⚫️ مقام و منزلت حضرت خدیجه سلام الله علیها
🔹 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله وسلم :
🟢 خداوند زنی بهتر از خدیجه به من نداد. هنگامی که مردم تکذیبم میکردند، او مرا تصدیق کرد و هنگامی که مردم مرا تحریم کردند، با ثروتش کمکم کرد. و خداوند از او فرزندانی به من داد در حالی که از دیگر زنانم به من فرزندی نداد.
📚 شیخ مفید، الافصاح، ص ۲۱
🌼 امام على عليه السلام فرمودند :
🔹چون خداوند به بنده اى نعمتى دهد و بنده در دل شكر آن نعمت را بگذارد ، پيش از آن كه سپاسگزارى از آن را به زبان آورد، مستوجب افزايش آن نعمت گردد
🌺 پیامبر صلی الله فرمودند:
آدم شكرگزار چهار علامت دارد:
1⃣ در وقت نعمت شاكر
2⃣ هنگام بلا صابر
3⃣ به قسمت خدا قانع
4⃣ و تنها خدا را ستایش و بزرگداشت میدارد.
📘الامالی للطوسی و تحف العقول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎تا جمعه ظهور (جلسه ۱۳۴)
🕰️قرار ما : عصرهای جمعه
📚سلسله مباحث مهدویت
و علائم آخرالزمان و ظهور
🎙️سخنران : دکتر حمید قلندری
🖋️پژوهشگر و متخصص ادیان
@DrGhalandar
https://chat.whatsapp.com/GXrCKrWLPZi8Fa8erd474y
🔴وضعیت گناهان در قیامت
حضرت علی (ع) در فرمایشی مهم گناهان را به سه دسته کلی تقسیم کردهاند:
🔴 گناهان سه دسته هستند:
1⃣گناهانی که بخشیده میشوند
2⃣گناهانی که بخشینده نمیشوند
3⃣گناهانی که برای مرتکبین آنها، هم امید عفو داریم و هم نگران عذاب هستیم.
🏷امّا گناه مغفور، گناهی است که خداوند بر اثر آن بندهاش را در دنیا عذاب داده است؛ و خداوند بزرگوارتر است از آنکه بندۀ خود را دوبار عذاب کند.
🏷و امّا گناه غیر مغفور، ستمی است که بندگان خدا بعضی به بعض دگر مینمایند. خداوند چون برای خلائق ظاهر شود سوگندی بزرگ بر خویشتن یاد کرده است و گفته است: خداوند برای بندگانش قصاص میکند، و حقّ بعضی را از بعضی دیگر میستاند؛ بطوریکه برای هیچ بندهای در نزد دیگری تظلّم و دادخواهی باقی نماند. و سپس همه را به معرض حساب گسیل مینماید
🏷 اما گناه دسته سوم گناهی است که خدا آنرا بر مخلوقات پوشانده و به او توفیق توبه داده است و او از یک طرف از گناهش میترسد و از طرف دیگر به رحمت خدایش امیدوار است، و حال ما هم اینچنین است که هم امید به رحمت خدا داریم و هم از عذاب او میترسیم
📚اصول الکافی، ج۲، ص۴۴۳
••✾🌻🍂🌻✾••
➖اگر بر این داغ بمیریم رواست...
🛑قال أمير المؤمنين عليه السلام:
وَ قَدْ بَلَغَنِي أَنَّ اَلرَّجُلَ مِنْهُمْ كَانَ يَدْخُلُ عَلَى اَلْمَرْأَةِ اَلْمُسْلِمَةِ وَ اَلْأُخْرَى اَلْمُعَاهَدَةِ فَيَنْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلْبَهَا وَ قَلاَئِدَهَا وَ رِعَاثَهَا مَا تُمْنَعُ مِنْهُ إِلاَّ بِالاِسْتِرْجَاعِ وَ اَلاِسْتِرْحَامِ ثُمَّ اِنْصَرَفُوا وَافِرِينَ مَا نَالَ رَجُلاً مِنْهُمْ كَلْمٌ وَ لاَ أُرِيقَ لَهُ دَمٌ فَلَوْ أَنَّ اِمْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ كَانَ عِنْدِي بِهِ جَدِيراً فَيَا عَجَباً عَجَباً وَ اَللَّهِ يَمِيثُ اَلْقَلْبَ وَ يَجْلِبُ اَلْهَمَّ مِنِ اِجْتِمَاعِ هَؤُلاَءِ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِكُمْ عَنْ حَقِّكُمْ فَقُبْحاً لَكُمْ وَ تَرَحاً حِينَ صِرْتُمْ غَرَضاً يُرْمَى يُغَارُ عَلَيْكُمْ وَ لاَ تُغِيرُونَ وَ تُغْزَوْنَ وَ لاَ تَغْزُونَ وَ يُعْصَى اَللَّهُ وَ تَرْضَوْنَ
🔰 از امیر المومنین علیه السلام نقل شده است:
به من گزارش رسيده است كه برخى از اين دشمنان به زنان مسلمان و زنان اهل كتاب - كه در پناه اسلام بودهاند - حمله كرده، زيورآلات آنها را گرفتهاند و جز با گريه، زارى و التماس مردم، از اين كار دست برنمىداشتهاند. سپس اين افراد با پيروزى و غنيمتهايى كه گرفتند، برگشتند. حتّى يكى از آنها هم مجروح نشد و خون هيچ يك ريخته نشد.
