eitaa logo
ما اهل کوفه‌ ایم
136 دنبال‌کننده
128 عکس
174 ویدیو
13 فایل
❣️ سیاست و مهدویت 💥 این سنت الهی است که اگر شما در برابر ظالم خضوع کنید، او بیشتر فشار می‌آورد.
مشاهده در ایتا
دانلود
۰۰۵۶ ❣️ مهدی شناسی محبّت این خاندان براى هركسى و به هر صورتى كه حاصل شود، مطلوب است و سرانجام جایى دستش را مى‌گیرد؛ امّا هر محبّتى ولایت نیست. ممكن است كسى به هیچ دین الاهى متدیّن نباشد؛ امّا زندگى امیرمؤمنان(علیه السلام) را دوست داشته باشد؛ چرا كه همه چیز او (عدالت، سرپرستى ایتام و فقیران، عبادات، مناجات‌ها، شجاعت، و بلاغت او و...) دوست داشتنى بوده است. مگر ممكن است شخصى فطرت سالمى داشته باشد و این فضایل اخلاقى را دوست نداشته باشد؟! البتّه هركس كه على(علیه السلام) را دوست داشت، ولىّ خدا و ولىّ على(علیه السلام) نیست؛ چرا كه ولایت على(علیه السلام) عدل ولایت اللّه است؛ از این رو باید ارتباطمان را با على(علیه السلام) به سبب ارتباط با خدا برقرار كنیم و حساب جدایى براى على(علیه السلام) باز نكنیم. هر كافر لامذهبى هم به على(علیه السلام) محبّت داشته باشد، سرانجام این محبّت دستش را خواهد گرفت؛ امّا او دیگر ولىّ على(علیه السلام) نیست. ولىّ على(علیه السلام) آن كسى است كه ولایت على(علیه السلام) برایش همان ولایت اللّه باشد. امام جواد(علیه السلام) روایتى بسیار شریف، پر مغز و پرمحتوا دارد كه قابل تأمّل است: أوْحَى اللّهُ إِلَى بَعضِ الأَنبیاءِ: امّا زُهدُكَ فِى الدّنْیَا فَتَعجِلُكَ الرَّاحَةَ، وَ امّا انقِطَاعُكَ إِلَىَّ فَتَعزُزكَ بِى، و لكن هَلْ عادَیتَ لِی عَدُوّاً أو وَالیتَ لِى ولیّاً. پیامبرى از پیامبران خدا توجّه یافت كه خدا نعمت بزرگى را به من عطا كرده كه در دنیا زهد دارم و عشق به دنیا را از دل من برداشته است. بالاتر از آن، حالت انقطاع الى اللّه به من داده است كه چه مفهوم بسیار والا، پرمعنا و پرمحتوایى است. انقطاع الى اللّه، یعنى به هیچ چیز جز خدا امید نداشته باشى. سر و كارت فقط با خدا باشد. از همه چیز بریده و فقط به او پیوسته باشى. خیلى نعمت بزرگى است. وقتى كسى توجّه یابد كه خدا نعمتى به این عظمت به او داده، لازمه اش این است كه به ذهن او خطور كند به چه كسى چنین نعمتى داده شده است. چه نعمتى از این بالاتر؟ نه دلبستگى به دنیا و نه امید به كسى غیر از خدا دارد. هیچ انسى با كسى جز خدا ندارد. خدا مى‌خواهد دست پیامبرش را بگیرد و باز هم او را بالاتر بیاورد؛ از این رو مى‌فرماید: امّا زُهدُكَ فِى الدّنْیَا فَتَعجِلُكَ الرَّاحَةَ. این بى رغبتى كه به دنیا دارى و دنبال مال و مكنت دنیا نمى روى، باعث مى‌شود كه آسوده و راحت باشى؛ چون انسان هر قدر بیش‌تر به دنیا دل ببندد، گرفتارى و غصه‌اش بیش‌تر مى‌شود. درست است كه زهد، صفت بسیار خوبى است؛ امّا احتمال دارد كه فقط براى خدا نباشد؛ چرا كه زهد پاداش دنیایى، یعنى راحتى و آسودگى دنیایى را در پى دارد. انقطاع الى اللّه چه؟ كسى كه هیچ توجّهى جز به خدا ندارد؛ به هیچ كس امیدى نمى بندد؛ درِ خانه هیچ كس نمى رود، و توجّه و سر و كارش فقط با خدا است، چه؟ امّا انقِطَاعُكَ إِلَىَّ فَتَعزُزكَ بِى؛ این انقطاع تو سببِ مى‌شود كه با من عزّت بیابى؛ چون آدمى درِ خانه هركس برود، به هر اندازه‌اى كه ته دلش به دیگرى امیدى داشته باشد، همان اندازه ذلیلش مى‌شود. انسان هر قدر از دیگران مستغنى‌تر باشد و به كسى امیدى نداشته باشد، عزیزتر مى‌شود. اگر كسى هیچ اعتنایى به دیگران نداشته باشد كه به او كمك كنند یا نكنند؛ چیزى به او بدهند یا ندهند؛ احترامش كنند یا نكنند. به همان اندازه عزّتش بیش‌تر مى‌شود؛ چون نیازى ندارد. چه لذّتى بالاتر از بى نیازى از همه‌ی خلق خدا؟ پس انقطاع إلى اللّه هم اثرى دنیایى براى خودت دارد. تو چیزى بالاتر باید داشته باشى: و لكن هَلْ عادَیتَ لِی عَدُوّاً أو وَالیتَ لِى ولیّاً؛ آیا فقط به سبب من با كسى ارتباط برقرار كرده‌اى؟ كسى را فقط براى آن كه بنده‌ی من است، دوست داشته‌اى؟ آیا با كسى فقط به جهت این كه با من دشمن است، دشمنى كرده‌اى؟ این، از زهد و انقطاع الى اللّه هم بالاتر است.   ادامه دارد .
✡ مغضوبین ارض [٧] 💥 «حرص؛ پاداش یأس!» 1⃣ اکنون یک مرتبهٔ دیگر با توجه به این حقیقت که «خشکیدگی ذهنی»، معلولیّتی جانکاه است، «قَدْ یئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ» را بخوانید. 2⃣ نقطهٔ مقابل آخرت، دنیاست و پیامد یأس از آخرت، حرص به دنیاست. و هر اندازه که از اصل آخرت و از نگاه آخرتی و از طمع به رحمت و مغفرت الهی منقطع گردید، به همین اندازه غرق در دنیای فانی شد، تا جایی که قرآن مجید آن‌ها را «حریص‌ترین مردم نسبت به حیات» می‌خواند. «وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَی حَیاةٍ» [سورهٔ بقره، آیهٔ ٩۶]؛ و آنان را از مردم دیگر به زندگیِ این‌جهانی حریص‌تر خواهی یافت. 3⃣ و امام علیه‌السلام در تفسیر این حرص و بی‌تابی شدید بر حیات می‌فرمایند: «وَ ذَلِک‏ لِإِیاسِهِمْ‏ مِنْ نَعِیمِ‏ الْآخِرَة»؛ این یهود بر امر دنیا به‌خاطر یأس و نااُمیدی آن‌ها از نعمت‌های آخرت است [بحارالانوار، ج٩، ص٣٢٢]. 4⃣ شایسته است یهودیان و همهٔ آن‌ها که همانند یهودیان می‌اندیشند، توصیهٔ امام جعفر بن محمد علیهماالسلام را آویزهٔ گوش قرار دهند که: «أَکثِرُوا ذِکرَ الْمَوْتِ»‏ [بحارالانوار، ج٧٩، ص١۶٨]. 5⃣ در مجالس و محافل، از سخن بگویند، در کتاب‌های‌شان، در مقالات‌شان و در روزنامه و مجلات‌شان هر از چندگاهی حرف و حدیثی از «مُردن» به میان آورند. 6⃣ در فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌هایی که برای مردم به تماشا می‌گذارند، به اثرات بپردازند، و به مهم‌ترین آن که همانا «خروج از بیماری حرص» است، توجّه جدّی نشان دهند. 7⃣ امام علیه‌السلام بعد از این‌که از دوستان‌شان می‌خواهند: زیاد از مرگ یاد کنند، می‌فرمایند: «فَإِنَّهُ مَا أَکثَرَ ذِکرَ الْمَوْتِ إِنْسَانٌ إِلَّا زَهِدَ فِی الدُّنْیا»؛ نتیجهٔ مهمّی که بنی‌آدم از کثرت یادآوری مرگ به‌دست می‌آورد، همانا در دنیاست [بحارالانوار، ج٧٩، ص١۶٨]. 