخزن آبرسانی، امکان رساندن آب به زمین های مربوطه، ممکن نیست. و با همین استدلال، جای الحاق حدود ۱۰۰ هکتار، صرفا با الحاق حدود ۵۰ هکتار موافقت کردند. اما در کمال ناباوری، امروز همان محدوده را به عنوان یک دستاورد و منت بر سر مردم فهیم بشرویه، الحاق نمودند. در این خصوص نکاتی قابل بیان است: ۱. لطفا جناب آقای عباس زاده بفرمایند که چه تغییری در شبکه آبرسانی سایت مورد نظر ایجاد شده که موجب تغییر تصمیم ایشان شده است؟. ۲. اگر بدون اینکه تغییری ایجاد شود و با همان شرایط گذشته، این محدوده الحاق شده، پس معلوم میشود که در گذشته علاوه بر اینکه به مردم دروغ گفته شده و مردم را فریب داده اند، بلکه ترک فعل بزرگی صورت گرفته است که تخلف آشکاری است. ۳. اگر با تغییر شبکه آبرسانی الحاق صورت گرفته، به چه دلیل در همان زمان این تغییر ایجاد نشد و اکنون وَ بعد از این همه گرانی قرار بر تغییر است. آیا تحمیل هزینه اضافی به بیت المال و البته جیب مردم، بی کفایتی نیست؟. ۴. مردم این تناقض در کار کارشناسی را چگونه هضم کنند و کدام را درست و کدام را غلط بدانند. کار کارشناسی گذشته که الحاق را ممنوع اعلام می کرد، و یا کار کارشناسی کنونی که الحاق را صحیح تلقی می کند. این تناقض چگونه قابل حل است؟ ۵. در هر دو فرض مذکور، ترک فعل و ضعف کار کارشناسی حقیقی به نظر می رسد. آیا یکی از وظایف ذاتی مدعی العموم این نیست که در این خصوص با قدرت ورود پیدا کرده، تا از این پس مسؤولی جرأت ترک فعل و ترک کار کارشناسی را نداشته باشد؟. البته حق پیگرد قانونی برای مردمی که متضرر شده اند، محفوظ است. ۶. پاسخ آقای عباس زاده به افکار عمومی چیست که می گویند عدم تایید در گذشته، تعمداً بوده است تا گذر زمان مردم را خسته کرده و دست از مطالبه به حق خود که قطعات ۲۵۰ متری بود، بکشند، به مرگ گرفتند تا به تب راضی شوند. گو اینکه بخشی از مردم به تب راضی شده اند ناچاراً. ۷. اگر کسی مدعی شود که امروز دیگر مردم بدبین هستند، بدبین به خاطر ترک فعل ها، بدبین به خاطر کارهای غیرکارشناسی، بدبین به خاطر لجبازی های کودکانه، مسؤولان محترم، چه پاسخی خواهند داشت؟. و اگر این بدبینی صحت داشته باشد، چگونه نسبت به تصمیمات آینده خوشبین باشند؟. چگونه و بر اساس کدام منطق وقتی می گویید قطعات ۳۰۰ متری نشدنی است، مردم به گفته شما اعتماد کنند؟. ۸. استاندار محترم، جناب آقای قناعت، دوندی ته ناک بن چ خوره؟. امه پر و مار امسه از خدا پیغمبر بتنه و قبر و قیامت. واقعا بعضی کارها جواب ندارنه قیامت؟. آدم که گت بیه، ونه گتگیری هکنه، نا وچه بازی. من و ته هرده اینجه غریبمی. خداره شاهد گیرمه فردا خدای پیش ونه جواب پس هدیم. توندی، درست هکن، نتوندی، بور. آه این مردم بیچاره کنده آدمه. از من بتن ... (زبان مازنی ) @mahdi_domeiri
| شکل‌گیری دولت اسلامی 🔹️تا زمانی که کارگزاران نظام شناخت از مبانی فکری ولی جامعه پیدا نکنند، دولت اسلامی شکل نخواهد گرفت. 📥 لینک دانلود سخنرانی@mahdi_domeiri
