eitaa logo
روزمره نوشت (مهدیه منافی)
704 دنبال‌کننده
303 عکس
35 ویدیو
8 فایل
ادمین @ma_314
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام بزرگواران. این رویداد بزرگ بعد از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری به عنوان دومین اقدام جهانی علیه این رژیم نامشروع در حال انجام است.قرار است طی یک طومار بین المللی درخواست اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن به سازمان ملل ارائه شود.خواهشمندم هم طبق پیام بالا در این کمپین شرکت فرمایید و هم این پویش را تبلیغ کنید. قطعا اگر با امضای کمی این طومار ارسال بشه برای وجه و آبروی فلسطین در برابر یک رژیم نامشروع صحیح نمی باشد.همت کنید تا امضاء میلیونی ارسال شود.این پویش از فلسطین شروع شده و در کشورهای دیگه نیز در حال انجام است.
حتما در کمپین بالا شرکت کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مواجهه‌ی اسراییل در غزه و در فلسطین یک دلیل بیشتر نداره جنگ کفر و ایمان... در روز هشت مارس روز جهانی زن گویا زنان و کودکان فلسطینی نه زن‌اند نه کودک چون مسأله‌شان مسأله‌ی زن فمینیست غربی در آزادی سقط جنین و هم‌جنس‌بازی نیست! @mahdiehmanafi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹جاهلیت مدرن یعنی همین فیلم یعنی جشن برای کشتن جنین‌هایی که با شعار «حق انتخاب» حق حیات از آن‌ها گرفته شده! 🔻با شعار: my body my choice! بدن من انتخاب من! 🔻شعار همیشگی فمینیست‌ها برای عبور از انواع حدود الهی. انتخاب از نوع پوشش الی روابط آزاد و قتل جنینی که مساوی است با کشتن یک انسان. 🔹اما دامنه‌ی انتخاب ما تا کجاست؟ 🔹تا چه اندازه اختیار داریم؟ 🔷اینجا دقیقا نقطه تقاوت اصلی نگاه ما با فمینیسم است و تعریف «حق» حقی که بر محورد خود تعریف شود یا حقی که بر محور خدا تعریف شود. 🔹در نگاه الهی، حقوق انسان، آنی است که خدا وضع و تعریف کرده است. در عین این که ما، مالک درجه یک نیستیم که حق هر نوع تصرف در جسم خود داشته باشیم. 🔹برعکس نگاه اومانیستی/فمینیستی که انسان را مالک درجه یک می‌داند و امکان هرگونه تصرف بر جسم خود را روا و هیچ حریمی را برنمی‌تابد. 🔹امروز هشت مارس روز جهانی زن است. کاملترش این است: روز جهانی زن غربی که تحت عنوان حق، انسان می‌کشد! @mahdiehmanafi
صوت این سخنرانی ⬇️⬇️⬇️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند «ما کتک نمی‌خوریم» یک سؤال مهم رو مطرح می‌کنه تا مخاطب بره و به جواب این سؤال برسه. سؤال اینه: «چرا با افزایش قوانین در حمایت از زنان، میزان ظلم و خشونت علیه زنان در غرب کاهش پیدا نکرد؟» در این سخنرانی به پاسخ این پرسش مهم پرداختم. https://eitaa.com/mahdiehmanafi
به گزارش گاردین از هر ده زن یک نفر تا قبل از پانزده سالگی با یکی از اشکال خشونت جنسی مواجه شده است. از هر بیست زن یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته است. ایندیپندت گزارش داده است که سوئد و دانمارک بالاترین میزان آزار جنسی را دارند یعنی بین هشتاد تا صد درصد افراد تجربه آزار جنسی دارند. فنلاند دومین کشور اروپایی ناامن برای زنان است. بر اساس گزارش آژانس حقوق اساسی اروپا، چهل و هفت درصد از زنان فنلاندی تا قبل از پانزده سالگی انواعی از خشونت جنسی یا فیزیکی را تجربه کرده اند. وضعیت دو کشور فمینیستی سوئد و دانمارک گویای این است که با افزایش نفوذ فمینیسم و آزادی های لیبرال از امنیت زنان کاسته می شود و میزان خشونت جنسی علیه آنان افزایش می یابد. چرا غرب به چنین وضعیتی رسیده است؟ پاسخ این سؤال را در این صوت بشنوید. https://eitaa.com/mahdiehmanafi
