eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
3.7هزار دنبال‌کننده
375 عکس
121 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
همشهری امروز را حتما ببینید. با عنوان "چه کتابی بخوانیم تا تحلیلگر انقلابی شویم؟" یک سیر مطالعاتی در سه سطح ارائه شده. ضروری، تکمیلی و عمیق بعد کتاب‌هایی برای مطالعه بیشتر هم پیشنهاد شده. ضرورت این مطالعات و چرایی این سیر هم توضیح داده شده، همگی در قالب اینفو. درباره هر کتاب هم یک توضیح یک خطی و درباره کتاب‌های سطح ضروری هم توضیح صوتی بیان شده. کلا پیشنهاد میکنم این نشریات جمعه ها را که در قالب روزنامه دیواری چاپ میشه دنبال کنید و ازش تو مجموعه هاتون استفاده کنید. اما خوب این شماره به نظرم مهمتر باشه. https://media.hamshahrionline.ir/d/2024/05/09/0/5007372.pdf?ts=1715278686000
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چهار اثر رای مردم بر قدرت مجلس آینده @mahdian_mohsen
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر علاقه‌مند به بحث‌های جدید ارتباطات و سواد و خرد رسانه‌ای هستید، کتاب‌های یکی دو سال گذشته انتشارات همشهری را از دست ندین. این کتاب‌ها ظاهرا درباره رسانه است، اما به‌واقع درباره سبک زندگی و سبک حکمرانی نوینی است که پلتفرم‌ها برای ما رقم زدند. وعده ما نمایشگاه کتاب. راهرو 26. غرفه 666. همشهری @mahdian_mohsen
انالله و اناالیه راجعون اگر شهادت حاج قاسم روح تبری از دشمن را زنده کرد شهادت آیت الله روح تولی به انقلاب را مجدد زنده ساخت. و اینهمه نشانه هایست از تحول روحی یک ملت. عرض تبریک و تسلیت
او تنها رئیسی جمهوری است که دوران خدماتش چند دوره ای است. تاابدیت است. او زنده است و از امروز بیشتر ثمرات خدمتش را خواهیم دید.
❤️جمله شیرین رهبری و شهیدجمهور ما 1⃣یکم. عبارتی از رهبرانقلاب هست که برایم بسیار شیرین و دوست داشتنی است. از آن گزاره هاست که ریشه توامان در اخلاق فردی و جامعه سیاسی دارد. از آندست گزاره که یک سوی آن فرد است و یک سوی دیگر آن نظام سیاسی و حکومت اسلامی. سالها پیش فرمودند: " امروز بهترین چیزی که ممکن است ما بتوانیم برای تصحیح اخلاق و رفتار و منش خودمان یعنی مسئولان کشور ملاک قرار دهیم، مردم‏سالاری دینی است" و حالا عروج شهادت گونه رئیسی برایم سخت است چون او را جلوه و تجسم عینی این توصیه اخلاقی-سیاسی می دانستم. شهادت و سلوک فردی رئیسی از دل سلوک سیاسی او و در بستر مردمسالاری دینی رقم خورد. عجیب قیمتی است. مردم سالاری دینی چیست؟ سالار دانستن مردم. مردم را ولی نعمت و نفس جامعه را نفس الهی دانستن . اما مردمسالاری دینی چه کارکردی دارد؟ با مردم به سمت حق حرکت کردن. حرکت جمعی به سمت توحید آنهم با اختیار و اراده ایمان خود مردم. اینجاست که حاکم و مسوول اسلامی نقش طریق پیدا می کند. نقشی از جنس راه و مسیر . مسیر رسیدن به هدف. نقشی از جنس دستگیری کردن و پیشرو شدن و هدایت کردن. نقشی تعلیمی. اما چنین مسوولی چه وقت می تواند نقش راهبری و تعلیمی داشته باشد؟ زمانیکه برای تحقق چنین نقشی خودش نیز رشد کند. متحول شود. به بعثت برسد. نه رشدی جدا از سلوک اجتماعی؛ بلکه رشد فردی اش را در دل تحقق مردمسالاری ببیند. یعنی تلاش کند تا خاک راه مردم شود و از فرشی بودن به عرشی شدن برسد. رئیسی از نگاه من چنین بود. 2⃣دوم. شهید جمهور ما از خادمی امام رضا به خادمی مردم رسید. جنس ایندو یکی است. اما دومی ارتقای یافته اولیست. خادم الرضا بودن یعنی خادمی زائرین کردن. یعنی خادمی کسانی که می خواهند با توسل به انسان کامل به رشد و تعالی برسند. با این نگاه، خادمی تنها به صحن وسرای رضوی متوقف نیست. چون این صحن و سرا تنها در حریم گنبد و بارگاه نیست و صحن رضوی به وسعت جمهوری اسلامی است و بلکه بیشتر. اینجاست که خادم الرضا یعنی خادم زائرین رضا یعنی خادم مردمی که هرجای این خاک می خواهند با اتصال به امام معصوم رشد کنند. و جمهوری اسلامی حرم است یعنی همین. یعنی جمهوری اسلامی مانند صحن رضوی کارخانه انسان سازی است و خادمین آن خادم دستگیری از انسان ها هستند. و حالا این جمله پرتکرار رئیسی معنی می شود که بارها وبارها گفت: "راه تقرب ما مسوولین خدمت به خلق است." او از خادمی امام رضا به خادمی مردم رسید و از نشان خادمی رضوی تا آغوش امام رضا را با خدمت به خلق طی کرد. 3⃣سوم. با این دو بند شهید جمهور را مرور کنید. او تنها در خلوت و پای سجاده شهید نبود. زندگی شهیدوار او در عمق فعالیت سیاسی و اجرایی و در بالاترین جایگاه تحقق مردمسالاری دینی بود. اینجاست که ادب اجرایی و اخلاق سیاسی و رفتار وحدت بخش و خدمت پرتلاش و خالصانه اش جور دیگری فهم می شود. شهید شدن را در شهید بودن و این سلوک فردی را در بستر سلوک سیاسی و مردم سالاری دینی محقق دید. اینجاست که خادمی زائران رضوی را به خادمی ملت ایران ارتقا بخشید. خادمی در ابعاد یک ملت یعنی تابش یکنواخت مثل خورشید. چنین تابشی بسیار سخت است و عظمت و بزرگی می خواهد و تنها از انسان های بزرگ ساخته است. همشهری @mahdian_mohsen
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این حرفها گفتنش ساده است. اما در عمل خودتان مقایسه کنید چندنفر بدان عامل اند. ولایت مداری حقیقی و انقلابی گری راستین همین است. چون رهبرش گفت از اختلاف پرهیز کنید، شد محور وحدت. سرنوشت عامل به این سخنان حتما شهادت است. @mahdian_mohsen
🏴روزنامه دیواری همشهری (ویژه مراسم تشییع شهدای خدمت) ◾️فراموشت نمی‌کنیم خادم ملت ◾️این روزنامه دیواری در مراسم تشییع رایگان توزیع می‌شود. ◾️نسخه با کیفیت این روزنامه دیواری را اینجا دریافت کنید. 🆔 @hamshahrinews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگه چند ماه حقوق نمی گرفتیم تا آقای رئیسی اومد. از زیباترین تصاویر همین حضور کارگران شرکت های احیا شده است. اینها خدمات شهیدجمهور را سرسفره شان بیش از دیگران حس کردند. و امروز گویی پدر از دست داده اند @mahdian_mohsen
❇️یک تشییع جنازه متفاوت ❇️چرا شهید جمهور از شهیدرجایی و شهید بهشتی متفاوت است؟ 🔸حضور مردم در بدرقه شهید جمهور و همراهانش عجیب شگفتی ساز شد. اما این حضور میلیونی و چشمگیر از جهاتی با دیگر تجمعات تاریخی ملت ایران متفاوت است. 