eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
‌💐محبت مهدوی💐 🍃کشف و برطرف کردن ناراحتیها از مؤمنین توسط امام زمان عجل الله فرجه ◀️قسمت دوّم ☘مرحوم محمّد تقی مجلسی معروف به مجلسی اوّل نقل کرده که گفت: در زمان ما مرد شریف صالحی بود که امیر اسحاق استرآبادی نام داشت. او چهل حجّ را پیاده به جای آورده بود، و در مردم شهرت داشت که زمین برای او نور دیده می شود. در یکی از سال ها به شهر اصفهان وارد شد، من نزد او رفتم و از شهرتی که درباره ی او بود از وی سؤال کردم. به من گفت: سبب این شایعه آن است که یکی از سالها که من با حاجیان به سمت بیت الله الحرام در حرکت بودم، وقتی به جایی رسیدیم که از آن جا تا مکّه هفت یا نُه منزل راه بود، من برای بعضی امور از قافله عقب افتادم تا این که کاروان از نظرم ناپدید شد، راه را گم کردم حیرت زده، تشنگی هم بر من غالب گشت تا جایی که از زندگی دست شستم، فریاد زدم: « ای صالح؛ ای اباصالح! ما را راهنمایی کنید خداوند شما را رحمت کند.» ☘ ناگهان در آخر صحرا شبحی نمودار شد تا دقت کردم در مدت کوتاهی کنارم رسید، دیدم جوانی خوش صورت، پاکیزه لباس، گندمگون، در قیافه ی شريفان است، سوار شتر بود و ظرف آبی در دست داشت. بر او سلام کردم، جواب سلامم را داد و فرمود: تو تشنه ای؟ عرض کردم: آری. ظرف آب را به من داد آشامیدم، سپس فرمود: می خواهی به کاروانت برسی؟ عرض کردم: آری. پشت سر خودش سوارم کرد و به سوی مکّه حرکت فرمود، عادت من این بود که هر روز حرز یمانی را می خواندم، آن وقت هم به خواندن آن پرداختم، در بعضی جاها می فرمود: چنین بخوان. ☘دیری نگذشت که به من فرمود: این جا را می شناسی؟ نگاه کردم، دیدم در ابطح هستم، فرمود: پیاده شو، چون پیاده شدم پشت کردم، او از نظرم غایب شد، در آن هنگام دانستم که او قائم «صلى الله عليه وسلّم»بوده، بر مفارقتش تأسّف خوردم و از این که او را نشناختم متأثّر شدم. پس چون هفت روز گذشت، کاروان ما به مکّه رسید مرا آنجا دیدند. ــ با این که از زنده بودنم ناامید شده بودند - لذا به داشتن «طىّ الأرض» مشهور شدم. ☘مرحوم مجلسی در بحار می گوید: پدرم( مجلسی اوّل) فرمود: حرز یمانی را نزد او خواندم و آن را تصحیح کردم، و شکر خدای را که به من اجازه هم داد. 📚مکیال المکارم http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
4_5879717263656879241.mp3
5.23M
📝 موضوع: #دولت_کریمه_امام_عصر 📌 قسمت اول #استاد_شجاعی #سخنرانی_کوتاه http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
‌🌾چه قدر تأسف آوره... 🌾 با اینکه ما در زمان امامت حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه)هستیم ،... 🌾جوانی و عمرمان را برای غیر از ایشان صرف می کنیم. ⏪ در حالیکه امام صادق علیه السلام می فرمایند: اگر او را درک می کردم تمام ایام زندگی را خود به او خدمت می کردم. ❓❓خدایا تا کی در خواب غفلتیم؟ http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
سوال میکنم از خود ... شبیه هفته قبل چرا پناه ... دلـ💔ـ بی قرار من ؛ نرسید❓ #و_این_جمعه_هم_گذشت... #شعر_مهدوی @mahdimontazeremast
#بسم_الله http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
ظهر آن روز بهـ🌸ـاری ... چه نمازی بشود❗️ که تـ❤️ـو هم ... آمده باشی و ... اذانش برسد سلام اصل بهـ🌸ـار .... #سلام #شعر_مهدوی @mahdimontazeremast
