تمنای وصال، جلسه ۲۶.mp3
16.64M
🎤 سخنرانی - حجتالاسلام حاج مهدی دومیری
✅سلسله مباحث « تمنای وصال »
✅شرح مخمس شیخ بهایی
♦️جلسه بیست و ششم
🕌 مسجد الرضا علیه السلام
🎙 سخنران:
#حجت_الاسلام_مهدی_دومیری
#مخمس_شیخ_بهایی
#سخنرانی
@mahdi_domeiri
تمنای وصال، جلسه ۲۷.mp3
18.06M
🎤 سخنرانی - حجتالاسلام حاج مهدی دومیری
✅سلسله مباحث « تمنای وصال »
✅شرح مخمس شیخ بهایی
♦️جلسه بیست و هفتم
🕌 مسجد الرضا علیه السلام
🎙 سخنران:
#حجت_الاسلام_مهدی_دومیری
#مخمس_شیخ_بهایی
#سخنرانی
@mahdi_domeiri
تمنای وصال، جلسه ۲۸.mp3
14.29M
🎤 سخنرانی - حجتالاسلام حاج مهدی دومیری
✅سلسله مباحث « تمنای وصال »
✅شرح مخمس شیخ بهایی
♦️جلسه بیست و هشتم
🕌 مسجد الرضا علیه السلام
🎙 سخنران:
#حجت_الاسلام_مهدی_دومیری
#مخمس_شیخ_بهایی
#سخنرانی
@mahdi_domeiri
تمنای وصال، جلسه ۲۹.mp3
16.55M
🎤 سخنرانی - حجتالاسلام حاج مهدی دومیری
✅سلسله مباحث « تمنای وصال »
✅شرح مخمس شیخ بهایی
♦️جلسه بیست و نهم
🕌 مسجد الرضا علیه السلام
🎙 سخنران:
#حجت_الاسلام_مهدی_دومیری
#مخمس_شیخ_بهایی
#سخنرانی
@mahdi_domeiri
حجت الاسلام دومیری
بسم الله الرحمن الرحیم
انکار معاد، یکی از ویژگی های مشرکین در قرآن است و امروزه ماتریالیست ها و مادی گراها نیز چنین اند.
یکی از دلایل انکار معاد، فهم نادرست از حقیقت انسان و حقیقت مرگ است. مشرکین حقیقت انسان را همین جسم مادی می دانستند و حقیقت مرگ را هم از بین رفتن این جسم. به عبارتی دیگر، نگاه مادی مشرکین و ماتریالیست ها به انسان و مرگ، موجب انکار قیامت از سوی آنها شده است.
اگر حقیقت انسان همین جسم است، و اگر مرگ خاک شدن است، و اگر قرار است انسانِ از خاک آمده به خاک بپیوندد و دیگر هیچ، پس معاد معنایی نخواهد داشت.
عجیب نیست اگر بگویم گاهی می شود که انسانی « ماتریالیستِ مسلمان » باشد. مسلمان است، اما نگاهش مادی است، و این برآمده از معرفت ناقص و غلط است.
وقتی مسلمانی از حقیقت انسان و حقیقت مرگ و حقیقت قبر و حقیقت معاد بی خبر باشد، آرمیدن جسم خاکی در حفره ای از زمین را انتهای مسیر و آن حفرهٔ خاکی را سرای ابدی محسوب می دارد.
آیا واقعا زمین سرای ابدی است و قبر خاکی جاودانه انسان در آغوش خواهد گرفت؟، و آیا اساسا انسان مگر همین جسم است که در زمین پنهان شود و إلی الأبد در آن بماند؟.
ناآگاهی از حقیقت انسان و مرگ و معاد، موجب چنین خبط و خطایی می شود، درست، اما چه کسی در این میان مقصر و کوتاهی کرده است؟.
آیا جز این است که متولیان امور دین و فرهنگ باید حقایق را از منابع عقلی و نقلی استخراج نموده و به جامعه برسانند؟. آیا می توان نقش دستگاه های مختلف و عریض و طویل فرهنگی و نیز نقش حوزه های علمیه را در سطح دانش دینی مردم، نادیده انگاشت؟.
