eitaa logo
🎇تماشاگه راز🎇
104 دنبال‌کننده
527 عکس
218 ویدیو
22 فایل
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز دست غیب آمد و بر سینۀ نامحرم زد حافظ غزل ۱۵۲ ایدی مدیر صفحه: @s_m_a57 @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
روزگار درگردش است جانم... هر کس فقط بهار را جلوی چشم مردم بیاورد و بزرگش کند خیانت کرده است؛ زیرا دنیا چهار فصل است. ... 📚 علی صفایی حائری جمع ها و حاصل جمع ها، ص ۶۰ https://eitaa.com/majaleezendegi
🔰رسم بزرگان در راه مشهد شاه عباس تصمیم گرفت دو بزرگ را امتحان کند! به که اسبش جلو میرفت گفت: این میرداماد چقدر بی‌عرضه است! اسبش دائم عقب می‌ماند. شیخ بهایی گفت: کوهی از علم و دانش برآن اسب سوار است، حیوان کشش این همه عظمت را ندارد. ساعتی بعد عقب ماند، به گفت: این شیخ بهایی رعایت نمی‌کند، دائم جلو می‌تازد! میرداماد گفت: اسب او از اینکه آدم بزرگی چون شیخ بهایی بر پشتش سوار است، سر از پا نمی‌شناسد و می‌خواهد از شوق بال درآورد. [در غیاب یکدیگر حافظ آبروی هم باشیم] پ ن: استاد: مرتضی Almiqat.com 1.محمد بن عزّالدین حسین (۹۵۳ق ـ۱۰۳۱ق) متخلص به‌ بهائی و معروف به‌ شیخ بهائی و بهاءالدین عاملی، فقیه، محدث، حکیم و ریاضیدان شیعه عصر صفوی بود. 2.میر محمدباقر بن محمد حسینی استرآبادی(درگذشت: ۱۰۴۱ق)، مشهور به میرداماد، فیلسوف شیعه معاصر شیخ بهائی در دوره صفویه بود. او استاد ملاصدرا مؤسس حکمت متعالیه بود. میرداماد به معلم ثالث شهرت دارد. 🎇 مجال عیش صمیمانه‌ای از جنس زیست آگاهانه.لطفا همراه ما باشید.
با سلام محضر خواهران و برادرانی ایمانی خودم به توفیق الهی یه دو هفته ای به دلیل زیارت عتبات مقدسه ائمه علیهم السلام در خدمت شما بزرگواران نخواهم بود. حلال کنید. ارادتمند سید
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام الحمدلله توفیق تشرف به محضر حضرت ارباب یافتم و نایب الزیاره و دعاگوی همه دوستان و همراهان محفل قرآنی بودم .🙏
⚡️یاری رسانی و پاداش محاهدان 🎇‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ «مَنْ مَشَى فِي عَوْنِ أَخِيهِ وَ مَنْفَعَتِهِ فَلَهُ ثَوَابُ الْمُجَاهِدِينَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ» «هر که برای یاری دادن و کمک رساندن به برادرش قدم بردارد ثواب جهادگران در راه خدا را دارد.» 📚بحار الانوار، ج ۷۳، ص: ۳۶۷ @majaleezendegi
✳️عادت و فراموشی داشته ها 🔹«عادت»، مسئله‌ای است که گاه خیلی حقایق را برای انسان تکراری، و بی‌اهمیت جلوه می‌دهد. سلامتی، امنیت و ... متاسفانه گاهی مشمول همین قاعده شده و منزلتشان نزد انسان نادیده گرفته می‌شود. 🔹اما این واقعیات هیچگاه از چشم حقیقت‌بین دور نمی‌ماند، به همین خاطر گاه می‌بینیم به موضوعاتی تکراری، از زاویه‌ای نگاه می‌کنند که برایمان تازگی دارد! 🔹یکی از این موضوعات به‌ظاهر تکراری، مسئله زوج یا فرد بودن اعضای بدن است. حضرت صادق(ع) در این باره چنین می‌فرمایند: «اى مفضّل! در آفرينش عضوهاى جفت و فرد و حكمت‌ها و تدبيرهاى درست نهفته در آن بينديش. «سر» از اعضاى فرد است. به سود انسان نبود كه بيش از يك سر داشته باشد، زيرا در همين يك سر تمام حواسّ مورد نياز انسان قرار گرفته و اگر سرى ديگر مى‌داشت بى‌آنكه به آن نيازى باشد، تنظيم بدن از ميان مى‌رفت. اگر انسان دو سر داشت، در واقع به دو بخش تقسيم مى‌شد. اگر با يكى سخن مى‌گفت، ديگرى بى‌فايده مى‌ماند. اگر با هر دو يك سخن بگويد، يكى زايد است و اگر با يكى سخنى بگويد و با ديگرى سخن ديگر، شنونده نمى‌داند كه به كدام توجه كند! نيز آميختگي‌هاى ديگر پيش مى‌آمد. ▪️دست‌ها جفت آفريده شدند؛ زيرا از يك دستى، سود فراوان به انسان نمى‌رسيد و در كارهاى او خلل وارد مى‌ساخت، نمى‌بينى كه اگر نجّار و بنّا يك دست داشته باشد، قادر به انجام كار خويش نخواهند بود و در فرضى كه با يك دست به كارهايش بپردازد، آن استوارى و فوايد كار دو دستى را نخواهد داشت؟» (شگفتی‌های آفرینش (ترجمه نجف‌علی میرزایی بر توحید مفضل)، ص۵۸) ورود به صفحه مجال عیش
