eitaa logo
، اشعارمجنون کرمانشاهی(حاج آرمین غلامی)
618 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
4.3هزار ویدیو
934 فایل
اشعار ناب آیینی اثرشاعر ومداح اهل بیت (ع)حاج آرمین غلامی متخلص به (مجنون کرمانشاهی) شاعر۱۱/کتاب شعرآیینی،عاشقانه(فارسی،کردی)
مشاهده در ایتا
دانلود
اشعارکردی_ حضرت امام دوازدهم عجل الله تعالی فرجه .......... عاشق دیدار جمال تونم شیفته وه فهم و کمال تونم کی تو،تیده ن وه در ای ماه گم تشنه ی مهر بی مثال تونم .......... تو بیده نه, له سر لطف یاره م شکوفتیه غنچه ی بی خار ه م دامن عشق تو رها م نکم تونی فقط، رونق بازاره م مجنون کرمانشاهی
تمرين قوى شدن صدا به اين ترتيب است كه؛ ابتدا با آرامش در محلى ساكت و آرام بنشينيد و عضلات راشُل كنيد سپس نفس عميقى كشيده و در پايين ترين پرده، حرف ((آ)) را به صورت ممتد وكشيده ادا نماييد و آن قدر ادامه دهيد تا بازدم شما تمام گردد. دوباره ريه ها را تا جايى كه امكان دارد، از هوا پر كنيد و در حالت بازدم به صورت كشيده بگوييد((آ)). اين كاررا تا پنج دقيقه به طور مداوم تكرار نماييد. در اين كار عجله نكنيد و از پايين ترين حالت ممكن آغاز نماييد. وقتى كه حس كرديد كه حنجره شما خوب گرم شده است، حرف((آ)) را در يك پرده بالاتر، با همان كيفيت اجرا كنيد. اين كار را همين طور پرده به پرده ادامه داده و بالا رويد و اين نكته را كسانى كه مبتدى هستند بايد توجه داشته باشند كه به هيچ وجه نبايد عجله نمايند. بايد با حوصله اين كار را به انجام رساند چون تمام پختگى صدا و قوت آن بستگى به تمرين در پرده هاى پايين دارد. اين كار را كه انجام داديد و به پرده آخر صداى خود در حرف ((آ)) رسيديد، حنجره شما به خوبى گرم شده است و بعد از اين يك ربع تمرين، حالا مى توانيد با تمام قدرت، يك بيت شعر را با آواز بلند (در اصطلاح شش دانگ صدا) بخوانيد، بدون اينكه آسيبى به حنجره شمابرسد. اگر در بين تمرين، هنگام بالا بردن پرده بعدى احساس خارش يا سوزش و يا سرفه نموديد، بدانيد كه عجله كرده ايد و به توصيه اين حقير گوش نداده ايد. در اين حالت به پرده قبلى بازگشته و دقايقى آن را ادامه دهيد و يا اينكه تمرين را براى مدتى قطع نماييد همچنين در پركردن ريه ها هم نبايد عجله كرد. ابتدا آهسته آهسته شكم را پرنموده و سپس سينه را پر نماييد تا جايى كه شكم و سينه شما كاملاً متورم و مملوّ از هواباشد. اگر پرده هاى پايين را در يك فضاى بسته و پرده هاى بالا و شش دانگ را در يك محيط باز مانند كوه يا بيابان تمرين نماييد، بهتر خواهد بود و پيشرفت خود را مشاهده خواهيد كرد و اگر بتوانيد تمرين شش دانگ صدا را بعد از يك برنامه كوه نوردى قراربدهيد، بسيار بهتر و ثمر بخش تر خواهد بود چرا كه كوه نوردى باعث افزايش ظرفيت هوايى شش ها مى شود. تمرينات فوق بايد حداقل يك تا دو ماه به طور مستمر و همه روزه صورت گيرد تاصدا براى آغاز كار، صيقل پيدا نمايد و از حالت ((نخراشيدگى )) بيرون آيد   ب) تمرين پرحجم كردن صدا  بعد از تمرينات قوى سازى صدا، نوبت به پرحجم كردن و پرطنين كردن آن مى رسد. يعنى وقتى يك خواننده در يك اتاق معمولى مى خواند، صداى او بر فضاى اتاق احاطه كامل داشته باشد و از هر سمت و سويى به طور مستقيم و يك نواخت شنيده شود. اين خصوصيات يك صداى