eitaa logo
نشر مکث اندیشه
166 دنبال‌کننده
133 عکس
7 ویدیو
3 فایل
مرکز نشر پژوهش های #مسئله_محور #راهبردگرا #کارآمدی #بنیادین و #حقوق_عمومی جهت تهیه محصولات نشر مکث اندیشه به سایت فروش انتشارات به آدرس 🌐 maks-andishe.com مراجعه یا با شماره 📲 ۰۹۱۲۷۱۶۱۰۶۶ تماس حاصل فرمایید.
مشاهده در ایتا
دانلود
در این کتاب می‌خوانیم: ⬅️ شخصیت و اندیشه سیاسی (سید جواد ورعی - سید امین ورعی) ⬅️ دستور گرایی از منظر شهید در پرتو نظریه و (علی مشهدی - آیت الله جلیلی) ⬅️ و تحول در شیعه(کاظم سیدباقری) ⬅️ نحوه مواجهۀ (ع) با صاحبان قدرت(محمدجواد - امید خاکی) ⬅️ ملاحظاتی بر تأثیر «سیاست‌های کلی نظام» بر تقنین با تأکید بر«سیاست‌های کلی ابلاغی 1395»(سید مهدی دادمرزی) ⬅️ نسبت سنجی مفهوم و در با نگاه به جمهوری اسلامی ایران(سیده فاطمه فقیهی) ⬅️ استثنائات از تقدیم احکام ثانویه بر احکام اولیه(نجف لک زایی- حسن صادقیان) ⬅️ تحلیل معنای با تأکيد بر آموزه‌های قـرآنی(مهدیه سادات مستقیمی) ⬅️ بررسی مبانی مشروعیت حکم حکومتی(فاطمه رجائی) ⬅️ فقیه در اندیشه مرحوم آیت‌الله خویی(محمدجواد ارسطا) ⬅️ وحدت یا تعدد حکومت در نظریه ولایت‌فقیه(محمد علی حیدری) ⬅️ يا نظارت فقيه(سید احمد حبیب نژاد) 🆔 @maks_e_andisheh
قدرت توأمان سخت و نرم در در چهار دهه گذشته، به ویژه دهه اخیر(2010 - 2020) توجه غربی را بیش از پیش به سوی خود متمایل کرده‌است. نکتۀ مهم آنجاست که تصویر دگرگون از تشیع می‌تواند خطرات جدی برای جامعۀ شیعه داشته باشد و زندگی اجتماعی-سیاسی شیعیان را در سراسر جهان به مخاطره اندازد. بر این اساس، شناخت چگونگی بازنمایی در رسانه‌های به عنوان یکی از کشورهای تأثیرگذار در عرصۀ بین‌المللی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در سیاستگذاری‌های رسانه‌های شیعی بسیار یاری‌رسان باشد. لینک خرید: 💲https://maks-andishe.com/index.php/shop-default/ghalb 🆔 @maks_e_andisheh
⚡️تصویر شیعه در رسانه های آمریکا ✍ به قلم: مهدی فرمانیان 📚 به تازگی کتابی با عنوان «قلب واقعیت، بازنمایی شیعه در رسانه های آمریکا» تالیف محمدصاحب بیانی و سید سعید هاشمی نسب منتشر شده است که بسیار جالب و آموزنده است. 📚 نویسندگان این کتاب با بررسی ده سال اخبار مربوط به شیعه در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی در رسانه های آمریکایی، نشان داده اند غول های رسانه ای آمریکایی، با مساله شیعه به شدت ایدئولوژیک برخورد کرده و هیچ نشانی از بی طرفی و آزادی در رسانه های آمریکایی نسبت به شیعه دیده نمی شود. 1⃣ این رسانه ها، ولایت فقیه را به عنوان دال مرکزی و اصلی گفتمان شیعه را با عناوینی همچون دیکتاتور، جنگ طلب و جنایتکار بازنمایی کرده اند. 2⃣ رسانه های آمریکایی دال جهاد و مقاومت در جهان اسلام را با مفاهیمی همچون تروریست، رقابت میان شیعه و اهل سنت، انتقام جویی علیه سنی ها، بی ثباتی خاورمیانه و فرقه گرا بازنمایی می کنند. 3⃣ رسانه های آمریکایی، اربعین و مناسک عاشورا را به عنوان «بهانه ای برای قدرت