eitaa logo
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
1.6هزار دنبال‌کننده
853 عکس
98 ویدیو
17 فایل
دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه کانال‌ها و صفحات من⬇️ https://zil.ink/mimte
مشاهده در ایتا
دانلود
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
📝 #درسگفتار | آشنایی‌زدایی از پیام کنگره پیام رهبری به کنگره‌ی هفت‌هزار زن شهید در سال 91 از معدود
محتوای این درسگفتار در سایت دفتر بارگذاری شده و قابل استفاده برای مخاطبان محترم است. لینک: https://gesostu.ir/product/sch003/ 🚻 دفتر مطالعات جنسیت و جامعه @gesostu_ir www.GESOSTU.ir
پروژه‌ی مردانه‌ی جنسیت‌زدایی و بدخیم شدن سرطان غرب! سال گذشته پیرامون بحثی که جناب حجت‌الاسلام مهدی‌زاده در گفتگو با روزنامه فرهیختگان داشتند میان ایشان و بنده مباحثه‌ای کوتاه شکل‌ گرفت که ادامه پیدا نکرد. بحث ایشان در مورد حذف امر اجتماعی زنانه و مردانه به یک میزان در غرب بود که متن آن را در این لینک ملاحظه می‌کنید. متن پیش رو ادامه‌ی آن مباحثه است که تقدیم می‌شود. زمانی که از غرب و پروژه‌های صحبت می‌کنیم گاهی احساس می‌شود داریم به آن نوعی شأن فاعلی غیرانسانی می‌بخشیم که طی قرن‌های اخیر مشغول انجام دادن کاری خاص است. در جمله‌ی «غرب به یک اندازه در حال امحای زنانگی و مردانگی است» مشخص نیست که غرب چه کسی است و در تحلیل جنسیت‌مند، واجد چه جهت و مشخصاتی است. گویی یک موجودیت فرهنگی که تهی از امر انسانی و طبعاً تهی از امر جنسیتی است در تدارک برهم‌زدن نظم جنسیتی انسان است. حال آن که امر انسانی هرگز از دخالت جنسیت تهی نمی‌شود و به همین نسبت امر اجتماعی نیز همواره نسبت به جنسیت جهت‌مندی دارد. علاوه بر این باید تأکید کرد که تجربه‌ی تاریخی انسان غربی آغشته به مذکرگونگی بوده است. اگر مراد از غرب حقیقت ملکوتی شیطانی آن است یا لجنه‌‌ها و قطب‌های صهیونی است باید مشخص کنیم این نیروها چطور و به مدد کدام ساخت‌های اجتماعی و فرهنگی امکان توسعه و پیشروی ایده‌های خود را دارند. به‌هر حال در هر سطحی از تحلیلی که مستقر بشویم ناگزیر باید نسبت خود را با ساخت اجتماعی و تاریخی جنسیت مشخص کنیم. متن کامل یادداشت (کلیک کنید) 1800 کلمه. 9 دقیقه gesostu.ir/n008/ گفتگوی قبلی (کلیک کنید) @Mahdi_Takallou
مصلحت در حجاب؟! @Mahdi_Takallou
📢 امام باقر (علیه‌السلام) فرمودند: مردم، رطوبت (ثِماد) را می‌مَکَند و نهر عظیم را رها می‌کنند! 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «امام باقر(علیه السلام) فرمودند: «يَمُصُّونَ الثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ‏ النَّهَرَ الْعَظِيمَ» [مردم، رطوبت را می‌مَکَند و نهر عظیم را رها می‌کنند!]. سؤال شد نهر عظيم چيست؟ فرمودند: وجود مقدس رسول‌‌الله(صلی الله علیه وآله)، که همه علوم و معارف الهی يکجا به ایشان عطا شده است، نهر عظيم هستند. سپس فرمودند هر علمی که خدای متعال به نبی‌اکرم(صلی الله علیه وآله) عنایت فرمود، آن حضرت به اميرالمؤمنين (علیه السلام) عطا کردند. بنابراين، اميرالمؤمنين (علیه السلام) و يک‌یکِ ائمه(علیهم السلام) نهر عظيم‌اند و دیگران ثِمادند. اين روایت، هشداری به همۀ ماست که مصداقِ «يَمُصُّونَ الثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ‏ النَّهَرَ الْعَظِيمَ» نشویم.» ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از رادیو اقلیما
