eitaa logo
روزمره نوشت (مهدیه منافی)
669 دنبال‌کننده
358 عکس
44 ویدیو
9 فایل
ادمین @ma_314
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 آیا امر جنسی عادی می‌شود؟ 🔹راسل در کتاب زناشویی و اخلاق می‌گوید: «در عصر ویکتوریا، دیدن قوزک پای زنان، برای تحریک مردان کافی بود، در حالی که برای مردان مدرن، دیدن ران پای زنان هم تحریک‌ کننده نیست.» او مبتنی بر این دیدگاه خود، مدعی است: جذابیت‌های پورنوگرافی به دلیل همین محدودیت‌های جنسی است و اگر این محدودیت‌ها نبود، این جذابیت‌ها هم نبود! 🔹راسل در ادامه توصیه می‌کند نباید قانونی برای ممانعت از نشریات مستهجن داشته باشیم! او که حدود نود سال عمرکرد و تا سال ۱۹۷۰ زنده بود، عمرش بیش از این به او فرصت نداد تا آن روی دیگر نظریات خود را مبتنی بر تجربه‌ی بشر در قرن ۲۱ و عصر سایبر ببیند؛ عصری که در آن بیشترین مخاطبان پورن، کشورهایی هستند که بیشترین آزادی جنسی را دارند و اگر ادعای او در مورد دلیل جذابیت پورنوگرافی محدودیت‌های جنسی درست بود، چرا با افزایش آزادی جنسی، مخاطبان آن هم بیشتر شدند؟ 🔹آمارها می‌گوید بیش از چهل میلیون آمریکایی به طور معمول به سایت‌های پورن سر می‌زنند. 47 درصد از آمریکایی ها گزارش داده‌اند که پورنوگرافی یکی از مشکلات خانواده آن‌هاست. همچنین 46 درصد از فرانسوی‌ها اذعان کردند که به طور معمول به سایت‌های پورنوگرافی سر می‌زنند. و 30 درصد کل فضای اینترنت را محتوای مستهجن تشکیل داده است! «مِتاسِرت» آمارهای تأسف‌بار دیگری را منتشر کرده است‌. بنابر آمارهای این پایگاه، 60 درصد دامنه‌های محتوای مستهجن در آمریکاست. چیزی معادل 428 میلیون صفحه‌ی پورنوگرافی. بعد از آمریکا، هلند، آمریکای جنوبی، آلمان، فرانسه، کانادا، ژاپن، استرالیا و... قرار دارند. 🔹راسل تصور می‌کرد با آزادی پوشش و نشر محتوای مستهجن، امر جنسی عادی می‌شود، در صورتی که نیاز جنسی برای بشر عادی نمی‌شود، بلکه سطح تحریک بالا می رود. چون نیاز جنسی دو بُعد جسمی و روانی دارد. و زمانی که بشر از وادی تامین نیاز جسمی و طبیعی جنسی‌اش به چاه ویل نیاز روانی بیفتد، روز به روز تشنه‌تر می‌شود و نوع جدیدی از روش‌های تحریک و پاسخ به نیاز جنسی را طلب می‌کند. به بیان دیگر نیاز او به سطح بالاتر می‌رود و چون باسطح بالاتری از نیاز مواجه است، نسبت به محرک‌های قبلی بی‌تفاوت شده و عوامل تحریک مجدد طلب می‌کند. انواع اسباب‌بازی‌های جنسی، پوزیشن‌ها، انواع خاصی از اندام زنان و... همه محصول تغییر سطح نیاز انسانی است که از بعد جسمی و طبیعی فراتر رفته و او را اسیر بعد روانی این نیاز کرده است. با برهنگی زنان، جسم آن‌ها برای مردان عادی شده و اندام معمولی یک زن دیگر تحریک‌کننده نخواهد بود، بلکه شکل و شمایل و رفتارهای خاصی را طلب می‌کند تا نیازی را از سطح عادی تحریک بالاتر رفته است ارضا کند. ✍️ مهدیه منافی ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
این خانه ی بهشتی برای شماست ☝️ 🏡 _________________________ خانه اى در بهشت است كه به آن ، [خانه] شادى گفته مى شود . جز كسى كه كودكان را شاد كرده باشد، وارد آن نمى گردد. ٦۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۷۶۱۹۰ و پرداخت بدون کارمزد 👇🌱 https://idpay.ir/bentolhoda @Jahadibentolhoda
مسئول گروه جهادی بنت الهدی یکی از دوستانم هست و کاملا مطمئن و موثق
RJQK_Volume 13_Issue 51_Pages 83-112.pdf
1.19M