پرطنين مى باشد كه در اصطلاح، اين صدا را ((زنگ دار)) گويند كه گرفتگى ندارد. البته هر نوع گرفتگى در صدا، مذموم نيست بلكه بعضى وقت ها به محزون بودن آن مى افزايد اما صدايى با اين كيفيت، قابليت كمترى براى مانور دادن و تحرير زدن دارد. براى زنگ دار شدن صدا به تمرينات زير توجه نماييد. در حالتى راحت بنشينيد و عضلات را رها نموده و كلماتى ازقبيل ((سنگ ، هَنگ ، زَنگ ،...)) كه به ((نْگ )) ختم مى شوند را با آهنگى تودماغى، بامسدود كردن دهان با زبان و كشيدگى، اجرا نماييد. يك شعر بيست بيتى را با نازك ترين آهنگى كه مى توانيد بخوانيد و وقتى كه گلوى تان خسته شد، پس از چند دقيقه استراحت دوباره از نو آغاز كنيد. حرف ((ر)) را به صورت مشدد و مستمر و كشيده ((ر، ر، ر،...)) ادا كنيد. گفتيم كه پرطنين شدن صدا، با تنفس رابطه مستقيم دارد. براى اينكه طنين صداى خود راتقويت نماييد به اين تمارين توجه كنيد. ابتدا يك نفس عميق با كيفيتى كه قبلاً گفته شد بكشيد و ريه ها و شكم را از هوا پر كنيد به طورى كه شكم كاملاً بيرون آيد. بعد صدا را در حالى كه خارج مى كنيد، آهسته وپياپى بگوييد: ((آه ، آه ، اوه ، اوه ، ايه ....)). توجه داشته باشيد كه هر چه اين هوا آهسته تر و كندتر از شش ها خارج شود بهتر است و تكرار اين تمرين صدا را بهتر و رساتر مى كند. فك پايينى را شُل كنيد سپس نفس هاى كوتاه و سريع ، از راه دهان بكشيد و كم كم برسرعت آن بيافزاييد تا جايى كه صداى برخورد نفس ها را به سقف دهان تان بشنويد.البته نفس ها نبايد از راه تنگى گلو بوده بلكه بايد از پرده ديافراگم شكم باشد و از آن به عنوان تلمبه اى استفاده كنيد و هوا را از راه شكم بيرون وداخل بكشيد. اين تمرين باعث قوى شدن عضلات زير فك و اطراف گلو و شكم مى شود زيرا هنگام خواندن ، فشار زيادى به اين عضلات وارد مى گردد. بدن را شل كنيد و هوا را به درون سينه بكشيد، بدون اينكه هيچ گونه فشارى به سينه وارد شود؛ آن قدر كه سينه از هوا پر گردد. سپس شمعى (يا يك باريكه كاغذ) را جلوى دهان تان بگيريد و هوا را خارج كنيد، آن چنان كه شعله شمع حركت ننمايد ولى هواى سينه به طور يك نواخت خارج شود. اين تمرين باعث افزايش ‍ ظرفيت هوايى ريه ها و يكنواختى صدا مى شود كه بايد روزى سه تا چهار مرتبه تكرار
شود و با يك فوت كردن قوى، خاتمه يابد. چانه را به سينه بچسبانيد به طورى كه وزن سر، روى چانه افتاده باشد. حالا چند مرتبه دهان را باز و بسته كنيد به طورى كه با اين حركت، سرتان بالا و پايين رود. سپس مدتى دهان را به حالت نيمه باز و راحت، استراحت بدهيد. دستانتان را زير چانه بزنيد (حالتى كه انسان چيزى را تماشا مى كند) و فرض كنيدكه چيزى مى جويد و مكرردهان تان را باز و بسته نمائيد. بعد از مدتى استراحت، دوباره اين كار را انجام دهيد. اين تمرين و تمرين قبل، باعث قوى شدن عضلات چانه، شقيقه، و گلو مى شود و كم كم فك و گلو در اختيارشما در مى آيد تا حروف را موقع خواندن بهتر ادا كنيد زيرا عدم توانائى در تلفظ واضح حروف و خستگى زودرس فك و دهان ، ناشى از ضعيف بودن اين عضلات است. يك شعر را ابتدا با صداى زير و از نوك زبان و سپس با صداى بم و از ته زبانب خوانيد در حالى كه دهان مانند يك حفره شده و صدا با حجم بيرون مى آيد. اين تمرين نيز با قوى تر شدن