eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
12هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷امام مهدی شناسی ۸۷۲🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز پنجاه و یکم 🍀فَبَلِّغْهُ مِنَّا تَحِیَّةً وَ سَلاما وَ زِدْنَا بِذَلِکَ یَا رَبِّ إِکْرَاما وَ اجْعَلْ مُسْتَقَرَّهُ لَنَا مُسْتَقَرّا وَ مُقَاما وَ أَتْمِمْ نِعْمَتَکَ بِتَقْدِیمِکَ إِیَّاهُ أَمَامَنَا حَتَّی تُورِدَنَا جِنَانَکَ وَ مُرَافَقَةَ الشُّهَدَاءِ مِنْ خُلَصَائِکَ؛ از جانب ما به او تحیّت و سلام برسان و به این وسیله اکرام بر ما را ای پروردگار بیافزا، و جایگاه او را، جایگاه و اقامتگاه ما قرار ده و نعمتت را با پیش انداختن او در پیش روی ما کامل گردان تا ما را وارد بهشت هایت نماید، و به همنشینی شهیدان از بندگان خالصت نایل نماید. 🍀 💠این فراز از دعا به موضوع سلام و تحیت به امام زمان علیه السلام اشاره دارد که خود دارای نکات درخور توجهی است. ✅نکته‌ها 🔺۱. یکی از امتیازات بی مانند قرآن، بیان پرمحتواترین مطالب در قالب ساده ترین و مختصرترین کلمات است. از جمله همین عبارت «سَلامٌ عَلَیْکُمْ» که جمله ای بسیار کوتاه و آسان، امّا پرمحتوا و رساست و سابقه آن به انبیای گذشته همچون ابراهیم، نوح و آدم علیهم السلام می‌رسد. «سَلامٌ عَلی نُوحٍ فِی الْعالَمِینَ» «سَلامٌ عَلی مُوسی وَ هارُونَ». 🔺۲. سلام، یکی از نام‌های خداوند، تهنیت خداوند بر پیامبران، تبریک الهی بر بهشتیان، زمزمه فرشتگان، کلام بین المللی همة مسلمانان، شعار بهشتیان در این جهان و آن جهان، ذکر خالق و مخلوق، ندای وقت ورود و خروج، آغاز هر کلام در نامه و بیان است که هم بر مرده و زنده و هم بر بزرگ و کوچک گفته می‌شود و پاسخ آن در هر حال واجب است. 🔺۳. پیامِ سلام، احترام، تبریک، دعا، امان و تهنیت از سوی خداوند است: «سَلامٌ قَوْلًا مِنْ رَبٍّ رَحِیمٍ»وقتی در پایان هر نماز می‌گوییم: «السلام علینا و علی عباد الله الصالحین»، با این سلام تمام مرزهای نژادی و امتیازات پوچ سنّ، جنسیّت، مال، مقام، زبان و زمان را درطول تاریخ در هم می‌شکنیم و با همه بندگان صالح خدا ارتباط برقرار می‌کنیم و بر آنها درود می‌فرستیم. نمازگزار، وقتی در سلام نماز، به همه مؤمنان و بندگان صالح و بر خودش سلام می‌دهد، احساس می‌کند که تنها نیست و یکی از آحاد امّت بزرگ اسلام است و با مردان خدا در هر جای زمین احساس همبستگی می‌کند. 🔺۴. سلام، غیر از نماز، در برخوردهای مسلمانان در جامعه اسلامی، یکی از آداب معاشرت و ادب و اخلاق به شمار می‌آید، که هم محبّت و دوستی را جلب می‌کند، هم نشانة تواضع و فروتنی است، و هم پاداش بسیار دارد. امام صادق علیه السلام سلام کردن به هر کس را، یکی از نشانه‌های تواضع و نداشتن غرور و تکبّر می‌شمارد. 🔺۵. گرچه سلام کردن موجب افتخار است؛ ولی بهتر است که کوچک بر بزرگتر، رونده بر ایستاده، گروه کم بر گروه زیاد سلام کنند. 🔺۶. سلام، نشانه ادب و احترام، عشق و محبت، هم خطی و هم فکری، صلح و مسالمت تواضع و فروتنی است. سلام، اعلام حضور و اجازه ورود، تحیت اهل بهشت، اولین حق هر مسلمان بر مسلمان دیگر و کلید آغاز است. (ما زیارت را با سلام آغاز می‌کنیم) سلام، وسیله ادخال سرور و جلب رضایت است. سلام بر شهیدان، یک شعار سیاسی اجتماعی مهم است. سلام، نشانه ولایت است، در مقابل لعن‌ها که نشانه برائت است. 🔺۷. در سلام تسلیم وجود دارد: «وَ یُسَلِّمُوا تَسْلِیماً». 🔺۸. در سلام حسن ظن است: «وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقی إِلَیْکُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُومِناً». 🔺۹. در سلام تواضع است: «فَقُلْ سَلامٌ عَلَیْکُمْ». 🔺۱۰. در سلام هم آهنگی با فرشتگان است: «سَلامٌ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ». 🔺۱۱. شعار اهل بهشت است: «تَحِیَّتُهُمْ فِیها سَلامٌ». 🔺۱۲. نجات از خطر است: «قِیلَ یا نُوحُ اهْبِطْ بِسَلامٍ مِنّا وَ بَرَکاتٍ». 🔺۱۳. پاسخی به یاوه گویان است: «وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً». 🔺۱۴. رمز برکت است: «سَلامٌ هِیَ حَتّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ». 🔺۱۵. در فضای سلام لغوی نیست: «لا یَسْمَعُونَ فِیها لَغْواً وَ لا تَأْثِیماً إِلا قِیلا سَلاماً سَلاماً». 🔺۱۶. سلام اذن ورود است: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَدْخُلُوا بُیُوتاً غَیْرَ بُیُوتِکُمْ حَتّی تَسْتَأْنِسُوا وَ تُسَلِّمُوا عَلی أَهْلِها». 🔺۱۷. سلام از دیدگاه اجتماعی نیز عامل افزایش محبت و پیوند میان دلها و تسخیر قلوب است. سلام ارزانترین احسان، هدیه و تحفه است. @mahdimontazeremast