فقط با دعا محقق نمیشود،بلکه علاوه بر ،باید انجام داد که مهمترین آن است . ومدیریت محیط یعنی : دوستان خوب کنترل رسانه ها مدرسه مناسب ارتباط با مساجد و... https://eitaa.com/majaleezendegi
🔰درنگی در گلستان همواره سبز سعدی 🔹غافلی را شنیدم که خانهٔ رعیت خراب کردی تا خزانهٔ سلطان آباد کند؛ بی‌خبر از قول حکیمان که گفته‌اند: هرکه خدای را -عَزَّوَجَلَّ- بیازارد تا دلِ خلقی به دست آرد خداوند، تعالیٰ، همان خلق را بر او گمارد تا دَمار از روزگارش برآرد. آتشِ سوزان نکند با سپند آنچه کند دودِ دلِ دردمند سَرِ جملهٔ حیوانات گویند که شیر است و اَذَلِّ (پست ترین)جانوران خر. و به‌اتّفاقْ خرِ باربر بِهْ که شیرِ مردم‌دَر. مسکین‌خر ار چه بی‌تمیز است چون بار همی‌بَرَد عزیز است گاوان و خرانِ باربردار بِهْ ز آدمیانِ مردم‌آزار 🔹باز آمدیم به حکایت وزیرِ غافل. مَلِک را ذمائِمِ (زشتی های)اخلاق او به قرائن معلوم شد؛ در شکنجه کشید و به انواعِ عقوبت بکشت. حاصل نشود رضایِ سلطان تا خاطرِ بندگان نجویی خواهی که خدای بر تو بخشد؟ با خلقِ خدای کن نکویی 🔹آورده‌اند که یکی از ستم‌دیدگان بر سر او بگذشت و در حالِ تباهِ او تأمّل کرد و گفت: نه هرکه قوّتِ بازویِ منصبی دارد به سلطنت بخورد مالِ مردمان به گزاف توان به حلق فرو بردن استخوانِ درشت ولی شکم بدَرَد چون بگیرد اندر ناف نمانَد ستم‌کارِ بدروزگار بماند بر او لعنتِ پایدار 👈مجال عیش صفحه فرصت های زندگی، لطفا با ما همراه شوید(لینک ورود)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنجشنبه‌های حسینی 🖤🖤🖤 حالا که تا دیار تو ما را نمی‌برند ما قلبمان شکست حرم‌را بیاورید 🎇برای تقویت آموزه های الهی محفل قرآنی را حمایت فرمایید. @rahighemakhtoom
⚡️موقعیت های غیر ساکن 🖇بسياری از ما در مواجهه با مشكلات نمی توانيم آن ها را بپذيريم يا درک كنيم كه چرا اين مشكل برای ما پيش آمده. مثلاً وقتی خودمان يا عزيزان مان به بيماری سختی مبتلا می شويم، نمی توانيم با آن كنار بياييم. ولي خیلی افراد را هم سراغ داريم كه با ابتلا به بيماری خاصی به نگرش جديدی رسيدند كه باعث بزرگ شدن و رشد بيشتر آن ها شده و در واقع به «گسترش » رسيدند. برای مثال خيريه ای ايجاد كردند تا افرادی كه بيماری مشابه خودشان دارند، بتوانند در كنار هم باشند و با همدردی و جمع آوری هزينه های مادی به درمان بيماری کمک كرده باشند. 📎مثلا خيلي از والدين بچه های اوتيسم به جای احساس درماندگی در«انجمن های بيماری های خاص» به تبادل تجربيات با همديگر پرداخته‌ و توانستند راه را برای خود و فرزندشان هموارتر كنند. یعنی گاهی می توان به جای بی تفاوت ماندن برای فرو نرفتن در قعر مشكلات اقدامی كرد. 🔖توجه داشته باشيم «درمان» با «شفا» متفاوت است؛ بيماری می تواند ما را به جایی برساند كه يا دنيای بزرگ تری پيدا كنيم و قبل از درمان، روح و ذهن مان شفا پيدا كند يا آن قدر به درمان فكر كنيم كه نه تنها دنيای بزرگ تری نداشته باشيم؛ بلكه دنيای ما را سراسر ترس و اضطراب فرا گيرد. 👈 مجال عیش فرصتی برای اندیشه و زیست آگاهانه 👉