🔸مختصری مرور کنیم تا حرف نهایی: 1⃣یکم. کارگر شرکت هفت تپه می گوید گویا پدرم را از دست دادم. می گوید چندماه حقوق نمی گرفتیم تا اینکه آقای رئیسی آمد. کارگران شرکت احیاشده هپکو شعار می دادند: " سید ما به آسمان پر کشید/ناجی صنعت به شهادت رسید" هرکس به نحوی غم از دست دادن شهید جمهور را با تمام وجود حس می کند. سهمی که کم و بیش سر سفره اش احساس کرده است. لذا برخلاف گذشته و اینبار پشت سر ماشین حمل شهدای خدمت مردمی بودند که صرفا برای وجه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی نیامده بودند و نقش این انقلاب را در توجه دادن به دنیا فهم و وجدان کردند. پیشتر هم چشیده بودند اما اینبار قله آن ها بود؛ شهید جمهور و شهید خدمت. 2⃣دوم. یکی از صفحات ضدانقلاب که از زمان مرگ مهسا علیه کشور اقدام کرده بود می نویسد: "امروز در تشییع جنازه شرکت می کنم برای عذرخواهی." بعد هم همه پست های قبلی را پاک می کند. این ماجرا منحصر هم به مخالف نیست. رقبا نیز متوجه شدند سیاست ورزی اخلاقی یعنی چه. نمونه اش آخرین سخنرانی رئیسی در جلسه هیات دولت است که تاکید می کند به حکم ولی و رهبرم غیر از وحدت عمل نمی کنم و حق خود نمی دانم اختلافات را میان مردم ببرم. 🔻خلاصه اینکه خیلی ها متوجه شدند می توان در دل سیاست رفت و از درون آن با ردای شهادت اوج گرفت و آسمانی شد. ✅اما حرف نهائی اینجاست؛ مردم ما تشییع جنازه امام را به خاطر دارند. حضرت امام تجلی آن بخش از حاکمیت بود که مردم آنرا قدسی می دانستند. لایه انقلاب و نظام اسلامی. حضور این مردم در دیگر راه پیمائی ها نیز از جمله روز قدس و جشن پیروزی انقلاب اسلامی نیز از همین دست است. مردم ما تشییع جنازه شهدا و در راس آن شهید صاحب مکتب و سیدشهیدان انقلاب، حاج قاسم سلیمانی را به چشم دیده اند. شهدای امنیت نیز برای مردم آشنا هستند. دلاورمردانی که غیرت می ورزند و مجاهدانه از کیان انقلاب و خاک و ناموس مردم دفاع می کنند. اما ماجرای شهید جمهور در سطح و لایه دیگری است. در لایه دنیای مردم و با جلوه بیشتری نسبت به امنیت. در سطح معیشت و دنیای مردم. شهید جمهور نشان داد که توجه به دنیا و خدمت رسانی مادی نیز در نظام اسلامی می تواند در قله خود رنگ شهادت بگیرد. رئیسی خدمت رسانی دنیایی را هم مقدس کرد. رفتار سیاسی و کنش حزبی را نیز تقدس بخشید. ✅خلاصه اینکه شهید جمهور با شهیدرجائی و شهید بهشتی نیز متفاوت بود. آنها شهدای دوره انقلاب و نظام سازی در مراحل 5 گانه انقلاب اسلامی اندو رئیسی شهید دوره دولت سازی. به همین دلیل آنها به دست دشمنان انقلاب شهید شدند و رئیسی در دل خدمت. واپسین سخن اینکه همین خون یعنی کشور با قدرت پیش می رود و حالا در دوره دولت سازی خون هائی نیاز داشت تا چشم ها باز شود. خونی که رسانه است تا وجدان ها بیدار شود و در داخل و خارج همه بفهمند با انقلاب اسلامی می توان در اعماق دنیا رفت و از فرش به عرش رسید. چه بسا تعبیر دقیقتر اینست که فرش را نیز عرشی ساخت. همشهری @mahdian_mohsen
🔻امان از حیرت این روزها 🔸شما هم اینطورید و هنوز باور نکردید؟ در خانه و محل کار راه می روید و با خود کلنجار که چه شد اینطور شد؟ عکسی از آقای رئیسی می بینید و ممکن است ازخود سوال کنید چطور ممکن است؟ حکمتش چیست؟ چه بسا ساعات اولیه حادثه این نجواهای درونی کمتر بود. شاید داغ بودیم و نفهمیدیم. حالا هر چه می گذرد این سوالهای فلسفی بیشتر میشود. چطور ممکن است؟ یک نفر با تمام ویژگی هایی که این روزها بدان نیاز داریم بار سفر می بنند و عزم آسمان می کند. چرا؟ 