🔰 سلسله جلسات 🎙 حجت‌الاسلام مهدی دومیری 🗓 سال ۱۴٠۲ - ۲۸ جلسه 💠 جلسه ۱ | ضرورت‌های مربوط به دولت اسلامی 💠 جلسه ۲ | دولت اسلامی و وظیفه انقلابی‌ها 💠 جلسه ۳ | منظور از دولت اسلامی چیست؟ 💠 جلسه ۴ | دولت اسلامی و حکومت ولائی 💠 جلسه ۵ | دولت اسلامی و خوی استکباری 💠 جلسه ۶ | دولت اسلامی و استئثار 💠 جلسه ۷ | دولت اسلامی و نگاه به مسئولیت 💠 جلسه ۸ | دولت اسلامی و مردمی بودن 💠 جلسه ۹ | دولت اسلامی و جمهوریت 💠 جلسه ۱۰ | دولت اسلامی و اشرافیت 💠 جلسه ۱۱ | دولت اسلامی و پیشرفت 💠 جلسه ۱۲ | دولت اسلامی و شاخصه‌های هویت اسلامی 💠 جلسه ۱۳ | دولت اسلامی و استعمار زمین 💠 جلسه ۱۴ | دولت اسلامی و عدالت 💠 جلسه ۱۵ | دولت اسلامی و شناخت تاریخی 💠 جلسه ۱۶ | دولت اسلامی و کار جهادی 💠 جلسه ۱۷ | دولت اسلامی و توحید 💠 جلسه ۱۸ | دولت اسلامی و منازعات سیاسی 💠 جلسه ۱۹ | دولت اسلامی و خط امام (۱) 💠 جلسه ۲۰ | دولت اسلامی و خط امام (۲) 💠 جلسه ۲۱ | دولت اسلامی و اعتقاد به دولت اسلامی 💠 جلسه ۲۲ | دولت اسلامی و انسا‌ن‌محوری 💠 جلسه ۲۳ | دولت اسلامی و انتقادپذیری 💠 جلسه ۲۴ | دولت اسلامی و اولویت‌ها 💠 جلسه ۲۵ | دولت اسلامی و گفتمان‌سازی حلقه میانی 💠 جلسه ۲۶ | دولت اسلامی و توان گفتمان‌سازی 💠 جلسه ۲۷ | دولت علوی یا دولت مهدوی؟ 💠 جلسه ۲۸ | انتظار فعالانه و ایجاد دولت اسلامی @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم متنی که در دو عکس بالا است، گویای شبهه ای است که به توضیح نیازی ندارد. در پاسخ به این شبهه باید گفت: ۱. فطریه مربوط به قوت غالب مردم است که امروزه نان و برنج است. وقتی که بحث از قوت غالب می شود، منظور چیزی است که مردم مصرف می کنند، و نه چیزی که کشاورز می فروشد. بنابراین، قیمت قوت غالب ( گندم یا برنج ) بر اساس قیمت خرید مردم محاسبه می شود، و نه قیمت فروش کشاورز. شاید قیمت فروش ۱۰ تومان باشد، اما قیمت خرید به واسطه دلال بازی ها، ۱۰۰ تومان باشد. در نگاه دین، فطریه بر اساس قیمت خرید مردم محاسبه می شود و نه فروش کشاورز. ۲.فطریه امری دینی است که تعیین آن بر عهدهٔ متخصصین دین است که مراجع عظام هستند. خرید گندم از کشاورز، کاری دولتی است که تعیین قیمت آن و کنترل و نظارت بر آن، بر عهده دولت و دستگاه های مربوطه است. دخالت هر کدام از این دو نهاد در کار تخصصی دیگر، خلاف تقوا است. لذا مراجع نمی توانند در قیمت‌گذاری خرید یا فروش گندم دخالت کنند. چرا که تعیین قیمت آن مستلزم آگاهی از جزئیاتی است که علمای بزرگوار فاقد آن اطلاعات هستند. بنابراین توقع ورود علما به این بحث، توقعی نابجا و نادرست است. ۳. گاهی اوقات سخن گفتن، اوج بی سوادی فرد را فریاد می زند. به همین منظور، در دین مبین اسلام توصیه به سکوت شده تا جهالت ها به واسطه سخن گفتن آشکار نگردد. ۴. توصیه می شود در مواردی که نسبت به آن آگاهی لازم را نداریم، به جای حکم دادن و ایراد گرفتن، از اهلش سؤال بپرسیم و اگر با نگاهی منصفانه پاسخ ها قانعمان نکردند، آن هنگام حکم به نقیصه کنیم. @mahdi_domeiri