‌📌 ساختِ قایقِ نجات با چوبِ پوسیده! ▪️ بعضی وقتها توجیهات، مقدس می‌شود؛ بطوریکه حتی رنگ و بوی قرآن می‌گیرد؛ یعنی کارها با آیه‌های قرآن یا روایات توجیه می‌شوند. ▫️ به شخصی گفتند چرا نماز نمی‌خونی؟ گفت: تو قرآن نوشته لاتَقرَبوالصَّلاة (به نماز نزدیک نشوید) بهش میگی در ادامه‌ی همون آیه نوشته: لاتَقرُبوالصَّلاة و اَنتُم سُکاری (در حالِ مستی به نماز نزدیک نشوید. نساء/۴۳) میگه ما همین ابتدا رو رعایت کنیم، کلّی کار کردیم! اگرچه این یک طنز بود؛ اما چنین افرادی در واقعیت هم وجود دارند؛ اینان هر قسمت از دین را که با تمایلاتشان سازگار باشد، می‌پذیرند و بقیه را کنار می‌گذارند. ▪️ همانندِ همان کسانی که دستِ امامشان که می‌خواست آنها را وارد کشتی نجات کند، رد کردند، چون با امام بودن در آن زمان به نفعشان نبود؛ اما با مالی که به نامِ اسلام به جیب زده بودند قایق پوسیده‌شان را سروسامان دادند و سرانجام غرق شدند. ▫️ به عنوان مثال می‌گویند کارهای خوب، گناهان را پاک می‌کند؛ مثلاً نماز نمی‌خوانند ولی صدقه می‌دهند. (غافل از اینکه بعضی گناه‌ها آنقدر بزرگ‌اند که باعث نابودی همه چیز می‌شوند) بالاخره باید انتخاب کرد: چون در کرب و بلا بی‌طرفان بی‌شرفانند. تاریخ همان است حسینی و یزیدی. ▪️ اگر می‌خواهی در آخرالزمان اهلِ نجات باشی، باید دستَت در دستِ امام زمانت باشد. ۸ ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
4_5866346180060907485.mp3
29.52M
آقا این همه زائر زیادی بودم؟ نبردیم حرم... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌⏪سه پیشنهاد برای اربعین امسال 🔸شهرها را با نوا و نمای حسینی آذین کرده و موکب‌های عزا برپا کنیم 🔸شاید اربعین امسال، شهرهای ما بیش از سال‌های قبل، بوی حسین(ع) بگیرد 🔻 پیشنهاد سوم این است که فضایی شبیه جادۀ نورانی نجف‌کربلا در همۀ شهرها با نوا و نمای حسینی ایجاد کنیم. مثلاً یک خیابان موسّع را سیاهپوش کنیم و اربعین به آنجا برویم و به امام‌حسین(ع) بگوییم: «ما نتوانستیم بیاییم و نتوانستیم جلسات باشکوه بگیریم، اما شهرمان را به یاد تو تزئین کردیم...» 🔻 می‌توانید در شهر خودتان، موکب‌هایی بزنید، اگر ستاد کرونا گفت «چای ندهید» اشکالی ندارد، در این موکب‌ها چهار تا تابلو و نوشته بگذارید و یک صوت نوحه بگذارید. می‌شود برخی میادین و خیابان‌های خلوت شهر را انتخاب کرد تا برای مردم مزاحمت ایجاد نشود. 🔻 یک خیابان را با سیاهی‌ها و موکب‌ها تزئین کنیم تا آن کسانی که اربعین به کربلا نرفته‌اند ببینند آنجا چگونه است. یک بلندگو هم نوحۀ عربی و فارسی یا روضه پخش کند، یک‌جا هم عکس شهدا را بزنید، شبیه نمایشگاه؛ البته نمایشگاهی که مردم با ماشین هم بتوانند از کنارش عبور کنند و ببینند. شبیه اتفاقی که گاهی در نیمۀ شعبان در شهرها می‌افتد. 🔻 در سطح شهر این‌همه بنرهای تبلیغاتی برای فروش محصولات به در و دیوار زده‌اند. شما هم کالایتان «ذکر حسین» است و می‌توانید این کار را برای اربعین انجام بدهید. کسی هم نمی‌تواند بگوید که این کار ضدّ پروتکل‌های کروناست! نه، ما فقط می‌خواهیم شهر را تزئین کنیم. 🔻 می‌توانیم این شور حسینی را تبدیل کنیم به یک همایش بزرگ نوا و نمای اربعینی. آن‌وقت ببینید چقدر خلاقیت ایجاد می‌شود و چقدر جوان‌ها فعال می‌شوند. شاید اربعین امسال شهرهای ما بیشتر از همۀ سال‌های گذشته بوی حسین(ع) بگیرد. اصلاً شاید این از الطاف خفیۀ الهی باشد که این اتفاق به این‌صورت رقم بخورد. 🚩 نشست هم‌اندیشی فعالین اربعین - ۹۹.۷.۴ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/6511 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
اهمیت سواد رسانه ای.mp3
1.36M