یابی و قدرت نمایی شیعیان» معرفی کرده که توسط شیعه انقلابی به گروگان گرفته شده است. 4⃣ این رسانه ها، استقلال و نفی سلطه بیگانگان که یکی از اصول انقلاب اسلامی است را به عنوان «آمریکا ستیزی و یهودی ستیزی» بازنمایی می کنند. 5⃣ راهبرد وحدت و تقریب اسلامی و ایده امت واحده را با عناوینی همچون «امپراطوری شیعی- ایرانی، هلال شیعی، سلطه ایران و خلافت شیعه» تفسیر و بازنمایی می کنند. ☑️ بنابراین استکبار جهانی با دو روش نرم و سخت به دنبال حاشیه رانی اسلام سیاسی، مخصوصا شیعه انقلابی در جهان اسلام است. البته حاشیه رانی نرم با رسانه ها و حاشیه رانی سخت با تحریم و حمله نظامی صورت می گیرد. ⁉️ حال سوال این است که مدافعان اسلام سیاسی در ایران در مقابل این تبلیغات رسانه ای باید چگونه بیندیشند و چگونه عمل کنند؟ 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J 🆔️ @maks_e_andisheh
هدایت شده از محمدتقی دشتی
بسم الله النور مشکل با ما چیست؟ آیا غرب با ما آشتی خواهد کرد؟ (به بهانه تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ توسط دولت آلمان) ✅ در خبرها شنیدیم که دولت آلمان، را بست و دلایلی هم برای آن بیان کرد. البته ممکن است تخلفاتی هم در این مرکز انجام شده باشد اما این بهانه ها و تخلفات، علت اصلی این ماجرا و ماجراهای مشابه نیستند و قضیه ریشه دارتر و عمیق تر از اینهاست. ✅ شاید شما با من هم عقیده نباشید ؛ ریشه دعوای غرب با نظام اصیل ، نه اقتصادی است و نه سیاسی و نه جغرافیایی. بلکه ریشه عدم سازش غرب با نظام جمهوری اسلامی، به یک بنیان گذاری مربوط می شود. « بنیان گذاری یک نظریه خارج از منظومه فکری ». مهم ترین جرم ما این است که نظامی به نام ایجاد کرده و ادعا نموده ایم که نظام ما ضعف های لیبرال دموکراسی را ندارد ولی نقاط قوت آن را دارد. ✅ اصولاً لیبرال دموکراسی غربی که خود را پایان تاریخ نامیده و مدعی است نظریه ای بالاتر از آن نخواهد آمد، قبول نمی کند و هیچ نظامی را که مبتنی بر ایدئولوژی خارج از منظومه لیبرال دموکراسی باشد، تحمل نمی کند چه برسد به این که مخالف آن باشد. همچنان که را تحمل نکرد. ✅ از نظر جریان لیبرال دموکراسی غرب، جمهوری اسلامی ایران نباید به یک الگوی در دنیا تبدیل شود. به زعم آنها این نظام فکری و فرهنگی باید شکست بخورد اما نباید شود(یعنی نباید به وسیله مستقیم غربی ها با جمهوری اسلامی از بین برود). چون شهید قهرمان جلوه می کند و تکثیر می شود. بنابراین باید از درون فروبپاشد و چه بهتر که این از طریق تغییر و ‌فرهنگی باشد. ✅ بنابراین معتقدم غرب به دنبال جنگ مستقیم نظامی با ایران نیست بلکه هدف آنها است. همه تحرکات دیگر اعم از نظامی، اقتصادی و... به نوعی مشغول سازی، مقدمه و یا کاتالیزور برای اجرای همان هدف اصلی است یا بیشتر برای فریب مقامات ایرانی و دور کردن ذهن و تلاش آنها از مقابله با فروپاشی فکری و فرهنگی است. به قول قدیمی ها: این خط، این نشان. حالا ببین کی گفتم. ✅ اگر این مطلب را می پسندید و مفید می دانید برای سایرین ارسال کنید. @mohammadtaghidashti