94-2 - تک صفحه.pdf
9.16M
📦 محصول ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🗞 نسخه مجازی ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔻 خودنمایی ممنوع. ✍ استاد سید یدالله یزدان پناه 🔻خانم محجبه کاملا به روز است. ✍حجت الاسلام کاظم زاده 🔻از امام آموختیم. ✍حجت الاسلام مهدی قریب 🔻عدالت جنسیتی. ✍سرکارخانم مهدیه منافی 🔻حجاب استایل فقط خودنمایی است. ✍سرکار خانم سیده ناهید موسوی 🔻پیرامون زندگی زنان در غرب. ✍هادی حسن زاده 🔻آستانه تحمل خود را بالا ببرید. ✍سید علی حسینی 🔻حجاب استایل آری یا خیر . ✍محمدحسین کشتکار لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
یادداشت عدالت جنسیتی در این نشریه، پیاده شده یکی از سخنرانی‌هام هست تمایل داشتید مطالعه کنید. 🙏
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«فمینیسم، از مردان انسان بهتری نساخت» این جمله‌ای هست که در اکثر صحبت‌ها و گفتگوهایی که دارم میگم. نشونه‌اش، آمارهایی که حکایت از کاهش ظلم نسبت به زنان نداره. چون روش فمینیسم در رفع ظلم از زن به چند دلیل اشتباه بود. اول این که به جای استفاده از قوانین پیشگیرانه برای عدم وقوع ظلم، قانون رو آورد مرحله آخر. و قانون رو ابزار بسته شدن دست مرد قرار داد نه اصلاح و تأدیب. دوم صرفا از ابزارهای کنترل بیرونی استفاده کرد (dicipline) و به کنترل درونی (order) توجه نکرد. کنترل بیرونی وضع قوانین سفت و سختی هست که ظاهر منظم و پولادین به جامعه میده، اما تو خالی. اما فردی که به کنترل درونی رسیده باشه، بدون جریمه و قانون هم ظلم نمی‌کنه و حق طرف مقابلش رو ضایع نمی‌کنه. اتفاقی که در بالاترین سطح با «تقوا» محقق میشه. به همین دلیل تقوا، انسان‌هارو به نسخه‌های بهتری از خودشون تبدیل می‌کنه و جامعه‌ی بدون تقوا، جامعه‌ای که خدارو ناظر بر اعمالش نمی‌بینه و سعی می‌کنه با وضع قوانین متعدد جامعه رو به نظم و عدالت برسونه، نتیجه‌اش سلب اختیار هست، نه رشد و رفع ظلم. کلیپ قطعه‌ای از مستند «ما کتک نمی‌خوریم» نسخه کامل مستند رو می‌تونید در سایت عماریار تماشا کنید. کتابی که می‌تونید در رابطه با تقوا و تأثیرش در جامعه‌سازی مطالعه کنید، کتاب «تقوا طرحی برای اداره‌ی جامعه» از استاد علیرضا پناهیان هست. @mahdiehmanafi
دوره آموزشی اختلاف سن در ازدواج ⏰مدت دوره: حدود ۶۰ دقیقه ❓به همراه پاسخ به‌سوالات‌مهم هزینه دوره: ۱۴ صلوات هدیه به مـادر امـام زمان سلام الله علیها جهت ورود به دوره از طریق لینک زیر اقدام کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3684106989C9b69745bd8 حتما حتـما حتـما برای دوستان و رفقا و آشنایان ارسال کنید🌱 ___________________________ | عضو شوید👇 @hsn_mokhtari
در دوره‌ای که گروهی از پسران دهه شصتی دارن با دخترای با اختلاف سن بیش از ده سال ازدواج می‌کنند، گفتن و شنیدن این حرف‌ها خیلی مهمه. کارگاهی که تا آخر امشب رایگانه