♨️ در آخرالزمان نابود خواهی شد اگر سواد رسانه ای نداشته باشی... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌‌🔷معرفت مهدوی🔷 ◀️امام مهدی علیه السلام تنها کانالی است که با آن می توان به اسماء الله رسيد. ◀️ﻭﻗﺘﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺁﻝ ﯾﺎﺳﯿﻦ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﯿﻢ،ﻫﯿﭻ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺯﯾﺎﺭﺕ،ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﮕﻮﯾﺪ؟ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻠﻤﻪ ﯼ "ﺣﯿﻦ" ﺭﺍ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ :"ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﺣﯿﻦ ﺗﻘﻮﻡ،ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﺣﯿﻦ ﺗﻘﻌﺪ..."ﻭ ﺟﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ:"ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﺑﺠﻮﺍﻣﻊ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ"    "ﺣﯿﻦ" ﺣﺮﮐﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺎﺩﻩ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.ﺗﻘﻮﻡ ﻭ ﺗﻘﻌﺪ ﺩﺭ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ◀️ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ،ﺧﻮﺩ،ﺍﯾﻦ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺍﻟﻘﺎﺀ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ.ﯾﻌﻨﯽ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﯿﺖ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ.یعنی در تمام حرکات الگو قرار دهیم. ◀️ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﯾﺶ ﻭ ﻗﯿﭽﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﻮﺍﻟﻢ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻭ ﺑﺪﻫﯿﻢ،ﺗﺎ ﻣﺎ  ﺭﺍ ﺑﺎﻻ‌ ﺑﮑﺸﺪ.ﻋﯿﻦ ﺍﻻ‌ﻧﺴﺎﻥ،ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺎﻧﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺍﻟﻠﻪ برساند. ◀️ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ  ﻫﻢ ﺩﺭ ﺩﻋﺎﯼ ﻧﺪﺑﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﯿﻢ:"ﻓﻠﯿﺒﮏ ﺍﻟﺒﺎﮐﻮﻥ ﻭ ﺍﯾﺎﻫﻢ ﻓﻠﯿﻨﺪﺏ ﺍﻟﻨﺎﺩﺑﻮﻥ"(ﭘﺲ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﮕﺮﯾﻨﺪ ﻭ ﺯﺍﺭﯼ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺯﺍﺭﯼ ﮐﻨﻨﺪ.)    ◀️ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺴﻮﺯﯾﻢ ﻭ ﺑﻤﯿﺮﯾﻢ.ﻣﺰﻩ ﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺭﺍ ﭼﺸﯿﺪﻥ،ﺳﺎﺩﻩ ﻧﯿﺴﺖ؛ﺿﺠﻪ ﻫﺎ،ﮔﺮﯾﻪ ﻫﺎ،ﻧﺎﻟﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺭﺳﯽ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ،ﺗﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﻢ.    ◀️ ﺍﮔﺮ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﻢ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ،ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺳﯿﻢ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩﻣﺎﻥ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﻢ،ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻢ.     ◀️ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺠﺖ،ﻋﺒﺪ ﻣﺤﺾ،ﻋﯿﻦ ﺍﻟﻌﺒﺪ،ﻭ ﻋﯿﻦ ﺍﻻ‌ﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ؛ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺍﻟﺤﺴﻨﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻤﺎﺀ،ﺩﺭ ﻫﺮ ﺳﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﺎﺩﻩ،ﻣﻠﮑﻮﺕ ﻭ ﻋﻘﻞ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.ﭘﺲ ﺁﻥ ﮐﺲ ﮐﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ،ﺩﺭ ﻫﺮ ﺳﻪ ﻋﺎﻟﻢ،ﻣﺘﻌﺎﺩﻝ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ.    ◀️ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﮐﻪ ﻋﯿﻦ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ؛ﭘﺲ ﺛﻤﺮﻩ،ﻏﺎﯾﺖ ﻭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻭﺟﻮﺩﻣﺎﻥ،ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﺑﺪﺍﯾﺖ ﻭ ﻧﻬﺎﯾﺘﻤﺎﻥ،ﺟﻤﻊ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺁﺧﺮﻣﺎﻥ،ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ.ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭ،ﭼﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ،ﺟﺰ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ،ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﻭ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﻭﯾﻢ.ﺯﯾﺮﺍ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ،ﻭﺟﻮﺩ ﻭ ﮐﻤﺎﻻ‌ﺕ ﻭﺟﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﻓﺎﺿﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ◀️اگر ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺑﺎ ﮐﻤﺎﻝ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﮐﻨﯿﻢ،ﭼﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﺟﺰ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺍﻋﻈﻢ ﺍﻟﻬﯽ-ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﯿﻦ ﺍﻻ‌ﻧﺴﺎﻥ(انسان کامل) ﺍﺳﺖ-ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﻢ. @mahdimontazeremast
