سعد بن ابی وقاص می گوید:
روز جمعه ای با رسول خدا صلی الله علیه و آله نماز صبح را به جماعت خواندیم. آن گاه پیامبر رو به ما کرد و بر خداوند متعال درود فرستاد و فرمود:
روز قیامت من می آیم در حالی که علی بن ابیطالب علیه السلام پیش روی من است و به دستش لوای حمد دارد. لوای حمد دو تکه است، تکه ای از سُندس (حریر و دیبا) و تکهای از استبرق (حریر زربفت)
در این هنگام مردی بادیه نشین با شتاب به طرف رسول خدا صلی اللّه علیه وآله رفت و گفت: در باره علی بن ابی طالب چه می گویی، زیرا درباره او اختلاف فراوانی وجود دارد.
رسول خدا لبخندی زد و فرمود:« ای اعرابی، چرا درباره علی اختلاف فراوانی وجود دارد؟ علی رابطه اش با من مانند سرم برای بدنم است و مانند دکمه برای لباسم. » (رسول خدا صلی اللّه علیه وآله میخواهد بگوید همان گونه که بدن بدون سر حیاتی ندارد و لباس بدون دکمه کاربردی ندارد، پیامبر منهای علی برای هیچ کس فایده ندارد؛ باید در کنار رسول خدا، علی را پذیرفت و به او مؤمن بود).
آن عرب بادیه نشین با خشم به پیامبر گفت: ای محمد، من نیرو و قدرتم از علی بیشتر است. آیا علی می تواند لوای حمد را حمل کند؟
پیامبر فرمود: آرام بگیر، اعرابی! همانا خداوند روز قیامت به علی ویژگی های گوناگونی عنایت می کند: به او زیبایی یوسف می دهد و زهد یحیی و صبر ایوب و بخشش آدم و نیروی جبرئیل. لوای حمد به دست اوست، همه مردم در زیر این لواء هستند و گرداگرد او را امامان و تلاوت کنندگان قرآن و اذان گویان گرفته اند. و آنها کسانی هستند که در قبرها به بدنهایشان کرم نمیافتد.
بحارالانوار، ج ۳۹، ص ۲۱۶، حدیث ۸ ، تفسیر فرات کوفی
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی ( صلوات الله علیه)
🔶بخونید حتما و ببالید به خودتون که شیعه امیرالمؤمنین هستید🔶
🔹ابوالورد روایت کرده است که از امام باقر علیه السلام شنیدم فرمود : چون روز قیامت فرا رسد، خداوند همه خلایق را از اولین و آخرین در یک سرزمین جمع میکند در حالی که عریان و پابرهنه هستند، و در راه محشر آنها را متوقف میسازد، تا آنکه (از گرمای محشر) بسیار عرق میریزند، و به شدت به نفس میافتند، و تا هنگامی که خداوند بخواهد در آن موقف مکث میکنند، و اینجاست تفسیر سخن خدای تعالی که در قرآن میفرماید: {جز صدای آهسته چیزی نمیشنوی} سپس منادی از سوی عرش ندا در میدهد که: کجاست پیامبر امی؟ مردم میگویند: صدایت به گوش همه رساندی، اورا با نام صدا کن.آنگاه ندا میدهد که :کجاست پیامبر رحمت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله) راوی میگوید: در این هنگام رسول خدا صلی الله علیه و آله برخاسته و پیشاپیش همه مردم به راه میافتد ، تا به حوضی که طول آن به اندازه فاصله ایله و صنعاء است میرسد ، بر سر آن حوض میایستد ، سپس پیشوای شمارا صدا میزند ، پس آن حضرت جلوی مردم کنار پیامبر صلی الله علیه و آله میایستد ، سپس به مردم اجازه داده میشود و همگی عبور میکنند. امام باقر علیه السلام فرمودند در آن روز گروهی بر حوض وارد میشوند و گروهی دیگر را از وارد شدن بر حوض باز میدارند. چون رسول خدا صلی الله علیه و آله کسانی از دوستان و محبان ما اهل بیت را مشاهده میکند که از ورود بر حوض باز داشته شده اند ، میگرید و بر درگاه باریتعالی عرض میکند : پروردگارا ! شیعیان علی ! شیعیان علی! (را در یاب) فرمود: در این هنگام خداوند فرشته ای را به سوی آن حضرت میفرستد و میگوید : ای محمد چرا میگریی ؟ عرض میکند چگونه نگریم در حالی که گروهی از شیعیان بردارم علی بن ابی طالب علیهماالسلام را میبینم که به سوی دوزخ برده میشوند ، و از آمدن بر کنار حوض من منع شده اند فرمود : پس خداوند عزوجل میفرماید ای محمد! من آنان را به تو بخشیدم، و بخاطر تو از گناهانشان در گذشتم، و آنان را به تو و به فرزندانت که ولایتشان را پذیرفته بودند ملحق نمودم، و آنها را نیز در حزب و گروه تو قرارشان دادم ، و بر حوض تو واردشان ساختم، و شفاعت تورا درباره آنان پذیرفتم ، و تورا بدین کرامت گرامی داشتم. آنگاه امام باقر علیه السلام فرمودند: در آن روز هیچ کس نیست که مارا دوست داشته و ولایت مارا پذیرفته باشد ،مگر اینکه در حزب ما قرا ر میگیرد، و بر سر حوض کوثر بر ما وارد میشود
📜بحار الأنوار ج ۸، ص ۱۷
✅با فوروارد مطالب برای دوستانتون در ثواب نشر فضائل امیرالمؤمنین شریک باشید🥰
👇👇👇👇
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی ( صلوات الله علیه)
مکتب مرتضی علی(صلوات الله علیه)
🎥👆کلیپ قبر نجس معاویه 🌿 #امیرالمؤمنینعلیعلیهالسلام در توصيف آن مرد نكوهيده می فرماید: بدانيد ك
🛑ممنونم از تذکرتون در ناشناس
دوستان این قبر اصلی معاویه اس ظاهرا اون ویدئوی قبلی اشتباه بوده 🛑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز قيامت حضرت محسن عليه السلام مي آيد در حاليكه او را حمل مي كند حضرت خديجه و فاطمه بنت اسد كه دو جده ي او هستند و ام هاني و جمانه دو دختر حضرت ابوطالب عليه السلام كه دو عمه ي او هستند و اسماء بنت عميس، و در همان حال فرياد مي زنند و دستها را بر صورت گذارده اند و موها پريشان كرده اند و ملائكه ايشان را با بالهايشان مي پوشانند.
در همين حال مادرش فاطمه عليهاالسلام گريه مي كند و فرياد مي زند و مي گويد: «امروز همان روزي است كه وعده داده شديد».
جبرئيل عليه السلام هم از طرف حضرت محسن عليه السلام فرياد مي زند و مي گويد: «من مظلوم هستم، خدايا به فرياد رس». پيامبر صلي اللَّه عليه و آله محسن عليه السلام را روي دست مي گيرد و او را به آسمان بلند مي كند و مي گويد: الهي و سيدي، در دنيا بخاطر تو صبر كرديم، و امروز وقت آن است كه هر نفسي آنچه بدي كرده آرزو كند كه بين او و آنها فاصله ي زيادي باشد.
📚نوائب الدهور: ج 3 ص 192
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی(صلوات الله علیه)
روز قيامت حضرت محسن عليه السلام مي آيد در حاليكه او را حمل مي كند حضرت خديجه و فاطمه بنت اسد كه دو ج
Akbari-Mohsenieh1396[01].mp3
5.42M
دنیا نیومده دنیای منی💔
#محسنیه
#پیشنهاد_دانلود
🤲بحق امیرالمومنین علی علیه السلام
اللهم عجل الولیک الفرج🤲
🕊🕊🕊❤️❤️❤️🕊🕊🕊
🌟به عشق امیرالمؤمنین پست ها رو نشر بدین
👇👇👇👇
@maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی (صلوات الله علیه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر و بچه در خطر هستند
چون علمدار یک نفر هستند
در مسیر دفاع از حیدر
هر دو تا عازم سفر هستند😭
💔💔💔
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی( صلوات الله علیه)
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
± محسنیه، سنت یا بدعت؟ لطفا این کلیپ مهم را انتشار دهید...
حجتالاسلام #حسن_آبادی🎙
شیعیان وحدت داشته باشید 😔
حرف حق
https://eitaa.com/maktabmortezaali
لینک کانال مکتب مرتضی علی «صلوات الله علیه»
نهج البلاغه
خطبه 32 - شناخت أنواع انسانهای فاسد
(در سال 37 هجرى در مسجد كوفه در شناخت مردم و روزگاران پس از پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ايراد كرد)
اى مردم، در روزگارى كينه توز، و پر از ناسپاسى و كفران نعمتها، صبح كردهايم،
كه نيكوكار، بدكار به شمار مىآيد،
و ستمگر بر تجاوز و سركشى خود مىافزايد.