اگر مرد مسلمانى پس از شنيدن اين خبر از شدّت ناراحتى بميرد، سرزنش نمىشود؛ بلكه به نظر من، شايسته است كه بميرد.
شگفتا! به خدا سوگند! دل انسان آب مىشود، و انسان اندوهگين مىگردد از اين كه مىبيند اين باطلگرايان با هم اتّحاد دارند، ولى شما كه حقگرا هستيد، پراكنده مىشويد.
چهقدر زشت كردار هستيد؟! نابود شويد! و مرگتان باد! كه هدف تيرها قرار گرفتيد و شما را مىكشند و اموالتان را مىبرند، ولى خودتان نيز به اين كار راضى هستيد. به جنگ شما مىآيند و نمىجنگيد و خدا را معصيت مىكنند، شما راضى هستيد و جلوگيرى نمىكنيد.
📚الکافي ج ۵، ص ۴.
#مستشفى_الشفاء
#بیمارستان_شفاء
#غزه
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
🔴 دعا برای ظهور در روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
🔵 روز سیزدهم ماه مبارک رمضان، روز توجّه خاصّ به حضرت صاحب الزّمان ارواحنافداه است و یکی از روزهای ماه مبارک رمضان است که بر اساس روایات، باید توجّه خاصّی به حضرت ولیّ عصر ارواحنافداه داشته باشیم، و مرحوم محدّث نوری در نجم الثاقب به این مهم اشاره می کند. بدین منظور این دعای بسیار مهم برای این روز نقل شده است :
🌕 «اَللَّهُمَّ إِنِّي أُدِينُکَ بِطاعَتِکَ وَ وِلايَتِکَ، وَ وِلايَةِ مُحَمَّدٍ نَبِيِّکَ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ، وَ وِلايَةِ أَمِيرِ المُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلامُ حَبِيبِ نَبِيّکَ، وَ وِلايَةِ الحَسَنِ وَ الحُسَيْنِ سِبْطَيْ نَبِيِّکَ وَ سَيِّدَيْ شَبابِ أَهْلِ جَنَّتِکَ، وَ أُدِينُکَ يا رَبِّ بِوِلايَةِ عَلِيِّ بْنِ الحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَي بْنِ جَعْفَرٍ وَ عَلِيِّ بْنِ مُوسي وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ الحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ سَيِّدِي وَ مَوْلايَ صاحِبِ الزَّمانِ، أُدِينُکَ يا رَبِّ بِطاعَتِهِمْ وَ وِلايَتِهِمْ وَ بِالتَّسْلِيمِ بِما فَضَّلْتَهُمْ راضِياً غَيْرَ مُنْکِرٍ وَ لا مُسْتَکْبِرٍ [مُتَکَبِّرٍ] عَلي [مَعْني] ما أَنْزَلْتَ فِي کِتابِکَ. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ادْفَعْ عَنْ وَلِيِّکَ وَ خَلِيفَتِکَ وَ لِسانِکَ وَ القآئِمِ بِقِسْطِکَ وَ المُعَظِّمِ لِحُرْمَتِکَ وَ المُعَبِّرِ عَنْکَ وَ النّاطِقِ بِحُکْمِکَ وَ عَيْنِکَ النّاظِرَةِ وَ أُذُنِکَ السّامِعَةِ وَ شاهِدِ عِبادِکَ وَ حُجَّتِکَ عَلي خَلْقِکَ وَ الُمجاهِدِ فِي سَبِيلِکَ وَ الُمجْتَهِدِ فِي طاعَتِکَ وَ اجْعَلْنِي وَ والِدَيَّ وَ ما وَلَدا وَ وُلْدِي مِنَ الَّذِينَ يَنْصُرُونَهُ وَ يَنْتَصِرُونَ بِهِ فِي الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ، اِشْعَبْ بِهِ صَدْعَنا وَ ارْتُقْ بِهِ فَتْقَنا. اَللَّهُمَّ أَمِتْ بِهِ الجَوْرَ وَ دَمْدِمْ بِمَنْ نَصَبَ لَهُ وَ اقْصِمْ رُؤُوسَ الضَّلالَةِ حَتّي لا تَدَعَ عَلَي الأَرْضِ مِنْهُمْ دَيّاراً»
📚 اقبال الاعمال، ۱۴۴/ صحیفه مهدیه ص۴۴۹
🔻آیت الله جوادی آملی:
▫️امیرالمومنین فرمودند «لَا تَجْتَمِعُ الفِطْنَةُ وَالبِطْنَةُ» با #پرخورى، تيزهوشى [در كار ]نيست. یعنی فطانت و هوشمندی با پرخوری یکجا جمع نمی شود و پرخور هرگز خرمند نمیگردد زيرا تمام تلاش و کوشش روح او این است که غذاها را هضم کند و دیگر فرصت اندیشیدن ندارد.