فرقی ندارد ... جمعـه یا ... روز سه شنبـه هر ثانیه ... چشم انتظارت هستم ... آقـ❤️ـا @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر صبح ... با شوقی دگر ... آقـ❤️ـا ... سلامت میکنیم ... گل نرگـ🌼ـس سلام ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۷۳🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز پنجاه و دوم 🍀اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ جَدِّهِ رَسُولِکَ السَّیِّدِ الْأَکْبَرِ وَ عَلَی أَبِیهِ السَّیِّدِ الْأَصْغَرِ وَ جَدَّتِهِ الصِّدِّیقَةِ الْکُبْرَی فَاطِمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَی مَنِ اصْطَفَیْتَ مِنْ آبَائِهِ الْبَرَرَةِ وَ عَلَیْهِ أَفْضَلَ وَ أَکْمَلَ وَ أَتَمَّ وَ أَدْوَمَ وَ أَکْثَرَ وَ أَوْفَرَ مَا صَلَّیْتَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ خِیَرَتِکَ مِنْ خَلْقِکَ وَ صَلِّ عَلَیْهِ صَلاةً لا غَایَةَ لِعَدَدِهَا وَ لا نِهَایَةَ لِمَدَدِهَا وَ لا نَفَادَ لِأَمَدِهَا؛ خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و درود فرست بر محمّد جدّ او و رسولت، آن سرور بزرگتر و بر پدرش آن سرور پس از پیامبر و بر جدّه اش صدّیقه کبری، فاطمه دختر محمّد و بر کسانی که برگزیدی، از پدران نیکوکار و بر خودش، برترین و کامل ترین و تمام ترین و بادوام ترین و بیشترین و فراوان ترین درودی که بر یکی از برگزیدگانت و انتخاب شدگانت از میان آفریدگانت فرستادی و بر او درود فرست، درودی که پایانی برای عددش، و نهایتی برای مدتش و به آخر رسیدنی برای زمانش نباشد.🍀 💠در این فراز نیز یکبار دیگر همچون آغاز دعای ندبه به صلوات بر پیامبر اکرم و اهل بیت گرامی او،البته به صورت مفصل تر، می‌پردازد و خواننده دعا آن را مقدمه ای بر دعاهای پایانی خود قرار می‌دهد.اکنون برخی دیگر از نکات موجود در این باره ارائه می‌گردد. ✅نکته‌ها 🔺۱.بر اساس روایات خوش عاقبت کسی است که آخرین کلامش در دنیا صلوات باشد. 🔺۲.امام صادق علیه السلام در اهمیت صلوات و تأثیر آن بر استجابت دعا فرمود: هر که به درگاه خدای عزّوجلّ حاجتی دارد، باید به صلوات بر محمد و آلش آغاز کند،سپس حاجت خود را بخواهد و در آخر هم به صلوات بر محمد و آل محمد پایان دهد؛زیرا که خدای عزّوجلّ کریم تر از آن است که دو طرف (دعا) را بپذیرد و وسط (دعا) را واگذارد (و به اجابت نرساند) ؛زیرا صلوات بر محمد و آل محمد محجوب نیست. 🔺۳. در تفسیر درّالمنثور از کتاب‌های صحیح بخاری،مسلم، ترمذی،نسائی،ابی داود و ابن ماجه که از مهم ترین کتاب‌های اهل تسنن است،نقل شده، که شخصی به پیامبر گفت:ما می‌دانیم چگونه بر تو سلام کنیم،امّا صلوات بر تو چگونه است؟ پیامبر فرمود:چنین بگویید: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ عَلی آلِ مُحَمَّدَ کَما صَلَّیْتَ عَلی ابْراهیم وَ آلِ ابْراهیم انَّک حَمیدٌ مَجیدٌ». 🔺۴.از رسول اکرم (ص) نقل شده است که از «صلاه البتراء» بر خود نهی فرمودند. از ایشان پرسیدند صلاة البتراء چگونه است؟ فرمود:اینکه بگویید: اللهم صل علی محمد.بلکه باید بگوید:اللهم صل عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. 🔺۵.شافعی،امام مذهب شافعیان این مطلب را به شعر درآورده و می‌گوید: یا اهْلَ بَیْتِ رَسُولِ اللَّهِ حُبُّکُم فَرْضٌ مِنَ اللَّهِ فِی الْقُرآنِ انْزَلَه کَفاکُمْ مِنْ عَظیمِ الْقَدْرِ انَّکُم مَنْ لَمْ یُصَلِّ عَلَیْکُمْ فَلا صَلوةَ لَه ای اهل بیت پیامبر!که محبت شما از سوی خداوند در قرآن آمده است، در بزرگی شما همین بس که هرکس در نماز بر شما صلوات نفرستد، نمازش باطل است. آری، یاد آل محمّد در هر نماز، رمز آن است که باید پس از پیامبر به سراغ اهل بیت او برویم نه دیگران؛ وگرنه بردن نام کسانی که به ادامه راه آنها نیازی نیست آن هم در هر نماز، کار لغو و بیهوده ای خواهد بود. 🔺۶. پیامبر خدا (ص) فرمود: بخیل واقعی کسی است که نام مرا بشنود؛ اما بر من صلوات نفرستد. او جفاکارترین و بی وفاترین مردم است. 🔺۷.صلوات نور است؛چنانچه رسول اکرم (ص) فرمود: أَکْثِرُوا الصَّلاةَ عَلَیَّ فَإِنَّ الصَّلاةَ عَلَیَّ نُورٌ فِی الْقَبْرِ وَ نُورٌ عَلَی الصِّرَاطِ وَ نُورٌ فِی الْجَنَّة؛ بر من زیاد صلوات بفرستید که آن همانا نور در قبر و صراط و بهشت است. 🔺۸. صلوات نوعی وفای به عهد با پیامبر اکرم و امامان معصوم است؛زیرا امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس بر نبی اسلام صلوات بفرستد؛ معنایش آن است که من بر میثاق و وفا بر عهد در روز الست هستم؛هنگامی که خداوند فرمود:«أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ» و انسان‌ها گفتند: بلی. 🔺۹.صلوات نفاق را از بین می‌برد؛ چنانچه رسول اکرم (ص) فرمود: «الصَّلاةُ عَلَیَّ وَ عَلَی أَهْلِ بَیْتِی تَذْهَبُ بِالنِّفَاقِ». 🔺۱۰.پیامبر خدا درباره عظمت صلوات فرستنده و اعطای ثواب هفتاد و دو شهید به وی فرمود:«مَنْ قَالَ:اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَعْطَاهُ اللَّهُ أَجْرَ اثْنَیْنِ وَ سَبْعِینَ شَهِیداً». 🔺۱۱.اگر می‌خواهید شیطان همیشه غمگین باشد،به فرموده پیامبر اکرم (ص) پیوسته صلوات بفرستید. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
📌 عبادتِ بدتر از گناه! ▪️ در زمان امام حسین، بعضی برای اینکه به عبادتشان لطمه نخورد، امام زمانشان را تنها گذاشتند و به جای آن، تفسیر قرآن گفتند و ذکر خواندند و حج به جا آوردند و... ▫️ امروز هم عده‌ای فکر می‌کنند‌ عبادت کردن مهمتر است، اما خودِ خدا می‌فرماید: «ای مؤمنان اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می‌کند.» (سوره محمد، آیه۷) خدا به یاریِ ما نیاز ندارد، بلکه منظور از یاریِ خدا، یاریِ دین و پیامبر خداست. ▪️ نمی‌شود بنده‌ی خدا بود و اباعبدالله را نشناخت؛ نمی‌شود خدا را عبادت کرد و نماینده‌ی خدا را یاری نکرد. ما باید جامعه را با امام مهدی آشنا کنیم. دشمن با فیلم، انیمیشن و بازی برای نوجوانان و جوانان قهرمان سازی می‌کند، به طوری که بچه‌ها سوپرمَن و بَتمَن و..‌. را بهتر از امام زمان می‌شناسند. با این حساب آیا ما کم کاری نکرده‌ایم؟ ▫️ عده‌ای هم از آن طرفِ بوم افتاده‌اند. به طوری‌که می‌گویند: عبادت برای افرادِ بیکار است. من که کارهای مهمتری دارم، نیازی به عبادت ندارم. در حالیکه عبادت، غذای روح است و روح بدون آن می‌میرد. ▪️ ظهور پدیده‌ای اجتماعی است. همه باید مهدی موعود را بشناسند، تا به ارزشِ بودنش پِی ببرند و برای رسیدن به ظهورش دعا و تلاش کنند. ۹ ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🔴 بزرگترین درس حضرت رقیه علیها سلام به همه ما این است که باید مشتاق دیدار امام زمان خود باشیم. 😭 بی‌تابی حضرت رقیه (علیها سلام) برای سختی‌ها و مصائب خودش نبود بلکه برای اشتیاق به دیدار روی امام زمان خود بوده است و ما باید این درس بزرگ را از سه ساله امام حسین (علیه سلام) بیاموزیم. 📖 در ادعیه‌ها و روایات اشتیاق برای دیدار امام زمان دیدار به آن حضرت و اشتیاق برای این دیدار به روشنی و زیبایی بیان شده است. آن حضرت مشتاق دیدار امام زمان خود بوده و اگر این اشتیاق در دل ما جای بگیرد تلاش می‌کنیم تا به این آرزو برسیم و از آنچه باعث دوری از این دیدار شود دوری کرده و ظاهر و باطن خود را برای این دیدار آماده کنیم. این اشتیاق باید با تمام وجود خواسته شود و این شوق و اشتیاق انسان را به تلاش بیشتر برای فراهم کردن زمینه این دیدار وادار می‌کند. اگر اشتیاق در وجود انسان شکل بگیرد او را به سمت خوبی‌ها سوق می دهد و اگر به مرحله اشک و ندبه برسد به وصل منتهی و به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد. 🔷 با توجه به روایات و احادیث ائمه (علیهم سلام): امروز نیز باید مشتاق امام زمان (ارواحنافداه) و منتظر آن حضرت بود و ناامید نشد و نسبت به ظهور آن حضرت بی تفاوت نباشیم که امام صادق (علیه سلام) فرموده اند: اگر من زمان حضرت مهدی را درک می کردم تمام عمر در خدمت آن حضرت خواهم بودم 🔺الهی به آبروی ناز دانه ی ابا عبدالله علیه سلام حضرت رقیه سلام الله علیها اشتیاق از جنس شوق دیدار حضرت رقیه به ما عنایت بفرما🌸 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(عجل الله فرجه) با واقعیت‌های جامعه بشری کار دارد نه معجزه و خرق عادت ⏪اگر بنا شد فقط یک باشد، به معنای پشیمان شدن خدا از خلقت انسان است! ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🌸هشت مقام بیعت با امام زمان🌸 ⁉️چگونه با امام خود بیعت کنیم و بیعت را جدی بگیریم؟ 🔷 باید گامهای جدی برداریم تا بیعت با امام زمان خود را عملا نشان دهیم. در دعاها هست به مقام یاری و نصرت امام می رسیم. یاری کردن امام زمان خیلی ارزش دارد. 