حل مسائل پیچیده جوامع کنونی، ساز و کارهای نوین و متناسب با آنها را طلب می‌کند. روش‌های سنتی حل مسئله (مشاهده، مصاحبه، و مطالعه) اگرچه هنوز کارکرد خود را دارند اما کافی نیستند چون مسائل کنونی، پیچیده، عمیق و بینارشته‌ای هستند و نمی‌توان با نگاه بسیط و تک‌بعدی آنها را حل کرد. روش‌های نوین این ویژگی را دارا هستند که از عقل جمعی و تجمیع اطلاعات و نظریات برای حل مسئله بهره می‌گیرند.در این اثر برخی از آنها را به‌طور مختصر توضیح داده‌ام اما مقداری مفصل‌تر به نحوه اداره یا پرداخته‌ام (برخلاف تصور رایج، هیئت اندیشه‌ورز نه جلسه عادی و مدیریتی است و نه حتی نشست علمی، بلکه قواعدی دارد که اگر رعایت نشود، بهره علمی مناسبی نخواهد داشت.) 🆔 @maks_e_andisheh
هدایت شده از محمدتقی دشتی
بسم تعالی برچه اساسی می توان ادعا کرد که یک فرد، یا است. به عبارتی ملاک و معیار کارآمدی چیست؟ چند یا رویکرد در مورد معیار و ملاک کارآمدی مطرح است: ۱. رویکرد مبتنی بر : اگر یک (اعم از فرد،خانواده،سازمان و حکومت) با موفقیت به خودش برسد،کارآمد است. ۲. رویکرد : اگر در یک مجموعه، از منظر ، خروجی بهتر از ورودی باشد این مجموعه کارآمد است. ۳. رویکرد مبتنی بر (مردم، ذینفعان و مصرف کنندگان نهایی): اگر مشتریان از عملکرد، محصولات و خدمات یک سیستم راضی باشند، کارآمد می باشد. ۴. رویکرد : سیستم های مشابه باید نسبت به همدیگر سنجیده شوند. هرکدام در مقایسه باهم بهتر عمل کنند کارآمدترند. ۵. رویکرد : سیستم اگر به وظایف ذاتی خودش عمل کند و عمل او با عقل جمعی سازگار باشد، کارآمد است حتی اگر به نتایج مورد انتظار نرسد. ۶. رویکرد ترکیبی : از این نظر تقریبا همه رویکردهای فوق الذکر به نحوی مهم هستند و ترکیبی از آنها کارآمدی را به دنبال دارد. رسیدن به هدف باکسب رضایت ذینفعان و از طریق و عمل صحیح، شاید بهترین ترکیب باشد. @mohammadtaghidashti
در این کتاب می خوانیم: ⬅️ ظرفیّت‌سنجی امکان به‌کارگیری در (سید سجاد ایزدهی) ⬅️ ، مجلس برنامه‌ریز یا مجلس قانون‌گذار (خیراله پروین- محمدمهدی سیفی) ⬅️ میزان انطباق نظام‌های ، ریاستی و نیمه‌ریاستی با نظام ولایی ( حسین جوان‌آراسته) ⬅️ بازبینی نظام سیاسی ایران در پرتو تعاریف کلاسیک و نوین از نظام نیمه‌ریاستی (علی‌اکبر گرجی ازندریانی- فرزین قهرمان‌زاده) ⬅️ الگویِ پارلمانیِ عقلانی‌شده؛ با نگاهی به حقوق اساسی ج.ا.ا (علی مشهدی) ⬅️ تحلیل فقهی-حقوقی تأسیس نظام پارلمانی در جمهوری اسلامی ایران (ابراهیم موسی‌زاده) 🆔 @maks_e_andisheh
مجموعه‌ای از باورها و دستورها است، که در مراحل متنوعی از آسمان تا زمین جریان دارند. کتاب پیش رو با نگاهی نسبتاً متفاوت، مراحل نزولی شش‌گانه‌ای را برای دین تحلیل می‌کند که از علم الهی تا بینش، گرایش و کنش مردم عادی امتداد دارند. توجه به چالش‌های هر یک از این مراحل، تحلیل امکان خطا در آن‌ها، تبیین عوامل تکثر آفرین در آن‌ها، ملاک حجیت و اعتبار دین در هر یک از این مراحل و مانند آن مطالبی هستند که به امید تغییر نگاه به مقوله دین و دین‌داری در این کتاب تشریح شده‌اند. این کتاب امیدوار است با نگاهی که ارائه می‌دهد، به تقابل با پدیده به نام دین و برود و از جزم‌اندیشی خام در دین، که منشأ نارواداری گسترده‌ای در جهان کنونی شده است، جلوگیری کند. 🆔 @maks_e_andisheh