از مرحوم علامه طباطبایی رحمة الله علیه نقل نموده اند که فرمود:« بحث معاد هنوز روزی حوزه های علمیه نشده است » ( و به همین دلیل مبحث معاد اسفار اربعه را کاملا خصوصی و با معدود شاگردان برگزار نمود ). اگر چنین است، پس حرجی بر مردم جامعه نیست.
https://eitaa.com/mahdi_domeiri
تمنای وصال، جلسه ۳۰.mp3
15.4M
🎤 سخنرانی - حجتالاسلام حاج مهدی دومیری
✅سلسله مباحث « تمنای وصال »
✅شرح مخمس شیخ بهایی
♦️جلسه سی ام
🕌 مسجد الرضا علیه السلام
🎙 سخنران:
#حجت_الاسلام_مهدی_دومیری
#مخمس_شیخ_بهایی
#سخنرانی
@mahdi_domeiri
مطلب و مقصودِ ما، از دو جهان اوست اوست
او همه مغز است مغز، هر دو جهان پوست پوست
دل به جز از زلفِ یار، جای دگر بند نیست
رهزن و صیادِ دل، کیست مگر؟، دوست دوست
یارِ گل اندامِ من، سخت گرفتَم به بر
رفت و از او یادگار، بر تنِ من رنگ و بوست
میکده و صومعه، کعبه، کنشت، بتکده
هر طرفی رو کنی، از همه زو گفتگوست
بر لبِ او های های، بر لبِ ما هو هو
هر دو جهان سر به سر، زمزمهٔ های و هوست
هوش بَرَد جان دهد، مِی بزن از عشق او
ساقی و مِی نَک به بر، آنچه نباشد سبوست
دور شود یار و دل، خون شود از داغِ هجر
نیم نگهی گر کند، زخمِ دلم را رفوست
دوش درِ دل زدند، در بگشودم زود
خنده به لب یار بود، قاتلِ جانم هموست
#حجت_الاسلام_مهدی_دومیری
#شعر
@mahdi_domeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓آیا می دانید #فلوراید از کجا بدست می آید؟
🔹آنها دروغ گفتند تا از زندگی ما پول دربیاورند.
🔹اکثر افراد حتی دندانپزشک ها نمی دانند فلوراید از کجا و چگونه بدست میاید.
👤سخنران: دکتر والری کانتر یک دندانپزشک، متخصص #اندودنتیست و استاد دانشگاه #کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) است که در سال ۲۰۱۶ پس از یک بیداری معنوی، خود و کارش را متحول کرد.
🔻به کانال سیاحت غرب بپیوندید 👇👇👇
🆔 @siyahat_gharb
تمنای وصال، جلسه ۳۱.mp3
17.03M
🎤 سخنرانی - حجتالاسلام حاج مهدی دومیری
✅سلسله مباحث « تمنای وصال »
✅شرح مخمس شیخ بهایی
♦️جلسه سی و یکم
🕌 مسجد الرضا علیه السلام
🎙 سخنران:
#حجت_الاسلام_مهدی_دومیری
#مخمس_شیخ_بهایی
#سخنرانی
@mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند متعال در آیه ۴ سوره بلد می فرماید:« لَقَدۡ خَلَقْنَا ٱلۡإِنسَٰنَ فِي كَبَدٍ ». تحقیقاً ما انسان را در سختی و رنج آفریدیم.
و نیز در آیهٔ ۶ سورهٔ انشقاق می فرماید:« يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ ».
ای انسان، تو با سختی و مشقت به سوی پروردگارت رهسپاری و به ملاقاتش خواهی رسید.
عنِ الإمامِ زينِ العابدينَ عليه السلام ـ لِرَجُلٍ مِن جُلَسائهِ ـ : اِتَّقِ اللّه َ و أجمِلْ في الطَّلَبِ ، و لا تَطلُبْ ما لَم يُخلَقْ ··· فقالَ الرَّجلُ : و كيف يُطلَبُ ما لم يُخلَقْ ؟ ! فقال : مَن طَلَبَ الغِنى و الأموالَ و السَّعَةَ في الدنيا فإنّما يَطلُبُ ذلكَ لِلرّاحَةِ ، و الراحَةُ لَم تُخلَقْ في الدنيا و لا لِأهلِ الدنيا ، إنّما خُلِقَتِ الراحةُ في الجَنَّةِ و لِأهلِ الجَنَّةِ.
امام زين العابدين عليه السلام به يكى از همنشينان خود فرمود : از خدا بترس و در طلب [دنيا ]جانب اعتدال نگه دار و چيزى را كه آفريده نشده است، طلب مكن . . . آن مرد عرض كرد : چگونه ممكن است كسى در طلب چيزى بر آيد كه هنوز آفريده نشده است؟ حضرت فرمود : كسى كه خواهان توانگرى و دارايى و رفاه در دنيا باشد ، در حقيقت آنها را براى آسايش مى خواهد و آسايش، در دنيا و براى اهل دنيا خلق نشده ، بلكه در بهشت و براى بهشتيان آفريده شده است
(بحارالانوار، ج 70، ص 92)
لذا راحتی در دنیا نیست. مؤمن با آگاهی از این حقیقت، بیهوده عمر گران سنگ را صرف به دست آوردن راحتی و آسایش نمی کند. بلکه با پذیرش این حقیقت، سعی می کند شرایط را چنان فراهم سازد که اول مرگش، ابتدای راحتی اش باشد.