🔴 هشت مقام بیعت با امام زمان: 1️⃣ مقام یاری امام [اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ]: یعنی تا می توانیم نیرو سازی کنیم. علت خانه نشینی امیرالمؤمنین، نداشتن یار و نیرو بود، امام حسین و امام حسن هم یار نداشتند. امام زمان هم یار می خواهد، وقتی که می گوییم: خدایا ما را در مقام یاری و نصرت قرار بده، این را باید عملا نشان بدهیم، تربیت نیرو را در نگاه امروزی باید داشته باشیم. 2️⃣ مقام معاونت [و أَعْوَانِهِ]: جریان سازی کنیم تا بتوانیم غلبه حق بر باطل را حمایت کنیم. امروز باطل در جامعه زیادند، تا می توانیم معروف ها را در جامعه زیاد بکنیم، مانع منکرات بشویم. 3️⃣ مقام دفاع از امام [وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ]: دفاع از امام یک موقع نگاه جهادی است، مثل شخصیتهای بزرگی که در واقعه عاشورا، در میدان عمل از امام دفاع کردند و بعدها عده ای زینب وار، با توسعه فرهنگ امام حسین در جامعه، توانستند از امام دفاع کنند. امروزه هم همینطور است، چقدر میتوانیم به شبهات درباره امام زمان جواب بدهیم؟ امام زمان چقدر در متون درسی و علمی ما جا دارد؟ و چقدر امام زمان در زندگی ما جای دارد؟ یعنی تفکر و اندیشه هایمان را در مسیری قرار بدهیم که بتوانیم عملا از امام زمان دفاع کنیم. 4️⃣ مقام سرعت [الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ]: یعنی تلاش کنیم برای تحقق ظهور و حکومت امام زمان. باید در برآورده شدن حاجات امام زمان سبقت بگیریم. امام زمان می خواهند یک دولت بسیار زیبایی را ایجاد کنند. همانطور که در دعای افتتاح می خوانیم، دولت کریمه یعنی دولتی که در آن کرامت محوری و فضیلت محوریست و در یک کلام توحید محوریست. لذا باید خودمان را در این مسیر شریک کنیم، تلاش کنیم و به وضع موجود قانع نشویم. 5️⃣ مقام اطاعت اوامر [وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ‏]: اطاعت بی قید و شرط از امام داشته باشیم. شخصیت بزرگواری چون حضرت ابوالفضل، هر لحظه محضر امام حسین میامد و کسب تکلیف مینمود و زندگی و اخلاق خودش را با امام چک میکرد. برای همین وقتی به او سلام می دهیم می گویم: «السلام علیک ایها العبد الصالح المطیع لله و لرسوله.» 👈ما به مقام اطاعت باید برسیم. اطاعت یعنی ما از نائب امام و سفیر امام هم باید اطاعت کنیم. آدمهایی که از نایب امام حسین (مسلم) اطاعت نکردند؛ از خود امام هم اطاعت نکردند. لذا امروزه اگه ما از ولی فقیه که نائب امام زمان هستند اطاعت نکنیم نمی توانیم از خود امام هم اطاعت کنیم. پس اطاعت بی قید و شرط تمرین می خواهد، تمرین اطاعت هم دوران غیبت است. 6️⃣ مقام حمایت [وَ الْمُحَامِینَ عَنْه]ُ: وظایف خودمان را از لحاظ فردی، اجتماعی و حکومتی به نحو احسن انجام بدهیم. 7️⃣ مقام سبقت [وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ]: در اهداف امام زمان دقت بکنیم. مقام پیشی گرفتن را یاد بگیریم و همه را امام زمانی بکنیم. 8️⃣ مقام شهادت طلبی [وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ]: رسیدن به مقام شهادت با پایداری و مقاومت و صبر. همانطور که انسانهایی بودند که در رکاب امام حسین ماندند و تا پای جان ایستادند و از امامشان دفاع کردند، جانشان را فدای امامشان کردند و نامشان در تاریخ ماندگار شد. آنها الگوهای ما هستند که همه به مقامشان غبطه می خورند. 👈اگر امروزه هم ما بتوانیم همچین نگاهی داشته باشیم؛ مانند شخصیتهایی همچون سردار قاسم سلیمانی، صیاد شیرازی، باکری ها، حججی ها، زین الدین بتوانیم در رکاب امام به مقام شهادت برسیم. چون شهید هیچوقت سابقه اش را با گناه خراب نکرده، ما انسان منتظر هم نباید سابقه مان را با گناه خراب بکنیم. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
قسم به اون موکبای ساده - @Maddahionlin.mp3
6.51M
🌿قسم به اون موکبای ساده ☀️قسم به وقت غروب جاده... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من حتم دارم ... ميرسد آن اربعيني كه با منتقـ💔ـم ... خواهيم شد ما همسفر آقا پايان قصه ... ظهر عاشورا نبود، آری با انتقامت ... ميرسد قصه به سر آقـ💔ـا 🥀سلام مولا... آجرک الله یا صاحب الزمان ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۷۴🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز پنجاه و سوم 🍀اللَّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ وَ أَدْحِضْ بِهِ الْبَاطِلَ وَ أَدِلْ بِهِ أَوْلِیَاءَکَ وَ أَذْلِلْ بِهِ أَعْدَاءَکَ؛ خدایا حق را به وسیله او برپا دار و باطل را به او نابود کن و دوستانت را به سبب آن جناب به دولت برسان و دشمنانت را به دست او خوار گردان.🍀 💠در این فراز نیز در قالب دعا یکی از معارف کاربردی و مهم مهدوی گوشزد شده است که آن عبارت است از درگیری حق و باطل و غلبه نهایی حق. در این باره آیات قرآنی فراوانی داریم که برخی از آنها با نکات خود بیان می‌شود. 🔷آیه اول 💠آیه ۸ سوره انفال: «لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ؛ تا (خدا) حقّ را استوار وباطل را نابود سازد، هرچند مجرمان خوش نداشته باشند». ✅نکته‌ها 🔺۱. این آیه، به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و مسلمانان دلداری می‌دهد که سرانجام حق پیروز و باطل نابود می‌شود. برخی روایات، مصداق روشن این آیه را زمان ظهور حضرت مهدی علیه السلام دانسته اند که با قیام آن حضرت، سلطه ی باطل برطرف شده و حکومت حقّ و عدل بر جهان حاکم می‌شود. 🔺۲. وعده‌های الهی به خاطر منافع شخصی و مادّی افراد نیست، بلکه برای تحقّق حق و نابودی باطل است: «لِیُحِقَّ الْحَقَّ». 🔺۳. حق، ماندنی و پابرجاست و باطل، فانی و رفتنی است: «لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ». 🔺۴. ترسی از عصبانیّت و ناخوشایندی دشمن کافر و مجرمان نداشته باشیم، خداوند اراده ی خود را محقّق خواهد ساخت: «وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ». 🔷آیه دوم 💠آیه ۱۷ سوره رعد: «أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّیْلُ زَبَداً رابِیاً وَ مِمَّا یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ ابْتِغاءَ حِلْیَةٍ أَوْ مَتاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ کَذلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ کَذلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ؛ خداوند از آسمان آبی فرو فرستاد، پس رودخانه‌ها به اندازه (ظرفیّت) خویش جاری شده و سیلاب کفی را بر خود حمل کرد و از (فلزّات) آنچه که در آتش بر آن می‌گدازند تا زیور یا کالایی به دست آرند، کفی مانند کفِ سیلاب (حاصل شود) این گونه خداوند حقّ و باطل را (به هم) می‌زند پس کف (آب) به کناری رفته (و نیست شود) و امّا آنچه برای مردم مفید است در زمین باقی بماند. خداوند این گونه مثال‌هایی می‌زند». ✅نکته‌ها 🔺۱. در این آیه دو مثال برای معرّفی باطل بیان شده است، یکی مثال کفی که بر روی آب ظاهر می‌شود و دوم کفی که هنگام ذوب فلزات، روی آنها را می‌پوشاند. باطل همچون کف است، زیرا: ۱. رفتنی است؛ ۲. در سایه حق جلوه می‌کند؛ ۳. روی حق را می‌پوشاند؛ ۴. جلوه دارد، ولی ارزش ندارد. نه تشنه ای را سیراب می‌کند نه گیاهی از آن می‌روید؛ ۵. با آرام شدن شرایط نابود می‌شود، ۶. بالانشین و پر سر و صدا، امّا توخالی و بی محتوا است. 🔺۲. تمثیل، مسائل عقلی را محسوس و راه رسیدن به هدف را نزدیک می‌نماید، مطالب را همگانی و لجوجان را خاموش می‌کند؛ بنابراین قرآن از این روش بسیار استفاده کرده است. 🔺۳. فیض الهی جاری است و هرکس به مقدار استعدادش از آن بهره مند می‌شود: «أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِها». 🔺۴. تلاش برای ساخت وسایل ضروری (متاع) یا رفاهی (حِلیة) پسندیده است: «یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ». 🔺۵. در کوره حوادث است که ناخالصی‌ها معلوم و حق و باطل ظاهر می‌شود: «یُوقِدُونَ عَلَیْهِ... زَبَدٌ مِثْلُهُ». 🔺۶. وجود باطل به مکان و زمینه ی خاصی اختصاص ندارد (کف، هم بر روی سیل سرد و هم بر روی فلزات گداخته ظاهر می‌شود. ): «زَبَدٌ مِثْلُهُ». 🔺۷. سرچشمه باطل، ناخالصی‌هایی است که حق و حقیقت به آن آلوده شده است: «یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ». 🔺۸. حق و باطل با هم هستند، امّا سرانجام باطل رفتنی است: «فَیَذْهَبُ جُفاءً». 🔺۹. نفع مردم در حقّ است: «ما یَنْفَعُ النَّاسَ». 🔺۱۰. حقّ ماندنی است: «فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ». 🔺۱۱. هر ثروت، دانش، دوست و یا حکومتی که برای مردم مفید باشد، ماندنی است: «ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ». 🔺۱۲. آنچه از سوی خداوند نازل می‌شود، همچون باران خالص و حقّ است، ولی همین که با مادیات درآمیخت، دچار ناخالصی و زمینه ی پیدایش کف و باطل می‌شود: «أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً». 🔷آیه سوم 💠آیه ۸۱ سوره اسراء: «وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً؛ و بگو: حق آمد و باطل نابود شد، همانا باطل نابود شدنی است». ‌‌@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