با سلام و عرض ارادت به توفیق الهی زیارت حضرت سلطان روزی ام شد و همه تون رو در کنار ضریح مطهر دعا کردم و نایب الزیاره بودم. ارادتمند سید مشهد الرضا
⚡️اعتدال راز موفقیت انسان های رشد یافته نه چندان درشتی کن که از تو سیر شوند نه چندان نرمی کن که بر تو دلیر شوند شیخ مصلح الدین شیرازی 👈 مجال عیش فرصتی برای اندیشه و زیست آگاهانه 👉
🔰افتاده باش اما نه از دماغ فیل! 🔹از دماغ فیل افتادن ضرب المثلی است که از دیر باز میان مردم رد و بدل می شود ، به کسی اطلاق می شود که به اصطلاح خودش را بسیار می گیرد ، یعنی به زبان صریح تر ، کسی که از خود راضی باشد و تکبر و خودبینی اش دیگران را آزار می دهد ، مردم درباره اش می گویند فلانی از دماغ فیل افتاده . 🔹بر طبق نظریۀ اقتدار تمام رذایل اخلاقی بیانگر و نمایانگر حقارت ها و ضعف های روانشناختی انسان است . به عبارت دیگر مقتدر ترین افراد ، مقید ترین افراد به اصول و ارزش های انسانی و اخلاقی اند . براین اساس سخت معتقدم یا نصیحت و ارشاد نمی توان افراد را به سوی تزکیه نفس و تعالی درونی سوق داد . نشان به این نشان که فرد غیر ورزشکار را نمی توان با ارایه یک سخنرانی انگیزشی به این مرحله از «توانایی» رساند که مسافت قابل توجه یی را بدود یا وزنه سنگینی را بالای سر بیاورد . 🔹لذا افراد با توجه به توانمندی های درونی و رشد شخصیتی خود قادر به برداشتن وزنه های سنگین فضایل اخلاقی اند ، نه آگاهی صرف (ارایه ارشادت دستوری که فلان کار خوب است که بکند و یا انجام ندهد) از ارزش های اخلاقی ... اینکه افراد راه ناصواب را در پیش می گیرند عمدتاً و نه همیشه ربطی به بی اطلاعی آنها از درست و غلط بودن امور ندارد . آیا مشکل کسانی که دروغ می گویند این است که نمی دانند ، دروغ بد است ؟ بر طبق نظریۀ اقتدار او «نمی تواند» دروغ نگوید . آیا کسی که خیانت در امانت میکند آگاه از زشتی عملش نیست ؟ چرا ؟ ولی او به علت ضعف و سستی درونی قادر به امانتداری نیست. 🔹در رابطه با رذیلت غرور (خودبرتر بینی) فرد مغرور به علت مخدوش بودن ، تصویری که از خود برتر انسانی اش دارد در یک حرکت جبرانی اقدام به ارایه یک تصویر غیر واقعی از خود می کند و با برتر دانستن خود بر دیگران از موضع فرادست به دیگران می نگرد . در حالیکه باید دانست کسی که دچار عجب و غرور است از درون سخت احساس ناچیزی و کهتری می کند . او «نمی تواند» متواضع باشد . خشوع و افتاده گی توانمندیی است که افراد مقتدر قادر به نمایش آن در رفتار های بین فردی خود می باشند. از کتاب ( افتاده باش اما نه از دماغ فیل) http://bulutafghanistan.blogfa.com/post/250 👈 مجال عیش فرصتی برای اندیشه و زیست آگاهانه 👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔دل نشکنیم! دل مسوزان که ز هـر دل بخدا راهی هست هر که را هیچ به کف نیست، بدل آهی هست... «بترسیم از آه دل از بغض و اشک «دل شکسته» ... از این نفس های قدسی کم گیرمون میاد. بگذریم...بشنویم از لسان عارف دلسوخته مرحوم آیت‌الله آسیدجواد یزدی رحمة اللّه علیـه . 👈 مجال عیش فرصتی برای اندیشه و زیست آگاهانه 👉
برداشت از آیات ۴۵ – ۴۳ ☑️ و رهپوی الی اللّه در مسیر زندگی از اسراف (هدر دادن نعمت ها)و ریخت وپاش دوری می کند. ☑️او می داند اگر در وقت و در عمل کند آتش بدبختی زندگی او را تهدید می کند. ☑️همه امور زندگی خود را به خدا وابگذارد(به قدر توان تلاش می کند و را به خدا می سپارد زیرا خدا بر اعمال بندگانش است. ☑️سالک الی اللّه با همه وجود معتقد به این حقیقت است که : «افوض امری الی اللّه ان اللّه بصیر بالعباد» و بر این باور است که :خدا بدی های کسانی را که می خواهند به او وارد کنند می کند.
⚡️درنگی در غزل زندگی ساز صائب تبریزی آدمی پیر چو شد حرص جوان می‌گردد خواب در وقت سحرگاه گران می‌گردد آسمان در حرکت از نظر روشن ماست آب از قوت سرچشمه روان می‌گردد رای روشن ز بزرگان کهنسال طلب آب‌ها صاف در ایام خزان می‌گردد طالب خلق اگر گوشه عزلت گیرد همچو دامی است که در خاک نهان می‌گردد رتبه عشق به تدریج بلندی گیرد باده چون کهنه شود نشئه جوان می‌گردد آسمان خاک ره مردم بی‌آزار است گرگ در گله این قوم شبان می‌گردد هرکه را تیغ زبان نیست به فرمان صائب عاقبت کشته شمشیر زبان می‌گردد 📝غزل شماره ۳۲۸۴ ⚡️پ ن: ☑️در تمامی ابیات ، مصرع های دوم مثالی برای توضیح و تاکید مصراع های اول میباشد و این از خصایص بارز سبک اصفهانی یا همان سبک صائب است. ☑️آرایه اسلوب معادله، مصرع دوم تمثیل یا مصداقی از مصراع اول است: عشق بر یک فرش بنشاند گدا و شاه را سیل یکسان میکند پست و بلند راه را 👈مجال عیش محفل زیست آگاهانه را همراهی فرمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت ▪️فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد▪️ کاش تو مدینه داشتی صحن حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برا تو بارونی میشد چشم همه دنیا… آه رسوال الله 😭😭 🌷زندگی تون با برکت و شادی ماندگار🌷        «ورود به محفل قرآنی  رحیق»
⚡️آزمونی برای 🎇گویند:گل پسری‌ برای مراسم عروسی اش ليستی از اسامی دوستانش را كه بيش از 30 نفر بودند را به پدرش داد و از او خواست كه با دوستانش تماس بگيرد‌و آنها را برای روز عروسی دعوت كند ، پدر هم قبول ميكند. ▪️روز عروسی ، پسر با تعجب دید كه فقط شش نفر از دوستانش آنجا هستند ،بشدّت ناراحت شد و به پدرش گفت: من‌ از شما خواستم تمام‌ِ‌ دوستانم رادعوت كنيد اما اينها كه فقط شش نفر هستند. ▪️پدر گفت: من با تك تك دوستانت تماس گرفتم و به آنان گفتم مشكلی برای تو پيش آمده و به كمك آنها احتياج داری,و از آنها خواستم كه امروز اينجا باشند. ☑️بنابر اين پسرم نگران نباش ، دوستان واقعی تو کسانی هستندکه امروز درخدمت شمامی باشند . دوست نَبوَد ، آن که در نعمت زند لاف یاری و برادر خواندگی دوست آن دانیم که گیرد دست دوست در پریشان حالی و درماندگی 📝چه خوش گفت شاعر : وه چه خوش فرمودآن اهل طریق این مثل در صحبت از یارو رفیق، تا توانی میگریز از یار بد یار بد بدتر بُوَد از مار بد، ماربدتنهاهمین برجان زند یاربد برجان و بر ایمان زند 👈مجال عیش محفل زیست آگاهانه را همراهی فرمایید.
52508-fz-1862893498.mp3
6.9M
⚡️عزیز جان!ابدیت در پیش داریم ⚡️صائب و درنگ در تجسم عمل به قدر رم ازین عالم، توانی آرمید آنجا که اینجا هر که سستی کرد نتواند رسید آنجا رواجی نیست در محشر عبادات ریایی را به سیم قلب نتوان ماه کنعان را خرید آنجا هلال جام می هر جا نماید گوشه ابرو ز خجلت پشت سر خارد به ناخن ماه عید 👈مجال عیش محفل زیست آگاهانه را همراهی فرمایید.
⚡️عزیز جان!ابدیت در پیش داریم ⚡️صائب و درنگ در تجسم عمل به قدر رم ازین عالم، توانی آرمید آنجا که اینجا هر که سستی کرد نتواند رسید آنجا رواجی نیست در محشر عبادات ریایی را به سیم قلب نتوان ماه کنعان را خرید آنجا هلال جام می هر جا نماید گوشه ابرو ز خجلت پشت سر خارد به ناخن ماه عید آنجا در اقلیم مدارا ضعف بر قوت بود غالب به مویی می توان کوه گرانی را کشید آنجا میاسا از گرستن گر وصال کعبه می خواهی که باشد جامه احرام از چشم سفید آنجا به غربال بصیرت پاک گردان دانه خود را که هر تخمی که کاری، یک به یک خواهد دمید آنجا اگر بر دفتر عصیان، خط باطل کشی اینجا نخواهی بر زمین از شرمساری خط کشید آنجا ز خشکی، خرده ای کز تنگدستان در گره بستی عرق خواهد شد و بر چهره ات خواهد دوید آنجا اگر اینجا گشایی عقده ای از کار محتاجان در جنت به رویت باز گردد بی کلید آنجا نسازی تا به خون چون لاله اینجا چهره را رنگین ز جوی شیر نتوان کاسه ها بر سر کشید آنجا ره بی منتهای عشق دارد جذبه ای صائب که نتواند شکار وحشی از دنبال دید آنجا ✏ «صائب تبریزی_غزل شماره ۳۲۱» 📝پ ن: ☑️آرامش پایدار در گریز از وابستگی ها و دلبستگی های ناپایدار دنیوی است.با سعی و تلاش می توان به آسایش پایدار رسید ☑️باسکه تقلبی و نماز و روزه و عمل ریایی نتوان به یاررسید ☑️توانایی و نیروی حقیقی درمدارا و همراهی بامردمان است ☑️دستیابی به حریم یار با ناله و زاری میسر شود.جامه احرام کوی یار چشم سفید شده از گریه و تضرع است. ☑️اعمال خویش از صافی حقیقت عبور ده .غربال گری ،در معرض آزمون ها قرار گرفتن دانه حقیقت را بارور می سازد. ☑️شرمساری در پیشگاه محبوب نتیجه باطل گرایی و سرکشی در برابر خواسته های او در دنیا. ☑️عرق شرمساری در پیشگاه خداوند نتیجه بخل و کوتاهی های تو در برابر محرومان است. ☑️چون گره از کار نیازمندی گشایی در حقیقت کلید خانه یار را به دست آورده ای ☑️دستیابی به نعمت های بهشتی در گرو شادمانی چهره و جان مردمان است. 🎇خلاصه مضمون غزل آن است که، دنیا و آخرت از هم جدا نیستند و مرگ امتداد حیات دنیوی است و اینجا کشتگاه است و آنجا برداشت می کنیم. و دقیقا آنجا عمل آدمی از خوب و بد تجسم می یابد. 🌷خوانش غزل و فایل صوتی در اینجا🌷 👈مجال عیش محفل زیست آگاهانه را همراهی فرمایید.
⚡️تمثیلی زیبا از دلبستگی به دنیا 🔹مَثَلُ الدنيا مَثَلُ ماءِ البحرِكُلَّما شَرِبَ مِنهُ العَطشانُ ازدادَ عَطَشاً حتّى يَقتُلَهُ 🔹امام کاظم علیه السلام می فرمایند: دنيا به آب دريا مى ماند كه هر چه تشنه از آن بنوشد، تشنه تر مى شود تا سرانجام او را مى كشد. 📚تحف العقول : ۳۹۶
کسی قدم به حرم بی مدد نخواهد زد دم از صفات رضا بی احد نخواهد زد گدای کوی رضا شو که این امام رئوف به سینه احدی دست رد نخواهد زد شهادت امام رضا (ع)  ولی نعمت مان بردوستدران اهل‌بیت  تسلیت باد🖤