امسال چه درس‌هایی از زندگی گرفتم؟ ▫️سال‌ها قبل دعای امروزم مستجاب شده اما چون انتخابم گزینه ی خودم بوده نه گزینه‌ی خدا، همه‌ی این سال‌ها منتظر استجابت بودم. ▫️تا افراد رو به اندازه کافی نشناختم نه قضاوتشون کنم، نه باهاشون صمیمی بشم. ▫️رضایت، فاصله‌ی آرزوهای محقق نشده‌ی ماست با آنچه برایمان مقدر شده. هر چه قدر این فاصله کمتر، رضایت بیشتر. ▫️چیزی که به عنوان تنها راه حل برای حل یک مشکل تصور میکنم لزوما بهترین راه حل نیست. ▫️توانستن یا نتوانستن فاصله‌ی تصور ذهنی ماست با ظرفیت واقعی که داریم و معمولا ظرفیت حقیقی ما بیش از تصور ذهنیمون نسبت به خودمون هست. وقت‌هایی می‌تونیم که تا پیش از این فکر می‌کردیم نمی‌تونستیم. ▫️مهم نیست که امسال از جانب برخی بایکوت شدم به امید این که از چشم خدا نیفتم. ✅و در نهایت عمیقا به این رسیدم که «و من يتق الله يجعل له مخرجا ويرزقه من حيث لا يحتسب» https://eitaa.com/mahdiehmanafi
امید که امسال استجابت حقیقی دعای مقلب القلوب برای همه‌ی دنیا باشد و شاهد تبدیل احوال عالم به احسن حال، با ظهور حضرت حجت باشیم. ان‌شاءالله @mahdiehmanafi
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️زن مستقل مرد شده ✍🏻| خانم مهدیه منافی 🔸یک بار کلیپی دیدم که حرف جالبی ‌می‌زد و می‌گفت: «مردان وقتی به استقلال مالی می‌رسند به سمت تشکیل خانواده می‌روند و زنان برعکس، با استقلال اقتصادی به فکر طلاق می‌افتند!» حرف درستی که برای اثبات آن کافیست کمی به دور و بر خود نگاه کنیم. زنانی که با شاغل شدن و رسیدن به درآمد، قید ازدواج را زدند و یا مردانی که با درآمد همسر، بار خود را در حمایت مالی زن سبک کردند. ایده‌ی زن مستقل، ایده‌ای است که فمینیست‌های مسلمان آن را با حضرت خدیجه تعریف می‌کنند، اما آیا این دیدگاه با سبک زندگی و رویکرد حضرت خدیجه قابل تطبیق است؟ ورود زن به عرصه‌ی اقتصادی به عنوان یکی از عناصر قدرت و حذف مرد به عنوان حامی مالی زن، دو محور مهم در تعریف زن مستقلی است که فمینیست‌ها از آن یاد می‌کنند. با این تعریف، زنی که تحت حمایت اقتصادی مرد است وابسته و ضعیف تلقی شده و ازهمین روست که خانه‌داری در این رویکرد امری فاقد ارزش شناخته می‌شود؛ زیرا زن خانه‌دار ارزش اقتصادی مادی و قابل محاسبه که در قبال دریافت پول تعریف می‌شود را تولید نمی‌کند. 🔹در رویکرد اسلامی اکتساب مال توسط زن مجاز است و برای او انواع حقوق اقتصادی تعریف شده است تا جایی که هم‌پای مردان پرداخت زکات بر آن‌ها واجب شده است که اگر تولید و ورود به عرصه‌ی اقتصادی نبود، نیازی به وجوب پرداخت زکات برای زنان نیز نبود. اما وقتی که یکی از ارکان قوامیت مردان در خانواده بر اساس آیه‌ی ۳۴ سوره‌ی نساء «بما انفقوا» و نقش اقتصادی مرد نسبت به زن است، یعنی یکی از وجوه مهم نقش مرد در خانواده در نسبت با زن، اقتصادی است. تا جایی که برخی از مفسرین از جمله آیت الله جوادی آملی معتقدند مردی که نقش اقتصادی‌اش در خانواده حذف شده، به قوامیت او خدشه وارد شده است. آن‌چه در رویکرد «زن مستقل» مشهود است چیزی نیست جز حذف نقش مهم مرد در خانواده و جا‌به‌جایی نقش‌ها. تا جایی که ‌جرمی آدام اسمیت از آن در کتاب خود با نام «زنان شاغل، مردان خانه‌دار» از آن یاد می‌کند. 