یک مقاله ناب از سرکار خانم علی‌داد ابهری با موضوع «منطق فهم آیت‌الله جوادی آملی در تفسیر آیات زن» لینک منبع: https://rjqk.atu.ac.ir/article_15250.html @mahdiehmanafi
کمی درباره‌ی انیمیشن پینوکیو ساخت دل‌تورو @mahdiehmanafi
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
14000214-20-hale-khoob-Low.mp3
6.63M
🔉 حال خوب(۲۰) 📅 جلسه بیستم | ‌۱۴۰۰/۰۲/۱۴ 🕌 مسجد امام صادق(ع) 👈کیفیت بهتر: 📎 Panahian.ir/post/6742 @Panahian_ir @Panahian_mp3‌
دوست دارم دقیقه ۳۹ تا ۴۳ این سخنرانی را برای هر معلم، مربی و هر فردی که کارش تربیت است بفرستم. این اصل تربیتی است که با تکریم می‌توان تربیت کرد و انسان والا ساخت نه توهین و تحقیر. در خانواده اگر زنی همسرش را دائم تحقیر کند و بگوید نمی‌توانی، دقیقا نتیجه معکوس خواهد بود و آن زن با این رویه یک مرد خشن ضعیف تحویل خواهد گرفت. در ارتباط با فرزند و هر فرد دیگر این قاعده صادق است. اگر مربی یا مادر کودک را دائم تحقیر کند و بگوید نمی‌توانی، یک کودک بدون اعتماد به نفس و ناکارآمد تحویل خواهد گرفت. @mahdiehmanafi
هدایت شده از عصر زنان
♦️ خانواده مدرن و سنتی ✍🏼| مهدیه منافی ▪️در سال‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم که غرب در حال بازگشت به خانواده و اصلاح روند اشتباهی است که پیموده است و معمولا این‌طور گفته می‌شود که خانواده‌محوری یکی از رویکردهای مهم موج چهارم فمینیسم است. اما خود غربی‌ها محوریت موج چهارم را بر توانمندسازی زنان، استفاده از ابزارهای اینترنتی برای گفتن از تجربه‌های زیسته و آزارهای جنسی که با آن‌ها مواجه بوده‌اند می‌دانند. اگر فرض بر صحت این مدعا در بازگشت غرب به خانواده باشد سؤال این جاست که غرب در حال بازگشت به کدام خانواده است؟ آیا ‌منظور از خانواده در نگاه آن‌ها همانی است که مد نظر ماست یا این دو تعریف تفاوت اساسی و ماهوی دارند؟ ▪️واقعیت این است که در غرب خانواده از خانواده‌ی «سنتی» به «مدرن» تغییر کرده است. خانواده‌ای که در آن «فرد» محور است و اصالت با فرد است نه جمع و مبانی ارزشی نیز بر اساس منافع فردی تعریف می‌شوند. با این مبنا رویکرد اصلی و اولیه در تنظیم روابط، «حقوق» است نه ارزش های اخلاقی و انسانی و آن‌چه رابطه‌ی زن و مرد را تعیین می‌کند تفکیک نقش بر اساس ویژگی های ذاتی مبتنی بر جنسیت نیست بلکه با مبنای برابری است. در خانواده مدرن ارزش‌های خویشاوندی کنار گذاشته شده و ارزش‌های فردگرایانه جایگزین شده‌اند. ▪️از سوی دیگر به اذعان خانم "ایزابل ساهیل" در کتاب «نسل رها شده» با توجه به شرایط پیش آمده که محصول آزادی بی‌ضابطه‌ی روابط جنسی است «نیاز به بازتعریف مفهوم خانواده» در کشوهای غربی است. کما این که تعاریف جدید را در قانونی شدن انواع خانواده‌ی هم‌جنس نیز شاهد هستیم. ▪️اگر چه سریال‌هایی مثل «این ما هستیم» یا انیمیشن «انکانتو» سعی دارند الگویی خویشاوندی سه نسلی با حضور پدربزرگ/مادربزرگ، فرزندان و نوه‌ها را نشان دهند و بین زیست مدرن و ارزش‌های خانواده سنتی با تکرار عبارت «ما خانواده هستیم» پیوستی ایجاد کنند اما واقعیت این است که رویکرد مدرن با تعریفی که از انسان و روابط زن و مرد ارائه می‌دهد نتیجه‌اش همانی شده که در غرب می‌بینیم نه آنی که در این فیلم‌ها تصویر می‌شود. ▪️رویکرد مقابل خانواده مدرن، در نگاه اسلامی، خانواده‌ی سنتی نیست بلکه خانواده‌ی الهی است که ارزش‌های آن برگرفته