🔻آنها که دنبال علت اند و هنوز در پی اینکه بالگرد چطور بلند شد و چطور نشست و چه کسی مقصر است، مخاطبم نیستند. شاید اگر نشانه های اعجاب برانگیز یک عروج معنوی را دقیقتر می دیدند، از علت ها فراتر و دنبال حکمت ها می رفتند. اما حکمت چیست؟ 🔸یکی می گفت حکمتش اینست که قدر نعمت بیشتر بدانیم؛ قبول. 🔸 آن یکی می گفت این ماجرا باعث شد رئیسی بیشتر شناخته شود؛ اینهم درست. 🔸آن یکی می گفت خیلی ها با این حادثه پیوندشان با انقلاب و حاکمیت و مسؤولین خدمتگزار بیشتر شد؛ البته درست است. 🔸آن یکی می گفت برخی که مخالف نظام بودند با دیدن این صحنه ها دلشان نرم می شود و قدر داشته هایشان را بیشتر می دانند؛ بله. به چشم دیدم. 🔸یکی دیگر می گفت رفتن رئیسی سرمایه اجتماعی نظام را بیشتر می کند؛ اینهم درست است. از روی فیلم های تشییع روشن است. 🔻همه اینها درست. اما اینها فهم ناقص ما از حکمت این حادثه است. سوال اصلی اینست که واقعا حکمت ماجرا چه بود؟ آنچه می گویند و گفته می شود گویا کافی نیست. ✅ما نمی دانیم. راستش همین: "ما نمی دانیم." تنها چیزی که آرامش بخش است اتفاقا همین تعبیر است؛ "ما نمی دانیم." هرطور حساب می کنیم این حادثه بی اندازه سخت و باورنکردنی است. اداره کشور در دست کسی بود که هم اخلاق داشت و هم اهل معنویت بود و هم ولایت پذیر و هم وحدت ساز بود و هم بسیار پرتلاش و البته مردمدار. و حالا فقدانش؛ خب چرا؟ 🔻شاید باید می رفت تا همین سوال ها پیش بیاید و بفهمیم ما هیچ نمی دانیم. هیچ کاره ایم. به تعبیر اخوان ثالت سرگشته محضیم در این وادی حیرت. فقر مطلقیم. اراده اوست و دیگر هیچ نیست. به تعبیر امیرالمومنین عَرَفْتُ آللّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ آلْعُقُودِ، وَنَقْضِ آلْهِمَمِ. می فرماید: «خداوند را به‌وسيله بَرهم خوردن تصميم‌ها، فسخ پيمان‌ها و نقض اراده‌ها شناختم» ✅آنچه از رفتن شهیدجمهور می فهمم اینست که هیچیم. به قول مولانا اندر ره دوست فقر مطلق خوشتر/کاندر ره او خوار بود محتشمی. باید بدانیم و بدانید که همه نقشه هایمان در مقابل اراده حق نقش برآب است. فقر محضیم. نه فقیر که فقیر ذاتی است که به صفت فقر موصوف شده است؛ فقر محض یعنی هیچ. ربط محضیم. حالا با این وصف از تدبیرمان سخن بگوئیم. اندازه مان را بشناسیم و اراده کنیم و با این شناخت وارد عرصه سیاسی شویم. با این که هیچیم. چه بسا همین صفت خیلی از اراده ها و تدبیرها را جابه‌جا کند. بدانیم و وجدان کنیم که فوق همه اراده ها اراده اوست. روح امام شاد چقدر این هیچ بر زبانش بود. و فرمود: نیستم نیست، که هستی همه در نیستی است/ ‏هیچم و هیچ، که دَر هیچ نظر فرمائی همشهری @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این تصاویر را ببینید ولی بدانید این همه ماجرا نیست. رجز ما برای شما هرز ه های عالم، برآمده از ایمان این مردم است که امروز هرگوشه و کناری هستند دل های شان اینجاست. کنار مضجع شریف امام رضا و داغدار خادم الرضا و البته یکپارچه مقابل شما. @mahdian_mohsen