رادیو اقلیما، مجموعه پادکست‌هایی است که به مقوله‌ی جنسیت و نسبت آن با جامعه میپردازد و به طور خاص از منظری اندیشه‌ای و نظری در ساحت علوم انسانی، موضوع زن و مسائل مربوط به آن را نیز به بحث میگذارد. رادیو اقلیما میخواهد زاویه‌ی دید انقلاب اسلامی را در این زمینه به روی دست بگیرد و آن را به بهانه‌ی مسائل مناقشه برانگیز روز به زبان بیاورد. رادیو اقلیما میخواهد ورودهای تخصصی و اندیشه‌ای به تقاطع زن، جنسیت و جامعه داشته باشد امّا در عین حال با لحنی ژورنالیستی از مباحث دربرابر اجتماعی و عمومی نشدنش مراقبت میکند. رادیو اقلیما یک مجله‌ی صوتی فعّال، شاداب و جسور است و از طرح پرسش‌های بازاندیشانه و انتقادی ابایی ندارد. قصد داریم هر ماه حدود ۳ یا ۴ قسمت(اپیزود) تقدیم شما کنیم. هندزفری‌های خود را آماده کنید و با ما همراه باشید! @radio_eqlima 🎧
اتحاد زن و امام «معلّم بزرگ انقلاب حضرت امام خمينى (ره) نقش زن را در انقلاب - چه در پيدايش و چه در استمرار آن - و نيز جايگاه او را در تكامل جامعه‌ى اسلامى و بلوغ اسلامى و انقلابى آن، بسى بزرگ ميداشت و حق هم همين است و اين مستلزم آن است كه زن ايرانى و زن مسلمان، به مجاهدت خود براى رها شدن از دامهاى پرداخته و در راه نهاده‌ى فرهنگ تباه‌گر غرب، با اراده‌اى راسخ ادامه دهد و به هيچ رو تسليم اغواى آنان كه زن را ابزارى براى پيشبرد سياستهاى ويرانگر و اسارتبار خواسته‌اند، نشود. ظرافتى هوشمندانه لازم است كه ميان تشخص و منزلت علمى و فرهنگى و اجتماعى و هنرى و سياسى زن، با تنزل و انحطاط او تا سطح وسيله و ابزارى براى مقاصد سياسى و شخصى فرق گذاشته شود و اين يك، با آنچه مطلوب و محبوب هر انسان آزاده و آگاه است، مشتبه نگردد. * شما در چنين سمينارها و اجتماعاتى، بايد روشهاى درست براى ادامه‌ى خط امام و انقلاب در باب زن را تدوين كنيد و تداوم اين راه را تضمين نماييد.» پيام به سمينار بررسى شخصيت زن از ديدگاه امام خمينى (ره)، 68/03/08 لوازم بزرگداشت نقش زن در انقلاب؛ از منظر امام خمينى (ره) @Mahdi_Takallou
اتحاد زن و امام «آثار بينش امام (ره) در مورد تجليل از زن بعد از پيروزى انقلاب، درباره‌ى مسئله‌ى زن و تلاش براى دفاع از حقوق زنان، فعّاليتهاى زيادى شده است. در حقيقت بايد گفت كه بعد از انقلاب، از زن ايرانى تجليل شده است. پيشقراول اين تجليل هم امام بزرگوار بود كه با همه‌ى وجود براى زن ايرانىِ مسلمان ارزش و احترام قائل بود. همين بينش بود كه موجب شد زنان كشور در انقلاب اسلامى سهم بزرگى را ايفا كردند؛ بطورى كه اگر حضور زنان در نهضت انقلابى ملت ايران نميبود، به احتمال زياد اين انقلاب به اين شكل پيروز نميشد؛ يا اصلاً پيروز نميشد، يا مشكلات بزرگى در سر راه آن پديد مى‌آمد. بنابراين، حضور زنان مشكل‌گشا بود. در جنگ هم همينطور بود، در مسائل ديگر از اول انقلاب تا بحال هم همينگونه بوده است.» در همايش بزرگ خواهران در ورزشگاه آزادى به مناسبت جشن ميلاد كوثر، 1376/7/30 @Mahdi_Takallou
