eitaa logo
مجال عیش(صفحه اي براي زندگی)
93 دنبال‌کننده
482 عکس
184 ویدیو
21 فایل
چو امکان خلود ای دل در این فیروزه ایوان نیست مجال عیش فرصت دان به فیروزی و بهروزی. حافظ غزل 454 کم شماری رفیق تو را از طریق باز ندارد. ایدی مدیر صفحه: @jebhefarhangi @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️موقعیت های غیر ساکن ▫️بیشتر آدم ها با خیال خودشون زندگی می کنند.!اتومبیل من،آپارتمان من،ویلای من، سپرده بانکی من، آزمایشگاه من، کارخانه من،میز و صندلی من و... بسیاری از اموری که به این من و ما اضافه می شوند. ▫️واقعا چقدر از آدم ها به راستی به این بینش دست یافته اند که این مالکیت ها و به رسمیت شناخت آن ها تنها برای نظم وسامان یافتن زندگی دنیایی شون و جلوگیری از آنارشیسم و هرج و مرج در تمدن و جامعه بشری است.! ▪️گاه یه الزایمر ساده و قطعا حادثه بسیار پر رمزو راز مرگ خیلی راحت بساط این مالکیت ها رو جمع می کنه و تمام. ▪️و بسیار اندک اند آدم هایی که باورشون شده باشه هرچی فعلا به اقتضای زندگی بشری در اختیارشون هست امانت است .امانت همین. ▪️مالک حقیقی همون کسیه که به سادگی یک چشم بهم زدن هوش و حواست رو ازت می گیره یه جوری که راه دستشویی و آشپزخانه رو هم قاطی می کنی و همونایی که تا دیروز بله قربان گوی تو بودند حالا باید مثل یه بچه مراقبت باشند آب و روغن قاطی نکنی! ▫️پس از کنار واژه های امانت،بخشش،مالک حقیقی ساده و بی تامل عبور نکن! ره نیک مردان آزاده گیر چو ایستاده ای دست افتاده گیر @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهل بیت 📌بهترین مردم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:  خَيرُ النّاسِ رَجُلٌ حَبَسَ نفْسَهُ في سبيلِ اللّهِ يُجاهِدُ أعْداءَهُ يَلتَمِسُ المَوتَ ، أوِ القَتلَ في مَصافِّهِ . بهترينِ مردمان، مردى است كه خود را وقف راه خدا كرده است و با دشمنان او جهاد مى‌كند و خواستار مرگ يا كشته شدن در ميدان كارزار است. 📘مستدرك الوسائل : ج 11 ص 17 ح 12310 🌱🌱🌱 🌷🌷🌷 سالروز شهادت پر افتخار سردار اسلام را به حضرت سید علی و جبهه مقاومت و همراهان عزیز صفحه مجال عیش تسلیت عرض می کنیم. به امید رهروی راه شهید مقاومت @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔦تفسیر ها و تبیین ها 🖊شخصیت های مهم و اثرگذار ملی و مذهبی،سیاسی و اجتماعی از پیامبران و سفیران الهی تا رهبران منتخب جوامع بشری وقتی از میان مردم می روند  اتفاق عجیب و غریبی در باره آنان رخ می دهد. 🗂هرکس همانطور که خود اوست و علاقه دارد و می پسندد و باور و انگیزه اوست آن شخصیت  را معنی و تفسیر و معرفی می کند و برای مدعای خویش برش هایی ناقص از سخنان اورا بازگو می کند تصویرهایی بریده از رفتار او را به نمایش می گذارد به گونه ای که چنانچه شخص سوم بی طرفی اگر  باورهای دو طرف را در کنار هم برای داوری قرار بدهد او را فردی پر از تناقض می یابد.! 📝به نظرم واکاوی این مساله و بررسی علل چنین پدیده ای خود کتاب مفصلی خواهد شد. 🗒و شاید خلاصه این کتاب تفصیلی را در چند جمله کوتاه نوشت. ۱. پیچیدگی زندگی و فوق العاده بودن باورها و رفتارهای این شخصیت ها که هرگز انسان های عادی نمی توانند تصویری درست از آنان بفهمند و بیابند .دریافت زندگی انسان های ویژه گرچه دور از دسترس نیست اما به سادگی هم دست یافتنی نیست. 📎مثلا کسی که نوع نگاه او به عالم و آدم  مادی است هرگز نمی تواند مفهموم ایثار و عفت و عدل مطلق بودن و مفاهیم معنوی و ماورایی را به آسانی بپذیرد. ۲.شناخت سطحی و لایه های قابل حس زندگی آنان و غفلت از زوایای دور دست زندگی انسان که می تواند عالمی را در خود جای دهد . 📎مثلا با شنیدن چند منبر و سخنرانی و مطالعه و گذراندن چند واحد درسی نمی توان گفت دیدگاه پیامبر اسلام این است و بس. ۳.برخورداری از انگیزه های قبیله ای،حزبی و سیاسی .پیروان یک حزب همواره سخنانی را از دل تاریخ بیرون می کشند که منافع و انگیزه های حزبی آنان را تامین کند. حزب و گروه و فرقه آدم کش جانی که ازخودشان باشد را حق و بشر دوست معرفی می کنند ! ۴.عدم بر خورداری از سلامت خرد و فطرت  و پیروی از هوی و هوس ها و تمایلات غریزی نیز موجب می شود افرادی با وجود شناخت عمیق دیدگاهها و زندگی عملی شخصیت او را تحریف کنند و به شکلی متناقض او را معرفی کنند. ۵.وعدم حضور شخصیت در میان مردم تا بتواند خود را آن طور که هست تبیین و تفسیر کند.چرا که متن را خواننده آن بر اساس عوامل پیش گفته تفسیر می کند.اما در زمان حیات شخص چنین چیزی به آسانی ممکن نیست گرچه محال هم نیست. 🗒و خلاصه: شناخت ناقص،گناه و آلودگی، نگاه مادی به پدیده ها، انگیزه های سیاسی، پیچیدگی و رمز آلود بودن  انسان موجب تفسیر و معرفی ناقص و غلط و متناقض از شخصیت هایی که اینک در میان ما نیستند می شود.
💠
 اخلاص

🔹 یکی از آثار اخلاص آن است که می تواند به همه ، رنگ عبادت بدهد؛ بدین معنا که کارهایی نظیر خوردن، آشامیدن، خوابیدن، کسب کردن، سخن گفتن، شنیدن و... اگر به انگیزه هایی همانند نیرو گرفتن برای عبادت، کمک به دین الهی، تقویت نظام اسلامی، گره گشایی از مشکلات بندگان خدا و... باشد، رنگ عبادت به خود می گیرد... . @majaleezendegi
موقعیت های غیر ساکن! 📌انتخاب تکیه گاه همیشگی 🔰این که هر آدمی احساس می کنه برای دستیابی به هدفش نیاز به تکیه گاهی داره بیانگر این است که خودش به تنهایی از توان کافی و لازم بر خوردار نیست و محدودیت دارد. 🔰گاهی وقت ها انسان چیزی را تکیه گاه خویش قرار می دهد که مثل خود او محدودیت دارد. اگر خرد خویش را فربه سازیم به آسانی در می یابیم که تنها باید به کسی تکیه کرد که جهان مادی و ماورای طبیعی را در اختیار دارد. 🔰اگر با دل و جان و خرد این تکیه گاه را شناخت و به او باورمند شد با همه وجود با حسین علیه السلام همراه خواهد شد . "آن کس که تو را ندارد چه دارد و آن کس که تو را دارد چه دارد" ☑️آنگاه از بی مهری های دوست و از نشان دادن چنگ و دندان دشمن دلتنگ و آزرده و سرخورده نخواهد شد. ☑️و چنین نگاهی برای همه ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﻭ دین باوران درسی است ﻛﻪ ﺳﺮﻛﺸﻲ ﻭ ﺭﻭﻳﮕﺮﺩﺍﻧﻲ ﻣﺮﺩم ﺩﺭ ﺭﻭﺣﻴﻪ ﺷﻤﺎ، ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﻨﻔﻲ ﺑﺮﺟﺎﻱ ﻧﮕﺬﺍﺭﺩ. والسلام @majaleezendegi
📌رشد یافتگی حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت آری به اتفاق جهان می توان گرفت (حافظ غزل ۸۷) زیبایی تو با همدستی رفتار دلپسند و جَذّابت، دنیا را مسخر کرد. بلی چنین است که با اتحاد و هم پشتی می تون جهان را تسخیر کرد. 🔅🔅🔅 از حجاز و چین و ایرانیم ما شبنم یک صبح خندانیم ما مست چشم ساقی بطحاستیم در جهان مثل می و میناستیم امتیازات نسب را پاک سوخت آتش او این خس و خاشاک سوخت چون گل صد برگ ما را بو یکی است اوست جان این نظام و او این یکی است. (کلیات دیوان اقبال لاهوری ص ۱۶) 🔅🔅🔅 🖌جدی ترین نماد رسالت سفیر اعظم خداوند ایجاد همدلی و یگانگی زیستی (وحدت ایمانی)است نه قبیلگی و نژادی. 🖌همدلی و یگانگی مومنانه نعمتی الهی است (آل عمران آیه ۱۰۳)چنانچه تفرقه و بهم ریختگی سامان اجتماع مومنان یکی از نمونه بی مهری های خداوند به آن جامعه است.(انعام آیه ۶۵) 🖌رشد و تعالی در پرتو راهبری انسان کامل قابل دستیابی است ،راهنمایی که همه وجود او سوز و عشق به همه مردم فارغ از اعتباریات غیر حقیقی است.اعتبار نژاد ،اقلیم، رنگ،فقر و غنی و... @majaleezendegi
📌 خورشید انرژی بخش 🔹به سراينده بزرگ عرب ابوطیب متنبی گفتند:چرا در ستایش علی چیزی نمی سرایی ؟! او گفت: من از یاد ستایش جانشین رسول آگاهانه خاموشم، زیرا نمی توان جهانی را در بیانی گنجانید. آن بزرگ که خورشیدی است محض چه نیاز به ثنا و ستایش دارد؟ در باره خورشید چه بگویم!؟ آیا بیهوده نیست معرفی آفتاب عالمتاب؟! خورشید ،یعنی خورشید... 🔹و اما آنان که در گذر تاریخ بر کتمان حقیقت اسب مقصود راندند نیک دانستند که محو حقیقت انسان کامل چونان پوشاندن آفتاب عالمگیر است با کف دست.! 🔅حیات عالم و آدم در پرتو شعاع آفتاب انسان کامل امکان دارد. با ولای دودمانش زنده ام در جهان مثل گهر تابنده ام ذات او دروازه شهر علوم زیر فرمانش حجاز و چین و روم زمزم ار جوشد زخاک من،از اوست می اگر ریزد زتاک من از اوست. اقبال 🔅هویت خویش را دریابیم. @majaleezendegi
،حسینیه امام خمینی (ره) مراسم دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی در تاریخ ١٩ دی ۱۴۰۱ @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیباتر از همیشه شود شهر مشهدت وقتی سفید می‌شود از برف، گنبدت 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با سلام و احترام مهتاب امشب سرگردونه دریا دریا گل بارونه... 💐پیشاپیش ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها مبارک باد💐 🌷🌷🌷 @majaleezendegi
📌این دعای شریف است که از حفظ می‌کند و دربرگیرنده در دنیا و آخرت است: بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ، يَا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِيلَ وَسَتَرَ الْقَبِيحَ، وَلَمْ يَهْتِكِ السِّتْرَ عَنِّي، يَا كَرِيمَ الْعَفْوِ، يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ، يَا واسِعَ الْمَغْفِرَةِ، وَيَا باسِطَ الْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ، يَا صاحِبَ كُلِّ نَجْوَىٰ، وَيَا مُنْتَهىٰ كُلِّ شَكْوَىٰ، يَا كَرِيمَ الصَّفْحِ، يَا عَظِيمَ الْمَنِّ، يَا مُبْتَدِئَ كُلِّ نِعْمَةٍ قَبْلَ اسْتِحْقاقِها، يَا رَبَّاهُ يَا سَيِّداهُ يَا مُوْلَيٰاهُ يَا غايَتَاهُ يَا غِيَاثاهُ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَأَسْأَلُكَ أَنْ لَاتَجْعَلَنِي فِي النَّارِ. به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربـانی‌اش همیشگی است، ای که زیبایی را آشکار کنی و زشتی را بپوشانی و از من پرده حرمت را پاره نکنی، ای بزرگوار گذشت، ای نیکو درگذرنده، ای فراخ آمرزش، ای گشاده دو دست به رحمت، ای صاحب هر راز، ای نهایت هر شکایت، ای بزرگوار چشم پوش، ای بزرگ احسان، ای آغاز کننده هر نعمت پیش از لیاقت آن، ای پروردگار، ای آقا، ای مولا، ای نهایت، ای فریادرس بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و از تو می‌خواهم که مرا در آتش دوزخ قرار ندهی. آنگاه از حق‌تعالى هرچه می‌خواهی بطلب. @majaleezendegi
#| هرگاه در نمازت عجله کردی | خواستی زودتر به پایان برسانی > به یاد بیاور همه ی آنچه که می خواهی بعد از نماز بروی به آن برسی ؛ و همه ی آنچه که می ترسی در این مدت از دست بدهی ؛ به دست همان کسی است که در مقابلش ایستاده ای ؛ > برای حرف زدن با خدا بیشتر وقت بگذار @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک و یک 📌دانش قرآنی چگونه دانشی است!؟ این آیه مى فرماید: علم سبب خشیت الهى است و آیه 28 همین سوره مى فرماید: خشیت الهى، سبب پندپذیرى از انبیا است. پس نتیجه مى گیریم كه علم باید سبب هشدارپذیرى شود. بنابراین اگر دیدیم كه دانشمندانی پندپذیر نیستند ولى عوام هشدار پذیرند، باید بگوئیم علمى كه در قرآن مطرح است غیر از اصطلاح روز است، بلكه مراد از علم دریافت حقیقت و داشتن نورانیّت و بصیرت و حكمت است و دانشمندان بى تقوى، در آئینه ى قرآن جاهلند؛ جهل به عظمت پروردگار، جهل به رسالت و تكلیف در دنیا، جهل به هدف آفرینش، جهل به سرنوشت و قیامت. علم چندانکه بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانی 🍀🍀🍀 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌جرعه ای از جام وحی نوش جان تون 🔰یک وچند 🔹- رهبران دینى باید صبور باشند. فاصبر 🔹 - ایمان به وعده هاى الهى، عامل صبورى است. «فاصبر انّ وعد اللّه حقّ» 🔹 - جوّسازى افراد بى دین، نباید در تصمیم گیرى ما اثر كند. «لایستخفّنّك...» 🔹 - اگر لطف و هشدار و تعلیم الهى نباشد، انبیا نیز آسیب پذیرند. «لایستخفّنّك» 🔹 - یكى از طرفندهاى دشمنان، سبك كردن رهبر است. «لایستخفّنّك» 🔹 - كسانى به فكر تضعیف و تحقیر رهبر هستند كه به راه حقّ یقین ندارند. «الّذین لایوقنون» 🔹 - كسى كه صبر نكند، خفیف مى شود. «فاصبر... لایستخفّنّك» 📚منبع:تفسیر نور استاد 🌱🌱🌱 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majaleezendegi
جلاسان گردگو بخونید جالبه🥲 جَلّاس: «بسیار نشیننده در جلسه است، بسیار جلوس‌کننده»  ✅خصیصه بارز دستگاه اداری این مملکت انبوه جلسات است و «جَلّاسان» بوروکرات‌هایی هستند که در هر روز چندین جلسه شرکت می‌کنند. تقصیر خودشان نیست، ساختار است که آن‌ها را صبح تا شب دور میزهایی می‌نشاند تا فرسوده‌شان کند، تا فرصت نکنند چیزی بخوانند، فکر کنند و به کار و بارشان برسند. همه در جلسه‌اند.  «جَلّاسی» بیماری نظام اداری‌ است. نظام اداری به دلیل ابهام در وظایف، کمبود دانشی که به مدیران جرأت تصمیم‌گیری بدهد، فقدان شفافیتی که اطلاعات را با سرعت و دقت به گردش درآورد و لازم نباشد در جلسه اطلاعات را رد و بدل کرد، و ساختار مستعد تخلف که مدیران را در معرض رسیدگی سازمان‌های نظارتی قرار می‌دهد، به تدریج هر تصمیمی را مؤکول به جلسه می‌کند. اکثریت مدیران قادر به تصمیم‌گیری نیستند و بنابراین وقت گرانبها صرف جلوس در جلسات می‌شود و به تدریج «جَلّاسان» ظهور می‌کنند.   نظام اداری «جَلّاس‌پرور» به این حد نیز قناعت نمی‌کند. کثیری از «جَلّاسان» به تدریج خود را به خُلقی دیگر نیز می‌آرایند و آن «گِردگویی» است. «گِردگو» کسی است که ماهرانه درباره هر مسأله مهمی چنان سخن می‌گوید که نه سیخ بسوزد نه کباب. «گِردگو» می‌تواند چنان سخن بگوید که دل همه را به دست آورد، سخنش هیچ گوشه‌ای ندارد و رئیس فعلی و رؤسای محتمل آتی را خرسند می‌سازد. گِردگو می‌تواند چنان سخن بگوید که هیچ مسئولیتی را متوجه اظهارنظرش نسازد.  «گِردگویان» طائفه‌ای هستند که جز در مواردی که ناچار شوند، پای هیچ اظهارنظری را امضا نمی‌کنند تا مبادا امروز و فردایی گریبانش را بگیرند. این جماعت از مکتوب کردن بیزارند و ترجیح می‌دهند صدای‌شان در کنار صداهای همگان قرار گیرد و همواره مسئولیت تصمیم‌ها میان همگان تقسیم شود. دیوار حاشا برای «جَلّاسان گِردگو» بلند است.   «گِردگویی» مهارتی است برای گفتن سخنانی که آن‌قدر گرد هستند که در هر زمینی می‌توان آن‌ها را غلطاند، و به هر زمان و مکانی می‌توان آن‌ها را قِل داد. گویِ گِرد را از هر زاویه که نگاه کنید، فرقی نمی‌کند، جهت خاصی ندارد.  👈 «جَلّاسانِ گِردگو» محصول نظام اداری‌ای هستند که بر سنت شفاهی بنا شده و گزارش کارشناسی مکتوب و امضاشده در آن جایگاهی ندارد. نظامی که در غوغای آمارهای متناقض همواره می‌توان هر اظهارنظری را توجیه کرد. اکثریت آدم‌ها در چنین سیستمی آخر و عاقبت حرفه‌ای‌شان «جَلّاسی» و «گِردگویی» است؛ حرفه‌ای که در آن می‌آموزند چگونه سی سال بمانند و کسی را نرنجانند؛ روی حرفی نایستند، و مسئولیت هیچ مخاطره حرفه‌ای را نپذیرند. 🤔 «جَلّاسی» و «گِردگویی» بسیار به هم مرتبط هستند، زیرا گردگویان بسیاری را دیده‌اید که چون جلسه تمام می‌شود و بیرون از اتاق جلسه، ایستاده در کنار شما سخن می‌گویند، حرف‌هایی می‌گویند که از خود می‌پرسید چرا این‌ها را همان‌جا داخل جلسه نگفت؟ گویی وقتی می‌نشینند و آن‌گاه که ایستاده‌اند، متفاوت‌اند. *گِردگویی در این نظام اداری، راهی برای ماندن است*. «جَلّاسان گِردگو» خود می‌مانند، بی هیچ صراحتی، سی سال یا بیشتر، اما سرمایه‌های بسیاری را به فنا می‌برند.
🔅جرعه ای از جام وحی الهی نوش جانتون🔅 ☑️همه چیز حساب و کتاب دارد! 🔹معمولاً قرآن در كنار اجازه مصرف، شرطى را بیان كرده است. 🔸مثلاً در اینجا مى فرماید: «كلوا... حلالاً طیباً» همچنین مى فرماید: «كلوا و اشربوا... و لا تعثوا فى الارض مفسدین» بخورید و بیاشامید... ولى در زمین فساد نكنید. 🔸در آیه دیگر مى فرماید: «كلوا واشربوا ولاتسرفوا» بخورید و بیاشامید، ولى اسراف نكنید. 🔸و در جاى دیگر مى فرماید: «كلوا و اطعموا» بخورید و اطعام كنید. 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majaleezendegi
📌موقعیت های غیر ساکن 🔹چقدر خوبه که آدم جایگاه خودش رو بشناسه و نسبتش رو با جایگاه حفظ کنه... 📃فرمود :و نفخت فیه من روحی .این"ی" روحی رو اگر از انسان بردارند به اندازه یه گونی زغال هم نمی ارزه! 🖌آیا انسان منهای حقیقت خدایی او چیزی یک وسیله حمل و نقل گنداب هاست!؟ کعبه را جامه کردن از هوس است یای "بیتی" جمال کعبه بس است.سنایی @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌موقعیت های غیر ساکن 📃خیلی وقت ها پیدا کردن 🔹یه دوست بی ضرر و خوب 🔹یه رفیق شفیق همیشه همراه و دلسوز 🔹یه نوشته خوب و منصفانه و محترمانه و مودبانه 🔹یه درد دل بی نق و نیش 🔹یه تحلیل و آنالیز منطقی و عاقلانه و غیر تعصبی 👌مثل گشتن دنبال سوزن در انبار کاهه!!! به کسی بر نخوره !!!😊 @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏺حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی: ماه پربركت رجب، است كه طلیعه است و این هر دو است ماه مبارك رمضان به عنوان شهرالله نامیده شد كه وجود مبارك پیغمبر (ص) در آن خطبه معروف فرمود: «قَدْ أَقْبَلَ إِلَیكُمْ شَهْرُ اللَّه‏» و رسالت، طلیعه ورود به است و ولایت، طلیعه ورود به باب رسالت است. ⏺بزرگانی بودند كه این سه ماه را پشت سر هم روزه می‌ گرفتند. این دعای نورانی «یا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَیرٍ» اختصاصی به بعد از نماز ندارد در بسیاری از فرصت‌ های شب و روز این ماه می ‌توان این دعا را خواند... . مطالعه بیشتر: https://esra.ir/fa/web/news/w/968749 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/01/10 @majaleezendegi