زبان، باعث پرحجم شدن صدا مى شود. زيرا قسمتى از خواندن، به زبان بستگى دارد كه با تغيير دادن فضاى دهان، موجب ايجاد صداى مناسب و حجم دلخواه مى شود. ج) چند دستورالعمل كلى براى محافظت از حنجره تمريناتى كه تا اينجا گفته شد، باعث تغييرات محسوسى در تقويت و بهبود صدا مى شود، با اين شرط كه با حوصله انجام داده شود و از عجله كردن در آن خوددارى گردد وتصور نشود كه خواندن بستگى به اين تمرينات خسته كننده ندارد. مطمئن باشيد كه اگر اين دستورالعمل ها بدون شتاب زدگى انجام شود، اثرات ژرفى در صدا خواهد داشت اما اگر بدون دقت انجام شوند، باعث ضايعات جبران ناپذيرى خواهد شد. به عنوان مثال در تمريناتى كه در قسمت قوى شدن حنجره ذكر شد، اگر شخصى بدون گرم كردن حنجره، زير آواز بزند و شش دانگ صدا را بيرون دهد، امكان پاره شدن تارهاى صوتى و يا ايجاد رگه هاى غير قابل بهبود در صدا، وجود دارد. پس توصيه اول، عجله نكردن و دقت به خرج دادن در تمارين مى باشد.   توصيه ديگر اين است كه بين تمرين ها نبايد وقفه اى ايجاد شود و بايد به طور مداوم صورت گيرد تا حنجره پختگى خود را آسان تر تحصيل كند و به طور كلى اگر كسى خواننده هم بشود، نبايد تمرين را قطع كند و هر روز بايد زمزمه اى داشته باشد تا حنجره، انعطاف خود را ازدست ندهد. درست مانند لولاى درب، اگر مدتى درب باز و بسته نشود باعث سفت شدن لولاها مى شود. به خاطر داشته باشيد كه بهترين چيز براى حنجره، خواندن وجلوگيرى از تنبلى و سستى آن است. البته از استراحت دادن آن هم نبايد غافل ماند و بايد از ((تاختن به حنجره )) پرهيز كرد.   حتى در مجلس نيز هرگاه حس كرديد كه حنجره شما خسته شده است مى توانيد بدون آنكه سايرين متوجه شوند به آن استراحت بدهيد. به اين ترتيب كه فك پائين راشُل كرده و با زبان كوچك راه حلق را مسدود نمائيد، گوئى مى خواهيد خميازه بكشيد به طورى كه صداى آن در گوشها حس مى شود. اين كار باعث استراحت لحظه اى حنجره تامدت كوتاهى مى گردد. بهترين استراحت براى حنجره قبل يا بعد از مجلس، ((خواب )) است. چنان چه وقتى يكى از قاريان مصرى كه براى اجراى برنامه به ايران آمده بود، قبل از اجراى قرائت خود، مدتى مى خوابد و اين كار را به بقيه قرّاء هم توصيه مى نمايد. چون گفتيم كه تارهاى صوتى، بافت عضله اى هستند و احتياج به استراحت دارند. در پايان اين قسمت دو تذكر لازم به ذكر است: اول اينكه در هر قسمتى از كشور اسلامى ما، عزادارى به سبك و سياق مخصوص به خودصورت مى گيرد و مردم هر منطقه اى يك نوع صدا را مى پسندند. بعضى صداهاى بم وخش دار، بعضى صداهاى نازك و پرتحرّك ، بعضى تحريرهاى حلقى ، بعضى تحريرهاى دهانى و... و لذا تمرين ها بايد به فراخور همان منطقه صورت گيرد. نكته ديگر اينكه لازم نيست كه يك مدت را فقط به تمرين اختصاص داد و يك مدت را به خواندن در مجلس، خير. بلكه اين دو با هم قابل جمع نيز هست. البته تذكر بسيار مهم ما اين است كه در كنار اين تمرينات، وقتى كه حس شد صدا به حدّ مطلوبى رسيده است، بايد خواندن در مجلس را آغاز كرد تا هم زمان، فنون مجلس دارى نيز فرا گرفته شود. نكته: ذاكران عزيز توجه داشته باشند در برنامه هائى كه چند شب متوالى ادامه مى يابد، نبايد تمام انرژى خود را در شب هاى اول، تمام كنند و بايد با حنجره شان مدارا كنند.  
🔥🎤 6 نکته طلایی برای ❓اهمیت گرم کردن صدا (حنجره و تارهای صوتی) چیست؟ و راه‌های آن کدام است؟ ❌ اصولا قبل از گرم کردن صدا، نباید به یکباره صدا را بالا ببریم و بخوانیم؛ زیرا تارهای صوتی در اثر فشار زیاد به مرور زمان آسیب خواهد دید. ✅ برای گرم کردن صدا می‌توان موارد ذیل را انجام داد: 1⃣ مقداری آب گرم بنوشیم یا غرغره کنیم یا دمنوش‌هایی که طبع گرم یا معتدل دارند مثل رزماری، نعنا و... 2⃣ نفس بگیریم و به دفعات هوای گرم را به آرامی از دهان و بینی خارج کنیم. 3⃣ نفس بگیریم و با لب‌های بسته حروفی را که صفت جهر دارند (یعنی در هنگام تلفظشان تارهای صوتی مرتعش می‌شوند) تلفظ کنیم؛ مثلا حروف ز - م - ن. (مثل تمرین لفظ هام با دهان بسته حدود ۵ دقیقه) 4⃣ خمیازه مصنوعی بکشیم( دم بی‌صدا و باز دم با صدای Aaaahhhh) یا حالتی را که برای انسان در هنگام بلعیدن لقمه بزرگ متصور است، ایجاد کنیم. 5⃣ ادای یک کلمه در نُت‌های مختلف موسیقی و رسیدن به اکتاو(نت هشتم) همان نت و برگشت به نت اصلی. (اگر این اصطلاحات را متوجه نمیشوید، مورد ۶ بصورت ساده‌تر بیان شده👇🏻) 6⃣ هنگام خواندن از گام‌های پایین و بدون فشار اضافی به حنجره و تارهای صوتی شروع کنید و کم کم اوج بگیرید.
بسم الله الرحمن الرحيم (فرزندان حضرت زینب س) نوحه کردی/ ای برا گیان م،زینبم زینب له،خمت گیانم،هاتیه وه لب ای حسین گیانم۴ ای برا،گیان دو،دسته گل دیرم هدیه هاوردم،،لی خمه گیرم ای حسین گیانم۴ یه گلیل ابن،جعفرند هر دو وه،شجاعت چون،حیدرند هر دو ای حسین گیانم۴ جور علی اکبر،هر دو آزادن بهر گیان داین،هردو آمادن ای حسین گیانم۴ بهر اذن تو،اشک شان جاری ای حسین بیه،کاریان یار ی ای حسین گیانم۴ دو کورم،آقا،جانفدا ت بینه دره ن عشق تو،هردو،له سینه ای حسین گیانم۴ هر دو مستند وه،عطر و بو گی تو گیان وه کف دیرند،پیش روگی تو ای حسین گیانم۴ دوکورم آقا،له تو بیمارن هردو جور، قاسم،اهل پیکارن ای حسین گیانم۴ هر دو با احساس،له ،تونن،حساس هر دو شاگرد،حضرت عباس ای حسین گیانم۴ بی نسه،هر دو ،نور عین م اذن نیان،بیه،ای حسین م ای حسین گیانم۴ چینه،له سمت،ظالم کافر هر دو له ری یت،بی نسه پرپر ای حسین گیانم۴ کوره گانه م،با تولابین روسپید هر دو،بره زهرابین ای حسین گیانم۴ کشته له،ری یت،بینه، ای برا خوینیان،رشان،لشکر اعدا ای حسین گیانم۴ پیکر یان ،هات،وه،سره میدان وه دل سوزان،دیدگی گریان ای حسین گیانم۴ غلامی(مجنون کرمانشاهی)
بسم الله الرحمن الرحیم اشعارکردی محرم بشر خاک کف پاگی حسینه دله،مجنون و شیداگی حسینه   بیه پرونده‌ گی جو، برگ گل، پاک وه ای، پرونده امضاگی حسینه   نیه حاجت،جنان وباغ وسوزه بهشت م تماشاگی،حسینه   وه وقت مرگ چاوم بیلنه،واز که چاوه،م،وه سیماگی حسینه   وه،ای دنیا تمنایی م،نیرم تمنای م، تمناگی حسینه   چراخی له سرای قوره،م نارین چراخم روی زیباگی حسینه   خوشه، رخساره هرکس صبح،محشر له وه نقش کف پاگی حسینه   م، خوگردم له داخ کربلاگد که اشکم دُرِّ دریاگی حسینه   نیترسم هرگزه،روژ قیامت قیامت، قد و بالاگی حسینه   دلی‌ جای‌ خدا بوده ن، که آو،دل‌ پره، نیور تجلاگی حسینه   وه بازار عمل، فردای محشر دل،(مجنون)تولاگی حسینه شاعر..آرمین غلامی(مجنون کرمانشاهی)
اشعار شهادت جوادالائمه.. ✏شاعر..آرمین غلامی (مجنون کرمانشاهی) 📴📴📴📴📴📴📴📴📴 ظرف شکسته را به بهایی نمیخرند غیراز دلی که میشکند ازغم جواد اشکم به دیده از غم ابن الرضاچکید درسینه ماتمی شده ازماتم رضا مرغ دلم. بسوی جوادالائمه است لحظه به لحظه گشته دلم محرم جواد محرم کجاست تاکه کند یاری تورا زهرجفا به خانه شده محرم جواد ✅✅✅✅✅✅ مجموعه آثار جدیداز شاعر آل الله حاج آرمین غلامی(مجنون کرمانشاهی) ۰۹۱۸۹۲۶۲۶۵۰ https://t.me/joinchat/AAAAAEPGDacfp95omCB0vA
بسم الله الرحمن الرحیم دلم از بیوفایی هاشکسته شدم از زهرقاتل زار وخسته میان هجره میسوزد تن من الهی زهر برجانم نشسته ____ دمی که تکیه بر دیوار دادی تکانی برتن تبدار دادی نبخشدحق تو را ای. ام نافضل مرا درخانه ام آزار دادی _________ عجب نامهربانی داشتی تو چه زهری برجگربگذاشتی تو گل عمر مرا پرپر نمودی جدایی رابه دل پنداشتی تو __________ سیاهی در بره مهتاب رفته تمام پیکره تو آب رفته چو افتادی زبام خانه ارباب شکسته استخوانت تاب رفته __________ جگرپاره تنت از درد میسوخت لب خشکت ز آهی سرد میسوخت کسی درهجره یاری ات نمی کرد به هجره چهره ای چون زرد میسوخت
بسم الله الرحمن الرحیم اشک غربت زسره چشم ترت ریخته است وقت پرواز شده بال و پرت ریخته است زهرکینه بخداوند امانت ندهد یک نفر نیست کمی آب به دستت بدهد همسرت بود ولی برسرتو کف میزد اوبرخص آمده وگرده شما دف میزد... بین آن هجره . زنت بود که سویت ندوید دست و پا میزدی و کسی بدادت نرسید پیش قاتل سر خود رابه دره هجره مکوب که بدادت نرسدهیچ کسی دلبر خوب درمیان هجره ای وجگرت می ریزد نیشخنداست که ظالم به سرت می ریزد چقدر آب شدی ظرف دوساعت آقا نای رفتن تونداری. ازچه افتادی ز پا
اشعار شهادت جوادالائمه.. شاعر..آرمین غلامی (مجنون کرمانشاهی)... ♐♐♐♐♐♐♐♐♐ جبریل زین عزا زغمت ناله سرکند روحت بسوی فاطمه عزم سفرکند آنجا به خاک هجره سرت رانهاده ای اندوه زهرکینه دلت پر شررکند فهمیده ام ز ناله وسوز ه العطشت این زهرکینه خانه میان جگر کند افتادی از نفس زشرار زهره جفا والله زهرکینه به جانت اثرکند آن بی حیاکشیده تنت رابه پشت بام اوخواست کینه ها به شمابیشترکند بال کبوتران شده سایه به پیکرت شاید!هوای کوی تورا رهگذر کند گویامیان روضه ی ابن الرضا دلی بایدبرای بی کفنی ناله سرکند (مجنون) هوای روضه ی ابن الرضاع کند امشب دو دیده را به یم اشگ تر کند ✅✅✅✅✅✅ مجموعه آثار جدیداز شاعر آل الله حاج آرمین غلامی(مجنون کرمانشاهی) ۰