اتحاد زن و امام «همه‌ى ما، بخصوص زنهاى اين جامعه، بايد حق‌گزار و قدردان رسالت و پيام آن رهبر و پيشواى فقيد عظيم‌الشّأنى - يعنى امام بزرگوار (ره) - باشيم كه با قيام و حركت خود و با مطرح كردن ارزشها و عظمتهاى اسلامى و درخشندگى‌هاى شخصيّتهاى صدر اسلام - ازجمله فاطمه‌ى زهرا (سلام الله عليها) - ما و بيش از همه زنهاى ما را زنده كرد. ... اسلام و انقلاب و امام آمد و در اين كشور، زن را در مركز فعّاليّتهاى سياسى قرار دادند و پرچم انقلاب را به دست زنان سپرد؛ درحالى‌كه زن در همان حال توانست حجاب و وقار و متانت اسلامى و عفاف و دين و تقواى خود را حفظ كند. كسى حقّى از اين بزرگ‌تر بر گردن زن ايرانى و مسلمان ندارد.» در ديدار با جمع كثيرى از زنان شهرهاى تهران، تبريز، اصفهان، كرمان، قم، قزوين، يزد، كرج و استانهاى چهارمحال و بختيارى و مازندران 10/26/1368 @Mahdi_Takallou
قسمت شماره صفر پادکست اقلیما «من باب آشنایی» لینک ایتا: https://eitaa.com/radio_eqlima لینک کست باکس: https://castbox.fm/va/5473148 لینک شنوتو: https://shenoto.com/channel/podcast/radio-eqlima
پیشنهاد میکنم محتوای این مناظره را ببینید. از معدود مناظره‌های خوب است؛ از این جهت که تا حد خوبی تواسته نقاط افتراقی و جریانی را در نقطه‌ی مهم‌ترین سوالات روشن کند. حقیر هم نکات متعددی درباره این جلسه دارم که ان شاء‌الله عرض می‌کنم. @Mahdi_Takallou
هدایت شده از رسانه امین
28.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 چشمان‌ من‌ مسیر تو را گم نمی‌کنند... 🎙️شعرخوانی آقای حسین دهلوی در محضر رهبر انقلاب 📽 @Resane_Amin
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
قانون حجاب، گاو نر و اصرار بر دوشیدن! راننده‌ی اتوبوس می‌گفت می‌دانم حرف زور است؛ اما لطفاً رعایت کنید نان ما را نبرند، داروخانه‌ی بیمارستان که نوشته بود از ارائه‌ی خدمات به غیرمحجبه‌ها معذور است اصلاً معذور نبود، حراست فلان مجموعه مأمور شده بود به شکلی تشریفاتی و مصنوعی یک جمله را به همه‌ی خانم‌ها گوشزد کند و مدیر فلان پاساژ برای خانم‌های کاشف حجاب درب پشتی را باز کرده بود. پیرزن و پیرمرد سنتی حتی باز یاد ضرب‌المثل قدیمی‌ها افتاده‌اند که «عیسی به دین خود موسی به خود». مرد ژیگول غیرتی شده و از زن‌های کاشف حجاب حمایت می‌کند. بخشی از چادری‌ها که پیشاپیش موضع خود را با گشت ارشاد روشن کرده بودند. تکلیف سلبریتی‌ها هم که روشن است. باندهای پروژه‌بگیر هنجارشکن و معدود زن‌های غیرپاکدامن هم. سال‌ها گفته شد حجاب تضمین حضور اجتماعی زن است و زن می‌بیند که بدون حجاب هم ضمانت حضور در دانشگاه، رستوران، بانک و... را دارد؛ چه‌بسا بیشتر از قبل هم احترام می‌شود. حال تصور کنید روزی را که موجی از محروم‌کردن محجبه‌ها در میان فروشندگان و بخش‌های خصوصی به راه بیفتد! و روزی را که موجی از تمسخر حجاب با پوشش‌های هجوآمیز مثل پلاستیک، کلاه، هدبند و... به راه بیفتد. بااین‌همه و به طور مختصر، مجموعه‌ی آمارها نشان‌دهنده‌ی این است اکثریت زنان از قضا طرف‌دار اصل ایده‌ی حجاب هستند و درعین‌حال اکثریت جامعه مخالف مداخله‌ی حاکمیت در این زمینه‌اند. در شرایط فقدان لوایح و سازوکارهای قهری و در غیاب گشت ارشاد شمار بسیاری از زنان شل‌حجاب هم حتی تغییر پوشش ندادند. گزارش‌ها هم از زنده‌بودن حیا در جامعه‌ی ایرانی حکایت می‌کند؛ اما همچنان سیاست‌های رسمی حاکمیت، هوادار و پشتیبان عمومی و فعال ندارد و شدت این مخالفت در شهرهای بزرگ و در مورد ایده‌های قهری‌تر و سخت‌تر مانند گشت ارشاد بیشتر هم می‌شود. به عقیده‌ی بنده این تناقض ظاهری کانون اصلی و مهم‌ترین کلید ورود به فهم واقعیت پیچیده‌ی حجاب است. این تناقض ظاهری را چطور باید فهمید و حل کرد؟ چگونه می‌شود عموم جامعه یک رفتار را پسندیده بدانند و کم‌وبیش به آن ملزم باشند؛ اما مداخله‌های رسمی در مورد آن را نپسندند؟ به عبارتی اکثریت مردم در عین قبول و تعهد به ایده‌ی حجاب (کم‌وبیش و متنوع) به حاکمیت به‌هرترتیبی حق نمی‌دهند که در این زمینه اقلیت را مؤاخذه کند. من در تحلیل این نقطه بسیار گفته و نوشته‌ام. به‌هرحال، گذشته از تفسیر، در این شرایط پیچیده توقع شگفت‌انگیز داشتن از قانون و لایحه خطاست. برخی این طور صحنه را روایت می‌کنند که چون مسیر کار فرهنگی اجرایی نیست و اساساً امیدی به دستگاه‌های فرهنگی نمی‌شود داشت؛ بنابراین باید به قانون و لایحه پناه برد و تا حد ممکن آن را شدت بخشید. مطالبه‌ی آن‌ها قانون واقعاً بازدارنده است و به آن امید جدی دارند! مدت‌هاست ذهن‌ها درگیر لایحه است و در تریبون‌های مذهبی می‌گویند مسئولان هر چه زودتر باید جلوی این غائله را بگیرند وگرنه مردم متدین خود دست‌به‌کار می‌شوند و در این صورت کنترل اوضاع از دست خواهد رفت. خسارات جانی و مالی در این شرایط هم به گردن مسئولانی است که ترک فعل کرده‌اند. برخی می‌گویند مسئولان ترسیده‌اند، در ماه‌های منتهی به انتخابات به دنبال حفظ کرسی‌اند و ده‌ها روایت دیگر. از شما چه پنهان در برخی محافل نظرخواهی و تصمیم‌گیری ایده‌ی برخی از مدیران فرهنگی واگذاری مسئله به مردم به شکل سخت و خشن است. یکی از افراد موسوم به اهالی کار فرهنگی از قضا پیشنهادش احیای ایده‌ی گشت‌های موتوری دهه‌ی شصت بود. چیزی شبیه به یک وضعیت رعب‌آور شبه‌نظامی. (ادامه👇🏻) @Mahdi_Takallou
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
قانون حجاب، گاو نر و اصرار بر دوشیدن! راننده‌ی اتوبوس می‌گفت می‌دانم حرف زور است؛ اما لطفاً رعایت
(قانون حجاب، گاو نر و اصرار بر دوشیدن! ادامه👇🏻) دوگانه‌ی کار فرهنگی و کار قانونی مضحک است. همه چیز فرهنگی است و هیچ راهی جز مواجهه معنایی وجود ندارد. قانون باید ابزاری ذیل پروژه‌ی فرهنگی و با کارکرد خاص خودش و نه بیشتر باشد. قانون نوعی کنش فرهنگی است و بخشی از یک طرح کلی فرهنگی! اقتضای حاکمیت دینی صرف‌نظر کردن از جبرهای استیلایی و باستانی و اغواگری‌های دولت‌های جدید است. حاکمیتی دینی راهی جز رشد دادن اندیشه‌ها و رفع موانع از فطرت و قلب ندارد. قانون باید ذیل این پروژه عمل کند. علاوه بر این اجرای قانون یا هر سیاستی منوط به اراده‌ی عمومی است. چه قانونی می‌تواند از اتحاد سرمایه‌دار‌ها با کشف حجاب جلوگیری کند؟ چه قانونی می‌تواند وجهه‌ی تحسین‌برانگیز کشف حجاب را از بین ببرد؟ چگونه با تکیه‌ی صرف بر قانون می‌شود کشف حجاب را تقبیح کرد و مذموم نشان داد؟ چگونه می‌شود ترحم، هم‌نوایی و دلسوزی را نسبت به زنانی که مؤاخذه یا تنبیه شده‌اند به حداقل رساند؟ اساساً چگونه می‌توان بدون گفتمان و بدون درگیرکردن عموم عقل‌ها و قلب‌ها در تک‌تک اداره‌ها، فضاهای خیابانی و غیرخیابانی مداخله‌ی عمومی و اکثری مردم را برانگیخت؟ و اساساً چگونه بدون دردست‌داشتن طرح فرهنگی جامعی برای تمام ساحت‌های حجاب اجرای قانون را تضمین کرد؟ آیا می‌شود اقصی‌نقاط شهرها را به نیروهای شبه‌نظامی یا لباس‌شخصی‌ها سپرد؟ آیا با قانون می‌شود همراهی مردان را با کشف حجاب و زن‌های بدون حجاب مسدود کرد؟! گرامیان همه‌ی ماجرا بند به اراده‌ی مردم است؛ بند به گفتمان است. من فضا را برای عبور از گفتمان معیوب حجاب و خلق گفتارها و معناپردازی‌های نو، واقعی، فطری، زنانه، عمیق و انیق مستعد می‌بینم. قانون باید باشد اما در خلأ نباید به آن امید بست! @Mahdi_Takallou
در این یادداشت، حرکت انقلاب اسلامی را با تکیه بر مقوله‌ی جنسیت بازخوانی کردم و بیان کردم چطور انقلاب اسلامی عیناً با تحول در هندسه‌ی رابطه‌ی زن و مرد، زنانگی و مردانگی مقارن و مصادف و حتی یگانه است؛ عرض کردم که مقوله جنسیت و تحول در جایگاه زن چطور متغیرهایی فرعی نیستند و چرا بدون این ملاحظه سایر بحث‌ها در جای خود قرار ندارند. https://farhikhtegandaily.com/page/239167/ @Mahdi_Takallou
🔰زنان راوی غدیر 🌷بانو دارمیه حجونیه او از شیعیان معروف و بسیار مشهور حضرت امیرمؤمنان بوده به نحوى كه آوازه‏‌اش تا بدان حد پیچیده بود كه معاویه موقع ورود به مكه از وى سراغ گرفت دارمیه زنی سیاه و بزرگ هیکل بود. معاویه گفت: حالت چطور است ای دختر حام؟ گفت: خوبم ولی من از حام نیستم بلکه زنی از بنی کنانه هستم. معاویه گفت: درست گفتی. آیا می‌دانی برای چه تو را خواندم؟ دارمیه گفت: سبحان‌اللّه من که به علم غیب آگاه نیستم. معاویه گفت: برای این‌که از تو سؤال کنم چرا علی را دوست داری و مرا دشمن می‌داری؟ گفت: مرا از این کار معاف دار. معاویه گفت: نمی‌شود. دارمیه گفت: حالا که عفو نمی‌کنی از گفتن، بدان که علی را دوست دارم به خاطر عدالتش در مردم و تقسیم بیت المال بطور مساوی در میان مردم و تو را دشمن می‌دارم بخاطر جنگ کردن با کسی که از تو سزاوارتر به حکومت بود و تو چیزی (حکومت) را دنبال می‌کنی که حق تو نیست و علی (ع) را دوست دارم 🌸 به خاطر پیمان پیامبر برای او به ولایت روز غدیر خم در حضورت 🌸 و اینکه علی (ع) نیازمندان را دوست داشت و اهل دین را بزرگ می‌داشت و با تو دشمن هستم بخاطر خون‌ریزی و اختلاف انداختن بین امت و حکم ظالمانه تو که براساس هوی و هوس است. بلاغات النساء صفحه 72 الفرید (1/ 162) # صح الاعشی (1/ 259) ،ربیع الابرار ☘ @revayate_zan
استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی (۱۳‌۷۵): 📜 در مقابل اسلام، خدا شاهد است که بهائیت قرار ندارد! قادیانی قرار ندارد! یک‌سری عقائد ضعیف در این طرف و آن طرف، در مقابل اسلام قرار ندارند! آنها پهلوان میدان نیستند! چه کسی پهلوان میدان است؟ آن كسی پهلوان میدان است كه «نظامات اجتماعی» را می‌سازد؛ آن كسی است كه تخصیصِ «قدرت و اطلاع و ثروت» را به دست می‌گیرد. شما اگر توانستید متاع خودتان را به اهل دنیا ارائه دهید، این جریان‌های اعتقادیِ ضعیف را باد می‌برد! اگر شما مدعی متاعی هستید كه سعادت بشر را می‌تواند تأمین كند، جایی برای وجود آنها باقی نمی‌ماند. اگر شما توانستید انقلاب در ایجاد نظامات اجتماعی و انقلاب در معرفت بشر ایجاد بكنید، جایی برای آنها باقی نمی‌ماند. با وجود برخورداری از موهبت حکومت، چرا به صورت انفعالی و تعمیری برخورد می‌كنید؟! شما در تحقیقات میدانی یا كتابخانه‌ای اگر بخواهید وارد بشوید، محدودیت‌های سابق را ندارید؛ نمی‌توانید بگویید این کارها با محدودیت‌های شدیدی كه ما داریم محقق نمی‌شود! سلف صالح می‌توانند چنین حرفی را بزنند، می‌توانند بگویند «ما اگر نیامدیم ادارۀ عینیت را به دست بگیریم، به این دلیل بوده كه مقدوراتی در اختیار نبوده». اما شما كه نمی‌توانید این حرف را بزنید! @Mahdi_Takallou