توانایی فکر کردن و قدرت خِرد، آن چیزی است که نسل بشر را از سایر موجودات، از جمله حیوانات جدا می‌کند. انسان نیاز ذاتی به استفاده از اطلاعات موجود در محیط خود برای مبارزه با چالش‌های پیچیده‌ای دارد که با آن روبه‌رو است. بیشتر افراد دربارۀ فکر کردن همان‌قدر می‌اندیشند که دربارۀ راه رفتن یا نفس کشیدن. فکر کردن کم‌وبیش عملی طبیعی فرض می‌شود و هرکسی هم از قدرت تفکر خویش راضی است... شاید به همین دلیل در مورد فن و اصول اندیشیدن تقریباً هیچ کاری در طول سالیان دراز تعلیم و تربیت انجام نمی‌شود. از طرف دیگر هر چیزی که فکر می‌کنیم، می‌بینیم، می‌شنویم و تجربه می‌کنیم، نه ثبت مستقیم جهان خارج، که برساخته و تفسیری از جهان است. اطلاعات ممکن است دچار ، ، مقایسه و یا بخش‌های خالی با داده‌های غیرواقعی پر شود. باید بدانیم که اطلاعات از فیلتر ذهنی ما عبور می‌کنند و براساس مفروضات ذهنی و نیازهای هیجانی ما پالایش می‌شوند و رنگ و شکل می‌گیرند. از طرف دیگر مجموعه دریافت‌های ذهنی ما تبدیل به خاطره شده و برساخته می‌شود و تغییر می‌کند و با خاطرات دیگر تلفیق می‌شود. علاوه‌بر این، بسیاری از خطاهای منطقی و سوگیری‌های شناختی، فرایند تفکر را تهدید می‌کنند. همچنین ضعف محاسبات منطقی و ریاضی باعث شکل‌گیری الگوهای فرضی و خودساخته در ذهن ما می‌شود. در این اثر تلاش می‌کنیم به صورت عملی را بیان کنیم و رابطۀ آن را با حل مسئله مطرح کنیم. ان شاءالله بتوانیم گامی هرچند کوچک در جهت تحقق فرمان الهی در تقویت تفکر در میان مردم برداشته باشیم. 🆔 @maks_e_andisheh
هدایت شده از M.t.d
نگاهی کوتاه به ✅ برخلاف تصور رایج، من معتقدم، حکومت کوتاه علیه السلام بسیار بود. امام در زمان کوتاه حکومت خودشان، به اغلب (رفاه ، نظم و امنیت ، عدالت و برابری، محافظت از مرزها، اخد مالیات، و...) و در ابتدای حکمرانی خودشان( زیرو رو کردن طبقات، برگرداندن بیت المال غارت شده، اصلاح سنت های انحرانی و...) دست پیدا کردند لیکن در جریان یک ترور ناجوانمردانه به رسیدند. ✅ البته قبول دارم به دلیل استقامت امام در اصلاح روندها و فرآیندهای انحرافی و برخورد با مفسدان قدرتمند و همچنین طغیان معاویه، در طی طریق با ناهمرانی عده ای از کوفیان و اطراف مواجه شدند و برخی جریانات از امام جدا شدند. علیرغم این مشکلات، بازهم امام در همه ها پیروز شدند و اغلب ها را کنترل کردند. حتی دقت در کتاب نشان می دهد که امام در کنترل شورش های محلی بسیار موفق عمل کرده اند. به نظرم لازم است یک بار از این منظر به حکومت علیه السلام نگاهی بیاندازیم. ✅ لطفا بالا را دقیق تر ببینید. اگر این مطلب را دوست داشتید به دیگران معرفی کنید. @mohammadtaghidashti
هدایت شده از محمدتقی دشتی