8⃣ و زهد همان‌گونه که لغویّین در کتاب‌های خود آورده‌اند، «ضدّ الرّغبة» است؛ عدم تمایل به دنیا را با خود دارد. و نیز، «ضدّ الحرص علی الدنیا» است. با آزمندی در ستیز است و از فرو رفتن در حقارت‌های دنیوی جلوگیری می‌کند. 🇮🇷👉 @MaKofian .
📇 تفسیر قرآن 📆 شماره جلسه: 00001 ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 🔺ماه رجب ماه بعثت است. ماه رمضان ماه قرآن است. چون آغاز وحی است که اولین آیه در آن روز نازل شده ما هم تفسیر را تبرکاً از این روز شروع میکنیم تا توفیق دهد که قرآن در جان ما مانوس شود. کسی بی وضو در جلسات شرکت نکند. باید با قرآن مانوس شد چون ابدی است، چه در دنیا چه در آخرت همیشه با ماست. 1⃣ تفسیر قرآن مقدماتی دارد. مقدمه اول: اگر کتاب و رشته ای برای مطلب مخصوصی باشد فقط اهل آن گروه یا رشته باید به محتوا و زبان کتاب آشنا باشند و فقط هم برای آنها نافع است. لازم نیست همه بفهمند. همه علوم عقلی و نقلی دنیا چنین است همچون فقه و فلسفه. اما اگر کتابی برای بود اول زبانش باید طوری باشد که همه بفهمند و دوم به حال همه نافع باشد و هیچکس از آن بی نیاز نباشد. نه کسی بگوید من از فهمش عاجزم و نه کسی بگوید من بی نیازم. مثل آب که همه میفهمند، در دسترس همه است و همه هم محتاجند. 2⃣ قرآن اول ادعا میکند که برای و همه هست. لازمه این ادعا این است که همه بفهمند و برای همه نافع باشد. درحالیکه این کتاب عربی است. منظور از اینکه همه بفهمند این است که به همه مردم باشد و برای فرهنگ خاصی نباشد نه اینکه به همه باشد چون مردم زبان مشترکی ندارند. فرهنگ اگر به نژاد و اقلیم و قوم برگردد مشترک نیست اما اگر به فطرت برگشت مشترک است چون تنها زبان مشترک جهانیان، است. قرآن میخواهد به احتیاج صادق فطرت انسان پاسخ دهد نه احتیاج کاذب. 3⃣ چون قرآن برای بشر است باید همه بفهمند، همه نیاز داشته باشند و چون برای زبان مشترک انسانی یعنی است باید برای همه زمانها باشد. قرآن جهانی است که در آیه ۳۱ مدثر که اوایل بعثت آمده ذکر شده است «و ما هی ذکری الا للبشر». (ترتیب و شماره سوره ها را جوانها یاد بگیرند. کلا دو صفحه و حفظش عبادت است.) در آیه ۲۸ سبا نیز آمده «ارسلنا... الا کافة للناس». آیه اول سوره فرقان نیز گوید «پیامبر بیم دهنده جهانی است». اطلاق و عدم قید در همه این آیات نشان از این دارد که برای گذشته و حال و است. 4⃣ دوم اینکه قرآن زبانش نباید پیچیده و دارای اصطلاحات خاص ریاضی و فقهی و ... باشد. منظور از زبان هم است نه اشتراک در زبان چون شدنی نیست. قرآن است و برای دیدن نور نیاز به غیر نیست اگرچه شدت نور را همه درک نمیکنند اما اصل قرآن و ««محتوای ضروری» آن را همه درک میکنند. همه آیات، نور و قابل فهمند. حتی «حروف مقطعه» ابتدای برخی سور نیز محصول آیات همان سوره است همچون علامت و نشان موسسات. 5⃣ نه اینکه تا گفتند قرآن نور است نیاز به روایات نباشد چون پیامبر گفت کلید این نور، و اهل بیت است که برای فهم نور باید به آنها مراجعه کرد یعنی قرآن حداقل نور را به همه میرساند و برای فهم بیشتر پیامبر را هم قرآن معرفی کرده که به او مراجعه کنند. پس قرآن ادعا دارد که هیچ جای تیره و مبهم ندارد. نور برای همه قابل فهم است و نیاز به پیش زمینه و پیش داوری ندارد. برای نیز محکمات را معین کرده چنانکه فرزندان در دامن مادر رشد میکنند. تفسیر قابل فهم است اما تاویلش با خداست. 🚸🚸🚸🚸🚸🚸 .
📇 تفسیر قرآن 📆 شماره جلسه: 00002 ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 🔺1⃣ گفتیم این کتاب برای است نه نژاد خاص. پس باید همه آنرا با فطرتشان بفهمند و همه به آن نیازمند هم باشند. این کتاب جهانیست پس باید به زبان مشترک انسانها که است باشد نه اینکه زبان لفظی و ادبی مشترک باشد چون چنین چیزی ممکن نیست. گنگ و مبهم هم نباید باشد چون به فرهنگ خاصی برای تفسیر نیاز پیدا میکرد. همه آیات قابل فهمند اما درجات باطنی آن در دسترس همه نیست. 🔺2⃣ گفتیم قرآن است. آیه ۱۷۴ نساء خطاب به مردم گوید:« یا ایها الناس قد جائکم برهان من ربکم و انزلنا الیکم نوراً مبینا» همه چیز را روشن کرده چه اخلاق چه علم و عمل و .... در آیه ۸ تغابن قرآن را نور دانسته «و آمنوا بالله و رسوله و نور الذی انزلنا» نوری که در کنار پیامبر ذکر شود همان قرآن است زیرا در آیه ۱۵۷ اعراف گوید از نوری تبعیت کنید که با پیامبر نازل شده است. 🔺3⃣ آیه ۸۹ نحل این است «و انزلنا علیک الکتاب تبیاناً لکلّ شیء» نمیشود قرآن مبین و همه چیز باشد و خودش روشن نباشد! آیات متشابه نیز با آیات محکم تبیین میشود. پس آیه مبهم نداریم. گوید و انزلنا الیک لتبیّنه. یعنی گوید آنرا برای تو نازل کردیم تا تو مفسرش باشی. آیه ۳۰ روم گوید دین مطابق فطرت است و فطرت نیست «فطرت الله الذی فطر الله علیها». 🔺4⃣ قرآن غیر از دستور به ، خودش نیز سعی میکند در تفسیر قرآن جدال احسن کند مانند آیه ۱۲۵ نمل. و گوید اگر شخصی با استدلال نمیفهمید با و پند و اندرز برایش توضیح بده. چون قرآن برعکس همه کتابهای علمی، نور است و باید همه بفهمند. مثلا در مورد اصل توحید که قرآن برای اثباتش برهان تمانع وجود دو خدا در یک زمان مطرح میکند «فی خلق السماوات و الارض ما تری من تفاوت» گوید در نظام آفرینش هیچ چیز فوت نشده و خلل و گسیختگی نیست. هر جا شکافی بود گوید این است. میفرماید دوباره نگاه تا ببینی که هیچ فطوری نیست. منظور از بار دیگر، غیر از بار اول است یعنی هزار بار هم نگاه کنی غیر از نظم نمیبینی. 🔺5⃣ کسی که عربی بلد نیست همینکه برایش ترجمه شود مفهوم را میفهمد و نیاز ندارد مفاهیم ظاهری قرآن برایش تفسیر شود. پس همه به محتوا و معنای ظاهری قرآن دسترسی دارند. بعلاوه اینکه بعد هم با مثال خیلی چیزها را توضیح می دهد. مقداری که همه از آیه بفهمند قابل فهم است و نیاز به علوم خاص یا پاکی دل و یقین و ایمان دارد. همزمان که آسان است و سخت نیست (چون فطرت تمامش را میفهمد)، سنگین است و سست نیست (چون مطلب سست و بی محتوا ندارد.) 🚸🚸🚸🚸🚸🚸 .
📇 تفسیر قرآن 📆 شماره جلسه: 00003 ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 🔺1⃣ اگر قرآن کتابی جهانی تا قیامت است باید هم زبانش برای انسانها تا قیامت باشد و برای انسانها تا قیامت نافع باشد‌. تنها زبان جهانی، است اگرچه به زبان عربی باشد. اگر قرآن نسخ و باطل شدنی نیست بخاطر اینست که فطرت تا قیامت قابل تغییر نیست. فطرت همان راه تشخیص زشت و زیبا است که خدا به همه داد (و نفس و ما سواها، فالهمها فجورها و تقویها) 🔺2⃣ قرآن با چشم و گوش و ... کار ندارد که کور یا کر یا فلج و ... بگویند ما مستثنی هستیم. قرآن با و جان کار دارد که آنرا مستوی الخلقه آفرید و (فجور و تقوی) را به آن نشان داد که نتواند بعدا عذر و بهانه بیاورد. تسویه و تعادل جان به است. اگر انسانی دیوانه خلق شده مستثنی است و مکلف نیست. اگر انسان مشمول یا ایها الناس و ... شد با فطرت سالم خلق شده است و مکلف میباشد. دل و فطرت را خود انسان با میبندد وگرنه فطرت ثابت است اما فطرت باید عمل کند و بستنش، جلوی عملش را میگیرد و باطل جای حق را در نظر انسان میگیرد. 🔺3⃣ قرآن همه انسانها را به تدبر در قرآن دعوت کرده و همه را نیز به مبارزه و دعوت کرد که اگر ادعای الهی نبودن قرآن دارید سوره ای مثل قرآن بیاورید. (لئن اجتمعت الانس و الجن ...) همین که همه را دعوت میکند نشان از این است که همه میفهمند خصوصا اینکه نگفته که سوره به عربی بیاورید چون همه که عربی نمیفهمند. این تحدی راجع به مطابق فطرت و نافع است نه زبان و لفظ و فصاحت و بلاغت. در مورد اعراب، ناظر به زبان و قصاحت هم هست اما در مورد دیگران خیر. 🔺4⃣ آیه ۲۴ به بعد سوره محمد گوید: «افلا یتدبرون القرآن ام علی قلوب اقفالها» گوید چون دلها قفل است تدبر نمیکنند پس فطرت گاهی بسته است گاهی باز. گناه قفل دل و فطرت است. اگر گوش و زبان فطرت را گناه بست، کر و لال میشود. هر چه گوش و چشم فطرت بیشتر باز شود حق را بهتر میفهمند. جلوی باز شدن فطرت را میگیرد چنانکه کسی پیش پیامبر رفت و گفت او کاری کرد که نزدیک بود خدا را ببینم اما من ایمان نیاوردم. 🔺5⃣ یعنی زیبا حرف زدن بدون توجه به محتوا. یعنی محتوای خوب داشتن. معلم قرآن «الرحمان» است. اینکه الان دارد ما را خطاب قرار میدهد نشان از این است که همین الان خدا دارد با ما حرف میزند. خدا همواره دارد این سخنان را میگوید اما ماییم که حرفمان و ... عوض میشود. تا انسان قرآن نخواند نیست و در ردیف موجودات دیگر است. «الرحمان، علم القرآن خلق الانسان علمه البیان» طبق این آیه، خداوند اول قرآن را به انسان آموخت و بعد خلقش کرد. 🔺6⃣ گوید دعای وثنیین و مشکرین مکه که دور کعبه میچرخیدند، مکاء و تصدیه است نه . گوید مانند سوت و کف زدن است، چیزی بی معنا. لفظی است که از انسان صادر شود و انسان باید قرآنی و طبق فطرت عمل کند. فرمود معلم شما پیامبر است «یعلمهم الکتاب و الحکمه»«لتبین للناس ...» باید به حرف پیامبر نیز کاملا عمل کرد و او مسیر دین را نشان میدهد. کلید فهم قرآن صراحتا در قرآن، معرفی شده است. خدا تنها یک دین آورده که اصول مشترک همه دینهای الهی است اما احکام فرعیش در طول زمان کاملتر شده است. 🔺7⃣ قرآن هم در مسائل نظری مشکلات پیچیده را حل میکند و هم در مسائل عملی، هدایت است و با تکرار، مشکل عملی را حل میکند. آنست که در مسائل عملی فجور و تقوا را میشناسد و در مسائل نظری، بدیهیات را میشناسد. با این دو سرمایه علمی و عملی که فطرت داده است باید نزد قرآن برود تا چیز یاد بگیرد. فطرتی که با گناه بسته شده دیگر از قران جز گمراهی چیزی نصیبش نمیشود. باید چیزهای نظری را که آموخته ایم کنار گذاشت و صرفاً با دست خالی و بدیهیات اولیه( ) نزد قرآن رفت تا چیزی یاد بگیریم. اگر با اصطلاحات فقهی و جغرافی و ... نزد قرآن رفتیم فقط نکات فقهی و جغرافی میفهمیم. همین علوم پیچیده از آن مسائل بدیهی فطری بدست آمده است. 🔺8⃣ فرمود بدون معلم نزد قرآن نروید چون این حرف سنگین است. معلم این فطرت را برایتان باز میکند تا جایی که سلمان فارسی شوید. آیه ۸ سوره واقعه میفرماید این قرآن در کتابی مکنون است و کلیدش در دست است. برای رسیدن به ظاهر قرآن باید ابتدا پاک و باوضو باشید. اما محتوا و بطنش در دست مطهرون است. سوره احزاب هم مطهرون را معرفی کرده است«انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اخل البیت و یطهرکم تطهیرا» پس کتاب مکنون که اصل و بطن قرآن است در دست است و باید نزد آنها برویم. پس هیچ چیز مبهمی را خدا نگذاشته است و قرآن کتاب مبین و نور است. 🚸🚸🚸🚸🚸🚸 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😡😡سندی محکم و خدشه ناپذیر از خیانت های اصلاح طلبان، که نتانیاهو آنها را سرمایه اسرائیل می دانست. به این قالیچه ابریشم توجه فرمائید تصاویر تمام ریاست جمهوری آمریکا در آن وجود دارد. 👆این قالیچه در ایران بافته شده 🔸در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی آغاز و در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی بافت آن تمام شد و آماده تحویل آمریکا شد!!! 🔺این قالیچه به پاس خدمات آمریکا در برجام از سوی حسن روحانی به اعضای تیم آمریکا داده شد. 🔺جهت اطلاع! برجام هیچ آورده‌ای برای ایران نداشت! و۷۰۰ تحریم سال۹۲ بعد برجام شد ۱۸۰۰ تحریم در پایان دولت روحانی‼️ 🔺حالا اصلاح طلبان این قالیچه چند میلیاردری را برای چه خدماتی به آمریکایی‌ها اهدا کردند، معلوم هست! ۳۰۰ لیدر اصلاح طلب الان سالهاست که به آمریکا و انگلیس و... پناهنده شده اند. ‌‌‌🤲اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفرج .
18.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرش در بیمارستان بقیه الله تهران .
💢 فرمان رهبر انقلاب به صاحبان فکر و هنر و دانــش و رســـانه و جوانــان و مسئولان: 🔹 در مقابل تهدید نرم افزاری دشمن تولید محتوا و اندیشه کنید. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹ •┈┈••✾❀🌺🔶🌺❀✾••┈┈
✍️ براساس تحقیقات صورت گرفته ۲۹۰ رسانه خارج از کشور و ۴۸ رسانه داخلی به لحاظ فراگیری و تأثیرگذاری در قالب روزنامه، مجله، خبرگزاری، وب سایت،تلویزیون، مؤسسه، اندیشکده و اتاق فکر مشغول عملیات رسانه‌ای و جنگ نرم‌افزاری علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی هستند که رهبر انقلاب از آن‌ها به‌عنوان «مرجفون» نام بردند. مأموریت کلی و مشترک هلدینگ رسانه‌ای مذکور عبارت‌اند از: ۱.القای ناکارآمد بودن نظام و انقلاب اسلامی ۲.ناامید سازی مردم از آینده کشور ۳.اصرار بر بی‌اعتمادی مردم به نظام ۴.مطالبه گر کردن مردم از نظام و رهبری به‌جای مطالبه گری از دولت و قوای سه‌گانه ۵.تئوریزه و بزک کردن سبک زندگی و ارزش‌های غربی و آمریکایی ۶.تحقیر و تمسخر هویت ایرانی و اسلامی ۷.اهمیت دار کردن مذاکره با آمریکا و ناگزیری آن ۸.جنبش سازی از زنان، دانشجویان و کارگران به‌منظور فشار به نظام ۹.تلاش برای تضعیف قدرت نرم انقلاب اسلامی ۱۰. پرونده‌سازی علیه نهادهای انقلاب اسلامی و بی‌اعتبارسازی آن‌ها مثل رسانه ملی و شورای نگهبان و ... ۱۱.انتشار مقالات و یادداشت‌های جهت‌دار و گمراه‌کننده ۱۲.تئوریزه کردن اقتصاد لیبرالی و بازار آزاد ۱۳.دوقطبی کردن جامعه(تقویت جامعه مدنی و سکولار و تضعیف و تخریب مردم مذهبی و انقلابی) ۱۴.برچسب تندرو و سوپرانقلابی زدن به کسانی که مدافع ارزش‌های انقلاب همچون عدالت و مبارزه با فساد هستند. ۱۵.عوض کردن جای حق و باطل و شهید و جلاد ۱۶.تشبیه رئیس‌جمهور پزشکیان به احمدشاه قاجار، بنی‌صدر و گورباچف و ... ۱۷. تلاش جهت براندازی و تغییر رژیم ۱۸. و ... .
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیکان هوشمند سالهای دهه شصت بدست ایلان ماسک ایرانی ( محمد اخباراتی ) که هنوز از خودرو هوشمند خبری نبود با هزینه 4000 هزار تومن ساخته شد .
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یک جوان بزرگترین معضل کارشناسان دولت پزشکیان را حل کرد.‌‌..! .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آخر حرف این پسر قشنگه! •┈┈••✾❀🌺🔶🌺❀✾••┈┈• .