نه از آن چه مىدانيم بهره مىگيريم
و نه از آن چه نمىدانيم، مىپرسيم،
و نه از حادثه مهمّى تا بر ما فرود نيايد، مىترسيم
در اين روزگاران، مردم چهار گروهاند:
گروهى اگر دست به فساد نمىزنند، براى اين است كه، روحشان ناتوان، و شمشيرشان كند، و امكانات مالى، در اختيار ندارند.
گروه ديگر، آنان كه شمشير كشيده، و شرّ و فسادشان را آشكار كردهاند، لشكرهاى پياده و سوارۀ خود را گرد آورده، و خود آماده كشتار ديگرانند.
دين را براى به دست آوردن مال دنيا تباه كردند كه يا رييس و فرمانده گروهى شوند، يا به منبرى فرا رفته، خطبه بخوانند.
چه بد تجارتى، كه دنيا را بهاى جان خود بدانى،
و با آنچه كه در نزد خداست معاوضه نمايى.
گروهى ديگر، با اعمال آخرت، دنيا را مىطلبند، و با اعمال دنيا در پى كسب مقامهاى معنوى آخرت نيستند،
خود را كوچك و متواضع جلوه مىدهند.
گامها را رياكارانه و كوتاه بر مىدارند،
دامن خود را جمع كرده،
خود را همانند مؤمنان واقعى مىآرايند،
و پوشش الهى را وسيله نفاق و دو رويى و دنيا طلبى خود قرار مىدهند.
و برخى ديگر، با پستى و ذلّت و فقدان امكانات، از به دست آوردن قدرت محروم ماندهاند،
كه خود را به زيور قناعت آراسته،
و لباس زاهدان را پوشيدهاند.
اينان هرگز، در هيچ زمانى از شب و روز، از زاهدان راستين نبودهاند.
در اين ميان گروه اندكى باقى ماندهاند كه ياد قيامت، چشمهايشان را بر همه چيز فرو بسته،
و ترس رستاخيز، اشكهايشان را جارى ساخته است،
برخى از آنها از جامعه رانده شده، و تنها زندگى مىكنند،
و برخى ديگر ترسان و سركوب شده
يا لب فرو بسته و سكوت اختيار كردهاند،
بعضى مخلصانه همچنان مردم را به سوى خدا دعوت مىكنند،
و بعضى ديگر گريان و دردناكند
كه تقيّه و خويشتن دارى، آنان را از چشم مردم انداخته است،
و ناتوانى وجودشان را فرا گرفته
گويا در درياى نمك فرو رفتهاند،
دهنهايشان بسته،
و قلبهايشان مجروح است،
آنقدر نصيحت كردند كه خسته شدند،
از بس سركوب شدند، ناتوانند
و چندان كه كشته دادند، انگشت شمارند.
اى مردم بايد دنياى حرام در چشمانتان از پر كاه خشكيده،
و تفالههاى قيچى شدۀ دام داران، بىارزشتر باشد،
از پيشينيان خود پند گيريد، پيش از آن كه آيندگان از شما پند گيرند،
اين دنياى فاسد نكوهش شده را رها كنيد،
زيرا مشتاقان شيفتهتر از شما را رها كرد.
مىگويم: بعضى از نادانان اين خطبه را به معاويه نسبت دادهاند،
ولى بدون ترديد اين خطبه از سخنان امير مؤمنان عليه السّلام است.
«طلا كجا و خاك كجا؟!
آب گوارا و شيرين كجا و آب نمك كجا؟!»
دليل بر اين مطلب سخن «عمرو بن بحر، جاحظ» است كه ماهر در ادب و نقّاد بصير سخن مىباشد،
او اين خطبه را در كتاب «البيان و التبيين» آورده
و گفته است: آن را به معاويه نسبت دادهاند.
سپس اضافه كرده كه اين خطبه به سخن امام عليه السّلام و به روش او در تقسيم مردم شبيهتر است. و اوست كه به بين حال مردم، از غلبه، ذلّت، تقيّه، و ترس واردتر است،
سپس مىگويد: «تا كنون چه موقع ديدهايم كه معاويه در يكى از سخنانش مسير زهد پيش گيرد و راه و رسم بندگان خدا را انتخاب كند؟!»
#نهجالبلاغه
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی (صلوات الله علیه)
نهج البلاغه
حکمت 32 - جایگاه نیت در عمل
و درود خدا بر او، فرمود: نيكوكار، از كار نيك بهتر و بدكار از كار بد بدتر است
#نهجالبلاغه
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی ( صلوات الله علیه)
💠امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام:
💢گواراترین زندگی برای کسی است که به آنچه خداوند قسمت او کرده راضی باشد.
📚غررالحكم
#نَشـــــــر=صَــــدَقِہ جاریِہ
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی( صلوات الله علیه)