هدایت شده از گام دوم انقلاب
🔖 🔅 امام موسی کاظم علیه‌السلام 🌀 زندگی موسی‌بن‌جعفر یک زندگی شگفت‌آور و عجیبی است. 👈 هیچ‌کس از نزدیکان آن حضرت و خواص اصحاب آن حضرت نبود که نداند موسی‌بن‌جعفر برای چه دارد تلاش می‌کند، و خودِ موسی‌بن‌جعفر در اظهارات و اشارات خود و کارهای رمزی‌ای که انجام می‌داد، این را به دیگران نشان می‌داد. ❗ حتی در محل سکونت، آن اتاق مخصوصی که موسی‌بن‌جعفر در آن اتاق می‌نشستند؛ این‌طوری بود که راوی می‌گوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسی‌بن‌جعفر سه چیز است: 1️⃣ یک لباس خشن، یک لباسی که از وضع معمولی مرفّهِ عادی دور هست. 2️⃣ «وَ سَیفٌ مُعَلَّقٌ» شمشیری را آویختند، یا از سقف یا از دیوار. 3️⃣ «وَ مُصحَفٌ» و یک قرآن. 🔍 ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانۀ زیبایی است، در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانه‌های یک آدم جنگی مکتبی، مشاهده می‌شود. 🔹 شمشیری هست که نشان می‌دهد هدف، جهاد است. 🔹 لباس خشنی هست که نشان می‌دهد وسیلۀ زندگی خشونت‌بارِ رزمی و انقلابی است. 🔹 و قرآنی هست که نشان می‌دهد هدف، این است. 👌 می‌خواهیم به زندگی قرآنی برسیم با این وسایل و این سختی‌ها را هم تحمل می‌کنیم. 📚 کتاب حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻پیشنهاد علیرضا‌ پناهیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی: 🚨 فردای عید غدیر را «روز مشارکت سیاسی زنان» اعلام کنید! علیرضا پناهیان در اجتماع بزرگ بانوان ۱۲۰ کشور در عید غدیر در حرم حضرت معصومه(س): 🔸اولین بار در تاریخ بشر، بانوان در غدیر هم‌پای مردان در سیاست مشارکت جدی داشتند 🔸رسول‌خدا(ص) در غدیر، رأی زنان را در کنار رأی مردان در عرصۀ سیاسی، مؤثر قرار داد 🔸بیعت یعنی «مسئولیت‌پذیری مردم، مانند مسئولیت‌پذیری ولیّ‌خدا»؛ در مسئولیت‌پذیری هم فرقی بین زن و مرد نیست 🔸ولایت یعنی مسئولیت‌دادن و عزت‌دادنِ خدا به همۀ مردان و زنان و افتخاردادن به آنها که خلیفه‌الله باشند متن کامل در: @panahian_text @Panahian_ir
🔰گزارش تصویری | اختتامیه چهاردهمین جشنواره فارابی ▫️آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با حضور دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از پژوهشگران و محققان عرصه علوم انسانی و اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. ▫️در اختتامیه این جشنواره بین‌المللی که با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی، معرفی و ارائه آثار و نظریه‌های برتر، روش‌ها و طرح‌های جدید در حوزه علوم انسانی و اسلامی در میان اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی برگزار شد، حضرت آیت‌الله استاد سید یدالله یزدان‌پناه به عنوان شخصیت پیشتاز علوم انسانی و اسلامی معرفی شدند. 🏷 عکس: هادی زند از ایسنا. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri