#زیست_آگاهانه
ارسطو اسکندر را نوشت: یاد هر مهتری را زمانه بفرساید و نامش را بمیراند. مگر آن یاد نیک که از وی در دل ها راسخ گشته باشد و سینه از پدران به پسران رسد.
✏منبع :«کشکول شیخ بهایی»
https://eitaa.com/majaleezendegi
#زیست_آگاهانه
#شهید_مطهری
⚡️همنشینم به بود تا من از او بهتر شوم
⚡️هوا پرستی فراموشخانه ایمان
⚡️خوش خیال نباش و از تاثیر متقابل در روابط غافل مباش
🎇مجال عیش صفحه اندیشه و زندگی.همراه ما باشید.
#جام_معرفت
#روایت_حسین
🎇هم رنگ شدن روح ها با روح حسینی
امام حسین (ع) به واسطه شخصیت عالی قدرش و به واسطه شهادت قهرمانانه اش مالک قلبها و احساسات صدها میلیون انسان است. اگر کسانی که بر این مخزن عظیم و گرانقدر احساسی و روحی گمارده شده اند یعنی رهبران مذهبی بتوانند از این مخزن عظیم در جهت هم شکل کردن و هم رنگ کردن و هم احساس کردن روحها با روح عظیم حسینی بهره برداری صحیح کنند جهان اصلاح خواهد شد.
#شهید_مطهری
📚قیام و انقلاب مهدی (عج) صفحه ۱۰۸ و ۱۰۹
🔹لطفا در انتشار اندیشه های حسینی ما را همراهی و حمایت فرمایید
«ورود به محفل قرآنی رحیق»
#زیست_عارفانه
⚡️گریزگاهی نداریم
▪️مالک بن دینار گفت: به کوهی در، جوانی زرد سیما، لاغر اندام و مرتعش دیدم که آرام نمی گرفت، گوئی که هر دم وی را نیشتر همی زنند. و گونه اش از آب دیده تر بود.
▪️به وی گفتم: کیستی؟ گفت: بنده ای هستم از مولی گریخته. گفتم: باز گرد و عذرخواه. گفت: عذر نیازمند حجت(دلیل) است، مرا حجتی نیست، چگونه باز گردم و عذرخواهم؟
▪️گفتم: دیگری را به شفاعت برگیر. گفت: هر شفیعی را از او ترسد.
▪️ گفتم: مولای دیگر برگزین. گفت: هیهات، که جز او مولایی یابم. چه وی خالق زمینها و آسمان است.
▪️گفتمش ای جوان، کار آسان تر از آن است که تواش پنداری. گفت: این سخن مغروران است.گیرم وی بگذرد، و ببخشاید اخلاص و صفا کجا رفته است؟
بلبلان از بوی نوروزی به فریاد آمدند
کم نئیم از بلبلی ما نیز فریادی کنیم
✏ منبع:«کتاب کشکول شیخ بهایی»
https://eitaa.com/majaleezendegi
#زیست_مومنانه
#زیست_آگاهانه
📃برگی از کتاب #انسان_جاری(15)
👈مجموعه را بنگر و اجزاء را با کل بسنج تا با #اشتراک و تشابه مفاهیم در مکتب ها و فلسفه های گوناگون به اشتباه نیفتی
▪️یک مجموعه فکری از نقطه شروع تا پایان و مراحلی که نشان می دهد و ارتباط هایی که تحلیل می کند، شناخته می شود و اگر نه هر مکتبی در قسمت هایی با مکتب دیگر اشتراک دارد و همین اشتراک ها باعث می شود که بگوییم اسلام هم همان را می گوید.
▪️در حالی که اسلام همان را می گوید، ولی نه در همان مجموعه و نه در همان جایگاه. آن چه اسلام می گوید، باید با پایه ها و بارهایی که بر دوش دارد، مقایسه و فهم شود و چه بسا که همان گفته، آثار کاملاً متفاوتی را به دنبال بیاورد.
▪️اگر می بینیم که اسلام از #انسان می گوید، نباید آن را با اومانیسم مقایسه کنیم؛ که اومانیسم، بازگشت به انسان است و اسلام، آغازی از قدر و عظمت انسان دارد و انسان را نه به انسان، که به خدای خویش باز می گرداند... .
▪️اگر اسلام از #آزادی می گوید، نباید با آزادی مارکسیسم یا اگزیستانسیالیسم یا لیبرالیسم مقایسه شود؛ چون آزادی اسلام در ابعادی دیگر و زمینه ای دیگر مطرح شده است. آزادی انسانی ما مربوط به ترکیب ماست و آزادی از جبرهای علمی و اسارت های روحی در جایگاهی مستقل مطرح شده اند.
▪️اسلام از #تاریخ می گوید، ولی تاریخ را رابطه انسان با ابزار و رابطه ابزار با شرایط تولید نمی شناسد. در نگاه اسلام، تاریخ، رابطه انسان با مجموعه نظام هستی است و انسان آزاد در این ارتباط های قانون مند یا حرکت می کند یا به بن بست می رسد و دیگران جای گزین او می شوند. او باید عبرت بگیرد و رسم رفتن را بیاموزد. همین گونه است نظام تربیتی اسلام و نظام حقوقی و جزایی اش یا جهادی که عرضه می کند و... .
▪️اینها را نباید به تنهایی با نمونه های مشابهش در #مکتب های دیگر مقایسه کرد؛ چون در مجموعه ها باید #مجموعه ها را در نظر گرفت و اصالت را به ترکیب داد، نه به اجزا. در ترکیب، اجزا، وضعیت دیگر و حالت تابعی دارند. برای همین است که معتقد به طرح کلی مکتب هستم.
📄یاد آوری: برای فهم درست مطلب نوشته های پیشین را بخوانیم.
👇👇👇
🎇مجال عیش صفحه اندیشه و زندگی.همراه ما باشید.🌷