eitaa logo
مجال عیش(صفحه اي براي زندگی)
90 دنبال‌کننده
493 عکس
190 ویدیو
21 فایل
چو امکان خلود ای دل در این فیروزه ایوان نیست مجال عیش فرصت دان به فیروزی و بهروزی. حافظ غزل 454 کم شماری رفیق تو را از طریق باز ندارد. ایدی مدیر صفحه: @jebhefarhangi @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ✳️محفل قرآنی رحیق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️شیطان کود مزرعه گل جهان هستی! 🎙علامه و فیلسوف جهان اسلام محمد تقی 🌷زندگی تون با برکت و شادی ماندگار🌷 👈 ورود به محفل قرآنی رحیق👉
قانون خودش را دارد قابل نیست اگر هم بخواهی دورش بزنی باز به می رسد.! 🌷دوست داشتید صفحه مجال عیش را همراهی کنید بسم الله 🌷
📃برگی از کتاب (14) 🔰شروع از شناخت خود یا جهان یا خدا ! مدتی این مثنوی تاخیر شد.... ▪️بسیاری از مذهبی ها می گویند: باید از خداشناسی شروع کرد؛ چون این مقوله برایشان اهمیت دارد و همین اشتباه آنها را گیج می کند. آخر خدا، مسئله اول نیست، بلکه خدا، جواب سؤال های دیگر است. خدا، حل مسئله است. تو هنگامی می توانی این جواب را بفهمی که سؤال را فهمیده و صورت مسئله را خوانده باشی. ▪️اصلاً چرا خدا مطرح می شود؟ آیا جز برای جواب گویی به مسئله خلقت انسان و جهان؟ پس صورت مسئله را باید درست فهمید تا به آن درست جواب داد و این همان نکته ای است که از آن یاد شد که خدا، سؤال نیست، بلکه جواب سؤال است. غفلت از همین نکته مهم چه خستگی هایی که پیش نیاورده است. خدا، جواب مسئله است. و کسی این جواب را درک می کند که اصل مسئله را خوب مرور کرده باشد. ▪️هنگامی که خودت با این همه ابعاد، با این همه انعکاس و تجربه برای خودت مطرح شدی؛ هنگامی که دنیای بیرون از تو با این پدیده های گوناگون و نور، صوت، رنگ و فرم و جرم و... برای تو مطرح شد و از آن طرف، به وسعت و گستردگی آسمان ها و کهکشان ها چشم دوختی، تازه آماده می شوی و سؤال می کنی. تازه می خواهی این مسئله را حل کنی و به این سؤال ها جواب بدهی و دامانت را از دست این کنجکاوی سمج، بیرون بیاوری. آن وقت می بینی که خدا یا طبیعت یا تصادف یا حرف های دیگر، اول مسئله و سرنخ نیستند. اینها جواب سؤال هستند و تو باید پیش از این جواب ها، خود مسئله را خوب بررسی کنی و صورت مسئله را مطالعه کنی تا بتوانی جواب ها را بپذیری یا رد کنی. ▪️«انسان» و «جهان»، دو سؤالند و تو در تحلیلش به خدا می رسی. تو وقتی محکومیت انسان را در گذشته و حال و آینده او دیدی، به دنبال حاکمی می گردی یا وقتی که نتوانستی در ماده اولیه به عنوان مبدأ و منشأ بمانی، به دنبال مبدأ می گردی؛ چون می یابی که با وجود ترکیب «خودکفایی» و «خودجوشی»، ماده نمی تواند مشکلی را حل کند و مرکب نمی تواند مبدأ و منشأ باشد و اجزا همیشه مقدم بر مرکب هستند. 📄یاد آوری: برای فهم درست مطلب نوشته های پیشین را بخوانیم. 👇👇👇 🎇مجال عیش صفحه اندیشه و زندگی.همراه ما باشید.🌷
🎇روز ۲۴ذیحجه روز مباهله پیامبر به همراه اهل بیت عصمت و طهارت با مسیحیان نجران بر حق جویان و حقیقت خواهان مبارک. 🔹مباهله یعنی از اندیشه و رفتار خودم خاطر جمع هستم و سرسوزنی شک و تردید در حقانیت اسلام نیست. 🔹مباهله یعنی کسی در پیشگاه الهی سربلند است که بهترین های زندگی اش را فدای مرام و آیین و باورالهی اش کند. 🎇مباهله یعنی الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه.🎇 🌷دوستان پایبندی به محبت اهل بیت علیهم السلام بر شما مبارک.🌷
⚡️موقعیت های غیر ساکن تو مبین اندردرختی یا به چاه تو مرا بین که منم مفتاح راه https://eitaa.com/majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️انرژی منحصر به فرد افراد معنوی ☑️چرا افراد معنوی نمی توانند در کنار آدم ها باشند و با آنها کنار بیایند! 🎇مجال عیش صفحه اندیشه و زندگی.همراه ما باشید.🌷
ارسطو اسکندر را نوشت: یاد هر مهتری را زمانه بفرساید و نامش را بمیراند. مگر آن یاد نیک که از وی در دل ها راسخ گشته باشد و سینه از پدران به پسران رسد. ✏منبع :«کشکول شیخ بهایی» https://eitaa.com/majaleezendegi
⚡️همنشینم به بود تا من از او بهتر شوم ⚡️هوا پرستی فراموشخانه ایمان ⚡️خوش خیال نباش و از تاثیر متقابل در روابط غافل مباش 🎇مجال عیش صفحه اندیشه و زندگی.همراه ما باشید.