🔸کدام صفت شهیدجمهور؟ 🔸شهید جمهور را به کدام صفت می شناسید؟ وقتی نام رئیس جمهور فقید می آید دل و ذهن تان سمت کدام صفت بارزشان می رود؟ این روزها هرکس از نگاه خودش درباره رئیسی می نویسد. زیبایی نیز در همین است. از آن کارگر زحمتکش که با احیای کارخانه به کار بازگشته بود تا آن مخالف و تا آنها که آمده بودند پای تابوت عذرخواهی کنند و تا آنها که به پهنای صورت اشک می ریختند... فضای واقعی و مجازی مشحون از نام رئیسی است به صفات مختلف. 🔸اما کدام صفت بارز بر شهیدجمهور عزیزمان خوش تر است؟ 🔻اجازه دهید سراغ تعابیر و صفاتی رویم که رهبرانقلاب بر ایشان بکار بستند. رجوع کنیم به پیام تسلیت. این صفات در پیام رهبرانقلاب چشمگیر است: عالم، مجاهد،مردمی،با کفایت،پرتلاش، خادم الرضا، فداکار، بزرگوار و صمیمی 🔻در دیدار با رئیس جمهور عراق هم از صفت "کارآمد" استفاده کردند. 🔻پیشتر در حکم ریاست قوه قضائیه برای رئیسی فرمودند: "مصداق حرکت جهادی". 🔻بعدها در حکم تنفیذ نیز از این تعابیر استفاده کردند: فرزانه، خستگی ناپذیر، کارآزموده و مردمی 🔸این موارد را داشته باشید؛ اما در دیدار با خانواده شهید فرمودند: ایشان "مظهر شعارهای انقلاب" بودند و در ادامه تاکید کردند که رئیسی بعد از حیات شان هم خدمات ارزنده ای به کشور کردند. کدام خدمت؟ فرمودند: اظهار ارادت مردم به ایشان پیام جمهوری اسلامی را به دنیا مخابره کرد. اما این خدمت چه نسبتی با صفت برجسته شهیدجمهور دارد؟ صدور پیام جمهوری اسلامی به دنیا روی دیگر همان تعبیری است که فرمودند رئیسی مظهر شعارهای انقلاب است. مظهر شعارهای انقلاب یعنی چه صفتی؟ توضیح کوتاه اینرا رهبرانقلاب در دیدار با امیرقطر فرمودند: آقای رئیسی "جامع الاطراف" بود. 🔸رئیسی واجد همه آن صفاتی است که در ابتدای متن بدان اشاره شد. هرکس به زعم خود صفتی را می بیند؛ اما به واقع او جامع آنها بود. ثمره جامع الاطراف بودن می شود مظهر شعارهای انقلاب اسلامی و اظهار ارادت مردم به این مظهریت، یعنی نمایش پرقدرت پیام جمهوری اسلامی. 🔻راز محبوبیت رئیسی نیز در همین جامعیت است. واقع اینست که هرکس به انقلاب رسید و دستش در دست امام بود به جامع الاطرافی رسید که الحق امام قله جامعیت بود. جمال و جلال. عاطفه و حماسه. عدالت و معنویت. دنیا و آخرت. وحدت و کثرت و... همشهری @mahdian_mohsen
پیشنهاد می کنم پیام آقا به مجلس دوازدهم را با پیام آغازین به مجالس قبل مقایسه کنید. از لابه لای خطوط پیام یک نگرانی مهم فهم می شود. جالب اینکه همین نگرانی را در اولین سخنرانی بعد از انتخابات مجلس نیز ابراز داشتند. نگرانی از زیرپا گذاشتن وحدت و ایجاد اختلاف و ورود به رقابت های سیاسی و رسانه ای.... انشالله مجلس جدید این نگرانی را مرتفع می کند @mahdian_mohsen
◀️دو نگرانی در این انتخابات ⬇️بدون مقدمه دو اصل کلیدی در این دوره از انتخابات اهمیت ویژه ای دارد. شاید مناسب است نامزدهای انتخاباتی موضع خود را در قبال این دو اصل روشن کنند. مردم نیز همین را مطالبه کنند. 1⃣یکم. اصل اول ملاحظه اجرایی است. دولت مستقر در سال سوم است. سال سوم یعنی بسیاری از تصمیمات در نیمه راه است. بسیاری از طرح ها در سال های چهارم و بلکه دوره دوم ریاست جمهوری به ثمر می نشیند. ضمن اینکه دولت مستقر با ریل گذاری در بسیاری از حوزه ها مسیری را پشت سر گذاشته است که رها سازی آن خسران جدی منابع و زمان است. از طرفی این دولت کارنامه برجسته ای داشته است که باید امتداد یابد. به نظر میرسد فارغ از هرگونه جهت گیری سیاسی و گفتمانی، تغییر و تحول اساسی در دولت خلاف تدبیر و مصلحت اجرائی است. منطقا باید تلاش کرد همین دولت با همین گفتمان استمرار یابد. اما اگر نه، نامزدهای محترم در خصوص لوازم اجرایی تغییر جهت گیری و جابجایی مدیران و اثر آن بر اداره کشور چه برآوردی دارند؟ 2⃣دوم. اصل دوم و مهمتر صیانت از تحول و سرمایه اجتماعی پس از شهادت شهدای اردیبهشت است. هرگونه دوقطبی با هرنیتی ولو رقابت، در همه انتخابات ها مذموم بوده است اما در این انتخابت ضرورت مضاعف دارد. دوقطبی ها ضد مشارکت است. ضد انسجام ملی است و همه ثمرات خون شهید جمهور را پایمال می کند. سوال دوم از نامزدهای انتخاباتی اینست که برای رفع این نگرانی چه تدبیری اندیشیده اند؟ دوقطبی سازی های موهوم و البته مرسوم انتخاباتی می تواند ثمرات تاریخی خون شهدای اردیبهشت را از بین ببرد. آیا برای این نگرانی برنامه روشنی دارند و تغییری در تصویر و رفتار انتخاباتی خود و همراهانشان خواهند داشت؟ بزرگان سیاسی در جریانات و گروه های مختلف و همچنین نهادهای نظارتی و مسوول نیز به نظر میرسد باید نسبت به ایندو ملاحظه توجه جدی تری نسبت به گذشته داشته باشند. @mahdian_mohsen
یکی از کارهای سخت روزنامه نگاری زمانی است که مخاطب دچار بی حسی شده است و رسانه باید توجه او را به سمت یک موضوع مهم جلب کند تا فراموش نکند. رفح این روزها چنین وضعیتی دارد. اجازه ندهیم. به خودمان تذکر دهیم. اصرار داشته باشیم عکس ها و اخبار غزه و رفح را با جدیت دنبال کنیم. در خلوتمان به آن فکر کنیم. دیگران را هم توجه دهیم و نگذاریم این بی حسی غالب وتبدیل به بی حسی اجتماعی شود که بلاست. واگرنه این بلا مهمترین ثمره این جنایت ها را که آگاهی بخشی و بیداری جهانی است را هم از بین می برد. @mahdian_mohsen
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر گفتند رئیسی که بود، همین فیلم را نشان دهید و تمام. منظومه شهید جمهور است. باقی تناسب های زمانی و غیره این فیلم با این روزها نیز بماند @mahdian_mohsen
در آن سوی دنیا هم «وجدان بیدار» داشته باشی، از رهبر مستضعفین عالم مدال «مبارزه شرافتمندانه» دریافت می کنی و متصل به «جبهه مقاومت» می شوی و سمت «درست تاریخ» خواهی ایستاد. بعد هم از پدر معنوی به «فاستقم کما امرت» سفارش می شوی. در نهایت هم وعده پیروزی نهایی؛ «به اذن الله» غبطه ندارد؟ @mahdian_mohsen
دو خط قرمز برای این انتخابات وجود داره یکم. پرهیز از هرگونه دو قطبی توهمی فرشته و اهریمن دوم. امتداد گفتمانی و ارتقای اجرایی شهید جمهور @mahdian_mohsen
خمینی عزیز را با پیام رشک برانگیز رهبرانقلاب در چهلمین روز رحلت بشناسید و فخر کنید اول می فرماید: براى تبیین شخصیّت اماممان باید به قرآن پناه بریم بعد کمی جلوتر می روند: او آن روح‌ا‌لله‌ بود... با عصا و ید بیضاى موسوى و فرقان مصطفوى ... سپس قله مدح را می زنند: "امام به همه فهماند انسان كامل شدن و تا نزديكي مرزهاي عصمت پيش رفتن افسانه نيست" اما گویا هنوز حق شان را ادا نکرده اند: الفاظ مرا تحمّل نیست ... و قلم قاصر ...است ... بهتر آنکه عنان قلم درکشم @mahdian_mohsen
🔴امام دولت، دولت امام 🔺پوستر تطبیقی از دولتی با شاخص های مدنظر امام خمینی 🆔 @mahdian_mohsen