▫️درست مثل این است که شما یک انسان متخصص و دانشمند را به رفتگری در کوی و برزن بگمارید تا زباله ها را جمع کند.روح انسان میتواند یک استاد و مربی خوب باشد پس حیف است که او را به #رفتگری جسم بگماریم.
📙نسیم اندیشه، دفتر اول ص۱۴۶
Part01_علی از زبان علی.mp3
9.81M
📚#علی_از_زبان_علی
1⃣#قسمت_اول
*ایام کودکی امیرالمومنین (ع)
*علی (ع) در دامان پیامبر (ص)
*نخستین ایمان آورنده به پیامبر
*اولین برپاکنندگان نماز
*امام علی(ع) اولین کاتب وحی
*انس پیامبر با امیرالمومنین
*محبوبترین خلق خدا در نزد پیامیر
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🔴هشدار #امیرالمومنین
✍حضرت علی در وصیتنامه خویش فرمودند: «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، که افراد شرور و بدکار جامعه، بر شما مسلط میشوند»
این حدیث، حجت و دلیلی است برای افرادی که از شرایط روزگار ناراضی هستند. و در ادامه میفرماید: «[در این صورت] هرچه دعا کنید، به اجابت نرسد»
📚 نهج البلاغه، نامه ۴۷
📌اگر منتظر اجابتِ دعای اللهم عجل لولیک الفرج هستید، نسبت به دیگران احساس نگرانی داشته باشید و این نگرانی خود را با رفتار و اعمال خوب ابراز کنید، نه صرفا با زبان.
🌸#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»🌸
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فرق بین مکتب #غدیری و مکتب #سقیفه
ظلم ستیزی یا سازش با ظلم؟ دو مکتب دو مذهب اما این کجا و آن کجا ؟!🤔
🌸#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»🌸
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
Part02_علی از زبان علی.mp3
7.82M
📚#علی_از_زبان_علی
2⃣#قسمت_دوم
*خاطراتی از مکه
*راه رفتن درخت به اعجاز پیامبر (ص)
*ماجرای انذار عشیره ( یوم الدار)
*نزول آیه "وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ"
*اعلام جانشینی علی (ع) توسط پیامبر
*هجرت به مدینه
*توطئه قتل پیامبر در دارالندوه
*خوابیدن در بستر پیامبر ( لیله المبیت)
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🌸25 روز تا عید غدیر، عید ولایت🌸
🎍امیرالمومنین علیه السلام از بیان قرآن:
1-علی بن ابیطالب (ع) مصداق صراط مستقیم است. (حمد-6)
2-علی بن ابیطالب (ع) با خداوند سبحان معامله جانی کرد. 207 بقره
3-بر ما امر شده به رو کردن به ولایت امیر مومنان ع . 208 بقره
4-علی بن ابیطالب (ع) عروه الوثقی ولایت است. 276 بقره
5-علی بن ابیطالب (ع) انفاق کننده در شب و روز( پنهان و آشکار) است . 274 بقره
6-نفس پیامبر حضرت علی علیه اسلام است (آیه مباهله) 61 آل عمران
7-علی بن ابیطالب (ع) حبل الله است : 103 آل عمران
8-علی بنابیطالب(ع) مصداق شاکرین در قرآن است.145 آل عمران
9-علی بن ابیطالب (ع) محبتش نجات دهنده از آتش جهنم است . 185 آل عمران
10-علی بن ابیطالب (ع) اولین الوا الامر است که امر به اطاعت او و سپس به امامان بعدی شد. 59 نساء
11-علی بن ابیطالب (ع) صدّیق در قرآن است . 69 نساء
12-علی بن ابیطالب(ع) فضل الله است در قرآن(رحمت رسول خداست و فضل علی بن ابیطالب است) 84 نساء
13-منکرانشعذاب خوارکننده ای دارند. 159 نساء
14-علی بن ابیطالب (ع) ولایتش حق است از طرف پروردگار و ایمان به او خیر است . 171 نساء