25.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ میلانی سعی میکند با انکار مرد، به تثبیت زن و حل مشکلات او دست یابد. فیلم «دو زن» مجموعهای از همه المانها و مولفههای سینمای زنان است.
📽 معرفی و نقد فیلم «دو زن»
#اختصاصی
🔸کارگردان: تهمینه میلانی
🔸سال ساخت: ۱۳۷۷
🔸نویسنده: حسن احمدیان دلاویز
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
📌 «سه روز گذشته برخی خبرگزاریهای انگلیسی زبان اعم از "دیلی کالر" خبر از گرایش بالای کودکان و نوجوانان اوتیسمی اعم از دختر و پسر به اعمال روند تغییر جنسیت خبر دادند. این خبرگزاریها در ادامه اذعان کردند که بیشترین جمعیت تشکیل دهندهی ترنسسکشوالها را گروههای اوتیسمی تشکیل میدهند.»
📂 ادامه یادداشت
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «سه روز گذشته برخی خبرگزاریهای انگلیسی زبان اعم از "دیلی کالر" خبر از گرایش بالای کودکان و نوجوان
♦️ بازی با سرنوشت با نظریه پردازیهای دروغین
📌 «سه روز گذشته برخی خبرگزاریهای انگلیسی زبان اعم از "دیلی کالر" خبر از گرایش بالای کودکان و نوجوانان اوتیسمی اعم از دختر و پسر به اعمال روند تغییر جنسیت خبر دادند. این خبرگزاریها در ادامه اذعان کردند که بیشترین جمعیت تشکیل دهندهی ترنسسکشوالها را گروههای اوتیسمی تشکیل میدهند.»
▪️جالب آنجاست که در میان روانپزشکان غربی، افرادی چون دکتر "سوزان بردلی" بودند که در دههی ۱۹۷۰ میلادی پرده از این واقعیت برداشته بودند که بیشتر کودکانی که گرایش به تغییر جنسیت دارند افراد اوتیسمی با درجهی بالا هستند و این افراد توسط صنعت پزشکی مورد استثمار قرار گرفته اند. ارتباط بین اوتیسم و تراجنسیتیها تا سال ۲۰۱۰ میلادی مورد توجه متخصصین پزشکی بود به قدری که نتایج تحقیقات نشاندهندهی این واقعیت بودند که افراد تراجنسیتی ۳ تا ۶ برابر بیشتر از افراد سالم در معرض ابتلا به اوتیسم هستند.
▪️آنچه که این روزها قابل توجه است در زمینهی مسئلهی تراجنسیتی و کلانتر از آن مبحث +LGBTQI ها ذیل "نظریهی جنسیت، برساخت اجتماعی" تولید شده توسط اولین نظریهپردازان فمینیسم عیانتر مینماید، این است که دستهای سیاسی و سلطهگر استعمار جهانی نظام سرمایهداری به واسطهی ابزارهای مختلفی که گاه نظریهپردازان علوم اجتماعی هستند، گاه کنوانسیونهای بینالمللی چون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان سازمان ملل، گاه پزشکی و روانشناسی به واسطهی اعمال جراحی در راستای استعمارگری نوین خود که در عصر حاضر به سرمایههای وجودی انسانها رسیده است میپردازند. آنچه این روزها تحت عنوان برساخت نامیده شدن جنسیت برسر انسانها میآید انحطاطی است که در آن زن بودن، مرد بودن، کودک و نوجوان بودن به دلیل دور افتادن از معنای اصیل و ذاتی خود بی معنا گردیده است؛ خانواده در آن دستخوش نابودی شده و انسانها مصداق بارز "اولئک کالانعام بل هم اضل" گشتهاند.
▪️پوچ و باطل بودن نظریهی "جنسیت برساخت جامعه" و در امتداد آن قائل بودن به جنسیتهای مختلف در قالب +LGBTQI ها به قدری مغایر با فطرت انسانی است که از کودکان و نوجوانان دارای مشکلات ذهنی برای بهرهبرداریهای سیاسی خود به عنوان ابزار استفاده میکنند. یقینا سیستم جهانی که در مواجهه با انسانها خصوصا انسانهای دارای مشکلات جسمی در جهت منافع خودشان استفاده میکنند نمیتوانند داعیهداران مطمئنی در جهت احقاق حقوق بشر، احقاق حقوق زنان و احقاق حقوق کودکان باشند.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ شما الگوی والای زن امروز هستید...
این مسئولیت بر عهده شماست که به جهان بفهمانید که علم و فرهنگ حقیقی با ایمان نگاه داشته میشود...
📽 بخشی از سخنان شهید صدر برای جمعی از بانوان که به سرپرستی شهیده سلوی بحرانی با شهید صدر بیعت کردند؛ ۱۵ رجب ۱۳۹۹ ه.ق
@zan_khanevade
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
♦️ خانواده مدرن و سنتی
#اختصاصی
✍🏼| مهدیه منافی
▪️در سالهای اخیر زیاد شنیدهایم که غرب در حال بازگشت به خانواده و اصلاح روند اشتباهی است که پیموده است و معمولا اینطور گفته میشود که خانوادهمحوری یکی از رویکردهای مهم موج چهارم فمینیسم است. اما خود غربیها محوریت موج چهارم را بر توانمندسازی زنان، استفاده از ابزارهای اینترنتی برای گفتن از تجربههای زیسته و آزارهای جنسی که با آنها مواجه بودهاند میدانند.
اگر فرض بر صحت این مدعا در بازگشت غرب به خانواده باشد سؤال این جاست که غرب در حال بازگشت به کدام خانواده است؟ آیا منظور از خانواده در نگاه آنها همانی است که مد نظر ماست یا این دو تعریف تفاوت اساسی و ماهوی دارند؟
▪️واقعیت این است که در غرب خانواده از خانوادهی «سنتی» به «مدرن» تغییر کرده است. خانوادهای که در آن «فرد» محور است و اصالت با فرد است نه جمع و مبانی ارزشی نیز بر اساس منافع فردی تعریف میشوند. با این مبنا رویکرد اصلی و اولیه در تنظیم روابط، «حقوق» است نه ارزش های اخلاقی و انسانی و آنچه رابطهی زن و مرد را تعیین میکند تفکیک نقش بر اساس ویژگی های ذاتی مبتنی بر جنسیت نیست بلکه با مبنای برابری است. در خانواده مدرن ارزشهای خویشاوندی کنار گذاشته شده و ارزشهای فردگرایانه جایگزین شدهاند.
▪️از سوی دیگر به اذعان خانم "ایزابل ساهیل" در کتاب «نسل رها شده» با توجه به شرایط پیش آمده که محصول آزادی بیضابطهی روابط جنسی است «نیاز به بازتعریف مفهوم خانواده» در کشوهای غربی است. کما این که تعاریف جدید را در قانونی شدن انواع خانوادهی همجنس نیز شاهد هستیم.
▪️اگر چه سریالهایی مثل «این ما هستیم» یا انیمیشن «انکانتو» سعی دارند الگویی خویشاوندی سه نسلی با حضور پدربزرگ/مادربزرگ، فرزندان و نوهها را نشان دهند و بین زیست مدرن و ارزشهای خانواده سنتی با تکرار عبارت «ما خانواده هستیم» پیوستی ایجاد کنند اما واقعیت این است که رویکرد مدرن با تعریفی که از انسان و روابط زن و مرد ارائه میدهد نتیجهاش همانی شده که در غرب میبینیم نه آنی که در این فیلمها تصویر میشود.
▪️رویکرد مقابل خانواده مدرن، در نگاه اسلامی، خانوادهی سنتی نیست بلکه خانوادهی الهی است که ارزشهای آن برگرفته از مفاهیم عمیق دینی است. در دین، مودت و رحمت ساماندهندهی اصلی روابط میان زوجین است و اگر خانواده از حالت یگانگی و «وفاق» به سمت جدایی و «شقاق» رفت، آنگاه حقوق و کمک از قانون به میدان میآید و حقوق ساماندهندهی ثانویه در روابط زن و مرد خانواده است نه اولیه. اگر در خانوادهی مدرن منافع فردی حاکم است، در خانواده الهی منافع جمعی اولویت دارد و ارزشهای اخلاقی چون ایثار با این نگاه معنا پیدا میکند. در خانوادهای که اسلام میسازد، مبنای تقسیم نقشها نه تنها برابری نیست بلکه بر اساس تفاوتهای ذاتی مبتنی بر جنسیت این تفکیک صورت میگیرد و غایت خانوادهی اسلامی و حتی مفاهیم جنسیت و زوجیت محدود و محصور به دنیا نیست بلکه تا آخرت و زندگی پس از دنیا نیز ادامه دارد.
▪️اگر بخواهیم تفاوت مبنایی نگاه اسلام و مدرنیته در خانواده را بیان کنیم باید برگردیم به مفهوم انسان و تعریفی که از انسان در این دو وادی وجود دارد را بررسی کنیم. که اگر تعریف ما از انسان اومانیستی (عالم بر محور انسان) بود یا الهی و بر محور خدا (عالم و انسان بر محور خدا) خروجیش دو تمدن، دو جامعه و خانوادهای که کوچکترین واحد است با مبانی و ساختار کاملا متفاوت خواهد شد و از این حیث از نگاه اسلامی هیچگاه نمیتوانیم اشکال زندگی همباش، همجنسگرا و انواع دیگر را که در ساختاری خارج از طبیعت زن و مرد قرار میگیرد را در تعریف خانواده قرار دهیم.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
.
🔴 ستمی به نام «برابری جنسیتی»
✍️مخدره چمنخواه، کارشناس مدیریت خانواده
▪️فمینیسم برای جلوه کردن و پرچم دادن به جنبش خود به لباسهای لیبرالیسم، مارکسیسم، سوسیالیسم، پسا مدرنیته و پسا ساختارگرایی در آمد تا ذیل این تفکرات اومانیستی(انسان محوری) دم از حقوق زنان و برابری دوجنس بزند.
▪️فمنیستها قدرت را مفهومی انسانمحور میدانند و برای آن اصالت ذاتی قائل هستند، اما بازخوانی اسلام از قدرت، معطوف به هدف الهی و توجه به وحی در شئون اجتماعی است.
▪️موضوع قدرت و توزیع عادلانۀ آن میان زن و مرد، از موضوعات مهم و مناقشهبرانگیز در عصر حاضر به حساب میآید و توجه بسیاری از نظریهپردازان را بهسوی خود جلب کرده است.
🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت
📮فکرت؛ رسانه اندیشه و آگاهی
#فمینیست
#زن_مسلمان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
عصر زنان
نشست نهاد اجتماعی #بانوان ♦️ بهینهسازی فضای اجتماعی مبتنی بر نیازها، توانمندیها و اختصاصات بانوان
banovan-lowquality.m4a
26.41M
#صوت_نشست
♦️ نهاد اجتماعی بانوان
🎙ارائهدهنده: دکتر عباس جهانبخش
✅ نکته: برای درک بهتر مطالب مطرحشده در نشست، لازم است که فایل صوتی به همراه فایل پاورپوینتی که ضمیمه خواهد شد، شنیده و مشاهده شود.
✅ جهت شرکت در بخش پیشرفته نشست و کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @SaeedGhorbany2 در ایتا در تماس باشید.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#صوت_نشست ♦️ نهاد اجتماعی بانوان 🎙ارائهدهنده: دکتر عباس جهانبخش ✅ نکته: برای درک بهتر مطالب مطرح
2- فایل ارائه شده در نشست نهاد اجتماعی بانوان.pdf
31.64M
♦️فایل پاورپوینت ارائه
«نهاد اجتماعی بانوان»
📌 «درحالی که طی آشوبهای اخیر کشور زنان ساکن در سرزمینهای اشغالی ویدئوهایی از حمایت از آزادی و حقوق زنان منتشر میکردند و به نوعی جمهوری اسلامی را ضد زن قلمداد میکردند گزارشهای خبری حاکی از این هستند که زنان ساکن در سرزمینهای اشغالی در اعتراض به قتلهای متعدد زنان صهیونیست توسط نزدیکانشان در میدان هابیای تلاویو تجمع کردند.»
📂 ادامه مطلب
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «درحالی که طی آشوبهای اخیر کشور زنان ساکن در سرزمینهای اشغالی ویدئوهایی از حمایت از آزادی و حقوق
♦️ زنان؛ ابزار دست آشوبها
📌 «درحالی که طی آشوبهای اخیر کشور زنان ساکن در سرزمینهای اشغالی ویدئوهایی از حمایت از آزادی و حقوق زنان منتشر میکردند و به نوعی جمهوری اسلامی را ضد زن قلمداد میکردند گزارشهای خبری حاکی از این هستند که زنان ساکن در سرزمینهای اشغالی در اعتراض به قتلهای متعدد زنان صهیونیست توسط نزدیکانشان در میدان هابیای تلاویو تجمع کردند.»
▪️لازم به ذکر است که این تجمع اولین تجمع زنان صهیونیست در اعتراض به خشونتهای گسترده علیه زنان در سرزمینهای اشغالی نیست. در آذر ۱۳۹۷ نیز اخباری مبنی بر تجمع اعتراضی زنان صهیونیست علیه خشونتهای گستردهای که نسبت به زنان تجمعات گستردهای داشتند به قدری که برخی خبرگزاریها نیز از این تجمع پوشش خبری ارائه دادند.