از مفاهیم عمیق دینی است. در دین، مودت و رحمت سامان‌دهنده‌ی اصلی روابط میان زوجین است و اگر خانواده از حالت یگانگی و «وفاق» به سمت جدایی و «شقاق» رفت، آن‌گاه حقوق و کمک از قانون به میدان می‌آید و حقوق سامان‌دهنده‌ی ثانویه در روابط زن و مرد خانواده است نه اولیه. اگر در خانواده‌ی مدرن منافع فردی حاکم است، در خانواده الهی منافع جمعی اولویت دارد و ارزش‌های اخلاقی چون ایثار با این نگاه معنا پیدا می‌کند. در خانواده‌ای که اسلام می‌سازد، مبنای تقسیم نقش‌ها نه تنها برابری نیست بلکه بر اساس تفاوت‌های ذاتی مبتنی بر جنسیت این تفکیک صورت می‌گیرد و غایت خانواده‌ی اسلامی و حتی مفاهیم جنسیت و زوجیت محدود و محصور به دنیا نیست بلکه تا آخرت و زندگی پس از دنیا نیز ادامه دارد. ▪️اگر بخواهیم تفاوت مبنایی نگاه اسلام و مدرنیته در خانواده را بیان کنیم باید برگردیم به مفهوم انسان و تعریفی که از انسان در این دو وادی وجود دارد را بررسی کنیم. که اگر تعریف ما از انسان اومانیستی (عالم بر محور انسان) بود یا الهی و بر محور خدا (عالم و انسان بر محور خدا) خروجی‌ش دو تمدن، دو جامعه و خانواده‌ای که کوچکترین واحد است با مبانی و ساختار کاملا متفاوت خواهد شد و از این حیث از نگاه اسلامی هیچ‌گاه نمی‌توانیم اشکال زندگی هم‌باش، هم‌جنس‌گرا و انواع دیگر را که در ساختاری خارج از طبیعت زن و مرد قرار می‌گیرد را در تعریف خانواده قرار دهیم. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
27.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ایران؛ قلب تپنده جهان‼️ ✍ نقدی بر مستند برای یک زندگی معمولی به کارگردانی حسین شمقدری ✍ ایران کشوری معمولی نیست؛ مردمش هم آدمای معمولی نیستند. ایران در قرن جدید مبداء تمام تحولات نظام جهانی خواهد بود . خودتان را برای نظم جدید جهان آماده کنید! 📥 مشاهده در یوتیوب | آپارات 💡کانال تحلیلی محمدجوادخواجه‌وند @mj_khajevand | لینک جامع
حالم با دیدن این کلیپ خوب شد. عالی و بسیار امیدبخش
حلال بفرمایید. @mahdiehmanafi
خیلی سیستم لفت دادن در کانالم جالبه :) و مبناش رو نفهمیدم. ولی یکی از خوشحالی ها و البته از الطاف خدا به من اینه که مخاطبان ده ساله دارم که تا الان همراه بودند. و از همراهی همه شما تا الان ممنونم. این که هم نوشتم حلال کنید به معنی خداحافظی نبود. اگر مخاطب جدید هستید پیام پین شده رو مطالعه بفرمایید. 🙏
در جوار امام الرئوف سال نو را خدمت شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاءالله احسن الحال که با ظهور محقق خواهد شد رزق همه‌ی ما در سال پیش رو باشد. نایب الزیاره شما هستم. @mahdiehmanafi
هدایت شده از مؤمنات
هدایت شده از مؤمنات
💠۱- وقتی از جهاد می‌گوییم، جهاد نظامی به ذهن می‌آید و وقتی از جهاد «زنان» می‌گوییم، آن حدیث مشهور به یاد می‌آید. اما جهاد بیش و فراتر از این‌هاست. نه محدود به عرصه‌ی نظامی است نه جامعه، نه خانواده. بلکه هرکسی در هرجایی «مؤمن» بود و «مهاجر» بود (آفاقی و انفسی) و خود و مالش را «در راه خدا» خرج کرد، مجاهد است. و جهاد، اعم از جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر، در مقابله با دشمن تعریف می‌شود. چه این جهاد در مقابله با نفس اماره باشد، یا دشمن بیرونی یا مقابله با قواعد کفار. 🔹عرصه‌ی مجاهدت همین قدر وسیع است و همین قدر نامحدود. ✅کافیست نسبت خودمان را با خدا، رسول و مسیرش مشخص کنیم که اگر در این راه بودیم مجاهدیم. فرقی نمی‌کند زن باشیم یا مرد، جوان باشیم یا پیر، مجرد باشیم یا متأهل. 