🔸موضوعی که برخلاف سیره و مشی رفتاری حضرت خدیجه در نقش خانوادگی خود در نسبت با رسول خدا (ص) است. وجود مقدس ایشان در عین ورود به عرصه‌ی اقتصادی، زنانگی خود را نفی نکرد و قوامیت همسر خود را زیر سؤال نبرد. جالب اینجاست که در روایاتی که وضعیت زنان و مردان را در آخرالزمان وصف کرده است یکی از محورهای مرکزی، مردواره شدن زنان و زن‌واره شدن مردان است. موضوعی که ما آن را در ظاهر و پوشش خلاصه کردیم اما حقیقت این روایت، در تغییر نقش‌ها و از دست رفتن زنانگی و مردانگی است. تا جایی که در روایتی دیگر گفته شده در آخرالزمان زنان نفقه‌دهنده‌ی مردان می‌شوند. امروز که به بهانه‌ی وفات حضرت خدیجه (س) یاد ایشان را گرامی می‌داریم، بهتر است با مبنای صحیح و اسلامی، وجودشان را از تعاریف مدرنی که در سال‌های اخیر به ایشان نسبت داده شده پیراسته کنیم و زن بودن را بما هو زن با مزیت‌هایی که در نظام آفرینش توسط خالق متعال برای او در نظر گرفته شده بشناسیم؛ نه زنی که از زن بودن تهی شده و خود را مستقل از مردی که در زوجیت تکمیل کننده‌ی اوست، تعریف می‌کند. 💠 |@momenaat_ir| 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
صفحه مومنات که مسئولش حقیر هستم، بعد از فیلترینگ غیرفعال بود که ان‌شاءالله از این به بعد به شکل مستمر فعال خواهد بود. تمایل داشتید با کانال اختصاصی مومنات همراه شوید. @momenaat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از این غم بمیریم رواست... سکوت تا کی؟! المستغاث بک یا صاحب الزمان... @mahdiehmanafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی خبر مرگ مهسا امینی در رسانه‌ها مخابره شد، هنوز هیچ کدام‌شان از چند و چون ماجرا خبر نداشتند، اما یک صدا فریاد زدند ما همه مهسا هستیم و هشتک مهسا امینی را ترند کردند و رخت سیاه بر تن کرده و فریاد واالسلاما سر دادند. اما امروز که زن مسلمان باردار در مقابل چشمان همسر دسته‌بسته‌اش هتک حرمت شده و به شهادت رسیده و ابعاد هولناک ماجرا به غایت مشخص است، زبان به کام گرفته‌اند و رگ غیرت‌شان ورم نکرده است. این نماینده‌ی این رژیم منحوس است که عکس مهسا را در سازمان ملل بر سر دست گرفت و شما، تمام آنهایی که برای مرگ مهسا یقه پاره کردید بدانید پشت سر چه وحوش بی تمدنی ایستادید که حتی برای زن حامله حرمت و حق حیات قائل نیستند. اینها مؤمنان به آموزه‌های تلمودند که می‌گوید: «تعدّی کردن به ناموس غیر یهودی بلامانع است زیرا کُفار مانند حیوانات هستند و حیوانات را زناشویی نیست یهودی حق دارد زنان غیرمؤمنه (زنان غیریهودی) را به غصب برباید و زنا و لواط با غیریهودی عقاب و کیفری ندارد.» آری فریادزنندگان دیروز و ساکتین امروز بدانید این شیاطین برای هیچ زن غیریهودی حرمت قائل نیستند. @aghletarif
برای دنیایی که جلوت آن، خلوت انسان را گرفته... هرچی جلوتر میریم، بیشتر به این پی می‌برم که زندگی مدرن با سکوت و آرامش سر جنگ داره. و سر و صدا از هر نوع، موسیقی گرفته تا انواع اصوات جانبی زیست مدرن، به خلوت انسان هم راه پیدا کردند. در مقابلِ نگاهی که خلوت و سکوت در اون مدح شده و انسان‌ها دعوت شدند تا در شبانه‌روز با خودشون خلوت کنند و ساعتی به فکر و اندیشه بپردازند. و فرار پیامبران و علما از شهر و رفتن به غار برای همین خلوت بوده‌. و این که در دل نیمه شب توصیه به نماز شب شدیم برای همینه. چون در اون زمان اوج خلوت و سکوت محقق میشه. خلوتی که هرچه قدر جلوتر میریم، کمتر پیداش می‌کنیم. و شاید آدم‌ها برای فرار از همین خلوت به انواع اصوات پناه می‌برن. تا با خودشون مواجه نشن. ولی فکر کنم درستش این باشه که صدای بیرون از صدای درون نباید بلندتر باشه تا جایی که انسان از درونش غافل بشه ... https://eitaa.com/joinchat/933101780C2d079f073e
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️حالا بعد از قرآن به سر در شب های قدر، دعا کنیم... 🎙 بانوای: حاج میثم مطیعی ☑️ @MeysamMotiee