▪️خوی وحشیانهی صهیونیزم در مواجهه با زنان واقعیتی عام و جهانشمولانه دارد به قدری که این خشونت حتی در نسبت با زنان یهودی شهرکهای اشغالی نیز قابل درک است. زنان فلسطینی که طی سالهای متمادی توسط این رژیم تروریستی به شهادت رسیدهاند نه به خاطر عرب بودن، مسلمان بودن و یا فلسطینی بودنشان بلکه به دلیل زن بودن مجرم شناخته میشدند؛ همچون زنان یهودی شهرکهای اشغالی! چهرهی حقیقی شعار زن، زندگی، آزادی و جانبداری رژیم منفور اسرائیل از حقوق زنان ایرانی و سیاستورزی کثیفی که پشتوانهی تئوریک، عملیاتی و سیاسی این شعار بود امروز آشکارتر از دیروز گردیده است! رهبر انقلاب در باب آشوبهای گذشته عبارت "ابزار دست شدن زنان در آشوبها" را عنوان کردند و امروز این عبارت کلیدی با اخباری چون خبر اعتراضات زنان شهرکهای اشغالی به خشونت علیه زنان در برابر دیدگان تمام دنیا کاملا شفاف و روشن گردیده است.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 «سال ۱۹۴۶ میلادی دانشگاه وندرلبیت ایالات متحده آمریکا برای آنچه که خود اذعان به ارتقاء سلامت زنان باردار میکنند، اقدام به ابتلاء زنان باردار گواتمالایی به بیماریهای سوزاک و سفلیس نمودند و سپس با استفاده از مواد رادیواکتیوی تلاش به درمان بیماری نمودند که در نهایت به دلیل ابتلاء جنینها و مادران باردار به سرطان، روند آزمایش اجباری و درمان احتمالی به مرگ مادران باردار و جنینهایشان ختم شد!»
📂 ادامه مطلب
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «سال ۱۹۴۶ میلادی دانشگاه وندرلبیت ایالات متحده آمریکا برای آنچه که خود اذعان به ارتقاء سلامت زنان
♦️ حقیقتی آشکار؛ ما در مسأله زن، از غرب طلبکاریم
📌 «سال ۱۹۴۶ میلادی دانشگاه وندرلبیت ایالات متحده آمریکا برای آنچه که خود اذعان به ارتقاء سلامت زنان باردار میکنند، اقدام به ابتلاء زنان باردار گواتمالایی به بیماریهای سوزاک و سفلیس نمودند و سپس با استفاده از مواد رادیواکتیوی تلاش به درمان بیماری نمودند که در نهایت به دلیل ابتلاء جنینها و مادران باردار به سرطان، روند آزمایش اجباری و درمان احتمالی به مرگ مادران باردار و جنینهایشان ختم شد!»
▪️آنچه در گزارشهای جهانی و سالانهی شکاف جنسیتی سازمان ملل به واسطهی کمیسیون مقام زن این سازمان ارائه میشود یکی از مولفههای اساسیاش بهداشت و برابری زنان به درمان، وضعیت زنان باردار و کاهش خطر مرگ و میر آنان میباشد و هر کشوری به تفکیک گزارشها و عملکردهایش در این جدول رتبه بندی میشود. اما آیا تا بهحال شده که این تبعیض آشکار جنسیتی و نژادی که ایالات متحده آمریکا علیه زنان گواتمالایی و احتمالا زنان سایر کشورهایی که طعم استعمار آمریکا را چشیدهاند نیز در زمرهی گزارشهای شکاف جنسیتی، روی نمودار آمریکا قرار داده شوند؟!
▪️آیا ایالات متحده آمریکا از کمیسیون مقام زن و شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل تعدد نقض حقوق بشر و خصوصا نقض حقوق زنانی که به دلیل نژاد، کم سوادی و استعمار کشورشان حق حیات و سلامت خود و کودکانشان سلب گردید مورد مواخذههای جدی بین المللی اعم از تحریم، اخراج از نهادهای بلندپایهی بینالمللی و انزوای جهانی در ابعاد علمی_ورزشی_ سینمایی قرار گرفته است؟!
▪️چگونه دنیا میتواند خود را قائل به ارزش و احترام به زنان بگذارد و روزهایی را در سال به نام زنان نامگذاری کند اما تناقضات مکرر نقض حقوق زنان توسط کشورهایی نظیر آمریکا را نادیده بگیرد؟!
▪️ما در مسئلهی زن از غرب طلبکاریم و این سوالات گوشهای کوچک از وجوه طلبکاری ما از غرب در حوزهی زنان است.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|