هدایت شده از ✳️محفل قرآنی رحیق
🎇هم رنگ شدن روح ها با روح حسینی امام حسین (ع) به واسطه شخصیت عالی قدرش و به واسطه شهادت قهرمانانه اش مالک قلبها و احساسات صدها میلیون انسان است. اگر کسانی که بر این مخزن عظیم و گرانقدر احساسی و روحی گمارده شده اند یعنی رهبران مذهبی بتوانند از این مخزن عظیم در جهت هم شکل کردن و هم رنگ کردن و هم احساس کردن روحها با روح عظیم حسینی بهره برداری صحیح کنند جهان اصلاح خواهد شد. 📚قیام و انقلاب مهدی (عج) صفحه ۱۰۸ و ۱۰۹ 🔹لطفا در انتشار اندیشه های حسینی ما را همراهی و حمایت فرمایید «ورود به محفل قرآنی رحیق»
⚡️گریزگاهی نداریم ▪️مالک بن دینار گفت: به کوهی در، جوانی زرد سیما، لاغر اندام و مرتعش دیدم که آرام نمی گرفت، گوئی که هر دم وی را نیشتر همی زنند. و گونه اش از آب دیده تر بود. ▪️به وی گفتم: کیستی؟ گفت: بنده ای هستم از مولی گریخته. گفتم: باز گرد و عذرخواه. گفت: عذر نیازمند حجت(دلیل) است، مرا حجتی نیست، چگونه باز گردم و عذرخواهم؟ ▪️گفتم: دیگری را به شفاعت برگیر. گفت: هر شفیعی را از او ترسد. ▪️ گفتم: مولای دیگر برگزین. گفت: هیهات، که جز او مولایی یابم. چه وی خالق زمینها و آسمان است. ▪️گفتمش ای جوان، کار آسان تر از آن است که تواش پنداری. گفت: این سخن مغروران است.گیرم وی بگذرد، و ببخشاید اخلاص و صفا کجا رفته است؟ بلبلان از بوی نوروزی به فریاد آمدند کم نئیم از بلبلی ما نیز فریادی کنیم ✏ منبع:«کتاب کشکول شیخ بهایی» https://eitaa.com/majaleezendegi
📃برگی از کتاب (15) 👈مجموعه را بنگر و اجزاء را با کل بسنج تا با و تشابه مفاهیم در مکتب ها و فلسفه های گوناگون به اشتباه نیفتی ▪️یک مجموعه فکری از نقطه شروع تا پایان و مراحلی که نشان می دهد و ارتباط هایی که تحلیل می کند، شناخته می شود و اگر نه هر مکتبی در قسمت هایی با مکتب دیگر اشتراک دارد و همین اشتراک ها باعث می شود که بگوییم اسلام هم همان را می گوید. ▪️در حالی که اسلام همان را می گوید، ولی نه در همان مجموعه و نه در همان جایگاه. آن چه اسلام می گوید، باید با پایه ها و بارهایی که بر دوش دارد، مقایسه و فهم شود و چه بسا که همان گفته، آثار کاملاً متفاوتی را به دنبال بیاورد. ▪️اگر می بینیم که اسلام از می گوید، نباید آن را با اومانیسم مقایسه کنیم؛ که اومانیسم، بازگشت به انسان است و اسلام، آغازی از قدر و عظمت انسان دارد و انسان را نه به انسان، که به خدای خویش باز می گرداند... . ▪️اگر اسلام از می گوید، نباید با آزادی مارکسیسم یا اگزیستانسیالیسم یا لیبرالیسم مقایسه شود؛ چون آزادی اسلام در ابعادی دیگر و زمینه ای دیگر مطرح شده است. آزادی انسانی ما مربوط به ترکیب ماست و آزادی از جبرهای علمی و اسارت های روحی در جایگاهی مستقل مطرح شده اند. ▪️اسلام از می گوید، ولی تاریخ را رابطه انسان با ابزار و رابطه ابزار با شرایط تولید نمی شناسد. در نگاه اسلام، تاریخ، رابطه انسان با مجموعه نظام هستی است و انسان آزاد در این ارتباط های قانون مند یا حرکت می کند یا به بن بست می رسد و دیگران جای گزین او می شوند. او باید عبرت بگیرد و رسم رفتن را بیاموزد. همین گونه است نظام تربیتی اسلام و نظام حقوقی و جزایی اش یا جهادی که عرضه می کند و... . ▪️اینها را نباید به تنهایی با نمونه های مشابهش در های دیگر مقایسه کرد؛ چون در مجموعه ها باید ها را در نظر گرفت و اصالت را به ترکیب داد، نه به اجزا. در ترکیب، اجزا، وضعیت دیگر و حالت تابعی دارند. برای همین است که معتقد به طرح کلی مکتب هستم. 📄یاد آوری: برای فهم درست مطلب نوشته های پیشین را بخوانیم. 👇👇👇 🎇مجال عیش صفحه اندیشه و زندگی.همراه ما باشید.🌷
21.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️نکته کلیدی هروقت به پیرمرد گفتیم بدو به بچه بگیم!! بشین. اینجوری بچه ها رو عاشق مسجد و هیئت و امام حسین کنیم...بله ...تحمل و دانش میخواد برادر و خواهر سخنران 🔅پروژه های زیست آگاهانه را در مجال عیش دنبال کنید
⚡️قصه پر غصه علی علیه السلام 🎇امیر المومنین علی علیہ السلام : اندوه من این است که بی خردان و بدکاران این امت حاکم بر شما شوند و مال خدا را میان خویش دست به دست گردانند و بندگان خدا را بردگان خویش پندارند. 📚نهج البلاغه نامه ۶۲ 🔅پروژه های زیست آگاهانه را در مجال عیش دنبال کنید
⚡️اخلاق و انسانیت نهضت حسین بن علی (ع) نهضتی است اخلاقی و انسانی؛ یعنی برای نجات دادن انسان ها از این جهت است که مقدس و متعالی و درحد اعلا قابل ستایش است. 📚فلسفه اخلاق صفحه ۲۸ 🔅پروژه های زیست آگاهانه را در مجال عیش دنبال کنید
هدایت شده از ✳️محفل قرآنی رحیق
پناهجویی و پناهندگی ۱۷.mp3
6.53M
📃موضوع:پناهجویی و پناهندگی(قسمت شانزدهم و هفدهم) 📋واکاوی و گزارشی از دعای دهم صحیفه سجادیه 🎤کارشناس موضوعی: آقای سید محمد 👈به توفیق الهی پنجشنبه ها در محضر زانوی ادب می زنیم. 🔅محفل قرآنی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی @rahighemakhtoom
🎇پیش از آنکه برود ... 🎇‏امام علی علیه السلام‏ أَحْسِنُوا صُحْبَةَ النِّعَمِ قَبْلَ فِرَاقِهَا فَإِنَّهَا تَزُولُ وَ تَشْهَدُ عَلَى صَاحِبِهَا بِمَا عَمِلَ فِيهَا «قدر نعمت را بدانید قبل از اینکه از دست شما برود. نعمت از دست خواهد رفت و به رفتار شما با خود گواهی خواهد داد.» 📚بحار الانوار، ج ۱۰، ص: ۹۵ https://eitaa.com/majaleezendegi
هدایت شده از ✳️محفل قرآنی رحیق
روایت حسین ۶.mp3
7.62M
▪️السلام علیک یا ابا عبدالله▪️ 📋موضوع: روایت حسین از مدینه تا ...(روایت ششم) 🎤ارائه دهنده:حاج آقا عبداللهی 📃فرازهایی از محتوا: ▪️در لوح و صحیفه ای که جابر بن عبدالله انصاری به امام باقر علیه السلام داد از شهادت امام حسین خبر داده شده بود . ▪️کلمه تامه الهیه (حضرت مهدی علیه السلام از نسل امام حسین علیه السلام است. 🔹لطفا در انتشار اندیشه های حسینی ما را همراهی و حمایت فرمایید «ورود به محفل قرآنی رحیق»
هدایت شده از ✳️محفل قرآنی رحیق
روایت حسین ۷.mp3
9M
▪️السلام علیک یا ابا عبدالله▪️ 📋موضوع: روایت حسین از مدینه تا ...(روایت ششم) 🎤ارائه دهنده:حاج آقا عبداللهی 📃فرازهایی از محتوا: ▪️اقدامات گروههای سیاسی پس از شهادت امام حسن علیه السلام برای خلع معاویه از خلافت ▪️واکنش امام حسین علیه السلام به اقدامات شخصیت های سیاسی مذهبی خواستار مبارزه با حکمران اموی 🔹لطفا در انتشار اندیشه های حسینی ما را همراهی و حمایت فرمایید «ورود به محفل قرآنی رحیق»
هدایت شده از ✳️محفل قرآنی رحیق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝پ ن: اسبت را میخواهم چکار!! حسین خودت را می خواهد! می فهمی مرد؟خودت را خب او خود نخواست حسین را بخواهد! و اینک ما نیز بر سر دو راهی های انتخاب حسین و یزید ! آری شخصیت ها عوض می شوند و اما تاریخ تکرار و ما همچنان مجبور به انتخاب! 👈 ورود به محفل قرآنی رحیق👉