‌🌷مهدی شناسی ۲۰۰🌷 🔷زیارت آل یاسین 🔷 🌹اَنَا وَلیُُّ لَکَ بَرئُُ مِن عَدُوِّک🌹 🌼 امام صادق در جواب سوال از اینکه آیا حب و بغض جزء ایمان است؟فرمودند:"ایمان چیزی جز حب و بغض نیسـت.سـپس این آیه ی شریفه را تلاوت فرمودند:"خداوند ایمان را محبوب شما قرار داده و آن را در دلهایتـان زینـت بخشیده و به عکس کفر و فسق و گناه را منفورتان قـرار داده اسـت. کسـانى کـه داراى ایـن صفاتند هدایت یافتگانند" 💠تولی و تبری، دو روی یک سکه💠 🌼به امام صادق گفتند فلانی شما را دوست دارد ولی نسبت به برائت از دشمنان شـما ضـعف دارد .حضرت در جواب فرمودند:"هیهات، کسـی کـه ادعای محبت ما را دارد، ولی از دشمنان ما بیزاری نمی جوید، دروغ می گوید." 🌼 امام رضا علیه السلام فرمودند:"کمال دینداری، ولایت مـا و بیزاری از دشمنان ما است. 💠معیار تولی و تبری، محبت امیرالمومنین علیه السلام💠 🌼 پیامبر خدا : به یکی از یاران خود فرمودند هیچ کس طعم ایمان را نمی چشد هر چند نمـاز و روزه بسیار داشته باشد مگر اینکه حب و بغض در راه خدا داشته باشد. آن صحابی پرسـید:چگونـه بفهمم که اینگونه دوستی و بغض را دارم حضرت با اشاره به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند:"دوست علی دوست خداست، پس بـا او دوسـتی کـن و دشـمن علـی ابـن ابی طالب دشمن خداست، پس با او دشمنی کن. با ولی علی دوست باش هرچند قاتل پـدر و فرزندت باشد و با دشمن او دشمن باش ولو پدر یا فرزندت باشد." 💠اهمیت تولی و تبری در دوران غیبت امام زمان عجل الله فرجه💠 🌼اشرف کائنات پیامبر خاتم در توصیف منتظران ظهور حضرت مهدی علیه السلام فرمودند:" خوشا به حـال کسـی کـه قـائم اهـل بیت مرا درک کند در حالی کـه در دوران غیبـتش او را امـام خـود قـرار داده و دوسـتان او را دوست دارد و با دشـمنان او دشـمنی مـی کنـد . او در روز قیامـت از دوسـتان و نزدیکـان مـن و از گرامی ترین افراد امت من خواهد بود." @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌🔵زندگی مهدوی در سایه ی دعای عهد🔵 💠۴. عن جمیع المومنین والمومنات؛ از طرف همه مردان و زنان باایمان. 💠 ⬅️در دعای عهد از طرف جمیع مؤمنان به امام سلام داده می‌شود؛ پس علاقه یک «علاقه جمعی و بین المللی» است؛ لذا منتظر یاد می‌گیرد که کارهای خیر باید با نگاه جهانی صورت بگیرد، نه شخصی و محلّی و نه فامیلی و قومی. ⬅️اگر به زیارت می‌رویم، باید بگوییم که این زیارت به نیابت از همه مؤمنین و مؤمنات است. ⬅️اگر صدقه می‌دهیم، بگوییم: دفع بلا از همه مؤمنین و مؤمنات. نگوییم: خدایا! مؤمنینی را که در این مسجد نماز خواندند، بلکه مؤمنینی را که در مسجدهای دیگر نماز خوانده اند هم دعا کنیم. تعصب برای چه؟ ⬅️ منتظر امام، تنگ نظر نیست و فکر کوچک ندارد. امام جهان باید مریدش هم جهانی فکر کند. کسی که منتظر اصلاح عمومی است، باید خودش هم عمومی فکر کند. خودم و بچه‌ام و هیأتم و مسجدم در کار نباشد و برایش هیچ فرقی نکند: «عَنْ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات». http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌♨️فتنه های آخرالزمان♨️ 🔴‌ولایت پیدا کردن زن بر مرد در آخر الزّمان ⬅️رسول خدا صلی الله علیه وآله در خطبه خود در سال حجّة الوداع، راجع به «اشراط السّاعة» فرمود: «... در آخر الزّمان زن‌ها بر مردها ولایت پیدا می‌کنند، و مردها با زن ها مشورت می‌کنند، «و تتأمّر النّساء و تشاور الإماء. » ⬅️فقهای اسلام به صورت اتّفاق و اجماع، یکی از شرایط قاضی را ذکوریّت و مرد بودن قاضی دانسته اند و ادلّه ای برای آن اقامه نموده اند که به طور اختصار اشاره می‌شود. ⬅️مرحوم محقّق صاحب شرایع رحمه الله می‌فرماید: «و لا ینعقد القضاء للمرأة و إن استکملت الشّرائط». ⬅️مرحوم آیة اللَّه گلپایگانی رحمه الله در ذیل عبارت محقّق می‌فرماید: بر این مسأله ادّعای اجماع و اتفاق شده و خلافی در آن نیست و به ادلّه دیگری نیز برای آن استدلال شده است: 🔶۱- آیه شریفه «الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَی النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلی بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِم... » از این آیه، قیمومت و ولایت مرد بر زن ثابت می‌شود و لازمه آن این است که مرد بر همسر خود ولایت و حکومت داشته باشد و عکس آن صحیح نیست. و اگر کسی بگوید: آیه مربوط به زوجین [ زن و شوهر] است، پاسخ آن این است که اگر زن در خانه درباره شؤون خود بر مرد حکومت و ولایت نداشته باشد در خارج خانه با مردان اجنبی مسلم چنین حکومتی را ندارد، بلکه زن ولایت بر زن‌های دیگر نیز نمی تواند داشته باشد؛ چرا که تاکنون احدی از فقها چنین چیزی را نگفته است [ و خلاف اجماع مرکب است]. 🔶مقصود از «بما فضّل اللَّه بعضهم علی بعض» این است که خداوند مردها را بر زن‌ها فضیلت داده و مردها [ نوعاً] در علم و عقل و حسن انتخاب و تدبیر و اراده و قدرت عمل و اطاعت از خدا و اسب سواری و جنگ و... بر [ نوع] زن‌ها فضیلت دارند، از سویی پیامبران و امامان علیهم السلام مرد بوده اند و امامت کبرا، یعنی خلافت و امامت صغرا، یعنی امامت در نماز جماعت و جهاد و اذان و خطبه مخصوص مردها می‌باشد، تا جایی که زمخشری در تفسیر کشّاف گوید: «از آیه «بما فضّل اللَّه بعضهم علی بعض» استفاده می‌شود که این ولایت از باب قابلیّت و فضیلت مرد بر زن می‌باشد نه از باب سلطه و غلبه و قدرت مرد بر زن. » ⬅️قابل توجّه است که خداوند حقّ را به زبان این عالم سنّی جاری نموده، و او می‌داند کسانی که بر علیّ بن ابی طالب علیه السلام تقدّم پیدا کردند، از باب قابلیّت و فضیلت نبوده، بلکه از باب سلطه و غلبه و قدرت بوده، واللَّه الحاکم. آری، اگر زن حقّ ولایت و حکومت می‌داشت، باید بهترین زن‌ها مانند حضرت صدّیقه طاهره، فاطمه زهراعلیها السلام و فرزند او زینب کبرا، عقیله بنی هاشم علیها السلام، لااقلّ بر زن‌های دیگر ولایت می‌داشتند. 🔶۲- آیه شریفه «... وَ لَهُنَّ مِثْلُ الَّذی عَلَیْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لِلرِّجالِ عَلَیْهِنَّ دَرَجَةٌ... » از این آیه ظاهر می‌شود که زن‌ها بر مردها حقّی دارند، همان گونه که مردها بر زن‌ها حقّ دارند و لکن مردها بر زن‌ها فضیلت دارند، و صاحب فضیلت، حقّ قضا و حکومت دارد. 🔶۳- آیه شریفه «وَ قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ... » این آیه به زن‌ها می‌فرماید: «باید در خانه‌های خود قرار بگیرید. » و قضاوت و حکومت [ بلکه قبول مسؤولیّت در خارج خانه] بدون اجازه شوهر بلکه کلّاً با شؤون زن سازگار نمی باشد. از این رو، اصحاب پیامبرصلی الله علیه وآله حتّی زن‌های مؤمنه، عایشه را ملامت نمودند که از خانه خود خارج شد و بین مردهای اجنبی به بصره رفت و در مقابل امام خود علیّ بن ابی طالب علیه السلام به جنگ برخاست. 🔶۴- رسول خدا صلی الله علیه وآله به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «یا عَلِیُّ لَیْسَ عَلَی الْمَرْأَةِ جُمُعَةٌ إِلَی أَنْ قالَ وَ لا تَوَلِّی الْقَضَاءِ... »، یعنی: «یا علی، برای زن، نماز جمعه نیست و حقّ قضاوت نیز ندارد. » و فرمود: «لا یفلح [ لن یفلح] قوم ولیتهم امرأة. » یعنی: «هرگز رستگار نمی شوند مردمی که زن بر آنان حکومت کند. » و فرمود: «إِنَّ الْإِقامَةَ لِلصَّلاةِ... وَ لا تَتَوَلَّی الْمَرْأَةُ الْقَضاء. » 🔶۵- امام باقرعلیه السلام فرمود: «اذان و اقامه و نماز جمعه و جماعت بر زن نیست و او حقّ ولایت قضا و امارت ندارد.... » 🔶۶- و قال علیّ علیه السلام: «لا تُمَلِّکِ الْمَرْأَةَ مِنَ الْأَمْرِ ما یُجاوِزُ نَفْسَها. » یعنی: «زن را مالک مسؤولیّتی که فوق طاقت او و خارج از شؤون اوست، قرار مده. » 📚 ✍محمد حسینی بهارانچی http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا