نادر تو راست میگفتی!
من این روزها مدام از خودم میپرسم:
دل را، خدا مگر جز برای سوختن آفریده است؟
هدایت شده از ریحانه
💚 #تولدتان_مبارک | مثل علی!
🔻 جلوی موکب ایستاده بود. مجذوب پیکسلهای روی کولهاش شدم. ترکیب پرچم آلمان کنار تمثال امام علی(ع) و عکس رهبر عجیب بود. کنجکاوی وادارم کرد بروم جلو. دختر پیکسلی همانقدر فارسی میدانست که من آلمانی! ترجمهی آنلاین گوشی به دادمان رسید. گفت اولینبار است که میآید پیادهروی اربعین. همزمان فیزیک را در آلمان میخواند و زبان عربی را در لبنان. پرسیدم عربی به چه کارت میآید؟ گفت: «نهجالبلاغه را نمیفهمم!» گفتم: «چطور مسلمان شدی؟» جواب داد: «مسلمان نه، شیعه! با ترجمهی دعای کمیل شیعه شدم.» لبخند روی لبم ماسید. توی دلم گفتم خوشبهحالت. تو علی را شناختی و من هنوز نه.
🔻 توی مسیر سیگار تعارف کرد. اسم مرجع تقلیدش را پرسیدم. دستش را گذاشت روی قلبش و گفت: «خامنهای!» گفتم: «خُب مرجعت احتیاط داده برای سیگارکشیدن.» سیگار را مچاله کرد و گفت: «او مثل علی است. هرچه بگوید قبول!» حرفش یک پارچ آب یخ شد و ریخت روی سرم. برایش نوشتم: «خوشبهحالت! تو علی را شناختی و من هنوز نه.»
🔻 آنشب شرایط تغییر مرجع تقلید را از گوگل پرسیدم. ظهر فردا، من جدیدترین مقلد رهبر ایران در کربلا بودم. کاش میشد دوباره دختر آلمانی را ببینم. بگویم: «راست میگفتی هانا! اگر مثل علی نبود که حالا داغ یتیمی روی قلب اینهمه آدم نبود!»
✍🏻 فاطمه تقیزاده
رسانه «ریحانه» را دنبال کنید
📲 @khamenei_reyhaneh
سلام بر تو؛ هنگامی که ولادت یافتی، هنگامی که پدری امت را بر عهده گرفتی، هنگامی که محاسن سفیدت را به خون پاکت خضاب نمودی تا فرزندانت را به بعثت برسانی.
نباید جنگید، مگر به قصد جنگی تمام عیار. در دیانت شما و من، یا نباید رفت، یا که تا مُلکِ سلیمان باید.
_کتاب سه دیدار | نادر ابراهیمی
جنگ مردان حق با زمانه جنگ تن به تن نیست، جنگ ایمان است با ابلیس.
_کتاب سه دیدار | نادر ابراهیمی
دختر سیاسی، بهتر از پسر سیاسی است. مردان، انگار که برای حضور در معرکهی سیاست به دنیا میآیند؛ اما زنان، بر این میدان منت میگذارند که پا در آن مینهند.
هر جا زنی هست که به خاطر عدالت میجنگد، آنجا عطری پیچیده است شیرین و شورانگیز و بهشتی.
ما بدون زنان خوب، مردان کوچکیم...
_آتش بدون دود| نادر ابراهیمی
#روز_دختر_مبارک
پ.ن؛ عکس از رژه دختران جانفدا
مکروبه🇮🇷
یک بار هم من خودم [دخترم را برای زیارت #امام_خمینی] بردم. چهار پنج ساله بود. خانواده ما رفته بودند #
او بافتن موی سر را خوب بلد بود💔
مکروبه🇮🇷
نادر تو راست میگفتی! من این روزها مدام از خودم میپرسم: دل را، خدا مگر جز برای سوختن آفریده است؟
آقای ابراهيمی، شبها،
شبهای اینجا را باید ببینی.
تو درست میگفتی، این اندوه است که بر میانگیزد، راه میاندازد، به میدان میکشاند و نیروی در افتادن با ظلمت را صد برابر میکند، صد هزار برابر!
باید روزهای ما را ببینی و شبهای خیابانها را، مردها را، زنها را و پیرها و کودکانمان را. مالامال از اندوه. اندوهِ آفرییننده، اندوهِ سرشار از خشم شعله ور و با عزم و ارادهای استوار.