🌷امام مهدی شناسی ۸۷۴🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز پنجاه و سوم 🍀اللَّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَق
‌✅نکته‌ها 🔺۱. «حق» به معنای ثابت و باقی است. بنابراین خدا و هرچه از سوی او باشد، حق است. «حق» یکی از نام‌های خداوند است. کلمه ی «زهوق» به معنای رفتن است و «زهق نفسه» یعنی روح از بدنش خارج شد. 🔺۲. برای این آیه مصداق‌هایی همچون ظهور اسلام ،ورود به مدینه، فتح مکّه و شکستن بت‌ها را بیان کرده اند که در همه آنها باطل شکست خورده است، ولی آیه دارای مفهوم گسترده ای است و فنای باطل و بقای حق را نوید می‌دهد. 🔺۳. بقای حق و نابودی باطل، یک سنّت و قانون الهی است، نه پنداری و تصادفی، هر چند پیروان حق کم و طرفداران باطل زیاد باشند؛ چرا که حق همچون آب، ثابت و ماندگار و باطل مانند کف، ناپایدار و فانی است: «فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ».قرآن می‌فرماید: «نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ فَیَدْمَغُهُ؛ ما حق را بر سر باطل می‌کوبیم و آن را نابود می‌سازیم». و در این صورت است که باطل رفتنی است. بنابراین حق باید با قدرت و کوبنده بر باطل هجوم آورد. 🔺۴. پیامبر باید با قاطعیّت، پیروزی نهایی حق را به مردم اعلام کند: «قُلْ جاءَ الْحَقُّ». 🔺۵. باید حق را به میدان آورد تا باطل از بین برود: «جاءَ... زَهَقَ». 🔺۶. عاقبت، باطل رفتنی و نابود شدنی است و حق، باقی و پایدار: «جاءَ... زَهَقَ» (فعل ماضی نشانه قطعی بودن است). 🔺۷. از جلوه‌ها و مانورهای باطل نباید هراسید که دوامی ندارد: «کانَ زَهُوقاً». 🔷آیه چهارم 💠آیه ۱۸سوره انبیا: «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ وَ لَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ؛ (این چنین نیست، ) بلکه ما حق را بر باطل می‌کوبیم تا مغز آن را در هم بشکند، پس بی درنگ، باطل محو و نابود می‌شود. و وای بر شما از آنچه (خداوند را به آن) توصیف می‌کنید (و نسبت لهو و لعب و بیهوده کاری می‌دهید) ». ✅نکته‌ها 🔺۱. کلمه «قذف» به معنی پرتاب از راه دور و با سرعت و قدرت است و کلمه «دمغ» نیز به ضربه ای گفته می‌شود که به سر می‌خورد و تا مغز اثر می‌گذارد. کلمه «وَیل» به معنای عذاب و هلاکت است و در جایی به کار می‌رود که موضوع مورد نظر هلاکت را داشته باشد. 🔺۲. پیروزی حق، اراده و خواست خداوند و جلوه ای از هدفداری نظام آفرینش است: «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ». 🔺۳. برخورد حقّ با باطل باید تهاجمی باشد نه تدافعی: «نَقْذِفُ». 🔺۴. سنت خداوند بر نابودی و محو باطل است: «نَقْذِفُ- فَیَدْمَغُهُ». 🔺۵. حق بر باطل پیروز است: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 🔺۶. نابودی باطل به وسیلة حضور حق در جبهه است: «نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ». 🔺۷. در مبارزه علیه باطل باید سرعت، قدرت و هدف گیری درست رعایت شود: «نَقْذِفُ- فَیَدْمَغُهُ». 🔺۸. باطل باید به کلّی نابود شود، نه آنکه نیمه جانی داشته باشد: «فَیَدْمَغُهُ». 🔺۹. باطل رفتنی است: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 🔺۱۰. حکومت چند روزه ی باطل، بر اساس سنت مهلت دادن الهی است و عاقبت از آن متقین و اهل حق است: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 🔺۱۱. وای بر کسانی که آفرینش را بازیچه می‌دانند: «وَ لَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ». ‌‌@mahdimontazeremast
عبـ💔ـاس کو ... که صبر عقیـ💔ـله ... سر آمده ناموس حق ... زکوچه و بازار میرسد ◼️ آجرک الله یا صاحب الزمان ... @mahdimontazeremast
📌 فرقِ اسلام‌ها ▪️«حسین جان! اسلام به ما نیاز دارد، والّا همراهت می‌آمدیم.» ▫️عده‌ای وقتی امام حسین از آنها خواست برای کشته شدن در راه خدا آماده شوند، چنین توجیهاتی آوردند. اما مگر اسلامِ حسین با اسلامِ آنها فرق داشت؟! مگر هدفِ این جماعت حفظ اسلام نبود؟ پس چرا بهترین راه را انتخاب نکردند؟ ▪️حقیقت این است که آنها ترسوهایی بودند که چون از کُشته شدن می‌ترسیدند، حفظ اسلام و ترویج آن را بهانه کردند. در حالیکه حفظ اسلام در آن زمان به جهاد و فداکاری و ریخته شدن خونشان بود. ▫️ای منتظرانِ ظهور مهدی! آیا آماده‌ی هرگونه تلاش و فداکاری و جهاد هستید؟ بدانید حفظ اسلام در هر زمان وابسته به همراهی با ولی زمان است، پس باید ببینید ولی زمانتان چه می‌خواهد. 📎 ۱۰ ‌‌@mahdimontazeremast