💠۲- وقتی از حضرت خدیجه می‌گوییم کم مانده فمینیست‌ها بگویند او یک زن فمینیست ثروتمند بود که به لحاظ مالی در زندگی مستقل بود. اما آیا حضرت خدیجه آنیست که این گروه می‌گویند و تعریف می‌کنند؟ قطعا و حتما خیر. زیرا در بستر و نگاه فمینیستی نه ایثار معنی دارد نه مجاهدت و نه بذل مال در مسیر خدا و همه‌ی این مفاهیم در نگاه و منطق الهی است که واجد معنا می‌شود. اساساً برای حضرت خدیجه سلام الله علیها نه مال موضوعیت داشت نه استقلال اقتصادی؛ ✅آن‌چه برای او مهم بود نسبتش با خدا و رسول و دادن تمام موجودی‌اش در این راه بود. او طبق آیه‌72 سوره انفال «جاهدوا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله»، با «نفس» خود جهاد کرد وقتی زنان مدینه او را طرد کردند، وقتی در شعب ابی طالب با بیشترین سختی‌ها با پیامبر و اهداف او همراهی کرد و تمام مال خود را داد برای مسیر و هدفی که به او ایمان داد. حتی اگر حضرت خدیجه ثروتمند هم نبود، تمام دارایی و موجودی خود را در اسلام خرج می‌کرد و می‌توان گفت جهاد اگر به قامت انسان در بیاید، قطعا مهم‌ترین مصداقش حضرت خدیجه است. 🔹اگر هر انسانی، زن یا مرد، هنر این را داشته باشد باشد تا خود و تمام موجودیش را کم یا زیاد برای خدا خرج کند و خود را به خدا بفروشد مجاهد است و بیشترین سود را خواهد داشت چون با کسی معامله کرده که تمام عالم از اوست که «اِنَّ اللهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّة» (توبه 111) ✏️ @momenaat_ir 📲 https://www.instagram.com/p/CcddzX6oBib/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 اینگونه تبیین کنیم خطبه‌ی جذاب این امام جمعه‌ی محترم، یک مصداق بارز جهاد تبیین است. این فیلم را در اختیار همه، بویژه مبلغان و تریبون داران، قرار دهید. https://eitaa.com/women92 ✅خیلی قشنگ و منصفانه بود
خیلی کلیپ خوب و خوشحال کننده‌ای بود و نمادی از عقلانیت در تبیین صحیح مسأله حجاب به عنوان عنصر تسهیل کننده حضور اجتماعی زنان نه محدود کننده. البته در مورد حضور انسانی زن در جامعه نکاتی دارم که اگر شرایط فراهم شد زمانی می‌گویم. @mahdiehmanafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبرانقلاب - امروز: ‌ «حجاب محدودیت شرعی و قانونی است نه دولتی/ کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است/ خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند/ دشمن با برنامه وارد شده ما هم باید با برنامه وارد شویم/ مسأله حجاب حل خواهد شد.» ۱۴۰۲/۱/۱۵ صحبت امروز حضرت آقا پیرامون حجاب در بیان این که کشف حجاب یک حرام شرعی و «حرام سیاسی» است، یک نوآوری فقهی بود و پاسخی به افرادی که معتقدند همه کشف حجاب‌ها را با یک چشم نبینیم و نگوییم هدف سیاسی پشت کشف حجاب‌ها است. واقعیت این است که هر کشف حجابی حتی اگر غرض آن‌خانم هم سیاسی نباشد (که به عقیده بنده هست) در پازل دشمن تعریف می‌شود و در میدانی که دشمن برای کنش پهن کرده باید فهمیده شود. و هرکسی هم مسأله حجاب یا هر مسأله فرهنگی دیگر را در جمهوری اسلامی ایران، بدون در نظر گرفتن عامل دشمن دید و آن را در میدان جنگ نرم تحلیل نکرد، فهم درستی از وضعیت فرهنگ و حجاب در ایران ندارد. @mahdiehmanafi
هدایت شده از ..: برای ایران :..
📌 همبستگی صادقانه farsi.khamenei.ir 🔺@foriran1401 |